PDA

Bekijk Volledige Versie : De Kruisvaarders namen eerst onze landen in en nu nemen ze ook onze moskeeen!!!



Hudhaifa
09-12-03, 00:17
http://a.1asphost.com/realhod/mosque.jpg

Hasbiya lahu wa ni3mal wakiel

Hasbiya lahu wa ni3mal wakiel

HAsbiya lahu wa ni3mal wakiel....


Thawbaan heeft overgeleverd dat de Profeet (saws) zei:

'De naties staan op het punt om jullie aan te vallen net zoals hongerigen een bord met eten aanvallen.' iemand vroeg de gezant: "Komt dat omdat wij in de minderheid zullen zijn gezant van God?" De gezant antwoorde: 'Wel nee! Jullie zullen met zijn velen zijn, Jullie zullen op uitschot van een vloeistof lijken. God zal de vrees uit de boezems van de ongelovigen wegnemen en God zal in jullie harten 'wahan' werpen.' Iemand vroeg de gezant vrede zij met hem: 'En wat betekent 'wahan', gezant van God?' De gezant antwoordde: 'wahan’ betekent: 'hechten aan het leven en verafschuwen van de dood' " (Soenan Abi Da’woed)

an3sdej
09-12-03, 00:24
Zal wel geschoten zijn uit die moskee. :engel:

Waaraan zie je trouwens dat een moskee is?

et_2000nl
09-12-03, 00:29
We laten het verkwanselen en prostitueren van de Islam liever over aan onze moslim broeders in landen als SA.... Ahum.... Iran.... Ahum.... Algerije.... Ahum.... Just to name a few.... Nee broeders zijn stoer en amerikanen bij voorbaat honden....

:moe:

ET

Puk
09-12-03, 00:30
Ze zullen die moskee wel gestofzuigd hebben.
Was misschien nodig...

Ze zijn nog wel een stukje vergeten. :lachu:

Al Sawt
09-12-03, 01:17
Geplaatst door an3sdej
Zal wel geschoten zijn uit die moskee. :engel:

Waaraan zie je trouwens dat een moskee is? Aan de sprekers-stoel en de Mihrab, een soort halve kubus om de stem van de Imam te laten weerkaatsen.

Al Sawt
09-12-03, 01:19
Die foto, getuigt niet van respect van de Amerikanen aan de religieuze symbolen en gvoelens van de Iraaks volk.

Al Sawt
09-12-03, 01:31
Geplaatst door et_2000nl
We laten het verkwanselen en prostitueren van de Islam liever over aan onze moslim broeders in landen als SA.... Ahum.... Iran.... Ahum.... Algerije.... Ahum.... Just to name a few.... Nee broeders zijn stoer en amerikanen bij voorbaat honden....

:moe:

ET et_2000nl, het is duidelijk dat jouw zogenaamde vorm van zelfkritiek, duidelijk voorkomt uit onvrede met je afkomst en alles waar die afkomst voor staat.

Of de wandaden door moslims of Amerikanen gepleegd worden, doet niet af aan het feit dat iets geschonden is.

Ook stoor ik me aan het feit, dat je insinueert dat de moslim bijvoorbaat
niet-moslims als honden zien. En toevallig had mijn moeder terecht opgemerkt, dat de term Christen-honden door de Westerlingen zelf verzonnen is om de zogenaamde haat van de moslims jegens niet moslims te staven.

Kortom, jouw reactie is niets minder dan hooghartig en lasterend.

Al Sawt
10-12-03, 01:25
Geplaatst door Puk
Ze zullen die moskee wel gestofzuigd hebben.
Was misschien nodig...

Ze zijn nog wel een stukje vergeten. :lachu: Ja een biddende Irakees.

et_2000nl
10-12-03, 02:26
et_2000nl, het is duidelijk dat jouw zogenaamde vorm van zelfkritiek, duidelijk voorkomt uit onvrede met je afkomst en alles waar die afkomst voor staat.

Dank voor je reaktie, het siert je.

Je kent me niet, net zo min als ik jou ken. Van mijn afkomst weet je niets, en om je eigen woorden te gebruiken zijn je woorden hooghartig en lasterend en gebaseerd op onwetendheid. Onvrede ken ik niet, vrede wel....


Of de wandaden door moslims of Amerikanen gepleegd worden, doet niet af aan het feit dat iets geschonden is.

Helemaal mee eens....


Ook stoor ik me aan het feit, dat je insinueert dat de moslim bijvoorbaat
niet-moslims als honden zien. En toevallig had mijn moeder terecht opgemerkt, dat de term Christen-honden door de Westerlingen zelf verzonnen is om de zogenaamde haat van de moslims jegens niet moslims te staven.

Ik kan en zal je moeder niet afvallen, maar ik hoor die termen gebruikt worden door moslims, wie het verzonnen heeft doet daarom niet ter zake. Er zijn nogal wat verschillende interpretaties over het woord ongelovigen.... Als je dat woord liever hoort, bij deze, ongelovigen ipv (christen-)honden. Ik heb overigens in deze discussie het woord christen-honden niet gebruikt maar honden.....


Kortom, jouw reactie is niets minder dan hooghartig en lasterend.

Een voorspelbare reaktie.... :moe: Maar net zo als bij jou, zijn hooghartigheid en lasteren mij niet vreemd....

De grootste bedreiging voor de islamitische wereld is de islamitische wereld zelf. Ik ben geen slaaf van corrupte en zichzelf verrijkende islamitische leiders. En op mijn broederschap hoeven ze mij ook al niet aan te spreken :argwaan:. Broederschap voel ik voor alle onderdrukten, en dat gaat om volkeren, niet om leiders..... Helaas moet ik constateren, dat de islamitische politiek, op dit moment niet bij benadering die heilstaat heeft opgeleverd die in vrede en verdraagzaamheid heeft geresulteerd.
Dat ik chargeer en daarmee soms tere zieltjes kwetst :moe: is inderdaad niet altijd even politiek correct. Maar het geeft tevens de belachelijkheid aan van de discussie.

De islam is simpel, de belofte en de vijf zuilen, dat is de "hoofdzaak". Dan ben je moslim. Mijn constatering is dat de "bijzaken" de "hoofdzaken" hebben verdrongen.... Puur het feit dat de shia's en de suni's elkaar om de toekomstige macht betwisten in een overhoop geschoten Irak, bevestigt dat.... Meer voorbeelden te over, maar die zal ik je besparen.

ET

yahya ayash
10-12-03, 09:50
Subhannalh wat een machtsvertoon.

De kruisvaarders nemen bezit van onze moskeeen ...subhannalah!!

En VVDér Wilders dreigt de moskeeen af te breken...la hawla wa la quwatta illa billah.

De oorlog tegen de islam gaat door ....

Simon
10-12-03, 09:55
Wat een foto al niet kan doen. Je zal toch iets meer van de achtergrond van deze foto moeten weten om er commentaar op te geven.

Zagora
10-12-03, 10:05
...

T.A.F.K.A.Z
10-12-03, 10:06
Geplaatst door Zagora
Damn! Wat is die foto goed gemanipuleerd zeg. Met welk soft-ware programma is dat gedaan? Kijk goed. Je ziet nergens schaduw om de soldaat heen. Kijk goed naar zijn voeten en benen. Dat ziet er heel ongeloofwaardig uit.

Fuck!, je hebt gelijk.

yahya ayash
10-12-03, 10:08
En de ongelovigen reageren nu allemaal dat er gemanipuleerd is....


Subhannalah wat zijn ze zwak. Hun kruisvaardersmentaliteit is nu voor elk oog zichtbaar geworden. :kwaad:

T.A.F.K.A.Z
10-12-03, 10:17
Geplaatst door yahya ayash
En de ongelovigen reageren nu allemaal dat er gemanipuleerd is....


Subhannalah wat zijn ze zwak. Hun kruisvaardersmentaliteit is nu voor elk oog zichtbaar geworden. :kwaad:

Volgens mij wil jij gewoon heel graag dat de 'kruisvaarders'je moskee besmeuren. Ik wed dat je ze nog geld toe zou geven om dat te doen.

an3sdej
10-12-03, 11:10
ET ik heb respect voor de manier waarop je reageert op aanvallen zoals geplaatst door iemand als Al-Sawt.
Die reakties kunnen alleen maar verwacht worden door 'kleine geesten'. Maar voor zover ik je hier meemaak, denk ik dat je goed bestand bent tegen dit soort taal, veel sterkte in de alledaagse praktijk met jouw visie onder mede Marokkanen/moslims.

En evenals dat de VS en Israel soms met info manipuleert, zullen de oude baath leden en andere terroristen dit ook doen in Irak. Deze foto is daar weer een mooi voorbeeld van.

et_2000nl
10-12-03, 11:30
Geplaatst door an3sdej
ET ik heb respect voor de manier waarop je reageert op aanvallen zoals geplaatst door iemand als Al-Sawt.
Die reakties kunnen alleen maar verwacht worden door 'kleine geesten'. Maar voor zover ik je hier meemaak, denk ik dat je goed bestand bent tegen dit soort taal, veel sterkte in de alledaagse praktijk met jouw visie onder mede Marokkanen/moslims.

En evenals dat de VS en Israel soms met info manipuleert, zullen de oude baath leden en andere terroristen dit ook doen in Irak. Deze foto is daar weer een mooi voorbeeld van.

Dank Andries....

Maar ik zie Al-Sawt's reakties niet als aanval, hooguit als onbegrip over hoe ik mij over de jaren ontwikkelt heb in deze multi culti socio club. Een kleine geest noem ik niemand, helaas kan een ieder de rechtvaardiging vinden voor de daden die hij pleegt en de mening die men gevormd heeft. De geschiedenis herhaalt zich steeds omdat de geschiedenis een vaak overschatte rechtvaardiging geeft voor wandaden in het heden....

Als deze foto echt is, wat ik wel degelijk denk, alhoewel er hier ook gesuggereerd is dat die foto fake is, vind ik het net zo misselijk als Saddam aanhang/Baath leden die vanuit moskeen schieten en vanaf islamitische kerkhoven. Als je een hoge moraal wil prediken, moet je zelf eerst een hoge moraal nastreven en naleven.

Hoge moraal heeft helaas altijd schijnheiligheid tot gevolg. Dat is onafhankelijk van religie, etniciteit of culturele achtergrond. Menselijke zwakte discrimineerd niet....

Geloof me, ik heb vele medestanders, helaas zijn die niet zo mondig. Een olifantenhuid is een vereiste, maar NVDD is niet voor de tere zieltjes.... :D

Het machtigste wapen tegen polarisatie is het debat en de discussie. Al het andere zal falen....

T.A.F.K.A.Z
10-12-03, 11:35
Geplaatst door et_2000nl
Dank Andries....

Maar ik zie Al-Sawt's reakties niet als aanval, hooguit als onbegrip over hoe ik mij over de jaren ontwikkelt heb in deze multi culti socio club. Een kleine geest noem ik niemand, helaas kan een ieder de rechtvaardiging vinden voor de daden die hij pleegt en de mening die men gevormd heeft. De geschiedenis herhaalt zich steeds omdat de geschiedenis een vaak overschatte rechtvaardiging geeft voor wandaden in het heden....

Als deze foto echt is, wat ik wel degelijk denk, alhoewel er hier ook gesuggereerd is dat die foto fake is, vind ik het net zo misselijk als Saddam aanhang/Baath leden die vanuit moskeen schieten en vanaf islamitische kerkhoven. Als je een hoge moraal wil prediken, moet je zelf eerst een hoge moraal nastreven en naleven.

Hoge moraal heeft helaas altijd schijnheiligheid tot gevolg. Dat is onafhankelijk van religie, etniciteit of culturele achtergrond. Menselijke zwakte discrimineerd niet....

Geloof me, ik heb vele medestanders, helaas zijn die niet zo mondig. Een olifantenhuid is een vereiste, maar NVDD is niet voor de tere zieltjes.... :D

Het machtigste wapen tegen polarisatie is het debat en de discussie. Al het andere zal falen....


:student:


Mooi gesproken.









Wie zijn die medestanders, by the way?

et_2000nl
10-12-03, 11:46
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
:student:


Mooi gesproken.









Wie zijn die medestanders, by the way?

Verenigd ons broeder!!!!

Medestanders vroeg je. Vele moslims die gewoon willen leven, gewoon hun werk willen doen, gewoon hun geld willen verdienen, gewoon hun familie willen onderhouden, gewoon hun kinderen willen groot brengen, gewoon gewoon willen doen en vooral, gewoon met rust gelaten willen worden door gefrustreerde en emotionele partijen die puberale wellen - nietus spelletjes spelen, die ontaarden in lange academische discussies.
Zij zwijgen omdat ze zich in geen van beide mondige groepen thuis voelen.... Maar helaas, het lijkt wel of het huidige maatschappelijke en politieke druk ze dwingt voor een richting te kiezen, die eigenlijk de hunne niet is. En daarom spreek ik, want er is een alternatief....

T.A.F.K.A.Z
10-12-03, 11:49
Geplaatst door et_2000nl
Verenigd ons broeder!!!!

Medestanders vroeg je. Vele moslims die gewoon willen leven, gewoon hun werk willen doen, gewoon hun geld willen verdienen, gewoon hun familie willen onderhouden, gewoon hun kinderen willen groot brengen, gewoon gewoon willen doen en vooral, gewoon met rust gelaten willen worden door gefrustreerde en emotionele partijen die puberale wellen - nietus spelletjes spelen, die ontaarden in lange academische discussies.
Zij zwijgen omdat ze zich in geen van beide mondige groepen thuis voelen.... Maar helaas, het lijkt wel of het huidige maatschappelijke en politieke druk ze dwingt voor een richting te kiezen, die eigenlijk de hunne niet is. En daarom spreek ik, want er is een alternatief....

Tsja, die tijd is helaas voorbij. Wil je niet verdrukt worden door een van beide partijen dan zal je je scheur moeten opentrekken.

et_2000nl
10-12-03, 11:55
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Tsja, die tijd is helaas voorbij. Wil je niet verdrukt worden door een van beide partijen dan zal je je scheur moeten opentrekken.

