PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen hoofdrol voor moslima in kerstspel



ZbaqZbaq
18-12-03, 15:52
Geen hoofdrol voor moslima in kerstspel
Bron: Nieuwstv


Op de Protestants Christelijke Scholengemeenschap Dingstede in Meppel is ophef ontstaan over over het feit dat een 15-jarige moslimleerlinge niet de hoofdrol mag spelen in het Kerstspel. De schoolleiding verbood het omdat ''het belang van een geloofwaardige kerstviering in het geding zou komen''.

Rectrix H. Scholtens van de school zegt niet tegen hoofddoekjes te zijn, maar wel tegen een hoofddoek in het Kerstspel: ''Wij zijn een christelijke school. Men kiest hier bewust voor christelijk onderwijs. Een meisje met een hoofddoek dat een christelijk kerstlied ten gehore brengt, dat wringt''.

http://www.madonnamagazine.com.au/articles/images/0211bullen.jpg

foto's zeggen genoeg denk ik

http://www.karenlyster.com/mary.gif

Royce
18-12-03, 15:53
Waarom zou `n moslima zo graag Maria willen spelen...:auw2:

Blade20
18-12-03, 15:55
Tja, lijkt me hun goed recht, tis toch geloof?

Ik bedoel, omgekeerd zou het toch ook niet zo snel worden gedaan?

Gelukkig heb ik er geen last van.

Tomas
18-12-03, 15:59
Sinds wanneer heeft Maria de hoofdrol?

In mijn tijd lag kinderke jezus in ieder geval niet met een hoofddoek in de kribbe, maar gewoon met een luier.

Daviddavid
18-12-03, 16:03
Belachelijk van die school - en gemeen bovendien. Zijn dat nou Christelijke waarden? Ze moeten zich schamen!

Mark
18-12-03, 16:03
Heeft god niet de hoofdrol? en iedereen weet dat dat een man was!

Mill
18-12-03, 16:20
Geplaatst door Mark
Heeft god niet de hoofdrol? en iedereen weet dat dat een man was!

God heeft z'n naam van de credits laten halen; creative differences...

Tomas
18-12-03, 16:28
Geplaatst door Daviddavid
Belachelijk van die school - en gemeen bovendien. Zijn dat nou Christelijke waarden? Ze moeten zich schamen!

Ik zou kinderachtig ook nog willen toevoegen met uw welnemen.

nefertiti
18-12-03, 16:33
Weet iemand wie dan wèl de hoofdrol speelt?
Hoeveel kinderen zitten er in die klas? Het zullen toch niet allemaal moslima's zijn die-geen-hoofdrol-mogen-spelen?

Maar inderdaad! De titel zou moeten luiden: "Moslima wordt VERPLICHT om Maria-met-hoofddoek te spelen"

Voor straf moet die school nu maar volgend jaar een suikerfeestspel organizeren, met allemaal ongehoofddoekte christelijke meisjes in de hoofdrol!

De stouterikken! hoe durven ze!

Zou Maria ook echt nep moeten bevallen in het kerstspel? Misschien mocht daarom het moslimaatje geen hoofdrol spelen: eerst Maria met dikke buik, en dan kreunend liggen bevallen! Nou dat is niet mooi voor een moslima-maagdje denk ik.

Zou een joods jongetje de rol van Mohammed mogen spelen (inclusief keppeltje) in een islamitische school?