PDA

Bekijk Volledige Versie : PERSBERICHT: OM ziet af van vervolging Stichting Maroc.NL inzake aangifte MDI in 2002



MO_NL
19-12-03, 12:21
PERSBERICHT: OM ziet af van vervolging Stichting Maroc.NL inzake aangifte MDI in 2002

Op donderdag 18 december 2003 heeft het bestuur van Stichting Maroc.NL een gesprek gehad met het OM n.a.v. de aangifte van het MDI in 2002.

De aangifte had betrekking op strafbare uitingen die in de zomer van 2002 geplaatst zijn op het forum van de website www.maroc.nl door bezoekers.

Zowel het OM als Stichting Maroc.NL kenschetsen het gesprek als
constructief. Het OM heeft in dit gesprek medegedeeld dat zij afziet van
vervolging.

Verder is afgesproken om in de toekomst nauwer samen te werken bij de vervolging van individuen die zich schuldig maken aan herhaaldelijke
strafbare uitingen op www.maroc.nl

Meer informatie: klik hier ([email protected])

Royce
19-12-03, 12:24
:)

Mark
19-12-03, 12:24
Gefeliciteerd :)

Nu ze de gebruikers gaan aanpakken ipv de site zal ik me voortaan koest houden.

freya
19-12-03, 12:29
Dus nu is het officieel: ik wentel me hier niet in een moddelpoel :fplet:


Wat saai :(



Maarre, GNA GNA GNA :D

barfly
19-12-03, 14:45
Ik ben blij dat Maroc.nl geen vervolging aan de broek heeft en terecht :duim:

















En ik ga via proxies prikken :D

Tomas
19-12-03, 14:50
Gefeliciteerd!

Ik zag net dat nl-x bij wat priksels aangaf dat ze bij het om waren aangemeld. Kunnen jullie die lijst publiceren om ons wat inzicht te geven in de werkwijze van het mdi?

Zwarte Schaap
19-12-03, 15:02
Een wijze besluit van het Openbaar Minsterie. Ik heb nog wel een paar vraagjes.

1) Wat is de motivatie van het O.M. om van vervolging af te zien?
2) Wat verstaat men onder herhaaldelijk strafrechterlijke uitlatingen doen?

Belangrijk bij vraag 2 is, is 3 keer strafbare uitingen plaatsen herhaaldelijk genoeg of is 1 keer al genoeg, of mischien wel meer als 3, kortom wat is de grens?

Verder welke strafrechterlijke uitingen? Vallen belediging, laster, en smaad daar ook onder? Of blijft het bij racistische, discriminerende en/of anti-semitische uitlatingen?

Zwarte Schaap
19-12-03, 15:03
Geplaatst door Tomas
Gefeliciteerd!

Ik zag net dat nl-x bij wat priksels aangaf dat ze bij het om waren aangemeld. Kunnen jullie die lijst publiceren om ons wat inzicht te geven in de werkwijze van het mdi?

Ik steun en schaar me achter het voorstel van tomas.

freya
19-12-03, 15:29
Geplaatst door Tomas
Gefeliciteerd!

Ik zag net dat nl-x bij wat priksels aangaf dat ze bij het om waren aangemeld. Kunnen jullie die lijst publiceren om ons wat inzicht te geven in de werkwijze van het mdi?

Dat zou idd heel interessant zijn.

goed plan katje :duim:

lennart
19-12-03, 16:21
zozo... puk moet gaan uitkijken :p

Puk
19-12-03, 16:27
Geplaatst door lennart
zozo... puk moet gaan uitkijken :p

Hoezo? Voor wie? Voor jou? Omdat je loopt te gillen om strafpunten voor mij?

Je doet maar Lennart. :kusgrijs:

lennart
19-12-03, 16:29
Geplaatst door Puk
Hoezo? Voor wie? Voor jou? Omdat je loopt te gillen om strafpunten voor mij?


Nee het OM... in die ene thread alleen al heb je zeker 3 rascistische opmerkingen gemaakt!

Puk
19-12-03, 16:52
Geplaatst door lennart
Nee het OM... in die ene thread alleen al heb je zeker 3 rascistische opmerkingen gemaakt!

:maf2:

Het is wat hè?

Donna
19-12-03, 17:16
Gefeliciteerd maroc.nl!

:boogie:

nl-x
19-12-03, 19:21
Ik ben niet van plan om een lijst te publiceren heren (en dame), excuus.

Ik heb bij een enkele bericht een commentaar geplaatst om de aandacht van de auteur te trekken over zijn priksels.

Ik heb vernomen dat niet alle berichten strafbaar geacht werden door het OM. Echter weer niet dat alle berichten weer toelaatbaar waren. Ik weet niet welke berichten precies wel en niet konden, dus zal ik dat ook niet publiceren.

Ik ben geen expert, maar ik zal proberen te antwoorden op de vragen:
1) Wat is de motivatie van het O.M. om van vervolging af te zien?
Dat lijkt mij een vraag voor het OM zelf. Ik denk door diverse redenen met als belangrijkst dat het OM overtuigd is geraakt van de goede bedoelingen van de site en stichting.
2) Wat verstaat men onder herhaaldelijk strafrechterlijke uitlatingen doen?
Ik denk dat hier ten eerste 'strafbare' had moeten staan :) en onder herhaaldelijk wordt verstaan: meer dan 1x :)
2b) is 3 keer strafbare uitingen plaatsen herhaaldelijk genoeg of is 1 keer al genoeg, of mischien wel meer als 3, kortom wat is de grens?
Grens zal natuurlijk niet bekend worden gemaakt. Anders zal die continu opgezocht worden :). Die staat vrij voor interpretatie voor de beheerders, en natuurlijk het OM zelf.
2c) Vallen belediging, laster, en smaad daar ook onder? Of blijft het bij racistische, discriminerende en/of anti-semitische uitlatingen?
Nogmaals, ik ben geen expert. Maar ik denk dat belediging, laster en smaad niet onder strafrecht vallen, en dus niet vervolgd zullen worden door het OM. Dat wordt denk ik een civiele zaak.

freya
19-12-03, 19:34
Geplaatst door nl-x
Ik ben niet van plan om een lijst te publiceren heren (en dame), excuus.

Ik heb bij een enkele bericht een commentaar geplaatst om de aandacht van de auteur te trekken over zijn priksels.

Als waarschuwing?

Als er al een waarschuwing komt bij een onschuldig verhaaltje van Barfly over zijn joodse oom, dan betekent dat, dat de woorden jood, joods en joden voortaan taboe zijn hier :fucyc:


Ik heb vernomen dat niet alle berichten strafbaar geacht werden door het OM. Echter weer niet dat alle berichten weer toelaatbaar waren. Ik weet niet welke berichten precies wel en niet konden, dus zal ik dat ook niet publiceren.

Zo blijft het wel erg schimmig allemaal.

Kan het OM daar dan niet meer duidelijkheid over geven?

Jood, joden en joods moeten dus vermeden worden, maar hoe zit het dan met andere aanduidingen van afkomst/etniciteit/ religie?
Moslim, Arabier, kaaskop, k*tmarokkaan, kan dat allemaal niet meer?

En waar ligt de grens nu officieel tussen anti-zionisme en anti-semitisme?
Dat wil ik persoonlijk wel graag weten.


Heeft het misschien zin om dit soort vragen te bundelen en daar als gezamelijke prikkers een antwoord op te vragen?

Marsipulami
19-12-03, 22:02
Geplaatst door MO_NL
PERSBERICHT: OM ziet af van vervolging Stichting Maroc.NL inzake aangifte MDI in 2002


Verder is afgesproken om in de toekomst nauwer samen te werken bij de vervolging van individuen die zich schuldig maken aan herhaaldelijke
strafrechtelijke uitingen op www.maroc.nl

Meer informatie: klik hier ([email protected])

Dat stomme Hollandse gerecht kan de Belgen toch niks maken. :lole:

Maar ja, alleen spijtig dat ik niet veel antisemitisme of racisme in mijn bloed heb om van mijn gepriviligeerde positie gebruik te kunnen maken. :(

Behalve dan ten aanzien van Hollanders, maar ja. ;)

Zwarte Schaap
19-12-03, 22:48
Geplaatst door nl-x
2c) Vallen belediging, laster, en smaad daar ook onder? Of blijft het bij racistische, discriminerende en/of anti-semitische uitlatingen?
Nogmaals, ik ben geen expert. Maar ik denk dat belediging, laster en smaad niet onder strafrecht vallen, en dus niet vervolgd zullen worden door het OM. Dat wordt denk ik een civiele zaak.


Beledigingen, laster en smaad vallen ook onder het strafrecht.

Ik heb een paar relevante wetsartikelen bij elkaar verzameld waarvan ik denk dat die hier terzake doende zijn.



Mening of smaad?

Het staat iedereen vrij zijn mening te geven over een bepaald onderwerp, dus ook over bijvoorbeeld de service bij een winkel of het gebruik van goedkope arbeiders in derdewereldlanden door een bedrijf. Actiegroepen doen dit al jaren, en of het nu via een poster, een folder of een website gebeurt maakt niet uit.

Die mening moet, voorzover het gaat over feitelijke zaken, natuurlijk wel kloppen. Als een bedrijf gebruik maakt van kinderarbeid, mag dat best gemeld worden. Echter, als iemand dat beweert terwijl het niet waar is, is het imago van dat bedrijf onterecht geschaad. En wie een ander schade toebrengt, moet deze vergoeden.

Het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam door verspreiding van een bepaald feit is een misdrijf: smaad. Als dat schriftelijk gebeurt, en publicatie op een website is "schriftelijk", maakt de dader zich schuldig aan smaadschrift. Een verdediging tegen smaad is dat het verweten feit waar is, en dat het in het algemeen belang was om dit feit te verspreiden. Wat precies dit "algemeen belang" is, is vrijwel geheel afhankelijk van het geval. Een verwant misdrijf is laster: het opzettelijk verspreiden van iets waarvan de dader weet dat het een leugen is.

Het zal echter vaak niet meevallen om aan te geven waar een feit ophoudt en een mening begint. Vaak gaat het om de interpretatie van dat feit, bijvoorbeeld bij de vraag of er sprake is van kinderarbeid, of bij de vraag of de omstandigheden waarin varkens worden vetgemest acceptabel zijn of niet. De houder van die varkens zal van mening zijn dat dat het geval is, de actievoerders beweren het tegenovergestelde. Ook bij websites doet dit probleem zich voor.




Grondwet

Artikel 1 - GW

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.



Internationaal recht

Internationaal Verdrag tegen uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie (IVUR)

Artikel 1
Elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidkleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft.




Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke rechten

Artikel 26
Allen zijn gelijk voor de wet en hebben zonder discriminatie aanspraak op gelijke bescherming door de wet. In dit verband verbiedt de wet discriminatie van welke aard dan ook en garandeert een ieder gelijke en doelmatige bescherming tegen discriminatie op welke grond dan ook, zoals ras, huidkleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.



Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM)

Artikel 14
Het genot van de rechten en vrijheden, welke in dit verdrag zijn vermeld, is verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond dan ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status.

Wetboek van Strafrecht

Artikel 90quater :
onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast.

(Belediging groep mensen)

Artikel 137c : hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of een geldboete van de derde categorie.

(aanzetten tot haat/ discriminatie/ geweld)

Artikel 137d : hij die in het oenbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

(Openbaar maken/ toezenden/ verspreiden van uitlatingen)

Artikel 137e : 1. Hij die, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving;

1° een uitlating openbaar maakt die, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, voor een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid beledigend is, of aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid;

2° een voorwerp waarin, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, zulk een uitlating is vervat, aan iemand, anders dan op diens verzoek, doet toekomen, dan wel verspreidt of ter openbaarmaking van die uitlating of verspreiding in voorraad heeft; wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

(Deelname aan/ steunen van discriminatoire activiteiten)

Artikel 137f : hij die deelneemt of geldelijk of andere stoffelijke steun verleent aan activiteiten gericht op discriminatie van mensen wegens hun ras, hun godsdienst, hun levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.


TITEL XVI Belediging


Art. 261.

1.) Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2.) Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

3.) Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

Art. 262.

1.) Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

2.) Ontzetting van de in artikel 28, eerste lid, onder 1º en 2º, vermelde rechten kan worden uitgesproken.


Art. 265.

1.) Indien de beledigde aan het te last gelegde feit bij rechterlijk gewijsde onherroepelijk is schuldig verklaard, is veroordeling wegens laster uitgesloten.

2.) Indien hij van het te last gelegde feit bij rechterlijk gewijsde onherroepelijk is vrijgesproken, wordt dat gewijsde als volkomen bewijs van de onwaarheid van het feit aangemerkt.

3.) Indien tegen de beledigde wegens het hem te last gelegde feit een strafvervolging is aangevangen, wordt de vervolging wegens laster geschorst totdat bij gewijsde onherroepelijk over het te last gelegde feit is beslist.

Art. 266.

1.) Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

2.) Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.

Art. 267.

De in de voorgaande artikelen van deze titel bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien de belediging wordt aangedaan aan:

1º. het openbaar gezag, een openbaar lichaam of een openbare instelling;
2º. een ambtenaar gedurende of ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening;
3º. het hoofd of een lid van de regering van een bevriende staat.

Art. 268.

1.) Hij die opzettelijk tegen een bepaald persoon bij de overheid een valse klacht of aangifte schriftelijk inlevert of in schrift doet brengen, waardoor de eer of goede naam van die persoon wordt aangerand, wordt, als schuldig aan lasterlijke aanklacht, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2.) Ontzetting van de in artikel 28, eerste lid, onder 1º en 2º, vermelde rechten kan worden uitgesproken.

Art. 269 .

Belediging, strafbaar krachtens deze titel, wordt niet vervolgd dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is gepleegd, behalve in de gevallen voorzien in artikel 267, aanhef en onder 1º en 2º.

Art. 270.

1.) Hij die ten aanzien van een overledene een feit pleegt dat, ware deze nog in leven, als smaadschrift of smaad zou zijn gekenmerkt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

2.) Dit misdrijf wordt niet vervolgd dan op klacht hetzij van een der bloedverwanten of aangehuwden van de overledene in de rechte linie of zijlinie tot de tweede graad, hetzij van zijn echtgenoot.

Art. 271.

1.) Hij die een geschrift of afbeelding van beledigende of voor een overledene smadelijke inhoud verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat de inhoud van het geschrift of de afbeelding van zodanige aard is, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

2.) Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.

3.) Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er tijdens het plegen van het misdrijf nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.

4.) De misdrijven worden niet vervolgd dan op klacht van de in artikel 269 en het tweede lid van artikel 270 aangewezen personen, behalve in de gevallen voorzien in artikel 267, aanhef en onder 1º en 2º.

Donna
20-12-03, 09:54
Geplaatst door freya
Als waarschuwing?

Als er al een waarschuwing komt bij een onschuldig verhaaltje van Barfly over zijn joodse oom, dan betekent dat, dat de woorden jood, joods en joden voortaan taboe zijn hier :fucyc:



Zo blijft het wel erg schimmig allemaal.

Kan het OM daar dan niet meer duidelijkheid over geven?

Jood, joden en joods moeten dus vermeden worden, maar hoe zit het dan met andere aanduidingen van afkomst/etniciteit/ religie?
Moslim, Arabier, kaaskop, k*tmarokkaan, kan dat allemaal niet meer?

En waar ligt de grens nu officieel tussen anti-zionisme en anti-semitisme?
Dat wil ik persoonlijk wel graag weten.


Heeft het misschien zin om dit soort vragen te bundelen en daar als gezamelijke prikkers een antwoord op te vragen?


Hmmm... ik heb die duidelijkheid niet echt nodig eigenlijk. Het is niet echt ingewikkeld om te bedenken wat rascistisch is en wat niet. En ik heb ook weinig behoefte aan een definitie wat antisemitisme is en wat onder 'kritiek' op de staat Israel of zionisme kan worden gerekend. Mocht er ergens een figuur rondprikken die legitieme kritiek aanmeldt bij het OM als antisemitisme dan kun je op basis daarvan de discussie aangaan. En zonder twijfel winnen. Anders had het OM de aanklacht wel in vervolging omgezet. Dat is niet gebeurd, dus om het OM nou te tergen door ze om de bekende weg te vragen lijkt me niet bepaald slim eerlijk gezegd.

Het is toch niet zo ingewikkeld om rascisme van normaal discussiegedrag te onderscheiden?

freya
20-12-03, 10:49
Geplaatst door Donna
Hmmm... ik heb die duidelijkheid niet echt nodig eigenlijk. Het is niet echt ingewikkeld om te bedenken wat rascistisch is en wat niet. En ik heb ook weinig behoefte aan een definitie wat antisemitisme is en wat onder 'kritiek' op de staat Israel of zionisme kan worden gerekend. Mocht er ergens een figuur rondprikken die legitieme kritiek aanmeldt bij het OM als antisemitisme dan kun je op basis daarvan de discussie aangaan. En zonder twijfel winnen. Anders had het OM de aanklacht wel in vervolging omgezet. Dat is niet gebeurd, dus om het OM nou te tergen door ze om de bekende weg te vragen lijkt me niet bepaald slim eerlijk gezegd.

Het is toch niet zo ingewikkeld om rascisme van normaal discussiegedrag te onderscheiden?

Het is idd niet moeilijk om te bedenken wat racistisch is, maar bij anti-semitisme kom je al snel in een schimmig grijs gebied. Heb je de div discussies daarover niet gevolgd?

Dat is voor mij echt niet naar de bekende weg vragen. Iedereen zet daar nl naar believen zijn eigen wegwijzers neer. Wat hier in Nederland als antisemitisme wordt bestempeld, daar wordt in Israel openlijk over gesproken. Wat het CIDI niet als anti-semitisme benoemd (de discussie het Hayo Meyer) wordt weer wel zo genoemd in dat raport uit Wenen.

En dan blijft de vraag staan wat er precies bedoelt wordt als een laagopgeleide jongere met Arabische achtergrond een tirade tegen joden houdt. Heeft hij het dan over het joodse volk of bedoelt hij daar de zionistische soldaten mee die dagelijks op de M-O tv te zien zijn en die zichzelf jood noemen?

Waarom mogen zionisten het woord joden wel te pas en te onpas gebruiken zonder dat daar tegen geprotesteerd wordt (zie de posts van iemand als Gerrit Jan) en waarom is dat woord antisemitisch als je op zo'n post antwoord in dezelfde terminologie?

Nee Donna die weg is NIET bekend en ik zou wel eens duidelijke officiele wegwijzers willen zien.

Donna
20-12-03, 11:29
Geplaatst door freya
Het is idd niet moeilijk om te bedenken wat racistisch is, maar bij anti-semitisme kom je al snel in een schimmig grijs gebied. Heb je de div discussies daarover niet gevolgd?

Dat is voor mij echt niet naar de bekende weg vragen. Iedereen zet daar nl naar believen zijn eigen wegwijzers neer. Wat hier in Nederland als antisemitisme wordt bestempeld, daar wordt in Israel openlijk over gesproken. Wat het CIDI niet als anti-semitisme benoemd (de discussie het Hayo Meyer) wordt weer wel zo genoemd in dat raport uit Wenen.

En dan blijft de vraag staan wat er precies bedoelt wordt als een laagopgeleide jongere met Arabische achtergrond een tirade tegen joden houdt. Heeft hij het dan over het joodse volk of bedoelt hij daar de zionistische soldaten mee die dagelijks op de M-O tv te zien zijn en die zichzelf jood noemen?

Waarom mogen zionisten het woord joden wel te pas en te onpas gebruiken zonder dat daar tegen geprotesteerd wordt (zie de posts van iemand als Gerrit Jan) en waarom is dat woord antisemitisch als je op zo'n post antwoord in dezelfde terminologie?

Nee Donna die weg is NIET bekend en ik zou wel eens duidelijke officiele wegwijzers willen zien.


Natuurlijk heb ik die discussies gevolgd. Juist daarom heb ik geen behoefte aan definities. Ik weet zelf heel goed waarom ik kritiek heb, en wat een ander daarvan vindt interesseert me geen bal. Met wat ze daar in Israel van vinden, of Geneve, heb ik al helemaal geen zak te maken. En ik denk niet dat het slim is het OM te betrekken in de zielige pogingen van paniekerige zionisten om iedere kritiek op israel als jodenhaat te zien. Alsjeblieft zeg, je zou het zootje gekken nog een legitimatie geven als je het zo speelt.

Bij mijn prikgedrag is mijn geweten leidend. En als iemand mijn post wil aangeven als antisemitisch, dan zo ik zeggen: ga gerust je gang. Ik zal mezelf in ultieme rust verdedigen in de rechtszaal, wetend dat je te maken hebt met een zielige gefrustreerde waanzinnige.

freya
20-12-03, 11:40
Geplaatst door Donna
Natuurlijk heb ik die discussies gevolgd. Juist daarom heb ik geen behoefte aan definities. Ik weet zelf heel goed waarom ik kritiek heb, en wat een ander daarvan vindt interesseert me geen bal. Met wat ze daar in Israel van vinden, of Geneve, heb ik al helemaal geen zak te maken. En ik denk niet dat het slim is het OM te betrekken in de zielige pogingen van paniekerige zionisten om iedere kritiek op israel als jodenhaat te zien. Alsjeblieft zeg, je zou het zootje gekken nog een legitimatie geven als je het zo speelt.

Bij mijn prikgedrag is mijn geweten leidend. En als iemand mijn post wil aangeven als antisemitisch, dan zo ik zeggen: ga gerust je gang. Ik zal mezelf in ultieme rust verdedigen in de rechtszaal, wetend dat je te maken hebt met een zielige gefrustreerde waanzinnige.

Ik heb mij in mijn prikgedrag wel laten leiden door het feit dat Maroc in moeilijkheden was vanwege die belachelijke beschuldigingen.

Je moet eens weten hoe vaak ik teksten toch maar niet geplaatst heb.

En regelmatig verdwijnen hier interessante stukken, omdat ze volgens clubs als CIDI anti-semitisch zouden zijn.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat als er duidelijke grenzen worden vastgesteld dat dan de zionisten een paar flinke tikken op vingers zullen krijgen en dat die dan voortaan een paar toontjes lager moeten zingen.

Donna
20-12-03, 20:14
Geplaatst door freya
Ik heb mij in mijn prikgedrag wel laten leiden door het feit dat Maroc in moeilijkheden was vanwege die belachelijke beschuldigingen.

Je moet eens weten hoe vaak ik teksten toch maar niet geplaatst heb.

Dat valt me eerlijk gezegd behoorlijk van je tegen. Je weet toch zelf wel wat antisemitisme is en wat niet? En het lijkt me dat je prima in staat bent jezelf te verdedigen.


Geplaatst door freya
En regelmatig verdwijnen hier interessante stukken, omdat ze volgens clubs als CIDI anti-semitisch zouden zijn.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat als er duidelijke grenzen worden vastgesteld dat dan de zionisten een paar flinke tikken op vingers zullen krijgen en dat die dan voortaan een paar toontjes lager moeten zingen.

Dat eerste, dat valt volgens mij best wel mee. Ik prik hier nu al aardig lang, en ik heb veel prikkers de grenzen behoorlijk zien opzoeken, zonder dat beheer ingreep. Ik ben dus wel benieuwd op welke stukken je doelt.

En het zijn de idioten die antisemitisme politiek uitbuiten om kritiek op Israel te smoren die moeite hebben met bedenken wat antisemitisme is en wat niet. Ik weet prima wat antisemitisme is, en met mij volgens mij de ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking (die het gescheld inmiddels zo zat is dat ze in grote meerderheid Israel als grootste bedreiging voro de wereldvrede zien). Als iemand al een lijdraad zou moeten vragen van het OM, dan moeten de kritieksmoorders dat maar doen. Zo niet, prima, dan ga ik gewoon door met kritiek op Israel uiten zonder me van de gillende hysterici ook maar ene moer aan te trekken.

freya
21-12-03, 11:07
Geplaatst door Donna
Je weet toch zelf wel wat antisemitisme is en wat niet?

Het enige wat ik weet is dat ik geen antisemiet ben.

En ik zie hier posts verdwijnen die volgens mij niet antisemitisch waren.
(bv. een artikel gebaseerd op de theorieen van Israel Shahak, die in Israel openlijk besproken kunnen worden)

Alleen al vanwege het feit dat ik aan een manifestatie tegen de apartheidsmuur heb meegewerkt op 9 nov, word ik antisemiet genoemd.

En dan weet ik niet meer wat ik nu wel en niet nog kan schrijven.

Het begrip is dusdanig uitgehold, dat er gewoon een nieuwe officiele definitie nodig is.

Simon
27-12-03, 13:53
Ik vind een nadere definitie van anti-semitisme ook niet nodig. Immers het heeft heel vaak te maken met context. Dus dezelfde uitspraak kan in een bepaald verband wel of niet anti-semitisch zijn. Ik ken zelf ook wel grensgevallen. Of bepaalde dingen in Israel wel gezegd kunnen worden vind ik ook niet maatgevend. In de VS mag bijvoorbeeld ook veel meer op websites gezegd dan hier.

freya
27-12-03, 15:12
Geplaatst door Simon
Dus dezelfde uitspraak kan in een bepaald verband wel of niet anti-semitisch zijn.


geef daar eens voorbeelden van, als je wilt.



Ik ken zelf ook wel grensgevallen.

Dus mss toch wel handig als er een duidelijke definitie komt?



Of bepaalde dingen in Israel wel gezegd kunnen worden vind ik ook niet maatgevend. In de VS mag bijvoorbeeld ook veel meer op websites gezegd dan hier.

I.v.m. antisemitisme heeft de VS er even niks mee te maken, maar Israel daarintegen heeft er alles mee te maken. Als in een land dat zichzelf een Joodse staat noemt, bepaalde uitspraken en theorieen wel geoorloofd zijn, waarom moeten die dan hier in Nederland verboden verklaard worden?

Simon
28-12-03, 21:27
Geplaatst door freya
geef daar eens voorbeelden van, als je wilt.

Kan je zelf ook wel bedenken lijkt mij. "We willen 6 miljoen handtekeningen ophalen" kan in een bepaalde context een anti-semitische uitlating zijn maar in andere niet. Verder heb ik weinig behoefte om voorbeelden van anti-semitische uitlatingen te doen daar deze hier niet geplaatst mogen worden.

En of iets in Israel mag lijkt mij niet maatgevend. Wij hebben de nederlandse wetten die hier gelden. Stel dat daar Mein Kampf wel verkocht zou mogen worden moeten wij dat dan ook maar goed vinden OMDAT men het in Israel goed vindt?

Verder een duidelijke definitie van anti-semitisme impliceert duidelijke afbakening van een grens. Dat heeft als nadeel dat men graag dicht naast de grens gaat lopen terwijl het de bedoeling is dat men er verre van verwijdert blijft. Er zijn een heleboel factoren belangrijk om aan te geven of iets anti-semitisch is. Niet alleen de tekst zelf maar ook wie het zegt, op welk moment en in welke context.

freya
28-12-03, 22:55
Geplaatst door Simon
Kan je zelf ook wel bedenken lijkt mij. "We willen 6 miljoen handtekeningen ophalen" kan in een bepaalde context een anti-semitische uitlating zijn maar in andere niet. Verder heb ik weinig behoefte om voorbeelden van anti-semitische uitlatingen te doen daar deze hier niet geplaatst mogen worden.

OK


En of iets in Israel mag lijkt mij niet maatgevend. Wij hebben de nederlandse wetten die hier gelden. Stel dat daar Mein Kampf wel verkocht zou mogen worden moeten wij dat dan ook maar goed vinden OMDAT men het in Israel goed vindt?



Verder een duidelijke definitie van anti-semitisme impliceert duidelijke afbakening van een grens. Dat heeft als nadeel dat men graag dicht naast de grens gaat lopen terwijl het de bedoeling is dat men er verre van verwijdert blijft.

Zonder duidelijk definitie kunnen wetten ook niet gehandhaafd worden, bovenstaande beweringen spreken elkaar tegen :strik:



Er zijn een heleboel factoren belangrijk om aan te geven of iets anti-semitisch is. Niet alleen de tekst zelf maar ook wie het zegt, op welk moment en in welke context.

Je bedoelt dus:
Als Gerrit Jan steeds weer over joden praat als hij Israeliers bedoelt, dan is er niks aan de hand.
Maar als een Marokkaanse jongere dezelfde fout maakt dan is Leiden in last.

En dan is het de schuld van de Marokkanen dat ze het verschil tussen joden en Israeliers niet zo goed zien :moe:

mark61
29-12-03, 01:51
Geplaatst door freya
Maar als een Marokkaanse jongere dezelfde fout maakt dan is Leiden in last.

Wil je mijn edele Heimat erbuiten laten? Ik denk dat zoiets in wetten vangen, als dat al kan, twee kwalijke gevolgen heeft. Ten eerste weten mensen met snode bedoelingen (de Le Pens en Haiders) precies hoe ze moeten formuleren zonder 'betrapt' te worden, en worden ze zo ongrijpbaarder. Ten tweede leidt het tot zelfcensuur. Vrijheid van meningsuiting met zekere beperkingen heeft als doel eventuele correctie achteraf, wat beter is dan genoemde zelfcensuur. De bedoeling is dat een rechter toetst aan een wet, met inachtneming van de veranderende 'tijdgeest'. Die wordt hij/zij geacht met zekere vertraging te volgen. Schimmig, maar reëel. Mensen zoals Donna, jij en ik hebben niets te verbergen, dus wat let je. Laat je niet bang maken door de vaagheid. Ik kom je wel supporten op je proces & dampende couscous (met een vijl erin) aan de gevangenispoort afleveren. Doe jij dat dan ook? En geen smoesjes over hoe ver het reizen is. biraat

freya
29-12-03, 10:09
Geplaatst door mark61
Wil je mijn edele Heimat erbuiten laten? Ik denk dat zoiets in wetten vangen, als dat al kan, twee kwalijke gevolgen heeft. Ten eerste weten mensen met snode bedoelingen (de Le Pens en Haiders) precies hoe ze moeten formuleren zonder 'betrapt' te worden, en worden ze zo ongrijpbaarder. Ten tweede leidt het tot zelfcensuur. Vrijheid van meningsuiting met zekere beperkingen heeft als doel eventuele correctie achteraf, wat beter is dan genoemde zelfcensuur. De bedoeling is dat een rechter toetst aan een wet, met inachtneming van de veranderende 'tijdgeest'. Die wordt hij/zij geacht met zekere vertraging te volgen. Schimmig, maar reëel. Mensen zoals Donna, jij en ik hebben niets te verbergen, dus wat let je. Laat je niet bang maken door de vaagheid. Ik kom je wel supporten op je proces & dampende couscous (met een vijl erin) aan de gevangenispoort afleveren. Doe jij dat dan ook? En geen smoesjes over hoe ver het reizen is. biraat

Tsja dat opzoeken van grenzen dat noemde Simon ook al. Ik zit daar niet zo mee. Een grens is een grens en daar mag niemand overheen.
Gezellige neo-nazietjes worden daar dus ook door ingeperkt.
Maar ook de andere kant, de zionisten, weten dan duidelijk wanneer ze wel of niet met hun vingertje mogen wijzen.

Als je je aktief inzet voor Palestina is het ongelofelijk frustrerend om bijna automatisch voor antisemiet uitgemaakt te worden. Elke gerechtvaardigde aktie wordt daar ook door belemmerd. Hoeveel schade is er aan Stop De Bezetting toegebracht met die belachelijke beschuldiging aan het adres van Gretta denk je?

Dit forum wordt door het slijk gehaald en de hele Marokkaanse gemeenschap wordt gestigmatiseerd. Laat daar maar eens een pittige discussie over ontstaan.

mark61
29-12-03, 11:56
Geplaatst door freya
Een grens is een grens

De menselijke geest is inventief en de taal lenig. Zoals dat Surinaams parlementslid dat zei: "Geachte voorzitter, de helft van dit parlement bestaat niet uit varkens", en ermee weg kwam


Als je je aktief inzet voor Palestina is het ongelofelijk frustrerend om bijna automatisch voor antisemiet uitgemaakt te worden. Elke gerechtvaardigde aktie wordt daar ook door belemmerd. Hoeveel schade is er aan Stop De Bezetting toegebracht met die belachelijke beschuldiging aan het adres van Gretta denk je?

Natuurlijk is het frustrerend. Dat is de bedoeling van die mensen. Ik weet niet of er schade is toegebracht. Je moet je medemensen krediet geven. Als jij of wie dan ook out in the open zegt wat je te zeggen hebt, en de ander komt met 'Dat is anti...!', dan kan ieder voor zichzelf oordelen. Heb een beetje vertrouwen in het beoordelingsvermogen van anderen. Ik persoonlijk werd alleen maar gesterkt in mijn overtuiging van de laaghartigheid van de 'tegenpartij'. Niet dat ik Gretta zo'n publicitair wonder vind. Ik zou zeggen, laat 100 bloemen bloeien en see you in court. Wat heb je aan een strijdperk als 1 of andere instantie van te voren de grenzen afbakent? Je kan sowieso geen ranzige gevoelens bewijzen, als het niet gezegd mag worden. Geen Marokkaan/vrouw/... kan bewijzen dat hij/zij gediscrimineerd wordt bij een sollicitatie. Uitspraken verbieden helpt niet om ideeën te verbieden. Alleen in Turkije bestaat zoiets als een 'gedachtenmisdaad' (düsünce suçu). In dictaturen mag je denken wat je wilt, als je je bek maar houdt. Wil je daarheen? Het was geloof ik Donna die zei: 'Laat ze maar komen, ik weet dat ik niks te verbergen heb', en ik ben het met haar eens. Laat je niet opnaaien, bang maken, frustreren! Dat doen al die lui hier, jou sarren en hopen dat je begint te schelden. Niet op ingaan, met open vizier ertegenaan.


Dit forum wordt door het slijk gehaald en de hele Marokkaanse gemeenschap wordt gestigmatiseerd. Laat daar maar eens een pittige discussie over ontstaan.

Precies! Dat doe je door te discussiëren, niet door vooraf grenzen te stellen. De eerstvolgende keer dat er verse beschuldigingen komen ben ik erbij. Ik ga ingezonden brieven sturen en we richten een fonds op voor de proceskosten. En we doen een 23/1 meeting op de rechtbank met alle SadeeQs, Ronalds, GJs, ZSsen en de rest en jij en ik. Zullen we eens zien wat er gezegd mag worden en wat niet. Jij ergert je aan het walgelijke misbruik van de term antisemitisme, en je zal zien hoevelen met jou zijn. Of niet. ¡La lutta continua!

freya
29-12-03, 15:38
Geplaatst door mark61
de helft van dit parlement bestaat niet uit varkens


het grootste deel van dit forum ook niet bandiet



Natuurlijk is het frustrerend. Dat is de bedoeling van die mensen. Ik weet niet of er schade is toegebracht. Je moet je medemensen krediet geven. Als jij of wie dan ook out in the open zegt wat je te zeggen hebt, en de ander komt met 'Dat is anti...!', dan kan ieder voor zichzelf oordelen. Heb een beetje vertrouwen in het beoordelingsvermogen van anderen. Ik persoonlijk werd alleen maar gesterkt in mijn overtuiging van de laaghartigheid van de 'tegenpartij'. Niet dat ik Gretta zo'n publicitair wonder vind.

Ik weet dat er schade is aangericht. Veel mensen durven het initiatief niet te ondersteunen omdat ze bang zijn om ook vals beschuldigd te worden. Elke aktie wordt steeds opnieuw in discrediet gebracht door weer te verwijzen naar die ene gewraakte uitspraak.



Ik zou zeggen, laat 100 bloemen bloeien en see you in court. Wat heb je aan een strijdperk als 1 of andere instantie van te voren de grenzen afbakent?

Die grenzen worden steeds nauwer afgebakend door een instantie als het CIDI en er is niemand die er iets tegen doet.



Het was geloof ik Donna die zei: 'Laat ze maar komen, ik weet dat ik niks te verbergen heb', en ik ben het met haar eens. Laat je niet opnaaien, bang maken, frustreren!

Het IS gewoon frustrerend als elke poging die je onderneemt om de misstanden in Palestina onder de aandacht van de mensen te brengen, wordt gehinderd door verdachtmakingen. Elke discussie wordt daardoor vergiftigd en de aandacht wordt steeds weer heel effectief afgeleid.

Het is een beproefde, effectieve tactiek van de zionisten en je kan niet met gelijke wapens terugslaan, want je moet op eieren lopen.



Dat doen al die lui hier, jou sarren en hopen dat je begint te schelden. Niet op ingaan, met open vizier ertegenaan.

Ach de meesten hier hebben en houden dat heel goed in de gaten.



De eerstvolgende keer dat er verse beschuldigingen komen ben ik erbij. Ik ga ingezonden brieven sturen en we richten een fonds op voor de proceskosten.

Daar hou ik je aan!


En we doen een 23/1 meeting op de rechtbank met alle SadeeQs, Ronalds, GJs, ZSsen en de rest en jij en ik. Zullen we eens zien wat er gezegd mag worden en wat niet. Jij ergert je aan het walgelijke misbruik van de term antisemitisme, en je zal zien hoevelen met jou zijn. Of niet. ¡La lutta continua!

Dat lijkt me nou echt gezellig :alien:

mark61
29-12-03, 15:55
Geplaatst door freya
Die grenzen worden steeds nauwer afgebakend door een instantie als het CIDI en er is niemand die er iets tegen doet.

Wij doen er toch wat tegen? Wat heeft het CIDI voor een 'successen' behaald lately?


Het IS gewoon frustrerend als elke poging die je onderneemt om de misstanden in Palestina onder de aandacht van de mensen te brengen, wordt gehinderd door verdachtmakingen. Elke discussie wordt daardoor vergiftigd en de aandacht wordt steeds weer heel effectief afgeleid.

Dat is het moment waarop je aan degene die dat zegt vraagt:

1) Wat is volgens jou de definitie van antisemitisme, en

2) Wat in mijn uitlatingen is volgens jou antisemitisch?

En dan maar afwachten :ninja2:


Het is een beproefde, effectieve tactiek van de zionisten en je kan niet met gelijke wapens terugslaan, want je moet op eieren lopen.

Kaplaarzen aan en baggeren maar. May there be an omelette.


Daar hou ik je aan!

Da's goe :fpimp:


Dat lijkt me nou echt gezellig :alien:
MIJ OOK, haha :lole:

freya
29-12-03, 16:12
Geplaatst door mark61

Dat is het moment waarop je aan degene die dat zegt vraagt:

1) Wat is volgens jou de definitie van antisemitisme, en

2) Wat in mijn uitlatingen is volgens jou antisemitisch?

En dan maar afwachten :ninja2:



In de praktijk werkt het zo niet.

Mss wel op een internetforum, maar niet in real-life.

Neem de acties tegen de muur op 9 nov jl. (waar ik veel energie in gestoken heb)

De kern van de zaak wordt in de media ondergesneeuwd door het geroep dat de datumkeus antisemitisch was. Dan nog een vuil artikel op de voorpagina van VK met alweer de onderhand klassieke beschuldigingen.

En dat was het dan :moe:

Verdere discussie alleen mogelijk op pagina 26 links onderaan


(ik overdrijf nu een beetje, maar het is maar een heel klein beetje)

mark61
29-12-03, 16:49
Geplaatst door freya
De kern van de zaak wordt in de media ondergesneeuwd door het geroep dat de datumkeus antisemitisch was. Dan nog een vuil artikel op de voorpagina van VK met alweer de onderhand klassieke beschuldigingen.

Ik was er allemaal niet van op de hoogte, excuus. Misschien was de datumkeus ongelukkig? Misschien ook niet. Kan allemaal uitgelegd worden. Ik lees de VK niet omdat die toch vol staat met onzin, maar als je me erop attendeert schrijf ik ze zo een lap als een hogedrukreiniger. :motorzaag Met de NRC is het me laatst na veel gezeik gelukt. Had je deze niet meegekregen (gedecimeerd in NRC verschenen, nav H. Philipse die zijn nieuwe vriendinnetje blijkbaar een hart onder de riem wilde steken met z'n stop de tribalisering van NL):

freya
29-12-03, 17:00
Geplaatst door mark61
Misschien was de datumkeus ongelukkig?


GGGGGGRRRRRR Begin jij nu ook weer! :zweep:



Had je deze niet meegekregen (gedecimeerd in NRC verschenen, nav H. Philipse die zijn nieuwe vriendinnetje blijkbaar een hart onder de riem wilde steken met z'n stop de tribalisering van NL):

Heb t hier gelezen en er volgens mij een :lole: ondergezet.
Zo niet, bij dezen dan

:lole:

850
29-12-03, 17:02
Geplaatst door freya
[B]Die grenzen worden steeds nauwer afgebakend door een instantie als het CIDI en er is niemand die er iets tegen doet.

Valt wel mee. Er is nog steeds genoeg speling en er kan naar mijn inzien meer gezegd worden dan 10 jaar geleden.


Het IS gewoon frustrerend als elke poging die je onderneemt om de misstanden in Palestina onder de aandacht van de mensen te brengen, wordt gehinderd door verdachtmakingen. Elke discussie wordt daardoor vergiftigd en de aandacht wordt steeds weer heel effectief afgeleid.

Lang niet elke poging die wordt ondernomen om de misstanden onder de aandacht te brengen wordt gehinderd. Valt ook wel mee. Ik werk bij een tijdschrift waar sinds 1988 kritische artikelen worden gepubliceerd over het beleid van Israel en alleen in 1996 hebben we een rechtzaak aan onze broek gekregen van het CIDI ivm met een artikel van Peter Edel. Voor de rest heben we eigenlijk nooit last van hinder.



Het is een beproefde, effectieve tactiek van de zionisten en je kan niet met gelijke wapens terugslaan, want je moet op eieren lopen.
................En hoppa hier hebben we weer een antisemitistische opmerking op maroc.nl.

mark61
29-12-03, 17:10
Geplaatst door 850
...en alleen in 1996 hebben we een rechtzaak aan onze broek gekregen van het CIDI ivm met een artikel van Peter Edel.

De fabuleuze terugkeer van Eight-Five-O. Ik zou haast zeggen, je hebt niks gemist. Maarre.. hoe liep dat proces af?

freya
29-12-03, 17:19
Geplaatst door 850

Lang niet elke poging die wordt ondernomen om de misstanden onder de aandacht te brengen wordt gehinderd. Valt ook wel mee. Ik werk bij een tijdschrift waar sinds 1988 kritische artikelen worden gepubliceerd over het beleid van Israel en alleen in 1996 hebben we een rechtzaak aan onze broek gekregen van het CIDI ivm met een artikel van Peter Edel. Voor de rest heben we eigenlijk nooit last van hinder.



ook geen last van verdachtmakingen en het ontkrachten van je argumenten door deze als antemitisme te bestempelen?

Geen ingezonden stukken op hoge poten met alweer de standaard beschuldiging? Maar daar doen jullie geloof ik niet aan ingezonden stukken van de tegenpartij (ravage toch?)



................En hoppa hier hebben we weer een antisemitistische opmerking op maroc.nl.

Zelfs als je dit als grap bedoelt moet ik :kotsen2: van zo'n opmerking


(niet alle joden zijn zionist en niet alle zionisten zijn joods)

:moe:

850
29-12-03, 17:23
...Bliep...piep..piep....ssskkkrrr......acht...... .vijf......nul......meld zich hier.............

:melig2: kweet het,......niks gemist hiero..........daarom zit ik meestal op WSDB..............

:cola: :) Alles goed???
Je hebt het wel naar je zin heh hier?
....jah africa man......oneness



:duim: Peter Edel heeft toen gewonnen! :ego: uiteraard.....

850
29-12-03, 17:30
Geplaatst door freya
ook geen last van verdachtmakingen en het ontkrachten van je argumenten door deze als antemitisme te bestempelen?
Geen ingezonden stukken op hoge poten met alweer de standaard beschuldiging?

Nope.....


Maar daar doen jullie geloof ik niet aan ingezonden stukken van de tegenpartij (ravage toch?)
.....Ja hoor daar doen we wel aan. Maar de "tegenpartij" wil dat meestal zelf niet...........



Zelfs als je dit als grap bedoelt moet ik :kotsen2: van zo'n opmerking

Nee ik maakte geen grap erover, je ging toch echt buiten je boekje.....

[B]EDIT Ja er zijn wel klachten geweest bij ravage van een stichting in zuid holland. Ik zeg niet welke want ik wil de naam niet eens noemen van die eikels. Maar zij zijn niet joods.

mark61
29-12-03, 17:34
Wa is da, WSDB? Je maakt me nieuwsgierig.

Nou en zie je Freya, Edel heeft gewonnen. Uitspraak van de rechtbank bestuderen en dr een 'preventief' spandoek/poster/database van maken.

Alle uitspraken in dergelijke zaken bijelkaar geven je wat jurisprudentie, om het eens fijn te zeggen. Blacksheep kan je vast helpen je database op orde te krijgen. Is toch een kei in juridische vindplaatsen?

Jah kheb het hier wel naar mijn zin hoor. Kom je ook 23/1?

Nkosi sikelele africa, of zoiets. Of toch minstens Ghana.

freya
29-12-03, 17:37
Geplaatst door 850

Nee ik maakte geen grap erover, je ging toch echt buiten je boekje.....

Dat bedoel ik dus :moe:

Hoezo 850? wat precies is er antisemitisch aan mijn verzuchting over zionisten?

850
29-12-03, 18:03
Geplaatst door mark61
Wa is da, WSDB? Je maakt me nieuwsgierig.

Jah kheb het hier wel naar mijn zin hoor. Kom je ook 23/1?

Nkosi sikelele africa, of zoiets. Of toch minstens Ghana.

WSDB is Wie Schrijft Die Blijft (ik heb die achtelijke titel niet verzonnen) het andere forumpie op maroc.nl

....Eh.... wat is er 23/1? Ben je jarig en ga je dit uitbundig vieren? Of is dit de dag dat het wereldwijde zionistische complot de macht op aarde overneemt? (hey freya, dit is ook een antisemitische opmerking) Of is dit de dag dat...................???????

850
29-12-03, 18:10
Geplaatst door freya

Het is een beproefde, effectieve tactiek van de zionisten en je kan niet met gelijke wapens terugslaan, want je moet op eieren lopen.


....Je scheert de zionisten over 1 kam en verdenkt ze ervan met een samenzwering en een strijd bezig te zijn. In dit geval tegen 1ieder die kritiek heeft op israel.
Dit is antisemitisme.

:zweep: Waar blijven de mods om jou strafpunten te geven........

mark61
29-12-03, 18:13
Geplaatst door 850
WSDB is Wie Schrijft Die Blijft

Oh ja natuurlijk, daar kom ik ook wel eens. Een soort NVDD light. Met af en toe stuitende taferelen overigens. Daar hebben ze blijkbaar geen moderaatooren



....Eh.... wat is er 23/1?

Ben je dan toch al zo lang weggeweest? Of is de geest weer helemaal blank van al het NVDD geweld? De flashmobdate van NVDDrs natuurlijk!

NVDD meeting in de Bazaar (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=79483&perpage=15&display=&pagenumber=1)

mark61
29-12-03, 18:22
Geplaatst door 850
....Je scheert de zionisten over 1 kam en verdenkt ze ervan met een samenzwering en een strijd bezig te zijn. In dit geval tegen 1ieder die kritiek heeft op israel. Dit is antisemitisme.

Je valt over het woord zionisten? Mja. Maar om dat nou meteen antisemitisme te noemen... De lijst van 'gevoelige woorden waarmee de ander de kast op kan worden gejaagd' (zie ook onder: mohammedanen) wordt zo wel erg lang.

Kritiek op Israel leidt natuurlijk wel erg snel tot het bekende standaardverwijt van de kant van sommigen. Behalve wanneer Hayo Meijer (spelling?) / EAJG kritiek uit, dan gaat dat natuurlijk niet door. Vroeger heette dat 'joodse zelfhaat', maar die term is geloof ik uit de mode. Het CIDI is natuurlijk een organisatie die nauwlettend waakt, en strijd voert tegen haars insziens ongepaste uitlatingen. Terecht of ten onrechte, maar zoiets zal wel in de statuten staan.

Please.


heb ik eindelijk vriendjes, gaan ze elkaar afmaken. ik ben zieliiiig

850
29-12-03, 18:27
Geplaatst door mark61
Oh ja natuurlijk, daar kom ik ook wel eens. Een soort NVDD light. Met af en toe stuitende taferelen overigens. Daar hebben ze blijkbaar geen moderaatooren

2 dagen geleden kreeg er iemand nog 6 strafpunten :melig:
:blowen: ja het is daar ultra light. De topics zijn er kort van stof en dat vind ik wel prettig. Bij een hoop nieuwsartikelen op NVDD moet ik me eerst door hele lappen tekst heenwroeten om er vervolgens op te kunnen reageren.


Ben je dan toch al zo lang weggeweest? Of is de geest weer helemaal blank van al het NVDD geweld? De flashmobdate van NVDDrs natuurlijk!
...... :knife_hea Nee heb ik niks van meegekregen.
:aanwal: En niemand heeft me ervoor uitgenodigt......... :cool: afgezien van jou dan...............

:blowen: Kom eens wat vaker op wsdb.........is gezelllllllllllllllluuuuuggggggg.................. ...

Als schele kat kan ik maar niet zien wat er in dat plaatje van Afrika zit.........help me out...............wat zit erin????????????????

freya
29-12-03, 18:30
Geplaatst door 850
....Je scheert de zionisten over 1 kam en verdenkt ze ervan met een samenzwering en een strijd bezig te zijn. In dit geval tegen 1ieder die kritiek heeft op israel.
Dit is antisemitisme.


Wat een Godingeklaagde nonsens zeg!

Zionisten zijn met een samenzwering en een een strijd bezig daar is niks geheimzinnigs aan, het is nl een politieke beweging.
Hun doel is het stichten en nu behouden en uitbreiden van de staat Israel en ze grijpen elk middel aan om tegenstanders van dat doel te pakken te nemen.

Antisemitisme = jodenhaat

Zionisten misbruiken de woorden 'het Joodse volk' zoals het ze uitkomt, maar zijn lang niet allemaal zelf ook joden. Veel christenen zijn ook zionist.
En dan zijn er ook nog steeds meer joden die absoluut geen zionist zijn, zolas veel streng orthodox gelovigen en de mensen van Eeen Ander Joods Geluid bv.

Ik vind vooral de mensen van EAJG toppers, die weten waar ze over praten en nemen duidelijk stelling tegen het misbruik dat van de term 'wij joden' wordt gemaakt.

Ik ben dus bepaald geen anti-semiet.

850
29-12-03, 18:36
Anti zionistische opmerkingen maken is ook antisemitisme. Ik ga er in dit geval vanuit wat het CIDI daar over te zeggen heeft maar dat wil niet zeggen dat ik het eens of oneens ben met Freya. Ik deed slechts een constatering. Als ik jou opmerking lees dan lees ik erin dat er een zionistische groep is die doelbewust en met voorbedachte rade alles en iedereen dwarsligt als vorm van tactiek.
En in dit geval ben ik het trouwens ook oneens met jou.

Het heeft trouwens niet veel met joden te maken om dwars gelegen te worden tijdens demonstraties en acties. Ik heb onderhand een batterij aan verschillende soorten demo's en acties bijgewoond en het is eerder regel dan uitzondering om tegengewerkt te worden door van alles en iedereen.
Stop met demonstreren raad ik je aan. Je bent er duidelijk niet tegenop gewassen om zoiets te doen............

mark61
29-12-03, 18:38
Geplaatst door 850
Als schele kat kan ik maar niet zien wat er in dat plaatje van Afrika zit.........help me out...............wat zit erin????????????????

Misschien is het mn aldiscanner. Maar tis het 'beeldmerk' van de helaas ter ziele vliegmaatschappij Air Afrique. Deze meneer staat op zo'n manier en is uit zo'n hoek geschoten dat zijn silouet op dat van Afrika lijkt. Toegegeven, tlijkt meer op Latijns-Amerika, maar zo gaat er wel vaker iets heel charmant (of minder) mis op het continent.

Althans, dat dacht ik. Misschien heeft hij gewoon jeuk.

850
29-12-03, 18:44
Geplaatst door mark61
Misschien is het mn aldiscanner. Maar tis het 'beeldmerk' van de helaas ter ziele vliegmaatschappij Air Afrique. Deze meneer staat op zo'n manier en is uit zo'n hoek geschoten dat zijn silouet op dat van Afrika lijkt. Toegegeven, tlijkt meer op Latijns-Amerika, maar zo gaat er wel vaker iets heel charmant (of minder) mis op het continent.

Althans, dat dacht ik. Misschien heeft hij gewoon jeuk.

:p

Ik blijf er enkel een vaag afrikaans continent inzien. Die jeukende man ontgaat me helaas.
:rolleyes: Zuidamerika,.....mmm ja nu je het zegt........Maar de inkeping bij Tunesie en de afloping bij Somalie maken het toch afrika pour moi.............

:tik: Er wonen veel afrikanen in afrika...............
(hoezo een volslagen nietszeggende opmerking)

mark61
29-12-03, 18:58
Geplaatst door 850
:p Maar de inkeping bij Tunesie en de afloping bij Somalie maken het toch afrika pour moi.............

Gelukkig maar. Maar die voeten doen meer Vuurlands aan dan Kaap Goede Hoperig. En meneer zou wel eens met zijn rechterhand zijn nek kunnen scratchen. africa....bugs.... :terrorist en bier :cola:



:tik: Er wonen veel afrikanen in afrika...............
(hoezo een volslagen nietszeggende opmerking)

Om niet te zeggen, teveel, met het oog op de natuurlijke hulpbronnen. Maar er wordt aan gewerkt. Moejje s oplette hoeveel er hier al niet wonen. t Verschil met Suri/Antis is voor de fijnzinnige observator. (Afrikanen hier zijn als de dood voor Antis, zij kennen het onderscheid wel. Hoezo vooroordelen? Helaas zijn ze voor de NLrs 1 pot nat.) Zo zie je maar hoe een volslagen nietszeggende opmerking aanleiding kan zijn voor een volwassen topic. Alleen niet op dit forum dan. Ja, ik weet het, Maroc ligt in Afrika. :student:

850
29-12-03, 19:08
Geplaatst door mark61
[B]Gelukkig maar. Maar die voeten doen meer Vuurlands aan dan Kaap Goede Hoperig.

Tis wel Vuurland achtig ja.......... had ik eerst nog helemaal niet opgelet. Goh, je blijft kijken naar zon kleine avatar. t word nooit saai.


Om niet te zeggen, teveel, met het oog op de natuurlijke hulpbronnen. Maar er wordt aan gewerkt. Moejje s oplette hoeveel er hier al niet wonen. ........En niet te vergeten de talloze oorlogen en ziektes zorgen voor de nodige countdowns bij de afrikanen.



t Verschil met Suri/Antis is voor de fijnzinnige observator. [SIZE=1](Afrikanen hier zijn als de dood voor Antis, zij kennen het onderscheid wel. Hoezo vooroordelen? Helaas zijn ze voor de NLrs 1 pot nat.) :maf: :verward: Zit er verschil in dan??? :rolleyes:

maroc in afrika..........ja te weinig mocro's beseffen dit. Ze zouden veel meer hun roots-symbool moeten gebruiken. Pak het afrika-logo af van al die valse jaimacanen en give it to the mocroooosssss.......
Zij komen teminste wel echt uit africa hehehhhheheeeee.......

:knipoog: tot laters..........kga nu tv kijken.......

mark61
29-12-03, 19:17
Geplaatst door 850
........En niet te vergeten de talloze oorlogen en ziektes zorgen voor de nodige countdowns bij de afrikanen.

Da hajje gedacht.


:maf: :verward: Zit er verschil in dan??? :rolleyes:

Jaa


maroc in afrika..........ja te weinig mocro's beseffen dit. Ze zouden veel meer hun roots-symbool moeten gebruiken. Pak het afrika-logo af van al die valse jaimacanen en give it to the mocroooosssss.......
Zij komen teminste wel echt uit africa hehehhhheheeeee.......

:knipoog: tot laters..........kga nu tv kijken.......

Je moet eens kijken op dit forum als het over Somaliërs gaat of de geschiktheid ener neger, moslim of niet, als partner voor een mocrolady.

Ik ook.

freya
29-12-03, 21:24
Geplaatst door 850
Anti zionistische opmerkingen maken is ook antisemitisme.
Dat is dus een zionistische bewering die nergens op slaat.
Op de site van het JDL kan je dat lezen ja. Het nieuwe antisemitisme noemen ze dat.

Dat is dus precies waar ik tegen ageer.


Als ik jou opmerking lees dan lees ik erin dat er een zionistische groep is die doelbewust en met voorbedachte rade alles en iedereen dwarsligt als vorm van tactiek.
En in dit geval ben ik het trouwens ook oneens met jou.

Niet alles en iedereen.
Ze liggen overdwars zodra er kritiek op hun ideologie komt, net als elke ander politieke groepering.
Deze groep is heel goed georganiseerd en zeer gemotiveerd. Heb je laatst die docu niet op TV gezien, met dat zionistische schrijfgroepje dat op elke kritiek op Israel reageert met een bombardement van standaardbrieven en mails?


Het heeft trouwens niet veel met joden te maken om dwars gelegen te worden tijdens demonstraties en acties. Ik heb onderhand een batterij aan verschillende soorten demo's en acties bijgewoond en het is eerder regel dan uitzondering om tegengewerkt te worden door van alles en iedereen.

Arme jongen, het zal wel wennen.
Mij mogen ze voor van alles en nog wat uitmaken hoor:strik: links tuig. onrealistische idealist, stalinist, feministische bitch, blanke westerse nepaltruist, maakt allemaal niet uit.
Maar racisme is een ander hoofdstuk :moeilijk:



Stop met demonstreren raad ik je aan. Je bent er duidelijk niet tegenop gewassen om zoiets te doen............

Doe ff normaal zeg :moe:

mark61
29-12-03, 21:39
Geplaatst door freya


Dringender werk aan de winkel. Er is net weer een blik ziogremlins opengetrokken op het forum, bij de opgeblazen huizen oa. :boer:

850
29-12-03, 22:53
Geplaatst door mark61


Je moet eens kijken op dit forum als het over Somaliërs gaat of de geschiktheid ener neger, moslim of niet, als partner voor een mocrolady.

Ik ook.

:hihi: Ja de mocroos houden veel van hun zuiderburen en tonen veel respect naar hun toe :hihi:

:melig2: Maar ja, Marokko is het mooiste land ter wereld, dus ja, een beetje neerbuigend gedrag naar hun zuiderburen is niet vreemd.

freya
30-12-03, 10:36
Geplaatst door 850
Wat de joden aan wandaden op hun geweten hebben is nihil bij wat Stalin op zn gedenksteen heeft staan. .

Kijk dat is dus wel puur antisemitisme wat hier staat. Joden als geheel volk hebben geen collectieve misdaden begaan.
Jij weet dus ook niet het verschil tussen joden, zionisten en israeliers.


Ik ben met jou uitgepraat. :moe: