PDA

Bekijk Volledige Versie : what the FOK!



H&A
18-12-03, 14:37
DIT SLAAT NERGENS OP!!!!!!!! :zweep:


Besnijdenis

Vrouwenbesnijdenis is een thema dat de laatste jaren veel stof deed opwaaien. In het Westen discussieren voor- en tegenstanders over het (im)morele karakter van vrouwenbesnijdenis.

In Afrikaanse landen zoals Soedan en Egypte - waar vrouwenbesnijdenis vrij gebruikelijk is - wordt verwoed gedebatteerd over de vraag of de islamitische wetgeving vrouwenbesnijdenis wel of niet verplicht stelt.

De besnijdenis bestaat uit het amputeren van een deel van de schaamlippen en/of de clitoris en in sommige gevallen zelfs de verwijdering van alle uiterlijke geslachtsdelen. Het is een pijnlijke en soms zelfs traumatiserende ingreep die veelal wordt gerechtvaardigd door Mohammeds cryptische uitspraak: 'voer de besnijdenis uit, maar ga daarin niet te ver'.

In de Arabische tekst worden vrouwelijke imperatieven gebruikt; vrouwenbesnijdenis wordt dan ook door vrouwen uitgevoerd.

Anders dan de besnijdenis van mannen is die van vrouwen voer voor psychologen, cultuur-antropologen en ethologen. Er zijn zelfs Freudiaanse verklaringen voor aangedragen.

Moslims houden het erop dat een vrouw 'rein' wordt na een besnijdenis. Het gaat hier niet om properheid of schoonheid, maar om rituele of religieuze reinheid (tahara) die noodzakelijk wordt geacht om aan allerlei religieuze verplichtingen te voldoen.

nl-x
18-12-03, 14:50
FOK jezelf met je FOK bericht.

Vrouwenbesnijdenissen hebben niets met de Islaam te maken, en komen weinig voor wereldwijd. Alleen in enkele zeer debiele plaatsen gebeurt zoiets nog.

H&A
18-12-03, 14:56
Geplaatst door nl-x
FOK jezelf met je FOK bericht.

Vrouwenbesnijdenissen hebben niets met de Islaam te maken, en komen weinig voor wereldwijd. Alleen in enkele zeer debiele plaatsen gebeurt zoiets nog.

waar heb jij t over uglyface.....??!!


dat berigt heb ik sjelf ni geschreven joh aap......ik kon t sjelf ook ni geloven joh nerd!


niet gelijk lullen.......als je geen ene FOK weet!!!!!


:jammer:

mark61
18-12-03, 15:01
Geplaatst door nl-x
Vrouwenbesnijdenissen hebben niets met de Islaam te maken, en komen weinig voor wereldwijd. Alleen in enkele zeer debiele plaatsen gebeurt zoiets nog.

Vrouwenbesnijdenis komt wijd verspreid voor in Afrika, van Senegal / Gambia in het westen in een brede 'band' tot aan Soedan. Het is dan ook van oorsprong niet islamitisch, ook al denken sommige moslims van wel. Maar de meesten toch niet, in ieder geval.

lennart
18-12-03, 15:07
Vrouwenbesnijdenissen hebben niets met de Islaam te maken
Wat hebben mannenbesnijdenis met Islam te maken?

Al Sawt
18-12-03, 15:32
Vrouwen besnijdenis, komt zelf voor in Israel. Joodse migranten uit de Hoorn van Afrika, voeren het daar ook uit.



Geplaatst door lennart
Wat hebben mannenbesnijdenis met Islam te maken? Met de Islamitische voorschrifte over hygiene.

Het vermindert de kans op geslachtsziektes en oplopen van schurft.


Lennart, ik adviseer je sterk om je te laten besnijden.

Pixelshade
18-12-03, 15:35
Geplaatst door ShinChanFan
DIT SLAAT NERGENS OP!!!!!!!! :zweep:


Besnijdenis

Vrouwenbesnijdenis is een thema dat de laatste jaren veel stof deed opwaaien. In het Westen discussieren voor- en tegenstanders over het (im)morele karakter van vrouwenbesnijdenis.

In Afrikaanse landen zoals Soedan en Egypte - waar vrouwenbesnijdenis vrij gebruikelijk is - wordt verwoed gedebatteerd over de vraag of de islamitische wetgeving vrouwenbesnijdenis wel of niet verplicht stelt.

De besnijdenis bestaat uit het amputeren van een deel van de schaamlippen en/of de clitoris en in sommige gevallen zelfs de verwijdering van alle uiterlijke geslachtsdelen. Het is een pijnlijke en soms zelfs traumatiserende ingreep die veelal wordt gerechtvaardigd door Mohammeds cryptische uitspraak: 'voer de besnijdenis uit, maar ga daarin niet te ver'.

In de Arabische tekst worden vrouwelijke imperatieven gebruikt; vrouwenbesnijdenis wordt dan ook door vrouwen uitgevoerd.

Anders dan de besnijdenis van mannen is die van vrouwen voer voor psychologen, cultuur-antropologen en ethologen. Er zijn zelfs Freudiaanse verklaringen voor aangedragen.

Moslims houden het erop dat een vrouw 'rein' wordt na een besnijdenis. Het gaat hier niet om properheid of schoonheid, maar om rituele of religieuze reinheid (tahara) die noodzakelijk wordt geacht om aan allerlei religieuze verplichtingen te voldoen.

egypte? onzin!

Mark
18-12-03, 15:45
Geplaatst door Al Sawt
Vrouwen besnijdenis, komt zelf voor in Israel. Joodse migranten uit de Hoorn van Afrika, voeren het daar ook uit.


Met de Islamitische voorschrifte over hygiene.

Het vermindert de kans op geslachtsziektes en oplopen van schurft.


Lennart, ik adviseer je sterk om je te laten besnijden.

Ik was mijn lichaamsdelen liever dan dat ik ze erafsnij... ook een optie natuurlijk.

mark61
18-12-03, 15:49
Geplaatst door Mark
Ik was mijn lichaamsdelen liever dan dat ik ze erafsnij... ook een optie natuurlijk.

Tis net of je je auto weggooit omdat hij vies is.

En Pixel, Egypte, daar wordt flink gesneden, als je dat betwijfelde. Wel eens van Nawal es-Saadawi gehoord? Of is dat een zioniste? geintje :loog:

lennart
18-12-03, 15:50
Geplaatst door Al Sawt
Met de Islamitische voorschrifte over hygiene.

Serieus? Van wassen hadden de oude Islamieten nog niet gehoord? Ps. heb je een koran bron, ik ben wel benieuwd.


Lennart, ik adviseer je sterk om je te laten besnijden.

Direct na mijn overlijden :p

H&A
19-12-03, 10:04
Geplaatst door lennart
Serieus? Van wassen hadden de oude Islamieten nog niet gehoord? Ps. heb je een koran bron, ik ben wel benieuwd.



Direct na mijn overlijden :p


en wanneer is dat?!! :roken:

kom ik feest vieren.......!

lennart
19-12-03, 11:57
Geplaatst door ShinChanFan
en wanneer is dat?!! :roken:

kom ik feest vieren.......!

Ik laat het je zo spoedig mogelijk weten :)

mark61
20-12-03, 00:27
Geplaatst door lennart
Direct na mijn overlijden :p

Dus u bent eigenlijk een voorhuiddonor?

H&A
27-12-03, 23:58
gheheheheheh juistem.......... :wijs: :wijs:

Joesoef
28-12-03, 00:07
Geplaatst door Pixelshade
egypte? onzin!

Ik zal even de naam opzoeken van een Egyptische Sjeik die beweerde dat het juist moest bij Egyptische vrouwen. Deze zouden namelijk een grotere kliteredinges hebben dan andere vrouwen.


Besnijdenis (khitaan) van meisjes.

Hieronder zal ik, Insha Allaahu Ta`ala, de vertaling geven van bladzijde 91 en 92 van het in Turks uitgegeven boek "Peygamberimizin Sünnetinde terbiye" (Opvoeding volgens de sunnah van de Profeet (saws) van Prof.Dr. Ibrahim Canan (Diyanet Isleri Baskanligi Yayinlari, 1980). Dit werk is een uitstekend vergelijkend onderzoek tussen westerse en islamitische opvoeding. Naar mijn mening is dit één van de beste onderzoeken op dit gebied.In een hadieth die handelt over de besnijdenis (khitaan) van meisjes, wordt (door Rasoelullaah (saws) gezegd :

"Khitaan is sunnah voor mannen en makroemah (eer gevend) voor vrouwen" (Ahmad bin Hambal, Musnad 5/75). Hoewel deze hadieth zwak is in zijn sanad (overleveringsketen heeft Aboe Hanifah (rah) ernaar gehandeld. Hij heeft de hadieth letterlijk opgevat en concludeerde dat khitaan voor mannen (en vrouwen) aanbevolen (mandoeb/sunnah) was. Ibnu'l Hadjar, (Fathu'l Baarie 12, 461) vermeldt dat er zoveel overleveringsketens van deze hadieth is, dat het een acceptabele hadieth is geworden.Volgens Ash Shafi`i (rah) (en naar een oordeel van Ahmad bin Hambal (rah) is de besnijdenis voor zowel de vrouwen als de mannen verplicht (waadjib). Over de besnijdenis van meisjes lopen de meningen van de geleerden (`ulamaa) uiteen. Sommigen hebben geoordeeld dat door (morfologische en) fysiologische geaardheid van vrouwen uit het oosten (de voorhuid) om de clitoris bij de geboorte te ruim zou zitten, waardoor besnijdenis onontkoombaar wordt. (Ibnu'l Hadjar, Fathu'l Baarie 12, 460).

Uit ahadieth kunnen we opmaken dat tijdens het leven van de Profeet (saws) vrouwen in Medinah woonden, die meisjes besnijdenis als beroep hebben uitgeoefend (Aboe Daawoed, Adab 170/(14, 368, 5271). Verder maken we uit deze ahadieth op dat de Profeet (saws) zich hierover bekommerde. Hij gaf aan deze vrouwen aanwijzingen hoe zij de besnijdenis op medisch verantwoordelijke manier moesten uitvoeren.De hadieth in de Sunnan van Aboe Daawoed is als volgt:

" In Medinah besneed een vrouw de meisjes. De Profeet (saws) zei tegen haar: "Snijd niet te diep!. (Als je het niet te diep snijdt) zal dit de vrouw het fijnste gevoel geven en de man de meest lust (bij geslacht gemeenschap) "

De hadieth die van `Ali (ra) is overgeleverd, laat de Profeet (saws) iemand de vrouw die de besnijdenis uitvoert naar zich toekomen en zegt tegen haar:

"Als je besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet diep,..."

De reden van meisjes besnijdenis is uit het bovenstaande nu wel duidelijk. In de overige ahadieth worden met gelijkluidende bewoordingen min of meer hetzelfde verteld.

Munaawie, merkt bij de uitleg van deze ahadieth op, dat als diep wordt besneden, de seksuele lust van de vrouw te niet wordt gedaan, waardoor de geslachtgemeenschap met de echtgenoot een marteling wordt, i.p.v. lust. Aziemaabaadie, die een uitleg op Aboe Daawoeds Sunnan heeft geschreven, gaat uitvoerig in op de neven effecten van dit gebeuren.

(Hiermee eindigt de vertaling).

Uit wetenschappelijk oogpunt gezien, kan de clitoris, zowel naar embryonale herkomst (beiden zijn mesoderm) als naar histologische structuur, beschouwd worden als een homoloog orgaan van de penis. Het bestaat, net als de penis, uit twee zwellichamen, die bekleed is met een voorhuid. Dit is een elastische huidplooi die teruggetrokken kan worden.

Bij besnijdenis van jongens wordt het uiteinde van deze voorhuid verwijderd. Bij de meisjes gebeurt dat ook, vandaar dat de Profeet (saws) zei:"Als je besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet diep,...".

Dus als de besnijdenis van de meisjes goed verricht zou worden is er niets aan de hand. Het is niet de bedoeling de Islaam naar onze hand te zetten door onjuiste praktijken van sommige volkeren, de onkennis van de muslims en de anti-islaam propaganda van de niet-muslims.

Besnijdenis van meisjes is wel degelijk iets dat door de Profeet (saws) is verkondigd. Er zijn zoveel zaken in de Islaam die voor de komst van de Profeet (saws) in praktijk waren en die door de Profeet overgenomen zijn, maar dan wel met correcties. Immers heel veel zaken waren door andere Profeten (as) aan hun volk verkondigd, die door onze Profeet (saws) is overgenomen. Dat betekent niet dat deze zaken niet van de Islaam zijn.





En nog steeds besnijden moslims hun vrouwen
Female Genital Mutilation Around the World: Population Groups.1
As documented in the medical and ethnographic literature and direct testimonies.
CONTINENTAL AFRICA:
BENIN: Benin
CHAD: Shuwa
CENTRAL AFRICAN EMPIRE: Recently Outlawed
DJIBOUTI: (Infibulation: entire population)
EASTERN AFRICA*: Somali, Meru, Embu, Chuka, Kikuyu, Rangi, Nandi, Masai,
Kamasia, Pokot, Elgeyo, Njemps, Dorobo, Sebei, Digo,
Taita, Giriama, Kisii, Kamba, Swahili, Chaga, Pare, Gogo,
Arusha, Tatoga, Turu, Bena, Hehe, Watusi, Xhosa, Suba,
Wasembeti, Nilo-Hamitic population groups.
ETHIOPIA: Amhara, Fellasha, Kafitscho, Oromo (Galla), Danakil, Tigre, Ometo,
Hamitic Kufa, Babea, Sidmao, Kushite population groups;
(Infibulation: Somali of the Harrar area*, Eritrea*)
EGYPT: All population groups (Muslim and Copt) except for educated, urban upper,
and upper middle class.
GAMBIA: All population gouprs except Jolloff.
GHANA: Hausa, Mossi, Yoruba, Kassina, Nankani, North Ghanaian groups*.
GUINEA: 24 ethnic groups, including Foulah, Peul, Malinke (Mandingo),
Soussou, Bambara, Kasonke, Serer, Wolof, Conakry area*
KENYA: Masai, Kuria, Kisii, Nandi, Kipsigis, Kamba, Kikuyu, Digo, Taita,
Giriama, Dorobo, Samburu, Kamasia, Elgeyo, Pokot (Suk), Embu, Meru,
Terik, Marakwet, Chagga, Kavirondo, Watende, Wakamba, Kitosh, Lumbwa,
(Infibulation: Somali).
IVORY COAST: Malinke, Dioula, Guere, Guro, Baule, Mwan, are of Odienne*.
MALI: Bambara, Dogon, Mossi, Malinke, Saracole, Songhoi, Peul,
all ethnic groups except Northernmost areas*
MAURITANIA: Black ethnic groups adjoining Senegal and Mali.
NIGER: Over 80% of population groups.
NIGERIA: Yoruba, Ibo, Hausa; Efik, Shuwa, and most population groups
except Itsekiri; inhabitatns of Cross Rivre State*.
(Infibulation: GIshri cuts Kano area*)
SENEGAL: Malinke (Mandingo/Wangara), Toucouleur, Peul (Fulani),
Soce (Casama); all population groups excet Wolofs (Dakar area*).
SIERRA LEONE: All population groups except Creoles, including Temne, Mende,
Loko, Limba, Kono, Kuranko, Susu, Fullah, Mandingo.
SOMALIA: (Infibulation: all population groups including Harrar, Afar,
Danakil, Galla (Oromo).
SUDAN: (Infibulation: Beja, Hadandana, Beni Amir, Kababish, Baggara, Danagla,
Shaygia, Gaaliyeen, Rubatab, Amarar, Fallata, Bushairiya, Rashyda,
Dongola, Hassanie, Bisharin, Ababde, Mensa, Hababa, Bund Burun,
Abn Haraz, Musalam Iye, Awlad Kahil Hassanie, Singa, Sinnar, and
many more; Gezir*, and Khartoum province*/Omdurman area*/Nubia*
/Red Sea Coast ports*/Wad Medani*/Humor of West Sudan).
TANZANIA: Masai, Basembeti-Suba, Bakuria, Komaki, Chaga, Pare, Shambala,
Gogo, Rangi, Turu, Bena, Hehe, Nil-Hamitic population groups.
TOGO: Not specified, Sokode area*.
UGANDA: Sebei
UPPER VOLTA: Mossi, 70% of female population, according to medical sources.
ZAIRE: M'Bwake, Banda, northern area and along Congo River*.

ARABIAN PENINSULA:
BAHRAIN
DEMOCRATIC YEMEN (ADEN)
OMAN
UNITED ARAB EMIRATES: Nagd, Kuwet, Muntafir, Bani, Tamin, Sammar,
Mahra, Kara, Sahara, Bautahar, Boni Atije, Agarnem, Adwan,
Southern part of Peninsula and persian Gulf area*.

ASIA: (Sunna Circumcision: cut of part of clitoris).
INDONESIA: Moslem population of Java*.
MALAYSIA: Malays, Moslem population.
* Documentation, giving all the sources from which this list is compiled, is available from WIN NEWS. This list is updated as information becomes available. Names given here are as recorded in the sources used. Geographic areas are included and marked with *.
1. Taken from "The Hosken's Report" published by WIN NEWS. 1982.



http://www.fgmnetwork.org/intro/world.html

http://www.fgmnetwork.org/

Goodnight
28-12-03, 00:08
Geplaatst door lennart
Wat hebben mannenbesnijdenis met Islam te maken?

Buiten het feit dat het hygienischer is en efficienter oogt :wink: ,
is de belangerijkste reden dat het de band is tussen Allah en de mens.

Dit geldt overigens alleen voor besnijdenis van mannen, vrouwen besnijdenis heeft verders niet met Islam te maken.....anders zouden we allemaal besneden zijn.
het is een barbaars ritueel wat zowel door koptische Christenen als moslims in bepaalde landen wordt uitgevoerd.

Goodnight
28-12-03, 00:22
Geplaatst door Joesoef
Ik zal even de naam opzoeken van een Egyptische Sjeik die beweerde dat het juist moest bij Egyptische vrouwen. Deze zouden namelijk een grotere kliteredinges hebben dan andere vrouwen.


Besnijdenis (khitaan) van meisjes.

Hieronder zal ik, Insha Allaahu Ta`ala, de vertaling geven van bladzijde 91 en 92 van het in Turks uitgegeven boek "Peygamberimizin Sünnetinde terbiye" (Opvoeding volgens de sunnah van de Profeet (saws) van Prof.Dr. Ibrahim Canan (Diyanet Isleri Baskanligi Yayinlari, 1980). Dit werk is een uitstekend vergelijkend onderzoek tussen westerse en islamitische opvoeding. Naar mijn mening is dit één van de beste onderzoeken op dit gebied.In een hadieth die handelt over de besnijdenis (khitaan) van meisjes, wordt (door Rasoelullaah (saws) gezegd :

"Khitaan is sunnah voor mannen en makroemah (eer gevend) voor vrouwen" (Ahmad bin Hambal, Musnad 5/75). Hoewel deze hadieth zwak is in zijn sanad (overleveringsketen heeft Aboe Hanifah (rah) ernaar gehandeld. Hij heeft de hadieth letterlijk opgevat en concludeerde dat khitaan voor mannen (en vrouwen) aanbevolen (mandoeb/sunnah) was. Ibnu'l Hadjar, (Fathu'l Baarie 12, 461) vermeldt dat er zoveel overleveringsketens van deze hadieth is, dat het een acceptabele hadieth is geworden.Volgens Ash Shafi`i (rah) (en naar een oordeel van Ahmad bin Hambal (rah) is de besnijdenis voor zowel de vrouwen als de mannen verplicht (waadjib). Over de besnijdenis van meisjes lopen de meningen van de geleerden (`ulamaa) uiteen. Sommigen hebben geoordeeld dat door (morfologische en) fysiologische geaardheid van vrouwen uit het oosten (de voorhuid) om de clitoris bij de geboorte te ruim zou zitten, waardoor besnijdenis onontkoombaar wordt. (Ibnu'l Hadjar, Fathu'l Baarie 12, 460).

Uit ahadieth kunnen we opmaken dat tijdens het leven van de Profeet (saws) vrouwen in Medinah woonden, die meisjes besnijdenis als beroep hebben uitgeoefend (Aboe Daawoed, Adab 170/(14, 368, 5271). Verder maken we uit deze ahadieth op dat de Profeet (saws) zich hierover bekommerde. Hij gaf aan deze vrouwen aanwijzingen hoe zij de besnijdenis op medisch verantwoordelijke manier moesten uitvoeren.De hadieth in de Sunnan van Aboe Daawoed is als volgt:

" In Medinah besneed een vrouw de meisjes. De Profeet (saws) zei tegen haar: "Snijd niet te diep!. (Als je het niet te diep snijdt) zal dit de vrouw het fijnste gevoel geven en de man de meest lust (bij geslacht gemeenschap) "

De hadieth die van `Ali (ra) is overgeleverd, laat de Profeet (saws) iemand de vrouw die de besnijdenis uitvoert naar zich toekomen en zegt tegen haar:

"Als je besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet diep,..."

De reden van meisjes besnijdenis is uit het bovenstaande nu wel duidelijk. In de overige ahadieth worden met gelijkluidende bewoordingen min of meer hetzelfde verteld.

Munaawie, merkt bij de uitleg van deze ahadieth op, dat als diep wordt besneden, de seksuele lust van de vrouw te niet wordt gedaan, waardoor de geslachtgemeenschap met de echtgenoot een marteling wordt, i.p.v. lust. Aziemaabaadie, die een uitleg op Aboe Daawoeds Sunnan heeft geschreven, gaat uitvoerig in op de neven effecten van dit gebeuren.

(Hiermee eindigt de vertaling).

Uit wetenschappelijk oogpunt gezien, kan de clitoris, zowel naar embryonale herkomst (beiden zijn mesoderm) als naar histologische structuur, beschouwd worden als een homoloog orgaan van de penis. Het bestaat, net als de penis, uit twee zwellichamen, die bekleed is met een voorhuid. Dit is een elastische huidplooi die teruggetrokken kan worden.

Bij besnijdenis van jongens wordt het uiteinde van deze voorhuid verwijderd. Bij de meisjes gebeurt dat ook, vandaar dat de Profeet (saws) zei:"Als je besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet diep,...".

Dus als de besnijdenis van de meisjes goed verricht zou worden is er niets aan de hand. Het is niet de bedoeling de Islaam naar onze hand te zetten door onjuiste praktijken van sommige volkeren, de onkennis van de muslims en de anti-islaam propaganda van de niet-muslims.

Besnijdenis van meisjes is wel degelijk iets dat door de Profeet (saws) is verkondigd. Er zijn zoveel zaken in de Islaam die voor de komst van de Profeet (saws) in praktijk waren en die door de Profeet overgenomen zijn, maar dan wel met correcties. Immers heel veel zaken waren door andere Profeten (as) aan hun volk verkondigd, die door onze Profeet (saws) is overgenomen. Dat betekent niet dat deze zaken niet van de Islaam zijn.





En nog steeds besnijden moslims hun vrouwen
Female Genital Mutilation Around the World: Population Groups.1
As documented in the medical and ethnographic literature and direct testimonies.
CONTINENTAL AFRICA:
BENIN: Benin
CHAD: Shuwa
CENTRAL AFRICAN EMPIRE: Recently Outlawed
DJIBOUTI: (Infibulation: entire population)
EASTERN AFRICA*: Somali, Meru, Embu, Chuka, Kikuyu, Rangi, Nandi, Masai,
Kamasia, Pokot, Elgeyo, Njemps, Dorobo, Sebei, Digo,
Taita, Giriama, Kisii, Kamba, Swahili, Chaga, Pare, Gogo,
Arusha, Tatoga, Turu, Bena, Hehe, Watusi, Xhosa, Suba,
Wasembeti, Nilo-Hamitic population groups.
ETHIOPIA: Amhara, Fellasha, Kafitscho, Oromo (Galla), Danakil, Tigre, Ometo,
Hamitic Kufa, Babea, Sidmao, Kushite population groups;
(Infibulation: Somali of the Harrar area*, Eritrea*)
EGYPT: All population groups (Muslim and Copt) except for educated, urban upper,
and upper middle class.
GAMBIA: All population gouprs except Jolloff.
GHANA: Hausa, Mossi, Yoruba, Kassina, Nankani, North Ghanaian groups*.
GUINEA: 24 ethnic groups, including Foulah, Peul, Malinke (Mandingo),
Soussou, Bambara, Kasonke, Serer, Wolof, Conakry area*
KENYA: Masai, Kuria, Kisii, Nandi, Kipsigis, Kamba, Kikuyu, Digo, Taita,
Giriama, Dorobo, Samburu, Kamasia, Elgeyo, Pokot (Suk), Embu, Meru,
Terik, Marakwet, Chagga, Kavirondo, Watende, Wakamba, Kitosh, Lumbwa,
(Infibulation: Somali).
IVORY COAST: Malinke, Dioula, Guere, Guro, Baule, Mwan, are of Odienne*.
MALI: Bambara, Dogon, Mossi, Malinke, Saracole, Songhoi, Peul,
all ethnic groups except Northernmost areas*
MAURITANIA: Black ethnic groups adjoining Senegal and Mali.
NIGER: Over 80% of population groups.
NIGERIA: Yoruba, Ibo, Hausa; Efik, Shuwa, and most population groups
except Itsekiri; inhabitatns of Cross Rivre State*.
(Infibulation: GIshri cuts Kano area*)
SENEGAL: Malinke (Mandingo/Wangara), Toucouleur, Peul (Fulani),
Soce (Casama); all population groups excet Wolofs (Dakar area*).
SIERRA LEONE: All population groups except Creoles, including Temne, Mende,
Loko, Limba, Kono, Kuranko, Susu, Fullah, Mandingo.
SOMALIA: (Infibulation: all population groups including Harrar, Afar,
Danakil, Galla (Oromo).
SUDAN: (Infibulation: Beja, Hadandana, Beni Amir, Kababish, Baggara, Danagla,
Shaygia, Gaaliyeen, Rubatab, Amarar, Fallata, Bushairiya, Rashyda,
Dongola, Hassanie, Bisharin, Ababde, Mensa, Hababa, Bund Burun,
Abn Haraz, Musalam Iye, Awlad Kahil Hassanie, Singa, Sinnar, and
many more; Gezir*, and Khartoum province*/Omdurman area*/Nubia*
/Red Sea Coast ports*/Wad Medani*/Humor of West Sudan).
TANZANIA: Masai, Basembeti-Suba, Bakuria, Komaki, Chaga, Pare, Shambala,
Gogo, Rangi, Turu, Bena, Hehe, Nil-Hamitic population groups.
TOGO: Not specified, Sokode area*.
UGANDA: Sebei
UPPER VOLTA: Mossi, 70% of female population, according to medical sources.
ZAIRE: M'Bwake, Banda, northern area and along Congo River*.

ARABIAN PENINSULA:
BAHRAIN
DEMOCRATIC YEMEN (ADEN)
OMAN
UNITED ARAB EMIRATES: Nagd, Kuwet, Muntafir, Bani, Tamin, Sammar,
Mahra, Kara, Sahara, Bautahar, Boni Atije, Agarnem, Adwan,
Southern part of Peninsula and persian Gulf area*.

ASIA: (Sunna Circumcision: cut of part of clitoris).
INDONESIA: Moslem population of Java*.
MALAYSIA: Malays, Moslem population.
* Documentation, giving all the sources from which this list is compiled, is available from WIN NEWS. This list is updated as information becomes available. Names given here are as recorded in the sources used. Geographic areas are included and marked with *.
1. Taken from "The Hosken's Report" published by WIN NEWS. 1982.



http://www.fgmnetwork.org/intro/world.html

http://www.fgmnetwork.org/

Victory,
hoe verklaar je dat de vrouwen besnijdenis alleen in bepaalde landen voorkomt..in tegenstelling tot mannen besnijdenis.
Wat is het nut van deze besnijdenis, bij de mannen is dit el duidelijk.Maar ik snap niet wat er van een vrouw besneden moet worden.
bovendien zeg je dat dit iets wat voorgeschreven was, sunnah...dan vraag ik mij nogmaals af waarom het dan toch weinig navoliging krijgt en waarom de meningen er zo over verdeeld zijn.

het gaat niet om de islam naar de hand zetten,maar als je zo veel tegengestelde verklaringen hoort en je zeit het nut hiervan niet in dan bedenk ik me voor ik mij of mijn kind zou laten besnijden.

Joesoef
28-12-03, 00:29
Geplaatst door Goodnight
hoe verklaar je dat de vrouwen besnijdenis alleen in bepaalde landen voorkomt

Cultuur en culturele interpretatie. Overigens is alleen de eerste zin van mij en het onderstaande rijtje landen waar FGM wordt toegepast.

Het stukje zelf is van een bekeerde Nederlander die denkt het licht te hebben gezien (lees een klap van de windmolen) en denkt zijn bevindingen zo te moeten toepassen.

Goodnight
28-12-03, 00:33
excuse moi,

Ik bedoelde Joesoef ipv Victory....

mrz
28-12-03, 02:07
Geplaatst door nl-x
FOK jezelf met je FOK bericht.

Vrouwenbesnijdenissen hebben niets met de Islaam te maken.

De vraag zou eerder zijn, wat heeft de pil met reinheid van de vrouw te maken for that matter. :cheefbek:

lennart
28-12-03, 13:20
Geplaatst door Goodnight
Buiten het feit dat het hygienischer is en efficienter oogt :wink: ,
is de belangerijkste reden dat het de band is tussen Allah en de mens.

Dit geldt overigens alleen voor besnijdenis van mannen, vrouwen besnijdenis heeft verders niet met Islam te maken.....anders zouden we allemaal besneden zijn.
het is een barbaars ritueel wat zowel door koptische Christenen als moslims in bepaalde landen wordt uitgevoerd.

Mannenbesnijdenis is ook een barbaars ritueel afkomstig van pre-Islam religies. :fpetaf:

Abdul Karim
28-12-03, 13:44
Geplaatst door lennart
Mannenbesnijdenis is ook een barbaars ritueel afkomstig van pre-Islam religies. :fpetaf:

Het klopt dat het voor de komst van de Islam ook al toegepast werd, kijk maar naar het Jodendom.
Barbaars is het niet. Zo heb ik me laten vertellen dat in de VS rond of zelfs meer dan helft van de mannen besneden is om zo allerlei infecties en seksuele aandoeningen tegen te gaan.

H&A
28-12-03, 13:48
Hmmmpzzz ik word door jullie reacties wel heel wijzer...gheheheheheheh...... :cool:


Ga door.....

lennart
28-12-03, 13:51
Geplaatst door Abdul Karim
Het klopt dat het voor de komst van de Islam ook al toegepast werd, kijk maar naar het Jodendom.
Barbaars is het niet. Zo heb ik me laten vertellen dat in de VS rond of zelfs meer dan helft van de mannen besneden is om zo allerlei infecties en seksuele aandoeningen tegen te gaan.

Meer zelfs... Maar dat kwam omdat de besnijdenis verplicht werd uitgevoerd. Sinds de verplichting is afgeschaft is het aantal ouders dat deze operatie laat uitvoeren flink naar beneden gegaan.

Het blijft uiteraard een barbaars onnatuurlijk gebruik.