PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL herdenkt intifada met controle op snelweg (A10 Amsterdam-West)



nl-x
09-12-03, 20:07
AEL herdenkt intifada met controle op snelweg

Uitgegeven: 9 december 2003 20:57

AMSTERDAM/ANTWERPEN - Actievoerders van de Arabisch Europese Liga (AEL) hebben dinsdagavond een controlepost ingesteld op de ringweg A10 aan de westkant van Amsterdam. De AEL wilde zo herinneren aan het begin van de eerste intifada, de opstand van de Palestijnen in de bezette gebieden, op 9 december 1987. De politie beëindigde de actie, omdat de situatie levensgevaarlijk was, aldus een woordvoerder. Ook in de Tweede Kamer en in Antwerpen zijn acties gevoerd.

De AEL is tegen wat het noemt "het zionistische apartheidsregime": de bezetting van Palestina. De AEL wil een eigen staat voor de Palestijnen. Bij de actie daarvoor werden dinsdag op de A10 alle auto's stilgehouden. De actievoerders deelden folders uit en lieten daarna het verkeer weer door. Zo wilden zij Nederlanders eraan herinneren dat niet iedereen vrij is om te gaan en staan waar en wanneer hij wil.

Arrestaties

Bij het beëindigen van de actie door de politie werden vier actievoerders gearresteerd, aldus een politiewoordvoerder. Eerder op de dag had een AEL-activist geprobeerd tijdens het vragenuurtje in de Tweede Kamer een Palestijnse vlag op te hangen. Dat werd verijdeld.

Antwerpen

In Antwerpen, waar de AEL is opgericht, verstoorden leden van de organisatie een uitzending van de regionale televisiezender ATV. Volgens de publieke omroep VRT ontrolden zij er vlaggen en spandoeken en hekelden zij de banden tussen Antwerpen en Israël.
Mede door de diamantsector heeft Antwerpen een aanzienlijke joodse gemeenschap. De Antwerpse politie heeft diverse actievoerders meegenomen voor ondervraging, onder wie de tweede man van de AEL, Ahmed Azzuz.

nl-x
09-12-03, 20:08
Ik vind het trouwens schandalig dat groeperingen als Taxi- en vrachtwagenchauffeurs wél acties mogen voeren die een snelweg stil legt. En dat als het de AEL is, dat het met arrestaties beëindigd moet worden, en het tot levensgevaarlijk bestempeld moet worden.

barfly
09-12-03, 20:24
Geplaatst door nl-x
Ik vind het trouwens schandalig dat groeperingen als Taxi- en vrachtwagenchauffeurs wél acties mogen voeren die een snelweg stil legt. En dat als het de AEL is, dat het met arrestaties beëindigd moet worden, en het tot levensgevaarlijk bestempeld moet worden.

Toegegeven dat het een ongelijke situatie is, denk k toch dat het een levensgevaarlijke actie is. Een vrachtwagen of zelfs taxi rij je niet zomaar omver, een mens wel.
Ik heb het vermoeden dat er geen zware betonblokken in de weg lagen en er geen mitrallieur nesten waren ingericht door de AEL leden, wat de gemiddelde weggebruiker ook niet gewend is trouwens.

Beter is het zo een actie in de stad te organiseren ofzo.

Royce
09-12-03, 20:25
Ik vind het ook gevaarlijk. Stel ze houden `n auto aan waar Puk of Maslov in zit, of `n Paard en Wagen waar andries op zit. Tjah, dan rijden die malloten je gewoon over. Ik vind het ongehoord.

nl-x
09-12-03, 20:38
Geplaatst door Dave20
Het is toch absurd dat er in Nederland snelwegen worden stilgelegd om aandacht op buitenlandse conflicten te vestigen? Laat ze dat lekker in Libanon doen ofzo. De AEL heeft haar aanhangers en de Palestijnen weer eens een slechte dienst bewezen met deze actie.
Nee, het is pas niet absurd als Taxichauffeurs vinden dat zij alleenrecht moeten hebben op Schiphol, en daarom de snelweg stil leggen :duim:

Of als conducteuren vinden dat ze niet hetzelfde blokje om moeten rijden, dat ze dan het hele OV lam leggen :student: :student: :student:

Joesoef
09-12-03, 20:46
Geplaatst door Dave20
Het is toch absurd dat er in Nederland snelwegen worden stilgelegd om aandacht op buitenlandse conflicten te vestigen? Laat ze dat lekker in Libanon doen ofzo. De AEL heeft haar aanhangers en de Palestijnen weer eens een slechte dienst bewezen met deze actie.

Dus een stelletje crimenele taxichauffeurs met veel zwart geld mogen wel aktie voeren middels passagiers te beleten te reizen, maar een paar idealisten mogen geen aandacht vestigen op een paar zionistische nazi's die kinderen executeren. :maffia:

Joesoef
09-12-03, 20:48
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat dacht je van Gerrit Jan!

Gerrit Jan, kan je het gooi niet onveilig gaan maken met die rechtse aardappel van je ?

nl-x
09-12-03, 20:49
Geplaatst door Gerrit Jan
De door jou genoemde acties mogen zijn ook niet legaal. Bij deze actie van de AEL ging het ook nog eens om een doel buiten Nederland te steunen.
Het is onacceptabel dat voor het conflict in het midden-oosten hier een dergelijke actie gevoerd wordt.
De AEL kan hier actie voeren voor doelen die ze in Nederland wil bereiken niet voor doelen elders in de wereld.

Goed, nog een voorbeeld dan... Vrachtwagenchauffeurs die hier actie voeren omdat het in Frankrijk zo slecht is voor die transporteurs. Buitenland genoeg voor je?

Royce
09-12-03, 20:53
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat dacht je van Gerrit Jan!


:hihi:

Je wilt dat ik je ook `n malloot noem. Kan je mijn post aangeven bij beheer. Heb je weer wat om over te zaniken.

Dus speciaal voor jou.

Over Gerrit Jan hoeft de AEL zich niet druk te maken, Rechtse-Zion-aanhangers mogen niet autorijden van de Opperrabijn van de betuwe, omdat ze anders genoodzaakt zijn autoradio`s te moeten kopen van die vervloekte Marokkanen :moe:

lennart
09-12-03, 21:37
Dit hadden ze in de spits moeten doen :hihi:

Dan staan er immers toch al files.

Blade20
09-12-03, 21:42
Geplaatst door nl-x
Ik vind het trouwens schandalig dat groeperingen als Taxi- en vrachtwagenchauffeurs wél acties mogen voeren die een snelweg stil legt. En dat als het de AEL is, dat het met arrestaties beëindigd moet worden, en het tot levensgevaarlijk bestempeld moet worden.

Het AEL heeft niets met vervoer te maken en heeft dus ook geen recht aandacht op deze manier op zich te trekken!

Ze zijn toch niet van het leger!! Hup meteen een paar jaar de bak in, ordeverstoring, aansprakelijk stellen voor geleden verlies. Zo al twee aanklachten die gelden tegen deze knaapjes!

Jaja, en die willen een aparte Palastijnse staat, ze hebben geluk als ze een Palastijns kiezelsteentje mogen bezitten.

Qwertyno
09-12-03, 21:43
Geplaatst door Gerrit Jan
De door jou genoemde acties mogen zijn ook niet legaal. [B]Bij deze actie van de AEL ging het ook nog eens om een doel buiten Nederland te steunen. Het is onacceptabel dat voor het conflict in het midden-oosten hier een dergelijke actie gevoerd wordt.
De AEL kan hier actie voeren voor doelen die ze in Nederland wil bereiken niet voor doelen elders in de wereld.

Een voorbeeld van hypocritie van het beste soort.
Want heeft niemand gehoord van Stichting christenen voor Israel met hun betogingen en manifestatie en van likoed Nederland om ff twee voorbeelden te noemen.

Hypocriet..

Blade20
09-12-03, 21:47
Geplaatst door Qwertyno
Een voorbeeld van hypocritie van het beste soort.
Want heeft niemand gehoord van Stichting christenen voor Israel met hun betogingen en manifestatie en van likoed Nederland om ff twee voorbeelden te noemen.

Hypocriet..

Wie?

ik ken ze niet, dat zegt eigenlijk al genoeg over hoe rustig ze steun verwerven, in tegenstelling tot die knokelhoofden van het AEL. ALs die denken ooit Belgie of Nederland te regeren hebben ze zojuist alweer hun eigen ruiten ingegooid.

Qwertyno
09-12-03, 21:48
FF gegoogled


Pro-Israël manifestatie op 6 juni 2002 in Den Haag

Donderdagavond 6 juni a.s. organiseren diverse christelijke en Joodse organisaties een pro-Israël manifestatie in Den Haag. Deze manifestatie begint om 19.00 uur op het Malieveld met een wandeling naar het Plein voor het Parlementsgebouw. Daar zullen enkele toespraken worden gehouden. Daarna gaat men naar de Grote Kerk voor een waardige bijeenkomst ter afsluiting van de manifestatie rond 21.45 uur. Deelnemende organisaties zijn o.a. Christenen voor Israël , SGP-Jongeren , de Near East Ministries (NEM ), Het Zoeklicht, het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap (NIK) en de ICAJ. Doel van de manifestatie is Israël een hart onder de riem te steken en zowel het Joodse volk als onze Joodse landgenoten te laten zien dat er nog duizenden mensen in Nederland zijn die Israël steunen. Iedereen kan meedoen. .....

www.icaj.nl

Het zou berboden moeten worden... stelletje hypocrieten...

observer
09-12-03, 21:48
Geplaatst door Qwertyno
Een voorbeeld van hypocritie van het beste soort.
Want heeft niemand gehoord van Stichting christenen voor Israel met hun betogingen en manifestatie en van likoed Nederland om ff twee voorbeelden te noemen.

Hypocriet.. als die op de snelweg gaan staan hoop ik ook dat ze platgereden worden

al die sukkels die het midden oosten hierheen willen halen moeten naar schiphol en bij de balie van el al een ticket kopen bij voorkeur enkele reis

Tomas
09-12-03, 21:48
Geplaatst door Qwertyno
Een voorbeeld van hypocritie van het beste soort.
Want heeft niemand gehoord van Stichting christenen voor Israel met hun betogingen en manifestatie en van likoed Nederland om ff twee voorbeelden te noemen.

Hypocriet..

Wat dacht je dat weggebruikers ervan zouden vinden als die ook nog de weg gingen blokkeren? De suggestie wekken dat iederen maar wegen mag blokkeren en dat dit een normale zaak is en dat als je daar kritiek op levert een hypocriet bent is pas echt hypocriet.

Hypocriet...

Blade20
09-12-03, 21:50
Geplaatst door Qwertyno
FF gegoogled



Het zou berboden moeten worden... stelletje hypocrieten...

Je quote het zelf: EEN WANDELING!!
dat is wat anders dan een komplete autoweg afzetten!

Qwertyno
09-12-03, 21:50
Geplaatst door Gerrit Jan
De door jou genoemde organisaties hebben nog nooit acties gehouden waarbij ze het verkeer op een snelweg lamlegden.

Waarom zeg je dan dit?

Geplaatst door Gerrit Jan
De door jou genoemde acties mogen zijn ook niet legaal. Bij deze actie van de AEL ging het ook nog eens om een doel buiten Nederland te steunen.
Het is onacceptabel dat voor het conflict in het midden-oosten hier een dergelijke actie gevoerd wordt.
De AEL kan hier actie voeren voor doelen die ze in Nederland wil bereiken niet voor doelen elders in de wereld.

:zwaai: dag grappemaker... het staat zwart op wit.

Qwertyno
09-12-03, 21:57
Voor alle koppigen:

Waarom gebruik dan gebruik maken van het volgende argument:


Geplaatst door Dave20
Het is toch absurd dat er in Nederland snelwegen worden stilgelegd om aandacht op buitenlandse conflicten te vestigen? Laat ze dat lekker in Libanon doen ofzo. De AEL heeft haar aanhangers en de Palestijnen weer eens een slechte dienst bewezen met deze actie.


Geplaatst door Gerrit Jan
De door jou genoemde acties mogen zijn ook niet legaal. Bij deze actie van de AEL ging het ook nog eens om een doel buiten Nederland te steunen.
Het is onacceptabel dat voor het conflict in het midden-oosten hier een dergelijke actie gevoerd wordt.
De AEL kan hier actie voeren voor doelen die ze in Nederland wil bereiken niet voor doelen elders in de wereld.


Maar het is allemaal weer duidelijk hoor...

Ja.. is toch geen actie op een snelweg..
Ja.. is toch 'maar' wandeling...
Van mij mag de AEL ook een wandeling houden..

Sorry.. ik weet genoeg.. Het druipt er weer vanaf.

Qwertyno
09-12-03, 22:00
Geplaatst door Gerrit Jan
In dezelfde zin staat het woord dergelijke. Dat woord verwijst naar de actie op de snelweg. Dat vind ik dus onacceptabel. Ik zeg niet dat het onacceptabel is dat er actie wordt gevoerd.

Zucht...

Lees je volgende zin.. meneer..


Geplaatst door Gerrit Jan
De door jou genoemde acties mogen zijn ook niet legaal. Bij deze actie van de AEL ging het ook nog eens om een doel buiten Nederland te steunen.
Het is onacceptabel dat voor het conflict in het midden-oosten hier een dergelijke actie gevoerd wordt.
De AEL kan hier actie voeren voor doelen die ze in Nederland wil bereiken niet voor doelen elders in de wereld .

en dan zeg je na mijn commentaar:

Van mij mag de AEL ook zo veel wandelingen houden als ze willen. Als ze maar netjes in de rij blijven lopen en niet te hard schreeuwen.

Wat moet ik nog meer zeggen...

observer
09-12-03, 22:02
Geplaatst door Dave20
Vreemd dat Nabil zich nog niet in deze discussie heeft gemengd, zou hij soms één van de vier aangehouden personen zijn? :D ze zoeken nog iemand die wat laptops uit auto's heeft gejat terwijl ze in de file stonden

Qwertyno
09-12-03, 22:03
Geplaatst door Tomas
Wat dacht je dat weggebruikers ervan zouden vinden als die ook nog de weg gingen blokkeren? De suggestie wekken dat iederen maar wegen mag blokkeren en dat dit een normale zaak is en dat als je daar kritiek op levert een hypocriet bent is pas echt hypocriet.

Hypocriet...

Ik heb het ff niet over de snelweg..
Ik heb het over dat andere naar voren gebrachte argument..

lennart
09-12-03, 22:05
Alles is onzin.

Iedereen betaalt voor die domme autowegen, dus iedereen mag ze blokkeren.

Tomas
09-12-03, 22:05
Geplaatst door Qwertyno
Ik heb het ff niet over de snelweg..
Ik heb het over dat andere naar voren gebrachte argument..

Hmmm.. Zou kunnen. Dus jij vind het ook een belachelijke actie?

Tomas
09-12-03, 22:07
Geplaatst door lennart
Alles is onzin.

Iedereen betaalt voor die domme autowegen, dus iedereen mag ze blokkeren.

Iedereen? Ik heb eerder het idee dat weggebruikers meebetalen om het openbaarvervoer betaalbaar te houden. Je weet wel, dat systeem dat alleen in theorie heel misschien rendabeler en millieu vriendelijker zou kunnen zijn.

Qwertyno
09-12-03, 22:09
Geplaatst door Gerrit Jan
Om alle misverstanden de wereld uit te helpen.
Ik vind dat iedereen overal acties voor mag houden.

Maar:

Een snelweg afzetten, dat doe je niet.

Vrachtwagenchauffers doen het wel eens maar dan heeft het te maken met een direct economisch belang van die beroepsgroep binnen Nederland (of iets wijder). Het heeft er ook mee te maken dat de snelweg hun werkgebied is, net zoals arbeiders wel eens een fabriek bezetten.

Deze acties kan ik nog tot op zekere hoogte begrijpen maar ook hier ben ik meestal tegen.

Oke dan... een stuk beter en genuanceerder.. Zeker stukken beter als:


Geplaatst door Gerrit Jan
De door jou genoemde acties mogen zijn ook niet legaal. Bij deze actie van de AEL ging het ook nog eens om een doel buiten Nederland te steunen.
Het is onacceptabel dat voor het conflict in het midden-oosten hier een dergelijke actie gevoerd wordt.
De AEL kan hier actie voeren voor doelen die ze in Nederland wil bereiken niet voor doelen elders in de wereld

Maar oke het misverstand is uit de wereld geholpen..
Nou mag je weer verder met of actie voeren op een snelweg wel of niet kan..
Want ik kan me herinneren dat je je er de vorige keren ook zo druk over maakte.. toen heel het verkeer op de snelweg belemmerd werd door motors, taxi's en vrachtwagen..

lennart
09-12-03, 22:10
Geplaatst door Tomas
Iedereen? Ik heb eerder het idee dat weggebruikers meebetalen om het openbaarvervoer betaalbaar te houden. Je weet wel, dat systeem dat alleen in theorie heel misschien rendabeler en millieu vriendelijker zou kunnen zijn.

Infrastructuur wordt uit algemene middelen betaald.

Ik zou ook liever zien dat al dat asfalt omgeploegd wordt tot natuurgebied.

an3sdej
09-12-03, 22:11
Elke grote aktie die verkeersbelemmerend is wordt tijdig aangekondigd. Elek aktie die onaangekondigd begint, zoals ook van de boeren in het verleden, worden door de politie gebroken. Alleen als conducteurs en vrachtwagenchauffeurs zoiets doen, is het moeilijker om tractoren en vrachtwagens van de weg te krijgen dan een paar mannetjes en vrouwtjes van de AEL.

Het is ongehoord en onverantwoord om weggebruikers op een snelweg als niet snelweggebruiker te ontregelen!

Wat een domme aktie van die mensen, dit brengt die AEL nog verder in diskrediet. Ze doen alles verkeerd op het verkeerde moment :)

En ik vind het lachuh als Nabil nu in de politiecel zit :) Ik hoop dat ze een enorme boete krijgen :fuckit:

lennart
09-12-03, 22:13
Hahah... ja tuurlijk joh.. toen de boeren uit zuivel uitstorten over de snelweg was dat weken van te voren aangekondigd.

Qwertyno
09-12-03, 22:13
Geplaatst door Tomas
Hmmm.. Zou kunnen. Dus jij vind het ook een belachelijke actie?

Tomas.. draai er niet omheen..

Wat vind jij van dat argument.. van acties die met het buitenland te maken hebben hier in nederland NIET voeren.

een belachelijke actie? Nee, in dit geval gaat het om de palestijnse kwestie te steunen, de intifadah te herdenken..
Mensen leven daar al 3 jaar in zeer moeilijke omstandigheden (dit is jou denk ik wel bekend)..
Dus die actie op de snelweg ( hoe irritant ook voor sommigen) geef ik ff een lage waarde.. De booschap weegt zwaarder..

En terecht toch?
Of vind jij dat de palestijnen het goed hebben daar.. en dat ze geen aandacht verdienen?

an3sdej
09-12-03, 22:15
Lennart, de politie greep toch in toen!! :zwaai:

Qwertyno
09-12-03, 22:16
Geplaatst door an3sdej
Elke grote aktie die verkeersbelemmerend is wordt tijdig aangekondigd. Elek aktie die onaangekondigd begint, zoals ook van de boeren in het verleden, worden door de politie gebroken. Alleen als conducteurs en vrachtwagenchauffeurs zoiets doen, is het moeilijker om tractoren en vrachtwagens van de weg te krijgen dan een paar mannetjes en vrouwtjes van de AEL.

Het is ongehoord en onverantwoord om weggebruikers op een snelweg als niet snelweggebruiker te ontregelen!

Wat een domme aktie van die mensen, dit brengt die AEL nog verder in diskrediet. Ze doen alles verkeerd op het verkeerde moment :)

En ik vind het lachuh als Nabil nu in de politiecel zit :) Ik hoop dat ze een enorme boete krijgen :fuckit:

:fuckit: hahahaha

Dutchguy
09-12-03, 22:18
Geplaatst door Qwertyno
Tomas.. draai er niet omheen..

Wat vind jij van dat argument.. van acties die met het buitenland te maken hebben hier in nederland NIET voeren.

een belachelijke actie? Nee, in dit geval gaat het om de palestijnse kwestie te steunen, de intifadah te herdenken..
Mensen leven daar al 3 jaar in zeer moeilijke omstandigheden (dit is jou denk ik wel bekend)..
Dus die actie op de snelweg ( hoe irritant ook voor sommigen) geef ik ff een lage waarde.. De booschap weegt zwaarder..

En terecht toch?
Of vind jij dat de palestijnen het goed hebben daar.. en dat ze geen aandacht verdienen?

De Palestijnse zaak steunen is prima. Of je symphatie oproept voor de Palestijnen door het tegenwerken van automobilisten die eigenlijk gewoon naar huis willen is een andere vraag.

lennart
09-12-03, 22:22
Geplaatst door an3sdej
Lennart, de politie greep toch in toen!! :zwaai:

ik zeg toch ook niets ervan dat de politie heeft ingegrepen..

Alleen iedereen heeft het recht om de snelweg te blokkeren.. immers je hebt zelf voor die snelweg betaald. Tis een principezaak dit. Ik zou het belachelijk vinden als deze mensen worden veroordeeld.

an3sdej
09-12-03, 22:24
Ik niet dus, een flinke boete (met evt. voorwaardelijke werkstraf) is op zijn plaats!

Qwertyno
09-12-03, 22:25
Geplaatst door Dutchguy
De Palestijnse zaak steunen is prima. Of je symphatie oproept voor de Palestijnen door het tegenwerken van automobilisten die eigenlijk gewoon naar huis willen is een andere vraag.

Ben ik met je eens.. Hetzelfde geldt voor alle andere acties op snelwegen..

