PDA

Bekijk Volledige Versie : Val dood met je moskee



Pixelshade
07-12-03, 18:20
Projectontwikkelaar George Tóth uit Schiedam heeft tevergeefs negen bouwbedrijven in Oost-Groningen verzocht een offerte te maken voor de bouw van een moskee in Musselkanaal. Géén van de bouwbedrijven had interesse en één meldde zelfs in onvervalst Gronings dat Tóth kon doodvallen, zegt de projectontwikkelaar.

De zakenman lanceerde zijn opmerkelijke plan een paar maanden geleden. Hij wilde een moskee realiseren aan de Schoolkade, op het voormalige terrein van machinefabriek De Haan. Tóth kocht dat pand en het bijbehorende stuk grond jaren geleden om er huizen te bouwen. Maar daar heeft het gemeentebestuur volgens hem een stokje voor gestoken door het bestemmingsplan te wijzigen. Daarom wilde hij er nu een moskee neerzetten van 26 meter lang en 33 meter breed met een minaret van 26 meter.

Projectontwikkelaar Tóth zeg dat hij met nog één bouwonderneming een vervolggesprek heeft. Mogelijk verkoopt hij het terrein aan die partij. Die zouden overigens niet van plan zijn er een moskee neer te zetten.

http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl %2FPagina%2F0%2C7109%2C26-1-2039--1723367-1387--%2C00.html

an3sdej
07-12-03, 18:29
:lachu:

Pixelshade
07-12-03, 18:56
Geplaatst door aQua
waarom vindt jij dat zo grappig ?

omdat onze varkensboer dan zn satans aanbid huis kan bouwen

plexus
07-12-03, 18:56
Geplaatst door Pixelshade
Projectontwikkelaar George Tóth uit Schiedam heeft tevergeefs negen bouwbedrijven in Oost-Groningen verzocht een offerte te maken voor de bouw van een moskee in Musselkanaal. Géén van de bouwbedrijven had interesse en één meldde zelfs in onvervalst Gronings dat Tóth kon doodvallen, zegt de projectontwikkelaar.

De zakenman lanceerde zijn opmerkelijke plan een paar maanden geleden. Hij wilde een moskee realiseren aan de Schoolkade, op het voormalige terrein van machinefabriek De Haan. Tóth kocht dat pand en het bijbehorende stuk grond jaren geleden om er huizen te bouwen. Maar daar heeft het gemeentebestuur volgens hem een stokje voor gestoken door het bestemmingsplan te wijzigen. Daarom wilde hij er nu een moskee neerzetten van 26 meter lang en 33 meter breed met een minaret van 26 meter.

Projectontwikkelaar Tóth zeg dat hij met nog één bouwonderneming een vervolggesprek heeft. Mogelijk verkoopt hij het terrein aan die partij. Die zouden overigens niet van plan zijn er een moskee neer te zetten.

http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl %2FPagina%2F0%2C7109%2C26-1-2039--1723367-1387--%2C00.html

hier en daar wat steekpenningen..en de moskee staat er morgen..
in de bouw moet dat niet zo moeilijk zijn :duim:

~Panthera~
07-12-03, 19:04
Geplaatst door plexus
hier en daar wat steekpenningen..en de moskee staat er morgen..
in de bouw moet dat niet zo moeilijk zijn :duim:
----------------------

Klopt, daar riekt het al jaren naar............ :nijn:

Joesoef
07-12-03, 19:07
Geplaatst door Pixelshade
Projectontwikkelaar George Tóth uit Schiedam heeft tevergeefs negen bouwbedrijven in Oost-Groningen verzocht een offerte te maken voor de bouw van een moskee in Musselkanaal. Géén van de bouwbedrijven had interesse en één meldde zelfs in onvervalst Gronings dat Tóth kon doodvallen, zegt de projectontwikkelaar.


Het is maar hoe je het allemaal brengt hoor. Als je nu gewoon tegen die boerenbouwers zegt dat het torentje in Musselkanaal is voor de daar wonende musselmannen en hun familie dan hoeft het toch geen probleem te zijn?

Kwestie van formuleren.

Djihed
07-12-03, 19:20
zelfs ik ben het met deze satansboer eens! Weer een glitter en glamour moskee! Alsof er al niet genoeg zijn. En waarom al die glitter en glamour? Het lijkt wel een moskee-concurrentie: en elkaar maar overtreffen. De een nog groter dan de ander.

En waar staat dat allemaal beschreven?! NERGENS! Er is geen ene ISlamitische bron die aanspoort om moskeeen zo luxe te bouwen. Juist een gebedsruimte behoort sober te zijn en het is al helemaal niet de bedoeling dat moskeegangers afgeleid worden tijdens het gebed door al die pracht en praal; het lijkt wel een museum!

En dan nog al die nationalistische termen ervoor: Turkse moskee, Marokkaanse moskee etc. etc. Bah! Het zou verboden moeten worden! We zijn Moslims en die horen allemaal samen te bidden in 1 moskee!

En dan al die miljoenen die er in gepompt worden terwijl de halve wereld ligt te creperen!

Ik sluit me aan bij Pixelshade; OPROTTEN ERMEE!!!!!

Pixelshade
07-12-03, 20:14
Geplaatst door Djihed

Ik sluit me aan bij Pixelshade; OPROTTEN ERMEE!!!!!

what de fuck, ik heb mn mening helemaal niet gegeven :mad:

ik vind persoonlijk dat als ze een moskee willen bouwen hij inderdaad niet zo overtreffend hoeft te zijn, als er maar gewoon gebeden kan worden en genoeg ruimte is.

Orakel
07-12-03, 20:28
Geplaatst door Pixelshade
Projectontwikkelaar George Tóth uit Schiedam heeft tevergeefs negen bouwbedrijven in Oost-Groningen verzocht een offerte te maken voor de bouw van een moskee in Musselkanaal. Géén van de bouwbedrijven had interesse en één meldde zelfs in onvervalst Gronings dat Tóth kon doodvallen, zegt de projectontwikkelaar.

De zakenman lanceerde zijn opmerkelijke plan een paar maanden geleden. Hij wilde een moskee realiseren aan de Schoolkade, op het voormalige terrein van machinefabriek De Haan. Tóth kocht dat pand en het bijbehorende stuk grond jaren geleden om er huizen te bouwen. Maar daar heeft het gemeentebestuur volgens hem een stokje voor gestoken door het bestemmingsplan te wijzigen. Daarom wilde hij er nu een moskee neerzetten van 26 meter lang en 33 meter breed met een minaret van 26 meter.

Projectontwikkelaar Tóth zeg dat hij met nog één bouwonderneming een vervolggesprek heeft. Mogelijk verkoopt hij het terrein aan die partij. Die zouden overigens niet van plan zijn er een moskee neer te zetten.

http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl %2FPagina%2F0%2C7109%2C26-1-2039--1723367-1387--%2C00.html

Volgens mij speelt deze man een heel vies spelletje om zo alsnog aan zijn bouwvergunning voor gewone woningen te komen.

Djihed
07-12-03, 20:30
Geplaatst door Pixelshade
what de fuck, ik heb mn mening helemaal niet gegeven :mad:

ik vind persoonlijk dat als ze een moskee willen bouwen hij inderdaad niet zo overtreffend hoeft te zijn, als er maar gewoon gebeden kan worden en genoeg ruimte is.

oeps! Had inderdaad niet door dat de titel verwees naar de inhoud van de tekst en niet naar jouw mening.

Maar uiteindelijk ben je het toch met me eens lees ik hierboven, nou, dan valt mijn reactie op jouw stuk toch nog mee......toch? :nerveus:

Pixelshade
07-12-03, 21:46
Geplaatst door Djihed
oeps! Had inderdaad niet door dat de titel verwees naar de inhoud van de tekst en niet naar jouw mening.

Maar uiteindelijk ben je het toch met me eens lees ik hierboven, nou, dan valt mijn reactie op jouw stuk toch nog mee......toch? :nerveus:

ben jij een bounty? http://www.nbproducties.nl/smilies/hiersnapiknouhelemaalniksvan.gif

Blade20
07-12-03, 21:51
Geplaatst door Pixelshade
ben jij een bounty? http://www.nbproducties.nl/smilies/hiersnapiknouhelemaalniksvan.gif

Bounty, bruine chocolade van buiten, witte cocos van binnen. Wat is daar mis mee?
Ik heb gisteren nog twee bounty's opgegeten. :duivels:

Pixelshade
07-12-03, 21:59
Geplaatst door Blade20
Bounty, bruine chocolade van buiten, witte cocos van binnen. Wat is daar mis mee?
Ik heb gisteren nog twee bounty's opgegeten. :duivels:

kannibaal :ego:

taouanza
07-12-03, 22:22
|Hoeveel moslims wonen er in dat gehucht?

Djihed
07-12-03, 22:48
Geplaatst door Pixelshade
ben jij een bounty? http://www.nbproducties.nl/smilies/hiersnapiknouhelemaalniksvan.gif



:moe:

Blade20
07-12-03, 22:49
Geplaatst door taouanza
|Hoeveel moslims wonen er in dat gehucht?

Ik denk dat het gehucht zelfs te klein is voor een gemeentehuis. Laat staan een religieus huis.

Victory
07-12-03, 23:37
Vrijheid, western style.

freya
08-12-03, 14:57
MUSSELKANAAL

Musselkanaal, dat gezellig dorp, ligt tussen Stadskanaal en Ter Apel. Het is de meest jonge plaats binnen de gemeente. Voor 1850 was er nog weinig gebouwd. De meeste huizen lagen toen op de zandrug de Horsten genaamd. In de tweede helft van de 19e eeuw kwam ze echter verder tot ontwikkeling.
Door ingrijpende veranderingen aan het uiterlijk van de winkels, de wegen en de kanaaloevers, heeft Musselkanaal een moderne uitstraling gekregen. Toch zijn hier en daar nog kenmerken te vinden die vertellen van het vroegere veenkoloniale bestaan, zoals het mooie kanaal met de sluizen, "verlaten" genoemd.

In Musselkanaal zijn ze er trots op om, samen met Stadskanaal, te behoren tot de zogenaamde langste winkelstraat van Europa. Regelmatig houden de plaatselijke winkeliers aktie, zoals een ieder jaar terugkerende toeristische attractie; de Snikkeweek, die duizenden bezoekers trekt. Rondom her kanaal vinden dan tijdens de Hemelvaartsweek allerlei festiviteiten plaats, Musselkanaal wordt daarmee een echte schippersontmoetingsplaats. Ook de "Honderdurenaktie" mag er zijn. Tien dagen lang in begin oktober staat heel Musselkanaal op z'n kop met dagelijkse aktiviteiten op straat en in de winkels. Door de bedrijvigheid heeft Musselkanaal een sterke en vitale uitstraling naar de verre omgeving.

----------------------------------------------------------------

Perfecte plaats voor een moskee, zoiets hebben ze daar nog niet :moe:

Donna
08-12-03, 16:21
Geplaatst door Orakel
Volgens mij speelt deze man een heel vies spelletje om zo alsnog aan zijn bouwvergunning voor gewone woningen te komen.

Ik denk dat je gelijk hebt.

En het is een bar smerig spelletje......

jaja
08-12-03, 16:29
Geplaatst door Donna
Ik denk dat je gelijk hebt.

En het is een bar smerig spelletje...... ben bang dat de woningen belangrijker zijn dan de moskee ... vooral omdat volgens mij de meeste moslims in de regio in een COA-centrum zitten ....

an3sdej
08-12-03, 16:40
ik vind persoonlijk dat als ze een moskee willen bouwen hij inderdaad niet zo overtreffend hoeft te zijn, als er maar gewoon gebeden kan worden en genoeg ruimte is.

Deze varkensboer is het met Pixel eens :boer: Een gewone schuur moet kunnen, ik heb er nog één achter op het land leeg staan. :wink: 't Is vlak bij de grote stad Zwolle, dus mooi centraal voor mensen uit het noorden, oosten, zuiden en westen.

Allah kijkt niet naar het feit of er al dan niet minaretten bij staan, of dat het dak van goud is. Hij kijkt toch naar de innerlijke stand van zaken? :blowen:

Donna
08-12-03, 16:52
Geplaatst door jaja
ben bang dat de woningen belangrijker zijn dan de moskee ... vooral omdat volgens mij de meeste moslims in de regio in een COA-centrum zitten ....

Dat zal best. Maar wat Orakel denkt, en dat denk ik dus ook, is dat de projectontwikkelaar de 'opdracht' voor het bouwen van een moskee heeft verzonnen om dat bestemmingsplan van de gemeente alsnog gewijzigd te krijgen. Het bestemmingsplan dat bepaalt dat hij daar geen huizen mag bouwen maar wel iets anders.....

Met andere woorden: 'Als ik geen huizen mag neerzetten, dan wordt het een moskee, dat is immers nog veeeeel erger', bij wijze van chantage. Als dat zo is, dan is dat best wel shocking.