PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimactivist smijt kruis uit ziekenhuis



Mark
18-12-03, 18:34
Moslimactivist smijt kruis uit ziekenhuis

Bron: Reformatorisch Dagblad

De Italiaanse moslimactivist Adel Smith heeft afgelopen zondag weer van zich doen spreken in Italië. Smith, een tot de islam bekeerde Engelsman, bezocht zijn zieke moeder in een hospitaal in L'Aquila. Toen hij daar een kruisbeeld op de ziekenzaal zag hangen eiste hij dat het zou worden verwijderd. Verplegend personeel ging daar echter niet op in, waarop Smith het kruisbeeld van de wand nam en het uit het raam smeet.

Andere patiënten in dezelfde zaal reageerden geëmotioneerd. Twee verpleegsters haalden het beeld op en hingen het terug aan de wand. Volgens Smith wilde hij zijn moeder beschermen tegen ''het onvoorstelbare menselijk geweld'', wat haar aangedaan werd door het symbool van de kruisdood dat voor haar hing. De zusters draaiden het bed van de moeder van Smith om zodat ze het kruisbeeld niet hoefde te zien.

Smith provoceert regelmatig door het Italiaanse gebruik om kruisbeelden in openbare gebouwen te hangen aan te vallen. In oktober gaf een rechter hem gelijk en beval de verwijdering van het kruisbeeld op de school van zijn kinderen. Een hogere rechtbank draaide een maand later dat besluit terug.

Als reactie op de actie van Smith ontvingen alle 2.600 huishoudens in het Midden-Italiaanse dorpje Pianella ter gelegenheid van Kerst een kruisbeeld thuis bezorgd. Het was een geste van de burgemeester, die daarmee protesteerde tegen de activiteiten van zijn streekgenoot

Adel Smith is de zelfverkozen leider van een Italiaanse moslimorganisatie. De meerderheid van de Italiaanse moslims in georganiseerd verband moet echter niets hebben van de acties van Smith, die zij een provocateur noemen.

sadeeQ
18-12-03, 18:37
Geplaatst door Mark
Moslimactivist smijt kruis uit ziekenhuis

Bron: Reformatorisch Dagblad

De Italiaanse moslimactivist Adel Smith heeft afgelopen zondag weer van zich doen spreken in Italië. Smith, een tot de islam bekeerde Engelsman, bezocht zijn zieke moeder in een hospitaal in L'Aquila. Toen hij daar een kruisbeeld op de ziekenzaal zag hangen eiste hij dat het zou worden verwijderd. Verplegend personeel ging daar echter niet op in, waarop Smith het kruisbeeld van de wand nam en het uit het raam smeet.

Andere patiënten in dezelfde zaal reageerden geëmotioneerd. Twee verpleegsters haalden het beeld op en hingen het terug aan de wand. Volgens Smith wilde hij zijn moeder beschermen tegen ''het onvoorstelbare menselijk geweld'', wat haar aangedaan werd door het symbool van de kruisdood dat voor haar hing. De zusters draaiden het bed van de moeder van Smith om zodat ze het kruisbeeld niet hoefde te zien.

Smith provoceert regelmatig door het Italiaanse gebruik om kruisbeelden in openbare gebouwen te hangen aan te vallen. In oktober gaf een rechter hem gelijk en beval de verwijdering van het kruisbeeld op de school van zijn kinderen. Een hogere rechtbank draaide een maand later dat besluit terug.

Als reactie op de actie van Smith ontvingen alle 2.600 huishoudens in het Midden-Italiaanse dorpje Pianella ter gelegenheid van Kerst een kruisbeeld thuis bezorgd. Het was een geste van de burgemeester, die daarmee protesteerde tegen de activiteiten van zijn streekgenoot

Adel Smith is de zelfverkozen leider van een Italiaanse moslimorganisatie. De meerderheid van de Italiaanse moslims in georganiseerd verband moet echter niets hebben van de acties van Smith, die zij een provocateur noemen.

:wat?!: maffe sukkel

Door een paus uit een raam te gooien bereikt ie meer :lekpuh:

Blade20
18-12-03, 19:16
Hey MArk, goede keuze. :duim:

K zat er zelf ook al over te denken toen ik hem zag op Fok! Maar ik was te bang...:D

Wat een gek, hij wil zeker wat los maken. Een provocateur of zoiets. Gelukkig geeft de lokale moslimpopulatie daar al aan dat hij een geval apart is.

