PDA

Bekijk Volledige Versie : Netwerk van kannibalisme-freaks in Duitsland



Joesoef
08-12-03, 19:59
Netwerk van kannibalisme-freaks in Duitsland

KASSEL - De Duitser die sinds vorige week terechtstaat in Kassel omdat hij iemand heeft gedood en opgegeten stond in contact met honderden mensen die ook geïnteresseerd waren in kannibalisme. "Tandartsen, leraren, koks, ambtenaren", somde een agent van de recherche op in de rechtszaal.


Vijf mensen hebben de slachtruimte in het huis van Armin Meiwes (42) bezocht. Met hen speelde hij rollenspellen. De politie vond bij hem thuis onder meer spelden met vlaggetjes waarop woorden stonden als arm en been, bedoeld voor gebruik bij zulke spelletjes.

Meiwes stond via internet in contact met meer dan vierhonderd mensen die zijn interesse deelden. Ook via internet zocht hij naar nieuwe vrijwilligers die bereid waren zich echt te laten slachten en opeten. "Het vlees was bijna op", zei Armin Meiwes maandag, op de tweede zittingsdag van zijn proces.

Op zijn internet-oproep kreeg hij meer dan zestig reacties. Meiwes heeft onder meer gemaild met een belangstellende die zich Albineu noemde. Van een ontmoeting is het niet gekomen. Meiwes liep tegen de lamp nadat een student uit Innsbrück in Oostenrijk op internet op een advertentie stuitte waarin Meiwes liet weten op zoek te zijn naar vrijwilligers om zich te laten opeten.

De kannibaal verklaarde teleurgesteld te zijn over zijn prooi, de 43-jarige Bernd Jürgen Brandes, met wie hij ook via internet in contact kwam. Brandes heeft hem bedrogen, vindt Meines. Brandes had gelogen over zijn leeftijd en wilde toen het tot een ontmoeting kwam meteen ter zake komen, terwijl Meiwes hem eerst beter wilde leren kennen.

Daar kwam het niet van. Meiwes sneed Brandes' penis af, die de twee gezamenlijk probeerden op te eten. Later stak Meiwes hem in de hals. Toen hij dood was sneed Meiwes zijn slachtoffer in stukken, die hij in de diepvries legde. In de periode voor zijn arrestatie heeft Meiwes zo'n twintig kilo mensenvlees opgegeten.

Toen de politie naar aanleiding van de advertentie op internet zijn huis kwam doorzoeken, ontving Meiwes de agenten allervriendelijkst. "Hij vroeg ons binnen, was beleefd en vriendelijk en bood ons koffie aan", zei een agente van de recherche. Binnen vond de politie de slachtkamer, met daarin een bed, een slagersschort en een paar plastic schalen. "Messen, bijl en touw lagen klaar op tafel", zei een politiecommissaris. Er zaten roodachtige vlekken op de vloer. Meiwes zei dat hij daar ooit vlees had opgehangen.

De agenten ontdekten een dubbele bodem in een vrieskist. Daar lag vlees verborgen. Meer dan verdacht was dat niet, dus Meiwes bleef op vrije voeten. Dezelfde dag nog meldde Meiwes zich echter bij de politie en legde een volledige bekentenis af. Het was bijna of hij een gezellig praatje kwam maken, zei een agent.

Ook tijdens het proces doet Meiwes tot nu toe steeds rustig en gedetailleerd verslag van zijn daden. De politie vertelde hij onder meer dat hij geregeld heeft gemasturbeerd bij het bekijken van de video die hij van de slachtpartij maakte. Dat is relevant voor de rechtszaak omdat het openbaar ministerie zijn daad ziet als een lustmoord.

Meiwes' advocaat zegt dat zijn cliënt hooguit veroordeeld kan worden wegens hulp bij zelfdoding, omdat hij op verzoek van het slachtoffer handelde. Op moord staat maximaal levenslang, op hulp bij zelfdoding maximaal vijf jaar cel. Duitsland heeft geen wetten tegen kannibalisme.

Maandagmiddag werd in de rechtszaal de video vertoond die Meiwes van de slachtpartij heeft gemaakt. Dat gebeurde achter gesloten deuren

Joesoef
08-12-03, 20:00
Geeft je een hele andere kijk op die braadworsten van hun.

Simon
08-12-03, 20:09
Ik heb zelden zo weinig begrepen van de lustbeleving van een ander.

Joesoef
08-12-03, 20:31
Je zal maar moeten optreden als pro-deo advocaat. :duivel:

Victory
08-12-03, 23:04
Geplaatst door Joesoef
Je zal maar moeten optreden als pro-deo advocaat. :duivel:

Advocaten die zich beschikbaar stellen als pro deo, zijn niet verplicht om iemand te verdedigen. Zij kunnen weigeren om iemand te verdedigen.

Advocaten die het onrecht verdedigen zijn echt walgelijk.

T.A.F.K.A.Z
08-12-03, 23:06
Geplaatst door Victory
Advocaten die zich beschikbaar stellen als pro deo, zijn niet verplicht om iemand te verdedigen. Zij kunnen weigeren om iemand te verdedigen.

Advocaten die het onrecht verdedigen zijn echt walgelijk.

Iedereen heeft het recht op een advocaat. Zelfs monsters.

Victory
08-12-03, 23:08
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Iedereen heeft het recht op een advocaat. Zelfs monsters.

Iedereen die niks verkeerd heeft gedaan heeft recht op een advocaat.

T.A.F.K.A.Z
08-12-03, 23:09
Geplaatst door Victory
Iedereen die niks verkeerd heeft gedaan heeft recht op een advocaat.

Je woont niet meer in Iran.

Victory
08-12-03, 23:18
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Je woont niet meer in Iran.

En omdat ik niet meer in Iran woon mag ik mijn mening niet meer uitspreken?

Puk
08-12-03, 23:42
Geplaatst door Victory
Iedereen die niks verkeerd heeft gedaan heeft recht op een advocaat.

Vic... malle jongen... je hebt juist een advocaat nodig die je onschuld kan bewijzen. Snappie?

Of is het islamitisch recht waar je het over hebt?
Dan vind ik dat behoorlijk islamitisch krom.

Victory
08-12-03, 23:47
Geplaatst door Puk
Vic... malle jongen... je hebt juist een advocaat nodig die je onschuld kan bewijzen. Snappie?

Of is het islamitisch recht waar je het over hebt?
Dan vind ik dat behoorlijk islamitisch krom.

Waar ik het over heb zijn advocaten die iemand verdedigen, (voor hem liegen), dus zeggen dat hij b.v iemand niet vermoord heeft(terwijl ze wel weten dat hij/zij dat gedaan heeft). Dat doen ze allemaal. Het komt zelden voor dat de advocaten je niet zal verdedigen zelfs als ze weten dat je het echt gedaan hebt.

Daar heb ik het over.

et_2000nl
08-12-03, 23:50
Geplaatst door Victory
En omdat ik niet meer in Iran woon mag ik mijn mening niet meer uitspreken?

Jawel, maar bekrompen blijft bekrompen, het maakt niet uit waar je bent, vandaan komt of naar toe gaat....

Maar is dit geen kip en ei probleem? Hoe kun je in Allah's naam vaststellen of iemand iets verkeerd heeft gedaan of niet, zonder een advocaat....

et_2000nl
08-12-03, 23:53
Geplaatst door Victory
Waar ik het over heb zijn advocaten die iemand verdedigen, (voor hem liegen), dus zeggen dat hij b.v iemand niet vermoord heeft(terwijl ze wel weten dat hij/zij dat gedaan heeft). Dat doen ze allemaal. Het komt zelden voor dat de advocaten je niet zal verdedigen zelfs als ze weten dat je het echt gedaan hebt.

Daar heb ik het over.

Sorry Victory, zeg dat dan, je kwam heel ongenuanceerd over....

BTW, even een aanvulling, als een advocaat weet dat een dader iets heeft gedaan, en het bewijs duidelijk is, zal elke advocaat de verdachte proberen over te halen te bekennen, dat scheelt namelijk in de strafmaat....

Puk
08-12-03, 23:56
Geplaatst door Victory
Waar ik het over heb zijn advocaten die iemand verdedigen, (voor hem liegen), dus zeggen dat hij b.v iemand niet vermoord heeft(terwijl ze wel weten dat hij/zij dat gedaan heeft). Dat doen ze allemaal. Het komt zelden voor dat de advocaten je niet zal verdedigen zelfs als ze weten dat je het echt gedaan hebt.

Daar heb ik het over.

Dan maak je geen onderscheid tussen de positie van rechter en advocaat. Dat is fout. Een advocaat behoort z'n cliënt te verdedigen... no matter what. En daar mag hij wat mij betreft voor liegen. Het is aan de rechtbank waarheidsvinding te plegen.

Het is misschien niet allemaal zo moreel verantwoord, zo je wilt.
Maar technisch gezien de beste vorm van rechtsgang.

Zo Allah het wil en anders ook.

Hansje
09-12-03, 08:12
Jakkie, wat een horror, ik wordt acuut vegetariër.

Aisha