PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims gooien op grootse wijze eigen glazen in



Flip
04-12-03, 19:25
Vrijheid van godsdienst betekent niet alleen dat men vrij is zijn godsdienst in de niet-openbare ruimte te beleven, maar ook de vrijheid van andersdenkenden om niet in de openbare ruimte geconfronteerd te worden met allerlei geloofsuitingen.
Wanneer mensen zich via hun kleding creatief willen onderscheiden van anderen is dat geen enkel probleem. Zodra echter een geuniformeerde kaste zich gaat manifesteren middels kleding(voorschriften) en ritueel groepsgedrag (bidden in de publieke ruimte) dan is er sprake van bewust provocatief handelen. In historisch perspectief: Het doet sterk denken aan de beginjaren van de SA. De buitenstaander (zeg de autochtone Nederlander) kan de geuniformeerde niet meer als zelfstandig handelend mens zien, maar als een deel van een bedreigende groep, want de geuniformeerde wordt direkt (bewust en/of onbewust) geassocieerd met de denkbeelden van de groep. De geuniformeerde is zelf de oorzaak van zijn ontmenselijking, omdat aan de buitenstaander geen kans wordt gegeven om hem of haar als individu te benaderen, maar als iemand die (bijvoorbeeld) de autochtoon à priori als 'ongelovige' diskwalificeert (terwijl dit misschien helemaal niet de opvatting is van de betreffende moslim).
De ostentatieve geloofsexpressie in groepsverband raakt de nederlandse cultuur en ongeschreven regels ("val me niet lastig met je geloof, dan doe ik dat ook niet") in het hart.
Wanneer men doorgaat op deze weg is het snel gedaan met de verworvenheden die dankzij de (snel slinkende) tolerantie in dit land zijn verkregen. Verontachtzaam niet de tekenen aan de wand.

Marsipulami
04-12-03, 19:29
:lol: Wat voor een onozele zeurpiet hebben ze nu weer binnengesmeten op dit forum? :giechel:

an3sdej
04-12-03, 19:33
Zodra echter een geuniformeerde kaste zich gaat manifesteren middels kleding(voorschriften) en ritueel groepsgedrag (bidden in de publieke ruimte) dan is er sprake van bewust provocatief handelen.

Dit is een goeie :wink:

ZbaqZbaq
04-12-03, 19:33
Geplaatst door Flip
Vrijheid van godsdienst betekent niet alleen dat men vrij is zijn godsdienst in de niet-openbare ruimte te beleven, maar ook de vrijheid van andersdenkenden om niet in de openbare ruimte geconfronteerd te worden met allerlei geloofsuitingen.
Wanneer mensen zich via hun kleding creatief willen onderscheiden van anderen is dat geen enkel probleem. Zodra echter een geuniformeerde kaste zich gaat manifesteren middels kleding(voorschriften) en ritueel groepsgedrag (bidden in de publieke ruimte) dan is er sprake van bewust provocatief handelen. In historisch perspectief: Het doet sterk denken aan de beginjaren van de SA. De buitenstaander (zeg de autochtone Nederlander) kan de geuniformeerde niet meer als zelfstandig handelend mens zien, maar als een deel van een bedreigende groep, want de geuniformeerde wordt direkt (bewust en/of onbewust) geassocieerd met de denkbeelden van de groep. De geuniformeerde is zelf de oorzaak van zijn ontmenselijking, omdat aan de buitenstaander geen kans wordt gegeven om hem of haar als individu te benaderen, maar als iemand die (bijvoorbeeld) de autochtoon à priori als 'ongelovige' diskwalificeert (terwijl dit misschien helemaal niet de opvatting is van de betreffende moslim).
De ostentatieve geloofsexpressie in groepsverband raakt de nederlandse cultuur en ongeschreven regels ("val me niet lastig met je geloof, dan doe ik dat ook niet") in het hart.
Wanneer men doorgaat op deze weg is het snel gedaan met de verworvenheden die dankzij de (snel slinkende) tolerantie in dit land zijn verkregen. Verontachtzaam niet de tekenen aan de wand.


hmmmmm....dus als anders gelovige kan ik eisen dat ik niet meer gedwongen met andersgelovigen geconfronteerd wil worden ?
:blowen:


Dus mensen die geloven dat God bestaat mogen niet gedwongen geconfronteerd worden met mensen die geloven dat God niet bestaat ?

Als we nou lekker iedereen laten geloven wat ie wil en elkaar niet tot elkaars geloof of ongeloof willen bekeren of dwingen zo te handelen dan gaat het vast een stuk gezelliger worden in NL.

Goodnight
04-12-03, 19:34
ja ik vind ook dat ze al die biddende mensen op straat moeten verbieden.Laat ze dat maar tussen vier muren doen!

Joesoef
04-12-03, 19:35
He Flip. Je bent zelf te stom om je goed te registreren. Had Filip moeten wezen.

Simon
04-12-03, 19:42
Geplaatst door Flip
Vrijheid van godsdienst betekent niet alleen dat men vrij is zijn godsdienst in de niet-openbare ruimte te beleven, maar ook de vrijheid van andersdenkenden om niet in de openbare ruimte geconfronteerd te worden met allerlei geloofsuitingen.

Nou je struikelt anders in ieder dorp in dit land over de kerken ...

