PDA

Bekijk Volledige Versie : De Geus: "Originele plan" nu Robin-Hood rekening voor minima... Straks Gaarkeuken...?



Wizdom
04-12-03, 20:22
http://teletekst.nos.nl/gif/images/115-01.gif

~Panthera~
05-12-03, 00:17
Nee...de pil van Drion. :mad:

Wizdom
05-12-03, 05:55
Weldoeners kunnen terecht bij Robin Hood-rekening

Uitgegeven: 4 december 2003 19:51
Laatst gewijzigd: 4 december 2003 21:33

DEN HAAG - Weldoeners kunnen zich binnenkort bij het ministerie van Sociale Zaken melden om de door de bezuinigingen getroffen minima een zakcentje toe te te stoppen. Minister De Geus opent hiervoor een speciale Robin Hood-rekening.

"Waar de overheid niet meer kan helpen, is het goed dat mensen voor elkaar opkomen. Ik geef ze de mogelijkheid solidariteit te tonen", zei de CDA-bewindsman donderdag na zijn begrotingsdebat in de Tweede Kamer.

Verschil

De Robin Hood-rekening is een vinding van GroenLinks. Kamerlid Van Gent wilde alle mensen die 100.000 euro of meer verdienen 500 euro extra belasting laten betalen om 700.000 huishoudens die rond moeten komen van een minimumloon uit de brand te helpen. "Het verschil tussen arm en rijk wordt in 2004 anders onaanvaardbaar groot", aldus Van Gent.

De belastingheffing komt er niet, maar het Kamerlid is in haar nopjes met de hulp van De Geus. "Ik heb het niet verzonnen. Mensen die zelf wat over hebben, kunnen best een duit in het zakje doen", vindt ook de minister.

Bijzondere bijstand

Hij zal op zijn ministerie een telefoonteam formeren. Gulle gevers kunnen daar het rekeneningnummer opvragen. De Geus zorgt er vervolgens voor dat het geld in de pot voor de bijzondere bijstand, waar het kabinet 170 miljoen euro op bezuinigt, bij de gemeenten terechtkomt.

Van Gent heeft de eerste donatie al binnen. Ze is gebeld door een "bejaarde dame uit Nijmegen" die 500 euro wilde overmaken voor de minima.

et_2000nl
05-12-03, 08:00
Robin Hood? Dat is toch de romantische klassieke variant van wat we nu belasting en sociale zekerheid noemen?

Timoesh
05-12-03, 08:30
Van Gent heeft de eerste donatie al binnen. Ze is gebeld door een "bejaarde dame uit Nijmegen" die 500 euro wilde overmaken voor de minima.


Benieuwd of dit gaat lukken...zo het lukt al aardig! € 500,- van een bejaarde dame...willen ze geld van oudjes afronselen...volgens mij steelde Robin Hood het geld bij de rijke vandaan..


Greetz,..