PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamitische scholen



SweetTarik
10-12-03, 17:50
Er is een geheel gedoe over islamitische scholen in de Nederlandse samenleving. Is het werkelijk zo dat allochtone leerlingen een achterstand oplopen op islamitische scholen? Ik ben van mening van wel, omdat op zwarte scholen, of ze nou islamitisch zijn of niet, allochtone leerlingen de gelegenheid niet krijgen te leren om te gaan met autochtone leerlingen. Zo blijven allochtone kinderen achter in hun eigen wereldje en ontstaat er een kloof met de Nederlandse samenleving. Wat mij betreft mogen islamitische scholen dan ook afgeschaft worden.

lennart
10-12-03, 18:19
Ik vraag me bij dit soort discussies af hoe je in een achterstandswijk een niet-achterstands school kan stichten.

SweetTarik
10-12-03, 18:41
Door het fenomeen 'achterstandswijk' aan te pakken + zorgen dat allochtonen niet met een achterstand beginnen. Een kind op een islamitische school/zwarte school loopt die achterstand op.

Sawda
10-12-03, 19:47
Zou jij mij dan een verklaring kunnen geven waarom 3 islamitische scholen in Amsterdam boven het gemiddelde behaald.

Ooit heb ik gelezen dat islamitische scholen beter scoren dan zwarte scholen, zo slecht doen ze het echt niet. Zie rapport.

http://194.13.31.214/documents/pdf/Islamitische_scholen_2002_2003