Juist!!!! :blij:

Hudhaifa
10-12-03, 14:08
SUbhannalah

Maslov
10-12-03, 14:13
http://www.photogslounge.net/graphics/rooster.jpg

Echt waar, zelfs MET schaduw :boer:

Simon
10-12-03, 14:21
Geplaatst door Zagora
Damn! Wat is die foto goed gemanipuleerd zeg. Met welk soft-ware programma is dat gedaan? Kijk goed. Je ziet nergens schaduw om de soldaat heen. Kijk goed naar zijn voeten en benen. Dat ziet er heel ongeloofwaardig uit.

Ik snap vooral dat groene opgerolde kleed niet dat zogenaamd tegen die zuil staat. De militair zit er gedeeltelijk met zijn arm achter. Maar qua perspectief klopt het niet. Volgens mij is het inderdaad een fake foto. Maar ja die microfoon standaard heeft ook geen schaduw!

Tomas
10-12-03, 14:50
Geplaatst door Simon
Ik snap vooral dat groene opgerolde kleed niet dat zogenaamd tegen die zuil staat. De militair zit er gedeeltelijk met zijn arm achter. Maar qua perspectief klopt het niet. Volgens mij is het inderdaad een fake foto. Maar ja die microfoon standaard heeft ook geen schaduw!

Ja dat groene ding is raar. Het kan niet de zuil raken, want de soldaat staat voor de zuil, aangezien hij op de eerste trede staat en het hele gevaarte voor de zuil. Maar waar dat groene kleed wel aan hangt is onduidelijk. Misschien weet iemand wat dat is?

Zijn schoenen lijken trouwens een lagere resolutie dan de vloer waar hij op staat te hebben.

Maar waarom zou je dit faken? Zo schokkend is het toch niet?

Tomas
10-12-03, 15:01
Correctie:

Hij houdt het groene kleed zelf vast. En het hangt dus voor hem.

De resolutie van zijn voet lijkt lager door dat de tekst er overheen staat en dan krijg je van dat rare jpg gedrag.

Nee, het is niet fake. Lijkt mij ook sterk. Dit is een vrij normaal tafereel.

et_2000nl
10-12-03, 15:07
Geplaatst door Simon
Ik snap vooral dat groene opgerolde kleed niet dat zogenaamd tegen die zuil staat. De militair zit er gedeeltelijk met zijn arm achter. Maar qua perspectief klopt het niet. Volgens mij is het inderdaad een fake foto. Maar ja die microfoon standaard heeft ook geen schaduw!

Ik dacht inderdaad dat het misschien ook een fake was, en lette ook op de microfoon standaard of die foto fake was. Ik kon geen meta-data in de file ontdekken, dat auteur (of camera) en laatste software en zo kan onthullen....
Er is geflitst dat zie je in de bril en aan die pilaar....

Aan de andere kant, de propoganda machine is op volle gang, alles is mogelijk....

Maar vooralsnog, ik denk niet dat het fake is....

Simon
10-12-03, 16:29
Geplaatst door Tomas
Correctie:

Hij houdt het groene kleed zelf vast. En het hangt dus voor hem.

O ja, hij toont het kleed aan de camera. Merkwaardige foto. Zou het in een bazaar gefotografeerd zijn? Nee zal ook wel niet gezien de microfoons.

Hudhaifa
10-12-03, 19:35
De Kruisvaarders zijn echt te ver gegaan...

Blade20
10-12-03, 20:59
Hmm, erg simpel gezegd. Maar er zijn wat vraagtekens. Als eerste kun je niet zien of de soldaat is binnengelaten door de bevolking of dat ze met geweld zijn binnengedrongen. Verder is er geen legitiem nieuwsbericht aan vastgekoppeld die jouw actie op de foto ondersteund.

Daarbij komt nog dat er in moskees, door de afwezigheid van controle, terrosristische acties kunnen worden voorbereid. Alleen omdat het een gebouw is dat door een religie wordt gebruikt maakt het niet heilig, dat zou namelijk mensen die de religie dienen automatisch ook heilig maken. Kerken, synagogen (of hoe die dingen ook heten zijn net als moskees ook niet heilig. Ze staan alleen op heilige grond (wordt er gezegd). Een ieder die beweerd dat ze wel heilig zijn doet in principe godslastering omdat ze beweren dat iets wat door mensenhanden is gemaakt heilig is.
Daarbij verliest het gebouw heiligheid als er plannen voor aanslagen worden beraamd. Tuurlijk is dat niet duidelijk, dat is de reden waarom aanslagen in het geheim worden beraamt, maar de foto wat je laat zien is onduidelijk.

Overigens staat de man alsof het een vakantiekliekje is en is het uniform bij zijn benen vaag, iets wat kan suggereren dat er met de foto is geknoeid.

O ja,opmerkelijk Hoewel er duidelijk een flitslamp is gebruik aan de reflectie van het licht te zien, is er geen schaduw van de man te bekennen!

Blade20
10-12-03, 21:22
Goed, ik heb er wat filters op los gelaten.

Rara wat valt er nu op aan de foto. (ik geef je een hint het is groen een beetje rechts van het midden en dringt zich zelfs al bij het origineel op de voorgrond)
Overigens, de filters zijn globaal, dus ze zijn op de volledige foto los gelaten. Het tapijtje was al op het origineel scherper als de rest van de foto, maar hier is het wat duidelijker op te zien.

Ik denk dat er in de hand van die 'soldaat' iets te zien viel wat de photoshopper niet in het plaatje wilde hebben toen hij de soldaat uit een ander plaatje knipte en de rand van de soldaat had vervaagd om de knipbewerking te maskeren.

Maslov
10-12-03, 21:52
Dus Hudhaifa, ET heeft nu aangetoond dat het een fakefoto is.

Voor anderen was dit allang duidelijk :hihi:

Qwertyno
10-12-03, 22:12
Is de foto niet fake, zou je om de emoties te begrijpen het zaakje moeten omdraaien..

Stel voor een kerk... met daarin een arabische soldaat in een net plat gebombardeerd westers land.

Qwertyno
10-12-03, 22:18
Geplaatst door splijtstof
het is niet omdat het schokkend is.

het is omdat de Pisraeliers na hun dienstplicht opdracht krijgen
om thuis, hun tijd met dit soort propaganda materieel van uit hun internetde wereld in loodsen.

om zo een soort sfeer te creeren dat het Christen vs Moslim is.
zo dat onze labiele Hudaifa en Co, moord en brand schreeuwen
dat het een Christelijke oorlog tegen de Islam is,
zo dat de ZIONZWIJNEN op deze forum hun plezier op dit
forum kunnen luchten.

Kronkels van een verdwaalde geest.

et_2000nl
10-12-03, 22:24
Geplaatst door splijtstof
maar NVDD is niet voor de tere zieltjes.... :D

Had je onze polinco moeten zien.
de zionisten kregen er telkens van langs tot dat ze spastisch werden
en de tranen in hun ogen barsten.

van daar ook dat het uit de lucht is, rara wie zou daar nou achter zitten.

en speciaal voor jou omdat je zo geintegreerd bent.

MAROKKAANEN VOOR CENTRUM DEMOCRATEN.

ik neem aan dat je het hier wel mee eens bent,
want anders weet Splijtstof het ook niet meer.

Buiten je oud hollandse stijl der nederlandse spelling, wat mij moeite kost om te begrijpen, heb ik maar een wijziging op je reaktie:

CENTRUM DEMOCRATEN

En in je complot theorien geloof ik niet, net zo min als in Sinterklaas....

et_2000nl
10-12-03, 22:26
Geplaatst door Qwertyno
Kronkels van een verdwaalde geest.

Thanks, je bent me voor.... :moe:


Kunnen ze al een GPS-je in breinen implanteren?

et_2000nl
10-12-03, 22:46
Geplaatst door Maslov
Dus Hudhaifa, ET heeft nu aangetoond dat het een fakefoto is.

Voor anderen was dit allang duidelijk :hihi:

Hi Maslov,

Tijd niet gesproken, alles goed?

Ik heb de foto nog eens goed bekeken in Photoshop.... Er zitten zo ie zo veel blok artifacten in. Als ie al echt is, is de foto niet met een digi cam genomen. De blok artifacten wijzen mij er op dat het een "still" kan zijn uit een video opname. Onder de zwarte tekst staat een datum, iets wat met zowel een analoge, digitale als video camera kan, maar het meest aannemelijke is een digitale video of foto camera.
Er van uitgaande dat het uit een digitale video camera komt, zijn die rare contrasten te verklaren. Waar veel contrasten zijn, zijn de blokken kleiner, waar weinig contrasten zijn, zijn de blokken groter. Zo werken zowel de MPEG2 en MPEG4 video compressie algoritmes....

Dus, ik weet het ik ben waarschijnlijk de enige, ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat de "foto" fake is....

ET

Maslov
10-12-03, 22:51
Tjeetje ET, wat een kennis, ben even confuus :boogjes:

et_2000nl
10-12-03, 22:52
Geplaatst door Maslov
Tjeetje ET, wat een kennis, ben even confuus :boogjes:

Ik ook, heb geprobeerd in leken taal te spreken.... :moe:

Hudhaifa
11-12-03, 00:56
AHAHAHAH :lol:


Zwak hoor om te beweren dat het een fakefoto is, zo kan ik ook zeggen dat al die Holocaust fotootjes fake zijn...kijk maar naar de schaduwval van die geraamtes.. :fpetaf:

T.A.F.K.A.Z
11-12-03, 00:59
Geplaatst door Hudhaifa
AHAHAHAH :lol:


Zwak hoor om te beweren dat het een fakefoto is, zo kan ik ook zeggen dat al die Holocaust fotootjes fake zijn...kijk maar naar de schaduwval van die geraamtes.. :fpetaf:


Alleen in jouw verziekt brein zijn ze gefaket. Maar daar is ook alles gefaket, zelfs je brein.

an3sdej
11-12-03, 01:05
Tja ik ken Hudhaifa's breinwerking nu een beetje en kan het dur iets plaatsen. Op diverse andere sites gaf hij aan dat Foto's uiot de VS koker fake waren. Het is dan ongelooflijk te accepteren, dat hij foto's uit "eigen kring" steeds al genuïn betiteld.

Maar ja, IQ is ook maar een bijkomstige waarde door de natuur ingeplant!!!!

et_2000nl
11-12-03, 01:20
Geplaatst door Hudhaifa
AHAHAHAH :lol:


Zwak hoor om te beweren dat het een fakefoto is, zo kan ik ook zeggen dat al die Holocaust fotootjes fake zijn...kijk maar naar de schaduwval van die geraamtes.. :fpetaf:

Nou begin ik zelf te twijfelen.... Hoe meer men ontkent.... Enz....

Waar heb je die foto vandaan eigenlijk:

Mijn Mappen - Mijn Foto's - Photoshop Edits

folder?

an3sdej
11-12-03, 01:21
kijk maar naar Jezus en OBL Het feit dat je deze op één lijn zet, maakt mij duidelijk de desintegratie waarin jij je bevindt.

Voor mij zijn ze ook gelijk, fake dus.

Puk
11-12-03, 04:10
Geplaatst door splijtstof
O gut,heb je iets gevonden An3dej. onze Linkserakker moslimvriend.
nou ik heb binnen kort heel wat in petto,stelletje terorristen ophemelaars

Terroristen Ophemelaars?

Onzin Splijtstof!

Islamitische Terroristen gaan van zichzelf al naar de Hemel! :D

Als ik die Islamdingen goed begrijp...

:wohaa:

an3sdej
11-12-03, 09:33
Satan, op zich leuke gedachte, maar religie is niet uit de mens te slaan. Voor elke onzekerheid zoekt de religieuze mens een antwoord van een "hogere macht".

Dus geef ze hun ding, maar doe als oude profeten, leg duidelijke regels vast, die ook nog eens flink aan te halen zijn.

Tomas
11-12-03, 10:50
Geplaatst door Qwertyno

Stel voor een kerk... met daarin een arabische soldaat in een net plat gebombardeerd westers land.

Dat heb ik natuurlijk ook gedaan. :moe:

En dan is het ook een voorstelbaar tafereel. Het is niet dat er een foto van een soldaat wordt getoond die de kerk affikt en/of de daarin gevluchte vrouwen en kinderen met een machinegeweer afknalt.

Of is dit soms wat jij ziet zodra je een blanke soldaat ziet?

Tomas
11-12-03, 10:53
Geplaatst door Blade20
Goed, ik heb er wat filters op los gelaten.

Rara wat valt er nu op aan de foto. (ik geef je een hint het is groen een beetje rechts van het midden en dringt zich zelfs al bij het origineel op de voorgrond)
Overigens, de filters zijn globaal, dus ze zijn op de volledige foto los gelaten. Het tapijtje was al op het origineel scherper als de rest van de foto, maar hier is het wat duidelijker op te zien.

Ik denk dat er in de hand van die 'soldaat' iets te zien viel wat de photoshopper niet in het plaatje wilde hebben toen hij de soldaat uit een ander plaatje knipte en de rand van de soldaat had vervaagd om de knipbewerking te maskeren.

Als je nu eens ipv "rara" exact beschrijft wat volgens jouw het bewijs is dat de foto fake is...

Ik zie het namelijk niet. Dat "tapijtje" heeft de vent in mijn ogen gewoon in zijn linker hand vast. En is dus tgeen tapijt, maar meer iets als een sjaal. En dat hangt dus voor 'm. En als het een autofocus toestelletje is, is dat ook hetgeen wat het scherpst is.

Dus wat zie ik nou fout?

observer
11-12-03, 11:17
Geplaatst door Puk
Terroristen Ophemelaars?

Onzin Splijtstof!

Islamitische Terroristen gaan van zichzelf al naar de Hemel! :D

Als ik die Islamdingen goed begrijp...

:wohaa:

in de praktijk stukje voor stukje tot de zwaartekracht zijn overmacht bevestigd

yahya ayash
11-12-03, 14:11
Subhannalah...de ongeloviegn blijven ontkennen aldatgene wat ze niet aanstaat.

Geen wonder dat zij ongelovigen zijn....

Al Sawt
11-12-03, 18:57
Geplaatst door et_2000nl
Dank voor je reaktie, het siert je. Net als jou reactie op Hudaifa. Niet dat ik Hudaifa wil verdedigen, maar om iemand direct aan te vallen en vervolgens wantoestanden in MO aangrepen om iets anders goed te praten. Ook al zou het fake zijn.
Geplaatst door et_2000nl
Je kent me niet, net zo min als ik jou ken. Van mijn afkomst weet je niets, Klopt.
Geplaatst door et_2000nl
en om je eigen woorden te gebruiken zijn je woorden hooghartig en lasterend en gebaseerd op onwetendheid. Onvrede ken ik niet, vrede wel.... Afgezien van onwetendheid, andere woorden heb ik inderdaad opgesomd! Hooghartig in de zin van dat je iemand al bijvoorbaat aanvalt en indirect verwijt dat die gene geen zelfkritiek toepast. Lasterend, daarmee doel ik op het dat je indirect moslims beschuldigd van selectieve verontwaardigheid. Waar trouwens alle rassen en groepen in uitblinken. Waaronder de grote continent Pro-Israel-prikkers.

ET, dit is mijn uitleg over mijn reactie.
Geplaatst door et_2000nl
Ik kan en zal je moeder niet afvallen, maar ik hoor die termen gebruikt worden door moslims,.... Mijn moeder heeft Arabische letterkunde gestudeerd. We hadden het naar aanleiding van een programma, waar een 'deskundige' beweert dat de moslims de Christenen als ongelovige christenhonden zien. En daarom bijvoorbaat de Christenen willen uitroeien. Volgens mijn moeder, komt de term voornamelijk uit de koloniale tijd. Het was een geliefde term van de koloniale systeem(dus door Europeanen zelf bedacht) om de kloof tussen de Christelijke Europeanen en Islamitische bevolking groot te houden. Sla maar de literatuur van die tijd maar open. En je hoeft niet ver in de geschiedenis terug te gaan.

Er zullen ongetwijfeld moslims zijn, die deze term gebruiken. Maar kom mij niet vertellen dat ze het van de koran hebben of van de Imam in de Moskee om de hoek.
Geplaatst door et_2000nl
wie het verzonnen heeft doet daarom niet ter zake.Helemaal mee eens.... Er zijn nogal wat verschillende interpretaties over het woord ongelovigen.... Als je dat woord liever hoort, bij deze, ongelovigen ipv (christen-)honden. Ik heb overigens in deze discussie het woord christen-honden niet gebruikt maar honden.....Klopt. Maar je kan niet ontkennen dat het van Christenhond afkomt. Vooral omdat je met honden Amerikanen mee doelt en eerst de term broeders gebruikt om (naar alle waarschijnlijkheid) moslimfundamentalisten mee te duiden.

En dit is precies de punt, waarom ik het lasterend vond. Want hierdoor zullen sommige de verkeerde indruk krijgen dat wij moslims, de Christenen (lees de westerlingen) overwegend als honden zien.

Geplaatst door et_2000nl
De grootste bedreiging voor de islamitische wereld is de islamitische wereld zelf. Ik ben geen slaaf van corrupte en zichzelf verrijkende islamitische leiders. En op mijn broederschap hoeven ze mij ook al niet aan te spreken :argwaan:. Broederschap voel ik voor alle onderdrukten, en dat gaat om volkeren, niet om leiders..... Helaas moet ik constateren, dat de islamitische politiek, op dit moment niet bij benadering die heilstaat heeft opgeleverd die in vrede en verdraagzaamheid heeft geresulteerd.
Dat ik chargeer en daarmee soms tere zieltjes kwetst :moe: is inderdaad niet altijd even politiek correct. Maar het geeft tevens de belachelijkheid aan van de discussie.

De islam is simpel, de belofte en de vijf zuilen, dat is de "hoofdzaak". Dan ben je moslim. Mijn constatering is dat de "bijzaken" de "hoofdzaken" hebben verdrongen.... Puur het feit dat de shia's en de suni's elkaar om de toekomstige macht betwisten in een overhoop geschoten Irak, bevestigt dat.... Meer voorbeelden te over, maar die zal ik je besparen.

ET ET, dit is precies het soort reactie waar ik naar verlang.
Want inplaats van modder gooien, kunnen we serieus discusseren.

In grote lijnen ben ik het wel met je eens. Maar er zijn dingen die heel gecomplexeerd in elkaar steken. Ik veracht (met name) de Arabische despoten, voor de verdeeldheid, voor de armoede en voor het falen of liever gezegd het verzaaken om te zorgen voor een betere toekomst voor hun onderdanen. Juist dergelijke wantoestanden, zijn de perfecte omstandigheiden waar de fundamentalisme kan gedijen. En het is illustrerend te noemen, dat juist de seculiere Arabische landen als Egypte, Syrie, Algerije, Soedan en Irak in mindere mate de landen waren waar de fundamentalisme de kop stak. Door het falen van de staatsapparaat, konden de fundamentalisten (terecht of niet) zeggen dat de secularisme in de Arabische wereld gefaald heeft. Daarom hebben zij ook een veel grotere aanwas van nieuw aanhang. Kortom het is de schuld van de Arabische leiders dat er geen heilstaat is gekomen waar de hardnekkige oplossing niet zouden voorkomen. Want er bestaat geen Islamitische politiek, tenminste niet bovengronds.

Wat betreft Irak, er zijn genoeg voorbeelden waar soenieten en Shia`s samenleven in vrede zowel in het heden als in verleden. Syrie en Libanon (recent) om een paar te noemen. Je moet je echter realiseren dat een dictator zijn absolute macht aan zijn burgers wil legitiemeren, door juist in te spelen in de angst en de zogenaamde dreigingen van bepaalde groepen. Om vervolgens zich zelf als de lijm van de natie te verheven en tegen de tweespalt(die juist hij veroorzaakt heeft) te ageren. Met de verdwijning van dergelijke dictator, zal er altijd een machtsvacuum ontstaan, die door de tweedracht erger wordt gemaakt.

Ik ben van mening dat Soenieten en Shia`s, uiteindelijk de voorbeeld zullen volgen van hun broeders in Libanon en Syrie.

Blade20
11-12-03, 19:03
Geplaatst door Tomas
Als je nu eens ipv "rara" exact beschrijft wat volgens jouw het bewijs is dat de foto fake is...

Ik zie het namelijk niet. Dat "tapijtje" heeft de vent in mijn ogen gewoon in zijn linker hand vast. En is dus tgeen tapijt, maar meer iets als een sjaal. En dat hangt dus voor 'm. En als het een autofocus toestelletje is, is dat ook hetgeen wat het scherpst is.

Dus wat zie ik nou fout?

Poesje mauw kijk eens gauw, ik heb leuke feitjes voor jouw.