Gelukkig zat niet heel Nederland op de snelweg op dat moment..
Het gaat dus om de boodschap..

Maar andere die altijd wel een soort hekel hebben aan moslims/palestijnen/arabieren/marokkanen blijven hangen bij .. zo echt erg voor die automobilisten die daar moeten wachten..

en hebben totaal geen oor voor de boodschap van deze actie..
Hadden ze toch al niet.... Het is daarom ook niet voor hun bedoeld...

Maar zo zie je maar weer...

MocroStyle
09-12-03, 22:35
Het onrecht wat de Palestijnen wordt aangedaan zal aan de kaak moeten worden gesteld, iedere keer weer. En als daarvoor een snelweg moet worden geblokkeerd, dan zij het zo!

actievoerders :fpetaf: !!

an3sdej
09-12-03, 22:37
Maar andere die altijd wel een soort hekel hebben aan moslims/palestijnen/arabieren/marokkanen blijven hangen bij .. zo echt erg voor die automobilisten die daar moeten wachten..

Hahahah, ja gooi ze allemaal maar op één hoop, allemaal slachtoffers van de hele westerse wereld :p . Tjonge wat een zieligheid allemaal. :slapen:

T.A.F.K.A.Z
09-12-03, 22:40
Dat er mensen bestaan die het leed van anderen zo dwars zit dat ze een snelweg blokkeren is eigenlijk wel een mooi ding. Ik kom eigenlijk nergens voor van mijn luie reet. Wallah!

Qwertyno
09-12-03, 22:47
Geplaatst door an3sdej
Hahahah, ja gooi ze allemaal maar op één hoop, allemaal slachtoffers van de hele westerse wereld :p . Tjonge wat een zieligheid allemaal. :slapen:

Voelde je je aangesproken?
heheh...

en ik weet uit ervaring dat mensen die een hekel hebben aan palestijnen dat ook hebben aan arabieren en ook aan moslims en marokkanen.. en alles omgekeerd en in andere volgorde... ik spreek uit ervaring..

Ben je het niet met mij eens dan kom met uitleg...

an3sdej
09-12-03, 22:59
en ik weet uit ervaring dat mensen die een hekel hebben aan palestijnen dat ook hebben aan arabieren en ook aan moslims en marokkanen.. en alles omgekeerd en in andere volgorde... ik spreek uit ervaring..

Ik ben het niet met je eens, maar dat is aan mensen als jou toch niet uit te leggen, daar het slachtofferdenken je gezonde verstand belemmert. :roken:

Ik sta achter het streven van de Palestijnen naar een eigen staat, al zou ik het liefst zien dat ze in vrede in Israel konden leven.

Qwertyno
09-12-03, 23:04
Geplaatst door an3sdej
Ik ben het niet met je eens, maar dat is aan mensen als jou toch niet uit te leggen, daar het slachtofferdenken je gezonde verstand belemmert. :roken:

Ik sta achter het streven van de Palestijnen naar een eigen staat, al zou ik het liefst zien dat ze in vrede in Israel konden leven.

ahhh Andries, kom op...probeer het toch.. ik ben een en al oor...

an3sdej
09-12-03, 23:14
Nee, zonde van mijn tijd en energie. Ga nu ook pitten :zwaai: . Eerst even bij mijn v arkens kijken, en dan lekker tegen mijn vrouw aankruipen. :haha:

et_2000nl
09-12-03, 23:52
Ik ben niet echt een AEL fan :moe: maar moet zeggen dat ik dit wel een ludieke actie vond.... A10 Amsterdam-West staat toch zo'n beetje de hele dag shocking klem, dus echt gevaarlijk kan het niet geweest zijn. Als ze het aangekondigd hadden had ik misschien wel ff gaan kijken.... :blij: Ik zou geen gas geven, maar het papiertje vriendelijk in ontvangst nemen....

Ik blijf er bij dat ik het verdacht blijf vinden, dat een organisatie die zegt zichzelf in het leven te hebben geroepen ter emancipatie van de arabieren en/of moslims in europa, bijna alleen maar media aandacht trekken via het Israel - Palestina conflict.

De FAQ van de AEL in Nederland:

http://www.ael.nl/new_site/ael/index.php/demo/content/view/full/450/

Als gematigd moslim zou ik mij hier morgen bij aansluiten. Zelfs dit stuk:

http://www.ael.nl/new_site/ael/index.php/demo/content/view/full/324/

zet mijn haren niet overeind....

Maar de prioriteiten die de AEL steeds stelt om via het zeer gevoelige Israel - Palestina conflict zieltjes te winnen, doet mij denken dat hun geestelijk leider meer gedreven is door zijn eigen frustratie, en de AEL slechts gebruikt ter mobilisering van mensen voor oneerbare doelen, iets waar helaas al veel te veel voorbeelden van zijn buiten de AEL....

Helaas bevestigen hun acties elke keer weer mijn misschien argwanende denkwijze.... :argwaan:

freya
10-12-03, 00:38
Geplaatst door nl-x
AEL herdenkt intifada met controle op snelweg

Uitgegeven: 9 december 2003 20:57

AMSTERDAM/ANTWERPEN - Actievoerders van de Arabisch Europese Liga (AEL) hebben dinsdagavond een controlepost ingesteld op de ringweg A10 aan de westkant van Amsterdam. De AEL wilde zo herinneren aan het begin van de eerste intifada, de opstand van de Palestijnen in de bezette gebieden, op 9 december 1987. De politie beëindigde de actie, omdat de situatie levensgevaarlijk was, aldus een woordvoerder. Ook in de Tweede Kamer en in Antwerpen zijn acties gevoerd.

De AEL is tegen wat het noemt "het zionistische apartheidsregime": de bezetting van Palestina. De AEL wil een eigen staat voor de Palestijnen. Bij de actie daarvoor werden dinsdag op de A10 alle auto's stilgehouden. De actievoerders deelden folders uit en lieten daarna het verkeer weer door. Zo wilden zij Nederlanders eraan herinneren dat niet iedereen vrij is om te gaan en staan waar en wanneer hij wil.

Arrestaties

Bij het beëindigen van de actie door de politie werden vier actievoerders gearresteerd, aldus een politiewoordvoerder. Eerder op de dag had een AEL-activist geprobeerd tijdens het vragenuurtje in de Tweede Kamer een Palestijnse vlag op te hangen. Dat werd verijdeld.

Antwerpen

In Antwerpen, waar de AEL is opgericht, verstoorden leden van de organisatie een uitzending van de regionale televisiezender ATV. Volgens de publieke omroep VRT ontrolden zij er vlaggen en spandoeken en hekelden zij de banden tussen Antwerpen en Israël.
Mede door de diamantsector heeft Antwerpen een aanzienlijke joodse gemeenschap. De Antwerpse politie heeft diverse actievoerders meegenomen voor ondervraging, onder wie de tweede man van de AEL, Ahmed Azzuz.

:lole: :lole: :lole:

Ludieke aktie!

Heel creatief, met maar een paar mensen een hoop aandacht trekken :fpetaf:

En er kan nooit genoeg aandacht zijn voor de palestijnse zaak :)

Puk
10-12-03, 00:50
Geplaatst door Royce
Ik vind het ook gevaarlijk. Stel ze houden `n auto aan waar Puk of Maslov in zit, of `n Paard en Wagen waar andries op zit. Tjah, dan rijden die malloten je gewoon over. Ik vind het ongehoord.

Plus dat er een raketwerper op m'n dak is gemonteerd.

Just in case... :D

Puk
10-12-03, 00:55
Geplaatst door Dave20
Het is toch absurd dat er in Nederland snelwegen worden stilgelegd om aandacht op buitenlandse conflicten te vestigen? Laat ze dat lekker in Libanon doen ofzo. De AEL heeft haar aanhangers en de Palestijnen weer eens een slechte dienst bewezen met deze actie.

Ben erg blij met de keiharde akties van de Arabische Europese Hamas.

Wie moeten er anders de wereld verbeteren?

:lachu:

Puk
10-12-03, 01:01
En oh ja... er moet een boek verkocht worden: Mein Kampf van Abou Jahjah. Goed getimed jongens! :maf2:

Ik zag ook al een advertentie van die fascist op de openingspagina van maroc.nl. :moe:

Puk
10-12-03, 01:09
Geplaatst door lennart
ik zeg toch ook niets ervan dat de politie heeft ingegrepen..

Alleen iedereen heeft het recht om de snelweg te blokkeren.. immers je hebt zelf voor die snelweg betaald. Tis een principezaak dit. Ik zou het belachelijk vinden als deze mensen worden veroordeeld.

Wat een idioot argument.

Dus iedereen heeft het recht door het rode licht te rijden... ze hebben mee betaald aan dat rode licht.

Iedereen heeft het recht om de Tweede Kamer op te blazen... ze hebben er aan mee betaald.

Etcetera en zo voorts en ook nog en zo verder.

Bull!

Hoewel... misschien heb ik nu ook wel het recht om Lennart op te blazen.
Dan ligt het weer anders... dus.

Tsjah...

Puk
10-12-03, 01:14
Geplaatst door Qwertyno
Voelde je je aangesproken?
heheh...

en ik weet uit ervaring dat mensen die een hekel hebben aan palestijnen dat ook hebben aan arabieren en ook aan moslims en marokkanen.. en alles omgekeerd en in andere volgorde... ik spreek uit ervaring..

Ben je het niet met mij eens dan kom met uitleg...

Ik had nooit een hekel aan Palestijnen...

Maar als de Arabische Europese Hamas dit soort akties gaat voeren, kan dat weleens heel snel veranderen.

Tanzaoui1
10-12-03, 08:09
Geplaatst door Dave20
Het is toch absurd dat er in Nederland snelwegen worden stilgelegd om aandacht op buitenlandse conflicten te vestigen? Laat ze dat lekker in Libanon doen ofzo. De AEL heeft haar aanhangers en de Palestijnen weer eens een slechte dienst bewezen met deze actie.

Weet je wat jij moet doen eens een keer wat aan je leven te gaan doen.
Heb je niks anders te doen dan hier op de site van maroc.nl te vervelen.
Of wordt je betaald door de zionisten, dat lijkt mij meer dan aanemelijk. Je bent er altijd bij elke posting. :zwaai:

et_2000nl
10-12-03, 08:19
Geplaatst door Puk
Ik had nooit een hekel aan Palestijnen...

Maar als de Arabische Europese Hamas dit soort akties gaat voeren, kan dat weleens heel snel veranderen.

Salaam Pukkie,

Je bent weer aardig op dreef.... :moe:....

Palestijnen zijn een vernedered en onderdrukt volk, daar valt helaas niets aan te nuanceren.... :moe:

ET

Tomas
10-12-03, 09:14
Geplaatst door Qwertyno
Tomas.. draai er niet omheen..


Waarom heen? Als je hypocrisie zoekt, zal je eerst wat aan je eigen hypocrisie moeten doen.


Wat vind jij van dat argument.. van acties die met het buitenland te maken hebben hier in nederland NIET voeren.

Een onzin argument.

Je mag van mij overal voro demonstreren. Maar je moet niet zeiken over hypocrisie als ik commentaar lever op het type actie en de eventuele doelstellingen.



een belachelijke actie? Nee, in dit geval gaat het om de palestijnse kwestie te steunen, de intifadah te herdenken..
Mensen leven daar al 3 jaar in zeer moeilijke omstandigheden (dit is jou denk ik wel bekend)..
Dus die actie op de snelweg ( hoe irritant ook voor sommigen) geef ik ff een lage waarde.. De booschap weegt zwaarder..

En terecht toch?
Of vind jij dat de palestijnen het goed hebben daar.. en dat ze geen aandacht verdienen?

Ach... Weet je... Ik heb het echt te doen met de Palestijnen. Maar ook met de Israeli. Ook met de Liberianen. En de Zuid-Soedanezen. Ook met de Molukkers en de Timorezen en de goedwillende Venezulanen. De Tibetanen en de Koerden. De indianen in Zuid-Amerika en Norod-Amerika. De andersdenkenden in S-A en Iran. En nog een aantal die ik vergeten ben....

Maar als je daar stelselmatig een kleine groep uit kiest als allerzieligst omdat je daar een bloedband mee hebt, dan ga je maar lekker demonstreren tussen je bloedbloeders en niet bij die mensen die daar dan blijkbaar niet bij horen.

Als je onderscheidt maakt tussen mensen, dat is tot daar aan toe. Dat is veel voorkomend racisme en doe ik niet moeilijk over. Maar ga dan niet bij de groep die je impliciet ietsje minder waardig vind lopen zeiken over dat leed.

Dat is pas hypocriet.

Het is als een Amerikaan die in Nigeria mensen gaat lastig vallen met acties voor het leed dat OBL de Amerikanen aan heeft gedaan. Dat kan en mag. Maar wees niet verbaasd dat mensen je een gestoorde hypocriet vinden.

et_2000nl
10-12-03, 09:18
Geplaatst door Dave20
Inderdaad, maar zo zijn er nog talloze buitenlandse conflicten met enorm veel mensenleed. In veel gevallen nog schrijnender dan het leed van de Palestijnen. Zullen we elke dag hier maar een snelweg stilleggen dan?

Het lijkt me geen wedstijdje schrijnende gevallen. Elk schrijnend conflict met veel mensenleed is er een te veel. Het is maar goed dat er mensen zijn die daar aandacht aan besteden, aan welk schrijnend conflict dan ook, waar dan ook, wanneer dan ook....

Nogmaals, ik woon er zo'n beetje naast, de ring A10 west staat zo'n beetje de hele dag shocking klem, dat heet file. Daar hoeft geen actievoerder iets voor te doen, behalve collectief in de auto te stappen en met z'n allen op hetzelfde moment te besluiten dat je naar je werk gaat....

Tomas
10-12-03, 09:23
Geplaatst door lennart
Infrastructuur wordt uit algemene middelen betaald.

Ik zou ook liever zien dat al dat asfalt omgeploegd wordt tot natuurgebied.

Wat een ontzettend slap excuus.

De belasting die weggebruikers op brengen zuiver en alleen omdat ze een auto bezitten en/of gebruiken gaat in die pot en is vele malen groter dan wat er besteed wordt aan infrastructuur voor die weggebruikers. Het is de welbekende melkkoe. Dat je het potje waar dat geld in gaat "Algemene middelen" noemt en daarmee dus voor jezelf schijnheilig de verplichting afkoopt om het ook voor die betalers in te zetten, werkt alleen maar voor die mensen die ook net zo schijnheilig zijn.

Het is nu eenmaal een feit dat automobilisten niet alleen voor hun infrastructuur betalen maar ook voor het openbaarvervoer.

Want ehet is slechts een mythe dat openbaarvervoer goedkoper en millieuvriendelijekr is dan indivivueel vervoer.

Dit alles los van het feit dat een individu niet het recht heeft om naar eigen goeddunken om te gaan met alles wat uit deze "Algemene middelen" wordt betaald. Mocht dat wel zo zijn, dan is vandalisme geen misdaad meer.

nl-x
10-12-03, 10:26
Geplaatst door Gerrit Jan
Om alle misverstanden de wereld uit te helpen.
Ik vind dat iedereen overal acties voor mag houden.

Maar:

Een snelweg afzetten, dat doe je niet.

Vrachtwagenchauffers doen het wel eens maar dan heeft het te maken met een direct economisch belang van die beroepsgroep binnen Nederland (of iets wijder). Het heeft er ook mee te maken dat de snelweg hun werkgebied is, net zoals arbeiders wel eens een fabriek bezetten.

Deze acties kan ik nog tot op zekere hoogte begrijpen maar ook hier ben ik meestal tegen.

Jij maakt je zelf onderhand belachelijk. Eerst mag je niet de wegen blokkeren. Daarna is het gevaarlijk. Daarna mag het niets met het buitenland te maken hebben. Daarna mag het niet buiten de EU zijn. En nu mag het alleen als het een direct economisch belang heeft? (in Nederland -of iets wijder- !?)

Zelfs al heb je zo een verkeerde visie op de zaak, verwacht ik wel dat je sterker meediscusseert dan dit.

nl-x
10-12-03, 10:27
Geplaatst door an3sdej
Elke grote aktie die verkeersbelemmerend is wordt tijdig aangekondigd. Elek aktie die onaangekondigd begint, zoals ook van de boeren in het verleden, worden door de politie gebroken. Alleen als conducteurs en vrachtwagenchauffeurs zoiets doen, is het moeilijker om tractoren en vrachtwagens van de weg te krijgen dan een paar mannetjes en vrouwtjes van de AEL.

Het is ongehoord en onverantwoord om weggebruikers op een snelweg als niet snelweggebruiker te ontregelen!

Wat een domme aktie van die mensen, dit brengt die AEL nog verder in diskrediet. Ze doen alles verkeerd op het verkeerde moment :)

En ik vind het lachuh als Nabil nu in de politiecel zit :) Ik hoop dat ze een enorme boete krijgen :fuckit:
Gelul. De taxi's hebben niets aangekondigd. En als ze dat wel deden werd het verboden. Echter werden ze niet opgebroken nadat ze er mee begonnen.

nl-x
10-12-03, 10:33
Geplaatst door an3sdej
Hahahah, ja gooi ze allemaal maar op één hoop, allemaal slachtoffers van de hele westerse wereld :p . Tjonge wat een zieligheid allemaal. :slapen:

En als ik nou eens deze uitspraak deed, was jij de eerste die me zou aangeven bij het MDI

an3sdej
10-12-03, 10:36
HUH???????? Ik begrijp jouw opmerking niet. Doe hem eens zoals jij hem dan zou poneren, waardoor ik naar het MDI zou hollen???

an3sdej
10-12-03, 10:40
Hoe je het ook wendt of keert NL-x, het is verboden om je op de snelweg te begeven als voetganger. Het is verboden het verkeer in gevaar te brnegen cq bewust te belemmeren!!

Dus die lui (incl Nabil/Zbaqzbaq) zitten terecht tijdelijk op het politiebureau! En krijgen terecht een boete, die ze dan uit de partij kas kunnen betalen! :blowen:

nl-x
10-12-03, 10:41
Geplaatst door Dave20
Inderdaad, maar zo zijn er nog talloze buitenlandse conflicten met enorm veel mensenleed. In veel gevallen nog schrijnender dan het leed van de Palestijnen. Zullen we elke dag hier maar een snelweg stilleggen dan?

Lijkt me nou een goed plan. Misschien dat dat eens druk op de ketels zet. Dat de rest van de wereld zich oprechter overal mee gaat bemoeien. De overgrote meerderheid weet nu nog wel raad met de wereldmisere. Gewoon de TV op een andere kanaal zetten.

Zijn we nou echt zo ego dat we onze wegen belangrijker vinden, dan de duizenden doden die dood gaan terwijl dat niet hoeft? Ik durf te wedden dat als dit over in de wereld zou worden ingevoerd, dat de meeste wereldconflicten zouden worden opgelost.

nlx

nl-x
10-12-03, 10:43
Geplaatst door et_2000nl
Daar hoeft geen actievoerder iets voor te doen, behalve collectief in de auto te stappen en met z'n allen op hetzelfde moment te besluiten dat je naar je werk gaat....

Stelletje terroristen!

T.A.F.K.A.Z
10-12-03, 10:44
Geplaatst door nl-x
Lijkt me nou een goed plan. Misschien dat dat eens druk op de ketels zet. Dat de rest van de wereld zich oprechter overal mee gaat bemoeien. De overgrote meerderheid weet nu nog wel raad met de wereldmisere. Gewoon de TV op een andere kanaal zetten.

Zijn we nou echt zo ego dat we onze wegen belangrijker vinden, dan de duizenden doden die dood gaan terwijl dat niet hoeft? Ik durf te wedden dat als dit over in de wereld zou worden ingevoerd, dat de meeste wereldconflicten zouden worden opgelost.

nlx


Wie bedoel je met de rest van de wereld? En wie is die groep die zich wel oprechter overal mee bemoeit?

an3sdej
10-12-03, 10:46
quote:

Geplaatst door an3sdej
Hahahah, ja gooi ze allemaal maar op één hoop, allemaal slachtoffers van de hele westerse wereld . Tjonge wat een zieligheid allemaal.


En als ik nou eens deze uitspraak deed, was jij de eerste die me zou aangeven bij het MDI

Leg nog eens uit.

nl-x
10-12-03, 10:47
Geplaatst door an3sdej
Hoe je het ook wendt of keert NL-x, het is verboden om je op de snelweg te begeven als voetganger. Het is verboden het verkeer in gevaar te brnegen cq bewust te belemmeren!!

Dus die lui (incl Nabil/Zbaqzbaq) zitten terecht tijdelijk op het politiebureau! En krijgen terecht een boete, die ze dan uit de partij kas kunnen betalen! :blowen:

Hoe ik het wend of keer: Als je de ene wel acties laat voeren, moet je de andere ook actie laten voeren. Tsja, en dat het nu voetgangers zijn, vind ik net zo verboden als het stilzetten van een auto op de snelweg.

Het is niet dat ik vind dat het wél mag ofzo. Het is dat ik het hypocriet vind dat er nu ineens wel een actie wordt opgebroken.


nlx


ps. Speel je niet van de domme over die citaat, je weet best wat ik bedoel.

et_2000nl
10-12-03, 10:48
Geplaatst door nl-x
Stelletje terroristen!

:D, je bent wel heel erg wakker vandaag nl-x.... Ik kijk ff vanaf de zijlijn als je het niet erg vind....

an3sdej
10-12-03, 10:51
en ik weet uit ervaring dat mensen die een hekel hebben aan palestijnen dat ook hebben aan arabieren en ook aan moslims en marokkanen.. en alles omgekeerd en in andere volgorde... ik spreek uit ervaring..

Hier gooit Qwertino een "volk" een "ras" en een religie op één hoop! Wat is er mis als ik dat constateer?

nl-x ik snap jou echt niet :kwaad:

nefertiti
10-12-03, 10:54
AEL Flash : Meerdere AELmilitanten aangehouden met acties in Belgie en Nederland. Ze hebben hun recht op meningsuiting uitgeoefend niet meer of minder. Vier militanten uit amsterdam en drie uit Brussel zijn nog altijd aangehouden. Dit zijn politieke aanhoudingen, Onze Broeders en Zusters MOETEN ONMIDELIJK VRIJ!!!!!!!!!!!!!!

oei! weeral de RP op pad geweest?

an3sdej
10-12-03, 10:56
Dit zijn politieke aanhoudingen, Onze Broeders en Zusters MOETEN ONMIDELIJK VRIJ!!!!!!!!!!!!!!

:lol: Ik kom niet meer bij. Wat een doorzichtige prietpraat :vingers:

Daviddavid
10-12-03, 10:56
Geplaatst door nefertiti
AEL Flash : Meerdere AELmilitanten aangehouden met acties in Belgie en Nederland. Ze hebben hun recht op meningsuiting uitgeoefend niet meer of minder. Vier militanten uit amsterdam en drie uit Brussel zijn nog altijd aangehouden. Dit zijn politieke aanhoudingen, Onze Broeders en Zusters MOETEN ONMIDELIJK VRIJ!!!!!!!!!!!!!!




Ik word zo moe van dat hysterische, bombastische taalgebruik van die mensen. Dat kan toch werkelijk niemand serieus nemen?

nl-x
10-12-03, 10:58
Geplaatst door nefertiti
AEL Flash : Meerdere AELmilitanten aangehouden met acties in Belgie en Nederland. Ze hebben hun recht op meningsuiting uitgeoefend niet meer of minder. Vier militanten uit amsterdam en drie uit Brussel zijn nog altijd aangehouden. Dit zijn politieke aanhoudingen, Onze Broeders en Zusters MOETEN ONMIDELIJK VRIJ!!!!!!!!!!!!!!

oei! weeral de RP op pad geweest?

BRON?

et_2000nl
10-12-03, 11:06
Geplaatst door nefertiti
AEL Flash : Meerdere AELmilitanten aangehouden met acties in Belgie en Nederland. Ze hebben hun recht op meningsuiting uitgeoefend niet meer of minder. Vier militanten uit amsterdam en drie uit Brussel zijn nog altijd aangehouden. Dit zijn politieke aanhoudingen, Onze Broeders en Zusters MOETEN ONMIDELIJK VRIJ!!!!!!!!!!!!!!

oei! weeral de RP op pad geweest?

www.ael.nl ligt plat, zal wel door een DDOS attack komen van NieuwRechts of zo.... De pop-up van "het boek" werkt nog wel.... :moe:

He, ze noemen zichzelf AEL militanten. A freudian slip of the keyboard. In hun FAQ zeggen ze dat ze vreedzaam verzet voeren en behalve geweld gebruiken als ze zelf direkt aangevallen worden. Maar als je het Palestina - Israel conflict met de door jezelf gerechtvaardigde geweld wilt bestrijden moet je toch in het gebied zijn waar je word aangevallen.

Ach die AEL, het is de moeite van doorgronding niet eens waard. Te doorzichtig om serieus te nemen....

et_2000nl
10-12-03, 11:08
Geplaatst door nl-x
BRON?

ik kon het niet controleren, www.ael.nl ligt plat, ze hebben een nerd nodig nl-x.... :hihi:
De belgische site kon ik ook ff niet vinden, ga ik altijd via de nl site naartoe....

papol
10-12-03, 11:17
Geplaatst door Dave20
Inderdaad, maar zo zijn er nog talloze buitenlandse conflicten met enorm veel mensenleed. In veel gevallen nog schrijnender dan het leed van de Palestijnen. Zullen we elke dag hier maar een snelweg stilleggen dan?

Yep !! Nederland staat dagelijks vol met files om aandacht te geven aan alle conflicten op aarde. Door al die files op te gaan lossen wil de regering ons doen geloven dat er geen conflicten zijn op de wereld. Bah !!


Gr.P

MocroStyle
10-12-03, 11:38
Geplaatst door papol
Yep !! Nederland staat dagelijks vol met files om aandacht te geven aan alle conflicten op aarde. Door al die files op te gaan lossen wil de regering ons doen geloven dat er geen conflicten zijn op de wereld. Bah !!


Gr.P

Ik denk dat de regering er juist meer wegen bij wil om zo ook het toenemende aantal conflicten te kunnen herdenken. :blij:

freya
10-12-03, 12:47
Geplaatst door et_2000nl
He, ze noemen zichzelf AEL militanten. A freudian slip of the keyboard.

Militanten is het Belgische woord voor activisten :rolleyes:

et_2000nl
10-12-03, 12:53
Geplaatst door freya
Militanten is het Belgische woord voor activisten :rolleyes:

smorgens Freyatje. Goed geslapen?

Rare jongens die belgen, en die AEL jongens ook trouwens en belgische AEL jongens helemaal.... :rolleyes: Militant betekend mijn insziens toch iets heel anders.... :moe: Kan nie bij de AEL nl site die word op dit moment plat gehouden door een stelletje andere pubers.... Als het daar ook staat heb ik gelijk :ego:

Ik kon nergens vinden hoe laat het heeft plaats gevonden. Weet jij dat?

freya
10-12-03, 12:57
Geplaatst door et_2000nl


Ik kon nergens vinden hoe laat het heeft plaats gevonden. Weet jij dat?

Hoe laat wat heeft plaatsgevonden?

et_2000nl
10-12-03, 13:01
Geplaatst door freya
Hoe laat wat heeft plaatsgevonden?

Die actie door de AEL op de A10. Hoe laat was die?

Tomas
10-12-03, 13:01
Volgens mij, heb ik van de radio begrepen, was die ael-aktie buiten de spits. En de A10 staat niet altijd vast. Ik kan er niet zelden buiten de spits gewoon doorrijden.

freya
10-12-03, 13:03
Geplaatst door et_2000nl
Die actie door de AEL op de A10. Hoe laat was die?

Rond 18.00 uur

Tomas
10-12-03, 13:08
Geplaatst door freya
Rond 18.00 uur

Dat kan volgens mij nooit. Ik hoorde het rond 17 uur al op het nieuws dat het had plaatsgevonden.

et_2000nl
10-12-03, 13:11
Geplaatst door freya
Rond 18.00 uur

Nederige dank....

Nou dan staat het gezellie choking klem van zuid naar noord.... Dus die mensen die hier brullen: "Ik geef gas", hebben een grotere kans op een kreukelzone test op hun voorganger dan op een gekreukelde AEL activist (jawel ik leer snel het belgische AEL-accent)....

Tomas, ik chargeer graag, doet het goed op maroc.nl.... Het staat idd niet de hele dag chocking klem, maar ik wil die AEL jongens het krediet geven dat ze het doen op een druk moment en zichzelf ook niet al te veel in gevaar brengen....

Donna
10-12-03, 13:11
Geplaatst door Tomas
Volgens mij, heb ik van de radio begrepen, was die ael-aktie buiten de spits. En de A10 staat niet altijd vast. Ik kan er niet zelden buiten de spits gewoon doorrijden.


Het was vlak nast mijn huis!

maar ik was er niet.... 'k heb dus niks gezien......

Coole sig trouwens :duim: :verward:

et_2000nl
10-12-03, 13:14
Geplaatst door Donna
Het was vlak nast mijn huis!

maar ik was er niet.... 'k heb dus niks gezien......

Coole sig trouwens :duim: :verward:

Wat wonen veel mensen rond de A10 west zeg, ben jij niet mijn buurvrouw?

freya
10-12-03, 13:15
Geplaatst door Tomas
Dat kan volgens mij nooit. Ik hoorde het rond 17 uur al op het nieuws dat het had plaatsgevonden.


:duizelig: helderziende journalisten?

Dan weet ik het ook niet, was er niet bij, zo staat het in het persbericht.

Tomas
10-12-03, 13:18
Geplaatst door freya
:duizelig: helderziende journalisten?

Dan weet ik het ook niet, was er niet bij, zo staat het in het persbericht.

Welk persbericht dan? Ik kan me vergissen, maar aangezien ik het op de radio hoorde en vroeger naar huis ging dan normaal...

freya
10-12-03, 13:20
Geplaatst door Tomas
Welk persbericht dan? Ik kan me vergissen, maar aangezien ik het op de radio hoorde en vroeger naar huis ging dan normaal...

hadden je collega's met de klok zitten spelen zeker :haha:

freya
10-12-03, 13:21
PERSBERICHT



Utrecht, 9 december 2003



--------------------------------------------------------------------------------


‘Wij blijven de Intifada trouw, het Palestijnse verzet steunen en geloven dat het volksverzet onder al haar vormen de enige weg naar overwinning is.’



--------------------------------------------------------------------------------


Negen december 1987 vond de eerste intifada plaats in Palestina. AEL herdenkt deze gebeurtenis.

Vandaag hebben meerdere acties plaatsgevonden, geïnitieerd door AEL. De acties hebben plaatsgevonden in Antwerpen, Amsterdam, Brussel en Den Haag.



De eerste actie vond plaats rond 14:45 uur op de publieke tribune van de Tweede Kamer in Den Haag. Op de tribune hebben twee AEL-activisten, twee Palestijnse vlaggen uitgerold. De AEL-activisten zijn door de Kamerpolitie van de tribune verwijderd en naar buiten geleid. Er zijn geen aanhoudingen verricht.



De tweede actie vond plaats op de Ringweg Amsterdam rond 18:00 uur. Tussen afslag S104 en S105 hebben AEL-activisten een controlepost opgesteld. Daar werden automobilisten gecontroleerd. Aan het eind van de controle kregen de automobilisten een flyer mee, waarop uitleg werd gegeven over de controleposten en de bezetting waaronder dagelijks leven.

Bij deze aanhoudingen zijn vier aanhoudingen verricht en deze vier mensen zitten op dit moment nog vast op het politiebureau.



Actie nummer drie vond plaats in Antwerpen. Om ongeveer 18:30 uur zijn AEL-activisten het gebouw van de Antwerpse lokale televisiezender ATV binnengekomen, en hebben tijdelijk het ATV-gebouw bezet. Tijdens de live nieuwsuitzending hebben de AEL-activisten de Palestijnse vlag gehesen.

Bij deze actie zijn twee aanhoudingen verricht door de Antwerpse politie. Ook deze mensen zitten nog vast.



De vierde en laatste actie vond plaats in Brussel. Een team van AEL-activisten kwam rond 20:30 uur het gebouw van VRT binnen en wist de uitzending van het actualiteitenprogramma Terzake te onderbreken. De VRT is mede-verantwoordelijk voor het feit dat de aandacht voor de Palestijnse zaak verslapt. Drie AEL-activisten zijn bij deze actie aangehouden en ook zij zitten op dit moment nog vast.



AEL eist via deze acties oprechte en objectieve aandacht voor de situatie van Palestijnen in Palestina en voor de Palestijnse vluchtelingen. Palestina wordt nu 55 jaar bezet, anno 2003 is Palestina het enig gekoloniseerde land. Vanuit Europa wordt het zionisme (in-)direct gesteund. Elke resolutie en veroordeling die door de VN uitgevaardigd is sinds 1948 ten opzichte van de onrechtvaardige, zionistische bezetting jegens de Palestijnen en hun land, werd keer op keer met een veto geblokkeerd door de Verenigde Staten. Verzet tegen deze bezetting wordt als ‘terreur’ of ‘anti-semitisme’ bestempeld en de staatsterreur van de bezetter wordt 55 jaar lang gedoogd en gesteund. Dat gebeurt onder andere met belastingsgeld van burgers in Europa.



Tientallen vredespogingen hebben tot nu toe gefaald. En niet, zoals wordt beweerd, omdat de Palestijnen geen vrede willen, maar omdat die vredesvoorstellen niet structureel en rechtvaardig zijn. De enige mogelijke vrede is een onverdeelde, democratische staat in Palestina waarin elke inwoner gelijke rechten heeft en waa elk Palestijnse vluchteling het internationale erkende recht heeft om terug te keren naar Palestina.



AEL roept Europa op om het zionistische Apartheidsregime te verwerpen. Haar steun aan het zionisme te stoppen, en de zionisten onder druk te zetten om de bezetting van Palestina op te heffen.

AEL blijft de Intifada trouw en blijft het Palestijnse verzet steunen, en geloven dat volksverzet onder al haar vormen de weg naar overwinning is.

Tomas
10-12-03, 13:25
Geplaatst door freya
hadden je collega's met de klok zitten spelen zeker :haha:

Nee, dat niet, maar ik weet het weer... Ik ging wel vroeger weg dan normaal, maar dat was naar een vergadering en pas om 21 uur reed ik naar huis en hoorde het toen.

Dat ik 's avonds naar een vergadering moest had ik alweer verdrongen.

freya
10-12-03, 13:28
Geplaatst door Tomas
Nee, dat niet, maar ik weet het weer... Ik ging wel vroeger weg dan normaal, maar dat was naar een vergadering en pas om 21 uur reed ik naar huis en hoorde het toen.

Dat ik 's avonds naar een vergadering moest had ik alweer verdrongen.

OOPs Tomas, verdringing of beginnende dementie? :p

Tomas
10-12-03, 13:35
Geplaatst door freya
OOPs Tomas, verdringing of beginnende dementie? :p

Beiden kan ook. Ter experiment zou jij eens een tijdje voor mij in de plaats moeten gaan. Kijken of het aan mij ligt.

observer
10-12-03, 14:56
krijgen we nu binnenkort palestijnse aanslagen in tel aviv om te protesteren tegen de bezuinigingen van balkenende?

et_2000nl
10-12-03, 15:04
Geplaatst door observer
krijgen we nu binnenkort palestijnse aanslagen in tel aviv om te protesteren tegen de bezuinigingen van balkenende?

Om de "handels" balans in evenwicht te houden moet je importeren en exporteren....


De tweede actie vond plaats op de Ringweg Amsterdam rond 18:00 uur. Tussen afslag S104 en S105 hebben AEL-activisten een controlepost opgesteld. Daar werden automobilisten gecontroleerd. Aan het eind van de controle kregen de automobilisten een flyer mee, waarop uitleg werd gegeven over de controleposten en de bezetting waaronder dagelijks leven.

Maar ik blijf er bij, het is ludiek....

Puk
10-12-03, 16:02
Geplaatst door Dave20
Het staat op de Belgische site http://www.arabeuropean.org/nederlands/index-Dutch.html

Wat een geweldige comedie weer. :duim:

En dat hele gedoe met die militanten gaat eigenlijk alleen maar over de verkoop van dat boekje van de Arabsche Europese Hamas.

Wat dat betreft spelen ze het goed; flinke reclame voor de AEH.

En als ze dan worden aangepakt door GeenStijl gaan lopen janken...

Nog gekker is de mening van de AEH dat die scouts van ze om politieke redenen van de snelweg zijn geplukt.

Bij Allah! Wat een stelletje losers.

Puk
10-12-03, 16:06
Geplaatst door observer
krijgen we nu binnenkort palestijnse aanslagen in tel aviv om te protesteren tegen de bezuinigingen van balkenende?

:nijn: Koel!

Qwertyno
10-12-03, 17:01
Tomas,



Geplaatst door qwertyno
Wat vind jij van dat argument.. van acties die met het buitenland te maken hebben hier in nederland NIET voeren.


Tomas
Een onzin argument.

en iets verderop zeg je..


Geplaatst door Tomas
Maar als je daar stelselmatig een kleine groep uit kiest als allerzieligst omdat je daar een bloedband mee hebt, dan ga je maar lekker demonstreren tussen je bloedbloeders en niet bij die mensen die daar dan blijkbaar niet bij horen.

Tomas... wat een tegenstrijdigheid vertoon je hier...

P.s. De rest van je reactie ga ik niet eens op reageren..
Ik ben duidelijk genoeg geweest.. en de lezer kan oordelen..

Donna
10-12-03, 17:29
Geplaatst door observer
krijgen we nu binnenkort palestijnse aanslagen in tel aviv om te protesteren tegen de bezuinigingen van balkenende?


Wil je hiermee zeggen dat de bezetting van de Palestijnse gebieden door Israel een interne aangelegenheid is waar het buitenland zich niet mee zou moeten bemoeien? Want dat zijn de bezuinigingen van Balkenende namelijk grotendeels wel....

Dat zou iemand eens tegen AIPAC in de VS moeten zeggen. Kijken of het dan nog zo logisch klinkt.

Ik zie niet in waarom je in NL geen actie zou mogen voeren om de Palestijnen te steunen. En je kunt daarin best ver gaan denk ik. Toen shell in Zuid Afrika zat heeft de actiedruk van buiten ook erg geholpen... Alleen zie ik niet in hoe je de steun voor de Palestijnse zaak vergroot door files te veroorzaken op de A10, maar dat is een ander verhaal. Ik snap dat gelazer van die vrachtwagenchauffeurs en boeren namelijk ook niet. Waarom zou je in vredesnaam een actiegroep steunen die ervoor zorgt dat je niet naar je werk kunt?

Tomas
11-12-03, 09:35
Geplaatst door Qwertyno
Tomas... wat een tegenstrijdigheid vertoon je hier...


Dat is helemaal geen tegenstrijdigheid Qwertyno, dat is jou gebrek om de nuance die ik aangeef te begrijpen. Waarschijnlijk doe je dat expres, omdat je je eigen hypocrisie niet wilt toegeven.

Nog een poging:

Demonstreren voor leed en misstanden in het buitenland is prima. Als je anderen daaarmee lastig valt is soms ook nog te accepteren tot op zekere hoogte. Maar als je stelselmatig alleen kiest voor het leed van bloedbroeders en/of geloofgenoten, dan moet je niet die mensen lastig vallen die daar dus buitenvallen. Doe je dat wel dan ben je gewoon een achterlijke hypocriet. En als je dan ook nog je bek open durft te trekken over hypocrisie bij die groep waar je geen enkele affiniteit mee hebt (de niet bloedbroeders) dan ben je zelfs voorbij het punt van achterlijke hypocriet.

En dan nog even over de actie zelf, het blokkeren van de snelweg: Wat denk jij dat iemand van mijn leeftijd zou denken als ie extra laat thuis komt omdat een stelletje jongens van amper 20 mij een lesje in moraliteit willen leren. Zal zo iemand denken: Goh, wat zijn die jongens begaan met het lot van anderen en doen ze zoveel meer als ik heb gedaan in mijn zielige miserabele leventje... Of zal zo iemand z'n middelvinger opsteken met de boodschap: Ik denk dat jullie mij geen les in moraal hoerven te leren, want er mankeert nog wel wat aan die van jullie zelf. En jullie hebben werkelijk geen flauw idee hoe de mijne in elkaar steekt. Nog de interesse om die te begrijpen.

Zal ik dat dan ook maar hypocriet noemen, want dat kan ik eigenlijk niet laten zodra iemand mij voor hypocriet uitmaakt. Dus: dubbel extreem achterlijk hypocriet. En daar moeten die AEL-ers het van mij mee doen.

observer
11-12-03, 10:06
Geplaatst door Donna
Wil je hiermee zeggen dat de bezetting van de Palestijnse gebieden door Israel een interne aangelegenheid is waar het buitenland zich niet mee zou moeten bemoeien? Want dat zijn de bezuinigingen van Balkenende namelijk grotendeels wel....

Dat zou iemand eens tegen AIPAC in de VS moeten zeggen. Kijken of het dan nog zo logisch klinkt.

Ik zie niet in waarom je in NL geen actie zou mogen voeren om de Palestijnen te steunen. En je kunt daarin best ver gaan denk ik. Toen shell in Zuid Afrika zat heeft de actiedruk van buiten ook erg geholpen... Alleen zie ik niet in hoe je de steun voor de Palestijnse zaak vergroot door files te veroorzaken op de A10, maar dat is een ander verhaal. Ik snap dat gelazer van die vrachtwagenchauffeurs en boeren namelijk ook niet. Waarom zou je in vredesnaam een actiegroep steunen die ervoor zorgt dat je niet naar je werk kunt? je geeft het eigenlijk zelf al aan shell een nederlands bedrijf zat in zuidafrika

overigens een pseudo overwinning shell creerde een zuidafrikaanse poot die onafhankelijk zijn werk deed

als greenpeace zich hier aan een smeerpijp wil ketenen best als ze willen actievoeren om te voorkomen dat nederlanders canadees bont kopen ook best

aipac geen idee wat dat is

persoonlijk heb ik het gewoon niet op van die opgeblazen types die denken dat ze elk probleem wat zij zien maar door ieders strot moeten rammen

wat is het volgende de JEL die op de a16 gaat staan als de palestijnen weer iemand vermoorden?

freya
11-12-03, 10:25
Het Palestijnse probleem is hier in Europa gecreerd.
In eertse instantie door Engeland gesteund door Frankrijk, die ervan uit gingen dat zij, zonder naar de mening van de bevolking te vragen, het hele M-O wel even konden herindelen.
Maar ook Nederland heeft een heel pak boter op het hoofd.
Denk eerst maar aan het hardnekkige anti-semitisme hier en de gevolgen daarvan en daarna aan de onvoorwaardelijke steun die Israel altijd van de Nederlandse regering heeft gekregen.

Het probleem is dus mede hier in Nederland gecreerd en dus mogen mogen wij ook verantwoordelijkheid hiervoor nemen.
En als de regering dat niet doet, dan zullen bewuste burgers dat moeten doen.

De oplossing van het probleem ligt ook in het westen en dus ook in Europa. Zonder de economische, militaire en politieke steun van de VS , zou Israel al die VN confenties niet ongestraft kunnen schenden.
Vanuit Europa zal er dus druk moeten worden uitgeoefend op zowel Israel als de VS om deze misdaden te laten stoppen.

Het M-O probleem kan hier helemaal niet geimporteerd worden, want het is hier ontstaan en wij zullen een grote bijdrage moeten leveren aan de oplossing ervan.

Afrux
11-12-03, 10:39
Ael moet eerst naar Marokko en Lebanon gaan demonstreren tegen de wegversperingen aldaar.

ter Illustratie:

Van Nador naar Aroui (15 Km)

Een douane post onderweg en twee rijkspolitie posten of meer.

Qwertyno
12-12-03, 22:00
Geplaatst door Tomas
Dat is helemaal geen tegenstrijdigheid Qwertyno, dat is jou gebrek om de nuance die ik aangeef te begrijpen. Waarschijnlijk doe je dat expres, omdat je je eigen hypocrisie niet wilt toegeven.
Ik mijn hypocritie niet toegeven?
Volgens mij spoor je nu ff niet..
Je moet echt aangeven waar ik volgens jou hypocriet ben geweest.


Nog een poging:

Demonstreren voor leed en misstanden in het buitenland is prima. Als je anderen daaarmee lastig valt is soms ook nog te accepteren tot op zekere hoogte.
Oke..dit begrijp ik van jou..
Je vond het daarom ook een onzin argument.
Zie hieronder;

Geplaatst door qwertyno
Wat vind jij van dat argument.. van acties die met het buitenland te maken hebben hier in nederland NIET voeren.

Geplaatst door Tomas
Een onzin argument.




Maar als je stelselmatig alleen kiest voor het leed van bloedbroeders en/of geloofgenoten, dan moet je niet die mensen lastig vallen die daar dus buitenvallen. Doe je dat wel dan ben je gewoon een achterlijke hypocriet.
Je beschuldigt mij van het stelselmatig kiezen voor het leed van bloedbroeders en/of geloofsgenoten? Ja? nee toch?
En val ik mensen aan, die daar buiten vallen? Ja? nee toch?
Noem je mij nu een achterlijke hypocriet? Ja? nee toch?
Dus kom maar op met de quote's.


En als je dan ook nog je bek open durft te trekken over hypocrisie bij die groep waar je geen enkele affiniteit mee hebt (de niet bloedbroeders) dan ben je zelfs voorbij het punt van achterlijke hypocriet.
Deze gedachtekronkels zijn helemaal niet meer te volgen..
Heb je het nou over mij?
Bij welke groep heb ik dan volgens jou geen enkel affiniteit meer?
De niet bloedbroeders? hallo..? zijn we nog wakker? Je hebt het hier tegen een Nederlander..


En dan nog even over de actie zelf, het blokkeren van de snelweg: Wat denk jij dat iemand van mijn leeftijd zou denken als ie extra laat thuis komt omdat een stelletje jongens van amper 20 mij een lesje in moraliteit willen leren. Zal zo iemand denken: Goh, wat zijn die jongens begaan met het lot van anderen en doen ze zoveel meer als ik heb gedaan in mijn zielige miserabele leventje... Of zal zo iemand z'n middelvinger opsteken met de boodschap: Ik denk dat jullie mij geen les in moraal hoerven te leren, want er mankeert nog wel wat aan die van jullie zelf. En jullie hebben werkelijk geen flauw idee hoe de mijne in elkaar steekt. Nog de interesse om die te begrijpen.
Jou leeftijd...Tomas.. ik weet niet hoe oud jij bent, maar pas op dat je niet TE oud wordt, niet alle ouderen weten meer goed wat ze zeggen namelijk..
En activisten zijn bijna altijd jongen mensen.. Een argument van lucht dus. Verder zie mijn vorige bijdrage;


Geplaatst door Qwertyno
Ben ik met je eens.. Hetzelfde geldt voor alle andere acties op snelwegen..

Gelukkig zat niet heel Nederland op de snelweg op dat moment..
Het gaat dus om de boodschap..

Maar andere die altijd wel een soort hekel hebben aan moslims/palestijnen/arabieren/marokkanen blijven hangen bij .. zo echt erg voor die automobilisten die daar moeten wachten..

en hebben totaal geen oor voor de boodschap van deze actie..
Hadden ze toch al niet.... Het is daarom ook niet voor hun bedoeld...

Maar zo zie je maar weer...




Zal ik dat dan ook maar hypocriet noemen, want dat kan ik eigenlijk niet laten zodra iemand mij voor hypocriet uitmaakt.
Dus: dubbel extreem achterlijk hypocriet. En daar moeten die AEL-ers het van mij mee doen.
Tomas, Wie heeft jou voor hypocriet uitgemaakt dan?
Ik niet in ieder geval en volgens mij de AEL ook niet...
Maar het zal wel allemaal aan je leeftijd hangen..










En nu de volgorde van de communicatie;


Geplaatst door Gerrit Jan
De door jou genoemde acties mogen zijn ook niet legaal.Bij deze actie van de AEL ging het ook nog eens om een doel buiten Nederland te steunen. Het is onacceptabel dat voor het conflict in het midden-oosten hier een dergelijke actie gevoerd wordt.
De AEL kan hier actie voeren voor doelen die ze in Nederland wil bereiken niet voor doelen elders in de wereld.



Geplaatst door Qwertyno
Een voorbeeld van hypocritie van het beste soort.
Want heeft niemand gehoord van Stichting christenen voor Israel met hun betogingen en manifestatie en van likoed Nederland om ff twee voorbeelden te noemen.

Hypocriet..



FF gegoogled
Pro-Israël manifestatie op 6 juni 2002 in Den Haag

Donderdagavond 6 juni a.s. organiseren diverse christelijke en Joodse organisaties een pro-Israël manifestatie in Den Haag. Deze manifestatie begint om 19.00 uur op het Malieveld met een wandeling naar het Plein voor het Parlementsgebouw. Daar zullen enkele toespraken worden gehouden. Daarna gaat men naar de Grote Kerk voor een waardige bijeenkomst ter afsluiting van de manifestatie rond 21.45 uur. Deelnemende organisaties zijn o.a. Christenen voor Israël , SGP-Jongeren , de Near East Ministries (NEM ), Het Zoeklicht, het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap (NIK) en de ICAJ. Doel van de manifestatie is Israël een hart onder de riem te steken en zowel het Joodse volk als onze Joodse landgenoten te laten zien dat er nog duizenden mensen in Nederland zijn die Israël steunen. Iedereen kan meedoen. .....

www.icaj.nl

Het zou berboden moeten worden... stelletje hypocrieten...




Geplaatst door Tomas
Wat dacht je dat weggebruikers ervan zouden vinden als die ook nog de weg gingen blokkeren? De suggestie wekken dat iederen maar wegen mag blokkeren en dat dit een normale zaak is en dat als je daar kritiek op levert een hypocriet bent is pas echt hypocriet.

Hypocriet...
Tomas, mijn kritiek was tegen Gerrit gericht en niet tegen jou..
Wel grappig dat je je aangesproken voelde.. Ik heb jou geen hypocriet genoemd namelijk..
Maar je noemt mij hier wel een hypocriet.. ik weet nog steeds niet waarom.

maar we gingen verder.. mijn reactie hierop was;


Geplaatst door Qwertyno
Ik heb het ff niet over de snelweg..
Ik heb het over dat andere naar voren gebrachte argument..


Geplaatst door Tomas
Hmmm.. Zou kunnen. Dus jij vind het ook een belachelijke actie?


Geplaatst door Qwertyno
Tomas.. draai er niet omheen..

Wat vind jij van dat argument.. van acties die met het buitenland te maken hebben hier in nederland NIET voeren.

een belachelijke actie? Nee, in dit geval gaat het om de palestijnse kwestie te steunen, de intifadah te herdenken..
Mensen leven daar al 3 jaar in zeer moeilijke omstandigheden (dit is jou denk ik wel bekend)..
Dus die actie op de snelweg ( hoe irritant ook voor sommigen) geef ik ff een lage waarde.. De booschap weegt zwaarder..

En terecht toch?
Of vind jij dat de palestijnen het goed hebben daar.. en dat ze geen aandacht verdienen?


Geplaatst door Tomas
Waarom heen? Als je hypocrisie zoekt, zal je eerst wat aan je eigen hypocrisie moeten doen.



Wat vind jij van dat argument.. van acties die met het buitenland te maken hebben hier in nederland NIET voeren.


Een onzin argument.

Je mag van mij overal voro demonstreren. Maar je moet niet zeiken over hypocrisie als ik commentaar lever op het type actie en de eventuele doelstellingen.



een belachelijke actie? Nee, in dit geval gaat het om de palestijnse kwestie te steunen, de intifadah te herdenken..
Mensen leven daar al 3 jaar in zeer moeilijke omstandigheden (dit is jou denk ik wel bekend)..
Dus die actie op de snelweg ( hoe irritant ook voor sommigen) geef ik ff een lage waarde.. De booschap weegt zwaarder..

En terecht toch?
Of vind jij dat de palestijnen het goed hebben daar.. en dat ze geen aandacht verdienen?

Ach... Weet je... Ik heb het echt te doen met de Palestijnen. Maar ook met de Israeli. Ook met de Liberianen. En de Zuid-Soedanezen. Ook met de Molukkers en de Timorezen en de goedwillende Venezulanen. De Tibetanen en de Koerden. De indianen in Zuid-Amerika en Norod-Amerika. De andersdenkenden in S-A en Iran. En nog een aantal die ik vergeten ben....

Maar als je daar stelselmatig een kleine groep uit kiest als allerzieligst omdat je daar een bloedband mee hebt, dan ga je maar lekker demonstreren tussen je bloedbloeders en niet bij die mensen die daar dan blijkbaar niet bij horen.

Als je onderscheidt maakt tussen mensen, dat is tot daar aan toe. Dat is veel voorkomend racisme en doe ik niet moeilijk over. Maar ga dan niet bij de groep die je impliciet ietsje minder waardig vind lopen zeiken over dat leed.

Dat is pas hypocriet.

Het is als een Amerikaan die in Nigeria mensen gaat lastig vallen met acties voor het leed dat OBL de Amerikanen aan heeft gedaan. Dat kan en mag. Maar wees niet verbaasd dat mensen je een gestoorde hypocriet vinden.


Geplaatst door Qwertyno
Tomas,



Tomas
Een onzin argument.


en iets verderop zeg je..


Geplaatst door Tomas
Maar als je daar stelselmatig een kleine groep uit kiest als allerzieligst omdat je daar een bloedband mee hebt, dan ga je maar lekker demonstreren tussen je bloedbloeders en niet bij die mensen die daar dan blijkbaar niet bij horen.

Tomas... wat een tegenstrijdigheid vertoon je hier...

P.s. De rest van je reactie ga ik niet eens op reageren..
Ik ben duidelijk genoeg geweest.. en de lezer kan oordelen..

en dan kom je met de laatste reactie zie hier helemaal bovenaan..
Tomas, je beschuldigt mij van vele dingen, ik vraag jou nu om quote's.
Heb je die niet.. dan heb je weer wat geleerd vandaag..

Qwertyno

Tomas
13-12-03, 13:43
Geplaatst door Qwertyno

Tomas, je beschuldigt mij van vele dingen, ik vraag jou nu om quote's.
Heb je die niet.. dan heb je weer wat geleerd vandaag..


Mmm... Ik had het eigenlijk tegen de AEL...

Nou ja, behalve dan het begin waar jij mij ergens omheen vond draaien. En dat ik tegenstrijdidige dingen zeg. En dat vind ik dan weer een beschuldiging van hypocrisie. Dat hoef ik verder niet te quoten, want dat doe jij al voldoende.

Maar ik geloof dat dat nu wel duidelijk is. Nou ja, het meeste, niet alles zie ik. Je moet mijn vraag over hoe iemand als ik zou reageren niet verwarren met een argument. Maar laat verder maar.

ZbaqZbaq
13-12-03, 14:47
Activists commemorate Intifada anniversary in four European cities
Report, AEL-NL, 9 December 2003


http://electronicintifada.net/artman/uploads/ringwega10.jpg

Aerial view of the A10 highway nearby Amsterdam. Pro-Palestinian activists made a checkpoint in the midst of exit S104 and S105. Motorists were checked. At the end of the checkpoint the motorists were handed a flyer in which explanation was given about the checkpoint and the occupation in the daily life of the Palestinians.

On 9 December 1987 the first Intifada arose in Palestine. The AEL commemorates this event. Today a number of actions were organised by the AEL in reminiscence of the Intifada. These actions took place in Antwerp, Amsterdam, Brussels and The Hague.

The first action took place around 3.45 pm on the public tribune of the Second Chamber in The Hague. Two AEL-activists hung out two Palestinian flags. The activists were removed from the tribune by the Chamber police and led outside. No arrests were made.

The second action was executed around 6 pm on the Amsterdam ring road. AEL-activists made a checkpoint in the midst of exit S104 and S105. Motorists were checked. At the end of the checkpoint the motorists were handed a flyer in which explanation was given about the checkpoint and the occupation in the daily life of the Palestinians. During this action four AEL-activists were taken into custody. These activists are still retained in the police station.

The third action took place in Antwerp . Around approximately 6.30 pm AEL-activists intruded the local television station of Antwerp (ATV). They temporarily occupied the ATV-building. During the live news broadcast AEL-activists hoisted the Palestinian flag. The Antwerp police took two activists into custody. These activists are also still retained in the police station.

The fourth and final action took place in Brussels . At 8 pm a team of AEL-activists entered the VRT (Flemish Radio and Television) building and managed to interrupt the broadcasting of the topicalities program Terzake. The VRT is co-responsible for the little attention that is given to the Palestinian affair. All three AEL-activists are taken into custody and are still retained by the police.

By means of these actions the AEL demands sincere and objective attention for the situation of Palestinians in Palestine and the Palestinian refugees. Palestine is being occupied for over 55 years. In the year 2003 Palestine is the only colonized country in the world. Zionism is (in)directly supported by Europe . Each resolution and condemnation that has been issued by the UN since 1948 in respect of the unjust, Zionist occupation towards the Palestinians and their country was blocked with a veto by the United States. Resistance against this occupation is marked as ‘terror’ or ‘anti-Semitism’ and the state terror of the occupier is being tolerated and supported for over 55 years. Financial support is being paid for with the tax money of European citizens.

Tens of attempts to achieve peace have failed. This is not due to, as is claimed, the Palestinians rejecting peace, but it is due to the proposals being unstructured and unjust. The only possible peace is an undivided, democratic state in historical Palestine in which each inhabitant has equal rights. Each Palestinian refugee has the individual and collective right, as recognised in resolution 194, to return to Palestine.

bron: http://electronicintifada.net

Waterval
13-12-03, 14:49
Geplaatst door ZbaqZbaq
Activists commemorate Intifada anniversary in four European cities
Report, AEL-NL, 9 December 2003


http://electronicintifada.net/artman/uploads/ringwega10.jpg

Aerial view of the A10 highway nearby Amsterdam. Pro-Palestinian activists made a checkpoint in the midst of exit S104 and S105. Motorists were checked. At the end of the checkpoint the motorists were handed a flyer in which explanation was given about the checkpoint and the occupation in the daily life of the Palestinians.

On 9 December 1987 the first Intifada arose in Palestine. The AEL commemorates this event. Today a number of actions were organised by the AEL in reminiscence of the Intifada. These actions took place in Antwerp, Amsterdam, Brussels and The Hague.

The first action took place around 3.45 pm on the public tribune of the Second Chamber in The Hague. Two AEL-activists hung out two Palestinian flags. The activists were removed from the tribune by the Chamber police and led outside. No arrests were made.

The second action was executed around 6 pm on the Amsterdam ring road. AEL-activists made a checkpoint in the midst of exit S104 and S105. Motorists were checked. At the end of the checkpoint the motorists were handed a flyer in which explanation was given about the checkpoint and the occupation in the daily life of the Palestinians. During this action four AEL-activists were taken into custody. These activists are still retained in the police station.

The third action took place in Antwerp . Around approximately 6.30 pm AEL-activists intruded the local television station of Antwerp (ATV). They temporarily occupied the ATV-building. During the live news broadcast AEL-activists hoisted the Palestinian flag. The Antwerp police took two activists into custody. These activists are also still retained in the police station.

The fourth and final action took place in Brussels . At 8 pm a team of AEL-activists entered the VRT (Flemish Radio and Television) building and managed to interrupt the broadcasting of the topicalities program Terzake. The VRT is co-responsible for the little attention that is given to the Palestinian affair. All three AEL-activists are taken into custody and are still retained by the police.

By means of these actions the AEL demands sincere and objective attention for the situation of Palestinians in Palestine and the Palestinian refugees. Palestine is being occupied for over 55 years. In the year 2003 Palestine is the only colonized country in the world. Zionism is (in)directly supported by Europe . Each resolution and condemnation that has been issued by the UN since 1948 in respect of the unjust, Zionist occupation towards the Palestinians and their country was blocked with a veto by the United States. Resistance against this occupation is marked as ‘terror’ or ‘anti-Semitism’ and the state terror of the occupier is being tolerated and supported for over 55 years. Financial support is being paid for with the tax money of European citizens.

Tens of attempts to achieve peace have failed. This is not due to, as is claimed, the Palestinians rejecting peace, but it is due to the proposals being unstructured and unjust. The only possible peace is an undivided, democratic state in historical Palestine in which each inhabitant has equal rights. Each Palestinian refugee has the individual and collective right, as recognised in resolution 194, to return to Palestine.

bron: http://electronicintifada.net


Al heb ik helemaal niks met de AEL ......:fpetaf: voor deze actie...

an3sdej
13-12-03, 20:01
Goed hè Zbaqzbaq/Nabil, jouw cluppie wordt genoemd op de 'electronische jihad'. Je wordt al een echte jihadstrijder. :hihi:

Wat wil je in het paradijs, vruchten of maagden? :lachu:

Rabi'ah.
13-12-03, 21:54
Hoe was het om de cel weer eens van binnen te zien, Nabil/Zbaq? Hebben ze je een beetje goed behandeld deze keer?

Het niveau stijgt hier op het forum.........:rolleyes: :rolleyes:


Goed hè Zbaqzbaq/Nabil, jouw cluppie wordt genoemd op de 'electronische jihad'. Je wordt al een echte jihadstrijder.

Ja he, mascha'allah, jihad op de snelweg!!!! :melig2: :) :cool: :boogie: :wink: Toffe club die AEl!!!! :D :D



Wat wil je in het paradijs, vruchten of maagden?

Wat maken mannen zich altijd druk over de precieze toedracht van deze aya.....typerend....:rolleyes: :p :D

Wassalaam,

Rabi'ah.

ronald
14-12-03, 01:47
Geplaatst door Waterval
Al heb ik helemaal niks met de AEL ......:fpetaf: voor deze actie...




Nou......een beetje laf van die AEL-lers....Op de geasfallteerde A10 te demonstreren..........zeker bang voor stenen gooiers.

freya
14-12-03, 09:20
Geplaatst door ronald
Nou......een beetje laf van die AEL-lers....Op de geasfallteerde A10 te demonstreren..........zeker bang voor stenen gooiers.

hahaha :moe:

Waterval
14-12-03, 09:33
Geplaatst door ronald
Nou......een beetje laf van die AEL-lers....Op de geasfallteerde A10 te demonstreren..........zeker bang voor stenen gooiers.



Nou..... als ik met de auto naar m'n werk zou gaan en gebruik zou maken van die route....
:melig:

Waterval
14-12-03, 09:38
Maar nu even serieus :fpiraat: Ik heb nooit iets gezien in die AEL en al helemaal niet als mogelijke politieke partij... Maar als een soort actie-groep die door middel van ludieke acties (waar misschien een bepaalde groep erg veel problemen mee kan hebben, maar dat zullen waarschijnlijk dezelfde mensen zijn die achter de bezettingspolitiek van Sharon zitten) taboes voor de Nederlandse regering aan de kaak stelt, dan hebben ze mijn steun.



Ik ga me aansluiten denk ik... :argwaan:

nl-x
14-12-03, 11:12
Geplaatst door ronald
Nou......een beetje laf van die AEL-lers....Op de geasfallteerde A10 te demonstreren..........zeker bang voor stenen gooiers.

Nogmaals... Laf is met vrachtwagens 30 kmph te rijden over een snelweg zodat je iedereen ophoudt, maar niemand de gelegenheid geeft om je te kunnen zeggen wat ze er van vinden.

Of om met een clubje van enkele tientallen mannen, met taxis een snelweg af te sluiten en niemand door te laten, zodate mensen die naar een luchthaven moeten , er niet kunnen komen.

Ik vind dit een topactie. En ik vind het belachelijk dat die mensen zolang moesten worden vastgehouden. Normaal waren ze de volgende dag nog vrijgelaten met een dagvaarding. ... Maar dit was dus de AEL.

freya
14-12-03, 12:49
Geplaatst door Waterval

Ik ga me aansluiten denk ik... :argwaan:


:schok:
Waterval!?


Gaat ut een beetje? :strik:








Wel een goed plan :D

an3sdej
14-12-03, 12:58
Nl-x , jij mag alles goed vinden van de AEL, maar gelukkig maakt de AEL het zichzelf onmogelijk.
Dat ze een paar dagen zijn vastgehouden, zal wel te maken hebben met dat er meerdere onderzoeken lopen, en dat er meer zaken nagetrokken zijn. Terecht dus.

De AEL heeft zichzelf dus gemarginaliseerd, en zal ook alleen maar in de marge kunnen blijven acteren. Met als grote motor, JAWEL, meneer Wilders! Elke uitspraak hoe dom ook, zullen via Wilders weer meer aandacht krijgen, ze houden elkaar dus in stand. :p