PDA

Bekijk Volledige Versie : Laffe terreur



an3sdej
05-12-03, 20:21
Doden door aanslag op trein in Rusland



MOSKOU - Een zelfmoordaanslag in een volle trein heeft vrijdagochtend in het zuiden van Rusland aan ten minste veertig personen het leven gekost. Meer dan 170 passagiers raakten gewond. Volgens president Poetin probeerden de daders, vermoedelijk Tsjetsjeense rebellen, Rusland aan de vooravond van de parlementsverkiezingen van zondag te ontwrichten.





De aanval werd uitgevoerd door een zelfmoordterrorist die werd geholpen door drie vrouwen. Onderzoekers identificeerden de man doordat ze aan de resten van zijn benen granaten vonden die nog niet waren ontploft. Ooggetuigen zagen hoe twee vrouwelijke mededaders, die mogelijk een tas vol explosieven naar binnen hadden gebracht, vlak voor de aanslag van de trein sprongen. Een derde aanvaller werd in zeer ernstige toestand in een ziekenhuis opgenomen.

De trein was tijdens de drukke ochtenspits op weg van Kislovodsk naar Mineralnyje Vody, nabij de opstandige deelrepubliek Tsjetsjenië. Op het moment van de ontploffing was de trein vol met forenzen, schoolkinderen en studenten. De explosieven waren zo zwaar dat het tweede rijtuig van de trein uiteen werd gereten.

Reddingswerkers waren urenlang bezig om overlevenden en slachtoffers uit de trein te halen. In ziekenhuizen liggen nog meer dan honderd gewonden, waardoor artsen vrezen dat het dodental nog verder oploopt. Op het traject werd in september ook al een aanslag gepleegd. Toen kwamen door een explosie in een passagierstrein vier personen om het leven.

Volgens Russische functionarissen werd de aanslag gepleegd door Tsjetsjeense rebellen. President Poetin beschreef de aanslag als "internationaal terrorisme". Volgens de president was de aanslag een poging om het land vlak voor de verkiezingen uit zijn evenwicht te brengen. "Maar deze criminelen zullen niets bereiken", zo sprak hij voor de televisie.

De Russische minister van Binnenlandse Zaken Boris Gryzlov zei dat "de beesten" achter de aanval zullen worden opgespoord. "De aarde zal branden onder hun voeten", zo bezwoer de bewindsman.

De campagne voor de verkiezingen van zondag werd de afgelopen tijd vooral gedomineerd door economische onderwerpen, maar door de aanslag van vrijdag is ook de oorlog in Tsjetsjenië weer volop in de schijnwerpers komen te staan. Analisten menen dat de terreurdaad echter geen grote gevolgen zal hebben op de uitkomst van de stembusstrijd. Daarin stevent de partij die is verbonden met Poetin, Verenigd Rusland, af op een royale overwinning.

Het roerige Tsjetsjenië bezorgt het Kremlin al jarenlang hoofdbrekens. Poetin probeerde in 1999 als premier met een oorlog het gezag te herstellen. Dat optreden verzandde echter in een guerrillastrijd. Alleen dit jaar kwamen al meer dan 250 personen om het leven bij (zelfmoord)aanslagen.

Met de naderende presidentsverkiezingen van 14 maart 2004 hoopt Poetin nu met een politiek proces de rust in de opstandige Kaukasische republiek te laten weerkeren. Hij liet daartoe eerder dit jaar onder meer een referendum over een grondwet en verkiezingen houden. Met de herhaaldelijke terroristische aanslagen en vrijwel dagelijkse schermutselingen lijkt vrede in Tsjetsjenië echter nog ver weg.

taouanza
05-12-03, 20:29
Heerlijk he selectieve verontwaardiging?
Daar kikker je van op. :boer:

an3sdej
05-12-03, 20:53
Net zo selectief als jou, denk ik. Deze post had ik dus ook van jou verwacht. :melig:

taouanza
05-12-03, 21:42
Geplaatst door an3sdej
Net zo selectief als jou, denk ik. Deze post had ik dus ook van jou verwacht. :melig:


Ja lachen he?:moe:

Royce
05-12-03, 21:55
Cool, wat is niet-laf terreur? Gerrit-Jan waar ben je, kom dat ff uitleggen...:p

voor de goeie orde, `n trieste zaak. Mensen worden zo onderdrukt dat ze zich genoodzaakt zien treinen vol kinderen en studenten op te blazen. Hoe ziek moet je zijn om zoiets te doen, of hoe erg moet je zijn geziekt om tot zoiets over tè gaan...:jammer:

Moge Allah de moordenaars van Kinderen straffen, Moge Allah de Onderdrukkers van onschuldigen straffen.

