PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanslagen Turkije troffen burgers, dus afgekeurd door AEL



freya
14-12-03, 13:43
Aanslagen Turkije troffen burgers, dus afgekeurd door AEL
(Zondag 14 December 2003 8:19:30)

Het artikel in Algemeen Dagblad van 13 december 2003 suggereert dat AEL de aanslagen in Turkije zou goedkeuren. In het interview met Naima staat ook duidelijk vermeld dat AEL burgerslachtoffers afkeurt. Bij de aanslagen zijn burgerslachtoffers gevallen. Logische standpunt: afkeuring.

De AEL begrijpt de onvrede van moslims over het beleid van Turkije ten aanzien van de zionistische entiteit. De burgers in Palestina voelen zich vernederd en onderdrukt en vinden dat ze zich moeten verzetten tegen vernedering en onderdrukking. Een verzet dat we moeten steunen. De AEL gaat de broeders en zusters elders op de wereld niet vertellen hoe zij hun verzet moeten vorm geven. Dat dicteren zij ons, hier in Nederland, ook niet.
De aanslagen in Turkije lijken het werk van een groep die de steun voor zionistische entiteit probeert af te straffen. De AEL benadrukt dat ze dergelijke aanslagen op burgers veroordeelt als zijnde niet-islamitisch

AEL site (http://www.ael.nl/new_site/ael/index.php/demo/content/view/full/476/?PHPSESSID=c67fa809727d2b9e7883170db8e1a8dc)

Simon
14-12-03, 13:44
Ach ja, eerst maar wat roepen en dan gaan nadenken...

Julien
14-12-03, 13:46
Nee!

Ik lees nergens in het interview dat de AEL de terreuractie afkeurt.. dus duidelijk ze keuren het goed.

De AEL moet verboden worden.

an3sdej
14-12-03, 13:46
Het herroepen van foute statements wordt dagelijkse bezigheid van de AEL :) :zwaai:

freya
14-12-03, 13:46
Geplaatst door Simon
Ach ja, eerst maar wat roepen en dan gaan nadenken...

Jij zat erbij bij dat interview?


Sorry dan zeg ik niks :nerveus:

freya
14-12-03, 13:49
Geplaatst door Julien
Nee!

Ik lees nergens in het interview dat de AEL de terreuractie afkeurt.. dus duidelijk ze keuren het goed.

De AEL moet verboden worden.


En dat interview is door de AEL geschreven?

Journalisten schrijven altijd de interviews letterlijk uit?

Julien
14-12-03, 13:49
Geplaatst door freya
Jij zat erbij bij dat interview?


Sorry dan zeg ik niks :nerveus:

Zat jij er wel bij dan??

Wat zijn deze gasten hypocrietttttt zeg!!! aagh verschrikkelijk. Ze krabbelen ff terug want ze voelen wel aankomen dat dit hun stemmen gaat kosten.

Sorry hoor, maar ik geloof hier dus NIETS van!

freya
14-12-03, 14:49
Geplaatst door Julien
Ze krabbelen ff terug want ze voelen wel aankomen dat dit hun stemmen gaat kosten.

Sorry hoor, maar ik geloof hier dus NIETS van!

Nee hoor vooral bevooroordeelde journalisten altijd gelijk geven!

Lekker he, dat ze schrijven wat je zo graag wil horen.

Maar leg me eens uit: Waarom zou de AEL eerst iets beweren dat tegen al hun eerdere verklaringen ingaat, om het vervolgens binnen een paar dagen weer te herroepen?

Julien
14-12-03, 14:56
Geplaatst door freya
Nee hoor vooral bevooroordeelde journalisten altijd gelijk geven!

Lekker he, dat ze schrijven wat je zo graag wil horen.

Maar leg me eens uit: Waarom zou de AEL eerst iets beweren dat tegen al hun eerdere verklaringen ingaat, om het vervolgens binnen een paar dagen weer te herroepen?

zoals ik al gezegd heb: omdat hun dit stemmen/ steun gaat kosten.

Waarom hebben ze gister dan niet GELIJK dit artikel gerectificeerd?? En blijkbaar weet jij niks van journalistiek, maar een journalist laat een artikel altijd nalezen door de geinterviewde en blijkbaar stond er niks verkeerds in. Nu, een dag later terugkomen op je standpunten noem ik hypocriet en LAF!

Ze hadden al nauwelijks steun onder de Turken en nu helemaal niet. Waarschijnlijk was er gister een vergadering in de partijtop waaruit kwam dat er teruggekrabbeld moest worden.

Lekker he, niet kunnen geloven wat een stelletje fascisten de aEL eigenlijk zijn.

nl-x
14-12-03, 15:18
Julien, af!

Ik heb in de betreffende thread dit minstens 3x voorspelt. Ik wist wel dat het een stunt van de media af was.

De AEL zal zo een actie op mede-moslims nooit goedkeuren. Alleen al vanuit die redenering kon je voorspellen dat het stuk niet waar was.

"Je moet niet alles lezen wat je gelooft" - Loesje

nl-x
14-12-03, 15:21
Geplaatst door Julien
zoals ik al gezegd heb: omdat hun dit stemmen/ steun gaat kosten.

Waarom hebben ze gister dan niet GELIJK dit artikel gerectificeerd?? En blijkbaar weet jij niks van journalistiek, maar een journalist laat een artikel altijd nalezen door de geinterviewde en blijkbaar stond er niks verkeerds in. Nu, een dag later terugkomen op je standpunten noem ik hypocriet en LAF!

Ze hadden al nauwelijks steun onder de Turken en nu helemaal niet. Waarschijnlijk was er gister een vergadering in de partijtop waaruit kwam dat er teruggekrabbeld moest worden.

Lekker he, niet kunnen geloven wat een stelletje fascisten de aEL eigenlijk zijn.

Hoe vaak ben jij ooit geïnterviewd door een journalist?

Lul niet zo slap over dingen waar je niets van weet. Zo makkelijk is een rectificatie echt niet. Meestal moet daar eerst een raad of een rechter over buigen. En hun eigen website is sinds de 'hack' omgeleid via de Belgische site.

Julien
14-12-03, 15:26
Geplaatst door nl-x
Julien, af!

Ik heb in de betreffende thread dit minstens 3x voorspelt. Ik wist wel dat het een stunt van de media af was.

De AEL zal zo een actie op mede-moslims nooit goedkeuren. Alleen al vanuit die redenering kon je voorspellen dat het stuk niet waar was.

"Je moet niet alles lezen wat je gelooft" - Loesje

Jij wil gewoon weg niet geloven dat de AEL nou eenmaal een idiote partij is.
Ik had zoiets al lang voorspeld. AEL is pro-arabieren, dus turkse slachtoffers kan hen niets schelen.

En als het artikel ECHT onjuist blijkt te zijn, verwacht ik op zn minst een aanklacht van de AEL tegen deze krant.

Nee, het is erg zwak om ff terug te krabbelen op je eigen website om de Turkse achterban gerust te stellen. Erg laf!!

Ik geloof de pers meer dan een partij als de AEL

nl-x
14-12-03, 15:27
Hier een stukje vanuit de andere thread, geplaatst nog VOORDAT de AEL te kennen heeft gegeven dat het niet waar is.


Geplaatst door Julien

Geplaatst door nl-x
Ik heb het al een paar keer eerder geroepen. Maar blijkbaar kiest men voor het gemak om zo snel die krantenknipsel te geloven. Hoe tegenstrijdig, smeuig en onverwachts die ook mag klinken.

Ieder met een beetje hersen snapt zo dat ik nog even zn mening voor zich moet houden, omdat die op de ZOVEELSTE opzettelijke mediafout lijkt.

Moeten we ons nouzelf echt wijsmaken dat iemand zohoog in de AEL zou hebben gezegd dat ie het goedkeurt, dat medemoslims gedood zijn? En dan nog vanuit een bericht dat helemaal tegenstrijdig is met zichzelf, en bovendien ook nog verwarrend is?

Beter gezegd, kan iemand misschien de telefoonnummer vinden van dat mens? Dan bel ik haar wel.

Of anders die MokroMike, die is toch AEL'er, als ik het goed heb? Geef eens duidelijkheid hierover!

nlx

Volgens mij wil jij het gewoon niet geloven. Het zal dus wel weer de schuld van de media zijn... :verward:

Geef gewoon toe dat de AEL een racistische fundamentalistische klote partij is.

Zwarte Schaap
14-12-03, 15:28
Geplaatst door nl-x
Hoe vaak ben jij ooit geïnterviewd door een journalist?

Lul niet zo slap over dingen waar je niets van weet. Zo makkelijk is een rectificatie echt niet. Meestal moet daar eerst een raad of een rechter over buigen. En hun eigen website is sinds de 'hack' omgeleid via de Belgische site.

Wat de ael wel kan doen bij interviews, is voor publicatie inzage eisen en bij eventuele ongeschiktheid het rechtafdwingen om dergelijke stuk niet te publiceren.

Volgens mij is kan dat allemaal als je dat vooraf schriftelijk overeenkomt. Nu zullen diegenen die bij publiciteit gebaat zijn niet snel eisen vooraf stellen. Anyhow het is wel goed om daar over na te denken als je van te voren al weet dat de media graag relletjes creert.

Julien
14-12-03, 15:29
Geplaatst door nl-x
Hoe vaak ben jij ooit geïnterviewd door een journalist?

Lul niet zo slap over dingen waar je niets van weet. Zo makkelijk is een rectificatie echt niet. Meestal moet daar eerst een raad of een rechter over buigen. En hun eigen website is sinds de 'hack' omgeleid via de Belgische site.

vriend ik ben freelance journalist.

ik heb elke keer een interview moeten laten lezen aan de geinterviewde, voordat het gepubliceerd werd. Dat is een regel binnen de journalistiek.

Dat had dus nu ook moeten gebeuren, maar blijkbaar was er niets fout in het interview.

edit: zie de uitleg van zwart schaap. hij heeft gelijk.

nl-x
14-12-03, 15:33
Geplaatst door Julien
Jij wil gewoon weg niet geloven dat de AEL nou eenmaal een idiote partij is.
Ik had zoiets al lang voorspeld. AEL is pro-arabieren, dus turkse slachtoffers kan hen niets schelen.

En als het artikel ECHT onjuist blijkt te zijn, verwacht ik op zn minst een aanklacht van de AEL tegen deze krant.

Nee, het is erg zwak om ff terug te krabbelen op je eigen website om de Turkse achterban gerust te stellen. Erg laf!!

Ik geloof de pers meer dan een partij als de AEL

Jij bent nieuw hier zie ik. Kijk eens bovenaan bij de toppers over een stuk over Paul Vughts. Misschien dat je dan snapt waarom ik nu even ga doen dat ik het wel beter weet.

Ps. Ik dacht dat je net zei dat AEL Pro-moslims zijn. En dat ze daarom geen voet aan wal zouden kunnen zetten in Frankrijk. Newsflash: Turkije is geen geen Islamitisch land, maar de meeste Turken zijn zeker wel Moslims. Verklaar je eens nader. Is AEL volgens jou voor Moslims of voor alleen Arabieren?

nl-x
14-12-03, 15:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat de ael wel kan doen bij interviews, is voor publicatie inzage eisen en bij eventuele ongeschiktheid het rechtafdwingen om dergelijke stuk niet te publiceren.

Volgens mij is kan dat allemaal als je dat vooraf schriftelijk overeenkomt. Nu zullen diegenen die bij publiciteit gebaat zijn niet snel eisen vooraf stellen. Anyhow het is wel goed om daar over na te denken als je van te voren al weet dat de media graag relletjes creert.
Tsja, dat kan. Maar gevolg is dan wel dat een hoop (goede incluis) journalisten jou links laten liggen, omdat ze meer moeite aan je hebben.

En nou zal ik uiteraard niet ontkennen AEL een beetje mediageil is... en wellicht niet zo snel iets doen dat de media weghoudt.

Julien
14-12-03, 15:45
Geplaatst door nl-x
Jij bent nieuw hier zie ik. Kijk eens bovenaan bij de toppers over een stuk over Paul Vughts. Misschien dat je dan snapt waarom ik nu even ga doen dat ik het wel beter weet.

Ps. Ik dacht dat je net zei dat AEL Pro-moslims zijn. En dat ze daarom geen voet aan wal zouden kunnen zetten in Frankrijk. Newsflash: Turkije is geen geen Islamitisch land, maar de meeste Turken zijn zeker wel Moslims. Verklaar je eens nader. Is AEL volgens jou voor Moslims of voor alleen Arabieren?

dat stukje over Paul Vughts ga ik nog lezen. Maar aangezien ikzelf journalist ben als bijbaantje en ik het ga studeren, hoef je mij echt niet te onderwijzen.

Ik heb nooit gezegd dat AEL pro-moslim is, ik bedoel pro-arabieren. En dat is nou eenmaal zo. Ze richten zich op de Arabische Moslims. Turken zijn geen Arabieren, maar meer Europees ras. Daarom zullen Turken niet gauw de AEL steunen.

barfly
14-12-03, 15:50
Geplaatst door freya
Aanslagen Turkije troffen burgers, dus afgekeurd door AEL
(Zondag 14 December 2003 8:19:30)

Het artikel in Algemeen Dagblad van 13 december 2003 suggereert dat AEL de aanslagen in Turkije zou goedkeuren. In het interview met Naima staat ook duidelijk vermeld dat AEL burgerslachtoffers afkeurt. Bij de aanslagen zijn burgerslachtoffers gevallen. Logische standpunt: afkeuring.

De AEL begrijpt de onvrede van moslims over het beleid van Turkije ten aanzien van de zionistische entiteit. De burgers in Palestina voelen zich vernederd en onderdrukt en vinden dat ze zich moeten verzetten tegen vernedering en onderdrukking. Een verzet dat we moeten steunen. De AEL gaat de broeders en zusters elders op de wereld niet vertellen hoe zij hun verzet moeten vorm geven. Dat dicteren zij ons, hier in Nederland, ook niet.
De aanslagen in Turkije lijken het werk van een groep die de steun voor zionistische entiteit probeert af te straffen. De AEL benadrukt dat ze dergelijke aanslagen op burgers veroordeelt als zijnde niet-islamitisch

AEL site (http://www.ael.nl/new_site/ael/index.php/demo/content/view/full/476/?PHPSESSID=c67fa809727d2b9e7883170db8e1a8dc)

Aanslagen Turkijke troffen burgers, dus afgekeurd door AEL

(Zondag 14 December 2003 8:19:30)

Het artikel in Algemeen Dagblad van 13 december 2003 suggereert dat AEL de aanslagen in Turkije zou goedkeuren. In het interview met Naima staat ook duidelijk vermeld dat AEL burgerslachtoffers afkeurt. Bij de aanslagen zijn burgerslachtoffers gevallen. Logische standpunt: afkeuring.

De AEL begrijpt de onvrede van moslims over het beleid van Turkije ten aanzien van de zionistische entiteit. De burgers in Palestina voelen zich vernederd en onderdrukt en vinden dat ze zich moeten verzetten tegen vernedering en onderdrukking. Een verzet dat we moeten steunen. De AEL gaat de broeders en zusters elders op de wereld niet vertellen hoe zij hun verzet moeten vorm geven. Dat dicteren zij ons, hier in Nederland, ook niet.
De aanslagen in Turkije lijken het werk van een groep die de steun voor zionistische entiteit probeert af te straffen. De AEL benadrukt dat ze dergelijke aanslagen op burgers veroordeelt als zijnde niet-islamitisch



De AEL gaat de broeders en zusters elders op de wereld niet vertellen hoe zij hun verzet moeten vorm geven.


Natuurlijk gaan de AEL de broeders en zusters niet vertellen hoe en wie ze allemaal vermoorden, wellicht kan de AEL erwat van leren tenslotte?



De AEL benadrukt dat ze dergelijke aanslagen op burgers veroordeelt als zijnde niet-islamitisch


Het vermoorden van militairen is natuurlijk wel een heel gerechtvaardigde zaak, militairen hebben tenslotte geen familie en militairen zijn dus per definitie schuldig zeker in landen als Turkije waar de dienstplicht geldt en je geen keuze hebt om al dan niet in het leger te gaan.
Nee die AEL is best een club met een groot rechtvaardigheids gevoel.

nl-x
14-12-03, 15:57
Geplaatst door Julien
Ik heb nooit gezegd dat AEL pro-moslim is, ik bedoel pro-arabieren. En dat is nou eenmaal zo. Ze richten zich op de Arabische Moslims. Turken zijn geen Arabieren, maar meer Europees ras. Daarom zullen Turken niet gauw de AEL steunen.



Geplaatst door Julien

Geplaatst door Royce
Schijnt dat In Februari Franse tak van AEL opstart, nu al heeft de Franse tak meer aspirantleden dan NL en Belgische takken bijelkaar. Gaat nog leuk worden.

Ja, klopt. Maar die zullen er nooit voet aan de grond krijgen. want in het Franse parlement zijn partijen die een grondslag hebben op een religie bij de wet verboden.

Dit in tegenstelling tot Nederland, Belgie, Duitsland.


Toch raak ik vreemd genoeg nog ergens de draad kwijt. Kun je me dan misschien even je definitie van grondslag geven? Of kan de AEL wél voet aan grond krijgen in Frankrijk...?

Zwarte Schaap
14-12-03, 16:02
Geplaatst door Julien
dat stukje over Paul Vughts ga ik nog lezen. Maar aangezien ikzelf journalist ben als bijbaantje en ik het ga studeren, hoef je mij echt niet te onderwijzen.

Ik heb nooit gezegd dat AEL pro-moslim is, ik bedoel pro-arabieren. En dat is nou eenmaal zo. Ze richten zich op de Arabische Moslims. Turken zijn geen Arabieren, maar meer Europees ras. Daarom zullen Turken niet gauw de AEL steunen.

Ga eerst eens leren wat de term ras inhoudt en of er überhaupt zoiets als een europese ras bestaat en of de turken daartoe zouden behoren. Vraag je dan eens af tot welke ras de marokkanen en arabieren behoren en als je dan nog durft, mag je je bewering nog een keer herhalen.

Julien
14-12-03, 16:04
Geplaatst door nl-x
Ja, klopt. Maar die zullen er nooit voet aan de grond krijgen. want in het Franse parlement zijn partijen die een grondslag hebben op een religie bij de wet verboden.

Dit in tegenstelling tot Nederland, Belgie, Duitsland.


Toch raak ik vreemd genoeg nog ergens de draad kwijt. Kun je me dan misschien even je definitie van grondslag geven? Of kan de AEL wél voet aan grond krijgen in Frankrijk...? [/B][/QUOTE]

Is lezen nou moeilijk??

De AEL zal geen voet aan grond krijgen in France omdat in Frankrijk partijen die een religiuze basis hebben, verboden zijn.

Maar daarmee is het nog steeds een feit dat de AEL zich richt op arabische moslims. Lees hun partijprogramma maar.
Arabieren zijn geen Turken daarom verbaast me deze uitspraak niks.

Julien
14-12-03, 16:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ga eerst eens leren wat de term ras inhoudt en of er überhaupt zoiets als een europese ras bestaat en of de turken daartoe zouden behoren. Vraag je dan eens af tot welke ras de marokkanen en arabieren behoren en als je dan nog durft, mag je je bewering nog een keer herhalen.

ben je op je teentjes getrapt?

Turken zijn blank, behoren tot het blanke ras.. ik weet alleen niet welke subgroep.. maar ze lijken in ieder geval op bulgaren/ grieken/ joegoslaven.

arabieren, waaronder marokkanen, behoren tot het semitische ras.

Nou goed?

Je moet niet zo huilen over het woord 'ras', het is een normaal woord ik bedoel er nix slechts mee. Turken en Marokkanen zijn gewoon een totaal ander ras.

lennart
14-12-03, 16:08
Julien misschien moest je maar eens de ludieke "Wij Berbers zullen het nooit vergeten" thread op WSDB lezen, voordat je hier op het forum op ras gaat wijzen :p

freya
14-12-03, 16:11
Geplaatst door Julien
vriend ik ben freelance journalist.

ik heb elke keer een interview moeten laten lezen aan de geinterviewde, voordat het gepubliceerd werd. Dat is een regel binnen de journalistiek.

Dat had dus nu ook moeten gebeuren, maar blijkbaar was er niets fout in het interview.



Hahaha Wat en optimistisch wereldbeeld heb jij!


Maar aangezien ikzelf journalist ben als bijbaantje en ik het ga studeren , hoef je mij echt niet te onderwijzen.


Dat verklaart veel.

hoor je over 10 jaar nog wel eens :hihi:

freya
14-12-03, 16:13
semitische ras

Julien, even een goede raad:

Hou nu op, voordat je jezelf helemaal onsterfelijk belachelijk maakt

nl-x
14-12-03, 16:17
Geplaatst door Julien

Is lezen nou moeilijk??

De AEL zal geen voet aan grond krijgen in France omdat in Frankrijk partijen die een religiuze basis hebben, verboden zijn.

Maar daarmee is het nog steeds een feit dat de AEL zich richt op arabische moslims. Lees hun partijprogramma maar.
Arabieren zijn geen Turken daarom verbaast me deze uitspraak niks.

Moeilijk lezen, alleen als jij het geschreven hebt:).

Die mensen zijn eerst pro-moslim volgens jou. En krijgen daarom geen voet op grond in Frankrijk

Daarna zijn ze niet promoslim maar pro-Arabier. En krijgen daarom geen voet op grond bij Turken

Daarna zijn ze pro-Arabische Moslims?! Je wendt en keert het maar hoe je het wil, op het moment dat je het zo wilt.

AEL is pro-Moslim en pro-Arabier beide. En das ook niet zo gek, want zo vergroot je je aanhang. Er is wel degelijk een Turkse aanhang voor het AEL. En gezien je kwa naam de Arabisch Europese Liga heten, kunnen ze wel degelijk voet aan grond krijgen in Frankrijk.

Maar goed, over Frankrijk zal ik maar niet doen alsof ik veel weet.... Jij heet immers Julien! :melig2:

Julien
14-12-03, 16:23
Geplaatst door freya
Julien, even een goede raad:

Hou nu op, voordat je jezelf helemaal onsterfelijk belachelijk maakt

Ow, Arabieren zijn geen semieten??

ik vind jou eerder ontzettend belachelijk dat je een partij als de ael steunt. het is hetzelfde als een hollander die NieuwRechts steunt.

Julien
14-12-03, 16:26
Geplaatst door freya
Hahaha Wat en optimistisch wereldbeeld heb jij!




Dat verklaart veel.

hoor je over 10 jaar nog wel eens :hihi:

over 10 jaar zijn jullie nog steeds gefrustreerde moslim-fanatici. ik kijk liever op een normale manier naar de wereld zonder fanatici als de AEL.

freya
14-12-03, 16:26
Geplaatst door Julien
Ow, Arabieren zijn geen semieten??



Ik zei nog: stop nou :hihi:

Semitisch ras bestaat niet :moe: alleen semitische talen



ik vind jou eerder ontzettend belachelijk dat je een partij als de ael steunt. het is hetzelfde als een hollander die NieuwRechts steunt.

Hoebedoelu?

:haha:


:strik:

Julien
14-12-03, 16:28
Geplaatst door nl-x
Moeilijk lezen, alleen als jij het geschreven hebt:).

Die mensen zijn eerst pro-moslim volgens jou. En krijgen daarom geen voet op grond in Frankrijk

Daarna zijn ze niet promoslim maar pro-Arabier. En krijgen daarom geen voet op grond bij Turken

Daarna zijn ze pro-Arabische Moslims?! Je wendt en keert het maar hoe je het wil, op het moment dat je het zo wilt.

AEL is pro-Moslim en pro-Arabier beide. En das ook niet zo gek, want zo vergroot je je aanhang. Er is wel degelijk een Turkse aanhang voor het AEL. En gezien je kwa naam de Arabisch Europese Liga heten, kunnen ze wel degelijk voet aan grond krijgen in Frankrijk.

Maar goed, over Frankrijk zal ik maar niet doen alsof ik veel weet.... Jij heet immers Julien! :melig2:

Je zegt zelf dat AEL Arabisch-Islamitisch is. Nou dat bedoel ik toch slimmie.. :maf2:
In Frankrijk zullen ze geen macht krijgen want ze zijn islamitisch
In Turkije zullen ze geen macht krijgen want ze zijn én islamitisch én arabisch.. en Turken zijn geen Arabieren maar Europeanen

Lezen is misschien toch moeilijk.