PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims hebben eigen vakbond nodig



Aselhiej
16-12-03, 23:11
Uit een enqeute van Nova blijkt dat slechts 11% van de moslims in Nederland aangesloten is bij een vakbond.

CNV (christelijke vakbond) vindt dit belachelijk en meent dat dit de schuld is van de vakbonden zelf en dus niet van de moslims.

Er gaan stemmen op om islamitische vakbonden op te richten. Is hier eigenlijk wel animo voor? En hoe zou ik me zo een vakbond moeten voorstellen? Mag zo een vakbond dat ook mee doen aan het tripartite overleg?

Genoeg stof dus voor een dicussie. Even voor de verandering dus geen Irak, Palestina of Bush.


Aselhiej

sadeeQ
16-12-03, 23:22
Geplaatst door Aselhiej
Uit een enqeute van Nova blijkt dat slechts 11% van de moslims in Nederland aangesloten is bij een vakbond.

CNV (christelijke vakbond) vindt dit belachelijk en meent dat dit de schuld is van de vakbonden zelf en dus niet van de moslims.

Er gaan stemmen op om islamitische vakbonden op te richten. Is hier eigenlijk wel animo voor? En hoe zou ik me zo een vakbond moeten voorstellen? Mag zo een vakbond dat ook mee doen aan het tripartite overleg?

Genoeg stof dus voor een dicussie. Even voor de verandering dus geen Irak, Palestina of Bush.


Aselhiej

:vreemd: is er ook een vakbond voor uitkeering trekkers ??

want dan ga ik me meteen aanmelden.:nerd:

inXs
17-12-03, 08:47
Ik zag het gisteren op Nova, ben halverwege afgehaakt. Maar wel leuk bedacht om op deze manier toch nog een item te hebben over de islam.

Net als een eigen politieke partij ben ik ook geen voorstander van een eigen vakbond. Mi moet invloed worden uitgeoefend door zelf actief deel te nemen aan de bestaande politieke partijen/vakbonden etc.

Ramzi
17-12-03, 08:51
Wanneer houden ze een media stilte rondom moslim... moslims dit, moslims dat. moslims zus, moslims zo... alatief, wat zijn we toch n geliefd volkje ze3ma... :maf3:

TonH
17-12-03, 09:53
Geplaatst door Dave20
Uiteindelijk zijn de werknemers alleen maar slechter af als de vakbonden versnipperd raken.

:duim:
En de van dat revisionisme in een andere thread zwak ik hierbij wat af.

Bedenkt:


"Zo oud als het kapitalisme is, zo oud zijn ook de pogingen van de heersende kringen om de arbeiders af te houden van actieve strijd voor de verdediging van hun belangen. Stelselmatig probeert men het klassenbewustzijn van de arbeiders te vertroebelen door hen wijs te maken dat zij geen gemeenschappelijke belangen hebben tegengesteld aan van het kapitaal."

papol
17-12-03, 10:08
Of de vakbonden willen weer stemmen winnen .....
Of de politiek wil de vakbonden nog meer versnipperen ....

Van nog meer versnipperingen ben ik geen voorstander,
juist meer samenwerking. Is er tenminste één organisatie
die oppositie kan bedrijven.


Gr.P

T.A.F.K.A.Z
17-12-03, 11:26
Zo simpel gedacht van die kaaskoppen. De dag dat Turken en Marokkanen zich onder één banier zullen scharen is de dag dat de Messias op aarde zal neerdalen.

T.A.F.K.A.Z
17-12-03, 22:15
Geplaatst door EdV
Wat moet een vakbond nou met religie? Het gaat toch om lonen en CAO's. Allah gaat toch zeker niet onderhandelen met de werkgever?


Ed

Wat ken jij je land slecht.

Aselhiej
17-12-03, 22:25
Geplaatst door EdV
Wat moet een vakbond nou met religie? Het gaat toch om lonen en CAO's. Allah gaat toch zeker niet onderhandelen met de werkgever?


Ed

ooit gehoord van het verschil tussen FNV en CNV?

Puk
19-12-03, 12:30
Geplaatst door Aselhiej
Uit een enqeute van Nova blijkt dat slechts 11% van de moslims in Nederland aangesloten is bij een vakbond.

CNV (christelijke vakbond) vindt dit belachelijk en meent dat dit de schuld is van de vakbonden zelf en dus niet van de moslims.

Er gaan stemmen op om islamitische vakbonden op te richten. Is hier eigenlijk wel animo voor? En hoe zou ik me zo een vakbond moeten voorstellen? Mag zo een vakbond dat ook mee doen aan het tripartite overleg?

Genoeg stof dus voor een dicussie. Even voor de verandering dus geen Irak, Palestina of Bush.


Aselhiej

Ontploffen voor een betere CAO...

Aselhiej
19-12-03, 16:53
Geplaatst door Puk
Ontploffen voor een betere CAO...

droog :slaap:

Puk
19-12-03, 16:54
Geplaatst door Aselhiej
droog :slaap:

Wat is anders de toegevoegde waarde?