PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL vindt bomaanslagen Turkije toelaatbaar



Simon
13-12-03, 13:27
AEL vindt bomaanslagen Turkije toelaatbaar

Uitgegeven: 13 december 2003 14:14

RIJSWIJK - De Arabisch-Europese Liga (AEL) Nederland veroordeelt de bomaanslagen in Turkije van eind november niet. Dat bevestigde zaterdag desgevraagd de vice-voorzitter van de AEL, Naima Elmaslouhi.

In het Algemeen Dagblad liet Elmaslouhi zaterdag weten dat de aanslagen volgens haar voortkomen uit onvrede van Turkse moslims met het optreden van de VS in Irak en van Israël in de Palestijnse gebieden.

"Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen.'' De AEL keurt het volgens Elmaslouhi wel af dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen bij de bloedige aanslagen. De Arabisch-Europese Liga Nederland vindt het wel toelaatbaar dat militairen of mensen die bij militaire instituten werken dood gaan bij die aanslagen

bron: nu.nl

barfly
13-12-03, 13:30
Geplaatst door Simon
AEL vindt bomaanslagen Turkije toelaatbaar

Uitgegeven: 13 december 2003 14:14

RIJSWIJK - De Arabisch-Europese Liga (AEL) Nederland veroordeelt de bomaanslagen in Turkije van eind november niet. Dat bevestigde zaterdag desgevraagd de vice-voorzitter van de AEL, Naima Elmaslouhi.

In het Algemeen Dagblad liet Elmaslouhi zaterdag weten dat de aanslagen volgens haar voortkomen uit onvrede van Turkse moslims met het optreden van de VS in Irak en van Israël in de Palestijnse gebieden.

"Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen.'' De AEL keurt het volgens Elmaslouhi wel af dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen bij de bloedige aanslagen. De Arabisch-Europese Liga Nederland vindt het wel toelaatbaar dat militairen of mensen die bij militaire instituten werken dood gaan bij die aanslagen

bron: nu.nl

Ik ben blij dat dat rare mens niet voor mij of mijn minderheid spreekt! Wat is die meid gek!

Wat zou er zijn gebeurt in haar leven dat ze zo kwaad is op de wereld?

Royce
13-12-03, 13:31
Zo AEL kan ook weer inpakken.

Dutchguy
13-12-03, 13:34
Somebody please flush the toilet.

Waterval
13-12-03, 13:37
Lezen is ook een kunst....

Tuier
13-12-03, 13:38
Die AEL types moeten zich 's nodig melden bij het RIAGG, psychiatrisch onderzoek en levenslange begeleiding door een maatschapppelijk werker.

Ze zijn echt van deze wereld los...

Waterval
13-12-03, 13:41
De Arabisch-Europese Liga Nederland vindt het wel toelaatbaar dat militairen of mensen die bij militaire instituten werken dood gaan bij die aanslagen.


Hier gaat het dus om.....

sadeeQ
13-12-03, 13:43
Geplaatst door Simon

"Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen.'' De AEL keurt het volgens Elmaslouhi wel af dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen bij de bloedige aanslagen. De Arabisch-Europese Liga Nederland vindt het wel toelaatbaar dat militairen of mensen die bij militaire instituten werken dood gaan bij die aanslagen



:alien: ik lees alleen dat ze het afkeurt dat er onschuldige burgers vallen.lees niets over goed keuren??

het niet beoordelen van wil niet zeggen dat ze het goed of af keurt

Zwarte Schaap
13-12-03, 13:46
Ik vind vele van jullie hier ook verdacht, er zijn zoveel bomaanslagen die jullie niet veroordeelt hebben. Ik vind dat iedereen op commando en in gelijkgestemde koor, liefst met een zoetsappige melodielijn, de aanslagen moeten veroordelen.

Hup....hup....komt er nog wat van??

Stelletje schijnheilen !

Tuier
13-12-03, 13:48
Even een ballonnetje oplaten...

Als Westerse extremisten een moskee opblazen omdat zich bedreigd en vernederd voelen door de moslim voorgangers is het goed te keuren zolang er maar geen onschuldige doden vallen?

Ik dacht het niet, maar die logica word gebruikt door de AEL, beetje hypocriet is het niet?

sadeeQ
13-12-03, 13:51
Geplaatst door Tuier
Even een ballonnetje oplaten...

Als Westerse extremisten een moskee opblazen omdat zich bedreigd en vernederd voelen door de moslim voorgangers is het goed te keuren zolang er maar geen onschuldige doden vallen?

Ik dacht het niet, maar die logica word gebruikt door de AEL, beetje hypocriet is het niet?


Als de amerikanen in irak of afghanistan een moskee zouden opblazen met de smoes dat er terroristen in zatten .hoor ik je daar ook niet over janken. dus rot lekker toch op hypocriet :wohaa:

an3sdej
13-12-03, 13:57
De AEL is alleen nog aktiegroep. Dezelfde mensen die nu de 'leiding' hebben hoeven nooit meer te rekenen op enig respekt in de Nederlandse politiek.

Als iedereen zijn diepste ongenoegens op die wijze zou uiten, zou de wereld er nog slechter uit zien dan nu.

barfly
13-12-03, 13:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind vele van jullie hier ook verdacht, er zijn zoveel bomaanslagen die jullie niet veroordeelt hebben. Ik vind dat iedereen op commando en in gelijkgestemde koor, liefst met een zoetsappige melodielijn, de aanslagen moeten veroordelen.

Hup....hup....komt er nog wat van??

Stelletje schijnheilen !

Ik veroordeel alle aanslagen en ben zeker tegen geweld. De AEL is dat kennelijk niet want een bomaanslag is geen probleem zolang er maar geen onschuldige slachtoffers vallen? En dat vind jij hypocriet?

Tuier
13-12-03, 14:03
Geplaatst door sadeeQ
Als de amerikanen in irak of afghanistan een moskee zouden opblazen met de smoes dat er terroristen in zatten .hoor ik je daar ook niet over janken. dus rot lekker toch op hypocriet :wohaa:

Alsjeblieft zegt, ga je een beetje genraliseren hier? Dat is het wapen van de zwakkeren.

Je zult weinig mensen in Nederland tegenkomen die meer anti-VS politiek is dan mij. Dus niet zo zeuren.

Maar net zo min als ik wat heb met het neo-conservatief wereldbeeld van de VS heb ik ook niks met de Rechtse Moslim Extremisten van de AEL.

Reactionaire opruiers zijn 't.

sadeeQ
13-12-03, 14:12
Geplaatst door Tuier
Alsjeblieft zegt, ga je een beetje genraliseren hier? Dat is het wapen van de zwakkeren.

:nerveus: oeps. komt waarschijnlijk doordat ik de laatste tijd te veel kranten a la telegraaf en NRC lees.




de Rechtse Moslim Extremisten van de AEL.

Reactionaire opruiers zijn 't.

:haha: :haha:

we praten wel verder als je weet waar je het over hebt :hihi:

Tuier
13-12-03, 14:19
Geplaatst door sadeeQ
:nerveus: oeps. komt waarschijnlijk doordat ik de laatste tijd te veel kranten a la telegraaf en NRC lees.



:haha: :haha:

we praten wel verder als je weet waar je het over hebt :hihi:


Ik zal 't anders zeggen, we praten wel verder als je door hebt met voor een organisatie je te maken hebt en wat de gevolgen hiervan zullen zijn voor een smeltkroes samenleving als de onze.

+Actie = +Reactie

-Actie = -Reactie


Oftewel als de AEL bezig blijft met populistisch geroep om een beetje radicale aanhang te verzamelen werkt dat compleet contraproductief. Gaan ze daarentegen een beetje constructief te werk om er wat van te maken in deze smeltkroes dan zullen ze dezelfde reactie krijgen.

Maar goed, de AEL is nog jong, wijsheid komt met de jaren.

ZbaqZbaq
13-12-03, 14:30
kop van het artikel heeft totaal geen verband met de inhoud

sadeeQ
13-12-03, 14:37
Geplaatst door Tuier
Ik zal 't anders zeggen, we praten wel verder als je door hebt met voor een organisatie je te maken hebt en wat de gevolgen hiervan zullen zijn voor een smeltkroes samenleving als de onze.

.

:lol: Dan zijn we gauw uitgeluld. :fpetaf:

Zwarte Schaap
13-12-03, 14:40
Geplaatst door Dave20
Je kan er een grapje van maken, maar de AEL laat expliciet weten het niet te veroordelen wanneer haar mening gevraagd wordt. Dat is iets anders als gewoon je mond houden. Zonder iets hardop te veroordelen kun je dit in gedachten nog wel doen. Uit de uitspraken van Naima valt echter af te leiden dat de AEL de Turkse aanslagen toelaatbaar vindt, maar enkel de burgerslachtoffers betreurt.

Kun je dan niet verder denken ? Waren er dan militaire slachtoffers gevallen?

Simon
13-12-03, 14:45
Het vreemde is natuurlijk van deze verklaring van het AEL dat er helemaal geen militair doelwit was bij de aanslagen in Turkije. Dus hun toelichting slaat nergens op. Het waren aanslagen op synagoges. Dus het was een burgerdoelwit en ook een religieus doelwit. En toch keuren ze het niet af. Dat vind ik wel een extremistisch standpunt en ik kan er geen enkel begrip voor opbrengen.

T.A.F.K.A.Z
13-12-03, 14:48
[Edit NL-X: tisk tisk]

ZbaqZbaq
13-12-03, 14:49
Geplaatst door Simon
Het vreemde is natuurlijk van deze verklaring van het AEL dat er helemaal geen militair doelwit was bij de aanslagen in Turkije. Dus hun toelichting slaat nergens op. Het waren aanslagen op synagoges. Dus het was een burgerdoelwit en ook een religieus doelwit. En toch keuren ze het niet af. Dat vind ik wel een extremistisch standpunt en ik kan er geen enkel begrip voor opbrengen.


De AEL keurt het volgens Elmaslouhi wel af dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen bij de bloedige aanslagen

moeilijk he lezen

Zwarte Schaap
13-12-03, 14:50
Geplaatst door Simon
Het vreemde is natuurlijk van deze verklaring van het AEL dat er helemaal geen militair doelwit was bij de aanslagen in Turkije. Dus hun toelichting slaat nergens op. Het waren aanslagen op synagoges. Dus het was een burgerdoelwit en ook een religieus doelwit. En toch keuren ze het niet af. Dat vind ik wel een extremistisch standpunt en ik kan er geen enkel begrip voor opbrengen.

Mischien weet het ael niet precies wat de achtergrond is van alle aanslagen en wat de diepere motieven zijn. Daarom vinden zij het mischien verantwoorder om een standaardantwoord te hebben bij strijd waar doden en slachtoffers vallen.

Je kunt wel van alles gaan roepen maar als je de werkelijke toedracht en oorzaak niet weet van een bepaalde strijd/aanslag waar doden en slachtoffers bij vallen dan vind ik hun verklaring heel diplomatiek en correct. Immers ze zijn bij voorbaat al tegen strijd die onschuldige slachtoffers oplevert.

observer
13-12-03, 14:55
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Ik hoop dat er eerdaags een LPF'er met een truck volgeladen met dynamieten het huis van dat meisje binnenstormt. mits er geen onschuldige slachtoffers vallen zal de ael dat neit veroordelen


Mischien weet het ael niet precies wat de achtergrond is van alle aanslagen en wat de diepere motieven zijn. Daarom vinden zij het mischien verantwoorder om een standaardantwoord te hebben bij strijd waar doden en slachtoffers vallen. als je niet weet waarover het gaat moet je geen verklaring uitgeven of een opinie

T.A.F.K.A.Z
13-12-03, 14:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien weet het ael niet precies wat de achtergrond is van alle aanslagen en wat de diepere motieven zijn. Daarom vinden zij het mischien verantwoorder om een standaardantwoord te hebben bij strijd waar doden en slachtoffers vallen.

Je kunt wel van alles gaan roepen maar als je de werkelijke toedracht en oorzaak niet weet van een bepaalde strijd/aanslag waar doden en slachtoffers bij vallen dan vind ik hun verklaring heel diplomatiek en correct. Immers ze zijn bij voorbaat al tegen strijd die onschuldige slachtoffers oplevert.

De man die iedereen maar al te graag van hypocrisie beschuldigt heeft gesproken.


Hoe kun je begrip hebben voor een aanslag en tegelijkertijd afkeuren dat daarbij onschuldige slachtoffers vallen. Het doel van zo'n aanslag, en zeker in dit geval, is toch juist dat er onschuldige slachtoffers vallen? Je kunt ook niet zeggen dat je begrip hebt voor de politieke motieven van zo'n aanslag want die politieke motieven impliceren nou juist dat het plegen van zo'n aanslag het doden van onschuldige slachtoffers goedkeurt.

Dutchguy
13-12-03, 14:56
Geplaatst door Simon
Het vreemde is natuurlijk van deze verklaring van het AEL dat er helemaal geen militair doelwit was bij de aanslagen in Turkije. Dus hun toelichting slaat nergens op. Het waren aanslagen op synagoges. Dus het was een burgerdoelwit en ook een religieus doelwit. En toch keuren ze het niet af. Dat vind ik wel een extremistisch standpunt en ik kan er geen enkel begrip voor opbrengen.

Dit is precies wat ik dus ook vind. Het is gewoon een domme uitspraak van de AEL. Wellicht snappen ze zelf de reikwijdte van dit soort uitspraken niet. Dat gevoel bekruipt mij tenminste.

Zwarte Schaap
13-12-03, 15:09
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
De man die iedereen maar al te graag van hypocrisie beschuldigt heeft gesproken.


Hoe kun je begrip hebben voor een aanslag en tegelijkertijd afkeuren dat daarbij onschuldige slachtoffers vallen. Het doel van zo'n aanslag, en zeker in dit geval, is toch juist dat er onschuldige slachtoffers vallen? Je kunt ook niet zeggen dat je begrip hebt voor de politieke motieven van zo'n aanslag want die politieke motieven impliceren nou juist dat het plegen van zo'n aanslag het doden van onschuldige slachtoffers goedkeurt.

Gewoon beter lezen, ik lees bijvoorbeeld nergens dat ze begrip heeft voor die aanslagen. Grote jongen als jij kunt aangeven waar ze dat gezegd heeft in deze tekst.

barfly
13-12-03, 15:22
De bomaanslagen van afgelopen november in Turkije worden niet veroordeeld door de Arabisch-Europese Liga Nederland (AEL-NL). De vice-voorzitter van de AEL, Naima Elmaslouhi, heeft dit tegenover het ANP bevestigd.

In het Algemeen Dagblad van vandaag liet Elmaslouhi optekenen dat de aanslagen volgens haar voortkomen uit onvrede van Turkse moslims met het optreden van de VS in Irak en van Israël in de Palestijnse gebieden: "Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen''.

Volgens Elmaslouhi keurt de AEL het wel af dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen bij de bloedige aanslagen. Maar volgens haar is het wél toelaatbaar dat militairen of mensen die bij militaire instituten werken dood gaan bij die aanslagen.

Update over bomaanslagen 16:05

Reaktie VVD

De VVD heeft bij monde van Kamerlid Geert Wilders de uitspraken van AEL-vice-voorzitter Elmaslouhi ,,te walgelijk voor woorden'' genoemd. ''De AEL toont weer eens haar ware gezicht''. Volgens hem past dit niet in een democratische rechtsorde.

Wilders meent dat hij echter niets kan uitrichten tegen de AEL, omdat de uitspraken binnen de wet blijven. Wilders probeerde eerder al dreigende taal van AEL-voorzitter Abou Jahjah aan het adres van tegenstanders veroordeeld te krijgen. Minister Donner zag er toen geen reden tot vervolging in. Wilders denkt dat hij met Kamervragen over de uitspraken van Elmaslouhi nog minder kans maakt.

Amsterdam

In Amsterdam zijn gisteren de vier AEL-activisten vrijgelaten die getooid met bivakmutsen en brandende fakkels eerder deze week een blokkade aanlegden op de A10. Het OM wilde de vier langer vastzetten, maar volgens de rechter-commissaris was daar geen aanleiding voor.

Eerder deze week eiste de AEL van burgemeester Job Cohen de vrijlating van de vier. Er werd gedreigd met ''verdere escalatie'' als de vier niet vrij zouden komen.

Met hun actie op de snelweg wilde de AEL herinneren aan het begin van de eerste intifada, de opstand van de Palestijnen in de door Israël bezette gebieden, op 9 december 1987.

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=36008

Het is in ieder geval weer een aardige rel aan het worden....

sadeeQ
13-12-03, 15:27
Geplaatst door barfly



Geert Wilders

Onze limburgse witstaart stekelvarken heeft niets te doen

barfly
13-12-03, 15:30
Geplaatst door sadeeQ
Onze limburgse witstaart stekelvarken heeft niets te doen

Ja dat viel me ook al op :)

nl-x
13-12-03, 15:43
Geplaatst door Tuier
Ik zal 't anders zeggen, we praten wel verder als je door hebt met voor een organisatie je te maken hebt en wat de gevolgen hiervan zullen zijn voor een smeltkroes samenleving als de onze.

+Actie = +Reactie

-Actie = -Reactie


Oftewel als de AEL bezig blijft met populistisch geroep om een beetje radicale aanhang te verzamelen werkt dat compleet contraproductief. Gaan ze daarentegen een beetje constructief te werk om er wat van te maken in deze smeltkroes dan zullen ze dezelfde reactie krijgen.

Maar goed, de AEL is nog jong, wijsheid komt met de jaren.

Ga jij altijd tegen de natuurkunderegels in ???

Actie = - reactie

(Denk bijv. aan de normaalkracht)

nl-x
13-12-03, 15:49
Update over bomaanslagen 16:05

Reaktie VVD

De VVD heeft bij monde van Kamerlid Geert Wilders de uitspraken van AEL-vice-voorzitter Elmaslouhi ,,te walgelijk voor woorden'' genoemd. ''De AEL toont weer eens haar ware gezicht''. Volgens hem past dit niet in een democratische rechtsorde.

Wilders meent dat hij echter niets kan uitrichten tegen de AEL, omdat de uitspraken binnen de wet blijven. Wilders probeerde eerder al dreigende taal van AEL-voorzitter Abou Jahjah aan het adres van tegenstanders veroordeeld te krijgen. Minister Donner zag er toen geen reden tot vervolging in. Wilders denkt dat hij met Kamervragen over de uitspraken van Elmaslouhi nog minder kans maakt.

Amsterdam

In Amsterdam zijn gisteren de vier AEL-activisten vrijgelaten die getooid met bivakmutsen en brandende fakkels eerder deze week een blokkade aanlegden op de A10. Het OM wilde de vier langer vastzetten, maar volgens de rechter-commissaris was daar geen aanleiding voor.

Eerder deze week eiste de AEL van burgemeester Job Cohen de vrijlating van de vier. Er werd gedreigd met ''verdere escalatie'' als de vier niet vrij zouden komen.

Met hun actie op de snelweg wilde de AEL herinneren aan het begin van de eerste intifada, de opstand van de Palestijnen in de door Israël bezette gebieden, op 9 december 1987.

nl-x
13-12-03, 15:53
Trouwens, als je dat stuk goed leest, zie je zo dat het makkelijk een gemanipuleerd stuk kan zijn.

Als je leest van Naima precies heeft gezegd, kan ik me best voorstellen dat de media de kop heeft 'geïnterpreteerd', zoals gewoonlijk.

MAW: ik geloof het niet.

Naima zal DENK IK DAN bedoeld hebben dat ze bloedige aanslagen met ontschuldige slachtoffers veroordeelt, en dat ze militaire doelen legetiem vindt.

De media zal er dan wel dat stuk van hebben gemaakt.


Uiteraard vinden jullie me nu allemaal een complottheorist. Maar time will tell.


nlx

lennart
13-12-03, 15:56
Heeft niemand het AD gekocht?

Het valt wel weer op dat de usual suspects weer boven komen drijven.

sadeeQ
13-12-03, 16:13
Geplaatst door lennart
Heeft niemand het AD gekocht?

Het valt wel weer op dat de usual suspects weer boven komen drijven.

:vreemd:


.Allah's poldermeisje


Op de vloer van de kale, kille Utrechtse kelder liggen spandoeken in de maak. Slave of the white house, war criminal en bevrijders of terroristen. Het zijn de voorbereidingen voor een zoveelste demonstratie. Langs het plafond hangen AEL-vlaggen aan leidingen. Aan een lange, lege tafel AEl-vice-voorzitter Naima Elmaslouhi. Geen hoofddoekje, niet aan de drugs, niet crimineel.
Elmaslouhi voldoet aan geen van de stereotypes van jonge Marokkanen in Nederland. Met haar spijkerjack, coltrui en lichtblauw mobieltje gaat ze moeiteloos op in het Hollandse straatbeeld. Geboren in Nederland uit ouders die als gastarbeider midden jaren 70 uit Marokko hier een nieuwe toekomst zochten. Nu, 24 jaar later, leidt hun dochter voltijds de moslimbeweging AEL Nederland.

.

lennart
13-12-03, 16:41
1. Mama zit achter de stoute jongens aan
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1071210123180.html

... - vlaggen aan leidingen. Aan een lange, lege tafel AEl- vice- voorzitter Naima Elmaslouhi. Geen hoofddoekje, niet aan de drugs, niet crimineel.- Elmaslouhi voldoet aan geen van de stereotypes van jonge Marokkanen in Nederland. Met haar spijkerjack, coltrui ...

an3sdej
13-12-03, 16:46
"Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen''.

Het is een logische reflex als je bommen gaat plaatsen op drukke burgerdoelen, als je het met je regering oneens bent. :vlammen:

Jezus wat een stomme opmerkingen. Dit is dus echt ondemocratisch denken, niks geen parlement waar je de eigen zaak kunt bevechten, leg maar een paar bommen!! BAH

Julien
13-12-03, 21:55
De AEL is een zieke partij. Hoe kun je een terroristische actie nu niet afkeuren??

Maar ik ben wel een beetje blij met deze uitspraak. Nu maakt de AEL alleen maar zichzelf kapot. Van Turken kunnen ze al helemaal geen stemmen meer krijgen nu.. :blij: :blij:

AEL.. ga toch lekker naar de geliefde Arabische wereld. Kom Europa niet lastig vallen met dit gezeik.

Rabi'ah.
13-12-03, 21:59
Mijn God mensen, leer toch lezen!!!! Er staat in het artikel dat de AEL het volgens het internationaal recht gerechtvaardigde verzet van een bezet volk tegen een onderdrukkende bezettingsmacht steunt. Maar het doden van burgers wordt door de AEL expliciet veroordeeld . I rest my case.

Vrede ,

Rabi'ah.

T.A.F.K.A.Z
13-12-03, 22:04
Reaktie VVD

De VVD heeft bij monde van Kamerlid Geert Wilders de uitspraken van AEL-vice-voorzitter Elmaslouhi ,,te walgelijk voor woorden'' genoemd. ''De AEL toont weer eens haar ware gezicht''. Volgens hem past dit niet in een democratische rechtsorde.

Wilders meent dat hij echter niets kan uitrichten tegen de AEL, omdat de uitspraken binnen de wet blijven. Wilders probeerde eerder al dreigende taal van AEL-voorzitter Abou Jahjah aan het adres van tegenstanders veroordeeld te krijgen. Minister Donner zag er toen geen reden tot vervolging in. Wilders denkt dat hij met Kamervragen over de uitspraken van Elmaslouhi nog minder kans maakt.

T.A.F.K.A.Z
13-12-03, 22:05
Geplaatst door Rabi'ah.
Mijn God mensen, leer toch lezen!!!! Er staat in het artikel dat de AEL het volgens het internationaal recht gerechtvaardigde verzet van een bezet volk tegen een onderdrukkende bezettingsmacht steunt. Maar het doden van burgers wordt door de AEL expliciet veroordeeld . I rest my case.

Vrede ,

Rabi'ah.


Tot welke verhouding staat het doden van onschuldige mensen tot het hebben van frustraties over de handelswijze van je eigen regering?

Mark
13-12-03, 22:16
Geplaatst door Simon

RIJSWIJK - De Arabisch-Europese Liga (AEL) Nederland veroordeelt de bomaanslagen in Turkije van eind november niet. Dat bevestigde zaterdag desgevraagd de vice-voorzitter van de AEL, Naima Elmaslouhi.

In het Algemeen Dagblad liet Elmaslouhi zaterdag weten dat de aanslagen volgens haar voortkomen uit onvrede van Turkse moslims met het optreden van de VS in Irak en van Israël in de Palestijnse gebieden.

"Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen.''

Dus de aanslagen waarbij alleen burger slachtoffers vielen veroordelen ze niet.


Geplaatst door Simon
De AEL keurt het volgens Elmaslouhi wel af dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen bij de bloedige aanslagen.

huh, dus ze keuren deze aanslagen waarbij alleen burgerslachtoffers vielen toch af? :confused:

T.A.F.K.A.Z
13-12-03, 22:20
"Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen.''

Hoe kunnen Turken zich onderdrukt en vernederd voelen door de VS en Israel? Vernederd ala, maar onderdrukt?

an3sdej
13-12-03, 22:29
Mijn God mensen, leer toch lezen!!!! Er staat in het artikel dat de AEL het volgens het internationaal recht gerechtvaardigde verzet van een bezet volk tegen een onderdrukkende bezettingsmacht steunt. Maar het doden van burgers wordt door de AEL expliciet veroordeeld . I rest my case.

Verzet doet men in een democratie in het parlement, niet met bommen.

Zodra je dit soort verzet zegt te kunnen begrijpen, keur je terreur goed.
Je kunt het draaien zoals je wilt, het is ongeloofwaardig, en RABIAAT

Julien
13-12-03, 22:38
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
"Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen.''

Hoe kunnen Turken zich onderdrukt en vernederd voelen door de VS en Israel? Vernederd ala, maar onderdrukt?

Het is inderdaad een vreemde uitspraak.

Turkije en Isrsael en de VS zijn elkaars beste vrienden.

Turkije steunt Israel zelfs in het leger.
Turkije kiest indirect de kant van Israel dus.

respect
13-12-03, 23:00
Geplaatst door Simon
AEL vindt bomaanslagen Turkije toelaatbaar

Uitgegeven: 13 december 2003 14:14

RIJSWIJK - De Arabisch-Europese Liga (AEL) Nederland veroordeelt de bomaanslagen in Turkije van eind november niet. Dat bevestigde zaterdag desgevraagd de vice-voorzitter van de AEL, Naima Elmaslouhi.

In het Algemeen Dagblad liet Elmaslouhi zaterdag weten dat de aanslagen volgens haar voortkomen uit onvrede van Turkse moslims met het optreden van de VS in Irak en van Israël in de Palestijnse gebieden.

"Die mensen voelen zich onderdrukt en vernederd en zij willen zich verzetten. Dat is een logisch reflex. Dat verzet steunen we. Wij kunnen daar niet over oordelen.'' De AEL keurt het volgens Elmaslouhi wel af dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen bij de bloedige aanslagen. De Arabisch-Europese Liga Nederland vindt het wel toelaatbaar dat militairen of mensen die bij militaire instituten werken dood gaan bij die aanslagen

bron: nu.nl

Hallo Allemaal,

Buiten het feit dat het heel dom is en absoluut niet Islamitisch is om dit soort geweld goed te keuren, beweert hier mevrouw Naima Almaslouhi dat de aanslagen daadwerkelijk het werk is van Turkse Moslims die daarmee hun onvrede tonen. Ik ben wel wat dommigheid gewend van Barbygirl Elmaslouhi, maar dit slaat echt alles. Mevrouw Barbygirl, hoelang is de Intifada aan de gang en hoelang al wordt Irak onderdrukt? Of zijn Turkse Moslims gewoon traag met hun reflax?

Als vice voorzitter van AEL (een clubje imbecielen van ongeveer 20 leden!) verzoek ik je voortaan om niet namens Moslims, Marokkanen, Berbers, Arabieren enz. te spreken, want dat denkt menige Nederlander, maar zeg expliciet dat je namens 20 imbecielen spreekt, dank u! Dit soort uitspraken bezorgen juist die negatieve houding van de media en daarmee de kijk van gemanupileerde Nederlanders naar Moslims, Marokkanen enz.

De waarheid achter die aanslagen weet niemand en zoals gewoonlijk zullen een aantal Turkse Moslims gearresteerd worden en de schuld krijgen. Turkije bewijst actief mee te doen met het bestrijden van Terrorisme (Islam!) Europa zet de deur van de EU ietsjes wijder open voor Turkije en USA is alweer dik tevreden met het behalen van een nieuw strategisch punt (Turkije als onderdeel van EU en meest onderdanig aan USA) om haar macht over de wereld uit te breiden. En ze leven lang en gelukkig, Barbygirl.

Jezus

an3sdej
13-12-03, 23:37
Als vice voorzitter van AEL (een clubje imbecielen van ongeveer 20 leden!) verzoek ik je voortaan om niet namens Moslims, Marokkanen, Berbers, Arabieren enz. te spreken, want dat denkt menige Nederlander, maar zeg expliciet dat je namens 20 imbecielen spreekt, dank u! Dit soort uitspraken bezorgen juist die negatieve houding van de media en daarmee de kijk van gemanupileerde Nederlanders naar Moslims, Marokkanen enz.


:hihi: :duim:

Simon
13-12-03, 23:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
moeilijk he lezen

Nou nee, moeilijk voor jou blijkbaar. Die aanslagen zijn al achter de rug en waren gericht op burgerdoelen. Die aanslagen vindt de AEL toelaatbaar. En dan geven ze als toelichting dat alleen militaire doelen geoorloofd zijn. Nu blijkbaar niet want ze keuren de aanslagen in Turkije op burgerdoelen niet af. Oftewel ze spreken zichzelf tegen.

Simon
13-12-03, 23:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Immers ze zijn bij voorbaat al tegen strijd die onschuldige slachtoffers oplevert.

Nou blijkbaar dus niet want ze keuren de aanslagen in Turkije - met als doelwit burgerslachtoffers - NIET af.

Zwarte Schaap
14-12-03, 00:09
Geplaatst door Simon
Nou nee, moeilijk voor jou blijkbaar. Die aanslagen zijn al achter de rug en waren gericht op burgerdoelen. Die aanslagen vindt de AEL toelaatbaar. En dan geven ze als toelichting dat alleen militaire doelen geoorloofd zijn. Nu blijkbaar niet want ze keuren de aanslagen in Turkije op burgerdoelen niet af. Oftewel ze spreken zichzelf tegen.

Waar lees jij dat het ael die aanslagen toelaatbaar acht? Iets niet direct afkeuren wil niet zeggen dat je dat goedkeurt.

Mischien weet het ael niet precies wat de achtergrond is van alle aanslagen en wat de diepere motieven zijn. Daarom vinden zij het mischien verantwoorder om een standaardantwoord te hebben bij strijd waar doden en slachtoffers vallen.

Je kunt wel van alles gaan roepen maar als je de werkelijke toedracht en oorzaak niet weet van een bepaalde strijd/aanslag waar doden en slachtoffers bij vallen dan vind ik hun verklaring heel diplomatiek en correct. Immers ze zijn bij voorbaat al tegen strijd die onschuldige slachtoffers oplevert

Dutchguy
14-12-03, 00:12
Geplaatst door Zwarte Schaap


Je kunt wel van alles gaan roepen maar als je de werkelijke toedracht en oorzaak niet weet van een bepaalde strijd/aanslag waar doden en slachtoffers bij vallen dan vind ik hun verklaring heel diplomatiek en correct. Immers ze zijn bij voorbaat al tegen strijd die onschuldige slachtoffers oplevert

En daarom klopt het dus niet wat ze zeggen. Bij de aanslagen in Turkije vielen namelijk alleen maar onschuldige burgerslachtoffers. Dus hadden ze beter niets kunnen zeggen.

an3sdej
14-12-03, 00:15
Misschien moeten ze gewoon eens wat gaan werken in de achterstandswijken i.p.v. dit soort domme persverklaringen uit te doen gaan.

et_2000nl
14-12-03, 00:27
Ik, ET, zou het ook terecht vinden als de AEL word weggevaagd bij de eerstvolgende leden vergadering. Ik zou het jammer vinden als daar burgerslachtoffers bij vallen. Maar ja, ik praat een actie gepleegd tegen burgers, graag goed met het argument dat het wel toegestaan zou zijn, als diezelfde actie tegen militairen gericht was.
Het is ook heel begrijpelijk, dat er mensen zijn die zich willen verzetten tegen mensen die aanslagen tegen onschuldige burgers goed praten. Deze onschuldige burgers voelen zich bedreigd door deze AEL activisten. En zullen daardoor zich ook genoodzaakt voelen actie te ondernemen.

Zo, ff dat AEL bericht geinverteerd.... Stelletje frustro's.... Ik kijk nu al uit naar de reaktie van Theo van Gogh. Hij heeft weer een reden gevonden om alle moslims achterlijk en kamelen neukers te noemen. En daar voor wil ik de AEL graag bedanken. Ga door zo jongens, jullie zijn op de goeie weg.... :moe:

freya
14-12-03, 00:37
Ik ben toch wel heel benieuwd wat Naima nou werkelijk gezegd heeft.

Op basis zo'n paar regels samenvatting van een journalist, ga ik geen oordeel geven.

Een samenvatting van het artikel van weer een andere journalist nog wel :confused:


Staan jullie niet een beetje snel klaar met jullie analyses en conclusies?

et_2000nl
14-12-03, 01:00
Geplaatst door freya
Ik ben toch wel heel benieuwd wat Naima nou werkelijk gezegd heeft.

Op basis zo'n paar regels samenvatting van een journalist, ga ik geen oordeel geven.

Een samenvatting van het artikel van weer een andere journalist nog wel :confused:


Staan jullie niet een beetje snel klaar met jullie analyses en conclusies?

Salaam Freya,

Alles goed?

Ja we staan snel klaar, maar vooroordelen en te snel reageren is niemand vreemd. Dat is niet goed maar wel leuk. :D

Puk
14-12-03, 01:59
Geplaatst door et_2000nl
Ik, ET, zou het ook terecht vinden als de AEL word weggevaagd bij de eerstvolgende leden vergadering. Ik zou het jammer vinden als daar burgerslachtoffers bij vallen. Maar ja, ik praat een actie gepleegd tegen burgers, graag goed met het argument dat het wel toegestaan zou zijn, als diezelfde actie tegen militairen gericht was.
Het is ook heel begrijpelijk, dat er mensen zijn die zich willen verzetten tegen mensen die aanslagen tegen onschuldige burgers goed praten. Deze onschuldige burgers voelen zich bedreigd door deze AEL activisten. En zullen daardoor zich ook genoodzaakt voelen actie te ondernemen.

Zo, ff dat AEL bericht geinverteerd.... Stelletje frustro's.... Ik kijk nu al uit naar de reaktie van Theo van Gogh. Hij heeft weer een reden gevonden om alle moslims achterlijk en kamelen neukers te noemen. En daar voor wil ik de AEL graag bedanken. Ga door zo jongens, jullie zijn op de goeie weg.... :moe:

Dat inverteren... daar zat ik ook aan te denken. Goed gesproken ET! :duim:

Overigens vind ik deze AEH-reactie veel lijken op de reactie van (bepaalde) Nederlandse moslims op 911: Wel begrip maar geen goedkeuring. Vleesch nog visch.

De Arabische Europese Hamas identificeert zichzelf graag met terroristische acties. Een veeg teken.

ronald
14-12-03, 02:08
Geplaatst door Puk
Dat inverteren... daar zat ik ook aan te denken. Goed gesproken ET! :duim:

Overigens vind ik deze AEH-reactie veel lijken op de reactie van (bepaalde) Nederlandse moslims op 911: Wel begrip maar geen goedkeuring. Vleesch nog visch.

De Arabische Europese Hamas identificeert zichzelf graag met terroristische acties. Een veeg teken.


Als ik familie van een van die Turkse slachtoffers was, dan zou ik deze dame voor het gerecht in België hebben gesleept. Zij wíst er zeker van....vermoed ik.

Puk
14-12-03, 02:23
Geplaatst door ronald
Als ik familie van een van die Turkse slachtoffers was, dan zou ik deze dame voor het gerecht in België hebben gesleept. Zij wíst er zeker van....vermoed ik.

De sympathie van de AEH voor terreuraanslagen was en is nogmaals duidelijk gemaakt. En dat daar onschuldige moslims het slachtoffer van worden, interesseert ze inderdaad geen reet.

Nederland heeft echt helemaal niks te winnen bij de Arabische Europese Hamas. Opzouten!

freya
14-12-03, 09:39
Geplaatst door ronald
Als ik familie van een van die Turkse slachtoffers was, dan zou ik deze dame voor het gerecht in België hebben gesleept. Zij wíst er zeker van....vermoed ik.

Wat is dat nou weer voor een belachelijke verdachtmaking :moe:

Waterval
14-12-03, 09:53
Plegen de Koerden nog aanslagen in Turkije?

sadeeQ
14-12-03, 10:01
Geplaatst door Waterval
Plegen de Koerden nog aanslagen in Turkije?


:haha:


die worden onderdrukt door de turken en mogen dat wel doen dus,en nog gekker,ze worden gesteund door nederland in hun strijd :lekpuh:

nl-x
14-12-03, 10:54
Ik heb het al een paar keer eerder geroepen. Maar blijkbaar kiest men voor het gemak om zo snel die krantenknipsel te geloven. Hoe tegenstrijdig, smeuig en onverwachts die ook mag klinken.

Ieder met een beetje hersen snapt zo dat ik nog even zn mening voor zich moet houden, omdat die op de ZOVEELSTE opzettelijke mediafout lijkt.

Moeten we ons nouzelf echt wijsmaken dat iemand zohoog in de AEL zou hebben gezegd dat ie het goedkeurt, dat medemoslims gedood zijn? En dan nog vanuit een bericht dat helemaal tegenstrijdig is met zichzelf, en bovendien ook nog verwarrend is?

Beter gezegd, kan iemand misschien de telefoonnummer vinden van dat mens? Dan bel ik haar wel.

Of anders die MokroMike, die is toch AEL'er, als ik het goed heb? Geef eens duidelijkheid hierover!

nlx

ZbaqZbaq
14-12-03, 12:54
Ik denk dat AEL wel een reactie zal geven op haar site over dit gemanipuleerde interview.

Simon
14-12-03, 13:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar lees jij dat het ael die aanslagen toelaatbaar acht? Iets niet direct afkeuren wil niet zeggen dat je dat goedkeurt.


Dat is voor mij hetzelfde. Als je na zulke bloedige aanslagen op burgerdoelen zegt dat je die "niet afkeurt" dan vind je ze blijkbaar toelaatbaar.

ZbaqZbaq
14-12-03, 13:06
Geplaatst door Simon
Dat is voor mij hetzelfde. Als je na zulke bloedige aanslagen op burgerdoelen zegt dat je die "niet afkeurt" dan vind je ze blijkbaar toelaatbaar.

zoiets als...

either you are with us or you are with the terrorists ?

an3sdej
14-12-03, 13:07
Ik denk dat AEL wel een reactie zal geven op haar site over dit gemanipuleerde interview

En jij denkt dat veel mensen de versie van de AEL zullen geloven? De AEL is echt niet meer geloofwaardig hoor Nabil/Zbaqzbaq.

freya
14-12-03, 13:10
Geplaatst door an3sdej
En jij denkt dat veel mensen de versie van de AEL zullen geloven? De AEL is echt niet meer geloofwaardig hoor Nabil/Zbaqzbaq.

Uh............

Wie heeft het oorspronkelijke interview eigenlijk gegeven?

Dus wie zal het beste weten wat er gezegd is en hoe dat is bedoeld?


Dus de versie van de AEL kan alleen de enige juiste zijn!

Simon
14-12-03, 13:10
Geplaatst door ZbaqZbaq
zoiets als...

either you are with us or you are with the terrorists ?

Nou laten we zeggen "of je bent er voor dat die mensen gedood zijn of je bent er niet voor". Een beetje dood bestaat immers niet. En de AEL vindt blijkbaar toelaatbaar dat ze gedood zijn.

Simon
14-12-03, 13:13
Geplaatst door nl-x
Ieder met een beetje hersen snapt zo dat ik nog even zn mening voor zich moet houden, omdat die op de ZOVEELSTE opzettelijke mediafout lijkt.

Als er gezegd wordt door nu.nl dat het "desgevraagd bevestigd" is ga ik er vanuit dat ze bevestiging gevraagd hebben van uitspraken in de media en die bevestiging gekregen hebben. Ik ga dus in dit geval niet uit van een media-fout.

Julien
14-12-03, 13:19
Geplaatst door nl-x
Ik heb het al een paar keer eerder geroepen. Maar blijkbaar kiest men voor het gemak om zo snel die krantenknipsel te geloven. Hoe tegenstrijdig, smeuig en onverwachts die ook mag klinken.

Ieder met een beetje hersen snapt zo dat ik nog even zn mening voor zich moet houden, omdat die op de ZOVEELSTE opzettelijke mediafout lijkt.

Moeten we ons nouzelf echt wijsmaken dat iemand zohoog in de AEL zou hebben gezegd dat ie het goedkeurt, dat medemoslims gedood zijn? En dan nog vanuit een bericht dat helemaal tegenstrijdig is met zichzelf, en bovendien ook nog verwarrend is?

Beter gezegd, kan iemand misschien de telefoonnummer vinden van dat mens? Dan bel ik haar wel.

Of anders die MokroMike, die is toch AEL'er, als ik het goed heb? Geef eens duidelijkheid hierover!

nlx

Volgens mij wil jij het gewoon niet geloven. Het zal dus wel weer de schuld van de media zijn... :verward:

Geef gewoon toe dat de AEL een racistische fundamentalistische klote partij is.

freya
14-12-03, 13:44
Lezen jullie allemaal dit ff?

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=80665