PDA

Bekijk Volledige Versie : Afbraak & Roofbouw

_h4T3D_sE7eN
11-12-03, 23:34
Als je in de stad van Amsterdam loopt zie je de gewoonlijke player en playerette activiteiten goed aan de gang zijn. Jochies met mislukte Craig David-baardjes, strakke spijkerbroeken waarbij je kunt zien dat ze niet eens een ass hebben maar hun benen gewoon aan rug vastgeplakt zitten, peperdure Prada schoentjes die 2 maanden studiefinanciering en een vernedering achter de kassa van McDonald’s hebben gekost en een jas met een bontkraag die opgebouwd is uit een combinatie van road-kill en een tweedehands koeienhuid. “Chikies” met een gezicht waarop zoveel lagen make-up op zijn aangebracht waar een lasagna nog een minderwaardigheidscomplex van krijgt, meiden die te verdelen zijn in 2 soorten kapsels, te weten krullebollen en strijksnolletjes, waarbij de krullebollen wel voor zich spreken maar de strijksnolletjes bij elke regenbui weer de bui zien hangen van het urenlang vechten met een strijkijzer om hun kapsel maar in een goed model te kunnen brengen. Strakke heupbroeken met, als het even kan, een naad waardoor je string zo mooi en goed naar voren komt (of eigenlijk naar achteren). Veel, heel veel juwelen, het liefst zilverkleurig want dat is “in”. Naaldhakken die een barst in elke stoeptegel achterlaten en zodoende de wegenbelasting systematisch omhoog houden (hier is duidelijk over nagedacht) en strakke truitjes die de BH goed etaleren. In sommige gevallen heb je het eerder over een ErwtenHouder i.p.v. een BorstenHouder. Dit totaalbeeld (voorzover er sprake is van volledigheid in de omschrijving) is een alledaags beeld, een beeld waar we allemaal wel zo langzamerhand aan gewend zijn geraakt. Verder geen probleem, een ieder moet het zelf weten, leef en laat leven.

Als we het hebben over het respect voor elkaar, dan snij je, naar mijn mening, een inhoudelijk onderwerp binnen de onderlinge verstandhouding aan waar geen van beide partijen noch kaas noch boter noch wat dan ook van heeft gegeten. Jongens die de vrouw niet respecteren vanwege het hierboven omschreven beeld en meisjes die zich respectloos gedragen door de acties van diezelfde jongens. Oh ja, joh ? Ja. Veel jongens van tegenwoordig worden helemaal gek als je naar hun zus kijkt, laat staan als je haar als onderwerp in een onderlinge conversatie naar voren haalt. Tegelijkertijd zal dezelfde jongen die rood zal zien in zijn ogen omdat zijn zus(je) lijdend voorwerp is in een gesprek, met net zoveel minachting naar andermans zus(je) kijken, acteren en handelen. Vooral bij Marokkanen is dit heel erg. Laat ik deze groep dan maar als voorbeeld nemen. Marokkaanse jongens in de leeftijdscategorie 15-25 zijn meestal simpele schepsels die nog meer gedachten scheppen met hetgeen tussen hun benen hangt (uitzonderingen daargelaten) i.p.v. met hetgeen op hun romp zit. Altijd de player willen zijn, niet voor iets dat minder is uitgemaakt worden en vooral, boven alles, de aandacht op hun eigen persoon vestigen, vooral als het op vrouwen aankomt. Want het “regelen” van meisjes/vrouwen schijnt een topprestatie te zijn, het is hetzelfde als een Turk in een Mercedes, status gaat voor alles. Geen meisje, dan ben je een paria. Geen vrouw, dan ben je een loser, een dweeb, een geek-a-zoid. En het aantal is nog het meest cruciale, hoe meer vrouwen op je kerfstok, hoe hoger de player-rang, des te meer het aanzien. Het virtuele verschil tussen een Skoda (uit de jaren ’80) en een splinternieuwe BMW X5. Niks is te gek, the sky is the limit.

Veel van deze jongens beseffen niet dat ze hetgeen zij thuis het meest beschermen, op straat totaal afbreken. Het tonen van en gedragen naar het respect dat veel jongens thuis bij hun arme zussen erin proberen te rammen, breken ze op straat af bij het zusje van een leeftijdsgenoot die thuis precies hetzelfde doet. Meisjes worden heel makkelijk voor hoer uitgemaakt, terwijl deze gasten niet eens beseffen wat de benaming hoer in feite inhoudt. Allemaal roepen ze luidkeels en unaniem, dat je je moeder moet eren, je zussen moet beschermen en respecteren omdat de Islam dat voorschrijft (nu even alleen uitgaande van de Marokkanen die moslim zijn). Ook roepen ze dat de Islam voorschrijft dat vrouwen en mannen gelijk zijn aan elkaar. Maar eenmaal buiten de deur valt deze gedachtegang in duigen. Een echte Marokkaanse player houdt er een Marokkaans meisje op na, waarmee hij naar eigen zeggen op een dag zal trouwen. Die is alvast gereserveerd, kat-in-het-bakkie. Daarnaast heeft hij meestal nog een Nederlandse of een van een andere afkomst zijnde vriendin. “Die is voor in bed, tot ik getrouwd ben”, krijg je vaak als excuus te horen. Om maar niet te spreken van het aantal Marokkaanse meiden die hij daarnaast weer nog erop na houdt, voor de spanning van het flirten en vooral, om niet zijn “player-touch” kwijt te raken. Want tja, een “man” zonder die touch is geen man meer. Goh !

Tijdens Islamitische feesten zie je ze dan vaak in “djellaba’s” rondhuppelen in het centrum van hun woonplaats, niet omdat er een feestdag aan de gang is, maar om even de aandacht te vestigen dat deze “hunk” wel degelijk iets aan zijn religie doet. Alleen door het dragen van een djellaba. Ja, echt! Met zijn vrienden durft hij dan de gedachtegang uit te wisselen over waarom de meisjes tegenwoordig zo sletterig zijn en zo makkelijk te regelen zijn, zo goedkoop. Niet beseffend dat hij en zijn “soortgenoten” juist de oorzaak zijn dat sommige meiden zich na verloop van tijd juist zo gaan gedragen, puur om het feit dat ze alle hoop zijn verloren en het geloof in het bestaan van een echte Man! die haar kan geven waar zij recht op heeft totaal zijn kwijtgeraakt. Niet beseffend, dat zijn “vrienden” zijn zus(je) op dezelfde manier benaderen en behandelen zoals hij met elk ander meisje doet. Deze gelegenheidsmoslims voldoen daarbij aan alle verwachtingen die hun directe omgeving van hun heeft, maar beseffen niet wat zij stuk maken. It’s ugly to expose but this is how it shows.

Best wel hypocriet om je dan af te vragen waarom meisjes zich gedragen zoals ze zich gedragen. Je hebt dames die goed van zich af weten te bijten en niet ingaan op de hopeloze avances van deze groep nitwits-in-disguise maar er is ook een groep die gewoonweg gevoelig is voor bepaalde acties en woorden die een jongen kan produceren, ietsje te naïef voor deze tijd. Met de naïviteit is niks mis, daar ben je mens voor, maar met het misbruik dat vele jongetjes maken van deze naïviteit is heel veel mis. Respectloze klootzakken die, als ik ze op mijn pad zou krijgen, gerust uit de weg zou willen ruimen zonder er een schuldgevoel aan over te houden. Ikzelf heb mijn deel hierin ook gehad, laat ik eerlijk zijn. Niet om mijn geweten schoon te spoelen middels een simpele column, maar oprecht vanuit mijn hart bied ik die dames die ik persoonlijk pijn heb gedaan, bewust of onbewust, mijn welgemeende excuses aan en kan alleen maar hopen dat ze het in hun hart kunnen vinden om mij daarvoor te vergeven. Marokkanen vragen zich vaak af waarom Marokkanen zijn zoals Marokkanen zijn als het aankomt op dit onderwerp maar het begint naar mijn idee toch eerst met respect voor je “zuster”, die in de Islam wordt beschouwd als het akker van je “broeder”, het kostbaarste “bezit” van een man. Sterker nog, dat respect zou moeten opgaan voor elke vrouw, ongeacht afkomst of religie. Het is niet alleen de vrouw in kwestie in haar waarde laten maar ook jezelf. Men verlaagt zich naar een ongekend dieptepunt met het verkeerd omgaan met de gedachten en harten van meisjes, die net zoveel aandacht en waardering wensen te krijgen als de man. Die net zo behandeld wil worden zoals een man zijn moeder en zus behandelt. Naar mijn idee wordt er niet veel gevraagd maar er wordt nog minder geboden. Vrouwen worden te snel gewantrouwd terwijl er 9 van de 10 keer niet eens een reden voor aanwezig is (uitzonderingen daargelaten !!). Dit alles heeft te maken met het feit dat een vrouw het kostbaarste “bezit” is dat een man kan hebben en als zijn “alles” al zijn vertrouwen in zijn ogen schend, dan valt er niks meer te vertrouwen. Mannen vergeten daarbij alleen dat, binnen de Islam, je meer behoort te houden van je Schepper dan van je vrouw en dat je alleen van je vrouw behoort te houden omwille van je Schepper. Voor sommigen is dit moeilijk voor te stellen en misschien niet eens te begrijpen. Maar als je iets niet begrijpt, behoor je er juist over na te denken en door te vragen totdat er begrip is, i.p.v. het te laten voor wat het is. Mannen dienen te beseffen dat mannen de oorzaak zijn waarom heel veel vrouwen zijn zoals ze zijn, dat er een voorganger is geweest die het “akker” vertrapt heeft en diepe wonden heeft achtergelaten. Dan is het juist aan de man in kwestie om deze wonden te doen helen, i.p.v. nog dieper uit te graven. Want dat is funest voor de basis van het bestaan van de man. Na God is dat nog altijd de vrouw. Een slechte vrouw is slecht gemaakt door een slechte man. En als je als man die prestatie hebt geleverd, ben je geen man meer maar een fulltime mietje dat het doodschoppen nog niet eens waard is. Ook al ben je blind om dat voor jezelf, als man zijnde, toe te geven. Een vrouw heeft een man nodig om een vrouw te kunnen zijn, zonder vrouw is de man geen man.

Een passage:

"Waarom huil je mama?" vroeg een jongetje aan zijn moeder. "Omdat ik een vrouw ben" antwoordde zij. "Ik begrijp het niet", zei het jongetje weer. Zijn moeder knuffelde hem en zei met een vage lach: "En dat zul je ook nooit doen lieve kind, maar dat maakt niet uit."
Later vroeg de kleine jongen aan zijn vader: "Papa, waarom huilt Mama zomaar zonder reden?". Zijn vader kon alleen maar antwoorden: "Alle vrouwen huilen zonder reden."
De kleine jongen groeide op en werd een jonge man, zich nog steeds afvragend, waarom vrouwen huilen. Uiteindelijk riep hij de hulp in van God en vroeg ook Hem: "God, waarom huilen vrouwen?" God antwoordde het volgende: "Toen ik de vrouw schiep, besloot ik dat ze speciaal moest zijn. Ik gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen, maar ook zachte armen om comfort te bieden. Ik gaf haar innerlijke kracht om, bevallingen te doorstaan en om tegen afwijzing te kunnen, welke zij vaak zou gaan krijgen, soms zelfs van haar eigen kinderen. Ik gaf haar de hardheid, het doorzettingsvermogen om voor haar vrienden en familie te kunnen zorgen, zelfs wanneer iedereen het opgeeft.
Zelfs ziekte en vermoeidheid houden haar dan niet tegen, en zij klaagt nooit.... Ik gaf haar gevoeligheid, zodat zij haar kinderen lief zal hebben, onder welke omstandigheid dan ook.
Zelfs wanneer haar eigen kind haar pijn heeft gedaan. Ze heeft een speciale gave om kinderen weer te doen lachen, om tieners te helpen met hun twijfels en angsten.
Ik gaf haar de kracht om voor haar man te zorgen, ondanks zijn fouten en ik fabriceerde haar uit een rib van hem om zijn hart te beschermen. Ik gaf haar de wijsheid, om te weten dat een goede echtgenoot zijn vrouw nooit pijn zou doen, maar dat hij haar soms test op haar kracht. En ook om haar man bij te staan, door dik en dun. Voor al dit harde werk, gaf ik haar ook een traan om te laten. Het is van haar, zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft. Het is haar enige zwakte..... Wanneer je haar ziet huilen, zeg haar dan hoeveel je van haar houdt, en hoe goed de dingen zijn die zij voor anderen doet. En alhoewel ze dan nog steeds huilt, weet dan dat ze zich wel degelijk iets beter voelt.
Zij is speciaal......."

© ik-zou-niet-weten-van-wie.

Timoesh
11-12-03, 23:42
....:duim:....

Greetz,..

P.S. niet alle Marokkanen zijn zo ;)

_h4T3D_sE7eN
11-12-03, 23:43
Geplaatst door Lalla_fatoes
....:duim:....

Greetz,..

P.S. niet alle Marokkanen zijn zo ;)

ik weet ... ;)

Sou
11-12-03, 23:45
:duim: Mijn complimenten!!!

Passage...Prachtig!!

Thalla,
Sou

Ramzi
11-12-03, 23:47
Respect broeder!

:tranen:

Timoesh
12-12-03, 00:24
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
ik weet ... ;)

.....:duim:....

Greetz,..

Slaaploze
12-12-03, 07:46
Ja he echte ****!!!

Riffiaatje
12-12-03, 20:16
Goed stuk :duim:

_h4T3D_sE7eN
12-12-03, 21:16
Geplaatst door Satan
Ik ben al vijf minuten bezig met nadenken over een gepast antwoord gezien mijn reactie op een van je vorige stukjes. Ik ben met Maroc.nl in aanraking gekomen via een bekende weblog en heb mij ingeschreven met een hoop vooroordelen jegens de Marokaanse gemeenschap in nederland. Ook ik zag de achterliggende boodschap niet in het eerste stuk wat ik van je las...en was eigenlijk geschokt door de inhoud die mijn vooroordeel bevestigde. Een aantal dagen na mijn eerste aanraking met dit forum is mijn vooroordeel weg en heb ik een oordeel.
Mijn vooroordeel jegens de Islam was al weg na mijn reis naar Egypte waar ik drie maanden heb mogen verblijven en zeer positieve ervaringen heb opgedaan. Vandaar ook mijn negatieve reacties op een van de meer radicale column's die ik niet in verband bracht met het Islam gevoel dat ik heb opgedaan, maar juist mijn vooroordelen t.o.v. de Marokaanse gemeenschap bevestigde. Afgezien van een enkele rotte appel begin ik langzaam te zien wat jullie hier aan het doen zijn.

Greetz,

Mike

Kun je mij, in je eigen woorden, aangeven wat "wij" hier volgens jou doen ? Ik ben er nieuwsgierig naar.

Don Vito
13-12-03, 12:42
De drang naar meisjes heeft niks te maken met nationaliteit maat met sexe, mannen zijn gewoon jagers en dat zal altijd zo blijven ook.
Ikben een hele verlegen jongeman overigens die dat noooooit doet..

Chrif R
13-12-03, 13:00
Goed geschreven stuk, :fpetaf: . Je slaat de spijker op zijn kop. Hoop dat de mensen die ook deze site komen ook inzien dat Marokkanen ook zelfkritiek kunnen hebben.......

Don Vito
13-12-03, 13:11
Geplaatst door Chrif R
Goed geschreven stuk, :fpetaf: . Je slaat de spijker op zijn kop. Hoop dat de mensen die ook deze site komen ook inzien dat Marokkanen ook zelfkritiek kunnen hebben.......

Waarom moeten zij dat inzien dat wij OOK zelfkritiek hebben??
Luister jongen ik ga jou eenm wijze levensles geven. Alles wat wij doen om onze gemeenschap sterker en beter te maken is niet om de hollanders te paaien, door hun gemogen te woorden of om ons voor hun te bewijzen. Wij moeten dat doen om machteger te worden zodat zij ons zullen vrezen, daar moet je het voor doen.

Echt een domme opmerking was dat over die zelfkritiek....

Eizo
13-12-03, 13:28
Geplaatst door Don Vito
Luister jongen ik ga jou eenm wijze levensles geven. Alles wat wij doen om onze gemeenschap sterker en beter te maken is niet om de hollanders te paaien, door hun gemogen te woorden of om ons voor hun te bewijzen. Wij moeten dat doen om machteger te worden zodat zij ons zullen vrezen, daar moet je het voor doen.

Zelfkritiek is vaak wel de eerste stap op weg naar een betere situatie.

Don Vito
13-12-03, 13:34
Geplaatst door Eizo
Zelfkritiek is vaak wel de eerste stap op weg naar een betere situatie.

Ik zeg niet dat dat niet goed is, maar hij brengt het op een manier om wat te bewijzen aan de Nederlanders en daar moet je het nooit voor doen. Wij hoeven ons niet te bewijzen.

Chrif R
13-12-03, 20:23

Allereerst vriend hoef jij mij geen levensles te geven. Ik heb genoeg meegemaakt om daarover te kunnen meepraten. Bovendoen vind ik jouw advies helemaal niet wijs. Alles wat wij doen om sterker te worden is niet om hen doen te vrezen maar om als gelijke te worden gezien.
De enige die ze zouden moeten vrezen is Allah en niet jou of mij.

De opmerking dat wij ook zelfkritiek hebben is niet om "de Hollanders te paaien" maar een argument om degenen die steeds posten dat wij alles afschuiven op Amerikanen/Joden etc. daarop te wijzen.

Gebruik dus vlg keer je verstand voordat je iets zegt....

Don Vito
14-12-03, 12:29
Geplaatst door Chrif R
Allereerst vriend hoef jij mij geen levensles te geven. Ik heb genoeg meegemaakt om daarover te kunnen meepraten. Bovendoen vind ik jouw advies helemaal niet wijs. Alles wat wij doen om sterker te worden is niet om hen doen te vrezen maar om als gelijke te worden gezien.
De enige die ze zouden moeten vrezen is Allah en niet jou of mij.

De opmerking dat wij ook zelfkritiek hebben is niet om "de Hollanders te paaien" maar een argument om degenen die steeds posten dat wij alles afschuiven op Amerikanen/Joden etc. daarop te wijzen.

Gebruik dus vlg keer je verstand voordat je iets zegt....

Ik moet goed nadenken? Jij moet eens goed nadenken over hoe jij je zelf profileert naast de Nederlanders. Weer zeg jij dat je wilt bereiken dat je de gelijke van hen wordt, dus betekent dat je erkend dat je achterstallig bent. Wie bepaalt dat we achterstallig zijn? juist de Nederlanders en jij accepteerd die kritiek en wilt er alles aan doen om je te bewijzen voor hun. Dat is de eerste stap richting assimilatie.

Chrif R
14-12-03, 20:01
Je hebt een hard hoofd he. Ik hoef mezelf niet te profileren, dat heb ik al gedaan. Als je eens naar andere discussies kijkt op deze site (vb brief Ali E. en Jihad..) zul je zien dat ik bepaalde kritiek niet accepteer en dat ook nog kan onderbouwen. Waarom bepaalde? Omdat er degelijk problemen zijn in onze gemeenschap, net als alle andere gemeenschappen, alleen ik vind dat wij moslims zijn en dus een toonbeeld in goed gedrag moeten zijn.
Wij zijn niet achterstallig maar zij denken dat wel en daar moeten wij verandering in zien te brengen.

Dus ik zou zeggen: nod min naas!

Friend
16-12-03, 09:09
h4T3D-sE7eN, ik heb bewondering voor de analyse die je geeft. Er spreekt veel eerbied uit voor je eigen traditie, voor de islam en voor de vrouw, als christen ben ook ik daar door gesterkt. Christenen zouden in dit geval nog wel iets van je kunnen leren. Chrif R en Don Vito jammer dat jullie zover van elkaar af (lijken) te staaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer zie in de houding van Chrif R, omdat zijn houding een weg openlaat voor gesprek,
Don Vito ben jij zo erg gekwetst door de nederlanders? Dat spijt me echt. Wat bedoel je precies met vrezen? Wil je dat ik bang voor je ben, maar bang waarvoor? Wat wil je daarmee uiteindelijk bereiken? Een omkering van rollen, eerbied? Als jij je de nederlandse samenleving, waarvan je deel uitmaakt zou mogen dromen, hoe zou die er dan uitzien?

Groet, Friend

_h4T3D_sE7eN
16-12-03, 22:55
Geplaatst door Friend
Chrif R en Don Vito jammer dat jullie zover van elkaar af (lijken) te staaan.

Groet, Friend

Ik snap de heisa tussen die 2 niet echt. Ik weet gewoon zeker dat ze uiteindelijk allebei hetzelfde willen, alleen komen ze niet echt tot elkaar in de discussie.

Misschien ...

Friend
17-12-03, 19:46
Chrif R en Don Vito, waar blijven jullie nou?

Groetjes,

Friend

Tamza_N_Rif
17-12-03, 21:18
Het is jammer dat een onderwerp als de positie van de Marokkaanse vrouw -en het aandeel van de Marokkaanse man hierin- beperkt wordt tot wat omschrijvingen en cliché's.

H7, je had hier wat meer diepgang kunnen gebruiken, temeer omdat ik weet dat je dat kan.

Het aangehaalde citaat is overigens prachtig. De vraag is nu in hoeverre de lezers de essentie van dat citaat bevatten.

Chrif R
18-12-03, 11:50
Ik denk dat Don Vito en ik uiteindelijk hetzelfde doel voor ogen hebben,nl. onze gemeenschap sterker maken. Don Vito is echter heel defensief en gaat ervan uit dat alles aan de tegenpartij ligt of als ie dit niet denkt dat je dit niet moet erkennen. En als je dit doet dan ben je een 'meeloper'.

En als er wel iemand is die het durft op te nemen voor ons dan ben ik het wel. Zodra er iemand is op het werk, of op de voetbalvereniging etc. weer bullshit begint te vertellen of cliches begint te verspreiden dan zit ik er bovenop. Achteraf zie ik altijd instemmende gezichten van 'O zit het zo' of 'Als je het zo bekijkt....'.
Maar om jezelf goed te kunnen verdedigen (want dat moet helaas: er is nog altijd een negatief beeld!) zul je ook goed naar jezelf moeten kijken en over een gezonde dosis zelfkritiek beschikken. Dat heeft H7 ook!

Friend
20-12-03, 21:47
Jammer Don Vito dat je zelf niet reageert. Zou toch graag je reactie horen.

Groet,

Friend

Don Vito
23-12-03, 15:04
Sorry mensen ben een tijdje afwezig geweest...

Wat ik wil zeggen is: De joden hebben de verschrikkingen van de tweede wereld oorlog meegemaakt. Zij waren toen een kwetsbare groep en zij wouden dat niet meer meemaken. Zij hebben zich opgewerkt tot een machtige lobby waar niemand op de wereld wat tegen kan zeggen. Dat wil ik ook zien gebeuren met de Marokkanen. Wij moeten machtige posities innemen om tafarelen zoals die er nu zijn te voorkomen, namelijk de demonisering van de Islam en het ten schande maken van onze cultuur. Ik wil een maatschappij zien met machtige,rijke en invloedrijke Marokkanen zodat onze belangen behartigd en gerealiseerd kunnen worden. Als dat zo is, dan zou bijvoorbeeld geen enkele gemeenten meer moeilijk doen om een moskee of minnaret.

_h4T3D_sE7eN
23-12-03, 16:11
Geplaatst door Don Vito
Sorry mensen ben een tijdje afwezig geweest...

Wat ik wil zeggen is: De joden hebben de verschrikkingen van de tweede wereld oorlog meegemaakt. Zij waren toen een kwetsbare groep en zij wouden dat niet meer meemaken. Zij hebben zich opgewerkt tot een machtige lobby waar niemand op de wereld wat tegen kan zeggen. Dat wil ik ook zien gebeuren met de Marokkanen. Wij moeten machtige posities innemen om tafarelen zoals die er nu zijn te voorkomen, namelijk de demonisering van de Islam en het ten schande maken van onze cultuur. Ik wil een maatschappij zien met machtige,rijke en invloedrijke Marokkanen zodat onze belangen behartigd en gerealiseerd kunnen worden. Als dat zo is, dan zou bijvoorbeeld geen enkele gemeenten meer moeilijk doen om een moskee of minnaret.

Naar mijn idee bedoel je het goed maar haal je het internationale met het interlokale door elkaar.

Niet alle Marokkanen zijn Moslim dus die 2 dingen moet je los van elkaar zien. Je pleit voor een machtige Marokkaanse positie-inneming wat betreft het materialistische aspect maar dat heeft niets te maken met religie. Het staat ook verder los van de positie van de Marokkaanse vrouw (ook al zijn vrouwen gek op goud :hihi: ).

Maar nu je er toch een issue van maakt, het zou voor Marokkanen in Nederland (die moslim zijn) handig zijn om een voorbeeld te nemen aan de Marokkanen in Marokko, waar in het zuidelijke deel 40% Joods is maar toch in harmonie leeft met de 60% die moslim is. Wat dat betreft lopen heel veel Marokkanen in Nederland (althans, degenen die het verschil tussen een Jood en een zionist niet zien) ver achter. Daarmee doe je jezelf echt tekort.

De maatschappij die jij zegt te willen zien is niet echt iets realistisch om naar te streven omdat je je nou eenmaal in Nederland bevindt. Het zou misschien opgaan in Marokko maar niet hier. Het zou anders betekenen dat je de oorspronkelijke bewoners van dit land (de Nederlanders) ondergeschikt stelt aan de belangen van de Marokkanen, die een minderheid vormen in een democratische staat, wat dus tegen hetgeen in zou gaan dat jou en mij hier een stem doet hebben. Het is dan in feite hetzelfde doen als wat de zionisten met de Palestijnen doen en als ik jou goed inschat, ben je daar fel op tegen.

Waar je minimaal naar moet streven is algemene acceptatie onderling, en als je dat voor elkaar hebt, dan heb je al meer dan genoeg.

kunnen we het nu weer over de positie van de Marokkaanse meisjes/vrouwen in Nederland hebben ?

_h4T3D_sE7eN
29-12-03, 16:11
Geplaatst door taslimo

h4T3D_sE7eN: spijker-op-de-kop-man

h4T3D_sE7eN je bent een geweldige schrijver! He-le-maal top of the bill. Dit moet gepubliceerd worden! Heel mooi tijdsbeeld, inderdaad lyrisch heb er geen woorden voor zo goed; ik ben verkocht! Het is nu 2:48 en ik ben moe en wil slapen, maar ik MOET gewoon verder lezen........

:maf:

ehh ... :haha: !!

thanx for da compliments (geldt ook voor je reacties in de andere columns).

Nous
30-12-03, 17:17
Hier ook Al :hihi: ...

_h4T3D_sE7eN
31-12-03, 15:57
Geplaatst door Nous
Hier ook Al :hihi: ...

Propaganda ... :hihi:

Nous
01-01-04, 14:02
:haha:

frank van gemert
02-01-04, 13:25
Een indringend stuk. Bij mij komen twee gedachten op.
Als eerste valt me op dat je een heel dwingende toon gebruikt. Je boodschap heeft het karakter van een dictaat, alsof degenen waar je het over hebt hardhandig overtuigd moeten worden. Je bent zelfs bereid om ze 'uit te weg te ruimen'. Kennelijk ben je zelf in staat tot reflectie maar ga je er tegelijkertijd vanuit dat bij deze anderen een verandering niet van binnenuit kan komen. Hoe zit dat?
Het tweede ding dat me opvalt is de plaats van de vrouw in jouw redenering. Meisjes ondergaan wat er gebeurt, maar hebben er geen invloed op. Het probleem, de analyse én de oplossing is een mannenzaak. In de wereld waarin ik leef is dat niet zo. Naar mijn idee komen de meeste progressieve ideeën dan ook van Marokkaanse vrouwen. Waarom hebben zij zo'n passieve rol in je verhaal?

hashiesh
03-01-04, 16:30
wat is dit voor een tijdverspilling weer.....
kennen die marokkanen niet gewoon hun kop gewoon dicht houden en gewoon lekker naar aljazeera kijken, dan kunnen zij zich wat meer inleven in de toekomst die er niet bestaat in nl....
WAt integratie dat bestaat niet ,,,, integratie is een woord die door de joden zijn introduceerd.....iu
he marokkanen jullie lopen achter ,,,,waarom moeten wij marokkanen altijd alleen de slechte dingen naapen van de nlers. nooit de goede....

dat komt omdat wij koeien zijn die zitten te grazen op de veluwe....
nooit worden jullie wakker ga naar de schotel kijken tashieltbebekoum koulkoum.......
get a life en blijf van die computer af in dat kamertje van je......
ga je voorbereiden tot de jihad dat moet je gaan doen, ipv typen om je toetsenbordje ..........

Don Vito
04-01-04, 14:19
Geplaatst door hashiesh
wat is dit voor een tijdverspilling weer.....
kennen die marokkanen niet gewoon hun kop gewoon dicht houden en gewoon lekker naar aljazeera kijken, dan kunnen zij zich wat meer inleven in de toekomst die er niet bestaat in nl....
WAt integratie dat bestaat niet ,,,, integratie is een woord die door de joden zijn introduceerd.....iu
he marokkanen jullie lopen achter ,,,,waarom moeten wij marokkanen altijd alleen de slechte dingen naapen van de nlers. nooit de goede....

dat komt omdat wij koeien zijn die zitten te grazen op de veluwe....
nooit worden jullie wakker ga naar de schotel kijken tashieltbebekoum koulkoum.......
get a life en blijf van die computer af in dat kamertje van je......
ga je voorbereiden tot de jihad dat moet je gaan doen, ipv typen om je toetsenbordje ..........

HA :giechel:

Lena.nl
04-01-04, 16:02
_h4T3D_sE7eN,

Een mooi artikel waarvan ik niet durf te geloven dat dit uit jouw mond komt.

Wat kan het evenwicht tussen woorden en daden soms toch ver zoek zijn. En om openvallende monden (like mine) te snoeren vraag je om vergeving alsof je het licht in slechts in enkele dagen hebt gezien.
Ik kan jouw werkelijk niet verenigen met het stuk dat je zojuist heb geschreven.

Je blaast leven in fictie en doet haar geloven de realiteit van vandaag te zijn.

Schrijven en handelen: ca fait deux…….

Navane
07-01-04, 19:06
Zoals je alle mensen in goede en minder goede vorm heb, heb je dat met de islam ook. De oorspronkelijke poster: machtig verhaal, uit elk verzinsel kun je halen wat je wilt, als jij dit uit de islam haalt, mooi! Voor del vito; flikker op met je wij versus zij.

_h4T3D_sE7eN
07-01-04, 21:15
Geplaatst door frank van gemert
Een indringend stuk. Bij mij komen twee gedachten op.
Als eerste valt me op dat je een heel dwingende toon gebruikt. Je boodschap heeft het karakter van een dictaat, alsof degenen waar je het over hebt hardhandig overtuigd moeten worden. Je bent zelfs bereid om ze 'uit te weg te ruimen'. Kennelijk ben je zelf in staat tot reflectie maar ga je er tegelijkertijd vanuit dat bij deze anderen een verandering niet van binnenuit kan komen. Hoe zit dat?
Het tweede ding dat me opvalt is de plaats van de vrouw in jouw redenering. Meisjes ondergaan wat er gebeurt, maar hebben er geen invloed op. Het probleem, de analyse én de oplossing is een mannenzaak. In de wereld waarin ik leef is dat niet zo. Naar mijn idee komen de meeste progressieve ideeën dan ook van Marokkaanse vrouwen. Waarom hebben zij zo'n passieve rol in je verhaal?

1. De uitspraak "uit de weg ruimen" moet je niet uit z'n verband rukken. Verder kan ik alleen maar uitgaan van mijn eigen ideeën en niet denken voor anderen, daarbij alleen mijn eigen gedachten en mening over bepaalde zaken naar buiten toe filterend. Ik betwijfel of dat dwingend overkomt of dat dat gewoon dwingend wordt opgevat. Andermans interpretatie ben ik niet voor verantwoordelijk. Ik geef je daarbij het advies om alleen uit te gaan van wat er staat en er verder niets bij te bedenken, probeer het je alleen voor te stellen.

2. Omdat niet de progressieve ideeën van de Marokkaanse vrouw maar het "nalatig handelen" van (sommige) Marokkaanse jongens/mannen in dit verhaal ter discussie staat. Door dat "handelen" worden sommige vrouwen (in)direct ervan weerhouden om hun ideeën in de uitvoering te brengen. Of die ideeën dan voor- of nadelig zijn voor het geheel (achteraf), is weer een hele andere discussie en afhankelijk van het idee van de vrouw in kwestie.

Geplaatst door Lena.nl
_h4T3D_sE7eN,

Een mooi artikel waarvan ik niet durf te geloven dat dit uit jouw mond komt.

Wat kan het evenwicht tussen woorden en daden soms toch ver zoek zijn. En om openvallende monden (like mine) te snoeren vraag je om vergeving alsof je het licht in slechts in enkele dagen hebt gezien.
Ik kan jouw werkelijk niet verenigen met het stuk dat je zojuist heb geschreven.

Je blaast leven in fictie en doet haar geloven de realiteit van vandaag te zijn.

Schrijven en handelen: ca fait deux…….

Ik gun jou datzelfde licht toe. Je kunt het goed gebruiken.

Lena.nl
08-01-04, 21:21
1. De uitspraak "uit de weg ruimen" moet je niet uit z'n verband rukken. Verder kan ik alleen maar uitgaan van mijn eigen ideeën en niet denken voor anderen, daarbij alleen mijn eigen gedachten en mening over bepaalde zaken naar buiten toe filterend. Ik betwijfel of dat dwingend overkomt of dat dat gewoon dwingend wordt opgevat. Andermans interpretatie ben ik niet voor verantwoordelijk. Ik geef je daarbij het advies om alleen uit te gaan van wat er staat en er verder niets bij te bedenken, probeer het je alleen voor te stellen.

2. Omdat niet de progressieve ideeën van de Marokkaanse vrouw maar het "nalatig handelen" van (sommige) Marokkaanse jongens/mannen in dit verhaal ter discussie staat. Door dat "handelen" worden sommige vrouwen (in)direct ervan weerhouden om hun ideeën in de uitvoering te brengen. Of die ideeën dan voor- of nadelig zijn voor het geheel (achteraf), is weer een hele andere discussie en afhankelijk van het idee van de vrouw in kwestie.

Ik gun jou datzelfde licht toe. Je kunt het goed gebruiken.

Of ik het goed kan gebruiken? Een aanname waarover ik zou kunnen redetwisten, maar och verlichting doet haar werk geloof ik.
Als de toon zonder sarcasme is dan dank ik je dan ook van harte.
Licht is altijd welkom jammer dat de lichtschakelaar soms ongevraagd wordt uitgeknipt.

Bart.NL
15-01-04, 20:17
Geplaatst door Don Vito

Wat mij zorgen baart, is dat jij ernaar streeft dat Nederlanders jullie zullen vrezen. Ik moet je uit een droom helpen. Veel Nederlanders "vrezen" Marokkanen en dat is de aanleiding voor veel problemen.

Wanneer je ernaar streeft om de gemeenschap sterker en beter te maken, doe je dat uiteraard voor deze gemeenschap en voor jezelf. Goede zelfkritiek is vaak een teken dat het streven oprecht is.

Als Nederlanders dat opmerken en daardoor hun vooroordelen verminderen, is daar niets mis mee. Dat wil niet zeggen dat de schrijver in de smaak wil vallen bij Nederlanders of dat het zo zou zijn opgevat.

_h4T3D_sE7eN
15-01-04, 22:02
Geplaatst door Bart.NL
Dat wil niet zeggen dat de schrijver in de smaak wil vallen bij Nederlanders ...

Dat wilt het zeer zeker niet zeggen.

Sara2004
16-01-04, 14:23
"Ikzelf heb mijn deel hierin ook gehad, laat ik eerlijk zijn. Niet om mijn geweten schoon te spoelen middels een simpele column, maar oprecht vanuit mijn hart bied ik die dames die ik persoonlijk pijn heb gedaan, bewust of onbewust, mijn welgemeende excuses aan en kan alleen maar hopen dat ze het in hun hart kunnen vinden om mij daarvoor te vergeven. "

Van jou excuses krijgen die meiden echt niet hun trots of eigenwaarde weer terug.......

_h4T3D_sE7eN
18-01-04, 18:24
Geplaatst door theo1610
"Afbraak & Roofbouw"

Middeleeuws religieus geleuter leidt voor samenleving en individu inderdaad tot afbraak, roofbouw en heel veel andere ellende. :zwaai:

Atheïsme leidt voor samenleving en individu tot consolidatie van alles wat 'grijs', middelmatig en vooral standaard is zonder enige vorm van beleving van hoop. :zwaai:

Legionnaire
19-01-04, 03:42
"Waarom huil je mama?" vroeg een jongetje aan zijn moeder. "Omdat ik een vrouw ben" antwoordde zij. "Ik begrijp het niet", zei het jongetje weer. Zijn moeder knuffelde hem en zei met een vage lach: "En dat zul je ook nooit doen lieve kind, maar dat maakt niet uit."
Later vroeg de kleine jongen aan zijn vader: "Papa, waarom huilt Mama zomaar zonder reden?". Zijn vader kon alleen maar antwoorden: "Alle vrouwen huilen zonder reden."
De kleine jongen groeide op en werd een jonge man, zich nog steeds afvragend, waarom vrouwen huilen. Uiteindelijk riep hij de hulp in van God en vroeg ook Hem: "God, waarom huilen vrouwen?" God antwoordde het volgende: "Toen ik de vrouw schiep, besloot ik dat ze speciaal moest zijn. Ik gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen, maar ook zachte armen om comfort te bieden. Ik gaf haar innerlijke kracht om, bevallingen te doorstaan en om tegen afwijzing te kunnen, welke zij vaak zou gaan krijgen, soms zelfs van haar eigen kinderen. Ik gaf haar de hardheid, het doorzettingsvermogen om voor haar vrienden en familie te kunnen zorgen, zelfs wanneer iedereen het opgeeft.
Zelfs ziekte en vermoeidheid houden haar dan niet tegen, en zij klaagt nooit.... Ik gaf haar gevoeligheid, zodat zij haar kinderen lief zal hebben, onder welke omstandigheid dan ook.
Zelfs wanneer haar eigen kind haar pijn heeft gedaan. Ze heeft een speciale gave om kinderen weer te doen lachen, om tieners te helpen met hun twijfels en angsten.
Ik gaf haar de kracht om voor haar man te zorgen, ondanks zijn fouten en ik fabriceerde haar uit een rib van hem om zijn hart te beschermen. Ik gaf haar de wijsheid, om te weten dat een goede echtgenoot zijn vrouw nooit pijn zou doen, maar dat hij haar soms test op haar kracht. En ook om haar man bij te staan, door dik en dun. Voor al dit harde werk, gaf ik haar ook een traan om te laten. Het is van haar, zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft. Het is haar enige zwakte..... Wanneer je haar ziet huilen, zeg haar dan hoeveel je van haar houdt, en hoe goed de dingen zijn die zij voor anderen doet. En alhoewel ze dan nog steeds huilt, weet dan dat ze zich wel degelijk iets beter voelt.
Zij is speciaal......."

Amen... Of hoe je dit ook wilt eindigen. Feit is, er is weinig tegen in te brengen.

Één vraagje; Dat scheppen van de vrouw uit de rib, is dat ook een verhaal in de islam ??? Als dat zo is, is Abraham niet ons enige verenigingspunt !?!

_h4T3D_sE7eN
19-01-04, 22:31
Geplaatst door Legionnaire
Amen... Of hoe je dit ook wilt eindigen. Feit is, er is weinig tegen in te brengen.

Één vraagje; Dat scheppen van de vrouw uit de rib, is dat ook een verhaal in de islam ??? Als dat zo is, is Abraham niet ons enige verenigingspunt !?!

Er zijn wel meer verenigingspunten als je het mij vraagt. Meer dan menigeen denkt. In details treden kan ik helaas niet, daar mijn kennis daarover zeer beperkt is.

Geplaatst door theo1610
:denk:
Maw, ezels die de alom bekende wortel NIET tot in lengte van dagen achterna blijven lopen zijn 'grijs', middelmatig en vooral zonder enige vorm van beleving van hoop...?
:boer:
Ik weet niet wat dat voor de toekomst van die brave beestjes kan betekenen, maar voor de toekomst van wortelboeren lijkt me eea fantastisch.

Je zou je ook kunnen afvragen of een ezel werkelijk zo dom is, als in het fabeltje. Als je die aanname doet, getuigt dat niet van bijster veel intelligentie, door in een fabeltje te geloven. Maar tekortkomingen maken ook een mens.

Daarbij hangt het ervan af wat je als fabeltje inschat en wat niet. Alles is (gelukkig) betrekkelijk.

:zwaai:

Chretienne
22-01-04, 13:29
:tik: petje af voor je column!! Gelukkig zijn er ook nog genoeg jongens die wel degelijk verstand hebben en een beetje respect tonen.

Petje
22-01-04, 23:18
Geplaatst door Don Vito

Waarom moeten wij jullie vrezen? Klinkt bijna als een minderwaardigheidscomplex.
Jammer dat je respect wil afdwingen i.p.v. verdienen...

Jelaba
26-01-04, 20:26
Ik vond de PASSAGE prachtig
mvg Jelaba

Rob1954
31-01-04, 19:41
Geplaatst door Satan
Ik ben al vijf minuten bezig met nadenken over een gepast antwoord gezien mijn reactie op een van je vorige stukjes. Ik ben met Maroc.nl in aanraking gekomen via een bekende weblog en heb mij ingeschreven met een hoop vooroordelen jegens de Marokaanse gemeenschap in nederland. Ook ik zag de achterliggende boodschap niet in het eerste stuk wat ik van je las...en was eigenlijk geschokt door de inhoud die mijn vooroordeel bevestigde. Een aantal dagen na mijn eerste aanraking met dit forum is mijn vooroordeel weg en heb ik een oordeel.
Mijn vooroordeel jegens de Islam was al weg na mijn reis naar Egypte waar ik drie maanden heb mogen verblijven en zeer positieve ervaringen heb opgedaan. Vandaar ook mijn negatieve reacties op een van de meer radicale column's die ik niet in verband bracht met het Islam gevoel dat ik heb opgedaan, maar juist mijn vooroordelen t.o.v. de Marokaanse gemeenschap bevestigde. Afgezien van een enkele rotte appel begin ik langzaam te zien wat jullie hier aan het doen zijn.

Greetz,

Mike

Beste Mike,

Je staat niet alleen in je alhier neergeschreven mening.

Ben eigenhandig [1979] met vakantie [club Escolet van Hotelplan] naar Tunesië geweest. Heb aldaar binnen 2 weken aardig wat indrukken kunnen opdoen, welke dus pas naderhand z'n uitwerking kregen.

Het was dus een 2 weekse vakantie, waarvan 1 week dus uitgetrokken was om per Landrover door de omgeving gevoerd te worden.

De reisleiders van die Landrovertocht waren een werkstudent van pak 'm beet een jaar of 24, tesamen met een studievriend van hem van dezelfde leeftijd. We gingen samen met een groepje Zwitserse jongeren, dus met 2 Landrovers.

Indien we als 'Westerlingen' van te voren enige uitleg hadden verkregen, dat we onze vakantie binnen de Rammadan-tijd zouden maken, zou er niet al gelijk een ruzie ontstaan kunnen zijn. Die ruzie ontstond doordat een der onze vrouwelijke medevakantiegangers tijdens de tocht de chauffeur [en tevens eigenaar van die Landrover] vriendschappelijk wat water over z'n hoofd sprenkelde.

Hij [die inlandse chauffeur] was dus hevig beledigd. Hij mocht van zonsopgang tot zonsondergang geen druppel water tot zich nemen [en eveneens niet eten en geen liefde bedrijven].

Zijn reactie was dus ergens te voorspellen, hij smeet al onze koffers van het dak van z'n wagen, en zou dus vertrekken zonder ons.

De reisleider [heette volgens mij Mourid, maar ik kan me vergissen, omdat het tevens de naam van m'n Marokkaanse buren is], heeft moeten praten 'als Brugman', om hem als chauffeur te behouden.

Indien wij dus vooraf enige info hadden kunnen krijgen, wat de Rammadan [toch met een enkele m misschien?] exact voor ons zou kunnen inhouden aan eventueel op te leveren probleempjes, zou dit opgetreden feit niet hebben kunnen plaatsvinden.

Een van de andere dames heeft dezelfde chauffeur nog eens naderhand flink aan het schrikken gebracht. Wat gebeurde er? Zij droeg contactlezen, er kwam wat zand onder één van haar lenzen. Toen zij dus die lens uit haar ene oog nam, wat de chauffeur dus zag, schrok hij zo, dat dit onze eerste [en tevens enige] lekke band opleverde.

Enfin, dwaal een beetje af. [sta bekend als een kletskous!] :giechel:

Ergens komt het er dus op neer, dat die Landrovertocht mezelf er van bewust heeft gemaakt, dat wij als Nederlanders het ergens helemaal nog niet zo slecht hebben.

Je kon de Landrover niet uitstappen of je had gelijk zo'n twintigtal kleine jongens om je heen, welke vroegen om sigaretten, balpoints, oude spijkerbroeken en een klein geldbedragje.

Heb het daar toch in het begin wel even moeilijk mee gehad. Indien je een zo'n knaapje iets geeft, kun je het dan al die anderen weigeren?

De anderen hadden er wat minder problemen mee. Ze lieten zelfs jongetjes naar een muntstukje duiken op een bepaalde lokatie waar we toen langskwamen [te omschrijven als een natuurlijke waterput].

Enfin, hield m'n hart vast als zo'n knaapje vlak langs een rotsblok dook. Dat het dus ook wel eens verkeerd ging, kon je wel bemerken door enige vrindjes van die duikertjes langs de kant, welke toch enige lichamelijke kwetsuren bleken te hebben.

Heb die knaapjes dus gewoon wat gegeven, zonder dat ze er naar behoefden te duiken.

Nee, ze zullen mezelf niets behoeven te vertellen omtrend de armoe binnen een Afrikaans land. Heb het met eigen ogen gezien, en zou er nog over vol kunnen schieten.

Wat h4T3D_sE7eN neerschrijft komt voort uit z'n eigen hart.
Ikzelf poog dat ook te doen, maar mis ergens toch wel die 'guts' in sommige situaties.

groetende,
Rob

Jasper G
02-02-04, 08:17
quote:
Geplaatst door Don Vito

Dus als ik het goed begrijp heb jij liever oorlog dan vrede? Waarom zouden Nederlanders voor jullie moeten vrezen? Is de samenleving dan beter? Nee, veel Nederlanders vrezen voor jullie en dit is zoals Bart.NL al zei een groot probleem......

nounzja
15-02-04, 16:28
Als je in de stad van Amsterdam loopt zie je de gewoonlijke player en playerette activiteiten goed aan de gang zijn. Jochies met mislukte Craig David-baardjes, strakke spijkerbroeken waarbij je kunt zien dat ze niet eens een ass hebben maar hun benen gewoon aan rug vastgeplakt zitten, peperdure Prada schoentjes die 2 maanden studiefinanciering en een vernedering achter de kassa van McDonald’s hebben gekost en een jas met een bontkraag die opgebouwd is uit een combinatie van road-kill en een tweedehands koeienhuid. “Chikies” met een gezicht waarop zoveel lagen make-up op zijn aangebracht waar een lasagna nog een minderwaardigheidscomplex van krijgt, meiden die te verdelen zijn in 2 soorten kapsels, te weten krullebollen en strijksnolletjes, waarbij de krullebollen wel voor zich spreken maar de strijksnolletjes bij elke regenbui weer de bui zien hangen van het urenlang vechten met een strijkijzer om hun kapsel maar in een goed model te kunnen brengen. Strakke heupbroeken met, als het even kan, een naad waardoor je string zo mooi en goed naar voren komt (of eigenlijk naar achteren). Veel, heel veel juwelen, het liefst zilverkleurig want dat is “in”. Naaldhakken die een barst in elke stoeptegel achterlaten en zodoende de wegenbelasting systematisch omhoog houden (hier is duidelijk over nagedacht) en strakke truitjes die de BH goed etaleren. In sommige gevallen heb je het eerder over een ErwtenHouder i.p.v. een BorstenHouder. Dit totaalbeeld (voorzover er sprake is van volledigheid in de omschrijving) is een alledaags beeld, een beeld waar we allemaal wel zo langzamerhand aan gewend zijn geraakt. Verder geen probleem, een ieder moet het zelf weten, leef en laat leven.

Als we het hebben over het respect voor elkaar, dan snij je, naar mijn mening, een inhoudelijk onderwerp binnen de onderlinge verstandhouding aan waar geen van beide partijen noch kaas noch boter noch wat dan ook van heeft gegeten. Jongens die de vrouw niet respecteren vanwege het hierboven omschreven beeld en meisjes die zich respectloos gedragen door de acties van diezelfde jongens. Oh ja, joh ? Ja. Veel jongens van tegenwoordig worden helemaal gek als je naar hun zus kijkt, laat staan als je haar als onderwerp in een onderlinge conversatie naar voren haalt. Tegelijkertijd zal dezelfde jongen die rood zal zien in zijn ogen omdat zijn zus(je) lijdend voorwerp is in een gesprek, met net zoveel minachting naar andermans zus(je) kijken, acteren en handelen. Vooral bij Marokkanen is dit heel erg. Laat ik deze groep dan maar als voorbeeld nemen. Marokkaanse jongens in de leeftijdscategorie 15-25 zijn meestal simpele schepsels die nog meer gedachten scheppen met hetgeen tussen hun benen hangt (uitzonderingen daargelaten) i.p.v. met hetgeen op hun romp zit. Altijd de player willen zijn, niet voor iets dat minder is uitgemaakt worden en vooral, boven alles, de aandacht op hun eigen persoon vestigen, vooral als het op vrouwen aankomt. Want het “regelen” van meisjes/vrouwen schijnt een topprestatie te zijn, het is hetzelfde als een Turk in een Mercedes, status gaat voor alles. Geen meisje, dan ben je een paria. Geen vrouw, dan ben je een loser, een dweeb, een geek-a-zoid. En het aantal is nog het meest cruciale, hoe meer vrouwen op je kerfstok, hoe hoger de player-rang, des te meer het aanzien. Het virtuele verschil tussen een Skoda (uit de jaren ’80) en een splinternieuwe BMW X5. Niks is te gek, the sky is the limit.

Veel van deze jongens beseffen niet dat ze hetgeen zij thuis het meest beschermen, op straat totaal afbreken. Het tonen van en gedragen naar het respect dat veel jongens thuis bij hun arme zussen erin proberen te rammen, breken ze op straat af bij het zusje van een leeftijdsgenoot die thuis precies hetzelfde doet. Meisjes worden heel makkelijk voor hoer uitgemaakt, terwijl deze gasten niet eens beseffen wat de benaming hoer in feite inhoudt. Allemaal roepen ze luidkeels en unaniem, dat je je moeder moet eren, je zussen moet beschermen en respecteren omdat de Islam dat voorschrijft (nu even alleen uitgaande van de Marokkanen die moslim zijn). Ook roepen ze dat de Islam voorschrijft dat vrouwen en mannen gelijk zijn aan elkaar. Maar eenmaal buiten de deur valt deze gedachtegang in duigen. Een echte Marokkaanse player houdt er een Marokkaans meisje op na, waarmee hij naar eigen zeggen op een dag zal trouwen. Die is alvast gereserveerd, kat-in-het-bakkie. Daarnaast heeft hij meestal nog een Nederlandse of een van een andere afkomst zijnde vriendin. “Die is voor in bed, tot ik getrouwd ben”, krijg je vaak als excuus te horen. Om maar niet te spreken van het aantal Marokkaanse meiden die hij daarnaast weer nog erop na houdt, voor de spanning van het flirten en vooral, om niet zijn “player-touch” kwijt te raken. Want tja, een “man” zonder die touch is geen man meer. Goh !

Tijdens Islamitische feesten zie je ze dan vaak in “djellaba’s” rondhuppelen in het centrum van hun woonplaats, niet omdat er een feestdag aan de gang is, maar om even de aandacht te vestigen dat deze “hunk” wel degelijk iets aan zijn religie doet. Alleen door het dragen van een djellaba. Ja, echt! Met zijn vrienden durft hij dan de gedachtegang uit te wisselen over waarom de meisjes tegenwoordig zo sletterig zijn en zo makkelijk te regelen zijn, zo goedkoop. Niet beseffend dat hij en zijn “soortgenoten” juist de oorzaak zijn dat sommige meiden zich na verloop van tijd juist zo gaan gedragen, puur om het feit dat ze alle hoop zijn verloren en het geloof in het bestaan van een echte Man! die haar kan geven waar zij recht op heeft totaal zijn kwijtgeraakt. Niet beseffend, dat zijn “vrienden” zijn zus(je) op dezelfde manier benaderen en behandelen zoals hij met elk ander meisje doet. Deze gelegenheidsmoslims voldoen daarbij aan alle verwachtingen die hun directe omgeving van hun heeft, maar beseffen niet wat zij stuk maken. It’s ugly to expose but this is how it shows.

Best wel hypocriet om je dan af te vragen waarom meisjes zich gedragen zoals ze zich gedragen. Je hebt dames die goed van zich af weten te bijten en niet ingaan op de hopeloze avances van deze groep nitwits-in-disguise maar er is ook een groep die gewoonweg gevoelig is voor bepaalde acties en woorden die een jongen kan produceren, ietsje te naïef voor deze tijd. Met de naïviteit is niks mis, daar ben je mens voor, maar met het misbruik dat vele jongetjes maken van deze naïviteit is heel veel mis. Respectloze klootzakken die, als ik ze op mijn pad zou krijgen, gerust uit de weg zou willen ruimen zonder er een schuldgevoel aan over te houden. Ikzelf heb mijn deel hierin ook gehad, laat ik eerlijk zijn. Niet om mijn geweten schoon te spoelen middels een simpele column, maar oprecht vanuit mijn hart bied ik die dames die ik persoonlijk pijn heb gedaan, bewust of onbewust, mijn welgemeende excuses aan en kan alleen maar hopen dat ze het in hun hart kunnen vinden om mij daarvoor te vergeven. Marokkanen vragen zich vaak af waarom Marokkanen zijn zoals Marokkanen zijn als het aankomt op dit onderwerp maar het begint naar mijn idee toch eerst met respect voor je “zuster”, die in de Islam wordt beschouwd als het akker van je “broeder”, het kostbaarste “bezit” van een man. Sterker nog, dat respect zou moeten opgaan voor elke vrouw, ongeacht afkomst of religie. Het is niet alleen de vrouw in kwestie in haar waarde laten maar ook jezelf. Men verlaagt zich naar een ongekend dieptepunt met het verkeerd omgaan met de gedachten en harten van meisjes, die net zoveel aandacht en waardering wensen te krijgen als de man. Die net zo behandeld wil worden zoals een man zijn moeder en zus behandelt. Naar mijn idee wordt er niet veel gevraagd maar er wordt nog minder geboden. Vrouwen worden te snel gewantrouwd terwijl er 9 van de 10 keer niet eens een reden voor aanwezig is (uitzonderingen daargelaten !!). Dit alles heeft te maken met het feit dat een vrouw het kostbaarste “bezit” is dat een man kan hebben en als zijn “alles” al zijn vertrouwen in zijn ogen schend, dan valt er niks meer te vertrouwen. Mannen vergeten daarbij alleen dat, binnen de Islam, je meer behoort te houden van je Schepper dan van je vrouw en dat je alleen van je vrouw behoort te houden omwille van je Schepper. Voor sommigen is dit moeilijk voor te stellen en misschien niet eens te begrijpen. Maar als je iets niet begrijpt, behoor je er juist over na te denken en door te vragen totdat er begrip is, i.p.v. het te laten voor wat het is. Mannen dienen te beseffen dat mannen de oorzaak zijn waarom heel veel vrouwen zijn zoals ze zijn, dat er een voorganger is geweest die het “akker” vertrapt heeft en diepe wonden heeft achtergelaten. Dan is het juist aan de man in kwestie om deze wonden te doen helen, i.p.v. nog dieper uit te graven. Want dat is funest voor de basis van het bestaan van de man. Na God is dat nog altijd de vrouw. Een slechte vrouw is slecht gemaakt door een slechte man. En als je als man die prestatie hebt geleverd, ben je geen man meer maar een fulltime mietje dat het doodschoppen nog niet eens waard is. Ook al ben je blind om dat voor jezelf, als man zijnde, toe te geven. Een vrouw heeft een man nodig om een vrouw te kunnen zijn, zonder vrouw is de man geen man.

Een passage:

Zij is speciaal......."

© ik-zou-niet-weten-van-wie.

jeetje wat mooi....

Niet alleen geef je enkele van de werkelijke problemen aan die binnen onze gemeenschap afspelen, maar je hebt een prachtige schrijfstel (mashallah) die ik je alleen maar kan bewonderen.

Ik ben een ware fan van je, ga zo door,

Salam broeder,

nounzja