PDA

Bekijk Volledige Versie : Saddam: WMDs verzonnen door de Amerikanen



lennart
15-12-03, 15:43
Dieven en spionnen'

Leden van de Iraakse regeringsraad die Saddam mochten ondervragen, vroegen hem waarom hij zoveel mensen om het leven heeft gebracht. De man die zichzelf graag de Leeuw van Babylon noemde, repliceerde meteen dat al zijn slachtoffers 'dieven en Iraanse spionnen waren'. Volgens Newsweek zou Adnan Pachachi van de regeringsraad daarop een knallende ruzie met Saddam hebben gekregen, die werd onderbroken omdat de Amerikaanse president George Bush Pachachi belde om hem te feliciteren.

Aantekeningen

Time beweerde de hand te hebben gelegd op de aantekeningen van de eerste verhoren van Saddam. Hij zou zich daarin zeer terughoudend opstellen en veelal antwoorden in 'typische Saddam-retoriek', aldus een functionaris van de Amerikaanse veiligheidsdiensten.

'Geen massavernietigingswapens'

Op de vraag 'Wie bent u', zou Saddam hebben gezegd: "Ik ben bedroefd want mijn mensen verkeren in slavernij." Gevraagd naar het bestaan van massavernietigingswapens: "Nee, natuurlijk niet. Dat hebben de Amerikanen zelf verzonnen om een excuus te hebben de oorlog tegen ons te beginnen."
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/actueel/rtlnieuws/2003/12_december/15/buitenland/1215_Saddam_niet_schieten_0615.xml

observer
15-12-03, 17:56
hmmm dan komen er een paar simpele vragen op
- waar zijn die wapens gebleven die hij tegen de koerden en iran heeft ingezet dit soort spul is niet makkelijk te vernietigen
- als hij ze neit meer had waarom dan zo lang tegenwerken

lennart
15-12-03, 18:16
1) Die wapens zijn vernietigd vlak na de oorlog in 1991, zols de Irakis altijd hebben beweerd. Een groot gedeelte zal bovendien zijn vernietigd tijdens Amerikaanse bombardementen tijdens diezelfde oorlog. Immers veel Amerikaanse soldaten zijn jaren na deze oorlog aan het zogenaamde golfoorlogsyndroom. Goed mogelijk dat veel van deze soldaten erop uit zijn gestuurd in gebieden waar net daarvoor chemische wapens waren vernietigd.
2) De VN hadden overal toegang toe, het enige waar de Irakis destijds moeilijk over deden was de toegang tot zijn paleizen. Daar was Saddam niet van gediend, dus gebeurde dat niet.

nl-x
15-12-03, 19:13
Geplaatst door observer
hmmm dan komen er een paar simpele vragen op
- waar zijn die wapens gebleven die hij tegen de koerden en iran heeft ingezet dit soort spul is niet makkelijk te vernietigen
- als hij ze neit meer had waarom dan zo lang tegenwerken

Owjah... ga je me nou echt zeggen dat je daar nog steeds in gelooft?! Geloof je ook in de kerstman soms?

Vertel me eens? Waar heeft Hussein ze dan ? Een ander gat ergens onder de grond? ^^ Syrie? ^^ Iran?! Waarom is ie er dan niet zelf eerst heengegaan ipv zn wapens te sturen?

Tomas
15-12-03, 21:57
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik kan me nog herinneren dat Saddam tijdens de golfoorlog zijn hele luchtmacht naar Iran heeft laten overvliegen. Dat deed hij liever dan ze door de Amerikanen te laten vernietigen. Ik denk dat hij nu ook een dergelijke truc heeft uitgehaald. Zelf denk ik dat de massavernietigingswapens nu in Syrië zijn.

De theorie dat de koerden ze hebben is veel spannender.

Victory
15-12-03, 22:03
Geplaatst door Tomas
De theorie dat de koerden ze hebben is veel spannender.


:haha:

observer
15-12-03, 22:04
Geplaatst door nl-x
Owjah... ga je me nou echt zeggen dat je daar nog steeds in gelooft?! Geloof je ook in de kerstman soms?

Vertel me eens? Waar heeft Hussein ze dan ? Een ander gat ergens onder de grond? ^^ Syrie? ^^ Iran?! Waarom is ie er dan niet zelf eerst heengegaan ipv zn wapens te sturen? of hij ze nog had weet ik niet dat hij ze heeft gehad is wel zeker

als hij ze dus niet meer had vraag ik me al waarom de documenten over hoe ze zijn vernietigd niet aan de un gegeven zijn

ik weet wel dat de belgen een hele dure fabriek hebben gebouwd om gasgranaten uit wo 1 te vernietigen

en die doet 7 granaten per dag geloof ik
saddam had volgens hun eigen gegevens duizenden tonnen

Tomas
15-12-03, 22:04
Geplaatst door Gerrit Jan
Ja, ik geef toe dat ik geen bewijzen heb maar ik denk gewoon dat SH zo slim is dat hij de wereld voor de gek kan houden, inclusief Bush.

De wereld is tot daar aan toe, maar Bush?! Je leeft in een droomwereld. Bush is niet menselijk.