PDA

Bekijk Volledige Versie : EU-leiders bezorgd over toename anti-islamisme



Wizdom
14-12-03, 12:31
EU-leiders bezorgd over toename anti-islamisme

door onze correspondent Hans Gertsen

BRUSSEL - De regeringsleiders van de Europese Unie (EU) zijn ,,zeer bezorgd'' over de toename van het anti-islamisme in Europa. In een gezamenlijke verklaring wijzen ze alle vormen van anti-islamisme, zoals vernielingen en blokkeren van moskeen, suggestieve criminalisering, en aanvallen op Islamitische scholen, Islamitische hulporganisaties, hoofddoek en personen, van de hand. Voornamelijk geholpen door de valse voorwendsels van lieden die hand en spandiensten verlenen aan zionistische organisaties of nationalistische organisaties die onderbuik gevoelens vertalen in intolerantie.


Naast anti-islamisme wijzen de regeringsleiders ook ,,alle andere vormen af van extremisme, intolerantie en xenofobie'' die het vreedzame en democratische samenleven ondermijnen.

Onlangs kwam uit een overigens omstreden enquête van de Europese Commissie - het dagelijks bestuur van de EU - naar voren dat het anti-islamisme in Europa sterk toeneemt. Uit die enquête, gehouden onder 7500 Europeanen, bleek onder meer dat 59 procent van alle Europeanen Israël als de grootste bedreiging voor de wereldvrede ziet, ver voor landen als Iran, Noord-Korea en de Verenigde Staten.

Ook het Waarnemingscentrum voor Racisme en Xenofobie (EUMC) in Wenen concludeerde onlangs in een - eveneens omstreden - rapport dat het anti-islamisme in Europa fors toeneemt. Volgens het rapport zouden de media samen met neo-conservatieve en pro-Israel politici voor een belangrijk deel daarvoor verantwoordelijk zijn. Het EUMC besloot het rapport niet te publiceren, omdat de wetenschappelijke onderbouwing te mager zou zijn, hetgeen tot een rel leidde. Diverse organisaties zetten het rapport tegen de zin van het centrum op het internet. Het EUMC deed het onderzoek overigens op verzoek van de EU.



P.S.: Ik heb de vrijheid genomen om de naar mijn inziens naakte waarheid te vertolken i.p.v. partijdige media propaganda retoriek

an3sdej
14-12-03, 13:10
Kijk nou toch hoe de regeringsleiders achter de "vervolgde" moslims staan! Alle moslims zijn in goede handen van onze westerse regeringen, dus niks discriminatie door de overheid :boer: :melig2:

Wizdom
14-12-03, 13:14
Geplaatst door an3sdej
Kijk nou toch hoe de regeringsleiders achter de "vervolgde" moslims staan! Alle moslims zijn in goede handen van onze westerse regeringen, dus niks discriminatie door de overheid :boer: :melig2:

Dat zouden ze moeten doen...

Goodnight
14-12-03, 13:31
Geplaatst door an3sdej
Kijk nou toch hoe de regeringsleiders achter de "vervolgde" moslims staan! Alle moslims zijn in goede handen van onze westerse regeringen, dus niks discriminatie door de overheid :boer: :melig2:

steekt het een beetje andriesje?

freya
14-12-03, 13:40
Ik geloof det sommige mensen iets niet doorhebben :moe:


waarover ging dat Weense raport ook alweer beste forumvriendjes?

sadeeQ
14-12-03, 13:46
Geplaatst door sjeng
ik ben een kut zionist

:argwaan: moet beheer deze verdwaalde zionist niet droppen waar ie thuis hoort

an3sdej
14-12-03, 13:47
steekt het een beetje andriesje?

Wat moet mij steken beste Goodnight?

Goodnight
14-12-03, 13:55
lees maar terug...

Julien
14-12-03, 13:57
Geplaatst door sadeeQ
:argwaan: moet beheer deze verdwaalde zionist niet droppen waar ie thuis hoort

Ow. Jij bent voor censuur?

Moet beheer deze verdwaalde moslimfundamentalist niet droppen waar ie thuis hoort? ;)

an3sdej
14-12-03, 13:59
Als ik teruglees Goodnight, lees ik dat ik blij ben met de moslims voor de bescherming van die moslims door onze westerse regeringen :boogjes:

Goodnight
14-12-03, 14:04
Geplaatst door an3sdej
Als ik teruglees Goodnight, lees ik dat ik blij ben met de moslims voor de bescherming van die moslims door onze westerse regeringen :boogjes:

Ik proefde geen blijdschap...eerder cynisme...

an3sdej
14-12-03, 14:09
Mixjes smaken beter :melig2:

Goodnight
14-12-03, 14:13
Geplaatst door an3sdej
Mixjes smaken beter :melig2:

mixjes smaken bitter :verward:

Al Sawt
14-12-03, 20:54
Geplaatst door an3sdej
Kijk nou toch hoe de regeringsleiders achter de "vervolgde" moslims staan! Alle moslims zijn in goede handen van onze westerse regeringen, dus niks discriminatie door de overheid :boer: :melig2: Juist dergelijke houding, lag ten grond slag aan de holocaust.

Hoewel dergelijke vergelijking, ver gezocht is. Moeten we wel waakzaam blijven.