PDA

Bekijk Volledige Versie : Amalia is een Arabische naam..



NIS
10-12-03, 11:44
Ok, hier even mijn versie van de naam van het prinsesje. Allereerst mijn gelukwensen!

Amalia betekent inspanning volgens een dagblad.. Zat te denken en moest ook aan het Arabische woord "Amal" denken. Amal is in het Arabisch "werken". "Amalia" betekend in het Arabisch "operatie"..

Mijn overtuiging is dus, dat onze toekomstige koningin een Arabische naam zal dragen. Onze huidige prinses dus.. Een goede zaak van onze prins en prinses om hun kind een universele naam te geven. Een naam die alle burgers zal aanspreken. Een naam, die eenheid zal brengen.. Dit is even marketing technisch.. Je doelgroep aanspreken!

Laat graag de heftige discussie's nu komen.. heb even mijn betoog gehouden om wat mensen aan het denken te zetten en een discussie op gang te brengen.. :ninja2:

Yasmeen
10-12-03, 11:50
amal betekent hoop

Daviddavid
10-12-03, 11:50
Tommy en Annika uit Pippi Langkous hebben ook een Tante Amalia. dus misschien is 't ook wel Zweeds.

Maar volgens mij is Amalia gewoon de officiële versie van Emily. Vernoemd naar z'n ex.

nl-x
10-12-03, 12:11
Waren ze niet gewoon StarWars fans die het eigenlijk princess Amidalah wouden noemen?

Dutchguy
10-12-03, 12:17
Ik dacht dat Amalia een verwijzing naar koningin Emma was.

Tomas
10-12-03, 12:22
What's in a name?

Dutchguy
10-12-03, 12:27
Ik voorzie trouwens een enorme toename van rugklachten zodra zij koningin wordt. "Catharina-Amalia Koningin der Nederlanden" krijg je nooit op een klein muntje dus dat worden hele grote en zware munten. :)

barfly
10-12-03, 12:54
Amalia, Alma, Amelia, Amelie, Emelie, Mele, Emily (eng.), Emmy, Milly (Eng.).

Verkorting van het Germaanse Amalberga. De naam betekend 'beschermster in de strijd'.

Op 10 juli is er een feestdag ter ere van de Heilige Amalia, martelares uit de 8ste eeuw.

:)

barfly
10-12-03, 12:55
Geplaatst door nl-x
Waren ze niet gewoon StarWars fans die het eigenlijk princess Amidalah wouden noemen?

Ik hoop dan vurig dat Amalia er net zo uit gaat zien :D