850
18-12-03, 19:35
RISE UP! AND OVERTHROW ALL THE BAD CROSSES!

Olive Yao
10-06-05, 18:33
Geplaatst door Mark
In oktober gaf een rechter hem gelijk en beval de verwijdering van het kruisbeeld op de school van zijn kinderen. Een hogere rechtbank draaide een maand later dat besluit terug.
Hmm ... hoe zou het europees hof voor de rechten van de mens oordelen?

mark61
10-06-05, 18:57
`Adel heeft gelijk.

Wortel
10-06-05, 20:00
Hysterisch gedoe.

tr_imparator
10-06-05, 20:14
http://www.moorsmagazine.com/images2/eurogod.jpg

http://www.moorsmagazine.com/images2/eurozij.jpg

http://www.moorsmagazine.com/images2/euromet2.jpg

http://www.moorsmagazine.com/images2/euroons.jpg


okey allemaal naar buiten smijten :hihi:

Olive Yao
10-06-05, 20:15
Geplaatst door tr_imparator
key allemaal naar buiten smijten :hihi:
nee, je geld laten rollen, dan slijt het vanzelf wel af

AARDIG
10-06-05, 22:16
Geplaatst door tr_imparator
okey allemaal naar buiten smijten :hihi:

Smooth :hihi:

Marsipulami
11-06-05, 00:06
Geplaatst door mark61
`Adel heeft gelijk.

In een christelijk ziekenhuis hoort men kruisbeelden aan de muur te laten hangen. Zoniet gaat men maar elders om medische hulp vragen. En verder ga jij maar samen met je talibanvriendjes Boeddhabeelden dynamiteren omdat ze niet beantwoorden aan je staatsideologie.

elbasque
11-06-05, 00:11
Geplaatst door tr_imparator
http://www.moorsmagazine.com/images2/eurogod.jpg

http://www.moorsmagazine.com/images2/eurozij.jpg

http://www.moorsmagazine.com/images2/euromet2.jpg

http://www.moorsmagazine.com/images2/euroons.jpg


okey allemaal naar buiten smijten :hihi:

die is lauw lauw ahhahaa,coole reactie man.hahaha.

AARDIG
11-06-05, 00:13
Geplaatst door communist
die is lauw lauw ahhahaa,coole reactie man.hahaha.

Ben jij nog steeds niet gebanned?

barfly
11-06-05, 00:19
Ik moet Marsipulami helaas gelijk geven. Ik ben trouwens verbaasd dat de Italianen, Smith niet uit het raam hebben gegooit. Tolerante lui :duim:

Marsipulami
11-06-05, 00:25
Geplaatst door barfly
Ik moet Marsipulami helaas gelijk geven. Ik ben trouwens verbaasd dat de Italianen, Smith niet uit het raam hebben gegooit. Tolerante lui :duim:

:p :lole:

mark61
11-06-05, 01:08
Geplaatst door Marsipulami
In een christelijk ziekenhuis hoort men kruisbeelden aan de muur te laten hangen. Zoniet gaat men maar elders om medische hulp vragen. En verder ga jij maar samen met je talibanvriendjes Boeddhabeelden dynamiteren omdat ze niet beantwoorden aan je staatsideologie.

Het gaat hier om openbare gelegenheden.

barfly
11-06-05, 01:17
Geplaatst door mark61
Het gaat hier om openbare gelegenheden.

De openbare gelegenheden zoals waar de mamma van Adel waarschijnlijk lag, ken ik, zeker in Italië alleen als katholiek initiatief.

mark61
11-06-05, 01:20
Geplaatst door barfly
De openbare gelegenheden zoals waar de mamma van Adel waarschijnlijk lag, ken ik, zeker in Italië alleen als katholiek initiatief.

Er zijn geen staatsziekenhuizen in Italië? Bij een andere gelegenheid maakte hij bezwaar tegen kruisbeelden in een openbare school. Volkomen terecht, vind ik.

barfly
11-06-05, 01:26
Geplaatst door mark61
Er zijn geen staatsziekenhuizen in Italië? Bij een andere gelegenheid maakte hij bezwaar tegen kruisbeelden in een openbare school. Volkomen terecht, vind ik.

Ik zie inderdaad veel in een strikt seculiere samenleving. Ik zou anderszins, het niet in mijn hoofd halen om een relikwie uit een raam te gooien.

mark61
11-06-05, 01:28
Geplaatst door barfly
Ik zie inderdaad veel in een strikt seculiere samenleving. Ik zou anderszins, het niet in mijn hoofd halen om een relikwie uit een raam te gooien.

Een relikwie is weer iets geheel anders. Mag hopen dat ze in katholieke ziekenhuizen geen geneeskrachtige amuletten aan de muur hangen. Ik zou me er niet laten 'behandelen'.

barfly
11-06-05, 01:34
Geplaatst door mark61
Een relikwie is weer iets geheel anders. Mag hopen dat ze in katholieke ziekenhuizen geen geneeskrachtige amuletten aan de muur hangen. Ik zou me er niet laten 'behandelen'.

Je draait om de hete brei heen vriend :)

Ik zou dus nooit een koran zo behandelen.

tr_imparator
11-06-05, 01:44
Geplaatst door barfly
Je draait om de hete brei heen vriend :)

Ik zou dus nooit een koran zo behandelen.


ik ook niet, noch de bijbel, noch een kruis.

Ik zou vriendelijk vragen of ik een apart kamertje zou mogen, met de helige Koran aan mijn zijde.

barfly
11-06-05, 02:00
Geplaatst door tr_imparator
ik ook niet, noch de bijbel, noch een kruis.

Ik zou vriendelijk vragen of ik een apart kamertje zou mogen, met de helige Koran aan mijn zijde.

Die mogelijkheden zouden sowieso moeten worden geboden lijkt me.

mark61
11-06-05, 08:54
Geplaatst door barfly
Je draait om de hete brei heen vriend :)

Ik zou dus nooit een koran zo behandelen.

Een kruisbeeld is relikwie noch heilig boek. Denk ik.

elbasque
11-06-05, 09:28
Geplaatst door AARDIG
Ben jij nog steeds niet gebanned?

huh?waarom zou ik 'gebanned' zijn?vertel me a.u.b. :)

Joesoef
11-06-05, 11:30
Geplaatst door AARDIG
Ben jij nog steeds niet gebanned?


Communist is een MPS'je. Iemand die loopt te stoken en Moslims uit de tent probeert te lokken.

Olive Yao
11-06-05, 14:21
Geplaatst door barfly
Die mogelijkheden zouden sowieso moeten worden geboden lijkt me.
Wat een onzin, aparte kamertjes voor aanhangers van alle verschillende levensbeschouwingen en ideologieën.
Aparte planeten ook, uiteindelijk?

Hé, als goed christen kom je in de christelijke hemel, maar omdat je vanuit moslims standpunt ongelovige bent tegelijk in de moslimse hel. Gespleten ziel?

AARDIG
11-06-05, 18:20
Geplaatst door Joesoef
Communist is een MPS'je. Iemand die loopt te stoken en Moslims uit de tent probeert te lokken.

Ja dat vermoeden had ik ook. Ik heb een paar berichten al bij beheer gemeld, met de beschrijving dat hij alleen maar loopt te stoken. Maar helaas.

barfly
11-06-05, 18:36
Geplaatst door Olive Yao
Wat een onzin, aparte kamertjes voor aanhangers van alle verschillende levensbeschouwingen en ideologieën.
Aparte planeten ook, uiteindelijk?

Hé, als goed christen kom je in de christelijke hemel, maar omdat je vanuit moslims standpunt ongelovige bent tegelijk in de moslimse hel. Gespleten ziel?

Ik heb er niks op tegen om mensen in andere kamers te stoppen als ze dat willen. Ik moet er niet aan denken om in een kamer te liggen met kruisbeeldjes enzo.

Julien
12-06-05, 21:25
Stel je voor dat een christen dit zou doen in Saoedie Arabië met de Koran...

:zegniets:

Julien
12-06-05, 21:27
Geplaatst door mark61
Er zijn geen staatsziekenhuizen in Italië? Bij een andere gelegenheid maakte hij bezwaar tegen kruisbeelden in een openbare school. Volkomen terecht, vind ik.

Italië is geen Frankrijk..


deze hypocriete achterlijke Adel mag van mij hoogstpersoonlijk uitgeroepen als ONGEWENSTE ITALIAAN.. Italië is diep katholiek tot in zijn wortels.. en dan klaagt deze man wel over het weinige respect dat moslims krijgen..maar hij beledigt wel keer op keer de christenen in het meer dan 90% christelijke Italië.

mark61
12-06-05, 21:35
Geplaatst door Julien
Italië is geen Frankrijk..


deze hypocriete achterlijke Adel mag van mij hoogstpersoonlijk uitgeroepen als ONGEWENSTE ITALIAAN.. Italië is diep katholiek tot in zijn wortels.. en dan klaagt deze man wel over het weinige respect dat moslims krijgen..maar hij beledigt wel keer op keer de christenen in het meer dan 90% christelijke Italië.

Dus scheiding van kerk en staat is voor Frankrijk een fantastisch idee, maar voor Italië niet. Voel jij je nooit een beetje schizo van binnen?

mark61
12-06-05, 21:36
Geplaatst door Julien
Stel je voor dat een christen dit zou doen in Saoedie Arabië met de Koran...

:zegniets:

Die spijkeren ze daar hoogstwaarschijnlijk niet tegen de ziekenhuismuur.

tr_imparator
12-06-05, 21:44
Geplaatst door mark61
Die spijkeren ze daar hoogstwaarschijnlijk niet tegen de ziekenhuismuur.

..in Turkije krijg je meer dan een pak slaag als je een Turkse vlag verbrandt..in Nederland kan je daarentegen makkelijk een Nederlandse vlag verbranden,..dan mag je wel heel lang zeuren over mensenrechten, gewoon normaald doen dus! Blijkbaar zijn sommige dingen meer waard dan een mensenleven...die waarde geef jij.

Julien
12-06-05, 21:45
Geplaatst door mark61
Dus scheiding van kerk en staat is voor Frankrijk een fantastisch idee, maar voor Italië niet. Voel jij je nooit een beetje schizo van binnen?

nee in Frankrijk zou een kruis nooit in een ziekenhuis geplaatst kunnen worden, net zo goed het personeel er geen hoofddoek mag dragen.

Italië kent een andere instelling. in de grondwet zelf staat dat de rooms-Katholieke kerk een grote invloed heeft op Italië. Het is het belangrijkste Katholieke land en de heiligdommen bevinden zich in Rome. Wat blaat je dan over schizo? Italie is net zo anders dan Frankrijk als Turkije weer anders is dan Marokko. Niet alles is persé gelijk aan elkaar. Hoe graag jij dat misschien wel zou willen :moe:

Julien
12-06-05, 21:46
Geplaatst door mark61
Die spijkeren ze daar hoogstwaarschijnlijk niet tegen de ziekenhuismuur.

:verward: je hoeft alleen maar naar de vlag van het land te kijken en je leest al Koranteksten..

mark61
12-06-05, 21:48
Geplaatst door Julien
nee in Frankrijk zou een kruis nooit in een ziekenhuis geplaatst kunnen worden, net zo goed het personeel er geen hoofddoek mag dragen.

Italië kent een andere instelling. in de grondwet zelf staat dat de rooms-Katholieke kerk een grote invloed heeft op Italië. Het is het belangrijkste Katholieke land en de heiligdommen bevinden zich in Rome. Wat blaat je dan over schizo? Italie is net zo anders dan Frankrijk als Turkije weer anders is dan Marokko. Niet alles is persé gelijk aan elkaar. Hoe graag jij dat misschien wel zou willen :moe:

Nounou Juul. Het lijkt me gewoon lastig om laïcist te zijn of niet, al naar gelang het land waar je in zit. Jou niet? Of was je al die tijd niet het laïcisme, maar gewoon la douce France aan het verdedigen?

mark61
12-06-05, 21:53
Geplaatst door tr_imparator
..in Turkije krijg je meer dan een pak slaag als je een Turkse vlag verbrandt..in Nederland kan je daarentegen makkelijk een Nederlandse vlag verbranden,..dan mag je wel heel lang zeuren over mensenrechten, gewoon normaal doen dus! Blijkbaar zijn sommige dingen meer waard dan een mensenleven...die waarde geef jij.

In Turkije krijg je ook een pak slaag als je bijbels gaat uitdelen. Hoewel, tegenwoordig laten ze je met rust geloof ik. Al mag de orthodoxe kerk nog steeds zijn school niet heropenen. In NL mag je èn vlaggen verbranden èn korans uitdelen. Je mag daarentegen niks lelijks zeggen over 'bevriende staatshoofden'. Al was dat al weer een tijdje geleden, ik zou niet weten wat je nu zou meemaken als je 'Bush moordenaar' roept. Ook niks waarschijnlijk.

Maar wat wil je zeggen? Ik wou zeggen, als een land beweest kerk en staat te scheiden, laiklik en zo, dan is het niet alleen hoofddoekjes af maar ook kruisbeelden uit openbare gebouwen. Anders wordt er toch echt gediscrimineerd. Italië lijkt me daar een prachtig voorbeeld van. Al weet ik niet hoe dat daar zit met hoofddoeken. Maar als je hoort wat ze erover zeggen is het allemaal niet fris.

mark61
12-06-05, 21:54
Geplaatst door Julien
nee in Frankrijk zou een kruis nooit in een ziekenhuis geplaatst kunnen worden, net zo goed het personeel er geen hoofddoek mag dragen.

Italië kent een andere instelling. in de grondwet zelf staat dat de rooms-Katholieke kerk een grote invloed heeft op Italië. Het is het belangrijkste Katholieke land ...

Tis een soort Saoedi-Arabië daaro? Lekker fris.

Ik had het over jouw gedachten over laïcisme, niet over de verscheidenheid van staatsinrichtingen in de wereld. Van mij hoeft niks.

tr_imparator
12-06-05, 21:58
Geplaatst door mark61
In Turkije krijg je ook een pak slaag als je bijbels gaat uitdelen. Hoewel, tegenwoordig laten ze je met rust geloof ik. Al mag de orthodoxe kerk nog steeds zijn school niet heropenen. In NL mag je èn vlaggen verbranden èn korans uitdelen. Je mag daarentegen niks lelijks zeggen over 'bevriende staatshoofden'. Al was dat al weer een tijdje geleden, ik zou niet weten wat je nu zou meemaken als je 'Bush moordenaar' roept. Ook niks waarschijnlijk.

Maar wat wil je zeggen? Ik wou zeggen, als een land beweest kerk en staat te scheiden, laiklik en zo, dan is het niet alleen hoofddoekjes af maar ook kruisbeelden uit openbare gebouwen. Anders wordt er toch echt gediscrimineerd. Italië lijkt me daar een prachtig voorbeeld van. Al weet ik niet hoe dat daar zit met hoofddoeken. Maar als je hoort wat ze erover zeggen is het allemaal niet fris.

ik zeg dat sommige landen meer waarde hechten aan sommige dingen dan andere landen, dat heeft niks met discriminatie te maken, maar waardering..(die meestal gegeven wordt door het volk zelf)

mark61
12-06-05, 22:04
Geplaatst door tr_imparator
ik zeg dat sommige landen meer waarde hechten aan sommige dingen dan andere landen, dat heeft niks met discriminatie te maken, maar waardering..(die meestal gegeven wordt door het volk zelf)

Dat is zo, maar in het geval van godsdienst krijg je met 'godsdienstvrijheid' te maken, als onderdeel van mensenrechten. In Italië beweren ze vast dat ze mensenrechten en godsdienstvrijheid hebben. Dus (ik dacht dat jij Ata wel zag zitten) dan moeten er in openbare gebouwen geen symbolen van één godsdienst te vinden zijn. Met uitsluiting van alle andere, dus. Maar laat maar, het was al een dood topic.

tr_imparator
12-06-05, 22:15
Geplaatst door mark61
Dat is zo, maar in het geval van godsdienst krijg je met 'godsdienstvrijheid' te maken, als onderdeel van mensenrechten. In Italië beweren ze vast dat ze mensenrechten en godsdienstvrijheid hebben. Dus (ik dacht dat jij Ata wel zag zitten) dan moeten er in openbare gebouwen geen symbolen van één godsdienst te vinden zijn. Met uitsluiting van alle andere, dus. Maar laat maar, het was al een dood topic.


jij kent dat verhaal van atuturk en de respect voor de vlag van een ander land? ik probeer me net zo te gedragen(ik bewonder Ata) Tuurlijk is het zo in Italie dat ze respect hebben voor mensenrechten enzo. Maar toevallig is het zo dat hij kwam in een ''ziekenhuis met kruizen'', dan is het totaal respectloos om met kruisen te smijten. Ik zeg alleen dat het ook op een andere manier kon.., op dit moment het heeft niks met ''secularisatie'' te maken denk ik.

mark61
12-06-05, 22:17
Geplaatst door tr_imparator
... Maar toevallig is het zo dat hij kwam in een ''ziekenhuis met kruizen'', dan is het totaal respectloos om met kruisen te smijten. Ik zeg alleen dat het ook op een andere manier kon.., ...

Ow OK.