PDA

Bekijk Volledige Versie : Verbod hoofddoek op scholen reactie thuisonderwijs.



Sawda
18-12-03, 21:54
Wat ik als ouder zal doen, is mijn dochter thuis houden. Ze zal dan les van mij krijgen.
Dit kan je als reactie van sommige ouders verwachten. Ouders gaan zich beter organiseren, dit doen ze omdat zij van hun vrijheid belemmerd worden. Het kan eenmaal niet dat democratie het recht heeft om een burger iets op te leggen. Het is immers het recht van iedere burger om zijn/haar geloof te praktiseren op zijn/haar manier.
Ik denk zelfs dat thuisonderwijs veel beter is voor leerlingen van het voortgezet- of basisonderwijs. De invloeden van buiten zijn er vrijwel niet.
Om dit te bereiken moeten ouders zich beter organiseren. Er zullen wel ouders zijn die niet hoogopgeleid zijn waardoor ze niet in staat zijn thuisonderwijs te geven. Maar een ouder die wel hoogopgeleid is, kan wellicht aan 5/6 leerlingen ondersteuning bieden. Hoe meer ouders zich organiseren hoe meer ze elkaar kunnen steunen, aanvullen etc. Hier heeft uiteindelijk een kind baat bij.
Het onderwijssysteem is een klassieksysteem wellicht nu het moment dit te doorbreken.

O ja, wat betreft na het voortgezet onderwijs, er zijn tegenwoordig studies die je ook thuis kan verrichten. Dus ook hier is een oplossing. Of in het buitenland studeren, in een land waar je niet van je persoonlijke vrijheden wordt beroofd.

Gevoellig onderwerp. :wink:

an3sdej
18-12-03, 22:03
kunnen ze bij jou ook een officieel diploma of bull krijgen?

Sawda
18-12-03, 22:11
Geplaatst door an3sdej
kunnen ze bij jou ook een officieel diploma of bull krijgen?

Er zijn particuliere instituten waar je het examen kan afleggen en bij positief resultaat een diploma afgeven.

Tomas
18-12-03, 22:14
Waarom stuur je ze niet naar een islamitische school?

Zwarte Schaap
18-12-03, 22:15
Geplaatst door Sawda
Er zijn particuliere instituten waar je het examen kan afleggen en bij positief resultaat een diploma afgeven.

Je kunt ook gewoon staatsexamen doen, geen school die er tussen hoeft te komen.

T.A.F.K.A.Z
18-12-03, 22:15
Geplaatst door Sawda
Wat ik als ouder zal doen, is mijn dochter thuis houden. Ze zal dan les van mij krijgen.
Dit kan je als reactie van sommige ouders verwachten. Ouders gaan zich beter organiseren, dit doen ze omdat zij van hun vrijheid belemmerd worden. Het kan eenmaal niet dat democratie het recht heeft om een burger iets op te leggen. Het is immers het recht van iedere burger om zijn/haar geloof te praktiseren op zijn/haar manier.
Ik denk zelfs dat thuisonderwijs veel beter is voor leerlingen van het voortgezet- of basisonderwijs. De invloeden van buiten zijn er vrijwel niet.
Om dit te bereiken moeten ouders zich beter organiseren. Er zullen wel ouders zijn die niet hoogopgeleid zijn waardoor ze niet in staat zijn thuisonderwijs te geven. Maar een ouder die wel hoogopgeleid is, kan wellicht aan 5/6 leerlingen ondersteuning bieden. Hoe meer ouders zich organiseren hoe meer ze elkaar kunnen steunen, aanvullen etc. Hier heeft uiteindelijk een kind baat bij.
Het onderwijssysteem is een klassieksysteem wellicht nu het moment dit te doorbreken.

O ja, wat betreft na het voortgezet onderwijs, er zijn tegenwoordig studies die je ook thuis kan verrichten. Dus ook hier is een oplossing. Of in het buitenland studeren, in een land waar je niet van je persoonlijke vrijheden wordt beroofd.

Gevoellig onderwerp. :wink:

Wat bedoel je met invloeden van buiten?

an3sdej
18-12-03, 22:17
Je kunt ook gewoon staatsexamen doen, geen school die er tussen hoeft te komen.

Hoef je dan alleen maar aan eindtermen te voldoen? Lijkt me moeilijk als je dochter een richting kiest waar jezelf niet in opgeleidt bent.

Volgens mij krijg je wel sociaal arme jongeren dan hoor.

Sawda
18-12-03, 22:22
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Wat bedoel je met invloeden van buiten?

Bijvoorbeeld groepsdruk, benadering van leraren naar leerlingen hier bedoel ik mee; een laag verwachtingspatroon dat zij hebben van sommige allochtone leerlingen. Dit kan negatieve gevolgen hebben voor de ontwikkeling van deze leerlingen. Zo zijn er nog meer invloeden.

T.A.F.K.A.Z
18-12-03, 22:23
Geplaatst door Sawda
Bijvoorbeeld groepsdruk, benadering van leraren naar leerlingen hier bedoel ik mee; een laag verwachtingspatroon dat zij hebben van sommige allochtone leerlingen. Dit kan negatieve gevolgen hebben voor de ontwikkeling van deze leerlingen. Zo zijn er nog meer invloeden.

Oh, okay.



Verder vind ik dat dat idee van jou zuigt als een tiet.

Blade20
18-12-03, 22:23
Hmmmm, ik denk dat het over het algemeen een slechte keuze is om thuisstudie te doen. Het eist veel disipline en er is een groot risico dat de kwaliteit van iemand die thuisstudie doet minder is doordat er in eigen huis veel afleidingen zijn.
Daarbij weet ik niet hoe het met diploma's zit, ik denk dat deze wel gewoon zullen gelden bij thuisstudie. Maar er zijn nog veel meer nadelen, je mist sociaal contact en ik weet niet hoe bedrijven er tegen aankijken.

Sawda
18-12-03, 22:25
Geplaatst door an3sdej
Hoef je dan alleen maar aan eindtermen te voldoen? Lijkt me moeilijk als je dochter een richting kiest waar jezelf niet in opgeleidt bent.

Volgens mij krijg je wel sociaal arme jongeren dan hoor.

Gelukkig geldt dat niet voor mij.

Ik verzeker je andries dat ze door mij sociaal sterke jongeren worden, die weten wat ze willen, die weten waar ze voor staan, die weten wat ze zijn en die goed kunnen presteren, inschallah.

Zwarte Schaap
18-12-03, 22:25
Geplaatst door an3sdej
Hoef je dan alleen maar aan eindtermen te voldoen? Lijkt me moeilijk als je dochter een richting kiest waar jezelf niet in opgeleidt bent.

Volgens mij krijg je wel sociaal arme jongeren dan hoor.


Dat van sociaal arme kinderen is een fabeltje, elke dag ravotten in mijn buurt en naar de moskeeschool gaan maakt ze sociaal genoeg.

Je kunt beter zeggen dat als je je kinderen thuis houdt je dan de leerplichtwet overtreedt.

et_2000nl
18-12-03, 22:28
Goed idee.... :moe:

Laten we onze kinderen weg houden van die grote boze wereld....

Ehhhh, moeten we dit serieus nemen?

Zwarte Schaap
18-12-03, 22:30
Geplaatst door et_2000nl
Goed idee.... :moe:

Laten we onze kinderen weg houden van die grote boze wereld....

Ehhhh, moeten we dit serieus nemen?

Je ziet het verkeerd et2000, het is: de boze westerse wereld is bang voor moslimkindertjes.

Sawda
18-12-03, 22:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat van sociaal arme kinderen is een fabeltje, elke dag ravotten in mijn buurt en naar de moskeeschool gaan maakt ze sociaal genoeg.

Je kunt beter zeggen dat als je je kinderen thuis houdt je dan de leerplichtwet overtreedt.

Laatst hoorde ik een radioprogramma over ouders die hun kinderen thuis onderwijs geven omdat ze niet tevreden zijn over de kwaliteit van het onderwijs. Ik kan me herinneren dat een paar honderd ouders dit doen.

Sawda
18-12-03, 22:31
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Oh, okay.



Verder vind ik dat dat idee van jou zuigt als een tiet.


......,aldus spuit 11. Dan weet je als lezer al genoeg.

Sawda
18-12-03, 22:33
Geplaatst door et_2000nl
Goed idee.... :moe:

Laten we onze kinderen weg houden van die grote boze wereld....

Ehhhh, moeten we dit serieus nemen?


Waarom niet, ik heb altijd op school geleerd: je moet flexibel zijn en kunnen inspelen op onverwachte zaken. Zo bij deze.

T.A.F.K.A.Z
18-12-03, 22:34
Volgens mij kun jij gewoon niet wachten totdat er een verbod wordt ingesteld.

Zwarte Schaap
18-12-03, 22:34
Geplaatst door Sawda
Laatst hoorde ik een radioprogramma over ouders die hun kinderen thuis onderwijs geven omdat ze niet tevreden zijn over de kwaliteit van het onderwijs. Ik kan me herinneren dat een paar honderd ouders dit doen.

4. Vrijstelling

Zolang kinderen leerplichtig zijn, moeten ze zijn ingeschreven op een school en die school geregeld bezoeken. Hierop zijn uitzonderingen die vrijstellingen worden genoemd.
a. ongeschiktheid tot het volgen van onderwijs op lichamelijke of psychische gronden;
b. bezwaar tegen de richting van alle bestaande scholen;
c. ingeschreven op een school in het buitenland;
d. kinderen van ouders met een trekkend bestaan terwijl de kinderen meereizen: schippers, kermisexploitanten en circusmedewerkers.
Vrijstelling op een van bovenstaande gronden moeten worden voorgelegd aan de leerplichtambtenaar. De leerplichtambtenaar bekijkt of aan de wettelijke bepalingen is voldaan.

Bron: http://www.rijssen-holten.nl/RSN/gpc.nsf/0/94f5eb5ee177d7d5c1256d550052ddc7?OpenDocument

Sawda
18-12-03, 22:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
4. Vrijstelling

Zolang kinderen leerplichtig zijn, moeten ze zijn ingeschreven op een school en die school geregeld bezoeken. Hierop zijn uitzonderingen die vrijstellingen worden genoemd.
a. ongeschiktheid tot het volgen van onderwijs op lichamelijke of psychische gronden;
b. bezwaar tegen de richting van alle bestaande scholen;
c. ingeschreven op een school in het buitenland;
d. kinderen van ouders met een trekkend bestaan terwijl de kinderen meereizen: schippers, kermisexploitanten en circusmedewerkers.
Vrijstelling op een van bovenstaande gronden moeten worden voorgelegd aan de leerplichtambtenaar. De leerplichtambtenaar bekijkt of aan de wettelijke bepalingen is voldaan.

Bron: http://www.rijssen-holten.nl/RSN/gpc.nsf/0/94f5eb5ee177d7d5c1256d550052ddc7?OpenDocument

Die ouders die geïnterviewd werden daar gold in ieder geval geen van de door jouw benoemde punten. Ze hadden wel regelmatig contact met de leerplichtambtenaar. Het is ongeveer een half jaar geleden toen ik dat interview hoorde. Ik zal even kijken of het in het archief zit van radio 1 dan kopieer ik het hier naar deze topic.

et_2000nl
18-12-03, 22:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je ziet het verkeerd et2000, het is: de boze westerse wereld is bang voor moslimkindertjes.

ZS, jij stigmatiseerd net zo als je tegenstanders.... :moe:

Mijn kinderen hebben nergens last van!!!!

et_2000nl
18-12-03, 22:54
Geplaatst door Sawda
Waarom niet, ik heb altijd op school geleerd: je moet flexibel zijn en kunnen inspelen op onverwachte zaken. Zo bij deze.

OK, ik neem je serieus.

Maar wat is de reden dat je je kinderen thuis onderwijs wilt geven ipv naar een school te sturen?

Je kunt ook particulier onderwijs starten, daar kan de overheid niets tegen doen. Gebeurd in Frankrijk nu ook.... Alleen krijg je geen subsidie. Dus je moet of fondsen werven, en die zijn er genoeg te vinden waarschijnlijk, of kapitaalkrachtige ouders....

Zwarte Schaap
18-12-03, 23:04
Geplaatst door et_2000nl
ZS, jij stigmatiseerd net zo als je tegenstanders.... :moe:

Mijn kinderen hebben nergens last van!!!!

Ik heb geen kinderen, maar ik heb het over de het onmogelijk maken van islamitische kinderen om zichzelf te zijn.

Zie de uitspraken van Oudkerk, Zalm, Hirschi Ali en de recente gebeurtenissen in Duitsland en Frankrijk.

Durf je mij te betichten van stigmatiseren? Get lost !

Zwarte Schaap
18-12-03, 23:06
Geplaatst door Sawda
Die ouders die geïnterviewd werden daar gold in ieder geval geen van de door jouw benoemde punten. Ze hadden wel regelmatig contact met de leerplichtambtenaar. Het is ongeveer een half jaar geleden toen ik dat interview hoorde. Ik zal even kijken of het in het archief zit van radio 1 dan kopieer ik het hier naar deze topic.

Volgens mij maken ze gebruik van de vrijstelling genoemd zoals genoemd onder punt b.

observer
18-12-03, 23:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb geen kinderen, maar ik heb het over de het onmogelijk maken van islamitische kinderen om zichzelf te zijn.

Zie de uitspraken van Oudkerk, Zalm, Hirschi Ali en de recente gebeurtenissen in Duitsland en Frankrijk.

Durf je mij te betichten van stigmatiseren? Get lost !

de kritiek is niet op de ouders

de kritiek is op diegene die proberen de samenleving zo aan hun visie aan te passen dat deze de kinderen in een religieuze fuik dwingt

Dutchguy
18-12-03, 23:13
Wat ik me afvraag is hoe de kinderen hier zelf tegenover staan. Ik ben als kind altijd naar de christelijke basisschool geweest maar heb zelf aan mijn ouders gevraagd of ik naar de openbare school mocht. Kinderen hebben toch ook een stem dacht ik?

Zwarte Schaap
18-12-03, 23:14
Geplaatst door observer
de kritiek is niet op de ouders

de kritiek is op diegene die proberen de samenleving zo aan hun visie aan te passen dat deze de kinderen in een religieuze fuik dwingt

Ga ergens anders knikkeren of zo, want met wat je nu aankomt is kleuterargumentatie.

Zwarte Schaap
18-12-03, 23:17
Geplaatst door Dutchguy
Wat ik me afvraag is hoe de kinderen hier zelf tegenover staan. Ik ben als kind altijd naar de christelijke basisschool geweest maar heb zelf aan mijn ouders gevraagd of ik naar de openbare school mocht. Kinderen hebben toch ook een stem dacht ik?

Als men het de islamitische scholen onmogelijk maakt om te bestaan, dan valt er weinig te kiezen.

T.A.F.K.A.Z
18-12-03, 23:18
Ik denk dat jullie niet bang hoeven te zijn. Die confessionele scholen zullen altijd wel blijven bestaan, die verdwijnen niet omdat men er durf niet toe heeft om een verbod uit vaardigen.

Dutchguy
18-12-03, 23:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als men het de islamitische scholen onmogelijk maakt om te bestaan, dan valt er weinig te kiezen.

Aangezien er dus islamitische scholen bestaan lijkt me dat geen antwoord op mijn vraag.

Zwarte Schaap
18-12-03, 23:23
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Ik denk dat jullie niet bang hoeven te zijn. Die confessionele scholen zullen altijd wel blijven bestaan, die verdwijnen niet omdat men er durf niet toe heeft om een verbod uit vaardigen.

Waarom dan al die discussies?

Zwarte Schaap
18-12-03, 23:27
Geplaatst door Dutchguy
Aangezien er dus islamitische scholen bestaan lijkt me dat geen antwoord op mijn vraag.

Dan is je vraag nutteloos om hier te stellen, we zijn hier geen kinderen om je vraag te beantwoorden. Mischien als je de uitzending met hirsi ali gezien hebt die een islamitische school bezocht, kon je horen van de kinderen daar dat ze het naar hun zin hadden.

Trouwens waarom koos je voor een openbare school?

et_2000nl
18-12-03, 23:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb geen kinderen, maar ik heb het over de het onmogelijk maken van islamitische kinderen om zichzelf te zijn.

Zie de uitspraken van Oudkerk, Zalm, Hirschi Ali en de recente gebeurtenissen in Duitsland en Frankrijk.

Durf je mij te betichten van stigmatiseren? Get lost !

Me ET, lost?... I've been lost for centuries....

De hele discussie ligt genuanceerder, Frankrijk, Duitsland en Nederland zijn niet te vergelijken. Zalm/Hirschi Ali en Oudkerk ook niet.

Eenzijdige verboden zijn anders dan algemene verboden zoals in bijvoorbeeld Frankrijk. De discussie versimpelen tot het is allemaal een hetze is mijn insziens toch niet het argument om vrijheid te behouden.

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik ben tegen elk gebod of verbod opgelegd door overheid, schoolbestuur, sociale druk en familie. Als het daadwerkelijk iemands vrije keus is, ze doen maar....

Ik heb aandachtig geluisterd naar Chirac en de special op Nova. Een van de franse beweegredenen is de fundi's buiten houden die de hoofddoek als propaganda middel kunnen gebruiken. Dit zijn zijn woorden, niet de mijne. Dit is een begrijpelijke reaktie, niet de juiste conclusie.

Ik zie de opkomst van fundamentalisten net zo goed als een bedreiging. Helaas zie ik te weinig verzet tegen die opkomst onder allochtone moslims....

De vaak gebruikte rede als zijnde de hoofddoek het symbool is voor de islamitische vrijheid vind ik veel te veel eer.... :moe: Daarmee doe je geen eer aan de dames die besluiten deze keuze niet te maken.

Abelone
18-12-03, 23:30
Geplaatst door Sawda
Wat ik als ouder zal doen, is mijn dochter thuis houden. Ze zal dan les van mij krijgen.
Dit kan je als reactie van sommige ouders verwachten. Ouders gaan zich beter organiseren, dit doen ze omdat zij van hun vrijheid belemmerd worden.

Daar zeg je wat. Ouders moeten de vrijheid behouden, hun kinderen niet.
Ouders weten het altijd beter, toch? Maar je zoon dan.


gevoellig onderwerp. :wink:
zekerz ;)

Zwarte Schaap
18-12-03, 23:39
Geplaatst door et_2000nl
Me ET, lost?... I've been lost for centuries....

De hele discussie ligt genuanceerder, Frankrijk, Duitsland en Nederland zijn niet te vergelijken. Zalm/Hirschi Ali en Oudkerk ook niet.

Eenzijdige verboden zijn anders dan algemene verboden zoals in bijvoorbeeld Frankrijk. De discussie versimpelen tot het is allemaal een hetze is mijn insziens toch niet het argument om vrijheid te behouden.

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik ben tegen elk gebod of verbod opgelegd door overheid, schoolbestuur, sociale druk en familie. Als het daadwerkelijk iemands vrije keus is, ze doen maar....

Ik heb aandachtig geluisterd naar Chirac en de special op Nova. Een van de franse beweegredenen is de fundi's buiten houden die de hoofddoek als propaganda middel kunnen gebruiken. Dit zijn zijn woorden, niet de mijne. Dit is een begrijpelijke reaktie, niet de juiste conclusie.

Ik zie de opkomst van fundamentalisten net zo goed als een bedreiging. Helaas zie ik te weinig verzet tegen die opkomst onder allochtone moslims....

De vaak gebruikte rede als zijnde de hoofddoek het symbool is voor de islamitische vrijheid vind ik veel te veel eer.... :moe: Daarmee doe je geen eer aan de dames die besluiten deze keuze niet te maken.

Ik ga niet eens de moeite nemen om op deze slappe reaktie te reageren.

et_2000nl
18-12-03, 23:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ga niet eens de moeite nemen om op deze slappe reaktie te reageren.

DOE DAT DAN NIET.... :D

Jammer en mooi zo.... Deze jongen gaat namelijk slapen.... Morgen vroeg op het vliegtuig naar Marokko, vakantie vieren.... :blij:

Ik zie je over twee weken weer terug inchaallah.... Gaan we weer verder.... ;)

Dutchguy
18-12-03, 23:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan is je vraag nutteloos om hier te stellen, we zijn hier geen kinderen om je vraag te beantwoorden. Mischien als je de uitzending met hirsi ali gezien hebt die een islamitische school bezocht, kon je horen van de kinderen daar dat ze het naar hun zin hadden.

Trouwens waarom koos je voor een openbare school?

Mijn vraag was eigenlijk gericht aan Sawda, ik vroeg me af of zij haar kinderen in de besluitvorming betrok.

Het leek inderdaad of die kinderen het naar hun zin hadden, maar in hoeverre dit echt zo is zou je pas ontdekken als je door zou vragen. Dat Hirsi Ali met die kinderen een discussie over het geloof begon op het schoolplein vond ik niet helemaal kies trouwens.

De reden dat ik naar een openbare school wilde was dat ik slechte ervaringen met leraren had op christelijke scholen. Ik had goede verhalen gehoord van een openbare school bij mij in de buurt en wilde zelf ervaren of ik daar beter zou aarden.

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom dan al die discussies?

Die maken onderdeel uit van de herdefiniëring van Nederland.......

Marsipulami
19-12-03, 00:21
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Die maken onderdeel uit van de herdefiniëring van Nederland.......

imperialist :zweep:

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:23
Geplaatst door Marsipulami
imperialist :zweep:

Ik ben veel genoemd, maar nog nooit imperialist.

Abelone
19-12-03, 00:24
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Die maken onderdeel uit van de herdefiniëring van Nederland.......

Zit Nederland daarop te wachten?

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:30
Geplaatst door Abelone
Zit Nederland daarop te wachten?

Alsof Nederland nog wat te willen heeft....

Zwarte Schaap
19-12-03, 00:33
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Die maken onderdeel uit van de herdefiniëring van Nederland.......

wat bedoel je daarmee?

Abelone
19-12-03, 00:35
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Alsof Nederland nog wat te willen heeft....

Toch niet?
Gezien de jankerige bezwaren hier heeft Nederland het nog allemaal prima in de tang.

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:38
Geplaatst door Abelone
Toch niet?
Gezien de jankerige bezwaren hier heeft Nederland het nog allemaal prima in de tang.

Ga je moeder pesten, ongedierte.

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
wat bedoel je daarmee?


Nou ja, ik denk dat al die discussies voortkomen uit de onmacht om greep te krijgen op een veranderd Nederland.

Zwarte Schaap
19-12-03, 00:41
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Nou ja, ik denk dat al die discussies voortkomen uit de onmacht om greep te krijgen op een veranderd Nederland.

Treurig dat ze daar moslimkindertjes voor gebruiken.

Abelone
19-12-03, 00:43
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Nou ja, ik denk dat al die discussies voortkomen uit de onmacht om greep te krijgen op een veranderd Nederland.

En, vind jij nou ook dat Nederland ten goede is veranderd?

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Treurig dat ze daar moslimkindertjes voor gebruiken.

Wat doen ze daar mee? In een ketel gooien?

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:44
Geplaatst door Abelone
En, vind jij nou ook dat Nederland ten goede is veranderd?


Ik vind dat Nederland ten goede zou veranderen als ze een bak mieren op je hoofd zouden leegstorten.

Zwarte Schaap
19-12-03, 00:50
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Wat doen ze daar mee? In een ketel gooien?

Ze als lijdend voorwerp gebruiken in al die discussies die voortkomen uit de onmacht om greep te krijgen op een veranderd Nederland.

Marsipulami
19-12-03, 00:51
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Ik ben veel genoemd, maar nog nooit imperialist.

Alss atheïstisch paard van Troje dring je het gebied van je tegenstanders binnen om je als puntje bij paaltje komt toch te solidariseren met de mensen buiten de stadsmuren achter de ophaalbrug.

Abelone
19-12-03, 00:52
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Ik vind dat Nederland ten goede zou veranderen als ze een bak mieren op je hoofd zouden leegstorten.

Oh, die insecten zijn er al. Alleen noemen we hen tegenwoordig sprinkhanen.
Je weet wel: het soort dat kaalvreet en dan verder trekt (hopen we).

Marsipulami
19-12-03, 00:52
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Ik vind dat Nederland ten goede zou veranderen als ze een bak mieren op je hoofd zouden leegstorten.

rode of zwarte mieren ?

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze als lijdend voorwerp gebruiken in al die discussies die voortkomen uit de onmacht om greep te krijgen op een veranderd Nederland.

Ik denk dat minder dramatisch zoals jij stelt en dat het veel breder en op meerdere niveau's speelt.

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:54
Geplaatst door Marsipulami
Alss atheïstisch paard van Troje dring je het gebied van je tegenstanders binnen om je als puntje bij paaltje komt toch te solidariseren met de mensen buiten de stadsmuren achter de ophaalbrug. :hihi:

Abelone
19-12-03, 00:54
Geplaatst door Marsipulami
rode of zwarte mieren ?

Ik schud beide soorten even makkelijk af.

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:54
Geplaatst door Marsipulami
rode of zwarte mieren ?


Als ze maar niets van hem overlaten.

Zwarte Schaap
19-12-03, 00:56
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Ik denk dat minder dramatisch zoals jij stelt en dat het veel breder en op meerdere niveau's speelt.

dat maakt de desbetreffende ongelovigen nog dramatischer in hun wanhoop.

Zwarte Schaap
19-12-03, 00:58
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Als ze maar niets van hem overlaten.

vrouwenmishandelaar ! Niet iedereen neemt een meidennaam aan en blijkt achteraf een jongentje te zijn, toch grietje?

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 00:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
dat maakt de desbetreffende ongelovigen nog dramatischer in hun wanhoop.


??? Nou ja, je kunt het wanhopig noemen, maar het is wel iets wat moet en zal gebeuren.

Abelone
19-12-03, 00:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
dat maakt de desbetreffende ongelovigen nog dramatischer in hun wanhoop.

Wat zou geloof hier nu mee te maken hebben, denk je?

Zwarte Schaap
19-12-03, 01:00
Geplaatst door Abelone
Wat zou geloof hier nu mee te maken hebben, denk je? Het ongeloof van de agendabepalers heeft er meer mee te maken.

Zwarte Schaap
19-12-03, 01:01
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
??? Nou ja, je kunt het wanhopig noemen, maar het is wel iets wat moet en zal gebeuren.

Wat moet er dan zoal gebeuren?

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 01:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat moet er dan zoal gebeuren?

Dit soort discussies

Zwarte Schaap
19-12-03, 01:04
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Dit soort discussies

ben jij dan wanhopig?

Abelone
19-12-03, 01:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het ongeloof van de agendabepalers heeft er meer mee te maken.

Tsjeh, dat zijn de consequenties van in een seculier land willen leven.

Misschien kunnen we het nog eens goedmaken met "Mohammed - The Musical".

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 01:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
ben jij dan wanhopig?


Uhhhh...nee...

Zwarte Schaap
19-12-03, 01:07
Geplaatst door Abelone
Tsjeh, dat zijn de consequenties van in een seculier land willen leven.

Misschien kunnen we het nog eens goedmaken met "Mohammed - The Musical".

Je moet racisme en xenofobie niet verwarren met een seculiere land.

Abelone
19-12-03, 01:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet racisme en xenofobie niet verwarren met een seculiere land.

Je nagelt 'm helemaal hier, in diapositief.

Zwarte Schaap
19-12-03, 01:10
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Uhhhh...nee...

Waarom vind je en meng je je dan in dat zulke discussies?

Zwarte Schaap
19-12-03, 01:10
Geplaatst door Abelone
Je nagelt 'm helemaal hier, in diapositief.

Ik snap je niet.

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 01:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom vind je en meng je je dan in dat zulke discussies?


Hahahahaha...wat ben jij toch een raar mannetje.... Ik ben een beetje de draad kwijt. Help me ff op weg.

Abelone
19-12-03, 01:14
Dit heet the Mexican shoot out.
Zwarte Schaap snapt mij niet meer, en TAFKAZ begrijpt Zware Schaap ook niet meer.

Zwarte Schaap
19-12-03, 01:15
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Hahahahaha...wat ben jij toch een raar mannetje.... Ik ben een beetje de draad kwijt. Help me ff op weg.

Dat ervaar ik als een geuzennaam: Raar mannetje !

Abelone
19-12-03, 01:16
Damn, dat Zware Schaap was een typefout.
Maar nu ik erover nadenk...

:haha:

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 01:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat ervaar ik als een geuzennaam: Raar mannetje !

Whatever you say dude!

Abelone
19-12-03, 01:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat ervaar ik als een geuzennaam: Raar mannetje !

En help 'm nou weer effe op weg, Zwarte.

Zwarte Schaap
19-12-03, 01:18
Geplaatst door Abelone
Dit heet the Mexican shoot out.
Zwarte Schaap snapt mij niet meer, en TAFKAZ begrijpt Zware Schaap ook niet meer.
Als jij nou eens je best deed om uit te leggen wat je bedoelt met nagelen en diapositief dan komen we er wel uit, tenzij je het interessanter lijkt om onbegrepen te blijven.

Abelone
19-12-03, 01:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als jij nou eens je best deed om uit te leggen wat je bedoelt met nagelen en diapositief dan komen we er wel uit, tenzij je het interessanter lijkt om onbegrepen te blijven.

Ik had het over de xenofobie van de immigranten. Da's de diap.

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 01:21
Abelone, wie ben jij? Stel je eerst netjes voor, brutale aap!

Abelone
19-12-03, 01:22
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Abelone, wie ben jij? Stel je eerst netjes voor, brutale aap!
Hallo. Ik ben Abelone. Heb je een banaan? En wie ben jij?

T.A.F.K.A.Z
19-12-03, 01:23
Geplaatst door Abelone
Hallo. Ik ben Abelone. Heb je een banaan? En wie ben jij? :wohaa:


Mzzl

Abelone
19-12-03, 01:26
En ik word op dit moment een beetje kaalgevreten door de mieren die je daarstraks over mijn hoofd hebt uitgestort :)

Zwarte Schaap
19-12-03, 01:26
Geplaatst door Abelone
Ik had het over de xenofobie van de immigranten. Da's de diap. ik vroeg je niet waarover je het had maar wat je daarmee bedoelt te zeggen.

Abelone
19-12-03, 01:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
ik vroeg je niet waarover je het had maar wat je daarmee bedoelt te zeggen.
Dat leg ik je graag uit.
De xenofobie waar jij het daarnet over had, van de Europeanen die hier wonen (ik ben zelf geen Europeaan): maar hebben vele immigranten in Europa niet dezelfde xenofobie?

Zwarte Schaap
19-12-03, 01:32
Geplaatst door Abelone
Dat leg ik je graag uit.
De xenofobie waar jij het daarnet over had, van de Europeanen die hier wonen (ik ben zelf geen Europeaan): maar hebben vele immigranten in Europa niet dezelfde xenofobie?

doei

Abelone
19-12-03, 01:37
:jumping:

Sawda
19-12-03, 08:12
Maar wat is de reden dat je je kinderen thuis onderwijs wilt geven ipv naar een school te sturen?

Op dit moment zou ik ze geen thuisonderwijs geven maar als de situatie in Frankrijk ook in Nederland zal zijn dan zou ik het doen.
Ik ben er niet van gediend dat derden bepalen hoe ik mijn geloof moet praktiseren, er is een grens. Wat er zich in Frankrijk afspeelt, is niet anders dan misbruik van macht.


Je kunt ook particulier onderwijs starten, daar kan de overheid niets tegen doen. Gebeurd in Frankrijk nu ook.... Alleen krijg je geen subsidie. Dus je moet of fondsen werven, en die zijn er genoeg te vinden waarschijnlijk, of kapitaalkrachtige ouders....

Ik heb een paar vriendinnen die in het onderwijs zitten. Regelmatig denken wij hierover. Nu ik zie dat het bijzonder onderwijs een hot issue is geworden en dat er zelfs geopperd wordt om het af te schaffen dan lijkt het mij een goed moment om ons hierover te bezinnen. Je moet immers inspelen op onverwachte zaken. :)

Sawda
19-12-03, 08:16
Maar je zoon dan.

idem


zekerz ;)

:)