PDA

Bekijk Volledige Versie : Ingezonden stuk van Cemal Sofuoglu



angkor
07-12-03, 11:19
Gisteren ontvangen:


Aan: de Officier van justitie
Postbus 7005
3300 GE Dordrecht


Onderwerp: Bezwaar tegen de beslissing inzake aangifte tegen uitspraken van de heer Smit

Uw kenmerk: mutatienummer PL1810/03-143389


Zwijndrecht, 4 december 2003,


Geachte heer van de Kamp,

Ik heb kennis genomen van uw beslissing en teken hierbij bezwaar aan. U stelt dat er geen sprake is van discriminatie cq belediging zonder dit verder te onderbouwen. Graag verneem ik van u wat daarbij uw overwegingen zijn. Indien u zich beroept op de vrijheid van meningsuiting zou ik van u willen vernemen hoe deze vrijheid zich verhoudt tot artikel 1 van de grondwet: met andere woorden waar legt u de grens tussen deze wettelijke bepalingen.

Ik meen nog steeds dat de grondslag van de politieke partij van de heer Smit louter gebaseerd is op discriminerende doelen en uitspraken. Het stellen dat de islam de vijand is van ‘de’ Nederlandse cultuur en dat het doel van ‘Nieuw Rechts’ erop gericht is de islamisering van Nederland tegen te gaan is op zichzelf analoog aan het stellen dat er in Nederland geen plaats is voor de beleving van de islam en voor het willen uitsluiten van moslims als burgers van dit land. Hoe beoordeeld u het feit dat de scheiding tussen Kerk en Staat met voeten wordt betreden door ‘Nieuw Rechts; ?

Los van de polarisering, stigmatisering en de bedreigingen die uitgaan van een dergelijk streven stel ik vast dat u met uw beslissing de weg vrijmaakt voor extremistische bewegingen die erop gericht zijn polarisering tussen bevolkingsgroepen te voeden en te misbruiken voor politieke doeleinden.


Graag verneem ik uw reactie,

Hogachtend,


C. Sofuoglu



PERSBERICHT


Het is voor mij verbijsterend dat Officier van Justitie Mr. A. van de Kamp besloten heeft om verder geen gevolg te geven aan de door mij gedane aangifte. Opvallend is dat hij bij zin beslissing verzuimt heeft een onderbouwing te leveren.
De Officier van Justitie heeft met zijn beslissing de weg geopend voor alle extremisten die in dit vijandig klimaat jegens allochtonen zich nu helemaal vogelvrij voelen om allochtonen constant uit te dagen. Mijn aangifte symboliseert het gevoelen van grote delen van de allochtone bevolking die de continue psychische druk en beschuldigingen door rechtse politici beu zijn.
De uitspraak van Officier van Justitie laat zien dat vrijheid van meningsuiting kennelijk boven artikel 1 van de grondwet staat in de hiërarchie.

Ik stel vast dat er in Nederland met twee maten wordt gemeten. Wanneer een imam een uitspraak doet over homosexualiteit is het land te klein. Wanneer jongeren extreme uitspraken doen over Joden spreekt iedereen er schande van en vliegen de rapporten van het CIDI je om de oren. Wanneer de islam echter aangevallen wordt blijft het muisstil.

Mijn gevoel van onveiligheid werd nog eens bevestigd toen mijn broer kort na mijn aangifte meerdere malen telefonisch is bedreigd door een aanhanger of sympathisant van ‘Nieuw Rechts’. Omdat slechts het telefoonnummer van mijn broer voorkomt in het telefoonboek dacht de persoon in kwestie dat hij met mij te maken had.
Mijn broer heeft vervolgens aangifte gedaan van de bedreigingen bij de politie. Nadien is hij nog steeds bedreigd.

Als er geen verder gevolg wordt gegeven aan mijn aangifte stel ik de Officieer van Justitie en de extreemrechtse politici verantwoordelijk voor een klimaat waarin men over 10 jaar zich bewapend in de publieke ruimten moet begeven. De polarisatie en verwijdering tussen
Christenen en moslims zal alleen maar toenemen.

Als het uitdagen van islamieten tot de vrijheid van meningsuiting behoort, dan behoort er aan die vrijheid van meningsuiting dus onmiddellijk paal en perk gesteld te worden. Dit is puur het aanzetten tot haat en bedreiging van islamieten en dat is bij mijn weten strafbaar in de Nederlandse wet.


Hoogachtend,


Cemal Sofuoðlu

Simon
07-12-03, 11:47
Ik vind het wel terecht dat je om een onderbouwing vraagt. Ik vraag mij af of een partij die zich tegen de judaïsering van de politiek richt eenzelfde behandeling zou krijgen. Het argument met betrekking tot scheiding van kerk en staat vind ik iets zwakker. Het zijn immers vaak moslims die er op wijzen dat deze scheiding in de Islam niet bestaat. Jajah heb ik dat bijvoorbeeld meermalen horen zeggen in de media. Welnu, dat zou een politieke partij kunnen aanvoeren als bedreigend element en reden zich tegen de islamisering te richten. Op het ogenblik waar er nog niet eens een politieke moslim partij is die op één zetel kan rekenen zou ik persoonlijk deze ongerustheid erg overdreven vinden. En verder geloof ik dat als er een islam partij in nederland opkomt deze veel 'europeser' zal worden dan partijen als 'nieuw rechts' ons willen doen geloven.

Maslov
07-12-03, 13:09
Het stellen dat de islam de vijand is van ‘de’ Nederlandse cultuur en dat het doel van ‘Nieuw Rechts’ erop gericht is de islamisering van Nederland tegen te gaan is op zichzelf analoog aan het stellen dat er in Nederland geen plaats is voor de beleving van de islam en voor het willen uitsluiten van moslims als burgers van dit land. Hoe beoordeeld u het feit dat de scheiding tussen Kerk en Staat met voeten wordt betreden door ‘Nieuw Rechts; ?

Voor mij is nog steeds duidelijk dat niet de islam is van Nederland, maar dat de islam de Nederlandse samenleving de vijand vindt van de islamitische religie.

Steeds vaker is te horen dat de westerse wereld in zonde leeft, en dat de islam tegen de leefwijze van 'de ongelovige/christelijke/joodse Nederlander' stelling neemt.
De westerse vrouwen poseren zich als lustobjecten, de westerse samenleving is gebouwd op de verfoeilijke kapitalistische gedachte, een maatschappij waar homo's gebruik mogen maken van het burgerhuwelijk en geaccepteerd zijn is eigenlijk verdoemd, de westerse samenleving is vergeven van de doodzonde van de alcohol, en de liberale levenswijze wordt via de vrije media op een verloederde manier aan de jeugd opgedrongen.

Al met al is de westerse samenleving dus de vijand van de islam, en volgens mij niet andersom!! :boos: