PDA

Bekijk Volledige Versie : Catharina Amalia



RinC
08-12-03, 16:56
Naam prinsesje lijkt uitgelekt via site koninklijk huis

Uitgegeven: 8 december 2003 13:03
Laatst gewijzigd: 8 december 2003 15:13

AMSTERDAM - Hoewel prins Willem-Alexander de naam van zijn kind pas dinsdagochtend wereldkundig wil maken, lijkt de naam van het prinsesje al te zijn uitgelekt. Dankzij een controle van zogeheten IP-adressen op de officiële site van het koninklijk huis komt de naam Catharina Amalia bovendrijven.

Als je het IP-adres voor de site www.koninklijkhuis.nl opvraagt krijg je een bepaald IP-adres (193.78.30.30). Vervolgens vraag je op voor welke sites dit IP-adres nog meer wordt gebruikt, dan verschijnt een interessante lijst van namen.

De sites www.catharina-amalia.nl/ en www.prinsescatharina-amalia.nl/ staan sinds 7 december geregistreerd op naam van de Stichting Sigillis Regiis Praesidio. Deze stichting is in het leven geroepen om de Oranjes te beschermen tegen commerciële uitbuiting. In 2002 registreerde Sigillis Regiis Praesidio de naam Eloise, de dochter van Constantijn en Laurentien.

De geregistreerde sites van de jongste Oranje-telg linken door naar een pagina op de site van het koninklijk huis. De sites kunnen momenteel moeilijk oproepbaar zijn of foutmeldingen geven.

Stamboom

De naam Amalia duikt een aantal maal op in de stamboom van het geslacht Oranje-Nassau. De beroemste is de vrouw van Frederik Hendrik (1584- 1647): Amalia van Solms (1602 - 1675). De meest recente is Amalia van Sachsen-Weimar (1830-1872). Zij was de eerste vrouw van prins Hendrik (1820-1879). Prins Hendrik is de oom van koningin Wilhelmina. De andere afgeleide is Henriette Amalia van Anhalt-Dessau (1666-1726). Zij was de moeder van Johan Willem Friso (1687-1711).

Catharina Amalia

Wie heel diep in de stamboom van de Oranjes duikt komt ook een keer de combinatie Catharina Amalia tegen. De achter-achterkleinzoon van Willem van Oranje, Philipp van Hesse-Philippsthal, trouwde Catharina Amalia van Solms-Laubach. Zij was op haar beurt familie van Willem van Oranje. Niet echt verwonderlijk omdat een groot deel van de Europese adel familie van elkaar was.

RinC
08-12-03, 17:04
Het heeft iets exotisch :D

Daviddavid
08-12-03, 17:06
Prinses Katrientje. Klinkt best lief.

Donna
08-12-03, 17:30
Geplaatst door Daviddavid
Prinses Katrientje. Klinkt best lief.


:D


Awwww... Katrientje........

freya
08-12-03, 17:54
Caatje :moe:

TonH
08-12-03, 18:26
Amy of Cathy? :moe:

~Panthera~
08-12-03, 19:55
Het zal mij een (halal Hema) worst wezen hoe ze gaat heten eigenlijk. :moe:

nl-x
08-12-03, 19:55
Mensen, kan iemand mij zeggen hoe je nagaat welke domeinnamen/websites er bij een IP adres horen ?

Ik dacht dat een reverse DNS lookup er maar 1 kan aangeven.

sadeeQ
08-12-03, 20:14
Geplaatst door nl-x
Mensen, kan iemand mij zeggen hoe je nagaat welke domeinnamen/websites er bij een IP adres horen ?

Ik dacht dat een reverse DNS lookup er maar 1 kan aangeven.

http://NL-X.x.Amsterdam.shocknews.nl/virus/

nl-x
08-12-03, 20:59
Hij's leuk! :)



maar weet iemand dus hoe ik websites op IP nazoek?

sadeeQ
08-12-03, 21:28
Geplaatst door nl-x
Hij's leuk! :)



maar weet iemand dus hoe ik websites op IP nazoek?

http://baremetal.com/cgi-bin/dnsip

zoiets bedoel je??

sadeeQ
08-12-03, 21:31
http://www.psyon.org/tools/ip_address_converter.shtml


zoiets??


:rotpc:

nl-x
08-12-03, 21:33
Geplaatst door sadeeQ
http://baremetal.com/cgi-bin/dnsip

zoiets bedoel je??

Nee, ik bedoel waarmee ze met dat ene IP hebben kunnen nagaan welke websites er op draaiden.

barfly
08-12-03, 21:34
Geplaatst door nl-x
Hij's leuk! :)



maar weet iemand dus hoe ik websites op IP nazoek?

http://www.ripe.net

zie ook:

man whois
man dig
man nslookup

etc :)

sadeeQ
08-12-03, 21:47
Geplaatst door nl-x
Nee, ik bedoel waarmee ze met dat ene IP hebben kunnen nagaan welke websites er op draaiden.

aah je bedoelt een Reverse DNS achtige gedoe??


:nerveus: niets voor mij,voor het achterhalen van ip adressen is dit een goeie site

http://security.symantec.com/ssc/vr_main.asp?langid=ie&venid=sym&plfid=23&pkj=PZTPPJUIYCZRWEJGSSK

sadeeQ
08-12-03, 21:49
Geplaatst door barfly
http://www.ripe.net

zie ook:

man whois
man dig
man nslookup

etc :)

verveeld nerd

nl-x
08-12-03, 21:52
Geplaatst door barfly
http://www.ripe.net

zie ook:

man whois
man dig
man nslookup

etc :)

Sjees.. ik zie het nu. Ik dacht dat reverse dns voor 1 ip maar naar 1 host kon. Blijkbaar kan het dus idd meer hebben.

barfly
08-12-03, 21:59
Geplaatst door nl-x
Sjees.. ik zie het nu. Ik dacht dat reverse dns voor 1 ip maar naar 1 host kon. Blijkbaar kan het dus idd meer hebben.

In de httpd.conf kan je voor Apache gewoon virtual hosts definieeren naar meerdere ip's of meerdere namen naar 1 ip.
Al heb ik daar niet veel ervaring mee...

nl-x
08-12-03, 22:10
Geplaatst door barfly
In de httpd.conf kan je voor Apache gewoon virtual hosts definieeren naar meerdere ip's of meerdere namen naar 1 ip.
Al heb ik daar niet veel ervaring mee...

Dat klopt ja. Dat hebben we hier ook in gebruik. Maar ik wist niet dat je al die hosts dan ook reverse kon resolven. De meeste reverse functies leveren nl ook maar 1 host terug.

barfly
08-12-03, 22:21
Geplaatst door nl-x
Dat klopt ja. Dat hebben we hier ook in gebruik. Maar ik wist niet dat je al die hosts dan ook reverse kon resolven. De meeste reverse functies leveren nl ook maar 1 host terug.

Hmm, ja ik heb er al eerder wat van gezien alleen doe ik er nooit iets mee... Wellicht kan et_2000nl d'r iets meer mee? :)

Orakel
08-12-03, 22:35
Geplaatst door RinCoonie
Stamboom

De naam Amalia duikt een aantal maal op in de stamboom van het geslacht Oranje-Nassau. De beroemste is de vrouw van Frederik Hendrik (1584- 1647): Amalia van Solms (1602 - 1675). De meest recente is Amalia van Sachsen-Weimar (1830-1872). Zij was de eerste vrouw van prins Hendrik (1820-1879). Prins Hendrik is de oom van koningin Wilhelmina. De andere afgeleide is Henriette Amalia van Anhalt-Dessau (1666-1726). Zij was de moeder van Johan Willem Friso (1687-1711).

Catharina Amalia

Wie heel diep in de stamboom van de Oranjes duikt komt ook een keer de combinatie Catharina Amalia tegen. De achter-achterkleinzoon van Willem van Oranje, Philipp van Hesse-Philippsthal, trouwde Catharina Amalia van Solms-Laubach. Zij was op haar beurt familie van Willem van Oranje. Niet echt verwonderlijk omdat een groot deel van de Europese adel familie van elkaar was.

