PDA

Bekijk Volledige Versie : Volksfeest in Iraakse steden



Marsipulami
14-12-03, 14:57
Volksfeest in Iraakse steden


14:05:09
http://www.standaard.be/assets/images_upload/fk131203c.jpg

afp
CAIRO/BAGDAD - In de straten van Bagdad en andere steden zoals Kirkoek en Najaf, kwamen vele mensen op straat na het nieuws over de arrestatie van de Iraakse president Saddam Hoessein. Auto's claxonneerden, en er werd gedanst en gezongen. Ook waren er vreugdeschoten te horen.

Inwoners van de hoofdstad gooiden oude bankbiljetten in de lucht waarop nog de beeltenis van Hoessein prijkt. Ook in Najaf kwamen mensen op straat om hun vreugde te uiten. Velen verzamelden rond cafés om het nieuws via satelliettelevisie te kunnen volgen.

In Kirkoek werden schapen geslacht om de arrestatie te vieren. In andere steden zoals het soennitische Fallujah, werd teleurgesteld gereageerd.

Een aantal Irakezen twijfelde wel aan het nieuws, maar beelden van een Saddam met baard die een medisch onderzoek ondergaat, namen die twijfel weg.

14/12/2003 - afp, dpa

Julien
14-12-03, 15:01
Zeg maar dankjewel Amerika ;)

En er durven nog mensen te beweren dat de VS slechter is voor de Irakezen dan Sadam..

Nou kijk hoe de Irakezen blij zijn.

Royce
14-12-03, 15:11
Geplaatst door Julien
Zeg maar dankjewel Amerika ;)

En er durven nog mensen te beweren dat de VS slechter is voor de Irakezen dan Sadam..

Nou kijk hoe de Irakezen blij zijn.


Franse regering o.a

an3sdej
14-12-03, 15:11
Alleen de sunnitische aanhangers van Saddam zijn niet blij. Zij vrezen voor hun hachie.

nl-x
14-12-03, 15:15
Geplaatst door Julien
Zeg maar dankjewel Amerika ;)

En er durven nog mensen te beweren dat de VS slechter is voor de Irakezen dan Sadam..

Nou kijk hoe de Irakezen blij zijn.

Je mag me ook wel bij naam noemen hoor :D

Mark
14-12-03, 15:47
Allemaal ingehuurde zionistische acteurs :student:

Sterker nog, sadam heeft nooit bestaan maar is net als al-qaida een verzinsel van de mossad. Zijn zogenaamde slachtoffers zijn allemaal acteurs geweest...

En dan nu een arme onschuldige man arresteren... schandalig.. :(

Goodnight
14-12-03, 15:54
Geplaatst door Julien
Zeg maar dankjewel Amerika ;)

En er durven nog mensen te beweren dat de VS slechter is voor de Irakezen dan Sadam..

Nou kijk hoe de Irakezen blij zijn.
wanneer waren ze ook alweer blij?
krijg ineens een deja-vu...
Aan het begin van de aanval van saddam, toen hij verdreven was en de Iraki zich veillig voelden, zagen we allemaal juich beelden en massale feest partijen met omverwerping van beelden etc.

Toen kwamen de beelden van klagende mensen...
Toen kwamen de bomaanslagen....

Dit is een situatie die zich keer op keer heeft herhaald.Ook na de 'dood' van de zonen van Saddam.

Nou ben benieuwd of het nu 'echt' afgelopen is en de VS werkelijk zo goedhartig blijken te zijn als men beweert...

freya
14-12-03, 16:22
Geplaatst door Julien
Zeg maar dankjewel Amerika ;)

En er durven nog mensen te beweren dat de VS slechter is voor de Irakezen dan Sadam..

Nou kijk hoe de Irakezen blij zijn.

anti-Saddam betekent niet automatisch pro-Amerika


Ik zou het volksfeest wel eens willen zien, als de laatste Amerikaan vertrokken is :wohaa:

barfly
14-12-03, 17:28
Geplaatst door freya
Ik zou het volksfeest wel eens willen zien, als de laatste Amerikaan vertrokken is :wohaa:

Ik heb zo'n donkerbruin gevoel dat de Amerikanen er nooit meer weg zullen gaan, na een jaar of 3 investeren in de infrastructuur (olie) zal er denk ik een basis achterblijven om de belangen in ieder geval te beschermen.
Als de VS zoveel geld gaat investeren in een land dan laten ze dat niet zomaar weer inpikken lijkt me zo.

ZbaqZbaq
14-12-03, 17:33
Ik heb absoluut geen beelden gezien van feestende Irakezen.....


alleen beelden van koerdische steden waar feest werd gevierd.

sterker nog.....nu komen verslaggevers met berichten dat er eigenlijk heel lauw is gereageerd op de arrestatie van Saddam in het midden en zuiden van Irak.

mijn standpunt.... one enemy down....one enemy to go

Julien
14-12-03, 18:00
Geplaatst door Goodnight
wanneer waren ze ook alweer blij?
krijg ineens een deja-vu...
Aan het begin van de aanval van saddam, toen hij verdreven was en de Iraki zich veillig voelden, zagen we allemaal juich beelden en massale feest partijen met omverwerping van beelden etc.

Toen kwamen de beelden van klagende mensen...
Toen kwamen de bomaanslagen....

Dit is een situatie die zich keer op keer heeft herhaald.Ook na de 'dood' van de zonen van Saddam.

Nou ben benieuwd of het nu 'echt' afgelopen is en de VS werkelijk zo goedhartig blijken te zijn als men beweert...

Door wie werden die bomaanslagen gepleegd??

Juist. door aanhangers van Sadam.

De VS heeft dus niks met het leed van de Irakezen te maken. Zij beschermen hen gewoon.

Neemt niet weg dat het een onwettige oorlog was. Maar om nu die Amerikanen af te kraken :moe:

an3sdej
14-12-03, 18:00
Liggen de Koerdische steden niet in Irak dan? :wijs:

freya
14-12-03, 18:13
Geplaatst door Julien
Door wie werden die bomaanslagen gepleegd??

Juist. door aanhangers van Sadam.


Is dat al bewezen?
Of wordt die theorie door de VS de wereld ingestuurd om het gezichtsverlies een beetje te beperken ?


De VS heeft dus niks met het leed van de Irakezen te maken. Zij beschermen hen gewoon.

hahahahaha :moe:

ZbaqZbaq
14-12-03, 18:16
Geplaatst door an3sdej
Liggen de Koerdische steden niet in Irak dan? :wijs:

De Koerden hebben op dit moment behoorlijk wat autonomie....en van mij mag dat zelfs best wat verder gaan.

Julien
14-12-03, 18:18
Geplaatst door freya
[B]Is dat al bewezen?
Of wordt die theorie door de VS de wereld ingestuurd om het gezichtsverlies een beetje te beperken ?


Nee ze zijn door de Kerstman georganiseerd nou goed! :knife_hea

je moet je niet zo laten indoctrineren door anti-amerikaanse media.

Julien
14-12-03, 18:20
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik heb absoluut geen beelden gezien van feestende Irakezen.....


alleen beelden van koerdische steden waar feest werd gevierd.

sterker nog.....nu komen verslaggevers met berichten dat er eigenlijk heel lauw is gereageerd op de arrestatie van Saddam in het midden en zuiden van Irak.

mijn standpunt.... one enemy down....one enemy to go

Ik zag andere feestende Irakezen in Bagdad

BTW Er zijn ook al bomaanslagen door pro-Sadammers gepleegd :(

Maar een deskundige zei al op NL2: De grote meerderheid van Irak is blij dat Sadam is opgerot.

ZbaqZbaq
14-12-03, 18:22
Geplaatst door Julien

Maar een deskundige zei al op NL2: De grote meerderheid van Irak is blij dat Sadam is opgerot.

die houden er warschijnlijk het zelfde standpunt op na als mij.