PDA

Bekijk Volledige Versie : Afgang Hirsi Ali



Ramzi
11-12-03, 21:50
Check Nova!!!

Joesoef
11-12-03, 21:57
Leg uit. Ikke niet begrijpe.

Fillastiene
11-12-03, 21:58
Wayaaaaaaaaaaaaauw!

Mijn leven heeft weer zin! Ik ben verliefd! Op Said.

:D

Orakel
11-12-03, 21:59
Gatverdamme!!! Weg met de correctheid, wat een kutwijf.
Die gaat naar een school om haar eigen ziekte te bevestigen.

@%#%$#$@%@%%@$@%@^@!!@@

Ramzi
11-12-03, 22:00
Geplaatst door Joesoef
Leg uit. Ikke niet begrijpe.

Soms zeggen beelden meer dan duizend woorden! Dat was daarnet zeker het geval! Als je het niet gezien heb, zometeen mag je de herhaling checken, als je ook dat mist, dan mag je op de site van nova de reportage gaan bekijken... ;)

Geen dank :)!

Ramzi
11-12-03, 22:01
Geplaatst door Fillastiene
Wayaaaaaaaaaaaaauw!

Mijn leven heeft weer zin! Ik ben verliefd! Op Said.

:D

Mijn zegen heb je... :D

Fillastiene
11-12-03, 22:07
Geplaatst door Ramzi
Mijn zegen heb je... :D

Hij is bezet.

:(

Timoesh
11-12-03, 22:11
Geplaatst door Ramzi
Check Nova!!!


...:haha:...

mrz
11-12-03, 22:11
Fillastiene!!! Sinds wanneer ben jij eigenlijk 3 jaar dan?

Fillastiene
11-12-03, 22:19
Geplaatst door mrz
Fillastiene!!! Sinds wanneer ben jij eigenlijk 3 jaar dan?

Sinds ik drie ben.

Orakel
11-12-03, 22:20
Okeej, ben weer rustig.
1.
In het begin stelde ze dat ze vanuit haar liberale hart ( :kotsen: ) voor de huidige vvd-koers is maar het Franse voorstel (totaal verbod) beter vindt. Nog geen minuut later, na geconfronteerde te zijn met het voorbeeld dat een Moslima met hoofdoek in het Franse voorstel op ontslag kon rekenen), zei ze niet voor een verbod te zijn.
Het Franse voorstel vindt ze beter, maar ze is tegen een verbod?????

2.
Ze legt aan kleinde kinderen de keuze voor tussen Allah en de grondwet.
Die roepen dat ze voor Allah kiezen en Ayaan komt klaar en ziet haar zorg bevestigd.
Domme trut, die kinderen zijn nog niet verbaal genoeg ingesteld om jou uit te leggen dat dat samen kan gaan en er niet gekozen hoeft te worden.
Voorbeeld: homosexualiteit.
Als je voor Allah kiest, kies je ervoor om je homosexualiteit niet te praktizeren. Tegelijkertijd respecteer je de grondwet door andere homo's wel die ruimte te laten en hen in hun geaardheid te erkennen en respecteren.

3.

Na haar bezoek aan deze school had ze nog steeds dezelfde indruk.
Indruk? Sinds wanneer vindt poitieke besluitvorming, of de voorstellen die daaraan voorafgaan, plaats op basis van indrukken?

:moe: Ik ga beter een mailtje naar de vvd sturen.

Dutchguy
11-12-03, 22:32
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld van een rij jongens in een gebedsruimte met daarachter een rij meisjes wel onaangenaam vond. Geeft mij toch geen goed gevoel.

Ramzi
11-12-03, 22:34
Geplaatst door Orakel

3.

Na haar bezoek aan deze school had ze nog steeds dezelfde indruk.
Indruk? Sinds wanneer vindt poitieke besluitvorming, of de voorstellen die daaraan voorafgaan, plaats op basis van indrukken?

:moe: Ik ga beter een mailtje naar de vvd sturen.

Haha, precies, nu moet ik zeggen dat die Said het voortreffelijk heeft gedaan! Maar als ik daar had gezeten dan had ik wel geweten wat ik daarop zou zeggen! Ik zou me in ieder geval minder politiek correct hebben uitgelaten... kutwijf!

Fillastiene
11-12-03, 22:34
Geplaatst door Dutchguy
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld van een rij jongens in een gebedsruimte met daarachter een rij meisjes wel onaangenaam vond. Geeft mij toch geen goed gevoel.

Voor sommige mensen zal dat altijd een onuitlegbare kwestie blijven.

Ramzi
11-12-03, 22:36
Geplaatst door Dutchguy
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld van een rij jongens in een gebedsruimte met daarachter een rij meisjes wel onaangenaam vond. Geeft mij toch geen goed gevoel.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld van een rij prostituees die hun eer aan het verkopen zijn op de wallen wel onaangenaam vind. Geeft mij toch geen goed gevoel.

Dutchguy
11-12-03, 22:38
Geplaatst door Ramzi
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld van een rij prostituees die hun eer aan het verkopen zijn op de wallen wel onaangenaam vind. Geeft mij toch geen goed gevoel.

Mij ook niet.

lennart
11-12-03, 22:39
Geplaatst door Ramzi
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld van een rij prostituees die hun eer aan het verkopen zijn op de wallen wel onaangenaam vind. Geeft mij toch geen goed gevoel.

Dus wanneer die meisjes voor de jongens hadden gezeten dan waren ze gelijk aan hoertjes op de wallen? :nerveus:

Weten we dat dan ook weer :p

Chida!
11-12-03, 22:39
Geplaatst door Dutchguy
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld van een rij jongens in een gebedsruimte met daarachter een rij meisjes wel onaangenaam vond. Geeft mij toch geen goed gevoel.


Zou het ook geen goed gevoel gegeven hebben als de meiden voorop zaten en de jongens er achter ?

lennart
11-12-03, 22:40
Geplaatst door Chida!
Zou het ook geen goed gevoel gegeven hebben als de meiden voorop zaten en de jongens er achter ?

Dat leidt alleen maar af... zie je...

Chida!
11-12-03, 22:43
Geplaatst door lennart
Dat leidt alleen maar af... zie je...

Het gaat om het gevoel dat hij heeft.

Waarom zou het je een slecht gevoel geven.

Waarom de meisjes achterin zitten en de jongens voor in is weer een heel ander verhaal.

Dutchguy
11-12-03, 22:43
Geplaatst door Chida!
Zou het ook geen goed gevoel gegeven hebben als de meiden voorop zaten en de jongens er achter ?

Als je het mij persoonlijk vraagt laat je het aan de kinderen zelf over waar ze willen zitten. Maar goed, da's weer een heel andere discussie.

Ramzi
11-12-03, 22:44
Geplaatst door lennart
Dus wanneer die meisjes voor de jongens hadden gezeten dan waren ze gelijk aan hoertjes op de wallen? :nerveus:

Weten we dat dan ook weer :p


:watte?: meneer wil ff laten zien dat ie verbanden kan leggen... triest!

lennart
11-12-03, 22:44
Geplaatst door Chida!
Het gaat om het gevoel dat hij heeft.

Waarom zou het je een slecht gevoel geven.

Waarom de meisjes achterin zitten en de jongens voor in is weer een heel ander verhaal.

Dat zeg ik... rangen en standen leiden af van waar het om draait... Allah..

Dutchguy
11-12-03, 22:44
Geplaatst door Chida!
Het gaat om het gevoel dat hij heeft.

Waarom zou het je een slecht gevoel geven.

Waarom de meisjes achterin zitten en de jongens voor in is weer een heel ander verhaal.

Slecht gevoel is misschien te sterk uitgedrukt. Het komt op mij vreemd over als ik het zie. Daarbij best beseffend dat ik als autochtoon reageer en vanuit hoe ik school als kind ervaren heb.

lennart
11-12-03, 22:45
Geplaatst door Ramzi
:watte?: meneer wil ff laten zien dat ie verbanden kan leggen... triest!

Nee... jij legt het verband. Ik interpreteer.

lennart
11-12-03, 22:47
Geplaatst door Dutchguy
Slecht gevoel is misschien te sterk uitgedrukt. Het komt op mij vreemd over als ik het zie. Daarbij best beseffend dat ik als autochtoon reageer en vanuit hoe ik school als kind ervaren heb.

Ach je moet het zo zien... Teminste is het nog een gedeelde school. Dertig jaar geleden hadden we hier in Nederland ook nog veel jongens en meisjesscholen.

Ramzi
11-12-03, 22:48
Geplaatst door lennart
Nee... jij legt het verband. Ik interpreteer.

Leg het verband ff om je hoofT, misschien dan je dan beter gaat interpreteren! Betwijfel ik, maar goed... niet geschoten is altijd mis!

Orakel
11-12-03, 22:48
Geplaatst door Dutchguy
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld van een rij jongens in een gebedsruimte met daarachter een rij meisjes wel onaangenaam vond. Geeft mij toch geen goed gevoel.

Da's de religieuze rolverdeling, zoals die ook in de kerk te vinden was en is.
Kun je het mee eens zijn, kun je op afdingen maar de gretigheid waarmee zij er op dook versterkt mijn idee dat ze slechts bezig is haar eigen te valideren en niet open staat voor een werkelijkheid die niet overeenkomt met het hare.

lennart
11-12-03, 22:49
Geplaatst door Ramzi
Leg het verband ff om je hoofT, misschien dan je dan beter gaat interpreteren! Betwijfel ik, maar goed... niet geschoten is altijd mis!

Sja... maak geen valse vergelijkingen zou ik zeggen als je er niet tegenkunt, misschien leer je het ooit nog wel eens.

Ramzi
11-12-03, 22:52
Geplaatst door lennart
Sja... maak geen valse vergelijkingen zou ik zeggen als je er niet tegenkunt, misschien leer je het ooit nog wel eens.

Heb ik ooit beweerd dat ik daarmee een vergelijking plaatste of n verband maakte?

Chida!
11-12-03, 22:53
Geplaatst door Dutchguy
Als je het mij persoonlijk vraagt laat je het aan de kinderen zelf over waar ze willen zitten. Maar goed, da's weer een heel andere discussie.

De manier waarop kinderen zitten en de groepen die er gemaakt worden zal het kind toch niet schaden ?


Hiris Ali probeert hiermee volgens mij de indruk op te wekken dat meisjes hierdoor minderwaardiger zouden zijn dan de man door hun achterin te laten zitten.Terwijl deze kinderen die daar zitten leren dat het zo niet in elkaar zit.De meeste van deze kinderen die zullen daar zelfs voor kiezen om dit te doen.Om te weten waarom het zo is, moet je je verdiepen in de islam.

En Hirsi Ali is daar naar mijn gevoel niet in staat toe,want zij heeft haar mening daar al klaar over zonder daar onderzoek over te doen.

Dutchguy
11-12-03, 22:54
Geplaatst door Orakel
Da's de religieuze rolverdeling, zoals die ook in de kerk te vinden was en is.
Kun je het mee eens zijn, kun je op afdingen maar de gretigheid waarmee zij er op dook versterkt mijn idee dat ze slechts bezig is haar eigen te valideren en niet open staat voor een werkelijkheid die niet overeenkomt met het hare.

Het was alleen mijn primaire reactie. Op mij kwam het vreemd over. Maar ik ben dan ook autochtone boer die altijd op een autochtone school heeft gezeten.

Ben het met je eens dat Hirsi Ali alleen naar die school ging om haar gelijk te halen. Ze stond duidelijk niet open voor andere meningen en kwam niet met een open mind-set naar die school toe. Aan de andere kant, die school wist dat natuurlijk ook.
Wat ik niet ok vond is dat ze op het schoolplein met die kinderen een discussie over de Islam begon.

lennart
11-12-03, 22:54
Geplaatst door Orakel
Da's de religieuze rolverdeling, zoals die ook in de kerk te vinden was en is.

Die rolverdeling leidt af van waar het om draait.

Chida!
11-12-03, 22:58
Geplaatst door Dutchguy
Slecht gevoel is misschien te sterk uitgedrukt. Het komt op mij vreemd over als ik het zie. Daarbij best beseffend dat ik als autochtoon reageer en vanuit hoe ik school als kind ervaren heb.

Ok een vreemd gevoel.

Ik zou er dan achter na gaan,erachter komen waarom mannen voorin zitten en vrouwen achterin misschien dat je het dan wat beter begrijpt en er begrip voor hebt.

Islamitische kinderen ervaren het denk ik ook zoals jou die denken ook, wat vreemd dat autochtonen en allochtonen op een openbare school het heel anders doen dan op mijn school.Maar deze Islamtische kinderen die op een islamtische basisschool zitten krijgen het ook geleerd om als moslim zo ruimdenkend mogelijk te zijn en open te staan voor iedere religie,afkomst etc.

Chida!
11-12-03, 23:02
Geplaatst door lennart
Dat zeg ik... rangen en standen leiden af van waar het om draait... Allah..


Ja.

Dus voor de 1 is het een slecht gevoel en voor de ander niet.

Zolang deze mensen zelf de keuze hebben gemaakt en er gelukkig van worden en het gevoel hebben dat ze hun plek in de maatschappij gevonden hebben, dan zie ik geen probleem toch ?

Orakel
11-12-03, 23:08
Geplaatst door Dutchguy
Het was alleen mijn primaire reactie. Op mij kwam het vreemd over. Maar ik ben dan ook autochtone boer die altijd op een autochtone school heeft gezeten.

Ben het met je eens dat Hirsi Ali alleen naar die school ging om haar gelijk te halen. Ze stond duidelijk niet open voor andere meningen en kwam niet met een open mind-set naar die school toe. Aan de andere kant, die school wist dat natuurlijk ook.
Wat ik niet ok vond is dat ze op het schoolplein met die kinderen een discussie over de Islam begon.

Niks mis met primaire reacties Dutch. :fpetaf:

Die vraag op het schoolplein zorgde bij mij voor plaatsvervangende schaamte. Waarom laat Allah mensen honger lijden en doodgaan? En dat vraagt een politica van een van de rijkste landen ter wereld waar 2 miljoen mensen op of onder de armoedegrens leven.

Scheiding tussen kerk en staat = God geeft het goede en de politiek regelt de rest.

an3sdej
11-12-03, 23:30
Rolpatronen binnen een gebedshuis zijn niet aan buitenstaanders om erover te oordelen.

Wat ik wel moeilijk vind, is dat het rollenpatroon van wat er binnen een gebedshuis gebeurt, en vanuit de thuissituatie ook gestimuleerd wordt in veel gevallen, meegenomen wordt in het maatschappelijk functioneren van zo'n meisje op zo'n school, en uit zo'n warm nest.

Het maatschappij beeld is in totale tegenspraak met wat het rollenpatroon op school, moskee en thuis is.

Het is verduiveld moeilijk om dat aan elkaar te hechten, en er één geheel van te maken.

Simon
11-12-03, 23:37
Geplaatst door Dutchguy
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld van een rij jongens in een gebedsruimte met daarachter een rij meisjes wel onaangenaam vond. Geeft mij toch geen goed gevoel.

Ja dat kan ik navolgen maar het had een vreemde plaats in deze documentaire. Je kan ook naar een synagoge gaan en zien hoe vrouwen en mannen daar apart bidden. Je kan daar zelfs tegen zijn zoals Hirshi Ali ook het recht heeft er tegen te zijn dat vrouwen niet voor mogen gaan in het gebed (hoewel ik eigenlijk niet weet of dat een religieuze wet is). Er is ook nog nooit een vrouwelijke paus geweest en ik vraag mij af of er ooit een vrouwelijke kardinaal of bisschop is geweest. Dat is dus allemaal in strijd met de grondwet. Ik persoonlijk heb ook de nodige kritiek op de uitingvormen van religies. Ze zijn discriminerend. Maar was dat hier relevant en aan de orde? Wat je zag in deze islamitische school is niet anders dan wat je ziet in christelijke of joodse scholen. Ik snap die hetze van Ajaan tegen de Islam niet.

T.A.F.K.A.Z
11-12-03, 23:42
Geplaatst door Simon
Ik snap die hetze van Ajaan tegen de Islam niet.

Ik denk dat ze er van overtuigd is dat er geen weg meer terug is. Volgens mij is haar ook door anderen (Paul Scheffer, Leon de Winter en dat soort types) aangepraat dat ze voor een nobele zaak strijdt en dat het dan logisch is dat ze veel tegenwerking en vijandigheid zal ontmoeten. Het is geen schande om je mening bij te stellen, maar bij haar zou het gelijk het effect hebben dat ze zich zelf volledig afschrijft als serieus te nemen factor.


Kan iemand mij duidelijk uitleggen wat er in die uitzending te zien was? novatv.nl ligt plat.

Zwarte Schaap
11-12-03, 23:46
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Ik denk dat ze er van overtuigd is dat er geen weg meer terug is. Volgens mij is haar ook door anderen (Paul Scheffer, Leon de Winter en dat soort types) aangepraat dat ze voor een nobele zaak strijdt en dat het dan logisch is dat ze veel tegenwerking en vijandigheid zal ontmoeten. Het is geen schande om je mening bij te stellen, maar bij haar zou het gelijk het effect hebben dat ze zich zelf volledig afschrijft als serieus te nemen factor.


Kan iemand mij duidelijk uitleggen wat er in die uitzending te zien was? novatv.nl ligt plat.

Kijk nu Nederland 3 , herhaling !

Dutchguy
11-12-03, 23:56
Ach 't is voor autochtoontjes ook niet makkelijk hoor.

Ik heb aan beide zijden van mij moslims wonen waar ik overigens prima mee kan vinden. Heb ik speciaal neutrale kerstkaarten gekocht zonder christelijke symbolen omdat ik rekening wil houden met hun religieuze achtergrond en deze respecteer. Wat krijg ik net in de bus? De meest klassieke kerstkaart die je maar kan bedenken. "Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar". Van de buurman. :D

En dan denk ik dus, ben ik nou te krampachtig bezig om rekening te houden met? Doe ik het goed? Schiet ik door? Soms weet ik het ook niet meer hoor.

Zwarte Schaap
12-12-03, 00:09
Geplaatst door Dutchguy
Ach 't is voor autochtoontjes ook niet makkelijk hoor.

Ik heb aan beide zijden van mij moslims wonen waar ik overigens prima mee kan vinden. Heb ik speciaal neutrale kerstkaarten gekocht zonder christelijke symbolen omdat ik rekening wil houden met hun religieuze achtergrond en deze respecteer. Wat krijg ik net in de bus? De meest klassieke kerstkaart die je maar kan bedenken. "Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar". Van de buurman. :D

En dan denk ik dus, ben ik nou te krampachtig bezig om rekening te houden met? Doe ik het goed? Schiet ik door? Soms weet ik het ook niet meer hoor.

Ik heb gisteren samen met mijn Turkse hoofddoekdragende collega kerstspullen gekocht en de kerstboom (een blauwspar) opgetuigd voor op het werk.

Dutchguy
12-12-03, 00:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb gisteren samen met mijn Turkse hoofddoekdragende collega kerstspullen gekocht en de kerstboom (een blauwspar) opgetuigd voor op het werk.

Zo zie je maar. :)

T.A.F.K.A.Z
12-12-03, 02:42
Als Hirshi Ali het toonbeeld moet zijn van succesvolle integratie zegt dat veel over het inhoudloze gehalte van de "libe-raren".

Ze maakt(e) meer taalfouten dan de eerste de beste vmbo moslima.

Joesoef
12-12-03, 06:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb gisteren samen met mijn Turkse hoofddoekdragende collega kerstspullen gekocht en de kerstboom (een blauwspar) opgetuigd voor op het werk.

O O O O, Wat ga jij branden straks. Ongetrouwd, samen een christelijk afgodssymbool kopen. :droef:

Joesoef
12-12-03, 06:13
Het is wel duidelijk dat AH wat heeft geleerd sinds ze bij de VVD is gekomen. Duidelijk een soort perstraining. Het klonk allemaal leuk en logisch maar het stelde inhoudelijk niet veel voor. Het is echt een VVD doos geworden, de partij voor op maar toch met een randje eigenzinnigheid. Vooral toen ze op het schoolplein verklaarde nergens in te geloven :slapen: . Ze vond Frankrijk te ver gaan maar in Nederland zou het moeten kunnen :confused:. Zou ze weten hoe de gemiddelde Fransoos tegen een immigrant aan kijkt?

Simon
12-12-03, 08:42
Geplaatst door Joesoef
O O O O, Wat ga jij branden straks. Ongetrouwd, samen een christelijk afgodssymbool kopen. :droef:

Volgens mij is de kerstboom een heidens symbool en geen christelijk symbool. Het komt van het germaanse midwinterfeest. Het enige christelijke er aan is de kerstkribbe die (soms) onderaan de boom staat om te gedenken dat Christus geboren is.

Joesoef
12-12-03, 09:01
Geplaatst door Simon
Volgens mij is de kerstboom een heidens symbool en geen christelijk symbool. Het komt van het germaanse midwinterfeest. Het enige christelijke er aan is de kerstkribbe die (soms) onderaan de boom staat om te gedenken dat Christus geboren is.


Jeetje mina. Hopelijk komt schaapje ooit nog weg uit de hel :traan1:

Tomas
12-12-03, 09:46
Geplaatst door Chida!
De manier waarop kinderen zitten en de groepen die er gemaakt worden zal het kind toch niet schaden ?


Tuurlijk wel. Dat is allemaal rolbevestigend. Als je een doctrine hanteert waarin er voor meisjes een specifieke rol is weggegelgd door god kan dat alleen maar werken als je de kinderen ook in die rol traint. Het gaat niet vanzelf. En dat is dus hetgeen wat liberalen tegenstaat: Kinderen op basis van hun geslacht of kleur trainen in een specifieke (of nog erger: ondergeschikte) rol.

Maargoed, ik ben het verder wel met Simon eens, dit gebeurt bijna in iedere kerk. Op gereformeerde scholen vind je ook dergelijk toestanden.

Ik heb echter alleen het stukje gezien waar de man aan tafel bij Clairy dit verdedigde en dan ga ik wel even over mijn nek.

"Laat ik voorpstellen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn. Zonder twijfel! blablabla... Maar vrouwen moeten wel hun rol weten....blabla..."

Dat is nou hypocriet. Zeg dan gewoon dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Bah.

Ramzi
12-12-03, 10:10
Geplaatst door Tomas
Zeg dan gewoon dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Bah.

Dat zegt ie toch ook! Vrouwen en mannen zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig!
Dit principe was voor ons moslims al ruim 14 eeuwen duidelijk! Daar moesten de Europeanen pas de vorige eeuw achtergekomen!

Tomas
12-12-03, 10:13
Geplaatst door Ramzi
Dat zegt ie toch ook! Vrouwen en mannen zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig!
Dit principe was voor ons moslims al ruim 14 eeuwen duidelijk! Daar moesten de Europeanen pas de vorige eeuw achtergekomen!

Ach als je zo hypocriet bent als jij om je hele gedachtengeod op te hangen aan een woordje, voor jou deze variant:

"Zeg dan gewoon dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn!"

Ramzi
12-12-03, 10:14
Geplaatst door Tomas
Ach als je zo hypocriet bent als jij om je hele gedachtengeod op te hangen aan een woordje, voor jou deze variant:

"Zeg dan gewoon dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn!"

My Ass...

Tomas
12-12-03, 10:18
Geplaatst door Ramzi
My Ass...

Ooit zal je inzien hoe hypocriet dat soort gasten zijn met hun bla... bla...

Nu probeer je het nog krampachtig te ontkennen met de daarbij behorende reacties.

Ramzi
12-12-03, 10:22
Geplaatst door Tomas
Ooit zal je inzien hoe hypocriet dat soort gasten zijn met hun bla... bla...

Nu probeer je het nog krampachtig te ontkennen met de daarbij behorende reacties.

Welk soort gasten? Bedoel je die Said van de ISBO?
De integriteit straalde gewoon van zn gezicht af itt AHA!

inXs
12-12-03, 10:25
Geplaatst door Tomas
Tuurlijk wel. Dat is allemaal rolbevestigend. Als je een doctrine hanteert waarin er voor meisjes een specifieke rol is weggegelgd door god kan dat alleen maar werken als je de kinderen ook in die rol traint. Het gaat niet vanzelf. En dat is dus hetgeen wat liberalen tegenstaat: Kinderen op basis van hun geslacht of kleur trainen in een specifieke (of nog erger: ondergeschikte) rol.

Maargoed, ik ben het verder wel met Simon eens, dit gebeurt bijna in iedere kerk. Op gereformeerde scholen vind je ook dergelijk toestanden.

Ik heb echter alleen het stukje gezien waar de man aan tafel bij Clairy dit verdedigde en dan ga ik wel even over mijn nek.

"Laat ik voorpstellen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn. Zonder twijfel! blablabla... Maar vrouwen moeten wel hun rol weten....blabla..."

Dat is nou hypocriet. Zeg dan gewoon dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Bah.

Dat is het stukje wat ik nou net ook heb gezien, vond dat hij idd zwak overkwam, maar begreep hem wel.

Als moslima heb ik er geen moeite mee dat mannen en vrouwen apart bidden of dat vrouwen achter de mannen bidden.
Voor mij betekent dit niet dat ik als vrouw minderwaardig ben. Die conclusie is namelijk niet te trekken en ook niet in de Koran te vinden.
Het is iets wat een gemiddelde westerling met weinig kennis zou kunnen concluderen.

Maar laten we ook niet vergeten dat idd de religie (welke dan ook) wordt misbruikt om de vrouw een minderwaardige rol te geven.

Simon
12-12-03, 10:30
Geplaatst door Tomas
"Laat ik voorpstellen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn. Zonder twijfel! blablabla... Maar vrouwen moeten wel hun rol weten....blabla..."


Zo zei hij het niet. Hij zei dat vrouwen en mannen anders zijn maar wel gelijkwaardig. Ik vind dit zelf ook een drogredenering. Net als de opmerking van die vrouw in die school dat de jongens alleen op haar silhouet zouden letten als zij zou voorgaan in het gebed: mocht ze willen (dat die meisjes tegen al die verleidelijke contouren van hun mannelijke schoolgenootjes aankijken bij het bidden hoorde ik overigens niks over). Maar als je de Bijbel en De Koran leest dan zijn dat afspiegelingen van bijzonder paternalistische samenlevingen en de vrouw is in wezen niet meer dan bezit van de man. Maar toch was die discussie niet terzake doende. Immers dat kan je ook over de Joodse en Christelijke tradities zeggen. En ik geloof dat je die dingen niet verandert zoals Hirshi Ali dat aanpakt. Ik geloof ook niet dat het haar taak is om commentaar te leveren op de Godsdienstbeleving van moslims. Daar wordt ze niet voor betaald. Tenzij er dingen verkondigd worden die integratie in de weg staan. En ja, er is altijd een spanningsveld tussen de Godsdienstbeleving en normen en waarden die een seculiere overheid heeft. Ik vind het daarom goed dat er een schoolinspectie is. Maar die heeft maar bij 3 scholen een probleem geconstateerd. Dus Ajaan zeurt!

Tomas
12-12-03, 10:36
Geplaatst door Ramzi
Welk soort gasten? Bedoel je die Said van de ISBO?
De integriteit straalde gewoon van zn gezicht af itt AHA!

Ik denk dat we het over dezelfde hebben, ja. Ik zag maar 1 man.

Integriteit kan je niet uitstralen, dat is wat jij op hem projecteert. Wat Ajaan ook zal zeggen, hoe oprecht zo ook is en hoe gelijk ze ook heeft, jij zal haar vanuit jouw visie altijd wantrouwen.

Ramzi
12-12-03, 10:40
Geplaatst door Tomas
Ik denk dat we het over dezelfde hebben, ja. Ik zag maar 1 man.

Integriteit kan je niet uitstralen, dat is wat jij op hem projecteert. Wat Ajaan ook zal zeggen, hoe oprecht zo ook is en hoe gelijk ze ook heeft, jij zal haar vanuit jouw visie altijd wantrouwen.

Ayaan en oprecht?

:melig:

Tomas
12-12-03, 10:40
Geplaatst door inXs
Als moslima heb ik er geen moeite mee dat mannen en vrouwen apart bidden of dat vrouwen achter de mannen bidden.


Nee, anders was je ook geen Moslimah.



Voor mij betekent dit niet dat ik als vrouw minderwaardig ben. Die conclusie is namelijk niet te trekken en ook niet in de Koran te vinden.
Het is iets wat een gemiddelde westerling met weinig kennis zou kunnen concluderen.

Ja.. ja... Nou ook al vind je dat ik weinig kennis heb. Voor mij is het meer dan sumbolisch als je achteraan moet zitten. Het is een fysieke positie die aangeeft dat je minder belangrijk bent en minder aandacht nodig hebt en mogelijk een storende invloed kan hebben op de jongens vooraan. Je bent niet alleen minder belangrijk, maar zels storend.

Maargoed, ik weet ook wel dat mijn mening geen waard heeft, omdat ik dat niet op de Koran kan basseren.


Maar laten we ook niet vergeten dat idd de religie (welke dan ook) wordt misbruikt om de vrouw een minderwaardige rol te geven.

Ja. Hou dat altijd in je achterhoofd.

Tomas
12-12-03, 10:43
Geplaatst door Simon
Zo zei hij het niet. Hij zei dat vrouwen en mannen anders zijn maar wel gelijkwaardig.

Je kunt gerust stellen dat mannen en vrouwen over het algemeen genomen anders zijn, maar zodra je daar betekenis aan geeft in de zin van wetten en regeltjes dan maak je ze ook niet meer gelijkwaardig. En afhankelijk van het soort wetten en regeltjes maak je vrouwen zelfs minderwaardig.

Ik was het voor de rest al met je eens zoals ik aangaf.

Royce
12-12-03, 10:44
Als ik IQra kijk, staan mannen en vrouwen altijd naast elkaar. Moskee in de buurt heeft 2 ruimtes die zich naast elkaar bevinden. In Namen `n moskee meegemaakt waar de ruimte van de vrouwen zich voor de ruimte van de mannen bevindt.

Waar gaat topic eigenlijk over...:D

Tomas
12-12-03, 10:44
Geplaatst door Ramzi
Ayaan en oprecht?

:melig:

:moe:

Said en oprecht?

:melig:

Maar laat verder maar.

Tomas
12-12-03, 10:47
Geplaatst door Royce
Als ik IQra kijk, staan mannen en vrouwen altijd naast elkaar. Moskee in de buurt heeft 2 ruimtes die zich naast elkaar bevinden. In Namen `n moskee meegemaakt waar de ruimte van de vrouwen zich voor de ruimte van de mannen bevindt.

Waar gaat topic eigenlijk over...:D

Over een andere moskee dan die jij kent blijkbaar.

Ik ken ook kerken waar geen onderscheidt wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen, maar daarmee hebben de gereformeerden bij mij nog geen spatje aan goodwill extra gekregen.

mulan
12-12-03, 10:47
Vreemd dat Ayaan Hirshi Ali nog nooit gevraagd is of ze ooit op een Islamitische school is geweest,mensen nemen aan dat dit het geval is(Frits Barend maakte hierover nog de leukste opmerking "Hirshi Ali heeft hier natuurlijk wel ervaring mee en komt met die mensen in aanraking,komt op die scholen en SPREEKT DE TAAL",hoeveel domme dingen kun je in een zin zeggen????).
Ze heeft een Islamitische achtergrond dus tsja ze zal weten waar ze het over heeft,mijn buurvrouw heeft twee kinderen maar zij heeft op basis daarvan ook nooit een baan aangeboden gekregen voor kinderpsychologe.

Je krijgt bijna medelijden met het mens........bijna :rolleyes:

Simon
12-12-03, 10:49
Geplaatst door Royce
Als ik IQra kijk, staan mannen en vrouwen altijd naast elkaar. Moskee in de buurt heeft 2 ruimtes die zich naast elkaar bevinden. In Namen `n moskee meegemaakt waar de ruimte van de vrouwen zich voor de ruimte van de mannen bevindt.

Waar gaat topic eigenlijk over...:D

Nu ja dit is door die vrouw op die Islamitische school aangevoerd als argument dat een vrouw niet kan voorgaan in het gebed. Mannen zouden alleen maar op haar contouren letten. Die redenering geldt andersom niet? Vrouwen worden niet afgeleid door contouren van mannen? Of is hun Godsdienstbeleving minder belangrijk? Ik kan dit soort redeneringen niet volgen in ieder geval.

Simon
12-12-03, 10:51
Geplaatst door mulan
Vreemd dat Ayaan Hirshi Ali nog nooit gevraagd is of ze ooit op een Islamitische school is geweest

Gisteren werd het haar gevraagd aan het begin van die documentaire: het was de eerste islamitische school die ze bezocht.

mulan
12-12-03, 10:57
Geplaatst door Simon
Gisteren werd het haar gevraagd aan het begin van die documentaire: het was de eerste islamitische school die ze bezocht.

Weet ik maar daarom zeg ik het ook.....daarvoor is blijkbaar niemand op het idee gekomen dat te vragen en dat terwijl mevrouw al ik weet niet hoelang bezig is met het bekritiseren van Islamitische scholen.

Juwayriah
12-12-03, 10:59
Mensjes, ons lief Ayaantje heeft heel wat te verwerken gehad, laten we niet al te hard voor haar zijn! :moe:



De man en de vrouw, zijn nooit gelijk geweest, zijn niet gelijk, en zullen nooit gelijk worden. Man is man, vrouw is vrouw! Dat hebben we allemaal ooit geleerd...denk ik.

Wat we ook hebben geleerd, is dat we gelijkwaardig zijn! De zogenaamde emancipatiegolven in het Westen hebben als resultaat gehad dat de vrouw t.o.v. de man dezelfde rechten kreeg, binnen de Islam hebben de vrouwen hier nooit voor moet strijden.

Nee, kom me niet vertellen dat ik me minder zou moeten voelen omdat ik achter de mannen moet bidden, dat heeft NIKS met rechten te maken en gelijkwaardigheid. Dat vormt geen enkel struikelblok voor mijn verdere functionering en ontwikkeling.

Ik begrjip nooit zo goed waar men zich zo druk om maakt, er wordt zogenaamd gestreden voor de bevrijding van de onderdrukte Moslima. Ayaantje is zo begaand met ons, hartverwarmend gewoon....:rolleyes:

Op een Basischool moet en kan je geen eerlijke discussie voeren met de kindertjes daar, hoe Ayaan zelfingenomen die vragen stelde aan de kinders, bah!

Juwayriah
12-12-03, 11:01
Geplaatst door Simon
Nu ja dit is door die vrouw op die Islamitische school aangevoerd als argument dat een vrouw niet kan voorgaan in het gebed. Mannen zouden alleen maar op haar contouren letten. Die redenering geldt andersom niet? Vrouwen worden niet afgeleid door contouren van mannen? Of is hun Godsdienstbeleving minder belangrijk? Ik kan dit soort redeneringen niet volgen in ieder geval.


Mannen zijn zwak, ze laten zich te snel afleiden door t vrouwelijk schoon...

Wij vrouwen, zijn daar niet zo gevoelig voor




:D

Simon
12-12-03, 11:06
Geplaatst door mulan
Weet ik maar daarom zeg ik het ook.....daarvoor is blijkbaar niemand op het idee gekomen dat te vragen en dat terwijl mevrouw al ik weet niet hoelang bezig is met het bekritiseren van Islamitische scholen.

Ok dan had ik je niet goed begrepen.

Simon
12-12-03, 11:07
Geplaatst door Juwayriah
Mannen zijn zwak, ze laten zich te snel afleiden door t vrouwelijk schoon...

Wij vrouwen, zijn daar niet zo gevoelig voor


Nou ik heb ook zusjes dus mij kan je niks wijs maken :)

Tomas
12-12-03, 11:10
Geplaatst door Juwayriah
Mensjes, ons lief Ayaantje heeft heel wat te verwerken gehad, laten we niet al te hard voor haar zijn! :moe:


Die Said heeft het veel makkelijker gehad in zijn leven, maar of hij nou een zoveel beter mens is geworden vraag ik mij dus ook af.



De man en de vrouw, zijn nooit gelijk geweest, zijn niet gelijk, en zullen nooit gelijk worden. Man is man, vrouw is vrouw! Dat hebben we allemaal ooit geleerd...denk ik.


Wouw... Nooi zo over nagedacht...


Wat we ook hebben geleerd, is dat we gelijkwaardig zijn! De zogenaamde emancipatiegolven in het Westen hebben als resultaat gehad dat de vrouw t.o.v. de man dezelfde rechten kreeg, binnen de Islam hebben de vrouwen hier nooit voor moet strijden.

a. Dat gebeurt wel, maar zodra dat gebeurt wordt het ontkent of worden ze als afvallige gezien.
b. Wat is er gelijkwaardig aan aparte regels voor mannen en vrouwen?
c. Kijk in een willekeurig Islamitisch land en je ziet een mannenmaatschappij.


Nee, kom me niet vertellen dat ik me minder zou moeten voelen omdat ik achter de mannen moet bidden, dat heeft NIKS met rechten te maken en gelijkwaardigheid. Dat vormt geen enkel struikelblok voor mijn verdere functionering en ontwikkeling.

Ook met struikelblokken blijf je functioneren. Ook mensen die geaccepteerd hebben dat ze minderwaardig zijn kunnen nog altijd functioneren. Ze kunnen zich zelfs gelukkig voelen in die rol. Dat is dus geen argument. Als jij het prima vindt om achter de man te moeten zitten dan moet je dat vooral blijven doen.

Maar kom mij dan niet vertellen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn. Als dat zo was kon je ook beslissen om eens vooraan te gaan zitten.


Ik begrjip nooit zo goed waar men zich zo druk om maakt, er wordt zogenaamd gestreden voor de bevrijding van de onderdrukte Moslima. Ayaantje is zo begaand met ons, hartverwarmend gewoon....:rolleyes:

Als je het niet begrijpt, hoe je je er ook niet druk om te maken.


Op een Basischool moet en kan je geen eerlijke discussie voeren met de kindertjes daar, hoe Ayaan zelfingenomen die vragen stelde aan de kinders, bah!

Kinderen kunnen wel heel eerlijk zijn.

Ook ik vind dat ayaan overdrijft. Maar dat neemt niet weg dat ik jouw argumentatie maar flauwekul vind.

Juwayriah
12-12-03, 11:22
Geplaatst door Tomas
[B][QUOTE]Die Said heeft het veel makkelijker gehad in zijn leven, maar of hij nou een zoveel beter mens is geworden vraag ik mij dus ook af.

Ik ken Said niet, dus over hem kan ik niet oordelen. Zodra ik meer weet, zal ik me ook over hem uitlaten...



Wouw... Nooi zo over nagedacht...

Zo leer je ook eens wat van een "onderdrukte ongelijkwaardige achtergestelde Moslima".




a. Dat gebeurt wel, maar zodra dat gebeurt wordt het ontkent of worden ze als afvallige gezien.
b. Wat is er gelijkwaardig aan aparte regels voor mannen en vrouwen?
c. Kijk in een willekeurig Islamitisch land en je ziet een mannenmaatschappij.

Wat gebeurt wel?
Voor zover ik weet, is er (nog) geen Islamitisch land op dit wereldje, wel landen waar veel Moslims wonen...en Moslims die maken de Islam niet, maar de Islam hoort de Moslims te maken...


Ook met struikelblokken blijf je functioneren. Ook mensen die geaccepteerd hebben dat ze minderwaardig zijn kunnen nog altijd functioneren. Ze kunnen zich zelfs gelukkig voelen in die rol. Dat is dus geen argument. Als jij het prima vindt om achter de man te moeten zitten dan moet je dat vooral blijven doen.
Maar kom mij dan niet vertellen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn. Als dat zo was kon je ook beslissen om eens vooraan te gaan zitten.

Ik heb niet geaccepteerd dat ik minderwaardig ben, zal ik ook nooit doen! Ik ben me bewust van mijn rechten, zowel binnen de Islam als binnen deze maatschappij. Mijn rechten zal ik altijd blijven opeisen.

Ik zit niet achter de man, ik BID achter de man. God, wat interesseert mij het nou of ik voor, naast of achter de man bid..het gaat mij er meer om dat ik mijn gebed kan verrichten, en daarna weer verder kan gaan...





Als je het niet begrijpt, hoe je je er ook niet druk om te maken.

Juist omdat het mij te boven gaat, maak ik mij er druk om! Maar misschien heb je gelijk, verspilde moeite en energie...

Simon
12-12-03, 11:30
Geplaatst door Juwayriah
Ik zit niet achter de man, ik BID achter de man. God, wat interesseert mij het nou of ik voor, naast of achter de man bid..het gaat mij er meer om dat ik mijn gebed kan verrichten, en daarna weer verder kan gaan...


Dat zal voor mannen ook gelden. Dus waarom zou een vrouw niet kunnen voorgaan in het gebed? Want dat was toch de achterliggende vraag?

Tomas
12-12-03, 11:34
Geplaatst door Juwayriah
Ik ken Said niet, dus over hem kan ik niet oordelen. Zodra ik meer weet, zal ik me ook over hem uitlaten...


Dat houdt je bij Ayaan anders ook niet tegen.


Zo leer je ook eens wat van een "onderdrukte ongelijkwaardige achtergestelde Moslima".

Ja, bedankt. Biologie les was daar vroeger nooit zo expliciet in.



Wat gebeurt wel?


Dat vrouwen protestern tegen achtergesteldheid binnen Islamitsche gemeenschappen. Doe nou niet alsof je dat neit weet. Ayaan is daar trouwens een voorbeeld van. Maar dan vrij extreem. Die is eruit gestapt.


Voor zover ik weet, is er (nog) geen Islamitisch land op dit wereldje, wel landen waar veel Moslims wonen...en Moslims die maken de Islam niet, maar de Islam hoort de Moslims te maken...


Moslims maken wel de Islam, want Islam bestaat niet zonder Moslims.
Daarom zijn er dus WEL Islamitishce landen. Met als bekendste: Saoudi Arabie.

Maar ik begrijp wel dat je dit liever ontkent om de discussie te vetroebelen.


Ik heb niet geaccepteerd dat ik minderwaardig ben, zal ik ook nooit doen! Ik ben me bewust van mijn rechten, zowel binnen de Islam als binnen deze maatschappij. Mijn rechten zal ik altijd blijven opeisen.


En ik zal er voor proberen te vechten dat de rechten in deze maatschappij voor mannen en vrouwen gelijk blijven en zo niet: worden.

Maar dat jij je beroept op je rechten wil nog niet zeggen dat deze rechten ook altijd gelijk zijn voor mannen en vrouwen.



Ik zit niet achter de man, ik BID achter de man. God, wat interesseert mij het nou of ik voor, naast of achter de man bid..het gaat mij er meer om dat ik mijn gebed kan verrichten, en daarna weer verder kan gaan...


Jij vind die positie dus niet belangrijk. Is je goed recht. Maar als een vrouw dat wel vind is dat ook haar recht. En dan is het opeens een ongelijkwaardige regel.


Juist omdat het mij te boven gaat, maak ik mij er druk om!

