PDA

Bekijk Volledige Versie : 1700 Amerikaanse soldaten gedeserteerd



lennart
04-12-03, 22:13
1,700 U.S. soldiers quit Iraq: French magazine
PARIS, Dec 04, 2003 (Kyodo via COMTEX) -- One thousand and seven hundred U.S. soldiers have deserted their posts in Iraq, with many of them failing to return to military duty after getting permission to go back to the United States, according to the French weekly magazine Le Canard Enchaine.

The magazine, known for its satires and exposes, said the French intelligence agency obtained the information from what it described an "American colleague."

Citing a senior French official posted in Washington, the magazine also said that 7,000 U.S. soldiers have left Iraq allegedly due to psychological troubles and other illnesses.

Some 2,200 others sustained serious injuries including the loss of limbs, it said.

http://highmarkfunds.stockpoint.com/highmarkfunds/newspaper.asp?Mode=kyo&Story=20031204/338x6796.xml

jaja
04-12-03, 22:25
Geplaatst door lennart
1,700 U.S. soldiers quit Iraq: French magazine
PARIS, Dec 04, 2003 (Kyodo via COMTEX) -- One thousand and seven hundred U.S. soldiers have deserted their posts in Iraq, with many of them failing to return to military duty after getting permission to go back to the United States, according to the French weekly magazine Le Canard Enchaine.

The magazine, known for its satires and exposes, said the French intelligence agency obtained the information from what it described an "American colleague."

Citing a senior French official posted in Washington, the magazine also said that 7,000 U.S. soldiers have left Iraq allegedly due to psychological troubles and other illnesses.

Some 2,200 others sustained serious injuries including the loss of limbs, it said.

http://highmarkfunds.stockpoint.com/highmarkfunds/newspaper.asp?Mode=kyo&Story=20031204/338x6796.xml valt me niet tegen ... had eigenlijk meer verwacht ... door het roulatie systeem zijn er meer dan 200.000 soldaten in Irak (geweest). Zeker als je bedenkt dat dit in principe een vredesleger is dat opeens in een oorlog verzeild is geraakt ...

Zwarte Schaap
04-12-03, 22:30
Geplaatst door jaja
valt me niet tegen ... had eigenlijk meer verwacht ... door het roulatie systeem zijn er meer dan 200.000 soldaten in Irak (geweest). Zeker als je bedenkt dat dit in principe een vredesleger is dat opeens in een oorlog verzeild is geraakt ...

Hier moet ik om lachen. Typische wijze hoe men een moordmachine bagataliseert.

lennart
04-12-03, 22:37
Wat een mietjes zeg.. die Amerikanski's...

an3sdej
04-12-03, 22:37
Daar ik ook geen held wil zijn, zou ik ook de eerste beste kans aangegrepen hebben :jeweetog: . Maar het aantal van 1700 vind ik ook relatief gunstig. Had er meer verwacht.

lennart
04-12-03, 22:39
Ze kunnen maar beter weer de doodstraf instellen op deserteren :duim:

jaja
04-12-03, 22:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hier moet ik om lachen. Typische wijze hoe men een moordmachine bagataliseert. elk leger is een "moordmachine", heeft als doel tegenstanders te doden ... dus dit is een beetje simplistische retoriek.
Maar goed, het amerikaanse leger was niet in oorlog en was wel een belangrijke carriere-weg in de amerikaanse samenleving. Veel soldaten zijn in dienst gegaan om een goede opleiding te krijgen en goede start voor een carriere ... daarom zitten er zoveel minderheden in het leger.
Die gingen er van uit gewoon 5 jaar de dienst uit te zitten ... en nu opeens dienen ze in een "oorlogsgebied" ... dan vind ik 1700 echt heel laag .. op meer dan 200.000 man !!!! Nog geen 1 % !!

PS: ik zou wel eens willen weten hoeveel soldaten deserteerden voor 11 / 9 ... want dat was zeker geen nul!!!

Zwarte Schaap
04-12-03, 22:46
Geplaatst door jaja
elk leger is een "moordmachine", heeft als doel tegenstanders te doden ... dus dit is een beetje simplistische retoriek.
Maar goed, het amerikaanse leger was niet in oorlog en was wel een belangrijke carriere-weg in de amerikaanse samenleving. Veel soldaten zijn in dienst gegaan om een goede opleiding te krijgen en goede start voor een carriere ... daarom zitten er zoveel minderheden in het leger.
Die gingen er van uit gewoon 5 jaar de dienst uit te zitten ... en nu opeens dienen ze in een "oorlogsgebied" ... dan vind ik 1700 echt heel laag .. op meer dan 200.000 man !!!!

Kortom het gebruik van de term Vredesleger is dus een term om mensen zand in de ogen te strooien.

an3sdej
04-12-03, 22:59
Ze kunnen maar beter weer de doodstraf instellen op deserteren

Volgens mij staat dat er ook op in oorlogstijd!?