PDA

Bekijk Volledige Versie : Wi komt er vrijdag naar het debat met AbuJahJah?



MO_NL
09-12-03, 17:48
http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1jahjahweb2.jpg

Gezocht: Maroc.NL-ers die het boek van AbuJahJah hebben gelezen, danwel een uitgesproken mening hebben over de AEL.

m.a.w. mensen die interessante vragen en opvattingen hebben die kunnen leiden tot een interessant debat.

Wie gaat er komen?

Tot vrijdag!

freya
09-12-03, 18:03
:)

lennart
09-12-03, 18:05
Ik denk dat Nefje zekers komt..

Blade20
09-12-03, 18:16
Nee, sorry, ik kom niet. Ik heb zijn boek niet gelezen, maar wel recenties erover gelezen waarin quotes van zijn boek stonden. Ik weet quotes zijn niet het hele boek, maar ze gaven een goede impressie van Dyab Abou Jahjah, en die impressie beviel me niet.

Ik heb wel een uitgesproken mening over het AEL, maar gezien Dyab Abou Jahjah aanwezig zal zijn gaat hij toch op alles vurig in wat ik zeg. Met iemand die van te voren al zijn antwooden op negatief commentaar al volledig klaar heeft, in plaats van naar het commentaar te luisteren ga ik niet mee in discussie.

freya
09-12-03, 18:21
Geplaatst door Blade20
Met iemand die van te voren al zijn antwooden op negatief commentaar al volledig klaar heeft, in plaats van naar het commentaar te luisteren ga ik niet mee in discussie.

heb je daar met hem al ervaring mee?

an3sdej
09-12-03, 18:24
Ik denk dat ik er niet levend vandaan kom :moeilijk:

Lijkt me wel iets voor Lennart. :blij:

Zwarte Schaap
09-12-03, 18:26
Geplaatst door Blade20
Met iemand die van te voren al zijn antwoorden op negatief commentaar al volledig klaar heeft, in plaats van naar het commentaar te luisteren ga ik niet mee in discussie.

:hihi: Hoe zou je jouw berichtje van hierboven noemen dan? Je doet precies hetzelfde waar je de ander van beschuldigt.

et_2000nl
09-12-03, 18:44
Ik ken de man net zo min als Ayaan Hirschi Ali, Geert Wilders enz, of net zo goed, zoals je wilt. Emotie politiek en retoriek zijn verwerpelijke praktijken onafhankelijk aan welke kant van de discussie je staat.... Als polarisatie je doel is, ben je net zo ziek als de polarisatie die je bestrijd....

:moe:

ET

Blade20
09-12-03, 19:03
Ik denk niet vooruit, ik weet het gewoon van te voren. Het is een simpele bestudering van het psychologische profiel.

Of in gewone taal: Bestudeer zijn reacties, analyseer zijn standpunten en bepaal daaruit zijn denkwijze.

nefertiti
09-12-03, 19:34
Geplaatst door lennart
Ik denk dat Nefje zekers komt..

:haha: :haha: :haha: ik ben dol op boeboeke hoor! naar ik hoor heeft hij terug een belgische vrouw nodig?

boeboeke boven alles!

Nu in de Boekhandel !
even naar onderen links scrollen= het boek van boeboeke: "Eindelijk van 't straat!" (http://www.ael.be.tt/)

freya
10-12-03, 13:05
Wordt dit geen Amsterdamse NVVD meeting? :(

observer
10-12-03, 13:17
Geplaatst door MO_NL
http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1jahjahweb2.jpg

Gezocht: Maroc.NL-ers die het boek van AbuJahJah hebben gelezen, danwel een uitgesproken mening hebben over de AEL.

m.a.w. mensen die interessante vragen en opvattingen hebben die kunnen leiden tot een interessant debat.

Wie gaat er komen?

Tot vrijdag!

ik hoop niet dat je een al te grote ruimte hebt gehuurd :fuckit:

sneeuwitje
16-12-03, 10:51
Geplaatst door MO_NL
http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1jahjahweb2.jpg

Gezocht: Maroc.NL-ers die het boek van AbuJahJah hebben gelezen, danwel een uitgesproken mening hebben over de AEL.

m.a.w. mensen die interessante vragen en opvattingen hebben die kunnen leiden tot een interessant debat.

Wie gaat er komen?

Tot vrijdag!

Kun je het kort uitleggen waar het over ging?
Ik ben wel benieuwd of de zalen bomvol waren meestal kijk ik naar At5 het was helaas niet op het nieuws gekomen.

Ik heb niets meer van gehoord of had niemand de belangstelling voor die bijeenkomst?
:stout:

freya
17-12-03, 10:47
Voor Sneeuwitje (en andere belangstellenden) :strik:



AEL avonden worden steeds gezelliger
Komt dat omdat ik steeds meer mensen heb leren kennen of omdat het massale, hectische, bijna hysterische karakter er van af is?

Geen horde journalisten, geen rijen vol verliefde pubermeisjes en geen geharrewar over zitplaatsen. Niet alle stoelen waren bezet, maar het publiek wist waar het voor kwam en luisterde geinteresseerd en rustig. Ook de paar selefie moslims met hun soepjurken en gehaakte mutsjes helemaal achterin, die te jong waren om al een echte baard te hebben. Meteen na afloop waren ze weer verdwenen, ze hadden geen behoefte aan een boek met handtekening, ze hebben immers al een ander boek :-)
Waarschijnlijk was de avond voor hen een teleurstelling. Waar ze op zaten te wachten gebeurde niet, DAJJ deed nauwelijks uitspraken over de islam en het woord sharia wist hij zorgvuldig te vermijden.

Eigenlijk was deze avond behoorlijk saai in vergelijking met die eerste serie lezingen in het voorjaar. Toen liepen de gemoederen steeds hoog op en stond de zaal op z’n kop als er weer een pittige stelling geponeerd werd. De standpunten zijn niet nieuw meer, ipv in gejoel uit te barsten zit de zaal nu goedkeurend te knikken, alles went.
Bovendien lijkt de toon van DAJJ een stuk milder geworden, tot mijn verbazing gaf hij deze avond toe dat Marokkaanse jongens wel erg temperamentvol zijn en snel oververhit raken. Dit zou er bv de oorzaak van zijn, dat weinig Marokkanen het goed doen in voetbalploegen. Maar DAJJ zou DAJJ niet zijn als hij er niet meteen aan toe voegde dat de trainers gewoon moeten leren daar beter mee om te gaan.

Een jongen uit de zaal hamerde op de vorm waarin de AEL haar boodschap giet. In zijn boek roept DAJJ op tot dialoog, hij stelde dus de terechte vraag hoe de AEL de dialoog dan tot stand wil brengen.
Aan het eind van de avond greep ik mijn kans om Achmet Azzuz ook nog eens door te zagen over de agressieve toon van veel van de AEL persberichten. Achmet zei dat die berichten vooral bedoeld zijn om de achterban te mobiliseren en niet aan autochtonen gericht zijn. Dat vond ik een domme stelling, maar er was te weinig tijd om daar dieper op in te gaan.

In tegenstelling tot wat veel mensen hier denken, sta ik niet helemaal kritiekloos tegenover de AEL en ik heb me op bepaalde momenten behoorlijk zitten ergeren aan DAJJ. Vooral toen hij zijn standaard antwoord gaf op de vraag over de scheiding tussen kerk en staat: in de islam is geen kerk dus de AEL is daar ook voor. Hij ging er wel dieper op in en legde uit hoe die behoefte aan scheiding is onstaan door de bijna absolute macht die de katholieke kerk eeuwenlang heeft gehad. Maar hij stapte vrolijk heen over het feit dat na invoering van de sharia, waar de AEL naar streeft (hoewel hij daar nu dus geen woord over zei) de wetgevende macht in feite in handen van islamgeleerden ligt, zoals dat nu bv in Iran het geval is. Maar ik wilde zijn gezellige avond niet bederven door daar naar te vragen, daar ben ik dan weer te solidair voor.

Zo’n avond is bedoeld om luie Marokkanen politiek bewust en aktief te maken en niet om voor de zoveelste keer over de sharia te discussieren. En ik stond erbij toen aan het eind van de avond zich een nieuw lid aanmelde bij het bestuur. Een goeie avond dus, niet in de laatste plaats door de heldere manier waarop onze MO-NL de discussie, door de juiste vragen te stellen, in goede banen leidde.

Tomas
17-12-03, 10:56
Geplaatst door freya
Aan het eind van de avond greep ik mijn kans om Achmet Azzuz ook nog eens door te zagen over de agressieve toon van veel van de AEL persberichten. Achmet zei dat die berichten vooral bedoeld zijn om de achterban te mobiliseren en niet aan autochtonen gericht zijn. Dat vond ik een domme stelling, maar er was te weinig tijd om daar dieper op in te gaan.


Dat is geen domme stelling, dat is gewoon een feitelijke constatering. Zo zie ik het ook. Alleen begrijp ik niet waarom ze het doen. En wat ze er mee willen bereiken. In ieder geval geen dialoog, da's duidelijk.

Verders m'n complimeten! :duim:

freya
17-12-03, 11:15
Geplaatst door Tomas
Dat is geen domme stelling, dat is gewoon een feitelijke constatering. Zo zie ik het ook. Alleen begrijp ik niet waarom ze het doen. En wat ze er mee willen bereiken. In ieder geval geen dialoog, da's duidelijk.

Verders m'n complimeten! :duim:

Het is wel een domme stelling, want een persbericht wordt per definitie door vooral autochtonen (journalisten dus) gelezen.

sienia
17-12-03, 11:31
Geplaatst door et_2000nl
Ik ken de man net zo min als Ayaan Hirschi Ali, Geert Wilders enz, of net zo goed, zoals je wilt. Emotie politiek en retoriek zijn verwerpelijke praktijken onafhankelijk aan welke kant van de discussie je staat.... Als polarisatie je doel is, ben je net zo ziek als de polarisatie die je bestrijd....

:moe:

ET
Hear, hear!

Hoeveel leden heeft de Ael nog?

Ook :moe:

Tomas
17-12-03, 11:55
Geplaatst door freya
Het is wel een domme stelling, want een persbericht wordt per definitie door vooral autochtonen (journalisten dus) gelezen.

Als je doelgroep maar klein is worden al je publicaties per definitie door meer leden buiten je doelgroep gelezen. Dat is dan ook geen reden om het niet te doen.

Mijn vraag blijft dus: waarom hanteren ze deze methode. Wie is hun doelgroep precies? Welke mensen voelen zich aangesproken door een dergelijke toon? Hoe voelen ze zich aangesproken? Hoe vertaalt zich dat? En wat vindt het ael van het feit dat hun toon erg polariserend overkomt bij de autochtonen? Kortom ,hoe zien ze hier een dialoog in?

Die stelling heb ik niet gehoord.

an3sdej
17-12-03, 12:19
Bovendien lijkt de toon van DAJJ een stuk milder geworden, tot mijn verbazing gaf hij deze avond toe dat Marokkaanse jongens wel erg temperamentvol zijn en snel oververhit raken.

Over welke Marokkaanse jongeren ging het dan?
Is weer een sprekend eufemisme voor criminele jongeren? :fpimp:

sneeuwitje
17-12-03, 12:20
Bedankt freya,

---------------------------------------------------------------------------------
Geen horde journalisten, geen rijen vol verliefde pubermeisjes en geen geharrewar over zitplaatsen. Niet alle stoelen waren bezet,
---------------------------------------------------------------------------------

:haha: freya, ik moest hierom lachen verliefde pubermeisjes zo aantrekkelijk is hij helemaal niet ( volgens mij is hij getrouwd):D en intelligent is hij weer wel.
Ik was effe nieuwsgierig kijken of Marokkanen echt zijn boeken lezen en persoonlijk zal ik nooit zijn boeken kopen.

of JaJa nog populair was als in het begin 2003 onder de Marokkanen.

Nog bedankt :duim:

Groetjesxxx

freya
17-12-03, 12:52
Geplaatst door sneeuwitje
Bedankt freya,

---------------------------------------------------------------------------------
Geen horde journalisten, geen rijen vol verliefde pubermeisjes en geen geharrewar over zitplaatsen. Niet alle stoelen waren bezet,
---------------------------------------------------------------------------------

:haha: freya, ik moest hierom lachen verliefde pubermeisjes zo aantrekkelijk is hij helemaal niet ( volgens mij is hij getrouwd):D en intelligent is hij weer wel.
Ik was effe nieuwsgierig kijken of Marokkanen echt zijn boeken lezen en persoonlijk zal ik nooit zijn boeken kopen.

of JaJa nog populair was als in het begin 2003 onder de Marokkanen.

Nog bedankt :duim:

Groetjesxxx

Nou in maart stonden die meiden anders wel rijendik op hem te wachten om z'n handtekening te vragen :D

freya
17-12-03, 12:56
Geplaatst door Tomas
Als je doelgroep maar klein is worden al je publicaties per definitie door meer leden buiten je doelgroep gelezen. Dat is dan ook geen reden om het niet te doen.

Mijn vraag blijft dus: waarom hanteren ze deze methode. Wie is hun doelgroep precies? Welke mensen voelen zich aangesproken door een dergelijke toon? Hoe voelen ze zich aangesproken? Hoe vertaalt zich dat? En wat vindt het ael van het feit dat hun toon erg polariserend overkomt bij de autochtonen? Kortom ,hoe zien ze hier een dialoog in?

Die stelling heb ik niet gehoord.

Sterker nog je hebt geen enkele stelling gehoord want je was er niet :p

Tomas
17-12-03, 13:04
Geplaatst door freya
Sterker nog je hebt geen enkele stelling gehoord want je was er niet :p

Hoe weet jij dat nou? :maf:

freya
17-12-03, 13:09
Geplaatst door Tomas
Hoe weet jij dat nou? :maf:

heb geen gemiauw gehoord

sneeuwitje
17-12-03, 13:40
Geplaatst door freya
Nou in maart stonden die meiden anders wel rijendik op hem te wachten om z'n handtekening te vragen :D

Misschien moet jahja een meisjesboek schrijven :verward: over de sprookjes prins
in Antwerpen.


Hij heeft een grootte fantasie :D

freya
17-12-03, 15:39
Geplaatst door sneeuwitje
Misschien moet jahja een meisjesboek schrijven :verward: over de sprookjes prins
in Antwerpen.


:haha:

Hij had het witte paard van sinterklaas moeten lenen!

Vraag me wel af of al die meiden met vlinders in de buik wel een goede aanwinst voor de AEL zouden zijn :argwaan: