PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL eist vrijlating verdachten Sittard



Blade20
13-12-03, 10:51
AEL eist vrijlating verdachten Sittard

Gepost door Rob (R@b) - zaterdag 13 december 2003 @ 11:46 - Bron: AEL / Dagblad de Limburger

De Moslim Defensie Liga (MDL), een onderdeel van de Nederlandse afdeling van de Arabisch Europese Liga (AEL), eist de onmiddellijke vrijlating van vier Marokkaanse verdachten uit Sittard. De vier werden afgelopen week opnieuw vastgezet in verband met een inval in een drugspand in de wijk Thienbunder en de rellen met buurtbewoners die daarna ontstonden. In het pand vond de politie een wietplantage, harddrugs en een wapen. Het viertal, een 52-jarige moeder en haar drie zoons van 24 en 26 jaar, is gisteren door het OM voor 10 dagen in voorlopige hechtenis geplaatst.

Volgens een stuk op de AEL-site betreft het hier een ''schandalig geval van politieterreur en rassenjustitie''. In een verklaring schrijft de AEL dat ''een broeder, zijn broers waarvan één zelf werkzaam als gerechtssecretaris bij de rechtbank in Maastricht en zijn oude moeder'', gisteren ''ten onrechte'' voor 10 dagen in de cel zijn gezet op verdenking van verzet bij arrestatie en poging tot doodslag.

Dagblad De Limburger meldde eerder deze week dat de familieleden zich, vanwege de eerdere inval, afgelopen dinsdag moesten melden op het bureau in Sittard. Daar kwamen ze volgens afspraak opdagen, maar wel met in hun kielzog een flink aantal familieleden. Op het bureau ontstond weer een broeierige situatie waarbij werd geschreeuwd en geslagen. De 23-jarige vriendin van één van de zonen probeerde te voorkomen dat haar vriend werd gearresteerd. Ze sloeg één van de agenten. Hierop werden de vier vastgezet.

De AEL stelt op haar site dat dit met ongekend grof geweld gebeurde. ''De broeders en begeleidende zusters werden gemolesteerd door de politie, terwijl zij zich nota bene vrijwillig meldden!! Zelfs de vrouw van een van de broeders met baby aan het arm kreeg klappen''. De bewuste agenten worden omschreven als ''nazi-agenten'' en ''varkenskoppen'' die ''dienstdoende MDL-functionarissen van de AEL in wild-west stijl achtervolgden''.

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35999

nl-x
13-12-03, 10:55
god god god, wat een imponerende woorden allemaal.

Drugskwekers ? Schop maar lekker dood.

Blade20
13-12-03, 10:56
En weer zet het AEL zich voor schut.

Niet alleen dat, ze zijn zelf racistisch jegens de politieagenten.
Zelfs als het waar is wat ze zzeggen (wat ik betwijfel gezien de AEL) maken twee fout nog geen goed.

Simon
13-12-03, 10:59
Het is jammer: de AEL leek aanvankelijk nog een beweging die je serieus kon nemen.

Goodnight
13-12-03, 11:08
toch zijn er veel mensen die geloven dat de AEL gelooft voor hun erkenning binnen de NL maatschappij.
Als het op deze manier gaat kunnen ze lang wachten.
Dat het standpunt van de AEL misschien een kern van waarheid bevat wordt allemaal teniet gedaan door dit soort 'domme' actie's.

Wat mij betreft geldt hetzelfde voor hen als voor AHA: te ver doorgeschoten idealen die kostte wat het kost door de strot gedauwd moeten worden.
Resultaat is dat ze op den duur worden: :kotsen:

barfly
13-12-03, 11:34
Politieterreur en rassenjustitie in Sittard

(Vrijdag 12 December 2003 12:32:53)

In het slaperige Sittard in Limburg heeft onlangs een schandalig geval van politieterreur en rassenjustitie plaatsgevonden. Een broeder, zijn broers waarvan een zelf werkzaam als gerechtssecretaris bij de rechtbank in Maastricht en zijn oude moeder (!) worden vandaag ten onrechte voor 10 dagen in bak gegooid op verdenking van verzet bij arrestatie en poging tot doodslag.

In de woonwijk Thien Bunder in Sittard vond een aantal agenten het nodig een pand te bezoeken i.v.m. vermoedelijke aanwezigheid van wietplanten. Nadat de politie zonder machtiging tot binnentreden en een huiszoekingsbevel binnen zijn gelaten door de bewoonster, vroegen op bezoek zijnde Marokkaanse broeder naar deze noodzakelijke papieren. Als antwoord werd hij geslagen door de agenten. Zijn vlakbij wonende familie kwam erbij kijken en probeerde dit te verhinderen. Er werd geduwd en getrokken waardoor de zaak escaleerde en in een ware veldslag uitmondde.
Uit Maastricht en Heerlen werden maar liefst vijftien politiewagens naar de buurt gestuurd. De politie hanteerde buitensporig geweld: met wapenstok en pepperspray werd op de familie ingebeukt. De politie sloot de straat helemaal af en mensen werden gedwongen in hun huizen te blijven. Je leest het goed: de bewoners die er verder niets mee te doen hadden moesten binnenblijven op bevel van de politie. Veel buurtbewoners die ooggetuigen zijn geweest van de mishandeling zeggen erg geschrokken te zijn van het overtrokken handelen van de politie.

De broeder heeft aan deze mishandelingen allerlei letsels overgehouden o.a. een "gat in zijn hoofd van 3 cm doorsneden", " 3 hechtingen in zijn hoofd", " de rechter duim uit de kom", " gekneusde schouders" en "gekneusde rechter knie waar aan pas geleden geopereerd was". De broeder werd ook door gezonden naar het RIAGG vanwege ernstige psychische klachten en angstaanvallen. Ook overige familieleden en de moeder zijn mishandeld en getraumatiseerd.

Niet alleen de broeders, maar ook hun moeder (een hadzjia) die hun wilde beschermen is voor drie dagen in de gevangenis gegooid. Bij de voorgeleiding voor de RC zijn alle vier de vorderingen inbewaringstelling afgewezen en de familie in vrijheid gesteld.

Geheel tegen de verwachting van de raadslieden in is op dinsdag 9 december 2003 de familie opnieuw voor 10 dagen de bak ingedraaid. Met ongekend grof geweld werden de broeders en begeleidende zusters gemolesteerd door de politie, terwijl zij zich nota bene vrijwillig meldden!! Zelfs de vrouw van een van de broeders met baby aan het arm kreeg klappen van onze overspannen nazi-agenten. Dienstdoende MDL-functionarissen van de AEL werden in wild-west stijl achtervolgd en geïntimideerd door de varkenskoppen. Bijna werden zij de dood ingeraced door "onze beste vrienden" op de motor.

De enige grond om de inbewaringstelling te vorderen baseert de Officer van Justitie op het recidivegevaar, terwijl de familie bijna 2 weken al op vrije voeten zijn. Een klassiek geval van rassenjustitie. Een van de broeders is inmiddels vrijgelaten, maar een oude moeder zit in de gevangenis. Vreemd genoeg is de bewoonster waar de wietplanten zijn gevonden vrijuit gegaan. Waar is nog gerechtigheid te verwachten in Nederland als zelfs in suffe provinciedorpen moslims en hun oude moeder aan een dergelijke behandeling worden onderworpen? De Moslim Defensie Liga eist namens de familie onmiddellijke in vrijheidstelling en excuses van de officier van justitie en de politie.


Nadat de politie zonder machtiging tot binnentreden en een huiszoekingsbevel binnen zijn gelaten door de bewoonster
Tja als je de politie binnen laat, dan geef je politie toestemming om dus binnen te komen.

Zijn vlakbij wonende familie kwam erbij kijken en probeerde dit te verhinderen. Er werd geduwd en getrokken waardoor de zaak escaleerde en in een ware veldslag uitmondde.
Tja dat heet dan verzet tegen arrestatie....

Kijk dat de politie niet altijd even lieftallig haar "klanten" bejegend moge duidelijk zijn. Iedereen die zich schuldig maakt aan criminaliteit etc kan op een behandeling rekenen ongeacht afkomst, religie, sexe etc.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de AEL zich in een slachtoffer rol wenst terug te trekken en alleen maar hard gilt over discriminatie en rascisme. Volgens mij is de AEL eerder een tegenwerking dan een voordeel voor de beoogde doelgroep.

http://www.ael.nl/new_site/ael/index.php/demo/content/view/full/475/

nefertiti
13-12-03, 11:50
Voorbeeld van een NOG OUDER(60-jarig) "oud moedertje" :

http://img.pinknet.cz/cd/Images/mainphoto.gif

Catherine Deneuve, born on 22nd October 1943 in Paris. Liberated and independent in her private life, she had a son in 1963 (June 18th), whose father is director Roger Vadim - but she did not marry.

Waterval
13-12-03, 11:52
Geplaatst door nefertiti
Voorbeeld van een NOG OUDER(60-jarig) "oud moedertje" :


Catherine Deneuve, born on 22nd October 1943 in Paris. Liberated and independent in her private life, she had a son in 1963 (June 18th), whose father is director Roger Vadim - but she did not marry.



:tik:

nefertiti
13-12-03, 12:59
Nou, het wordt wel eens tijd dat ze er standaard de afkomst van de criminelen bijzetten denk ik.

spaart het AEL een heleboel denkwerk!

Dutchguy
13-12-03, 13:23
Als het AEL slim is zet ze er nu zelf een . achter.
Jammer maar helaas, had leuk kunnen zijn maar alle geloofwaardigheid is definitief weg.

observer
13-12-03, 14:57
Geplaatst door nefertiti
Nou, het wordt wel eens tijd dat ze er standaard de afkomst van de criminelen bijzetten denk ik.

spaart het AEL een heleboel denkwerk! nee hoeft neit de ael als politieke tak van de nederlandse onderwereld steunt elke crimineel zonder onderscheid van ras of geloof

an3sdej
13-12-03, 17:01
Goh Dave, dat je daar nog aan dacht (die uitlating van Zbaqzbaq) prachtig zeg, wat een flater :giechel:

Die lui zeggen kunnen ook echt niets goeds uitbrengen zeg. Zbaqzbaq/Nabil moet maar eens een cursus PR gaan volgen, wat een eikel zeg.

freya
13-12-03, 17:15
Geplaatst door barfly
Politieterreur en rassenjustitie in Sittard

(Vrijdag 12 December 2003 12:32:53)

In het slaperige Sittard in Limburg heeft onlangs een schandalig geval van politieterreur en rassenjustitie plaatsgevonden. Een broeder, zijn broers waarvan een zelf werkzaam als gerechtssecretaris bij de rechtbank in Maastricht en zijn oude moeder (!) worden vandaag ten onrechte voor 10 dagen in bak gegooid op verdenking van verzet bij arrestatie en poging tot doodslag.

In de woonwijk Thien Bunder in Sittard vond een aantal agenten het nodig een pand te bezoeken i.v.m. vermoedelijke aanwezigheid van wietplanten. Nadat de politie zonder machtiging tot binnentreden en een huiszoekingsbevel binnen zijn gelaten door de bewoonster, vroegen op bezoek zijnde Marokkaanse broeder naar deze noodzakelijke papieren. Als antwoord werd hij geslagen door de agenten. Zijn vlakbij wonende familie kwam erbij kijken en probeerde dit te verhinderen. Er werd geduwd en getrokken waardoor de zaak escaleerde en in een ware veldslag uitmondde.
Uit Maastricht en Heerlen werden maar liefst vijftien politiewagens naar de buurt gestuurd. De politie hanteerde buitensporig geweld: met wapenstok en pepperspray werd op de familie ingebeukt. De politie sloot de straat helemaal af en mensen werden gedwongen in hun huizen te blijven. Je leest het goed: de bewoners die er verder niets mee te doen hadden moesten binnenblijven op bevel van de politie. Veel buurtbewoners die ooggetuigen zijn geweest van de mishandeling zeggen erg geschrokken te zijn van het overtrokken handelen van de politie.

De broeder heeft aan deze mishandelingen allerlei letsels overgehouden o.a. een "gat in zijn hoofd van 3 cm doorsneden", " 3 hechtingen in zijn hoofd", " de rechter duim uit de kom", " gekneusde schouders" en "gekneusde rechter knie waar aan pas geleden geopereerd was". De broeder werd ook door gezonden naar het RIAGG vanwege ernstige psychische klachten en angstaanvallen. Ook overige familieleden en de moeder zijn mishandeld en getraumatiseerd.

Niet alleen de broeders, maar ook hun moeder (een hadzjia) die hun wilde beschermen is voor drie dagen in de gevangenis gegooid. Bij de voorgeleiding voor de RC zijn alle vier de vorderingen inbewaringstelling afgewezen en de familie in vrijheid gesteld.

Geheel tegen de verwachting van de raadslieden in is op dinsdag 9 december 2003 de familie opnieuw voor 10 dagen de bak ingedraaid. Met ongekend grof geweld werden de broeders en begeleidende zusters gemolesteerd door de politie, terwijl zij zich nota bene vrijwillig meldden!! Zelfs de vrouw van een van de broeders met baby aan het arm kreeg klappen van onze overspannen nazi-agenten. Dienstdoende MDL-functionarissen van de AEL werden in wild-west stijl achtervolgd en geïntimideerd door de varkenskoppen. Bijna werden zij de dood ingeraced door "onze beste vrienden" op de motor.

De enige grond om de inbewaringstelling te vorderen baseert de Officer van Justitie op het recidivegevaar, terwijl de familie bijna 2 weken al op vrije voeten zijn. Een klassiek geval van rassenjustitie. Een van de broeders is inmiddels vrijgelaten, maar een oude moeder zit in de gevangenis. Vreemd genoeg is de bewoonster waar de wietplanten zijn gevonden vrijuit gegaan . Waar is nog gerechtigheid te verwachten in Nederland als zelfs in suffe provinciedorpen moslims en hun oude moeder aan een dergelijke behandeling worden onderworpen? De Moslim Defensie Liga eist namens de familie onmiddellijke in vrijheidstelling en excuses van de officier van justitie en de politie.


Ik lees hier dus dat deze mensen helemaal niets met de wietplantage ed te maken hadden!


Tja als je de politie binnen laat, dan geef je politie toestemming om dus binnen te komen.

Maar dan hebben ze nog niet het recht je huis te doorzoeken, zonder huiszoekingsbevel


Tja dat heet dan verzet tegen arrestatie....

Nee hier staat dat de agenten als eersten begonnen te meppen, het was dus zelfverdediging als dat dat waar is.


Kijk dat de politie niet altijd even lieftallig haar "klanten" bejegend moge duidelijk zijn. Iedereen die zich schuldig maakt aan criminaliteit etc kan op een behandeling rekenen ongeacht afkomst, religie, sexe etc.

Deze mensen maakten zich niet schuldig aan criminaliteit, ze woonden toevallig in een pand waar ook een wietplantage was.


Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de AEL zich in een slachtoffer rol wenst terug te trekken en alleen maar hard gilt over discriminatie en rascisme. Volgens mij is de AEL eerder een tegenwerking dan een voordeel voor de beoogde doelgroep.


Is er dan helemaal niemand hier die een beetje begrijpend kan lezen??? :duizelig:

lennart
13-12-03, 17:20
Maar dan hebben ze nog niet het recht je huis te doorzoeken, zonder huiszoekingsbevel


Alles wat agenten kunnen zien valt onder hun jurisdictie. Dit is ook belangrijk voor studenten die hun muur willen versieren met verkeersbordenkunst.

freya
13-12-03, 17:24
Geplaatst door lennart
Alles wat agenten kunnen zien valt onder hun jurisdictie. Dit is ook belangrijk voor studenten die hun muur willen versieren met verkeersbordenkunst.

Maar mogen ze ook zonder jouw toestemming andere kamers binnengaan?

lennart
13-12-03, 17:28
Geplaatst door freya
Maar mogen ze ook zonder jouw toestemming andere kamers binnengaan?

Als zij iets verdachts kunnen zien wel, anders niet.

Zwarte Schaap
13-12-03, 18:21
Geplaatst door lennart
Alles wat agenten kunnen zien valt onder hun jurisdictie. Dit is ook belangrijk voor studenten die hun muur willen versieren met verkeersbordenkunst.

Dat heet voortgezette toepassing van bevoegdheden. Als de politie tijdens normale politiesurveillance, tijdens gerichte controles, tijdens het onderzoek naar het toedracht van een andere strafbare feit..etc voorzover onbedoeld stuiten op andere strafbare feiten dan waarnaar zij op zoek zijn, valt op die ontdekking niets aan te merken.

Uit het berichtje van barfly lees ik dat ze weliswaar geen huiszoekingbevel hadden maar dat de moeder ze binnengelaten heeft. Als zij dan een huis binnentreden en zij merken strafbare feiten op dan hebben zij het recht omdat aan te kaarten. Zij hebben niet het recht om het huis te doorzoeken. Naar mijn mening moet voor het doorzoeken van een huis tenminste een (hulp)officier van justitie ingeschakeld worden.

Ik neem aan dat ze eenmaal binnen in het huis op grond van de vreemdelingenwet gebruik gemaakt hebben van hun voortgezette toepassing van bevoegdheden. In dit geval het controleren van de identiteit en legaliteit van de vreemdeling. (Immers voor allochtonen geldt er altijd een identiteitsplicht.)

Maar één ding staat vast, het zaakje stinkt ! Ik snap de aanleiding van al het geweld niet. De politie gooit dat vaak op verzet. Het is goed van de AEL om hier ruchtbaarheid aan te geven.

an3sdej
13-12-03, 18:29
Maar één ding staat vast, het zaakje stinkt ! Ik snap de aanleiding van al het geweld niet. De politie gooit dat vaak op verzet. Het is goed van de AEL om hier ruchtbaarheid aan te geven.

Ja hoor, alle zaakjes waarin Marokkanen daders zijn, en de politie ingrijpt stinken Schapie :D

Zwarte Schaap
13-12-03, 18:45
Geplaatst door an3sdej
Ja hoor, alle zaakjes waarin Marokkanen daders zijn, en de politie ingrijpt stinken Schapie :D Wat zeg je nu allemaal? Welke daders? In het recht ben je pas dader als je door de rechter veroordeelt bent. Ben je niet veroordeelt maar wordt je van een strafbare feit verdacht dan noemen we in nederland zo een iemand een verdachte.

En weet jij al waar ze van worden verdacht?

nl-x
13-12-03, 21:08
Ik vind het trouwens zeer stuitend en verdenkingswekkend dat die agenten buren bevolen binnen te blijven. Ik interpreteer dat als de buren iedere kans ontnemen om te kunnen getuigen.

Als ik buur zou zijn, zou ik daar best een uitdaging in hebben gezien. (Totdat ik een man zie met een gat in zn hoofd van 3cm.)

Echt, mn bek valt open :eek: dat de politie dat kan maken aan onschuldige buren.

nlx

barfly
13-12-03, 21:22
Geplaatst door nl-x
Ik vind het trouwens zeer stuitend en verdenkingswekkend dat die agenten buren bevolen binnen te blijven. Ik interpreteer dat als de buren iedere kans ontnemen om te kunnen getuigen.

Als ik buur zou zijn, zou ik daar best een uitdaging in hebben gezien. (Totdat ik een man zie met een gat in zn hoofd van 3cm.)