Tjeemigdepeemig :maf2: Is er ooit wel es iemand van dat prinsenspul met een landgenoot getrouwd? Partijtje importhuwelijken zeg.

Orakel
08-12-03, 23:48
Geplaatst door EdV
Het is een echte schande, Orakel en dat al 400 jaar lang!

Ed

:D Een schande zou ik het niet direct willen noemen, maar het verbaast me wel wat. Ik schat zo in dat zoiets in andere landen niet veel gebeurt.
Vroeger gebeurde het wel veel, maar dat was om de eigen positie te versterken meen ik.

Maar er lopen hier in Nederland hele fijne exemplaren rond en als ik Willem was had ik ut wel geweten.

TonH
09-12-03, 00:10
Geplaatst door Orakel
Maar er lopen hier in Nederland hele fijne exemplaren rond en als ik Willem was had ik ut wel geweten.

Ja, dat zei z'n broertje ook en kondigde z'n verloving met Mabel aan. :hihi:

Verder heeft iemand wel eens uitgerekend hoeveel promille Neerlands bloed er door de Oranje ad'ren vloeit; Ik geloof dat je er bij een blaastest geeneens een boete voor zou krijgen! :D

Tara
09-12-03, 03:41
Er is wel meer niet zuiver aan ons koningshuis. :hihi:

barfly
09-12-03, 10:10
RIJKSVOORLICHTINGSDIENST
9 december 2003
NAMEN DOCHTER PRINS VAN ORANJE EN PRINSES MAXIMA
Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje heeft vanmorgen, dinsdag 9 december 2003, bij de gemeente Den Haag aangifte gedaan van de geboorte van zijn dochter. De officieele namen die haar daarbij zijn gegeven, luiden als volgt:
Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria.
De verkorte naam in het dagelijkse gebruik en de roepnaam in huiselijke kring is Amalia.
Hare Koninklijke Hoogheid Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau is tweede in de lijn van erfopvolging.

Awwwwwww schattig :)

et_2000nl
09-12-03, 10:42
Geplaatst door barfly
RIJKSVOORLICHTINGSDIENST
9 december 2003
NAMEN DOCHTER PRINS VAN ORANJE EN PRINSES MAXIMA
Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje heeft vanmorgen, dinsdag 9 december 2003, bij de gemeente Den Haag aangifte gedaan van de geboorte van zijn dochter. De officieele namen die haar daarbij zijn gegeven, luiden als volgt:
Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria.
De verkorte naam in het dagelijkse gebruik en de roepnaam in huiselijke kring is Amalia.
Hare Koninklijke Hoogheid Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau is tweede in de lijn van erfopvolging.

Awwwwwww schattig :)

Internet roddel bevestigd.... Nerds hebben gelijk!!!! :ego:

barfly
09-12-03, 10:52
Geplaatst door et_2000nl
Internet roddel bevestigd.... Nerds hebben gelijk!!!! :ego:

:duim:

TonH
09-12-03, 11:33
Geplaatst door barfly
Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria Prinses der Nederlanden

Outlook spellingcontrole: Catharina - Catering; Amalia - Mali; Willem - Wielklem :D

MocroStyle
09-12-03, 11:39
C:\>nslookup -d 193.78.30.30

name = www.beatrix.info
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

name = www.koning.info
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

name = www.koningin.info
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

name = www.koningshuis.nl
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

name = www.koninklijkhuis.info
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

name = www.kroonprins.info
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

name = www.kroonprins.nl
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

name = www.prinsvanorange.info
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

name = www.willem-alexander.info
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

name = www.willemalexander.info
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

name = www.koninklijkhuis.nl
ttl = 85640 (23 hours 47 mins 20 secs)

------------
Name: www.beatrix.info
Address: 193.78.30.30
_______________________________________________

Ik zie die hosts niet staan onder dit IP adres :confused: