PDA

Bekijk Volledige Versie : ziek van de leugens



nl-x
15-12-03, 10:17
Ik word een beetje misselijk over de alsmaar groeiende leugens over hoe Saddam wel niet is opgepakt. Kunnen de Amerikanen niet gewoon de tape showen?

Eerst zou hij zijn opgepakt door de Koerden.
Daarna door Amerikanen en zou hij zich laconiek hebben gedragen.
Daarna zou ie voor zn leven hebben gesmeekt "Niet schieten, ik ben Saddam Hussein"
Nu is het "Ik ben Saddam Hussein. Ik ben de president van Irak en ik wil onderhandelen."


nlx

an3sdej
15-12-03, 12:27
Wees gewoon blij dat deze wrede man opgepakt is.
Of is je aversie tegen de VS groter dan de blijdschap dat een moordenaar opgepakt is, een moslimmoordenaar.

an3sdej
15-12-03, 12:38
http://cagle.slate.msn.com/news/IraqWorldAfter/WorldonFallofBaghdad/1/kowsar124.jpg

an3sdej
15-12-03, 12:43
http://cagle.slate.msn.com/news/IraqSourGrapes/SourGrapes/ramirez.gif

Simon
15-12-03, 12:45
Geplaatst door nl-x
Ik word een beetje misselijk over de alsmaar groeiende leugens over hoe Saddam wel niet is opgepakt. Kunnen de Amerikanen niet gewoon de tape showen?

Misselijk? Wat maakt het uit hoe hij is opgepakt? Het gaat erom dat hij is opgepakt en dat hij het echt is. Daar schijnt men een scenario voor gevolgd te hebben lees ik op nu.nl

NEW YORK - De bekendmaking op zondag van de arrestatie van Saddam Hussein volgde een al eerder nauwgezet uitgestippeld patroon. De Amerikanen wilden op deze manier voorkomen dat er in Irak en de rest van de Arabische wereld twijfel zou ontstaan over de betrouwbaarheid van de mededeling en de identiteit van de arrestant. Dit meldt The New York Times maandag.

Volgens het dagblad begonnen de VS al in juli aan een plan, codenaam HVT no. 1 (High Value Target no.1), voor de 'public relations', die na de arrestatie van Sadddam een rol zou moeten spelen. Dit gebeurde nadat het bericht over de dood van Saddam's zonen Qusay en Uday, die in juli bij een vuurgevecht door de Amerikanen waren gedood, in Irak en elders vol wantrouwen was ontvangen.

Patroon

Volgens het plan moest het nieuws over de arrestatie, of dood, van Saddam in eerste instantie door Irakezen bekend worden gemaakt. Het was dan ook Jalal Talabani, voormalig voorzitter van de Iraakse regeringsraad, die het bericht als eerste naar buiten bracht. Na de bekendmaking, moesten er zo snel mogelijk beelden van Saddam en de plaats waar hij was gevonden worden vrijgegeven. Dit gebeurde na de persconferentie van de Amerikaanse bestuurder in Irak Paul Bremer.

DNA-test

Cruciaal was verder dat het nieuws over Saddams arrestatie de eerste achttien uur geheim kon worden gehouden en alleen bekend was onder de hoogste Amerikaanse een Iraakse functionarissen. Hierdoor was het mogelijk om de resultaten van een DNA-test klaar te hebben en de bekendmaking goed te plannen.

Uday en Qusay

De Amerikaanse voorzorgsmaatregelen kwamen voort uit het wantrouwen dat volgde op de dood van Uday en Qusay. Gary Thatcher, die afgelopen augustus is aangesteld als perschef van het tijdelijke Amerikaanse bestuur in Irak, meldt in de New York Times dat de coalitietroepen dit wantrouwen niet hadden verwacht en er destijds niet goed op hadden gereageerd.

Om de Irakezen ervan te overtuigen dat het inderdaad om de zonen van Saddam ging, moesten zij rijen journalisten langs de gereconstrueerde stoffelijke overschotten van de mannen laten paraderen. Dergelijke semi-publieke acties wilden de Amerikanen met Saddam koste wat kost voorkomen.

an3sdej
15-12-03, 12:45
http://www.markfiore.com/animation/stimulus.html

Muslimaah
15-12-03, 12:54
Geplaatst door an3sdej
een moslimmoordenaar.

Klopt hij heeft veel moslims vermoord the bastard met zn baath ideologie!

Royce
15-12-03, 14:34
Hoor net op AlJazeera dat hij gedrogeerd is voor hij voor de camera verscheen, vandaar dus dat hij zich niet verzet heeft.

an3sdej
15-12-03, 14:56
Oh, dat zegt Al-Jazeera? :hihi:

Dan heeft hij zeker in dat schuttersputje al een joint zitten roken, samen met wat wodka :lekpuh: Anders had hij vanuit zijn putje wel wat kunnen schieten, of op z'n minst een suïcidebelt kunnen laten afgaan.

Nee Royce, hou maar op met het verzinnen van excuses, het was gewoon een zielige ouwe man, die bang was voor zijn eigen hachje.

an3sdej
15-12-03, 14:58
Wat nou, is een plaatje van saddam niet toegestaan in mijn onderschrift? Hij zag er juist zo lekker wild uit.

Of is dat plaatje ook een leugen?