PDA

Bekijk Volledige Versie : Man en vrouw neergeschoten op Dam in Amsterdam



lennart
06-12-03, 16:12
Man en vrouw neergeschoten op Dam in Amsterdam

Uitgegeven: 6 december 2003 16:33
Laatst gewijzigd: 6 december 2003 16:42

AMSTERDAM - Midden op de Dam in Amsterdam zijn zaterdagmiddag even voor 16.00 uur een nog onbekende man en vrouw neergeschoten. Het mannelijke slachtoffer overleed vrijwel onmiddellijk aan zijn verwondingen. De vrouw is met nog onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis, liet een woordvoerder van de politie weten.

Even na de schietpartij arresteerde de politie een persoon op de Ceintuurbaan. Het is nog niet zeker of het om de dader gaat. Het incident gebeurde vlakbij het monument op de Dam, voor het Amsterdam Diamont Center. De dader vluchtte te voet vermoedelijk via de Damstraat. Mogelijk gooide hij zijn wapen in de gracht aan de Oudezijds Voorburgwal. Duikers van de brandweer zijn daar inmiddels het water ingegaan.

Wat de relatie tussen de twee slachtoffers is, kon de woordvoerder nog niet zeggen. De politie heeft een groot deel van de Dam afgezet. Het stoffelijk overschot ligt nog op de plek des onheils, afgedekt door een laken.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=242364&c=13

nl-x
06-12-03, 16:14
Geplaatst door lennart
Het stoffelijk overschot ligt nog op de plek des onheils, afgedekt door een laken.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=242364&c=13

Koel!!! Zullen we een kijkje gaan nemen? Ik neem de toeristencamera mee!

lennart
06-12-03, 16:20
Geplaatst door nl-x
Koel!!! Zullen we een kijkje gaan nemen? Ik neem de toeristencamera mee!

Is goed hoor... Ik woon alleen wat uit de buurt... Ik ben er om 8 uur... kan je ervoor zorgen dat ze dat lijk ondertussen niet weghalen..

Joesoef
06-12-03, 16:38
Geplaatst door nl-x
Koel!!! Zullen we een kijkje gaan nemen? Ik neem de toeristencamera mee!



FF kijken of ie nog online is : http://www.damsite.nl/damsite2.htm

freya
06-12-03, 16:41
:maf3: Mijn zoon liep rond die tijd op de Dam :duizelig:

(Hij is al weer thuis hoor)

an3sdej
06-12-03, 17:09
Geruchten maken melding dat de vrouw ook dood is.

Goodnight
06-12-03, 17:13
waar gaat het heen?
Loop je gezellig te winkelen in de stad en loop je het risico neergeknald te worden door een verdwaalde kogel....
Het lijkt fucking Wil wild west wel.

Tijd om te emigreren!!! :terrorist

taouanza
06-12-03, 17:18
Geplaatst door nl-x
Koel!!! Zullen we een kijkje gaan nemen? Ik neem de toeristencamera mee!


:mad:

Simon
06-12-03, 17:18
Nou één troost: In amsterdam gaat dit meestal om afrekeningen in het criminele circuit. Een enkele keer een crime passionel.

Waterval
06-12-03, 17:20
Russen....



:D

Goodnight
06-12-03, 17:22
Geplaatst door Simon
Nou één troost: In amsterdam gaat dit meestal om afrekeningen in het criminele circuit. Een enkele keer een crime passionel.

ja,het gaat me ook niet om diegene die neergschoten is, als het een crimi is weet die dat dit kan gebeuren.Maar ik loop verdorrie heel vaak daar inkopen te doen.
Ik heb geen zin om daar een ooit een kogel aan over te houden.

Waterval
06-12-03, 17:29
Geplaatst door Goodnight
ja,het gaat me ook niet om diegene die neergschoten is, als het een crimi is weet die dat dit kan gebeuren.Maar ik loop verdorrie heel vaak daar inkopen te doen.
Ik heb geen zin om daar een ooit een kogel aan over te houden.


het Amsterdam Diamont Center



:rolleyes:

Goodnight
06-12-03, 17:42
Waterval, diamonds are a girls best friends....
haal af en toe een colliertje..