Je kunt niet zien dat hij het vasthoudt, het verbergt zijn hand. Daarbij zijn de feiten van de fake duidelijk;

De soldaat komt uit een andere foto, dit is te zien aan de geblurde rand van de soldaat. Als iemand iets uit een foto knipt en ergens anders op plakt,in de computer of in de realer wereld, het effect is hetzelfde, een scherpe rand die het direct verraad. Daarbij heeft het tapijt wel duidelijk scherpe randen en wijkt de kleurbelichting af van de rest van de foto. De kop van de soldaat zelf is ook aangepast, de scherpte is anders dan de rest van het costuum.

Open de foto maar eens in een goede viewer en zoom eens in op waar de soldaat de achtergrond raakt, dan zie je het vanzelf.

Al Sawt
11-12-03, 19:22
Geplaatst door an3sdej
ET ik heb respect voor de manier waarop je reageert op aanvallen zoals geplaatst door iemand als Al-Sawt. Heeft ie die respect verdiend, omdat ie op gebied van opvattingen(naar jou smaak) in jou straatje zit?

Of omdat ik mijn ongenoegen uit, over iemands reactie die bij mij verkeerd gevallen is en bij jou een ovatie verdiend heeft?


Geplaatst door an3sdej
Die reakties kunnen alleen maar verwacht worden door 'kleine geesten'. Ode aan de man, die mijn geest na een reactie gedefineerd heeft!

Ode aan de man die groot van geest is en op 3 Marokkaanse forums actief is. En daarmee denkend dat ie daarmee zijn bijdrage, aan de multiculturele samenleving brengt. Of door in discussie te gaan met medeprikkers met een totale andere afkomst en generatie, -naar alle waarschijnlijkheid uit superieure opvattingen- die hij als klein van geest bestempeld.

Ode aan de man met grote geest, die ene Farid over drie forums najaagt!

Ode aan de man, die Marokkanen alleen virtueel kent. En nooit in het echt (duurzame) contact heeft gehad met Marokkanen.


Andries, je mag mij klein van geest beschouwen, maar ik lig er niet wakker van. Vooral omdat je indirect laat doorschemeren dat je zelf het tegenoverstelde vindt en andere minachtend bejegend.

Maar het is wel tekenend en zonde van de tijd. Dat een volwassen persoon die actief is op een Marokkaanse site, niet de moeite neemt om een serieuze discussie te gaan met de gene die hij als klein van geest kwalificeerd.


Geplaatst door an3sdej
voor zover ik je hier meemaak, denk ik dat je goed bestand bent tegen dit soort taal, veel sterkte in de alledaagse praktijk met jouw visie onder mede Marokkanen/moslims. Andries, aan jouw naam te zien ben je waarschijnlijk gereformeerd. Of je was het ooit.

Hoe dan ook, die beknelling die je daar ervaart komt in onze kringen nauwelijks voor. Want wij mogen misschien niet uit een westerse land komen, maar we zien onze leefwijze niet als een alternatief.

Blade20
11-12-03, 19:38
Israel is net als een koraaleiland, die een verloren strijd tegen de stijgende zeespiegel voert!

Kleine kanttekening Al Swat, ik kan het toch niet laten.

Wellicht voet Israel deze actie spreekwoordelijk, Nederland voert deze actie letterlijk en al honderden jaren. En binnenkort (minder als 100 jaar) voert meer als de helft van de hele wereld dit gevecht omdat in het jaar 2100 de Noordpool volledig is verdwenen. (is al vooruit berekend met behulp van de wetenschappelijke metingen die al tig jaar bezig zijn)

Dus wellicht niet een al te goede metafoor.

Al Sawt
11-12-03, 19:55
Geplaatst door Blade20
Kleine kanttekening Al Swat, ik kan het toch niet laten.

Wellicht voet Israel deze actie spreekwoordelijk, Nederland voert deze actie letterlijk en al honderden jaren. En binnenkort (minder als 100 jaar) voert meer als de helft van de hele wereld dit gevecht omdat in het jaar 2100 de Noordpool volledig is verdwenen. (is al vooruit berekend met behulp van de wetenschappelijke metingen die al tig jaar bezig zijn)

Dus wellicht niet een al te goede metafoor. Blade, ik sta altijd open voor een kantekening!

Hoewel ik het meen, is het sarcastisch bedoeld.

Aangezien koraaleilanden(Israel) met zee(Arabische landen) omringd zijn, en de zeespiegel(lees: Arabische demografie) zal gaan stijgen door de smeltende poolkappen. Met de gevolg dat de meeste koraaleilanden totaal verdwijnen zullen zijn. Lijkt het me, een uitstekende metafoor.

Al Sawt
11-12-03, 20:38
Geplaatst door et_2000nl
Dank voor je reaktie, het siert je. Net als jou reactie op Hudaifa. Niet dat ik Hudaifa wil verdedigen, maar om iemand direct aan te vallen en vervolgens wantoestanden in MO aangrepen om iets anders goed te praten. Ook al zou het fake zijn.
Geplaatst door et_2000nl
Je kent me niet, net zo min als ik jou ken. Van mijn afkomst weet je niets, Klopt.
Geplaatst door et_2000nl
en om je eigen woorden te gebruiken zijn je woorden hooghartig en lasterend en gebaseerd op onwetendheid. Onvrede ken ik niet, vrede wel.... Afgezien van onwetendheid, andere woorden heb ik inderdaad opgesomd! Hooghartig in de zin van dat je iemand al bijvoorbaat aanvalt en indirect verwijt dat die gene geen zelfkritiek toepast. Lasterend, daarmee doel ik op het dat je indirect moslims beschuldigd van selectieve verontwaardigheid. Waar trouwens alle rassen en groepen in uitblinken. Waaronder de grote continent Pro-Israel-prikkers.

ET, dit is mijn uitleg over mijn reactie.
Geplaatst door et_2000nl
Ik kan en zal je moeder niet afvallen, maar ik hoor die termen gebruikt worden door moslims,.... Mijn moeder heeft Arabische letterkunde gestudeerd. We hadden het naar aanleiding van een programma, waar een 'deskundige' beweert dat de moslims de Christenen als ongelovige christenhonden zien. En daarom bijvoorbaat de Christenen willen uitroeien. Volgens mijn moeder, komt de term voornamelijk uit de koloniale tijd. Het was een geliefde term van de koloniale systeem(dus door Europeanen zelf bedacht) om de kloof tussen de Christelijke Europeanen en Islamitische bevolking groot te houden. Sla maar de literatuur van die tijd maar open. En je hoeft niet ver in de geschiedenis terug te gaan.

Er zullen ongetwijfeld moslims zijn, die deze term gebruiken. Maar kom mij niet vertellen dat ze het van de koran hebben of van de Imam in de Moskee om de hoek.
Geplaatst door et_2000nl
wie het verzonnen heeft doet daarom niet ter zake.Helemaal mee eens.... Er zijn nogal wat verschillende interpretaties over het woord ongelovigen.... Als je dat woord liever hoort, bij deze, ongelovigen ipv (christen-)honden. Ik heb overigens in deze discussie het woord christen-honden niet gebruikt maar honden.....Klopt. Maar je kan niet ontkennen dat het van Christenhond afkomt. Vooral omdat je met honden Amerikanen mee doelt en eerst de term broeders gebruikt om (naar alle waarschijnlijkheid) moslimfundamentalisten mee te duiden.

En dit is precies de punt, waarom ik het lasterend vond. Want hierdoor zullen sommige de verkeerde indruk krijgen dat wij moslims, de Christenen (lees de westerlingen) overwegend als honden zien.

Geplaatst door et_2000nl
De grootste bedreiging voor de islamitische wereld is de islamitische wereld zelf. Ik ben geen slaaf van corrupte en zichzelf verrijkende islamitische leiders. En op mijn broederschap hoeven ze mij ook al niet aan te spreken :argwaan:. Broederschap voel ik voor alle onderdrukten, en dat gaat om volkeren, niet om leiders..... Helaas moet ik constateren, dat de islamitische politiek, op dit moment niet bij benadering die heilstaat heeft opgeleverd die in vrede en verdraagzaamheid heeft geresulteerd.
Dat ik chargeer en daarmee soms tere zieltjes kwetst :moe: is inderdaad niet altijd even politiek correct. Maar het geeft tevens de belachelijkheid aan van de discussie.

De islam is simpel, de belofte en de vijf zuilen, dat is de "hoofdzaak". Dan ben je moslim. Mijn constatering is dat de "bijzaken" de "hoofdzaken" hebben verdrongen.... Puur het feit dat de shia's en de suni's elkaar om de toekomstige macht betwisten in een overhoop geschoten Irak, bevestigt dat.... Meer voorbeelden te over, maar die zal ik je besparen.

ET ET, dit is precies het soort reactie waar ik naar verlang.
Want inplaats van modder gooien, kunnen we serieus discusseren.

In grote lijnen ben ik het wel met je eens. Maar er zijn dingen die heel gecomplexeerd in elkaar steken. Ik veracht (met name) de Arabische despoten, voor de verdeeldheid, voor de armoede en voor het falen of liever gezegd het verzaaken om te zorgen voor een betere toekomst voor hun onderdanen. Juist dergelijke wantoestanden, zijn de perfecte omstandigheiden waar de fundamentalisme kan gedijen. En het is illustrerend te noemen, dat juist de seculiere Arabische landen als Egypte, Syrie, Algerije, Soedan en Irak in mindere mate de landen waren waar de fundamentalisme de kop stak. Door het falen van de staatsapparaat, konden de fundamentalisten (terecht of niet) zeggen dat de secularisme in de Arabische wereld gefaald heeft. Daarom hebben zij ook een veel grotere aanwas van nieuw aanhang. Kortom het is de schuld van de Arabische leiders dat er geen heilstaat is gekomen waar de hardnekkige oplossing niet zouden voorkomen. Want er bestaat geen Islamitische politiek, tenminste niet bovengronds.

Wat betreft Irak, er zijn genoeg voorbeelden waar soenieten en Shia`s samenleven in vrede zowel in het heden als in verleden. Syrie en Libanon (recent) om een paar te noemen. Je moet je echter realiseren dat een dictator zijn absolute macht aan zijn burgers wil legitiemeren, door juist in te spelen in de angst en de zogenaamde dreigingen van bepaalde groepen. Om vervolgens zich zelf als de lijm van de natie te verheven en tegen de tweespalt(die juist hij veroorzaakt heeft) te ageren. Met de verdwijning van dergelijke dictator, zal er altijd een machtsvacuum ontstaan, die door de tweedracht erger wordt gemaakt.

Ik ben van mening dat Soenieten en Shia`s, uiteindelijk de voorbeeld zullen volgen van hun broeders in Libanon en Syrie.

Tomas
12-12-03, 10:08
Geplaatst door Blade20
Je kunt niet zien dat hij het vasthoudt, het verbergt zijn hand.


Verbergt zijn hand? Hoe weet jij dat nou? Het lijtk wel of jij meer weet dan op de foto staat.


Daarbij zijn de feiten van de fake duidelijk;

OK. Feiten doen het altijd goed bij mij... Kom maar op.


De soldaat komt uit een andere foto, dit is te zien aan de geblurde rand van de soldaat. Als iemand iets uit een foto knipt en ergens anders op plakt,in de computer of in de realer wereld, het effect is hetzelfde, een scherpe rand die het direct verraad.

Nou ik heb het ook bekeken maar zie dat niet. Dus zou je wat stukjes uitvergroot kunnen knippen en op het pb plakken met daarbij dan aangegeven wat je nu exact bedoelt. Geblur is geen eenduidige term die vooriedereen even duidelijk is.


heeft het tapijt wel duidelijk scherpe randen en wijkt de kleurbelichting af van de rest van de foto.

Ook dit zie ik allemaal niet. Ik vind juist dat de lichtval en het lichteffect nogal erg hetzelfde is. De flits (of het raam achter de fotograaf) zie je op dezelfde wijze in de pilaar, de stoel als in de bril van de soldaat. En de rest zoals de lichtsterkte en diffuusheid is ook niet te onderscheiden.

Dat het tapijt een scherpe rand heeft, komt omdat dit geen tapijt is, maar meer iets als een sjaal dat hij voor zich houdt. Doordat dit dichter bij de camera is, stelt de camera zich hierop scherp. Daardoor is dat stukkie "tapijt" niet alleen scherper (b.v. dan de kop van de soldaat) maar ook scherper afgetekend tegen de achtergrond die een klein beetje out-off-focus is.


De kop van de soldaat zelf is ook aangepast, de scherpte is anders dan de rest van het costuum.

Ik zie dat dus ook niet.


Open de foto maar eens in een goede viewer en zoom eens in op waar de soldaat de achtergrond raakt, dan zie je het vanzelf.

Dat had ik allang gedaan, maar zie dus niet wat jij allemaal denkt te zien.

Maak van die dingen die jou zo opvallen dan uitvergrotingen en plaats ze hier op het pb met daarbij precies aangegeven wat je zo opvalt en wat dat dus betekent.

Want wat je hier als feiten poneert speelt volgens mij alleen maar in jouw bevooroordeelde geest af.

Hudhaifa
12-12-03, 13:51
zucht...gefaked..yeah right.. :rolleyes:

an3sdej
12-12-03, 13:56
zucht...gefaked..yeah right..

Ja dus :melig:

Tomas
12-12-03, 14:19
Geplaatst door an3sdej
Ja dus :melig:

Misschien zit Dave zijn feiten nu driftig te documenteren, zodat ze overtuigend genoeg zijn. Maar zo niet, kan jij dan wel overtuigend aangeven waarom dit fake is?

et_2000nl
12-12-03, 14:48
Net als jou reactie op Hudaifa. Niet dat ik Hudaifa wil verdedigen, maar om iemand direct aan te vallen en vervolgens wantoestanden in MO aangrepen om iets anders goed te praten. Ook al zou het fake zijn. Klopt. Afgezien van onwetendheid, andere woorden heb ik inderdaad opgesomd! Hooghartig in de zin van dat je iemand al bijvoorbaat aanvalt en indirect verwijt dat die gene geen zelfkritiek toepast. Lasterend, daarmee doel ik op het dat je indirect moslims beschuldigd van selectieve verontwaardigheid. Waar trouwens alle rassen en groepen in uitblinken. Waaronder de grote continent Pro-Israel-prikkers.

Twee keer fout is inderdaad niet gelijk aan een keer goed. Dat breng ik zelf vaak in discussies. Mijn reply was ook cynisch en provocerend bedoeld. En sorry, selectieve verontwaardiging is op maroc.nl niet vreemd. Wat dat aangaat zijn alle gezindten en etiniciteiten niets menselijks vreemds. Hooghartig ben ik niet hooguit provocerend soms.


ET, dit is mijn uitleg over mijn reactie. Mijn moeder heeft Arabische letterkunde gestudeerd. We hadden het naar aanleiding van een programma, waar een 'deskundige' beweert dat de moslims de Christenen als ongelovige christenhonden zien. En daarom bijvoorbaat de Christenen willen uitroeien. Volgens mijn moeder, komt de term voornamelijk uit de koloniale tijd. Het was een geliefde term van de koloniale systeem(dus door Europeanen zelf bedacht) om de kloof tussen de Christelijke Europeanen en Islamitische bevolking groot te houden. Sla maar de literatuur van die tijd maar open. En je hoeft niet ver in de geschiedenis terug te gaan.

Ik bestrijd deze opsomming niet. Het maakt me ook niet uit. Ik hoor de term gebruikt worden door moslims, nu, in Amsterdam. En geloof me, deze weten niets over de koloniale systemen :moe: Maar wel alles van classificeren. En je slaat de spijker op zijn kop. Je hoeft mij niet op die boeken te wijzen, ik ken ze. Verbied mij dan niet die termen te gebruiken omdat ze te provocerend zijn voor de tere zieltjes.... Maar breng je goedbedoelde correctie uit op die broeders hier in Adam west, die de boel maar al te graag provoceren. Op een manier die de mijne in het niets doet verdwijnen....


Er zullen ongetwijfeld moslims zijn, die deze term gebruiken. Maar kom mij niet vertellen dat ze het van de koran hebben of van de Imam in de Moskee om de hoek. Klopt. Maar je kan niet ontkennen dat het van Christenhond afkomt. Vooral omdat je met honden Amerikanen mee doelt en eerst de term broeders gebruikt om (naar alle waarschijnlijkheid) moslimfundamentalisten mee te duiden.

Koran niet, moskee helaas wel. Ik weet er zeker eentje in Adam die die term gebruikt....


En dit is precies de punt, waarom ik het lasterend vond. Want hierdoor zullen sommige de verkeerde indruk krijgen dat wij moslims, de Christenen (lees de westerlingen) overwegend als honden zien.
ET, dit is precies het soort reactie waar ik naar verlang.
Want inplaats van modder gooien, kunnen we serieus discusseren.

Ik ga de dicussie niet uit de weg. Niet met broeders, niet met niemand, iedereen is gelijk.... Ik gooi geen modder. Maar weiger te kiezen tussen twee kwaden. Ik wil de twee kwaden "ontmaskeren". Onafhankelijk van etniciteit, religie of afkomst....


In grote lijnen ben ik het wel met je eens. Maar er zijn dingen die heel gecomplexeerd in elkaar steken. Ik veracht (met name) de Arabische despoten, voor de verdeeldheid, voor de armoede en voor het falen of liever gezegd het verzaaken om te zorgen voor een betere toekomst voor hun onderdanen. Juist dergelijke wantoestanden, zijn de perfecte omstandigheiden waar de fundamentalisme kan gedijen. En het is illustrerend te noemen, dat juist de seculiere Arabische landen als Egypte, Syrie, Algerije, Soedan en Irak in mindere mate de landen waren waar de fundamentalisme de kop stak. Door het falen van de staatsapparaat, konden de fundamentalisten (terecht of niet) zeggen dat de secularisme in de Arabische wereld gefaald heeft. Daarom hebben zij ook een veel grotere aanwas van nieuw aanhang. Kortom het is de schuld van de Arabische leiders dat er geen heilstaat is gekomen waar de hardnekkige oplossing niet zouden voorkomen. Want er bestaat geen Islamitische politiek, tenminste niet bovengronds.

Ik denk dat wij het meer eens zijn dan onze ego's op dit moment to willen geven.... :hihi:
Die arabische leiders beroepen zich ook op de Islam. Zoals je weet, is het niet aan ons mensen op hun wel dan niet goed moslim zijn te beoordelen. Hun religie heeft er dus niet toe bijgedragen wel de juiste dingen te doen. Het af doen met, dan zullen het wel geen goede moslims zijn, is te simpel. Niets menselijks is de moslims vreemd. Ik snap het door sommige uitgedragen superieuriteits gevoel gewoon niet, daar waar bescheidenheid meer op zijn plaats zou zijn.


Wat betreft Irak, er zijn genoeg voorbeelden waar soenieten en Shia`s samenleven in vrede zowel in het heden als in verleden. Syrie en Libanon (recent) om een paar te noemen. Je moet je echter realiseren dat een dictator zijn absolute macht aan zijn burgers wil legitiemeren, door juist in te spelen in de angst en de zogenaamde dreigingen van bepaalde groepen. Om vervolgens zich zelf als de lijm van de natie te verheven en tegen de tweespalt(die juist hij veroorzaakt heeft) te ageren. Met de verdwijning van dergelijke dictator, zal er altijd een machtsvacuum ontstaan, die door de tweedracht erger wordt gemaakt.

Ik begijp hoe een dictateur werkt. :moe:, dat doet inmiddels elke marokkaan....


Ik ben van mening dat Soenieten en Shia`s, uiteindelijk de voorbeeld zullen volgen van hun broeders in Libanon en Syrie.

Ik help het hopen. Maar in diezelfde geschiedenis boeken staan te veel slechte voorbeelden....

Ik probeer alleen maar, en soms met succes hoop ik, de polarisatie tegen te gaan. Daar doen vele partijen aan mee. Als je AH Ali en de AEL hun gang laat gaan, ontstaat er een situatie die ze allebei nog meer gelijk geeft om met hun strijd door te gaan, maar niemand heeft gewonnen.... En tegen die extremen verzet ik me. Juist als ze zich denken te moeten uitspreken volgens mij. Want dat doet de AEL niet, en zullen ze nooit doen....
Ik blijf er bij, moslims maken meer kapot aan de moslim gemeenschap dan jij en ik lief zijn. AH Ali bestrijders zijn er genoeg, daar hoef ik geen bijdrage aan te leveren, alhoewel ik het soms ook niet kan laten. Ik hoop de gematigde en bescheiden moslim stem te geven. Die zijn er te weinig, overal, en ik hoop dat mijn bijdrage hun zal aanmoedigen te spreken. Niet namens mij, maar met mij.....

Noem me bounty, noem me geassimileerd, een woord waar ik voor de AEL trouwens nooit iemand over gehoord had, het zal allemaal wel. Ik ben islamitische nederlander. En dat is de identiteit die ik graag uit wil dragen....