PDA

Bekijk Volledige Versie : Mossad: Waarschuwing voor aanslag op Vaticaan



Marsipulami
15-12-03, 01:42
Waarschuwing voor aanslag op Vaticaan
--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 14-12-2003 om 21:49u.

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - De Italiaanse politie heeft een aantal drastische maatregelen getroffen om het Vaticaan te behoeden voor een mogelijke aanslag. Zo wordt de Via della Conciliazione die naar het Sint Pietersplein leidt voortaan ´s nachts afgesloten. De Israëlische geheime dienst Mossad heeft gewaarschuwd voor "een waarschijnlijke aanslag in Italië" op een belangrijke christelijk symbolische plek tijdens het kerstfeest.

In eerste instantie wilde een woordvoerder van het Italiaanse ministerie voor binnenlandse zaken niet reageren op de berichten, maar kort daarop meldde de politie dat de beveiligingsmaatregelen rond het Vaticaan waren verscherpt.

De Via della Conciliazione gaat vanaf maandag tot na het Kerstfeest dicht tussen 24:00 en 7:00 uur. De politie zal dag en nacht patrouilleren op het Sint Pietersplein, en ook andere zichtbare en onzichtbare veiligheidsmaatregelen rond het Vaticaan en de Sint Pieter zullen naar aller waarschijnlijkheid flink worden opgevoerd.

Maatregelen

Niet alleen het Vaticaan wordt strenger bewaakt: ook andere belangrijke christelijke plekken in Italië zoals de San Marco-basiliek in Venetië, de Dom van Milaan en belangrijke kerken in Turijn en Bologna worden scherp in de gaten gehouden.

In Florence heeft de politie zelfs barricades opgeworpen bij de Santa Maria Novella tegenover het centraal station om te voorkomen dat voertuigen daar kunnen stoppen. Italië is al langer bevreesd voor terreuraanslagen sinds vorige maand 19 Italianen in Irak werden gedood bij een zelfmoordaanslag. (RV)

Maslov
15-12-03, 06:56
Euthanasie op de paus met een bom, moeten de terroristen vooral doen.
Twee vliegen in één klap, de paus uit zijn lijden verlost, en de hele westerse wereld als één blok tegen de terreurbewegingen.
En betere dienst zou men het westen en Bush niet kunnen geven.

En erger, tegelijkertijd zou men zich de woede van Mars ook op de hals halen :ninja2:

Simon
15-12-03, 07:57
Die aanslag heeft al plaats gevonden:

Hill schoffeert Vaticaan

VATICAAN - De Amerikaanse hiphopzangeres Lauren Hill heeft hooggeplaatste rooms-katholieken zaterdagavond verbijsterd door tijdens een kerstconcert in het Vaticaan kritiek op de Rooms-Katholieke Kerk te leveren. Zij beschuldigde de kerk van corruptie, seksueel misbruik en uitbuiting.

"Ik ben hier niet om zoals u de geboorte van Christus te vieren, maar om u te vragen waarom u niet rouwt omdat hij op deze plaats dood is", zei de 24-jarige Hill tot de 7500 genodigden in de Paulus VI-zaal naast de Sint Pieter. In deze ruimte houdt de paus 's woensdags zijn audiënties. Onmiddellijk nadat zij op het podium was gekomen, las de zangeres een tekst met haar kritiek voor.

Hill leek te doelen op de schandalen in de Amerikaanse kerk. Verscheidene katholieke priesters blijken daar jongeren en andere gelovigen seksueel te hebben misbruikt.

Misbruik

"God is getuige geweest van de corruptie, de uitbuiting en het misbruik waaraan hoge functionarissen van de kerk zich schuldig maken", aldus de zangeres. Zij riep de kerkelijke leiding op "berouw te tonen" .

Onder de aanwezigen was kardinaal Camillo Ruini, die namens paus Johannes Paulus het bisdom Rome bestuurt. Ruini's naaste medewerker, mgr. Rino Fisichella, noemde Hills uitlatingen een "ondoordachte uitbarsting, een grofheid die een gebrek aan respect toont voor de plaats waar zij was uitgenodigd en voor degenen die haar hadden uitgenodigd".

Tomas
15-12-03, 08:00
Geplaatst door Simon
Die aanslag heeft al plaats gevonden:


Hebben we godomme eindelijk 1 protestante kerk, komt er al weer een volgende aanzetten.... :moe:

Marsipulami
15-12-03, 09:38
Geplaatst door Maslov
En erger, tegelijkertijd zou men zich de woede van Mars ook op de hals halen :ninja2:

:p :fplet:

Marsipulami
15-12-03, 10:26
Geplaatst door Simon
Die aanslag heeft al plaats gevonden:

Hill schoffeert Vaticaan

VATICAAN - De Amerikaanse hiphopzangeres Lauren Hill heeft hooggeplaatste rooms-katholieken zaterdagavond verbijsterd door tijdens een kerstconcert in het Vaticaan kritiek op de Rooms-Katholieke Kerk te leveren. Zij beschuldigde de kerk van corruptie, seksueel misbruik en uitbuiting.

"Ik ben hier niet om zoals u de geboorte van Christus te vieren, maar om u te vragen waarom u niet rouwt omdat hij op deze plaats dood is", zei de 24-jarige Hill tot de 7500 genodigden in de Paulus VI-zaal naast de Sint Pieter. In deze ruimte houdt de paus 's woensdags zijn audiënties. Onmiddellijk nadat zij op het podium was gekomen, las de zangeres een tekst met haar kritiek voor.

Hill leek te doelen op de schandalen in de Amerikaanse kerk. Verscheidene katholieke priesters blijken daar jongeren en andere gelovigen seksueel te hebben misbruikt.

Misbruik

"God is getuige geweest van de corruptie, de uitbuiting en het misbruik waaraan hoge functionarissen van de kerk zich schuldig maken", aldus de zangeres. Zij riep de kerkelijke leiding op "berouw te tonen" .

Onder de aanwezigen was kardinaal Camillo Ruini, die namens paus Johannes Paulus het bisdom Rome bestuurt. Ruini's naaste medewerker, mgr. Rino Fisichella, noemde Hills uitlatingen een "ondoordachte uitbarsting, een grofheid die een gebrek aan respect toont voor de plaats waar zij was uitgenodigd en voor degenen die haar hadden uitgenodigd".

:D Ik denk ook wel dat sommige kardinalen in de zaal liever een bomaanslag hadden gehad. :wink:

Kaaskopje
15-12-03, 13:45
sexueel misbruik van kinderen komt helaas in elk Geloof voor.
Dat dit nu meer ter sprake komt binnen de Katholieke kerk komt met name doordat binnen de Westerse samenleving bespreekbaar is geworden en zodoende sneller boven water komt. Ook ben ik van mening als priesters, kardinalen etc. niet meer celibitair hoefden te leven, dus sex zouden mogen hebben, het sexueel misbruiken van kinderen zou gaan dalen.
Een man opleggen dat hij sexueel niet meer actief mag zijn is vragen om moeilijkheden, dit gaat tegen zijn natuur in en creeert frustratie.
Maar om meteen aan te nemen dat dit met name alleen binnen de Katholieke kerk voorkomt vind ik kortzichtig denken en de Katholieke kerk een stigma opleggen. Komt alleen maar doordat Christenen weten dat dit "not done" is en de laatste jaren uit de taboesfeer is gehaald waardoor de gevallen sneller aan de kaak worden gesteld.

Verder ben ik er heilig van overtuigd dat het sexueel misbruiken van kinderen ook bij Moslims, Joden welk geloof dan ook, voorkomt.
Maar sommige gelovigen doen nu eenmaal liever net alsof hun neus bloedt en dingen zoals homosexualiteit, kindermisbruik, mishandeling, bij hun niet voorkomen.....

Donna
15-12-03, 16:19
Geplaatst door Simon
[B
"God is getuige geweest van de corruptie, de uitbuiting en het misbruik waaraan hoge functionarissen van de kerk zich schuldig maken", aldus de zangeres. Zij riep de kerkelijke leiding op "berouw te tonen" . [/B]


Wat een HELDIN! :D

:handbang:

Ik ga gelijk haar CD kopen.

an3sdej
15-12-03, 18:08
Kaaskopje je hebt in principe gelijk, alleen binnen de kerk an-sich onder de "geestelijken" is het nog wel degelijke een taboe. Evenals binnen de islam en jodendom.

Ik vond dit een goede aktie van deze meid. :duim:

Kaaskopje
15-12-03, 20:02
Ik mag die Lauren Hill niet zo. Zeker na dr opmerking tijdje geleden dat ze liever zag dat blanken haar muziek niet kochten. Kapsones ofzo, riekt toch ook naar discriminatie? ..maar niet blanken mensen mogen dat soort dingen nu eenmaal roepen.

Als een kaaskop tegenwoordig aan de kaak stelt dat er in moskeeën fundamentale taal wordt geuit moet je al voorzichtig wezen.
Of dat het statistiek bewezen is dat huiselijk geweld procentueel meer voorkomt bij Islamieten dan ben je aan het generaliseren of nog erger: racist! ...maar de Blijf van mn Lijf huizen bewijzen het. Afijn.....
Misbruik door de Kerk zal zeker geen fabeltje wezen maar om nou net te doen alsof elke priester/kardinaal een sick bastard is lijkt mij ook erg overdreven. Blijkt maar weer sowieso, alles wat de extreme kant op gaat kwa Geloof.. dit kweekt rare gasten.

Ben het een beetje zat vandaag de dag dat je moet oppassen met wat je zegt over andere rassen zonder meteen voor racist versleten te worden. Maar vica versa mag dit wel..de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Maar dwaal off topic heb ik het idee...

is het geoorloofd om met T shirtje te lopen: Say it Loud Im white and Proud?

Hay Jouhara
15-12-03, 21:53
Geplaatst door Kaaskopje


Ben het een beetje zat vandaag de dag dat je moet oppassen met wat je zegt over andere rassen zonder meteen voor racist versleten te worden. Maar vica versa mag dit wel..de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.


is het geoorloofd om met T shirtje te lopen: Say it Loud Im white and Proud?

Je bedoeld zeker als ik jou kaaskop zou noemen dan zou ik jou beledigen althans als je je eigen al nie zo genoemd had
Maar een ander NL er zou zich wel weer beledigd voelen als ik hem kaaskop noem waar trek je de lijn wat kan en wat nie

want volgens mij ben jij de pot in deze toepasselijke spreekwoord van jou

Als jij je lekker voelt in zo'n t-shirt dan moet jij dat vooral doen ik loop altijd in een T-shirt met de tekst

Say it Loud Im Muslim and Proud?[/SIZE] [/B][/QUOTE] :D

Zwarte Schaap
15-12-03, 22:02
Geplaatst door Kaaskopje
Als een kaaskop tegenwoordig aan de kaak stelt dat er in moskeeën fundamentale taal wordt geuit moet je al voorzichtig wezen. Heb jij een nieuwe woord uitgevonden ?



Of dat het statistiek bewezen is dat huiselijk geweld procentueel meer voorkomt bij Islamieten dan ben je aan het generaliseren of nog erger: racist!

Wedden dat je dat niet met statistische cijfers kunt bewijzen en dat je dat gewoon uit de duim zuigt.

Tomas
15-12-03, 22:07
Geplaatst door Kaaskopje

Verder ben ik er heilig van overtuigd dat het sexueel misbruiken van kinderen ook bij Moslims, Joden welk geloof dan ook, voorkomt.
Maar sommige gelovigen doen nu eenmaal liever net alsof hun neus bloedt en dingen zoals homosexualiteit, kindermisbruik, mishandeling, bij hun niet voorkomen.....

Het komt wel overal voor, maar ik geloof zeker dat het celibaat bijdraagt aan percentueel meer misbruik in de rk-kerk.

an3sdej
15-12-03, 22:11
is het geoorloofd om met T shirtje te lopen: Say it Loud Im white and Proud?

Momenteel kun je hier denk ik ongestraft mee rond kunnen lopen. Maar dan moet je niet vreemd opkijken en/of boos worden als mensen agressief op je gaan reageren.
EN vooral niet teveel van de zon genieten 's zomers en tijdens de wintersport. Zonnebanken zijn ook helemaal uit den boze voor mensen met zulke teksten op Tshirts. :gniffel:

Kaaskopje
15-12-03, 22:13
oei oei blame me....zoals een echt Kaaskopje hoort te zijn IK BEN BLOND dus ik mag zo nu&dan foutjes maken.
En ja Fundamentalistische taal moet dat zijn..excusez moi!

Terug komend op de Blijf van mijn Lijf huizen: 80% is gevuld met moslima's die vluchten voor huiselijk geweld veroorzaakt door hun man, broers en familie. Tja....do I need to say more indeed!
Hirsi probeert dit ook al aan de kaak te stellen maar het mens krijgt ook alleen maar bedreigingen zodra ze ook maar iets zegt wat te kort doet aan de Islam. Allemaal niet waar enzo :cheefbek:
Kritiek is moelijk te verkroppen voor sommige mensen.

Hay Jouhara
15-12-03, 22:19
Geplaatst door Kaaskopje
:
Kritiek is moelijk te verkroppen voor sommige mensen.


de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Kaaskopje
15-12-03, 22:19
Geplaatst door an3sdej
Momenteel kun je hier denk ik ongestraft mee rond kunnen lopen. Maar dan moet je niet vreemd opkijken en/of boos worden als mensen agressief op je gaan reageren.
EN vooral niet teveel van de zon genieten 's zomers en tijdens de wintersport. Zonnebanken zijn ook helemaal uit den boze voor mensen met zulke teksten op Tshirts. :gniffel:

Gaat me om het feit waarom een neger wel geoorloofd met shirtje met tekst "say it loud im black and proud" kan rondlopen zonder dat men raar op kijkt.
Zodra een blanke het zou doen wordt ie met de nek aan gekeken.

En als je dan toch dat zonnebanken gaat aanhalen, waarom straighten negerinnen dan hun haar of zie ik sommige moslima's rondlopen met blond haar.....
Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft mag iedereen doen wat ie wil want dit is NL per slotte.
Zijn gewoon van die dingen die ik me wel eens afvraag.

an3sdej
15-12-03, 22:37
Kaaskopje, lijkt het jou een mooi voorbeeld zoals de VS omgaat met vrijheid van meningsuiting? Alles mag daar gezegd worden, de KKK mag daar demonstreren met echt racistische leuzen. Zou je dat ook hier ingevoerd willen zien?

Moet onze maatschappij zover door gepolariseerd worden? In de VS is ruimte zat, daar kun je elkaar ontlopen, in dit kleine landje niet. Dat heb ik ook tegen op die hoofddoek, ik wordt er voortdurend mee geconfronteerd.

Julien
17-12-03, 13:20
trouwens, het Vaticaan steunt de Palestijnen in hun vrijheidsstrijd.. dat is de Paus niet in dank afgenomen door de Joden. En verder heeft de Paus een zeer goede relatie met de moslim-wereld.

Dus waar die dreiging vandaan komt is mij de vraag.