PDA

Bekijk Volledige Versie : Knevel zojuist op TV, zum kotsen



862959
16-12-03, 21:35
Knevel: Dus je bent van moslima christen geworden.

Vrouw: Ja

Knevel: Hoe reageerder de moslims erop?

Vrouw: ze vinden mij onrein, ze geven mij geen hand

Knevel: ohhhhhhhhhhhhhhhhhh (De hoop Scheffer op de achtergrond ohhhhhhhhhhhh)

Knevel: en als je terug moet naar Iran wat dan?

Vrouw: dan hakken ze mijn hoofd eraf

Knevel: ohhhhhhhhhhhhhhhhhh (De hoop Scheffer op de achtergrond ohhhhhhhhhhhh)

Knevel: Waarom heb je voor het christendom gekozen?

Vrouw: Ik was boos op god. Ik ging op zoek en lees in de bijbel dat bij overspel bijvoorbeeld je itt de islam niet gestenigd wordt.

bla bla bla bla bla bla

Dat er mensen van het ene geloof op het andere overstappen a la... maar om daar dan zo'n programma mee te maken en tegelijkertijd alle moslims in een middeleeuws daglicht te plaatsen vindt ik beneden peil en het programma van Knevel niet waard.

:dood:

Orakel
16-12-03, 21:38
Geplaatst door 862959
Knevel: Waarom heb je voor het christendom gekozen?

Vrouw: Ik was boos op god. Ik ging op zoek en lees in de bijbel dat bij overspel bijvoorbeeld je itt de islam niet gestenigd wordt.


:lole:

Ergo, onder het Christendom kan ik me gang gaan????

Moet je trouwens es een keer letten op die linkerhand van Knevel.

Blade20
16-12-03, 21:38
De breedte van je plaatje is breeder als 350 pixels.

862959
16-12-03, 21:42
linkerhand?

onder de tafel toch altijd?

vieserik Knevel

Dutchguy
16-12-03, 21:44
Knevel speelt met zijn pevel? Snap ik waarom hij 'oooooooohhhh' zei.

862959
16-12-03, 21:47
Toch triest dat hij zich verlaagd tot zulke interviews.

Victory
16-12-03, 21:49
Ik weet niet of dit 'serieus' is. Ik ken 'knevel' niet, maar ik dacht dat het een grap was. Totdat dit las: "Dat er mensen van het ene geloof op het andere overstappen a la... maar om daar dan zo'n programma mee te maken en tegelijkertijd alle moslims in een middeleeuws daglicht te plaatsen vindt ik beneden peil en het programma van Knevel niet waard."

Anyway, om te antwoorden op wat ze zei:

"Vrouw: ze vinden mij onrein, ze geven mij geen hand"

Dit heeft niks met christen zijn te maken. Het verbod op lichamelijk contact tussen een namahram vrouw/man is om verleiding(/'verdere escalate') te voorkomen.


"Vrouw: dan hakken ze mijn hoofd eraf"

Er is geen straf in Iran waarbij de hook afgehakt wordt voor zover ik weet. En al zeker niet hiervoor.


Anyway, kan ik dit ergens online bekijken?

jaja
16-12-03, 21:56
Knevel is niet het meest "interessante" programma op Tv .. en ook dit was ... ach ...
maar ik vind deze opwinding hier toch wel "spannend" gegeven het feit dat hier over elke bekering tot de islam hele threads geopend worden. Mensen stappen over naar een andere religie als er iets in hun bestaande situatie hen echt tegen staat - en dat kan op allerlei manieren en niveaus zijn. Om met een schok hun leven te veranderen hopen ze uit die ellende te komen - vaak werkt het. Vervolgens zijn die bekeerlingen in hun uitspraken niet altijd "genuanceerd".
Het gebeurt wederzijds en te veel opwinding is het eerlijk gezegd niet waard.

~Panthera~
16-12-03, 21:58
Geplaatst door Orakel
:lole:

Moet je trouwens es een keer letten op die linkerhand van Knevel.
-----------------

Ik wil het niet eens weten. :kotsen:

Wat een penis-jujubes die Knevel. :moe:




PS.vertaald: droplul.

T.A.F.K.A.Z
16-12-03, 22:00
Nieuwbekeerden, renegaten, moslimhomo's en lesbo's..... ik vind het toch maar alles zeer geestig.

Al Sawt
16-12-03, 22:13
Ze gaf als reden voor de bekering; dat overspel in Islam met dood bestraft wordt.

Is overspel dan bij het Christendom toegestaan?

Orakel
16-12-03, 22:15
Geplaatst door Blade20
De breedte van je plaatje is breeder als 350 pixels.

breder dan



Geplaatst door 06-825969
linkerhand?

onder de tafel toch altijd?

vieserik Knevel

:D Nee, hij kan dat ding niet stil houden. Alsof ie bang is dat er ieder moment een uit Tora Bora ontsnapte mujahedien achter de coulissen vandaan kan springen om 'm er af te hakken.
Doet me altijd een beetje denken aan Tommie uit Sesamstraat, maar dan wat stichtelijker.

862959
16-12-03, 22:36
het gaat me niet om de vrouw die de islam de rug heeft toegekeerd. Het gaat me om Knevel die op zo'n lage manier een hele religie in een kwaad daglicht stelt.

Zij wordt gewoon misbruikt voor zijn doeleinden. Knevel is een bekend christenfundamentalist.

En ja, ze zei dat ze in Iran zou worden onthoofd indien ze terugkeerd en bekend wordt dat ze christen is.

Verder koos ze voor het christendom omdat het christelijk geloof veel vergevingsgezinder zou zijn dan de Islam. Laat me vertellen dat ze zich dan niet goed verdiept heeft in de Islam.

freya
16-12-03, 22:39
Geplaatst door Orakel

Doet me altijd een beetje denken aan Tommie uit Sesamstraat, maar dan wat stichtelijker.

Idd :hihi:

nefertiti
17-12-03, 00:21
Het staat toch in de Koran dat op afvalligheid de doodstraf staat?

Dus neem ik aan dat het voor die mevrouw een reëel gevaar is om terug naar Iran te gaan!

MokroMike
17-12-03, 01:01
Geplaatst door nefertiti
Het staat toch in de Koran dat op afvalligheid de doodstraf staat?


nee dat is niet waar !

integendeel zelfs.....in de Koran staat dat er geen dwang is in religie.....

2:256....Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

en de islam leert ons dat de mens vrij is in zijn keuze....

18:29....Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." Voorwaar, wij hebben de boosdoeners een Vuur bereid, welks omheining hen zal insluiten. Indien zij om hulp roepen, zullen zij worden begoten met water als gesmolten lood, dat hun gezicht zal verbranden. Hoe verschrikkelijk is de drank en hoe vreselijk de rustbank.

10:99......En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?

25:57....Zeg: "Ik vraag van u geen vergoeding er voor, behalve dat hij, die dit wil, de weg naar zijn Heer moge inslaan.

73:19.....Dit is zeker een vermaning. Dus moge hij die wil, de weg tot zijn Heer inslaan

74:35-37.....Waarlijk, het is een der grootste tijdingen,
Een waarschuwing voor de mensen.
Aan degene onder u, die vooruit wenst te gaan of degene die wil achterblijven

76:29....Voorwaar, dit is een vermaning. Wie het daarom wenst, kieze een weg die tot zijn Heer leidt.

Maarten
17-12-03, 04:55
Geplaatst door Victory
"Dat er mensen van het ene geloof op het andere overstappen a la... maar om daar dan zo'n programma mee te maken en tegelijkertijd alle moslims in een middeleeuws daglicht te plaatsen vindt ik beneden peil

Zit je weer in jezelf te lullen jongen?
Alle moslims?? Het ging over terugkeer naar Iran als christen!! Niks alle moslims!

En now you tell me!! In Iran bekeren tot christendom?? :rolleyes:

Zit die vrouw te liegen, of zit je weer mooi weer te spelen??

Maarten
17-12-03, 05:03
Geplaatst door 862959

Knevel: Waarom heb je voor het christendom gekozen?

Vrouw: Ik was boos op god. Ik ging op zoek en lees in de bijbel dat bij overspel bijvoorbeeld je itt de islam niet gestenigd wordt.

bla bla bla bla bla bla

Dat er mensen van het ene geloof op het andere overstappen a la... maar om daar dan zo'n programma mee te maken en tegelijkertijd alle moslims in een middeleeuws daglicht te plaatsen vindt ik beneden peil en het programma van Knevel niet waard.

:dood:

Wat een gelul in dit topic!!
Zelden gezien dat iets meteen vanuit eerste hand al zó verminkt wordt!

Overstappen "a la", maar iets slechts over een moslimpraktijk zeggen is natuurlijk meteen helemaal fout, en natúúrlijk meteen tegen alle moslims gericht!
En over het verschil tussen mét nek of zónder hoor je 862959 niet!!
Staan er een paar lui zijn eigen godsdienst te verkrachten waar ie bij staat met complete moorden, maar wat vind ie erg? Hihi..

Fraai staaltje middeleeuwse achterlijkheid!

En dan zwijg ik nog maar over haar échte antwoord op de reden van haar bekering, want die hing namelijk samen met een verschil in godsbeleving in sommige vormen van Islam en sommige in christendom!
Daar moet je iets voor weten van die godsdiensten.. een beetje maar..
Alweer iets waar jij blijkbaar geen dadel van gevreten hebt!

Je zet jezelf hier wel neer jongen! Allemaal ten behoeve van de grote waarheid der Islam?? Ga je schamen man! Get lost!

Simon
17-12-03, 08:28
Geplaatst door 862959
Dat er mensen van het ene geloof op het andere overstappen a la... maar om daar dan zo'n programma mee te maken en tegelijkertijd alle moslims in een middeleeuws daglicht te plaatsen vindt ik beneden peil en het programma van Knevel niet waard.

:dood:

Toch heb ik hier wel 100 van zulke bijdragen mogen lezen over mensen die van christen moslim zijn geworden. Bijvoorbeeld vele over die Cat Stevens waarvan niemand nog wist wat voor hij muziek hij ook al weer maakte. Er zitten hier heel wat moslim-knevels :) En dat trekt weer christen-knevels aan die hier regelmatig hun bekeringsverhalen in de sectie Islam plaatsen. Tja, het is allemaal nogal kleinzielig en benepen. Maar ja, vrijheid van godsdienst sluit kinderachtigheid nu eenmaal niet uit.

862959
17-12-03, 11:18
Maarten,


Wat een gelul in dit topic!!
Zelden gezien dat iets meteen vanuit eerste hand al zó verminkt wordt!

Overstappen "a la", maar iets slechts over een moslimpraktijk zeggen is natuurlijk meteen helemaal fout, en natúúrlijk meteen tegen alle moslims gericht!
En over het verschil tussen mét nek of zónder hoor je 862959 niet!!
Staan er een paar lui zijn eigen godsdienst te verkrachten waar ie bij staat met complete moorden, maar wat vind ie erg? Hihi..

Fraai staaltje middeleeuwse achterlijkheid!

En dan zwijg ik nog maar over haar échte antwoord op de reden van haar bekering, want die hing namelijk samen met een verschil in godsbeleving in sommige vormen van Islam en sommige in christendom!
Daar moet je iets voor weten van die godsdiensten.. een beetje maar..
Alweer iets waar jij blijkbaar geen dadel van gevreten hebt!

Je zet jezelf hier wel neer jongen! Allemaal ten behoeve van de grote waarheid der Islam?? Ga je schamen man! Get lost!

voor de laatste keer:

HET GAAT MIJ NIET OM DIE VROUW HET GAAT MIJ OM DE MEDIA EN DE MANIER WAAROP ZE HET VERHAAL VERTELLEN!!!!

Dus voortaan voor je je mond opentrekt lees dan eerst de tekst. Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk voor je is vooral daar je gewend bent enorme lappen tekst te plaatsen en te lezen. Er bestaat ook zoiets als tussen de regels door lezen, de boodschap anders brengen dan dat hij er staat enzovoorts.

Ik raad je aan om meer te groeien en te bloeien en dan pas te bemoeien.

Ga je schamen man, van jou hadden we meer verwacht.....

862959

862959
17-12-03, 11:20
Simon,

Zit wat in. Kun je bijles geven aan Maarten?

Zwarte Schaap
17-12-03, 11:32
Geplaatst door Maarten
Wat een gelul in dit topic!!
Zelden gezien dat iets meteen vanuit eerste hand al zó verminkt wordt!

Je zet jezelf hier wel neer jongen! Allemaal ten behoeve van de grote waarheid der Islam?? Ga je schamen man! Get lost!

Je kunt van alles over 862959 zeggen maar om te zeggen dat hij ten behoeve van de GROTE WAARHEID DER ISLAM de werkelijkheid verminkt, gaat mij te ver. Op grond van wat ik eerder van 862959 gelezen heb zou ik dat nooit durven te beweren.

Wie eerder dergelijke progammas van de EO gezien heeft weet dat 862959 er niet naast zit.

862959
17-12-03, 11:58
al zappend krijg je het een en ander te zien.

mijn aandacht werd getrokken door de Hoop Scheffer. Het leek me interessant om te zien hoe christenfundamentalist Knevel met christendemocraat de Hoop Scheffer in gesprek zou gaan.

Daarna kwam meteen de vrouw in kwestie en kwamen na enkele tellen de kotsneigingen.

de doorzichtigheid en het bewust laten vallen van stiltes en de blikken die geworpen werden maakten mij echt ziek....

Julien
17-12-03, 13:00
Waar maak je je druk om.

Ik zat laatst te zappen en kwam op de Moslim omroep, daar was ook een reportage over een hollandse christenvrouw die moslima was geworden.. was ook een hele reportage over.

en andersom zijn er veel moslimas die christen worden.

Dat soort dingen gebeuren nou met geloof.

ps. die andries knevel vind ik ook een sukkel.

Maarten
17-12-03, 15:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je kunt van alles over 862959 zeggen maar om te zeggen dat hij ten behoeve van de GROTE WAARHEID DER ISLAM de werkelijkheid verminkt, gaat mij te ver.

Dan moet jij maar eens goed kijken wat ie nou eigenlijk schrijft!!

Julie lijken wel fundi-Israeli's man!!
Met hetzelfde gemak waarmee die antisemitisme geroepen wordt tegen iedereen met enige kritiek, roepen sommige moslims/Berbers/Arabieren meteen, dat alles tegen alle moslims gericht is, en dus tegen Islam, bla bla bla bla!....

Ik snap het wel hoor Schaap.. Hoop shit geweest, afgelopen jaren niet? Ik ben hier dus wel wat gewend he? Maar wat die 86enz hier staat neer te poten, dat zijn dus gewoon grove leugens he??!

Werden hier "alle moslims in een middeleeuws daglicht geplaatst"??! Bollocks!! NIKS van dat alles!! In de verste verte nog niet!! Wil je dat er in zien, dan moet je echt wel fiks voorgeprogrammeerd zijn hoor! Ik noem het gewoon Vet Liegen, and that's it!!

Zelfd geld over wat 86 schrijft over haar redenen tot bekering! Ik bedoel het interesséert m gewoon geen fuck! En dus ook niet wat ie er over schrijft! Het lijkt wel een verhaal uit de vijfde hand, terwijl 86 er nota bene bovenop gezeten heeft!! Respect?? Nul komma nul! Waarheid? It all súcks! Interesse? Nop! Benul van godsdienst? Blijkt nergens!

Schaap, ik ben niet echt een vriendje van Knevel, maar heb wel een heel groot respect voor die man, hoe hij vanuit zíjn optiek probeert om héel precies te zijn met dingen!
Dat lukt 'm misschien niet altijd even goed, maar hij kan verdomd kritisch zijn. Denk maar niet dat ie zich enkel in een soort gristelijke saus rondwentelt.. Hij pikt heel veel niet, ook inzake Israel bijvoorbeeld niet. En met de traditie die de EO daarin had, is er een boel verbeterd.
Maar wat Knevel doet - en normaal doet - dat is 10x zo heilig vergeleken bij wat die 86 hier staat neer te poten!


Die moorden op tot christendom bekeerde moslims zijn overigens wel degelijk een probleem. Ik zag ook al een documentaire over een vrouw uit Algerije, die precies hetzelfde vertelde. En is SA zijn er gegarandeerd dezelfde problemen. Maar er zijn ook al van die verhalen over de fundi's op de Westbank!
Als er iets stinkt op deze site Schaap, dan is het wel de neiging om voortdurend van alles onder de mat te vegen, en zo snel mogelijk te beginnen over wat moslims nóu weer aangedaan wordt! Maar zo vet als die 86 hier liegt, dat is toch redelijk zeldzaam.

Het goede van die Knevel is, dat ie Altijd op zoek is naar inhoudelijke normen en waarden! Dat is geen balkenende, die er maar over gilt.. Knevel probeert bij elk probleem te laten zien, wat ie nou belangrijk vindt, en waarom hij dus bepaalde vragen stelt, en waarom hij dan bepaalde oordelen heeft! Hij is vaak helder en duidelijk, en geeft zijn tegenstanders nogal eens veel ruimte om uit te leggen wat ze denken. En hij neemt ze altijd verdomd serieus.

Bij Knevel, daar kan een moslim gaan zitten - midden in het hol van de leeuw bij de evangelisten dus - en dan gaat die Knevel proberen om te kijken, hoe dat de moraal van die vent in elkaar zit. Dat lukt niet altijd even goed, maar vanuit de optiek van de EO gaan ze behóorlijk ver vind ik.
Tuurlijk hebben ze in die kringen ook rare ideen over moslims, maar daar hebben ze meestal nogal wat reden voor, en ik kan niet zeggen, dat moslims die wel altijd goed weten te ontzenuwen.

Qua integratie, respect, openheid, en het recht om op je eigen manier te leven en te denken, scoort Knevel behoorlijk hoog hoor! En dit is precies waar veel moslims hier altijd over lopen te roepen!
Maar als het er effe nie zo uitziet, als bijv. 86 het wil hebben, dan krijg je meteen deze shit! Wou je nog klagen over isolatie bij Marokkanen?? Voilá!!.. Ik weet niet wie ik straks de schuld geef, maar in elk geval NIET Knevel!!

De vent is trouwens verdomd eerlijk.. Af en toe zie je hem gewoon van kleur verschieten vanwege de antwoorden, maar probeert ie er toch wat van te maken.. Ik vind dat eigenlijk wel een interessant proces. Hij probeert voortdurend op een zinnige manier moraal te ontwikkelen.

Moslims zouden daar blij mee moeten zijn. De Koran doet niet anders, dan van A tot Z moraal voorschrijven. En die moraal bij Knevel, daar kun je je nog over verbazen, hoeveel daarvan je eigenlijk ook in de Koran tegenkomt. Maar bij moslims is dat hele proces, waarbij ze in een bepaald geval via moraal tot een oplossing komen nogal eens hoogst onduidelijk. Dat veroorzaakt ook een hoop gekrakeel onder moslims, door de verschillen. Ik denk dat die nog wel wat kunnen leren van Knevel..

Ik sluit overigens niet eens uit, dat Knevel volgens de Koran als goed moslim betitteld zou kunnen worden! Als je dacht, dat dat allemaal wel simpel te beoordelen was, dan kon de Koran nog wel eens wat verrassingen in petto hebben voor traditionele moslims! En zeker ook voor degenen, die hard roepen over Islam, maar er ifn feite nog niet veel van weten.. Ik denk dat er een klein wedstrijdje aan de gang is..

Maarten
17-12-03, 15:22
PS: moeten die Evangelisten wel veel boodschap hebben aan moslims? In beginsel niet he? Wat ze dus doen, dat vind ik dus nog heel behoorlijk. Dat netjes hoor.

Maar omgekeerd? Moslims over christenen? Had je daar al eens naar gekeken? Daar zitten dus echt middeleeuwse toestanden bij he? Niet zelden staat een moslim breed grijnzend te vertellen waarom ze niet deugen, en dan blijkt ie enkel te herkauwen wat er in de Koran staat! En dan nog het slechtste over christenen ook nog!
Gelukkig zijn veel moslims niet zo, maar het komt zeker voor. En dan zwijg ik nog over moslimlanden. (zie die onthoofdingen.)

(Victory heeft weer zitten vloeken hierboven over demonisering van Iran/Islam. Maar als je dan vraagt hoe het dan zit met die onthoofdingen daar bij bekering, dan komt er natuurlijk weer niks! Wou je dan nog respect, of hoe zit dat? )

Simon
17-12-03, 15:37
Geplaatst door 862959
Simon,

Zit wat in. Kun je bijles geven aan Maarten?

Maarten bijles geven :) dat is niet nodig. Die vind het gewoon leuk een bepaald standpunt te verdedigen om de retoriek. Niet om het standpunt. Dat is advocaten eigen.

Maarten
17-12-03, 22:39
Geplaatst door 862959
Knevel is een bekend christenfundamentalist.


Ja, en alle moslims zijn moslimfundamentalist! :hihi:

Komt die opmerking uit dezelfde precisie-koker, als dat Knevel de complete Islam weer in de baggerbak geflikkerd heeft in die uitzending? :hihi:

Ga je daar nog wat voor aandragen, of blijft het bij onderbuikgekan.ker?

Maarten
17-12-03, 22:48
Geplaatst door Simon
Maarten bijles geven :) dat is niet nodig. Die vind het gewoon leuk een bepaald standpunt te verdedigen om de retoriek. Niet om het standpunt. Dat is advocaten eigen.

Hangt er vanaf of ze Euro's of Dinars in m'n brievenbus geflikkerd hebben.

En m'n mening - voor zover ooit van belang - hangt volledig van het weer af!

:belgie:

Zwarte Schaap
17-12-03, 22:48
Geplaatst door Maarten
Dan moet jij maar eens goed kijken wat ie nou eigenlijk schrijft!!

Julie lijken wel fundi-Israeli's man!!
Met hetzelfde gemak waarmee die antisemitisme geroepen wordt tegen iedereen met enige kritiek, roepen sommige moslims/Berbers/Arabieren meteen, dat alles tegen alle moslims gericht is, en dus tegen Islam, bla bla bla bla!....

Ik snap het wel hoor Schaap.. Hoop shit geweest, afgelopen jaren niet? Ik ben hier dus wel wat gewend he? Maar wat die 86enz hier staat neer te poten, dat zijn dus gewoon grove leugens he??!

Werden hier "alle moslims in een middeleeuws daglicht geplaatst"??! Bollocks!! NIKS van dat alles!! In de verste verte nog niet!! Wil je dat er in zien, dan moet je echt wel fiks voorgeprogrammeerd zijn hoor! Ik noem het gewoon Vet Liegen, and that's it!!

Zelfd geld over wat 86 schrijft over haar redenen tot bekering! Ik bedoel het interesséert m gewoon geen fuck! En dus ook niet wat ie er over schrijft! Het lijkt wel een verhaal uit de vijfde hand, terwijl 86 er nota bene bovenop gezeten heeft!! Respect?? Nul komma nul! Waarheid? It all súcks! Interesse? Nop! Benul van godsdienst? Blijkt nergens!

Schaap, ik ben niet echt een vriendje van Knevel, maar heb wel een heel groot respect voor die man, hoe hij vanuit zíjn optiek probeert om héel precies te zijn met dingen!
Dat lukt 'm misschien niet altijd even goed, maar hij kan verdomd kritisch zijn. Denk maar niet dat ie zich enkel in een soort gristelijke saus rondwentelt.. Hij pikt heel veel niet, ook inzake Israel bijvoorbeeld niet. En met de traditie die de EO daarin had, is er een boel verbeterd.
Maar wat Knevel doet - en normaal doet - dat is 10x zo heilig vergeleken bij wat die 86 hier staat neer te poten!


Die moorden op tot christendom bekeerde moslims zijn overigens wel degelijk een probleem. Ik zag ook al een documentaire over een vrouw uit Algerije, die precies hetzelfde vertelde. En is SA zijn er gegarandeerd dezelfde problemen. Maar er zijn ook al van die verhalen over de fundi's op de Westbank!
Als er iets stinkt op deze site Schaap, dan is het wel de neiging om voortdurend van alles onder de mat te vegen, en zo snel mogelijk te beginnen over wat moslims nóu weer aangedaan wordt! Maar zo vet als die 86 hier liegt, dat is toch redelijk zeldzaam.

Het goede van die Knevel is, dat ie Altijd op zoek is naar inhoudelijke normen en waarden! Dat is geen balkenende, die er maar over gilt.. Knevel probeert bij elk probleem te laten zien, wat ie nou belangrijk vindt, en waarom hij dus bepaalde vragen stelt, en waarom hij dan bepaalde oordelen heeft! Hij is vaak helder en duidelijk, en geeft zijn tegenstanders nogal eens veel ruimte om uit te leggen wat ze denken. En hij neemt ze altijd verdomd serieus.

Bij Knevel, daar kan een moslim gaan zitten - midden in het hol van de leeuw bij de evangelisten dus - en dan gaat die Knevel proberen om te kijken, hoe dat de moraal van die vent in elkaar zit. Dat lukt niet altijd even goed, maar vanuit de optiek van de EO gaan ze behóorlijk ver vind ik.
Tuurlijk hebben ze in die kringen ook rare ideen over moslims, maar daar hebben ze meestal nogal wat reden voor, en ik kan niet zeggen, dat moslims die wel altijd goed weten te ontzenuwen.

Qua integratie, respect, openheid, en het recht om op je eigen manier te leven en te denken, scoort Knevel behoorlijk hoog hoor! En dit is precies waar veel moslims hier altijd over lopen te roepen!
Maar als het er effe nie zo uitziet, als bijv. 86 het wil hebben, dan krijg je meteen deze shit! Wou je nog klagen over isolatie bij Marokkanen?? Voilá!!.. Ik weet niet wie ik straks de schuld geef, maar in elk geval NIET Knevel!!

De vent is trouwens verdomd eerlijk.. Af en toe zie je hem gewoon van kleur verschieten vanwege de antwoorden, maar probeert ie er toch wat van te maken.. Ik vind dat eigenlijk wel een interessant proces. Hij probeert voortdurend op een zinnige manier moraal te ontwikkelen.

Moslims zouden daar blij mee moeten zijn. De Koran doet niet anders, dan van A tot Z moraal voorschrijven. En die moraal bij Knevel, daar kun je je nog over verbazen, hoeveel daarvan je eigenlijk ook in de Koran tegenkomt. Maar bij moslims is dat hele proces, waarbij ze in een bepaald geval via moraal tot een oplossing komen nogal eens hoogst onduidelijk. Dat veroorzaakt ook een hoop gekrakeel onder moslims, door de verschillen. Ik denk dat die nog wel wat kunnen leren van Knevel..

Ik sluit overigens niet eens uit, dat Knevel volgens de Koran als goed moslim betitteld zou kunnen worden! Als je dacht, dat dat allemaal wel simpel te beoordelen was, dan kon de Koran nog wel eens wat verrassingen in petto hebben voor traditionele moslims! En zeker ook voor degenen, die hard roepen over Islam, maar er ifn feite nog niet veel van weten.. Ik denk dat er een klein wedstrijdje aan de gang is..

Zo een lang verhaal is onnodig maarten. Mijn kritiek op jou is precies in dat ene zinnetje besloten. Ik geloof gewoonweg niet dat 862.... de werkelijkheid verminkt voor de schoonheid van de Islam. Ik geloof dat 862... vele malen oprechter is dan knevel en de EO in zijn kritiek.

Maarten
17-12-03, 23:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik geloof dat 862... vele malen oprechter is dan knevel en de EO in zijn kritiek.

Elke boerelul met een krat bier naar binnen is ook errug oprecht!..
Nou kijken waar het over gaat!..

Maarten
17-12-03, 23:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
de EO in zijn kritiek.

O ja? Had de EO kritiek?..
Kun je dat nog invullen, of blijft dat net zo leeg als de kul van dit topic??..

an3sdej
17-12-03, 23:07
mijn aandacht werd getrokken door de Hoop Scheffer. Het leek me interessant om te zien hoe christenfundamentalist Knevel met christendemocraat de Hoop Scheffer in gesprek zou gaan.

Ik vind Knevel 'zum kotsen', maar als hij hier een christenfundamentalist genoemd wordt, dan hebben jullie nog nooit een echte christenfundamentalist meegemaakt. :gek:

Die zijn echt pas even gek als moslimfundies. Knevel is gewoon een kerkganger met orthodoxe conservatieve denkbeelden. Maar dat is wel iets anders dan christenfundamentalisten. Bij hen vergeleken is Knevel een ketter :p

Zwarte Schaap
17-12-03, 23:35
Geplaatst door Maarten
Elke boerelul met een krat bier naar binnen is ook errug oprecht!..
Nou kijken waar het over gaat!.. Het gaat erom dat je 862.. beticht de schijn op te houden ik geloof niet dat het doel van 862.. is om de schijn op te houden, ik geloof dat zijn bevindingen oprechte verontwaardiging is die je niet moet afdoen als de schijn ophouden..

Zwarte Schaap
17-12-03, 23:38
Geplaatst door Maarten
O ja? Had de EO kritiek?..
Kun je dat nog invullen, of blijft dat net zo leeg als de kul van dit topic??..

Lees de zin maar beter, ik hoop dat dan duidelijk is dat ik het over 862.. heb. Je had trouwens vandaag 2 vandaag moeten zien hoe ze over de vredesbesprekingen tussen de palestijnen en israeliers reporteren. Dan snap je 862.. wel stukken beter. Kijk zometeen maar naar de herhaling ervan.

Maarten
18-12-03, 06:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat erom dat je 862.. beticht de schijn op te houden ik geloof niet dat het doel van 862.. is om de schijn op te houden, ik geloof dat zijn bevindingen oprechte verontwaardiging is die je niet moet afdoen als de schijn ophouden..

Ik zeg niet dat ie schijn op houdt, maar dat ie de waarneming van een dronkaard heeft! Die voorprogrammering van "alles kut, en allemaal tegen de moslims gericht" dáar heb ik wat tegen!

Maarten
18-12-03, 06:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lees de zin maar beter, ik hoop dat dan duidelijk is dat ik het over 862.. heb. Je had trouwens vandaag 2 vandaag moeten zien hoe ze over de vredesbesprekingen tussen de palestijnen en israeliers reporteren. Dan snap je 862.. wel stukken beter. Kijk zometeen maar naar de herhaling ervan.

Juist ja, en daarom is alles meteen kut, en maakt het niet meer uit?

En de EO en Israel? Wat dacht je? Moet je eens bij Hamas gaan kijken hoe ze over christenen denken! Wat verwacht je?
De EO is járenlang echt erg geweest inzake de Palestijnen. Ik ken dat al langer dan wie dan ook hier. Jarenlang had je daar Marjan Molenaar, die werkelijk uiterst propagandistisch was inzake Israel. Juist daar had je die christelijke verbondenheid met het joodse, en de romantiek inzake Israel. Wat een arabier was, daar hadden ze nauwelijks benul van, zo leek het.
Vanuit die positie gezien is het echt een stuk verbeterd. En dat doet voor een groot deel die Knevel. Ik zag 'm laatst nog iemand vragen, of die aanslagen eigenlijk niet gewoon verzet waren?! En daar keek ie serieus bij, en daar kwam géen goed antwoord op! Dat was dus niet zo geregisseerd. En de vraag wordt gesteld. Dat is al heel wat daar.

Ik heb de uitzending gemist, en de herhaling ook. Kan me er wel wat bij voorstellen.. Menselijk zijn t.o.v. arabieren blijft een punt.
Maar je moet wel blijven kijken naar wat er wel en niet deugt. Die uitzending over die vrouw was erg zwak, maar wat 86 ervan brouwt, slaat nergens op.

Maar doorgaans zijn die jongens die zo hard roepen hoe groot de Islam is, ook degenen die snel roepen dat alle kritiek meteen tegen alle moslims is gericht, én tegen islam!
Ik weet niet wat 86 normaal schrijft, maar als ie dat geintje ook weer zonder goede aanleiding staat uit te halen, dan zeg ik dus gewoon dat ie staat te liegen omwille de grootsheid van Islam! Een grotere vloek is niet denkbaar in Islam, lijkt me..
Alle kritiek op een hoop vegen, is dom en draagt alleen maar bij tot de rotzooi. Stemmingmakerij is er aan beide kanten hoor.

freya
18-12-03, 08:19
Naar aanleiding van dit topic heb ik dat interview online bekeken en ik moet Maarten gelijk geven dat het allemaal wel meevalt.

Nu is Knevel natuurlijk wel een raar, naar mannetje dat niets van de islam moet hebben, maar hij houdt zich hier keurig in.

Deze dame beweert dat ze onthoofd zal worden in Iran omdat ze aktief christen wil zijn. Ik weet niet of ze werkelijk dat soort executies uitvoeren daar, maar het is duidelijk dat zij dit aanvoert omdat voor haar uitzetting dreigt.

Ze zegt nergens dat in de koran staat dat overspelige vrouwen gestenigd moeten worden, ze zegt dat dat in de islamitische traditie gebeurt. En ze trekt een vergelijking naar het bijbelverhaal waarin Jesus tegen zo'n vrouw zegt: gaat heen en zondig niet meer.



Als grootste verschil tussen islam en christendom noemt ze dit:

In de islam is de mens een zondaar en moet de mens alle moeite doen om God te bereiken.
In het christendom is de mens ook zondig, maar komt God naar jou toe.

Dat is een prachtig EO praatje en geeft aan dat ze van beide geloven niet al te veel weet, maar ze kwam op mij wel over als iemand die oprecht op zoek is naar God en niet als als een gefrustreerde ex-moslima die nu tegen de islam ten strijde trekt.


Het meest schokkende van haar verhaal vond ik dat er kennelijk gggggristenen zijn die misbruik maken van de labiele toestand van vluchtelingen in azc's om zieltjes te winnen.
Bah, die mensen een filmavond aanbieden en als ze dan argeloos komen, overvallen met jesuspropaganda :kotsen:

Maarten
18-12-03, 09:54
:hihi: wat dacht je? Je gooit die moslims een paar gristelijke spiegeltjes en kralen toe, en dat wordt accuut christen?? Een heilig geloof in de mensheid he, jij?..
Luister, die mensen zitten lang in die centra, en kunnen er ook gewoon uit. Je weet niet wat ze doen en waar ze zitten, en wie ze waar tegenkomen. En het zijn vlúchtelingen he? Verbaas je niet als ze de mensen hier wel aardig vinden. En wat hier vooral leeft, dat is christelijk-humanisme. Daar zit ook geloof achter hoor, en af en toe zullen asielzoekers dat oppikken.

Zinnige opmerking is natuurlijk, dat die executies mogelijk niet uitgevoerd worden, maar wel aangevoerd worden voor de status. Maar er zijn natuurlijk rapporten van Amnesty e.a. Ik denk dat de Vreemdelingendienst ook niet gek is, en dat de advocaten e.e.a. zullen moeten aantonen..

En over die bereikbaarheid van God.. Ik weet niet precies hoe dat zit met die verschillende belevingen. Ik vond het verhaal ook maar een beetje lala..
En die christenen zelf?
Ik weet niet beter, dan dat Chistus zei: Ik ben de Weg, de Waarheid, en het Leven. En niemand komt tot God dan door mij!!
Dat betekent, dat je helemaal niet rechtsstreeks tot God kunt bidden, maar enkel via Christus.. Ik snap dat hele Evangelische verhaal dus niet over God, die naar je toekomt..

Een (Katholieke) Priester zei me een keer, gewoon ergens op de stoep van de Hogeschool voor Theologie en Pastoraat in Heerlen:
Navelstaren? Mediteren? Er is geen andere weg tot God, dan via het ANDERS ZIJN van andere mensen!!
Een dijk van een uitspraak!! Past helemaal bij:
1. de leer van de medemenselijkheid van Christus.
2. elke mens, die alweer naar gods evenbeeld geschapen is.
3. bij de geloofsbeleving, als je werkelijk een ander mens als ander mens kunt zien, net zoals je er zelf een bent..
Die visie heeft tenminste kloten. :hihi:

Maarten
18-12-03, 10:10
Geplaatst door freya

Bah, die mensen een filmavond aanbieden en als ze dan argeloos komen, overvallen met jesuspropaganda :kotsen:

:hihi: Jij weet ook wat het ergste is, dat je in het leven kan overkomen, he? :hihi:

Kom anders maar eens hier.. Dan krijg je een soort spartaans christendom door de strot geduwd! Niks lievigheid.. maar vooral wakker worden. ( ik zeg niet dat je dat nodig hebt, of van mij moet horen) Common sense en humanisme zijn een prima basis als opstap naar welke leer dan ook.

freya
18-12-03, 10:20
Geplaatst door Maarten
:hihi: wat dacht je? Je gooit die moslims een paar gristelijke spiegeltjes en kralen toe, en dat wordt accuut christen?? Een heilig geloof in de mensheid he, jij?..
Luister, die mensen zitten lang in die centra, en kunnen er ook gewoon uit. Je weet niet wat ze doen en waar ze zitten, en wie ze waar tegenkomen. En het zijn vlúchtelingen he? Verbaas je niet als ze de mensen hier wel aardig vinden. En wat hier vooral leeft, dat is christelijk-humanisme. Daar zit ook geloof achter hoor, en af en toe zullen asielzoekers dat oppikken.



Je hebt haar verhaal niet goed begrepen.
Er werd een filmavond speciaal voor asielzoekers georganiseerd en zij dacht : Ha eindelijk wordt er eens iets voor ons gedaan.
Ze dacht naar een gewone film te gaan en werd getracteerd op een stichelijk bekeringsverhaal met als slot Jesus die iets zegt als: laat de mensen die het moeilijk hebben bij mij komen.
En bij haar sloeg dat dus in als een bom.
Je moet het ijzer smeden als het heet is :kotsen2:

Ja je kan het AZC uit, maar je hebt geen rooie cent om zelf iets te kunnen ondernemen. En dan staan de ggggristen klaar met hun dubbele agenda.
Ik heb meer van dergelijke verhalen gehoord, van vluchtelingen :
Zulke aardige mensen die vrijwilligers, maar ze zeuren wel aan je kop dat je eens naar de kerk moet komen om kennis te maken. En omdat je je te pletter verveeld ga je dan ook nog. En de koffie met koek na afloop is gratis.
Veel islamitische vluchtelingen vallen zo overigens ook in handen van fundamentalistische sheiks, net zo verwerpelijk :aanwal:

freya
18-12-03, 10:22
Geplaatst door Maarten
:hihi: Jij weet ook wat het ergste is, dat je in het leven kan overkomen, he? :hihi:



Klopt! :haha:

:tover:

862959
18-12-03, 11:05
Begrijpt iemand Maarten?

Lees iemand uberhaupt die lange stukken van Maarten?

VOOR DE ALLERLAATSTE KEER, HET INTERESSEERT ME NIET WAT DIE VROUW VERTELT OF WAT ZE DOET OF WAT ZE ZEI, IK VIND ALLEEN DE MANIER WAAROP HET GEBRACHT WORDT, DE ZOGENAAMDE VERONTWAARDIGING, HET OVERBRENGEN VAN HET GEVOEL ALSOF ALLE MOSLIMS ALLEEN MAAR EEN HOOP BAGGER KUNNEN BRENGEN IRRITANT.

Maarten dan mag je nog het hele prikbord vol schrijven, zolang je niet begrijpt waarover ik het heb dan kun je beter wijselijk je mond houden. De discussie een andere kant optrekken, een kant die ik niet op wil, heeft geen nut.

an3sdej
18-12-03, 11:16
IK VIND ALLEEN DE MANIER WAAROP HET GEBRACHT WORDT, DE ZOGENAAMDE VERONTWAARDIGING, HET OVERBRENGEN VAN HET GEVOEL ALSOF ALLE MOSLIMS ALLEEN MAAR EEN HOOP BAGGER KUNNEN BRENGEN IRRITANT.

Waar gaat televisie anders over dan het overbrengen van info inclusief gevoelens?

Jij mag dat zo voelen. Anderen die het anders voelen zijn echter ook mensen met een respectabele mening.

freya
18-12-03, 11:21
Geplaatst door 862959
Begrijpt iemand Maarten?

Lees iemand uberhaupt die lange stukken van Maarten?


:strik:


VOOR DE ALLERLAATSTE KEER, HET INTERESSEERT ME NIET WAT DIE VROUW VERTELT OF WAT ZE DOET OF WAT ZE ZEI, IK VIND ALLEEN DE MANIER WAAROP HET GEBRACHT WORDT, DE ZOGENAAMDE VERONTWAARDIGING, HET OVERBRENGEN VAN HET GEVOEL ALSOF ALLE MOSLIMS ALLEEN MAAR EEN HOOP BAGGER KUNNEN BRENGEN IRRITANT.

Dat is duidelijk en dat begrijp ik ook :strik:


Maarten dan mag je nog het hele prikbord vol schrijven, zolang je niet begrijpt waarover ik het heb dan kun je beter wijselijk je mond houden. De discussie een andere kant optrekken, een kant die ik niet op wil, heeft geen nut.

Discussies hier gaan altijd alle kanten op, of maarten zich er nou mee bemoeit of niet :strik:

freya
18-12-03, 11:23
Geplaatst door an3sdej
Waar gaat televisie anders over dan het overbrengen van info inclusief gevoelens?

Jij mag dat zo voelen. Anderen die het anders voelen zijn echter ook mensen met een respectabele mening.

Mensen die nooit ergens over schijnen na te denken, maar wel menen overal op te moeten reageren hebben geen respectabele mening





Wie de schoen past.......................

862959
18-12-03, 11:24
Freya for president!

:bril:

an3sdej
18-12-03, 11:29
Mensen die nooit ergens over schijnen na te denken, maar wel menen overal op te moeten reageren hebben geen respectabele mening

Beetje cryptisch, wie bedoel je?

freya
18-12-03, 11:40
Geplaatst door 862959
Freya for president!

:bril:

:strik:

Maarten
18-12-03, 11:40
Geplaatst door 862959
HET OVERBRENGEN VAN HET GEVOEL ALSOF ALLE MOSLIMS ALLEEN MAAR EEN HOOP BAGGER KUNNEN BRENGEN IRRITANT.


En dat is precies wat jij hier niet hard gemaakt krijgt vriend!!

Die executies komen gewoon voor jongen! En dat is het enige waar het over ging! De rest zit tussen je oren! En dat wil je niet weten, dus zit je te liegen! En het komt je ook nog een keer goed uit om het zo te zien. Ik heb het je nou drie keer uitgelegd, en als je het nou nog niet snapt, dan ben je nog erger dan die fortuyn-aanhang over de moslims!

Hoe jij hier de dingen over een kam scheert, dat noem ik gewoon achterlijk! Je hebt een probléem jongen! Alleen snap ik goed waarom, want ik loop hier al langer rond, OK? Je vertelt me niks nieuws. Alleen wrijf ik je een keer onder je neus wat je aan het doen bent!
Van mj mag je stíkken in je woede, als je niet snapt hoe je over anderen bezig bent.

In Iran snijden ze nog heel wat meer moslims de keel af, dan die bekeerde! Kan daar niet meer over geluld worden, omdat mensen al jij er ziek van worden? Sorry, er wordt over geluld, en dat is maar goed ook!

an3sdej
18-12-03, 11:45
En dat is precies wat jij hier niet hard gemaakt krijgt vriend!!

precies Maarten.

Het is een hoop retoriek en polemiek. Het zijn juist de relifanaten, en identiteitszoekende dwalenden die alleen polariseren.

freya
18-12-03, 11:52
Geplaatst door an3sdej
precies Maarten.

Het is een hoop retoriek en polemiek. Het zijn juist de relifanaten, en identiteitszoekende dwalenden die alleen polariseren.

Nee anti-relifanaten doen dat helemaal nooit :moe:

Zwarte Schaap
18-12-03, 12:22
Geplaatst door Maarten
En dat is precies wat jij hier niet hard gemaakt krijgt vriend!!

Die executies komen gewoon voor jongen! En dat is het enige waar het over ging! De rest zit tussen je oren! En dat wil je niet weten, dus zit je te liegen! En het komt je ook nog een keer goed uit om het zo te zien. Ik heb het je nou drie keer uitgelegd, en als je het nou nog niet snapt, dan ben je nog erger dan die fortuyn-aanhang over de moslims!

Hoe jij hier de dingen over een kam scheert, dat noem ik gewoon achterlijk! Je hebt een probléem jongen! Alleen snap ik goed waarom, want ik loop hier al langer rond, OK? Je vertelt me niks nieuws. Alleen wrijf ik je een keer onder je neus wat je aan het doen bent!
Van mj mag je stíkken in je woede, als je niet snapt hoe je over anderen bezig bent.

In Iran snijden ze nog heel wat meer moslims de keel af, dan die bekeerde! Kan daar niet meer over geluld worden, omdat mensen al jij er ziek van worden? Sorry, er wordt over geluld, en dat is maar goed ook!

Ik denk dat je het niet door hebt Maarten.

862 is een vluchteling uit Iran en had waarschijnlijk een te positieve voorstelling van de Nederlandse samenleving. Met de jaren dat hij hier langer woont en de taalnuances beheerst, ziet hij dat er van het beeld van de oprechte rechtvaardige samenleving eigenlijk maar een dun laagje vernis is.

Hij is naar mijn mening een beetje geschrokken van de subtiele propaganda die men hier op schijnheilige wijze de huiskamers binnen haalt.

Kijk als je hier al langer woont dan weet je dat het oud nieuws is, maar dat maakt 862..-s verontwaardiging niet minder oprecht !