Zo, genuanceerd, gedistantieerd,religieus met `n vleugje humor en afkeur.Polder, polder, polder...:)

@Taou, Andries is helemaal niet verontwaardigd, zulke aanslagen zijn `n soort fantasietjes voor `m, Zijn dromen komen (met `n aanpassing hier en daar) dan uit, en heeft hij weer `n reden om zich te gedragen zoals hij doet....;)

T.A.F.K.A.Z
05-12-03, 23:32
Veroordeel dan ook meteen de Russische soldaten die Tsjetsjenen opensnijden om hun organen door te verkopen.

Zwarte Schaap
06-12-03, 02:30
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Veroordeel dan ook meteen de Russische soldaten die Tsjetsjenen opensnijden om hun organen door te verkopen.

Kijk nu net een herhaling van een docu van terzake op belgie 2.

Wie met de ambulance naar het ziekenhuis (wat voor een ziekenhuis door moet gaan) gebracht wil worden moet wel de benzine kunnen betalen.

KaFkA
06-12-03, 07:43
't zijn wel bikkels hoor die mujahedien!!!


:droef:



mvg,

KaFkA

an3sdej
06-12-03, 09:39
Jezus, als ik hier mijj afschuw uitspreek over een LAFFE aanslag, moet ik meteen mijn afschuw uitspreken over al het leed van de rest van de wereld, nou dan komt het forum snel aan zijn maximum vermogen hoor :roker:

Natuurlijk vind ik het optreden van de Russen daar barbaars, en vind ik dat Poetin met de leiders van de Tsjetjenen, wie dat ook mogen zijn, moet gaan praten. Er zullen aan beide zijden compromissen gesloten moeten worden.

Maar als ik dus mijn afschuw over die ene LAFFE daad op de trein uitspreek ben ik dus selectief.
Ik vind dat mensen die neze daad niet laf en gruwelijk en afkeurenswaardig vinden, en alleen maar praten over het leed van moslims in deze wereld even selectief! :fplet:

T.A.F.K.A.Z
06-12-03, 12:56
Geplaatst door an3sdej
Jezus, als ik hier mijj afschuw uitspreek over een LAFFE aanslag, moet ik meteen mijn afschuw uitspreken over al het leed van de rest van de wereld, nou dan komt het forum snel aan zijn maximum vermogen hoor :roker:

Natuurlijk vind ik het optreden van de Russen daar barbaars, en vind ik dat Poetin met de leiders van de Tsjetjenen, wie dat ook mogen zijn, moet gaan praten. Er zullen aan beide zijden compromissen gesloten moeten worden.

Maar als ik dus mijn afschuw over die ene LAFFE daad op de trein uitspreek ben ik dus selectief.
Ik vind dat mensen die neze daad niet laf en gruwelijk en afkeurenswaardig vinden, en alleen maar praten over het leed van moslims in deze wereld even selectief! :fplet:

Je hoeft je afschuw niet over al het leed van de wereld uit te spreken. Maar jou kennende weet ik dat je hier vooral het islamitische karakter van deze aanslag verafschuwt, zonder dat je nou weet wat er echt gaande is in dat gebied. Als je dat zou weten dan zou je ook op de hoogte zijn van de afschuw die de Tsjetsjenen zelf uitspreken over dit soort aanslagen.

an3sdej
06-12-03, 13:01
Maar jou kennende weet ik dat je hier vooral het islamitische karakter van deze aanslag verafschuwt, zonder dat je nou weet wat er echt gaande is in dat gebied. Als je dat zou weten dan zou je ook op de hoogte zijn van de afschuw die de Tsjetsjenen zelf uitspreken over dit soort aanslagen.

Ken jij mij TAFKAZ? Weet jij waar ik al dan niet kennis van heb? :zwaai:
Het is daar geen islamitische strijd, maar gewoon een terriroriale strijd. Alleen deze mensen hebben een islamitisch ideaal. En daarvoor geldt, dat het doel ALLE middelen heiligt!
En dat soort fanatisme haat ik.

T.A.F.K.A.Z
06-12-03, 13:03
Geplaatst door an3sdej
Ken jij mij TAFKAZ? Weet jij waar ik al dan niet kennis van heb? :zwaai:
Het is daar geen islamitische strijd, maar gewoon een terriroriale strijd. Alleen deze mensen hebben een islamitisch ideaal. En daarvoor geldt, dat het doel ALLE middelen heiligt!
En dat soort fanatisme haat ik.


De volgende keer als jij een topic plaats over de gruweldaden die door de Russische soldaten worden verricht, zal ik je afschuw over fanatisme serieus nemen. :boogie:

an3sdej
06-12-03, 13:32
Denk jij dat de gemiddelde Rus daar met zijn hele hart fanatiek is? Die jongens moeten ook maar.

Als jij nou volgende keren aanslagen die gebeuren in naam van de islam en Allah, dan zal ik wat meer op en over de Russen en Israel reageren! Zoals Sharon, dat is wel weer een fanaat!

lennart
06-12-03, 15:50
Putin en de FSB hebben de streken van de KGB nog niet verleerd...

ZbaqZbaq
06-12-03, 16:27
***************************************
Tsjetsjenen:geen schuld aan aanslag

***************************************
MOSKOU De Tsjetsjeense separatisten
hebben tegengesproken dat zij achter de
aanslag van gisteren in Zuid-Rusland
zitten.Op hun website stellen zij dat
ze zich niet bedienen van "Russische
methodes".

Gisterochtend blies een man zich op in
een trein nabij Tsjetsjenië.Bij deze
zelfmoordaanslag,vielen 41 doden en
meer dan 200 gewonden.

De Russische president Poetin noemt de
zelfmoordaanslag "een poging het land
te ontwrichten voor de verkiezingen".
Morgen zijn er parlementsverkiezingen
in Rusland en de autoriteiten houden
rekening met nog meer aanslagen.
***************************************

Goodnight
06-12-03, 17:15
Geplaatst door Royce
Cool, wat is niet-laf terreur? Gerrit-Jan waar ben je, kom dat ff uitleggen...:p

voor de goeie orde, `n trieste zaak. Mensen worden zo onderdrukt dat ze zich genoodzaakt zien treinen vol kinderen en studenten op te blazen. Hoe ziek moet je zijn om zoiets te doen, of hoe erg moet je zijn geziekt om tot zoiets over tè gaan...:jammer:

Moge Allah de moordenaars van Kinderen straffen, Moge Allah de Onderdrukkers van onschuldigen straffen.

Zo, genuanceerd, gedistantieerd,religieus met `n vleugje humor en afkeur.Polder, polder, polder...:)

@Taou, Andries is helemaal niet verontwaardigd, zulke aanslagen zijn `n soort fantasietjes voor `m, Zijn dromen komen (met `n aanpassing hier en daar) dan uit, en heeft hij weer `n reden om zich te gedragen zoals hij doet....;)

lachuh!!

Al Sawt
06-12-03, 17:22
Geplaatst door an3sdej
Jezus, als ik hier mijj afschuw uitspreek over een LAFFE aanslag, moet ik meteen mijn afschuw uitspreken over al het leed van de rest van de wereld, nou dan komt het forum snel aan zijn maximum vermogen hoor :roker:

Natuurlijk vind ik het optreden van de Russen daar barbaars, en vind ik dat Poetin met de leiders van de Tsjetjenen, wie dat ook mogen zijn, moet gaan praten. Er zullen aan beide zijden compromissen gesloten moeten worden.

Maar als ik dus mijn afschuw over die ene LAFFE daad op de trein uitspreek ben ik dus selectief.
Ik vind dat mensen die neze daad niet laf en gruwelijk en afkeurenswaardig vinden, en alleen maar praten over het leed van moslims in deze wereld even selectief! :fplet: Richt je verontwaardiging voor een keer op de wandaden in Oeganda, West-Afrika, Colombia en andere oorden waar geen een moslim een rol van betekenis speelt.