PDA

Bekijk Volledige Versie : Tunnel tussen Europa en Afrika (Als ik nog `n derde topic zie ga ik killen)



Waterval
13-12-03, 20:31
Tunnel van Spanje naar Marokko



AMSTERDAM - Spanje en Marokko zijn overeengekomen een treintunnel van 39 kilometer te bouwen die de twee landen moet verbinden.

De tunnel komt op de bodem van de Straat van Gibraltar omdat ter plekke het water niet dieper is dan 300 meter.


telegraaf.nl

http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article6546221.ece

sadeeQ
13-12-03, 20:39
Geplaatst door Waterval
Tunnel van Spanje naar Marokko



AMSTERDAM - Spanje en Marokko zijn overeengekomen een treintunnel van 39 kilometer te bouwen die de twee landen moet verbinden.

De tunnel komt op de bodem van de Straat van Gibraltar omdat ter plekke het water niet dieper is dan 300 meter.


telegraaf.nl

http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article6546221.ece


:hihi: :hihi:

vraag me af wat eerder af zal zijn

de brug waar ze het 15 jaar geleden al accoord mee waren of de tunnel.

Joesoef
13-12-03, 20:43
Dat vind ik nu een Hasjtikke goed idee :zegniets:

Waterval
13-12-03, 20:46
Ik ga lachen als ze beginnen met boren en merken dat er al tunnels zijn....

:gniffel:

barfly
13-12-03, 20:47
Misschien kunnen de Nederlandse weg en water bouwers hier iets betekenen?

Laten we zeggen een redelijke snelweg van Spanje naar Marokko. Dan dammen we gelijk die Middelandse zee in en maken er een leuk recreatie meer van waar we wellicht wat leuke eilandjes kunnen creeeren? :D

Goodnight
13-12-03, 20:47
Geplaatst door Joesoef
Dat vind ik nu een Hasjtikke goed idee :zegniets:

:melig2:

sadeeQ
13-12-03, 20:51
:cheefbek:

eerst was de zee de grootste moordenaar van illegalen,nu zullen de afgerukte ledematen de hele lente van de tunnel wand versieren

nl-x
13-12-03, 20:52
Ik betaal nog veel liever voor de pont dan dat ik een Spaans/Marokkaanse tunnel waag van 39 km.

Hebben jullie ooit eens die Spaanse tunnels gezien :S Die zijn echt eng...
En heb je ooit een Marokkaanse tunnel gezien? Nee, dat heb je niet. Die bestaan niet. :hihi:

nlx

ps. Volgens mij zal de pont niet veel duurder zijn dan de tol die ze zullen vragen voor die tunnel.

barfly
13-12-03, 21:00
Geplaatst door nl-x
Ik betaal nog veel liever voor de pont dan dat ik een Spaans/Marokkaanse tunnel waag van 39 km.

Hebben jullie ooit eens die Spaanse tunnels gezien :S Die zijn echt eng...
En heb je ooit een Marokkaanse tunnel gezien? Nee, dat heb je niet. Die bestaan niet. :hihi:

nlx

ps. Volgens mij zal de pont niet veel duurder zijn dan de tol die ze zullen vragen voor die tunnel.

Dat zeg ik! Nederlanders inhuren! :moe:

sadeeQ
13-12-03, 21:00
Geplaatst door nl-x
heb je ooit een Marokkaanse tunnel gezien? Nee, dat heb je niet. Die bestaan niet. :hihi:

.

:hardlach: tussen tetouan en el hoeceima heb je een tunneltje.3 meter lang :knipoog: telt dat ook??

nl-x
13-12-03, 21:13
Geplaatst door barfly
Dat zeg ik! Nederlanders inhuren! :moe:

Eerst gaan die Nederlanders kilometers diep in het aarsje van Bush kruipen en komen -zeer verrast- met stront terug ipv JSF orders. Daarna verwachten ze gratis orders binnen te halen bij een land waarmee conflicten werden gezocht ivm kadasterinzagen die andersom ook nooit gemogen zouden zijn.

Ik zie dat niet zo snel aankomen :maf3:

Joesoef
13-12-03, 21:14
Geplaatst door barfly
Dat zeg ik! Nederlanders inhuren! :moe:

Mark houd wijselijk zijn kop dicht. Die weet ondertussen hoe dat zit met Marokko....

nl-x
13-12-03, 21:15
Geplaatst door sadeeQ
:hardlach: tussen tetouan en el hoeceima heb je een tunneltje.3 meter lang :knipoog: telt dat ook??

Das toch niet die ene bij F'diq ? Daar zit ook een 3m ZEER ENGE tunneltje :)

sadeeQ
13-12-03, 21:20
Geplaatst door nl-x
Das toch niet die ene bij F'diq ? Daar zit ook een 3m ZEER ENGE tunneltje :)

:vreemd: tussen sebta en tetouan?

hmm die is door de spanjaarden 100 jaar geleden aangelegd en telt niet mee :lekpuh:

Royce
13-12-03, 21:32
Geplaatst door nl-x
Das toch niet die ene bij F'diq ? Daar zit ook een 3m ZEER ENGE tunneltje :)


Je bedoelt M`diq. Als je Sekka opgaat zit daar wahd tunnel waar `n Vw Transporter inpast maar `n Mercedes sprinter niet...:hihi:

Royce
13-12-03, 21:32
Geplaatst door sadeeQ
:vreemd: tussen sebta en tetouan?

hmm die is door de spanjaarden 100 jaar geleden aangelegd en telt niet mee :lekpuh:


Hij staat er nog geen 10jaar pik. Met de hand uitgehakt :hihi:

nl-x
13-12-03, 21:34
Geplaatst door Royce
Je bedoelt M`diq. Als je Sekka opgaat zit daar wahd tunnel waar `n Vw Transporter inpast maar `n Mercedes sprinter niet...:hihi:



M'diq idd ! Verkeerde letter :P

sadeeQ
13-12-03, 21:39
Geplaatst door Royce
Hij staat er nog geen 10jaar pik. Met de hand uitgehakt :hihi:

:hihi: je bedoelt die tunnel voor rincoon a boeraas, dat was vroeger een trein tunneltje en sinds een paar jaar hebben ze hem omgebouwd tot een verkeers tunneltje

Joesoef
13-12-03, 21:42
Geplaatst door Royce
Je bedoelt M`diq. Als je Sekka opgaat zit daar wahd tunnel waar `n Vw Transporter inpast maar `n Mercedes sprinter niet...:hihi:




Empirisch vastgesteld? :tik:

ZbaqZbaq
13-12-03, 22:36
Marokko en Spanje leggen tunnel onder zee aan

Uitgegeven: 13 december 2003 23:22

MADRID - Spanje en Marokko gaan een treintunnel aanleggen onder de Straat van Gibraltar die beide landen met elkaar moet gaan verbinden. Dat heeft het Spaanse ministerie van Ontwikkeling in Madrid zaterdag bekendgemaakt. De tunnel krijgt een lengte van 39 kilometer. Voor de Straat van Gibraltar is gekozen, omdat de zee hier slechts 300 meter diep is.

Het plan voor een vaste verbinding tussen het Noord-Afrikaanse land en Europa staat nog in de kinderschoenen. Beide landen zijn een werkplan voor drie jaar overeengekomen, waarvoor voorlopig een bedrag beschikbaar is van 27 miljoen euro. Het grootste deel hiervan gaat naar seismologisch onderzoek om een geschikt traject te vinden.

Volgens de huidige plannen is de tunnel gesitueerd tussen het Spaanse Punte Palomas, 40 kilometer ten westen van Gibraltar, en het Marokkaanse Punta Malabata, nabij Tanger. Plannen voor een vaste verbinding tussen beide landen dateren al van 1980. Eerder deze maand werden ze nieuw leven in geblazen.

In juli 2002 kwam het bijna tot een militaire confrontatie tussen Marokko en Spanje toen beide landen een dispuut hadden over het onbewoonde Spaanse eilandje Perejil vlak voor de Marokkaanse kust. Marokkaanse militairen bezetten toen enige tijd het eilandje.

respect
13-12-03, 22:36
Geplaatst door Waterval
Tunnel van Spanje naar Marokko



AMSTERDAM - Spanje en Marokko zijn overeengekomen een treintunnel van 39 kilometer te bouwen die de twee landen moet verbinden.

De tunnel komt op de bodem van de Straat van Gibraltar omdat ter plekke het water niet dieper is dan 300 meter.


telegraaf.nl

http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article6546221.ece

Ze kunnen beter een van de vele hash smokkeltunnels verbreden, dat zal veel schelen in de kosten. En die zijn ook veel korten.....

Hihihi

Jezus

Royce
13-12-03, 22:39
Geplaatst door nl-x
M'diq idd ! Verkeerde letter :P


Fnideq ligt wat kilometers verder.


je bedoelt die tunnel voor rincoon a boeraas, dat was vroeger een trein tunneltje en sinds een paar jaar hebben ze hem omgebouwd tot een verkeers tunneltje

Nee stinkerd. Die tunnel is weggehaald. Tunnel die er nu staat is met de hand uitgehakt 9jaar geleden als ik het goed begrepen heb. Mijn werkloze pa heeft `n mooi huis in M`diq. Ik weet waar ik over praat...:hihi:

En `n Mercedes Sprinter kon er 4jaar geleden niet doorheen...:hihi:

MocroStyle
13-12-03, 22:43
Leuk, maar denk niet dat die treintunnel nog een toegevoegde waarde heeft voor de jaarlijkse trek van busjes richting het zuiden. Misschien wat versere Hasj in de coffeeshops, meer niet.

Julien
13-12-03, 23:00
leuk die tunnel.

Ik ben al een paar keer naar Noord-Marokko geweest, maar nu kun je dus direct met de auto..

ff vraagje: ik dacht dat Spanje en Marokko op voet van oorlog zaten en dat ze elkaar niet mogen?

Een tunnel tussen beide landen is dan een beetje vreemd.

an3sdej
14-12-03, 00:04
Straks moeten ze aan de Marokkaanse kust kampen als bij Calais maken, om de stromen Afrikanen vanuit het zuiden op te vangen.

Joesoef
14-12-03, 00:21
Ze hebben in ieder geval al een vuilverbranding met dubbele bodem in Marokko.

gibraltar
14-12-03, 02:17
na die lange reis naar marokko.wil ik echt niet in een zwart gat verdwijnen.om in marokko te komen.
geef mij maar de rapido naar ceuta, lekker snel en frisse zeelucht
plus zwemmende dolfijnen.en een mooi uitzicht als je marokko nadert.

Zwarte Schaap
14-12-03, 02:50
Geplaatst door Royce
Fnideq ligt wat kilometers verder.



Nee stinkerd. Die tunnel is weggehaald. Tunnel die er nu staat is met de hand uitgehakt 9jaar geleden als ik het goed begrepen heb. Mijn werkloze pa heeft `n mooi huis in M`diq. Ik weet waar ik over praat...:hihi:

En `n Mercedes Sprinter kon er 4jaar geleden niet doorheen...:hihi:

Waar zitten jullie? beneden of boven de sakka?

Waterval
14-12-03, 09:43
Ik stel voor dat de "Marokkaanse regering ;) " die tunnel gewoon door het volk laat graven.... Je zult zien hoe snel die dan klaar is...Ik denk dat ze zelfs doorgraven tot ze aansluiting vinden op de Amsterdamse metro..

Asma2
14-12-03, 10:52
Hi Hi allen,

Ik moest even lachen om deze topic!! dit plan ligt er volgens mij al vanaf mijn geboorte net als de autosnelweg van Nadot tot Alhoceima en van Alhociema tot tetouan langs de kust!!

Ik zou zeggen geen woorden maar daden!!

Sadeeq;
Inderdaad ongeveer 50 kilometer voor Alhoceima en 15 km voor Torres heb je zo 'n klein tunneltje. Dat tunneltje is volgens mij 5 meter lang en 3 meter hoog en stamt af van de bezetting van de Spanjaarden tijdens de bezetting van Rif!!!
Er kunnen in dat tunneltje maar een aut te gelijk en voor het tunneltje heb je een bord dat je NIET moet vergeten om je lichten aan te doen!!!

KAPOTTT LACHEN!!!

Arif irebdaaaaaaaa!!!

PS volgens mij heeft dat tunneltje veel schade opgelopen door de overstroming van de afgelopen weken in Arif!!!

Gegroet,
Alhoceima Berggeit!!

sadeeQ
14-12-03, 13:15
Geplaatst door Asma2
Hi Hi allen,

Ik moest even lachen om deze topic!! dit plan ligt er volgens mij al vanaf mijn geboorte net als de autosnelweg van Nadot tot Alhoceima en van Alhociema tot tetouan langs de kust!!

Ik zou zeggen geen woorden maar daden!!
mijn idee

ik hoor al 20 jaar plannen voor een brug,ze waren zelfs al aan begonnen 10 jaar geleden :giechel:



Sadeeq;
Inderdaad ongeveer 50 kilometer voor Alhoceima en 15 km voor Torres heb je zo 'n klein tunneltje. Dat tunneltje is volgens mij 5 meter lang en 3 meter hoog en stamt af van de bezetting van de Spanjaarden tijdens de bezetting van Rif!!!
Er kunnen in dat tunneltje maar een aut te gelijk en voor het tunneltje heb je een bord dat je NIET moet vergeten om je lichten aan te doen!!!

KAPOTTT LACHEN!!!

:hihi: :hihi: dat bord is voor als het donker/nacht is :watte?:





Berggeit!!
:love2:

Asma2
14-12-03, 19:52
Sadeeq:

Mag ik niet trots wezen omdat ik een Berggeit ben??

Ik ben een trotse Berggeit waar geen enkele Corrupte arabier tegen op kan!!

Gegroet,
ba333333333333333333

Royce
14-12-03, 19:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar zitten jullie? beneden of boven de sakka?


Hawma D`Ghmara ofzo. Aldus de bevolking aldaar, huis net boven de Sekka. Je rolt van Sekka zo Garage in.

Royce
14-12-03, 19:55
Geplaatst door Waterval
Ik stel voor dat de "Marokkaanse regering ;) " die tunnel gewoon door het volk laat graven.... Je zult zien hoe snel die dan klaar is...Ik denk dat ze zelfs doorgraven tot ze aansluiting vinden op de Amsterdamse metro..

:haha:

sadeeQ
14-12-03, 20:45
Geplaatst door Asma2
Sadeeq:

Mag ik niet trots wezen omdat ik een Berggeit ben??

Ik ben een trotse Berggeit waar geen enkele Corrupte arabier tegen op kan!!

Gegroet,
ba333333333333333333

:maf2: in tegendeel,zoals je kan zien aan mijn sing ben ik helemaal weg van geiten en al helemaal berg geiten :verliefd:

Asma2
14-12-03, 20:49
ba33333333333333333, ik heb je begrepen!!!!

Zwarte Schaap
14-12-03, 21:11
Geplaatst door Royce
Hawma D`Ghmara ofzo. Aldus de bevolking aldaar, huis net boven de Sekka. Je rolt van Sekka zo Garage in.

Dan zijn we dus buren !!

sadeeQ
14-12-03, 21:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan zijn we dus buren !!

:gek: kun je die rotzak voor me neerkoppen als je hem tegen komt daar :fpetaf:

Royce
14-12-03, 21:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan zijn we dus buren !!


Cool. We wonen vlak bij die splitsing waarje bij Sekka weer Stad in ken. Avenue Abdelkrim Khattabi, und gij (dit lijkt `n WSDB topic, mag ik het meisje zijn :p)

Zwarte Schaap
14-12-03, 22:09
Geplaatst door Royce
Cool. We wonen vlak bij die splitsing waarje bij Sekka weer Stad in ken. Avenue Abdelkrim Khattabi, und gij (dit lijkt `n WSDB topic, mag ik het meisje zijn :p)

Ik woon ook net iets over de sekka, het heet hay assalaam of zo. Ik ken het nog niet zo goed eigenlijk, ik woon daar pas.

Hier een fotootje van rincon/mdiq.

http://www.geocities.com/fullmoon_dreams/strand-rincon.jpg

Royce
14-12-03, 22:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik woon ook net iets over de sekka, het heet hay assalaam of zo. Ik ken het nog niet zo goed eigenlijk, ik woon daar pas.

Hier een fotootje van rincon/mdiq.

http://www.geocities.com/fullmoon_dreams/strand-rincon.jpg

Wij hebben er al 14jaar `n huis. Walakeen ik haat het daar, het voelt gewoon slecht. Bad feeling. Ik ben het liefst in Tetouan, Sidi Tal7a (mocht je dat kennen) dat ken ik al vanaf jongsafaan, ga ik altijd met plezier heen.

Zet morgen wat plaatjes neer, pluk altijd camcorder altijd leeg na de vacantie, barst van de fotos. Bevalt M`diq?

Zwarte Schaap
14-12-03, 22:27
Geplaatst door Royce
Wij hebben er al 14jaar `n huis. Walakeen ik haat het daar, het voelt gewoon slecht. Bad feeling. Ik ben het liefst in Tetouan, Sidi Tal7a (mocht je dat kennen) dat ken ik al vanaf jongsafaan, ga ik altijd met plezier heen.

Zet morgen wat plaatjes neer, pluk altijd camcorder altijd leeg na de vacantie, barst van de fotos. Bevalt M`diq?

Ik heb er wel een leuke tijd achter de rug. s Ochtends naar stad ergens ontbijten en langzaam wakker worden. Daarna de hele dag op het strand en s avonds weer terug naar de stad en bij mijn geliefde cafe op het terrasje in het centrum zitten of een wandeling naar de haven en van een portie gebraden sardientjes genieten...etc.

Af en toe maak ik tripjes naar stranden in de buurt zoals tres pedras of marina smir. Zoals je leest ben ik een echte strandvakantieman. ALs ik op vakantie ben is het eerste wat ik zoek de zee en het strand !

Ik ben zelf weer beter bekend met Tanger daar heb ik de meeste tijd van mijn vakanties doorgebracht. Meestal verdeel ik mijn vakantie tussen Tanger, Mdiq en de Rif.

Hay Jouhara
14-12-03, 22:51
volgens mij gaat die tunnel rond juli spontaan vollopen met water je weet wel vooral als die vol zit met ??????????????????????????????

dus no fucking way dat ik daar in ga dat is gewoon gedoemt :rolleyes: te mislukken