~Panthera~
06-12-03, 19:04
Vast een Pools complot. :moe:

:D


PS. leuk inkopen doen in Amsterdam. :duim:

sadeeQ
06-12-03, 19:15
Geplaatst door ~Panthera~


:D


PS. leuk inkopen doen in Amsterdam. :duim:


:lekpuh: scheelt een bios -kaartje :giechel:

~Panthera~
06-12-03, 19:18
Geplaatst door sadeeQ
:lekpuh: scheelt een bios -kaartje :giechel:
------------

Kan je wel zeggen ja. :rolleyes:
Voorstelling in de open lucht. :moe:

Orakel
06-12-03, 19:27
Geplaatst door ~Panthera~

PS. leuk inkopen doen in Amsterdam. :duim:

Vertel vertel, wat heppie gekocht?


************************************************** *
Slachtoffers schietpartij Dam waren Russen 06-12-2003


De man en vrouw die zaterdagmiddag voor het Krasnapolsky-hotel in Amsterdam zijn neergeschoten, hadden vermoedelijk de Russische nationaliteit. Dat zegt politiewoordvoerster Elly Florax tegenover Radio 1. "Zover we nu weten hebben ze de Russische nationaliteit. Onderzoek moet uitwijzen of dat klopt."

De man en vrouw werden om kwart voor vier gericht beschoten toen zij het monument op de Dam passeerden en in de richting van het hotel liepen. De man is ter plaatse overleden; de vrouw is gewond naar het ziekenhuis overgebracht. Het is niet bekend hoe ernstig de verwondingen van de vrouw zijn.

De vermoedelijke dader is richting de Oudezijds Voorburgwal gevlucht. Bij de Ceintuurbaan werd een man aangehouden die aan het signalement van de verdachte voldeed. De politie kan nog niet bevestigen dat het om dezelfde persoon gaat. Getuigen hebben verklaard dat de man bij de Oudezijds Voorburgwal een voorwerp in het water heeft gegooid. De brandweer zoekt daar naar het moordwapen.

Het Krasnapolsky-hotel is gelegen aan de Dam, één van de drukste gebieden van Amsterdam. De schietactie werd zo bewust uitgevoerd dat ondanks de vele getuigen onder de omstanders niemand gewond is geraakt, aldus de politie. Rond half zes lag het lichaam van het dodelijke slachtoffer afgedekt met een laken nog steeds op de Dam. Dit heeft te maken met het sporenonderzoek dat de recherche uitvoert.

~Panthera~
06-12-03, 19:31
Geplaatst door Orakel
Vertel vertel, wat heppie gekocht?


************************************************** *
Slachtoffers schietpartij Dam waren Russen 06-12-2003


De man en vrouw die zaterdagmiddag voor het Krasnapolsky-hotel in Amsterdam zijn neergeschoten, hadden vermoedelijk de Russische nationaliteit. Dat zegt politiewoordvoerster Elly Florax tegenover Radio 1. "Zover we nu weten hebben ze de Russische nationaliteit. Onderzoek moet uitwijzen of dat klopt."

De man en vrouw werden om kwart voor vier gericht beschoten toen zij het monument op de Dam passeerden en in de richting van het hotel liepen. De man is ter plaatse overleden; de vrouw is gewond naar het ziekenhuis overgebracht. Het is niet bekend hoe ernstig de verwondingen van de vrouw zijn.

De vermoedelijke dader is richting de Oudezijds Voorburgwal gevlucht. Bij de Ceintuurbaan werd een man aangehouden die aan het signalement van de verdachte voldeed. De politie kan nog niet bevestigen dat het om dezelfde persoon gaat. Getuigen hebben verklaard dat de man bij de Oudezijds Voorburgwal een voorwerp in het water heeft gegooid. De brandweer zoekt daar naar het moordwapen.

Het Krasnapolsky-hotel is gelegen aan de Dam, één van de drukste gebieden van Amsterdam. De schietactie werd zo bewust uitgevoerd dat ondanks de vele getuigen onder de omstanders niemand gewond is geraakt, aldus de politie. Rond half zes lag het lichaam van het dodelijke slachtoffer afgedekt met een laken nog steeds op de Dam. Dit heeft te maken met het sporenonderzoek dat de recherche uitvoert.
---------------

Zie je wel, zei ik toch: Russisch complot. :hihi:


PS. Niets. Je denkt toch niet dat ik nog in Adam inkopen ga doen he ?? :schok:
Koop mijn bontjas wel op t net. :moe: