PDA

Bekijk Volledige Versie : Showproces Saddam



lennart
14-12-03, 22:35
De vraag is zal Saddam een eerlijk proces krijgen?

Stel dat Saddam inderdaad een eerlijk proces krijgt, dan zal dit ook betekenen dat hij kan gaan vertellen over alle geheime ontmoetingen met de Amerikanen inzake gifgas, Iran, Koeweit etc. etc.

Dus ik denk dat hij voor een Iraaks volkstribunaal terecht zal komen en binnen 1 dag berecht, veroordeeld en geexecuteerd zal worden, om te voorkomen dat hij teveel vieze was kan produceren voor de Amerikanen.

T.A.F.K.A.Z
14-12-03, 22:41
Geplaatst door lennart
De vraag is zal Saddam een eerlijk proces krijgen?

Stel dat Saddam inderdaad een eerlijk proces krijgt, dan zal dit ook betekenen dat hij kan gaan vertellen over alle geheime ontmoetingen met de Amerikanen inzake gifgas, Iran, Koeweit etc. etc.

Dus ik denk dat hij voor een Iraaks volkstribunaal terecht zal komen en binnen 1 dag berecht, veroordeeld en geexecuteerd zal worden, om te voorkomen dat hij teveel vieze was kan produceren voor de Amerikanen.

Je denkt een beetje te veel

Royce
14-12-03, 22:42
Jij hebt al op deze enquete gestemd.

`kheb helemaal niet gestemd.

T.A.F.K.A.Z
14-12-03, 22:46
Saddam waarschijnlijk voor nieuw Iraaks tribunaal
ANP


BAGDAD - De Iraakse ex-dictator Saddam Hussein wordt waarschijnlijk berecht door het pas opgerichte Iraakse tribunaal voor oorlogsmisdaden. Voorzitter Abdel Aziz al-Hakim van de regeringsraad zei zondag nadat bekend was geworden dat de Amerikaanse troepen Saddam hadden gearresteerd dat Saddam 'een afspraak heeft met het nieuwe tribunaal'.

e-mail dit artikel

printversie

meer over dit onderwerp

nieuwsbrieven





Irak heeft afgelopen week een speciaal tribunaal opgericht om onder meer oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid te berechten. Het tribunaal richt zich op de periode van 14 juli 1968 tot 1 mei 2003, waarin Saddam Hussein vrijwel onafgebroken aan de macht was.
Net als de overige te voeren processen voor het tribunaal, zal dat tegen de 66-jarige Saddam openbaar zijn. Mogelijk is het proces dan op de televisie te volgen. Iraakse magistraten moeten de processen gaan voeren, maar zullen advies vragen van deskundige juristen in het buitenland, zo liet de regeringsraad bij de oprichting weten.

Mensenrechtenorganisaties zijn niet gerust op de te voeren processen door het Iraakse tribunaal. Veroordelingen bij verstek en ook het opleggen van de doodstraf zijn niet uitgesloten, waardoor gevreesd wordt voor een 'hof van wraak' op het verdreven bewind.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat Saddam Hussein voor het Internationaal Strafhof in Den Haag zal komen. Dat hof kan alleen zaken berechten die na 1 juli 2002 hebben plaatsgehad. Irak heeft bovendien het Statuut van Rome, dat de oprichting van het hof regelt, niet ondertekend. De VN-Veiligheidsraad zou kunnen uitspreken dat de vroegere Iraakse leider door het hof moet worden berecht, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat de Verenigde Staten, die in de raad het vetorecht hebben, daarmee instemmen. De Amerikanen verzetten zich met alle mogelijke middelen tegen het hof


Dat lijkt mij de grootste zorg; de competentie van dat tribunaal.

lennart
14-12-03, 22:51
Geplaatst door Royce
`kheb helemaal niet gestemd.

Ik kon ook niet stemmen :vreemd:

Maslov
14-12-03, 22:54
Als Saddam echt uit de schoolgaat klappen, dan rollen er volgens mij veel politieke carierres aan diggelen.

Zwarte Schaap
14-12-03, 22:54
Geplaatst door lennart
Ik kon ook niet stemmen :vreemd:

Ik heb verkeerd gestemd. Ik heb per ongeluk ja gestemd.

T.A.F.K.A.Z
14-12-03, 22:56
Geplaatst door Maslov
Als Saddam echt uit de schoolgaat klappen, dan rollen er volgens mij veel politieke carierres aan diggelen.

Zoals?

lennart
14-12-03, 22:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb verkeerd gestemd. Ik heb per ongeluk ja gestemd.

Ja, maakt al niet meer uit... Enquete is toch al verpest :(

Ten eerste kon ik zelf niet stemmen...

En ten tweede heb ik er twee nee staan... De derde optie had "weet niet" moeten zijn... :p

Tis te laat voor al deze existentiele vraagstukken... :moe:

lennart
14-12-03, 23:00
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Zoals?


Zoals de toestemming die de Amerikanen hebben gegeven voor het aanvallen van Koeweit..

barfly
14-12-03, 23:01
En juist Lennart plaatst een enquete waar hij zelf van weet dat Saddam een CIA agent is :moe:

T.A.F.K.A.Z
14-12-03, 23:04
Geplaatst door lennart
Zoals de toestemming die de Amerikanen hebben gegeven voor het aanvallen van Koeweit..

ooh!

Orakel
14-12-03, 23:11
Geplaatst door lennart
Zoals de toestemming die de Amerikanen hebben gegeven voor het aanvallen van Koeweit..

En de luchtfoto's die hij daarbij van de VS heeft gehad.
En (de grondstoffen voor) het gas dat hij gebruikt heeft om die Koerden uit te moorden.

T.A.F.K.A.Z
14-12-03, 23:14
yeah, maar dudes, zijn misdaden zijn ons allen welbekend. hoe zullen de aanklachten luiden? hij zal misschien een paar amerikanen in zijn val meesleuren maar uiteindelijk is hij eindverantwoordelijk voor al die moorden. toch?

Orakel
14-12-03, 23:19
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
yeah, maar dudes, zijn misdaden zijn ons allen welbekend. hoe zullen de aanklachten luiden? hij zal misschien een paar amerikanen in zijn val meesleuren maar uiteindelijk is hij eindverantwoordelijk voor al die moorden. toch?

Zekers te weten en ik hoop dan ook dat ze hem niet ter dood veroordelen, maar levenslang onder erbarmelijke omstandigheden opsluiten.

Zou echter mooi zijn als er een heel verhaal achter die foto van hem en Rumsfeld wegkwam en dat die ook berecht wordt.

000NobelPrizes
14-12-03, 23:46
Geplaatst door lennart
De vraag is zal Saddam een eerlijk proces krijgen?

Stel dat Saddam inderdaad een eerlijk proces krijgt, dan zal dit ook betekenen dat hij kan gaan vertellen over alle geheime ontmoetingen met de Amerikanen inzake gifgas, Iran, Koeweit etc. etc.

Dus ik denk dat hij voor een Iraaks volkstribunaal terecht zal komen en binnen 1 dag berecht, veroordeeld en geexecuteerd zal worden, om te voorkomen dat hij teveel vieze was kan produceren voor de Amerikanen.

Man, in jouw ijver om de Amerikanen af te schilderen als de Boogyman annex worst nightmare, ga jij je zelfs druk lopen maken om een freak als Hussein.
Je bent het kwijt, goser. Je bent het dolgedraaide eindproduct van een democratie waar jij de bodem van afschraapt en vervolgens miauwt over ontstoken nagels.

Zwarte Schaap
14-12-03, 23:52
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Man, in jouw ijver om de Amerikanen af te schilderen als de Boogyman annex worst nightmare, ga jij je zelfs druk lopen maken om een freak als Hussein.
Je bent het kwijt, goser. Je bent het dolgedraaide eindproduct van een democratie waar jij de bodem van afschraapt en vervolgens miauwt over ontstoken nagels.


Hou toch op met je kattegejank, iedereen weet dat het hele zaakje rondom Irak stinkt aan alle kanten. Als je nog het woord democratie in de mond durft te nemen inzake deze oorlog dan kun je zelfs de inval van ****** in polen democratisch noemen.

Zwarte Schaap
14-12-03, 23:55
Geplaatst door barfly
En juist Lennart plaatst een enquete waar hij zelf van weet dat Saddam een CIA agent is :moe: Als communistenmoordenaar en moslimfundamentalistenmoordenaar heeft de cia hem zeer zeker gesteund.

000NobelPrizes
15-12-03, 00:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hou toch op met je kattegejank, iedereen weet dat het hele zaakje rondom Irak stinkt aan alle kanten. Als je nog het woord democratie in de mond durft te nemen inzake deze oorlog dan kun je zelfs de inval van ****** in polen democratisch noemen.

Miauw. En in Irak rook het fris naar viooltjes tijdens Hussein.

Het vreugdevuur vandaag was een ouwe registratie van een voetbalwedstrijd die ooit was gewonnen. Laten we het daarop houden - in plaats van over Den Kruischtocht tegen den Islam te beginnen.
De opstand van de Irakezen zelf tegen Hussein, die tot honderdduizenden doden leidde, kunnen we voor het gemak (vooral het jouwe) dan beter buiten beschouwing laten.

lennart
15-12-03, 14:34
Geplaatst door barfly
En juist Lennart plaatst een enquete waar hij zelf van weet dat Saddam een CIA agent is :moe:

Inderdaad... Hij is in elk geval aan de macht geholpen door de CIA en George Bush Sr. toen hij de CIA overzag heeft toen veel steun aan Saddam gegeven.. Alle dirty secrets die Saddam kan onthullen :cool:

Nee... dat wordt duidelijk een showproces en executie.

http://www.rense.com/1.imagesF/mo1.jpg