Echt, mn bek valt open :eek: dat de politie dat kan maken aan onschuldige buren.

nlx

Kletskoek! Natuurlijk kan de politie iedereen sommeren binnen te blijven.
Stel je voor dat de buren mee willen knokken tegen de politie?

nl-x
13-12-03, 21:29
Geplaatst door barfly
Kletskoek! Natuurlijk kan de politie iedereen sommeren binnen te blijven.
Stel je voor dat de buren mee willen knokken tegen de politie?
Kletskoek Kwadraat! Wil jij mij zeggen dat iedere agent het recht heeft even een avondklok in te stellen?!

nl-x
13-12-03, 21:30
Waarom hebben de agenten dan dit recht niet gebruikt bij deze thread?
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=78367

Julien
13-12-03, 21:33
De AEL is een rascistische partij en mag van mij verboden worden :lekpuh:

ik deel de AEL in hetzelfde straatje in als NieuwRechts, Front National en VlaamsBlok. Het zijn een stelletje Arabieren-fascisten.

En ik word moe van hun Israel-geblaat. Ze hoeven mij er echt niet van te overtuigen dat Israel fout zit.

Van mij mogen ze zó naar Palestina om zich zelf op te blazen, zijn we van die eikels af.

Zwarte Schaap
13-12-03, 21:41
Geplaatst door barfly
Kletskoek! Natuurlijk kan de politie iedereen sommeren binnen te blijven.
Stel je voor dat de buren mee willen knokken tegen de politie?

Toen je dacht dat het om autochtonen ging reageerde je anders. Klassejustitie? Of ben je nu nuchter?


Geplaatst door barfly
Daar zul je 't weer hebben hoor! De gemiddelde allochtoon begrijpt weer eens niet dat ie in een politiestaat terecht is gekomen en zwaar onderdrukt wordt!

Als dan de autochtonen duidelijk laten merken dat ze niet gedient zijn van een politieonderdrukkingsstaat, dan staan gelijk die allochtonen weer op om ons te veroordelen!

:motorzaag

Bron: Zie link van nl-x

nl-x
13-12-03, 21:42
Geplaatst door Julien
ik deel de AEL in hetzelfde straatje in als NieuwRechts, Front National en VlaamsBlok. Het zijn een stelletje Arabieren-fascisten.

Maar voor de rest gaat alles goed met u?

Julien
13-12-03, 21:50
Geplaatst door nl-x
Maar voor de rest gaat alles goed met u?

Met mij gaat het goed. Maar kun je ook normaal discussieren?

Wat is het verschil tussen een partij die zich richt op "autochtone nederlanders" en een partij die zich richt op "alleen arabieren".

De AEL is een racistische partij want ze hebben het alleen over de arabieren.

nl-x
13-12-03, 22:05
Ik had het over dat je NieuwRechts, Front National en VlaamsBlok een stelletje Arabieren-fascisten noemde :D

Julien
13-12-03, 22:20
Geplaatst door nl-x
Ik had het over dat je NieuwRechts, Front National en VlaamsBlok een stelletje Arabieren-fascisten noemde :D

Ok ;) misschien beetje wat onduidelijk geschreven.

an3sdej
13-12-03, 22:34
Ik vind het trouwens zeer stuitend en verdenkingswekkend dat die agenten buren bevolen binnen te blijven. Ik interpreteer dat als de buren iedere kans ontnemen om te kunnen getuigen.

Dit is weer de haast ziekelijke achterdochtige geest. Ze wilden de buren beschermen tegen evt. geweld.

nl-x
14-12-03, 11:03
Geplaatst door an3sdej
Dit is weer de haast ziekelijke achterdochtige geest. Ze wilden de buren beschermen tegen evt. geweld.

Jij zou eens moeten verhuizen naar een politiestaat... Daar zou jij je dan denk ik echt thuis voelen.

Nou ben ik geen expert op dit vlak, maar ik zou zeggen dat de politie hier ver buiten zn boekje is gegaan door mensen te sommeren in hun huis te blijven.

Ik denk dat alleen een burgemeester (lokaal) of president/koningin (landelijk) deze bevoegdheid heeft ivm calamiteiten.

Naar zoverre voor mij bekend 'moet' ik niets voor een agent, tenzij ik in een auto rijd, of tenzij ik gearresteerd ben.

nlx