Daar geloof ik niks van. Het gaat je niet te boven, je vind dat die regels goed zijn en je wilt dat anderen daar vanaf blijven en hun mond houden.


Maar misschien heb je gelijk, verspilde moeite en energie...

Misschien... Ik denk dat dit voor iedereen verschillend is.

Tomas
12-12-03, 12:08
Geplaatst door aQua
Altijd handig om van een ander te horen hoe jij jezelf ziet en voelt :rolleyes:

Iemand die zijn achtergestelde positie accepteert voelt dit niet als dusdanig. Daarmee alleen is je hele opmerking al onzinnig geworden.

Maar misschien als je de context zou lezen, dat je zou begrijpen dat ik hiermee haar argumentatie onderuit probeer te halen.

Maargoed, als jij je zelf zo voelt, moet je daar zelf wat aan doen. Zo niet, dan moet je vooral blij zijn met je positie.

Tomas
12-12-03, 13:25
Geplaatst door aQua
Dus? Wat wil je hiermee zeggen


Dat het een beetje dom is om zo belachelijk selectief in een discussie te stappen.

lennart
12-12-03, 13:38
Geplaatst door Juwayriah
Mannen zijn zwak, ze laten zich te snel afleiden door t vrouwelijk schoon...

Wij vrouwen, zijn daar niet zo gevoelig voor




:D

Jaja :p

Maar je ziet hoe dit onzinnige gebruik afleidt van de hoofdzaak... Allah.

DesertRose
12-12-03, 13:41
Voorbereiden staat zeker niet in haar vocabulaire....


;)

Tomas
12-12-03, 13:46
Geplaatst door aQua
Een advies om vooral datgene te doen wat je wilt, in het verlengde van een betoog over het accepteren van achterstelling en het toch kunnen functioneren daarmee zegt m.i. genoeg over die specifieke reactie.

Daarbij ben ik het met meerdere reacties van jouw in dit topic niet eens, maar dat zijn er nogal wat om allemaal op te reageren. Deze vond ik irritant omdat je het als voldongen feit brengt.

Als ik het mis heb, enlighten me ipv je er mee af te maken met 'dom'.

Geef maar aan waar je het niet mee eens bent. Dan zullen we zien of je te enlighten bent.

Zwarte Schaap
12-12-03, 14:17
Geplaatst door Tomas
Geef maar aan waar je het niet mee eens bent. Dan zullen we zien of je te enlighten bent.

Hoe vaak heb jij eigenlijk je geilheid hier tentoongespreid en ons op alle mogelijke manieren duidelijk gemaakt dat je zogenaamd vooral laat leiden door je mannelijke instincten? Zal ik even een paar citaten van je posten waaruit duidelijk blijkt dat je je geilheid telkenmale ten toonspreid? De Islam ontkent deze gevoelens niet, maar probeert ze in goede banen te leiden.

Gelukkig houden moslims rekening met de sterke gevoels van de sexualiteit. Dat kun je onder andere zien bij het gebed. In de meeste moskees bidden vrouwen en mannen niet samen.

Vrouwen bidden niet achter de mannen omdat ze minderwaardig zijn maar omdat men andere sexuele normen en waarden heeft omtrent het eigen lichaam.

Helaas wordt de discussie vertroebelt en afgeleid van de hoofdzaak met nonargumenten. Het recht om scholen naar eigen overtuiging te mogen stichten en het recht om andere opvattingen te hebben en je leven naar eigen inzicht in te richten.

Tomas
12-12-03, 14:20
Geplaatst door aQua
Als je daar na 3 reacties nog niet achter bent, ga ik twijfelen of je het wel wilt uitleggen


Het komt denk ik door je breedsprakige en hoogdravende manier van schrijven dat ik niet goed begrijp wat je nou eigenlijk bedoelt.


Hiermee geef je aan dat als je accepteert achter de man te bidden, je geaccepteerd hebt dat je, volgens eigen zeggen, achtergesteld bent, maar hier geen problemen mee hoeft te hebben. Dus iedere vrouw die achter de man bidt heeft per definitie al geaccepteerd dat ze achtergesteld is....?

Dus....shoot, enlighten me als ik het mis heb

En je manier van discusseren staat me ook niet aan. Je lijkt wel familie van Schaap.

Maargoed, ik zal een poging wagen om je de context uit te leggen:

het is een reactie op het argument van Juwayriah:


Nee, kom me niet vertellen dat ik me minder zou moeten voelen omdat ik achter de mannen moet bidden, dat heeft NIKS met rechten te maken en gelijkwaardigheid. Dat vormt geen enkel struikelblok voor mijn verdere functionering en ontwikkeling.

Zij beweerd hier dat ze aparte regeltjes voor mannen en vrouwen persoonlijk niet als struikelblok ervaart in haar functioneren.

Dat kan heel goed, maar daar heeft ze mij niet overtuigd dat er geen ongelijkheid is. Omdat iedereen kan leren leven met ongelijkheid. Sterker nog: Iedereen moet leren leven met ongelijkheid. Je bent niet gelijk geboren met evenveel capaciteiten of financiele middelen.

Daarmee blij ik bij mijn bewering dat gelijkwaardigheid in een systeem alleen maar echt bestaat als er geen onderscheidt wordt gemaakt in de regeltjes voor de diverse sexen.

Als jij het prima vind om achter een man te bidden en vervelend om dat ervoor te moeten doen, dan is dat jou goedrecht. Maarr als een vrouw dat juist andersom vind, maar dit niet mag van de regeltjes omdat ze een vrouw is, dan is dat ongelijkheid. Zo is dat nu eenmaal. Hoe prettig jij deze regeltjes ook ervaart. Het komt jou persoonlijk nu eenmaal goed uit.

Zo zijn er ook vrouwen die maar wat graag het huishouden doen en niet in loondienst aan een carriere willen werken. Dat is hun goed recht. Maar als dat tot een wet wordt verheven die voor iedere vrouw geldt, dan is dat ongelijkheid. Heel simpel.

Als je dat verschil in mogelijkheden voor mannen en vrouwen zo graag wilt houden in de moskee, dan zeg je dat gewoon eerlijk. En dan moet je niet schijnheilig beginnen over "Gelijkwaardigheid staat voorop!". Dat is namelijk niet het geval.

Tomas
12-12-03, 14:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zal ik even een paar citaten van je posten waaruit duidelijk blijkt dat je je geilheid telkenmale ten toonspreid?

Doe wat je niet laten kunt Schaap.

Zwarte Schaap
12-12-03, 14:32
Geplaatst door Tomas
Doe wat je niet laten kunt Schaap. Dat is niet nodig alleen als je niet gelooft wat ik beweerd heb ben ik bereid om je sexuele uitspraken te quoten. Maar als je eerlijk bent weet je zelf ook wel dat je vaak beweert hebt dat je aandacht het meest door het vrouwelijk schoon wordt getrokken.

Waarom bestaan er eigenlijk nog steeds het onderscheid tussen dames en herentoiletten? Waarom is het nog steeds verboden om overal topless te wandelen? Waarom mogen mannen dat wel en de vrouwen niet?

Achterstelling van de vrouw door onderscheid te maken naar sexe?

Tomas
12-12-03, 14:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is niet nodig alleen als je niet gelooft wat ik beweert heb ben ik bereid om je sexuele uitspraken te quoten. Maar als je eerlijk bent weet je zelf ook wel dat vaak beweert hebt dat je aandacht het meest door het vrouwelijk schoon wordt getrokken.


Heb ik ergens hierzo tegengesproken of ontkent dat mijn belangrijkste (meestal wel onbewuste) motivatie vrouwen en sex is?

Je bent een vreemd persoontje, Schaap.

Ik denk eerder dat je dat liever voor jezelf ontkent.


Waarom bestaan er eigenlijk nog steeds het onderscheid tussen dames en herentoiletten? Waarom is het nog steeds verboden om overal topless te wandelen? Waarom mogen mannen dat wel en de vrouwen niet?

Voor toiletten zou je een extra unisex ruimte kunnen introduceren, zodat daar diegene die het onderscheidt niet willen samen kunnen urineren. Alleen denk ik dat dat ook een mannentoilet wordt, waardoor je uit pragmatische overwegingen het maar beter bij deze 2 kunt houden. De hoofdreden is natuurlijk dat vrouwen het niet fijn vinden dat mannen naast hun staan te zeiken. En hierdoor wordt hun deze mogelijkheid geboden. Maar ik vraag me zelfs af of je gearresteerd zou kunnen worden als je als man in een openbaar toilet voor de vrouwen kiest. Ik denk dat je je dan kunt beroepen op het gelijkheidsbeginsel.

En verder ben ik natuurlijk persoonlijk een voorstander voor topless overal en altijd.

Kortom , je kunt de hypocrisie in de nederlandse wet niet in mijn schoenen schuiven. Dat kan alleen als ik daar ook achter sta. Zoals jij.

Zwarte Schaap
12-12-03, 15:03
Geplaatst door Tomas
Heb ik ergens hierzo tegengesproken of ontkent dat mijn belangrijkste (meestal wel onbewuste) motivatie vrouwen en sex is? Ik zeg toch niet dat je dat ontkent. Ik gebruik jou als voorbeeld om aan te geven hoe sterk die gevoelens zijn en ik geef ermee aan dat de Islam rekening houdt met lustgevoelens die heersen tussen mannen en vrouwen door onder andere bij het bidden deze lustgevoelens zoveel mogelijk te reguleren.


Je bent een vreemd persoontje, Schaap. Ik weet wel dat ik anders ben dan de meeste mensen maar dat vindt iedereen wel van zichzelf. Aan de andere kant vind ik mezelf ook doodgewoon.


Ik denk eerder dat je dat liever voor jezelf ontkent. Hoe kom je tot zulke beweringen??


Voor toiletten zou je een extra unisex ruimte kunnen introduceren, zodat daar diegene die het onderscheidt niet willen samen kunnen urineren. Alleen denk ik dat dat ook een mannentoilet wordt, waardoor je uit pragmatische overwegingen het maar beter bij deze 2 kunt houden. De hoofdreden is natuurlijk dat vrouwen het niet fijn vinden dat mannen naast hun staan te zeiken. En hierdoor wordt hun deze mogelijkheid geboden. Maar ik vraag me zelfs af of je gearresteerd zou kunnen worden als je als man in een openbaar toilet voor de vrouwen kiest. Ik denk dat je je dan kunt beroepen op het gelijkheidsbeginsel.

En verder ben ik natuurlijk persoonlijk een voorstander voor topless overal en altijd.

Kortom , je kunt de hypocrisie in de nederlandse wet niet in mijn schoenen schuiven. Dat kan alleen als ik daar ook achter sta. Zoals jij. Ik wil je niets in de schoenen schuiven ik wil je er alleen mee aan tonen dat onderscheid op grond van sexe diepgeworteld zitten in de mensen omdat deze onderscheid gewoonweg noodzakelijk is.

Ik kan me voorstellen dat jij bijvoorbeeld niet graag met je vrouw en dochters (mijn vb moet je niet persoonlijk opvatten a.u.b) topless door een drukke straat loopt waar veel rijpe jongemannen staan en rondhangen.

Een van de elementen van de noodzaak is dat vrouwen en mannen elkaar in sommige gelegenheden/gebeurtenissen liever niet willen treffen, zien i.v.m gevoeligheden, privacy, schaamte etc.

Bij moslims is dat onder andere te zien bij het bidden. Bij andere culturen, geloven, volkeren etc.. is dat mischien weer anders ingevuld.

Een andere voorbeeld is een zogende moeder in het openbaar. Bij moslims is dat iets gewoons maar in Nederland wordt dat gezien als een schending van de zeden als je dat in het openbaar doet.

Verschillen in ethiek omtrent sexualiteit is geen reden om te beweren dat vrouwen worden achtergesteld en daardoor Islamitische scholen proberen te verbieden.

Tomas
12-12-03, 15:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik zeg toch niet dat je dat ontkent.

We spreken gewoon niet dezelfde taal. Dat is het probleem.

"Maar als je eerlijk bent weet je zelf ook wel dat je vaak beweert hebt dat je aandacht het meest door het vrouwelijk schoon wordt getrokken."

Dit is in mijn ogen een uitspraak die beweert dat ik niet eerlijk en open ben in mijn sexuele behoeftes. Nou kan je dat van veel mensen zeggen, maar volgens mij niet van mij.


Ik gebruik jou als voorbeeld om aan te geven hoe sterk die gevoelens zijn en ik geef ermee aan dat de Islam rekening houdt met lustgevoelens die heersen tussen mannen en vrouwen door onder andere bij het bidden deze lustgevoelens zoveel mogelijk te reguleren.

Nou ben ik behoorlijk geobsedeerd door vrouwelijkschoon, maar toen ik nog wel eens in de kerk kwam. Heel vroeger. Was dit wonderlijk genoeg absoluuuuuuut niet aan de orde.


Ik weet wel dat ik anders ben dan de meeste mensen maar dat vindt iedereen wel van zichzelf. Aan de andere kant vind ik mezelf ook doodgewoon.

Ach ja.... Dat kan. Maar ik blijf je opmerking vreemd vinden...


Hoe kom je tot zulke beweringen??

Nou... Omdat je in mij een ontkenner ziet. nou ja, dat dacht je net dan nog te zienb. Terwijl ik dat dus niet ben. Ik spreek openhartig over mijn sexuele voorkeur en drijfveer. Dan denk ik: Jij wilt in mij een ontkenner zien. En dat zou wel eens projectie kunnen zijn dan. Daarom dus...



Ik wil je niets in de schoenen schuiven ik wil je er alleen mee aan tonen dat onderscheid op grond van sexe diepgeworteld zitten in de mensen omdat deze onderscheid gewoonweg noodzakelijk is.

Ik kan me voorstellen dat jij bijvoorbeeld niet graag met je vrouw en dochters (mijn vb moet je niet persoonlijk opvatten a.u.b) topless door een drukke straat loopt waar veel rijpe jongemannen staan en rondhangen.

Een van de elementen van de noodzaak is dat vrouwen en mannen elkaar in sommige gelegenheden/gebeurtenissen liever niet willen treffen, zien i.v.m gevoeligheden, privacy, schaamte etc.

Bij moslims is dat onder andere te zien bij het bidden. Bij andere culturen, geloven, volkeren etc.. is dat mischien weer anders ingevuld.

Een andere voorbeeld is een zogende moeder in het openbaar. Bij moslims is dat iets gewoons maar in Nederland wordt dat gezien als een schending van de zeden als je dat in het openbaar doet.

Verschillen in ethiek omtrent sexualiteit is geen reden om te beweren dat vrouwen worden achtergesteld en daardoor Islamitische scholen proberen te verbieden.

Ja allemaal mooi en aardig... Ik wil ook niet dat mijn dochtertje topless over straat loopt. Zolang ik daar de macht voor heb, zal ik dat voorkomen. Maar zodra ze volwassen is, dan is het haar keus. Dan kan ik nog altijd mijn mening hebben en kenbaar maken, maar zij beslost uiteindelijk over haar leven. En dat is nu precies het punt waar het om gaat. Je kunt vanalles met elkaar afspreken om het zo prettig mogelijk te maken in de omgang, maar zodra je wetten gaat opstellen waarin er onderscheidt gemaakt wordt in de rechten en plichten tussen vrouwen en mannen, dan is er geen sprake meer van rechtsgelijkheid.

Wat er in de Moskee gebeurt boeit mij niet zo heel erg. Al maak je aparte wetten voor iedere kleur, sexe, geaardheid, lengte, schoenmaat of weet ik veel. En al heb je nog zulke goeie redenen dat dit meestal bestwel goed uitkomt. Je doet maar. Maar als je dan beweert: "Iedereen is bij ons gelijkwaardig" dan ben je gewoon een hypocriet. Zeg dat dan niet. Zeg gewoon zoals het is. En niet anders.

Goodnight
12-12-03, 15:39
Geplaatst door Dutchguy
Ach 't is voor autochtoontjes ook niet makkelijk hoor.

Ik heb aan beide zijden van mij moslims wonen waar ik overigens prima mee kan vinden. Heb ik speciaal neutrale kerstkaarten gekocht zonder christelijke symbolen omdat ik rekening wil houden met hun religieuze achtergrond en deze respecteer. Wat krijg ik net in de bus? De meest klassieke kerstkaart die je maar kan bedenken. "Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar". Van de buurman. :D

En dan denk ik dus, ben ik nou te krampachtig bezig om rekening te houden met? Doe ik het goed? Schiet ik door? Soms weet ik het ook niet meer hoor.

Ik denk dat waar het 'misgaat' de meeste mensen vergeten dat de ander ook een mens is met eigen gewoontes en idee-en en als je die respecteert dan zal dat wederzijds zijn.
Dit neemt niet weg dat je geen kritiek mag geven of vragen stellen over het hoe en waarom.Het ligt allemaal aan de manier waarop je dat doet.

Bij jou gaat het er niet eens om wat voor afbeelding er op de kaart staat.Het feit dat je kerst wilde delen met je buren was voor hen genoeg om je ook fijne kerst te wensen ook al vieren ze het niet.
Je hoeft niet omzichtig te werk te gaan,maar je moet ook niet op harten gaan trappen.
Dat is wat AHA nu doet vind ik....
En ik vrees voor haar dat ze een van deze dagen helemaal gaat doordraaien, ze schiet absoluut haar doel voorbij..alleen velen hebben dat nog niet door.

Zwarte Schaap
12-12-03, 15:52
Geplaatst door Tomas
We spreken gewoon niet dezelfde taal. Dat is het probleem.

"Maar als je eerlijk bent weet je zelf ook wel dat je vaak beweert hebt dat je aandacht het meest door het vrouwelijk schoon wordt getrokken."

Dit is in mijn ogen een uitspraak die beweert dat ik niet eerlijk en open ben in mijn sexuele behoeftes. Nou kan je dat van veel mensen zeggen, maar volgens mij niet van mij.

Nou ben ik behoorlijk geobsedeerd door vrouwelijkschoon, maar toen ik nog wel eens in de kerk kwam. Heel vroeger. Was dit wonderlijk genoeg absoluuuuuuut niet aan de orde.

Ach ja.... Dat kan. Maar ik blijf je opmerking vreemd vinden...

Nou... Omdat je in mij een ontkenner ziet. nou ja, dat dacht je net dan nog te zienb. Terwijl ik dat dus niet ben. Ik spreek openhartig over mijn sexuele voorkeur en drijfveer. Dan denk ik: Jij wilt in mij een ontkenner zien. En dat zou wel eens projectie kunnen zijn dan. Daarom dus... /B] We begrijpen elkaar verkeerd. Toen je schreef: doe wat je niet kunt laten schaap. Begreep ik daaruit dat je mijn uitspraak niet al te serieus nam en min of meer bagatalisseerde. Natuurlijk vertrouwde ik op je eerlijkheid en wist ik heus wel dat je niet zou ontkennen anders zou ik die stukken wel gepost hebben. Anyhow ik gebruikte jou als voorbeeld om aan te tonen hoe sterk de lustgevoelens een dagelijkse rol kunnen spelen en bij het bidden dus zoveel mogelijk vermeden worden door onderscheid te maken naar sexe zodat iedereen op zijn gemak kan bidden en de moskee zoveel mogelijk toegankelijk wordt voor beide sexes.


Ja allemaal mooi en aardig... Ik wil ook niet dat mijn dochtertje topless over straat loopt. Zolang ik daar de macht voor heb, zal ik dat voorkomen. Maar zodra ze volwassen is, dan is het haar keus. Dan kan ik nog altijd mijn mening hebben en kenbaar maken, maar zij beslost uiteindelijk over haar leven. En dat is nu precies het punt waar het om gaat. Je kunt vanalles met elkaar afspreken om het zo prettig mogelijk te maken in de omgang, maar zodra je wetten gaat opstellen waarin er onderscheidt gemaakt wordt in de rechten en plichten tussen vrouwen en mannen, dan is er geen sprake meer van rechtsgelijkheid. Je kunt niet iedereen gelijk behandelen. Ongelijke gevallen gelijk behandelen leidt juist tot meer rechtsongelijkheid. Je kunt een invalide niet hetzelfde behandelen als een niet-invalide. Je kunt een rijke niet hetzelfde behandelen als een arme. Je kunt een vrouw niet in alle gevallen hetzelfde behandelen als een man. Ik denk bijvoorbeeld aan wetten voor de militaire dienst en oorlogswetten. Ik denk aan de moederschapswetten. Deze wetten zeggen niet dat de mensen niet gelijkwaardig zijn maar de wetten erkennen de gelijkwaardigheid van de verschillende individuen door rekening te houden met hun ongelijkheid.


Wat er in de Moskee gebeurt boeit mij niet zo heel erg. Al maak je aparte wetten voor iedere kleur, sexe, geaardheid, lengte, schoenmaat of weet ik veel. En al heb je nog zulke goeie redenen dat dit meestal bestwel goed uitkomt. Je doet maar. Maar als je dan beweert: "Iedereen is bij ons gelijkwaardig" dan ben je gewoon een hypocriet. Zeg dat dan niet. Zeg gewoon zoals het is. En niet anders. Vrouw en man zijn ongelijk maar wel gelijkwaardig. Dat verschil moet je eens leren inzien.

lennart
12-12-03, 15:57
ik geef ermee aan dat de Islam rekening houdt met lustgevoelens die heersen tussen mannen en vrouwen door onder andere bij het bidden deze lustgevoelens zoveel mogelijk te reguleren


Je bent een erg triest figuur als je niet instaat bent "lustgevoelens" opzij te schuiven wanneer je Allah aan het eren bent.

Zwarte Schaap
12-12-03, 16:13
Geplaatst door lennart
Je bent een erg triest figuur als je niet instaat bent "lustgevoelens" opzij te schuiven wanneer je Allah aan het eren bent.

Doen alsof mensen deze lustgevoelens met gemak kunnen uitschakelen getuigt ervan dat je de biologische kracht van onze instincten onderschat. Moslims doen dat niet en proberen daar rekening mee te houden. Er zijn evenzoveel gelovigen als dat er mensen zijn die niet allemaal gelijk zijn.

Ook vind ik het verkeerd om mensen die niet die geestelijke rijping hebben verworven te bestempelen als trieste figuren. Wij moeten onze broeders en zusters helpen bij de geestelijke rijping en juist de mogelijkheid bieden om toegang te hebben tot de moskee.

Nu heeft hischi ali en anderen deze maatregelen die dat bevorderen aangegrepen om de discussie probeert te vertroebelen door zo het recht van het stichten van eigen scholen tegen te gaan en het recht om je geloof te praktiseren. Kortom de islam verbieden en dood laten bloeden zogenaamd.

Want waar hebben we het allemaal over? Zogenaamd om de integratie te bevorderen wil men bepalen hoe de moslims hun geloof moeten beleven. Schijnheilige bullshit allemaal.

Tomas
12-12-03, 16:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vrouw en man zijn ongelijk maar wel gelijkwaardig. Dat verschil moet je eens leren inzien.

Ik zie dat verschil als iedere ander, mischien nog wel beter, maar ik vind nu eenmaal dat je verschillen niet in regeltejs en wetten mag vangen of benadrukken.

Het is niet alleen onzinnig en onnodig het heeft nog een bijeffect: De meeste regels worden verzonnen door mannen, zoals zij die verschillen zien. Vanuit hun subjectieve standpunt.

En doordat in wetten te leggen worden hun subjectieve zienswijzes aan iedereen opgedrongen. Ook aan diegene die het anders zien, maar vooral krijg je het fenomeen van de self-fullfilling-provecey, omdat je kinderen ook op gaat voeden met die verschillen. Die kinderen weten niet beter of die subjectieve interpretaties van sommige mannen zijn absoluut. En ergo: als je daarvan afwijkt ben je niet normaal.

lennart
12-12-03, 16:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Doen alsof mensen deze lustgevoelens met gemak kunnen uitschakelen getuigt ervan dat je de biologische kracht van onze instincten onderschat. Moslims doen dat niet en proberen daar rekening mee te houden. Er zijn evenzoveel gelovigen als dat er mensen zijn die niet allemaal gelijk zijn.

Ook vind ik het verkeerd om mensen die niet die geestelijke rijping hebben verworven te bestempelen als trieste figuren. Wij moeten onze broeders en zusters helpen bij de geestelijke rijping en juist de mogelijkheid bieden om toegang te hebben tot de moskee.

Dus jij beweert dat er veel van dit soort trieste mensen rondlopen? Je hebt weinig vertrouwen in je moslimbroeders. Dit gebrek aan vertrouwen heeft ook de christelijke kerk opgebroken, vandaar ook de enorme ontkerkeling in Nederland. Een geloof dat meer hecht aan dogmas dan aan het eren van Allah is niet erg aansprekend. Vooral Nederlanders zien deze krampachtig drang naar segregatie van vrouwen en mannen als een dogma, en daarom is Islam niet erg aantrekkelijk voor Nederlanders.


Nu heeft hischi ali en anderen deze maatregelen die dat bevorderen aangegrepen om de discussie probeert te vertroebelen door zo het recht van het stichten van eigen scholen tegen te gaan en het recht om je geloof te praktiseren. Kortom de islam verbieden en dood laten bloeden zogenaamd.

Want waar hebben we het allemaal over? Zogenaamd om de integratie te bevorderen wil men bepalen hoe de moslims hun geloof moeten beleven. Schijnheilige bullshit allemaal.

Ik persoonlijk zie het als een plicht van gelovigen om Allah als belangrijkste zien, met name tijdens het bidden tot Allah. Discussieren over dogmas leidt hiervan af.

Zwarte Schaap
12-12-03, 16:27
Geplaatst door Tomas
Ik zie dat verschil als iedere ander, mischien nog wel beter, maar ik vind nu eenmaal dat je verschillen niet in regeltejs en wetten mag vangen of benadrukken.

Het is niet alleen onzinnig en onnodig het heeft nog een bijeffect: De meeste regels worden verzonnen door mannen, zoals zij die verschillen zien. Vanuit hun subjectieve standpunt.

En doordat in wetten te leggen worden hun subjectieve zienswijzes aan iedereen opgedrongen. Ook aan diegene die het anders zien, maar vooral krijg je het fenomeen van de self-fullfilling-provecey, omdat je kinderen ook op gaat voeden met die verschillen. Die kinderen weten niet beter of die subjectieve interpretaties van sommige mannen zijn absoluut. En ergo: als je daarvan afwijkt ben je niet normaal. Een wet/idee/regel bedacht door een man is niet per definitie slechter dan als een vrouw die bedacht zou hebben. Ik heb er geen moeite mee of een man of een vrouw een wet/regel of wat dan ook bedenkt ter oplossing van een probleem of verbetering van een situatie. Als die idee/wet/regel een verbetering oplevert voor de mensen is dat prima toch. Voor mij is de logica en de geest achter de wet van belang. Ik heb nog geen ene moslima hier gehoord dat ze graag voor de mannen wil biddden.

Verder onderschat je de bijdrage van de vrouwen in de maatschappij. Mischien dat de mannen meer dat haantjes gedrag hebben en er meer mee te koop lopen.

Zwarte Schaap
12-12-03, 16:37
Geplaatst door lennart
Dus jij beweert dat er veel van dit soort trieste mensen rondlopen? Je hebt weinig vertrouwen in je moslimbroeders. Dit gebrek aan vertrouwen heeft ook de christelijke kerk opgebroken, vandaar ook de enorme ontkerkeling in Nederland. Een geloof dat meer hecht aan dogmas dan aan het eren van Allah is niet erg aansprekend. Vooral Nederlanders zien deze krampachtig drang naar segregatie van vrouwen en mannen als een dogma, en daarom is Islam niet erg aantrekkelijk voor Nederlanders.Geen spelletjes spelen Lennart. Ik heb nergens gezegd dat er veel van zulke mensen lopen. Ten tweede ik zou ze niet als triest bestempelen. Ten derde ik heb niets gezegd over mijn vertrouwen in hun.

De oorzaken van de ontkerkelijking heb ik niet veel over te zeggen omdat ik er niet veel over weet. Ik weet wel zeker dat als je het op vertrouwen gooit dat je dan altijd gelijk hebt. De meeste problemen op elk gebied ontstaan door gebrek aan vertrouwen. Ik heb geen gebrek aan vertrouwen in mijn broeders en zusters. We houden gewoon rekening met elkaars geestelijke zwakheden en biologische instincten.

De rest van je dogma-bullshit heeft hier niets mee te maken en is een uitweiding naar niets.


Ik persoonlijk zie het als een plicht van gelovigen om Allah als belangrijkste zien, met name tijdens het bidden tot Allah. Discussieren over dogmas leidt hiervan af. Daarom wordt er niet gediscusseerd tijdens het bidden. Daarom worden de biologische stimuli van onze instincten vermeden door gescheiden te bidden.

lennart
12-12-03, 17:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geen spelletjes spelen Lennart. Ik heb nergens gezegd dat er veel van zulke mensen lopen. Ten tweede ik zou ze niet als triest bestempelen. Ten derde ik heb niets gezegd over mijn vertrouwen in hun.


Jij ook geen spelletjes spelen he... Dat zou triest zijn.



De oorzaken van de ontkerkelijking heb ik niet veel over te zeggen omdat ik er niet veel over weet. Ik weet wel zeker dat als je het op vertrouwen gooit dat je dan altijd gelijk hebt. De meeste problemen op elk gebied ontstaan door gebrek aan vertrouwen. Ik heb geen gebrek aan vertrouwen in mijn broeders en zusters. We houden gewoon rekening met elkaars geestelijke zwakheden en biologische instincten.


Zoals je kan lezen gooi ik het niet vertrouwen, ik zeg alleen dat jij blijkbaar weinig vertrouwen hebt in je moslimbroeders. Jij gaat er vanuit dat je moslimsbroeders normaal gesproken hun biologische instincten niet in toom kunnen houden.

Als Islam trouwens zo goed met biologische instincten rekening houdt dan is trouwens nog gekker dat de vrouwen geen vrouwelijke Imans hebben. Immers die mannelijke Imans zullen door hun biologische instincten niet de juiste boodschap verkondigen aan vrouwen.



De rest van je dogma-bullshit heeft hier niets mee te maken en is een uitweiding naar niets.


Het is een uitweiding naar iets dat je zal interesseren, namelijk waarom Islam zich in Nederland niet zo snel zal verspreiden. Nederlanders hebben namelijk een hekel aan dogmas. Die trauma is overgehouden aan het strenge Calvinisme. Vergeet mijn inzet niet, iets dat al een paar keer heb herhaald. Het krampachtig vasthouden aan dogma's leidt af waar het om draait, namelijk Allah.


Daarom wordt er niet gediscusseerd tijdens het bidden. Daarom worden de biologische stimuli van onze instincten vermeden door gescheiden te bidden.

Of vrouwen worden achter mannen gezet, zoals op die basisschool. Blijkbaar omdat vrouwen andere biologische instincten hebben.

Ansari
12-12-03, 17:16
Geplaatst door lennart


Als Islam trouwens zo goed met biologische instincten rekening houdt dan is trouwens nog gekker dat de vrouwen geen vrouwelijke Imans hebben. Immers die mannelijke Imans zullen door hun biologische instincten niet de juiste boodschap verkondigen aan vrouwen.



Vrouwen kunnen wel als imam fungeren wanneer er alleen vrouwen aanwezig zijn.

Dit bewijst maar nog eens de zoveelste onwetendheid over de islam bij autochtonen.

lennart
12-12-03, 17:20
Geplaatst door Ansari
Vrouwen kunnen wel als imam fungeren wanneer er alleen vrouwen aanwezig zijn.

Dit bewijst maar nog eens de zoveelste onwetendheid over de islam bij autochtonen.

Niet gelijkwaardig.. ZS stokpaardje..

Royce
12-12-03, 17:21
Ik heb veel zinloze discussies gelezen, maar dit slaat weer alles.

heerlUk..:)

lennart
12-12-03, 17:22
Geplaatst door Royce
Ik heb veel zinloze discussies gelezen, maar dit slaat weer alles.

heerlUk..:)

Daar is het toch een prikbord voor...

Royce
12-12-03, 17:24
Geplaatst door lennart
Daar is het toch een prikbord voor...


Ckers te weten. Vind het alleen vaag enzo, alsof vrouwen niet turned on kunnen raken, altijd gedacht dat je tijdens het bidden niet aan zulkde dingen denken mocht. Ga ik voortaan wel doen, gaat salaat ook sneller voorbij.

lennart
12-12-03, 17:25
Oh dit is ook leuk. Gelovigen in de eerste rijen worden meer beloond dan gelovigen in achterste rijen..

Waterval
12-12-03, 17:26
Ik wilde even kijken hoeveel posts ik heb....

Waterval
12-12-03, 17:26
Ok, gezien. Ik stop bij 4000. Ik meen het.

Royce
12-12-03, 17:27
Geplaatst door lennart
Oh dit is ook leuk. Gelovigen in de eerste rijen worden meer beloond dan gelovigen in achterste rijen..


Wie `t eerst komt wie het eerst maalt. Daarom gaan alle moslims in de aow en wao met tijd tèveel naar de hemel.

lennart
12-12-03, 17:27
Nu Mark afwezig is... haal ik weer in :duim:

Waterval
12-12-03, 17:28
Het liefst haal ik dit aantal natuurlijk voor 1 januari 2004. Kan iemand dit misschien voor mij uitrekenen. Hoeveel ik gemiddeld per dag moet prikken...

lennart
12-12-03, 17:30
Geplaatst door Waterval
Het liefst haal ik dit aantal natuurlijk voor 1 januari 2004. Kan iemand dit misschien voor mij uitrekenen. Hoeveel ik gemiddeld per dag moet prikken...

6.83

Royce
12-12-03, 17:31
Geplaatst door Waterval
Het liefst haal ik dit aantal natuurlijk voor 1 januari 2004. Kan iemand dit misschien voor mij uitrekenen. Hoeveel ik gemiddeld per dag moet prikken...


6.89 posts per dag.

lennart
12-12-03, 17:31
Geplaatst door Royce
Wie `t eerst komt wie het eerst maalt. Daarom gaan alle moslims in de aow en wao met tijd tèveel naar de hemel.

Wel jammer voor die meisjes.. Moeten ze weer vaker bidden. Nouja...dat zal ze leren.

Royce
12-12-03, 17:32
Geplaatst door lennart
6.83


6.8947368421052631578947368421053

Royce
12-12-03, 17:33
Geplaatst door lennart
Wel jammer voor die meisjes.. Moeten ze weer vaker bidden. Nouja...dat zal ze leren.


Ze kenne ook gewoon stoppen...:)

Waterval
12-12-03, 17:46
Bedankt.

Zwarte Schaap
12-12-03, 17:46
Geplaatst door lennart
Jij ook geen spelletjes spelen he... Dat zou triest zijn. Ik schrijf geen beweringen jou toe die je niet gedaan hebt. Dat doe je wel met mijn berichtje. Daarom zeg ik je hou je aan wat ik schrijf en geen spelletjes spelen door dingen te beweren die ik niet gezegd heb.


Zoals je kan lezen gooi ik het niet vertrouwen, ik zeg alleen dat jij blijkbaar weinig vertrouwen hebt in je moslimbroeders. Jij gaat er vanuit dat je moslimsbroeders normaal gesproken hun biologische instincten niet in toom kunnen houden. Je bewering dat ik geen vertrouwen heb ik mijn broeders en zusters is gebasseerd op jouw verdraaing. Rekening houden met de biologische instincten is niet hetzelfde als geen vertrouwen hebben in je broeders en zusters. Doen alsof die instincten er niet zijn is juist schadelijk voor het vertrouwen.


Als Islam trouwens zo goed met biologische instincten rekening houdt dan is trouwens nog gekker dat de vrouwen geen vrouwelijke Imans hebben. Immers die mannelijke Imans zullen door hun biologische instincten niet de juiste boodschap verkondigen aan vrouwen. Ligt eraan wat jij onder imam verstaat. Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen geen voorgangster mogen zijn voor een groep gelovige vrouwen.


Het is een uitweiding naar iets dat je zal interesseren, namelijk waarom Islam zich in Nederland niet zo snel zal verspreiden. Nederlanders hebben namelijk een hekel aan dogmas. Die trauma is overgehouden aan het strenge Calvinisme. Vergeet mijn inzet niet, iets dat al een paar keer heb herhaald. Het krampachtig vasthouden aan dogma's leidt af waar het om draait, namelijk Allah. ALs de Islam zich niet zo snel zal verspreiden waarom doet men dan zo moeilijk en besteed men er zoveel aandacht aan?

Om je eerlijk te zeggen intresseert het mij niet of de islam onder Nederlanders verspreid moet worden. Ik hou niet van dat actief bekeren. Verder zeg je niets meer dan krampachtig vasthouden aan dogmas afleidt. Ja dat is waar maar dat is een algemene waarheid die voor alles geldt. Je vasthouden aan je dogmas is goed, zeker als de kritiek alleen van buitenaf komt ter ondersteuning van diepere politieke motieven die voor de Islam alleen een inferieure rol overhebben. Het krampachtige is slecht. Hou je aan je dogmas maar niet krampachtig. Krampachtigheid is slecht voor je gezondheid.


Of vrouwen worden achter mannen gezet, zoals op die basisschool. Blijkbaar omdat vrouwen andere biologische instincten hebben. Het zwanger maken van een vrouw is vele malen makkelijker dan het dragen van de vrucht. Het dragen van een kind is zo kostbaar dat dit tot verschillen in het sexuele instinct geleid heeft.

Mannen zijn zo ingericht dat ze zoveel mogelijk vrouwen zwanger willen maken en vrouwen zijn zo ingericht dat ze zwanger willen worden van de beste man.

Dat gelovigen op grond van de ongelijkheid van onder andere de lichaamsbouw en instincten daardoor voor mannen en vrouwen verschillende rollen toebedelen heeft niets te maken met de achterstelling van de vrouw.

Dat uit deze verschillen normen en waarden ontstaan zijn zaken die je ook in de ongelovige maatschappij terug kunt vinden. (zie mijn genoemde voorbeelden in de discussie met tomas)

Sou3adje...
12-12-03, 19:29
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Het is geen schande om je mening bij te stellen, maar bij haar zou het gelijk het effect hebben dat ze zich zelf volledig afschrijft als serieus te nemen factor.

Dat had ze al gedaan toen ze bij 'Rondom 10', i.t.t wat ze eerder bij een radio-programma had uitgekraamd, zei dat ze geen moslima was. En toen ze doodleuk van de PvdA overliep naar de VVD was ze al helemaal politieke lachfactor no. 1. :)

et_2000nl
12-12-03, 21:17
Ik heb me tot nu toe buiten dit topic gehouden. Ik had de uitzending nog niet gezien. Net via www.novatv.nl de special bekeken.....

Ik heb met veel ontroering gekeken naar de special gekeken. Ik gun ieder zijn mening, maar vond een aantal dingen echt over de scheef gaan.
Ten eerste, de totaal ontredderde ouders die zich moesten verdedigen tegen AH Ali waarom zei voor een islamitische school kozen. Daarbij allemaal bijna beter nederlands sprekend dan AH Ali zelf. Als nederlands spreken een van de doelen is dan is er met de integratie van AH Ali ook nog een en ander mis.
Ten tweede, de confrontatie die AH Ali aanging met kinderen vind ik van een ongepaste orde. Wijsheid over hoe en waarom, afzetten tegen de ouderlijke normen en waarden vind plaats in de pubertijd. Je kunt dezelfde vragen stellen op een willekeurige anders gezindte bijzondere school, en je kunt als je dat wilt in dezefde verbazing vallen. Ik heb met collega's gewerkt die geboren, getogen en hun hele leven op Marken gewoond hebben. Die hebben in diezelfde beschermde wereld geleefd als waar AH Ali de islamitische scholen van beticht. Dus we gaan Marken ook verbieden? BTW, de jongen in kwestie werd al rood als je het woord k*t gebruikte....

Als mijn eigen mening er al toe doet. Ik zal mijn kinderen ook niet naar een islamitische school sturen. En mijn dochters zie ik liever ook niet met een hoofddoek lopen. Ik ben voor openbare scholen. Maar de discussie gaat helaas niet over het verbieden van bijzonder onderwijs. Maar selectief. De argumenten die AH Ali gebruikt, zijn toe te passen op vele andere scholen. Christelijk in Staphorst. Zwarte scholen in Adam west (openbaar), joodse scholen in Adam Zuid. En zo kan ik wel doorgaan. Als je die strijd over ongelijkheid aan wil gaan. Ga je gang AH Ali. Er is een schone taak voor je weggelegd. Een dappere strijd. Maar de door jou zo aanbeden liberalisme, dat mijzelf ook zeer aan het hart gaat, is geen vrijbrief voor selectiviteit. Is geen vrijbrief voor een hetze en provocatie. Liberalisme gaat over de vrijheid van de individu. Ook als hij of zij een mening heeft die de jouwe niet is. Als je normen en waarden hebt, zul je die over de hele linie moeten doorvoeren, niet alleen voor een doelgroep. Het is mij duidelijk, dat je je eigen frustratie en emotie omtrent de Islam, wil wraken door je politieke macht. Dat is misselijk.

Amien,

ET

Sorry, erg lang, dit gaat mij aan mijn hart....

PS, de hier zo geprezen Said vond ik niet zo fantastisch. Wel goed en beter dan menigeen die ik eerder heb gezien. Ze hadden mij gewoon moeten vragen.... :D :ego:

Chida!
12-12-03, 22:57
Geplaatst door Tomas
Tuurlijk wel. Dat is allemaal rolbevestigend. Als je een doctrine hanteert waarin er voor meisjes een specifieke rol is weggegelgd door god kan dat alleen maar werken als je de kinderen ook in die rol traint. Het gaat niet vanzelf. En dat is dus hetgeen wat liberalen tegenstaat: Kinderen op basis van hun geslacht of kleur trainen in een specifieke (of nog erger: ondergeschikte) rol.

Maargoed, ik ben het verder wel met Simon eens, dit gebeurt bijna in iedere kerk. Op gereformeerde scholen vind je ook dergelijk toestanden.

Ik heb echter alleen het stukje gezien waar de man aan tafel bij Clairy dit verdedigde en dan ga ik wel even over mijn nek.

"Laat ik voorpstellen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn. Zonder twijfel! blablabla... Maar vrouwen moeten wel hun rol weten....blabla..."

Dat is nou hypocriet. Zeg dan gewoon dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Bah.

Ik begrijp best wat je bedoelt met de rollen die deze kinderen krijgen en dat ze de daardoor aangeleerd krijgen dat de vrouw minder is of niet gelijkwaardig aan de man.

Maar dit is hier niet het geval.

Deze mensen "Moslims" accepteren dit en dit is hun levenswijze.In de islam is er zeker wel sprake van gelijkheid tussen de vrouw en man.

Maar je kan niet gaan ontkennen dat de vrouw en man in vele opzichten verschillend van elkaar zijn.De vrouw en man zijn zeker wel gelijkwaardig in vele opzichten wat de vrouw NIET minder maakt dan de man zoals de meesten zullen denken bij moslims.

Maar de rollenverdeling is afgestemd op de karaktereigenschappen,behoefte´s en verschillen die er zijn tussen de vrouw en man.