Orakel
04-12-03, 19:43
Geplaatst door Flip
[B]Vrijheid van godsdienst betekent niet alleen dat men vrij is zijn godsdienst in de niet-openbare ruimte te beleven, maar ook de vrijheid van andersdenkenden om niet in de openbare ruimte geconfronteerd te worden met allerlei geloofsuitingen.
Wanneer mensen zich via hun kleding creatief willen onderscheiden van anderen is dat geen enkel probleem. Zodra echter een geuniformeerde kaste zich gaat manifesteren middels kleding(voorschriften) en ritueel groepsgedrag (bidden in de publieke ruimte) dan is er sprake van bewust provocatief handelen.
In historisch perspectief: Het doet sterk denken aan de beginjaren van de SA. De buitenstaander (zeg de autochtone Nederlander) kan de geuniformeerde niet meer als zelfstandig handelend mens zien, maar als een deel van een bedreigende groep, want de geuniformeerde wordt direkt (bewust en/of onbewust) geassocieerd met de denkbeelden van de groep. De geuniformeerde is zelf de oorzaak van zijn ontmenselijking, omdat aan de buitenstaander geen kans wordt gegeven om hem of haar als individu te benaderen, maar als iemand die (bijvoorbeeld) de autochtoon à priori als 'ongelovige' diskwalificeert (terwijl dit misschien helemaal niet de opvatting is van de betreffende moslim).

Veel geblaat, weinig wol (sorry Schaap) . De enige actieve handelingen van de allochtonen die jij hierboven beschrijft, zijn de wijze waarop zij zich kleden en het gebed dat zij in beschikbaar gestelde ruimte verrichten. Al het andere, van provocatief handelen via diskwalificeren tot ontmenselijken, is een beschrijving van de wijze waarop jij de werkelijkheid interpreteert en welke angsten jij op hen projecteert. In abc: je kan bij arachnafobie proberen alle spinnen uit te bannen of proberen op zoek te gaan naar de oorzaak van je angsten.


De ostentatieve geloofsexpressie in groepsverband raakt de nederlandse cultuur en ongeschreven regels ("val me niet lastig met je geloof, dan doe ik dat ook niet") in het hart.

Snipper op? Het tussen aanhalingstekens geplaatste is jouw stellingname die je met dit abominabele stukje proza probeert te onderbouwen en bevestigt mij in mijn eerdere stellingname hierboven.
Kortom, je taalgebuik fungeert als vlag op een modderschuit.

et_2000nl
04-12-03, 19:46
Laat me raden Flip.... Je bent een eerste jaars student sociologie en na de eerste vier maanden willen ze je van de Uni aftrappen wegens gebrekkige resultaten.... :student:

Nou?

an3sdej
04-12-03, 19:48
Laat me raden Flip.... Je bent een eerste jaars student sociologie

Tuurlijk niet, 'culturele anthropologie'

vgeld
04-12-03, 20:26
Geplaatst door Flip
....Wanneer mensen zich via hun kleding creatief willen onderscheiden van anderen is dat geen enkel probleem. Zodra echter een geuniformeerde kaste zich gaat manifesteren middels kleding(voorschriften) en ritueel groepsgedrag (bidden in de publieke ruimte) dan is er sprake van bewust provocatief handelen.....

Mon Cher Flip Ta RHÉTORIQUE est parfait. Les rudiments de de ton agumentation s'echappent a toute logique.
Comme tout art martial, la rhétorique colporte des valeurs. Il sera rappelé régulièrement à l'apprenti combien ces valeurs sont inséparables de la volonté d'exceller dans la discipline. On excusera le ton parfois pontifiant.

Eerste jaars student sociologie = teveel eer en ook geen culturele anthropologie

HBO 1e jaar (e.o.a. softvak aan de lerarenopleiding) en hij is meteen onder de ondruk van het boekje: inleiding in de ... .Ik wil hier geen reclame maken voor boeken maar jullie weten wel wat ik boedoel

sadeeQ
04-12-03, 20:30
:gniffel:

Geflipte flop van flip :hihi:

et_2000nl
04-12-03, 20:32
Geplaatst door vgeld
Mon Cher Flip Ta RHÉTORIQUE est parfait. Les rudiments de de ton agumentation s'echappent a toute logique.
Comme tout art martial, la rhétorique colporte des valeurs. Il sera rappelé régulièrement à l'apprenti combien ces valeurs sont inséparables de la volonté d'exceller dans la discipline. On excusera le ton parfois pontifiant.

Eerste jaars student sociologie = teveel eer en ook geen culturele anthropologie

HBO 1e jaar (e.o.a. softvak aan de lerarenopleiding) en hij is meteen onder de ondruk van het boekje: inleiding in de ... .Ik wil hier geen reclame maken voor boeken maar jullie weten wel wat ik boedoel

Si vous parlez français vous le desserrerez complètement.

Voor de rest heb je gelijk....

Marsipulami
04-12-03, 22:33
Geplaatst door Simon

Geplaatst door Flip
Vrijheid van godsdienst betekent niet alleen dat men vrij is zijn godsdienst in de niet-openbare ruimte te beleven, maar ook de vrijheid van andersdenkenden om niet in de openbare ruimte geconfronteerd te worden met allerlei geloofsuitingen.

Nou je struikelt anders in ieder dorp in dit land over de kerken ...

Gewoon allemaal met de grond gelijk maken die kerken. Dan zal de echte vrijheid van godsdienst pas een feit zijn. Dynamiteren al die kerken en moskeeën net zoals de taliban deden met hun Boeddhabeelden. Lang leve de scheiding tussen kerk en staat. :wohaa: