PDA

Bekijk Volledige Versie : Kijktip: Abre los ojo (open your eyes)



MocroStyle
19-12-03, 13:15
Film: Abre los ojos (Open your eyes)

Zender: Nederland 3

Tijdstip: 19-12-2003
23:42-01:35

Omroep: VPRO

Het leven lijkt de knappe Madrileen César toe te lachen. Hij heeft geld en succes in overvloed en aantrekkelijke dames staan voor hem in de rij. Wanneer hij op zijn verjaardagsfeestje de oogverblindende Sofia ontmoet, schudt hij zijn vriendin Nuria van zich af en beleeft hij bij Sofia thuis een bijzondere avond. Maar het geluk is van korte duur: Nuria neemt wraak en César krijgt een zwaar ongeluk, wat hem een zwaar verminkt gelaat oplevert. Maar dat is niet alles. César moet langdurig in het ziekenhuis verblijven en ontdekt dat Sofia een relatie heeft met haar vorige vriend. Na een nacht zwaar drinken wordt César wakker in een psychiatrisch ziekenhuis en lijkt al het voorgaande een nachtmerrie te zijn geweest. Of niet? Flarden van conversaties, vreselijke taferelen en onduidelijke gebeurtenissen dwalen door zijn hoofd. Een psychiater raakt geďntrigeerd door Césars vertroebelde denkraam en gaat met hem op onderzoek uit. Wat is echt en wat is fantasie? De Spaanse film Abre los ojos inspireerde Cameron Crowe in 2001 tot het maken van een Amerikaanse remake. Vanilla Sky had wederom Penelope Cruz in de hoofdrol, maar dit keer als liefde van Tom Cruise, die de film ook produceerde. Het succes van Vanilla Sky bracht het nog onbekende origineel Abre los ojos voor korte tijd alsnog in de Nederlandse bioscopen Jaar van premiere: 1997 Rolverdeling: Eduardo Noriega, Penélope Cruz, Chete Lera, Fele Martínez e.a Regisseur: Alejandro Amenábar



Uitgave: Programmabladen AKN Digital Services © 2003 | Alle rechten voorbehouden | Colofon


Leuke film, originele spaanse versie van Vanilla sky (tom cruise)

plexus
19-12-03, 13:30
ijzersterke regie!

liefste
19-12-03, 13:50
Ik doe mij best om niet in slaap te vallen N.
Nee hoor grapje... ik zal hem in mijn omgeving bij andere mensen aanraden....

MocroStyle
19-12-03, 13:59
Geplaatst door liefste
Ik doe mij best om niet in slaap te vallen N.
Nee hoor grapje... ik zal hem in mijn omgeving bij andere mensen aanraden....

Ik kan heel goed begrijpen dat niet iedereen die film kan waarderen, ik sta daarom niet garant voor een succesvolle filmavond :maf:

:zwaai:

Julien
19-12-03, 14:33
Ik ga met veel plezier deze film kijken. Het is inderdaad een echte aanrader.

Een andere topfilm in het Spaans is "Historias del Kronen" over een groepje Madrileense jongeren die constant aan de drugs zitten en zich vervelen. Heel herkenbaar voor jongeren.
De Nederlandse versie is "Madrileense roulette" .. zo heet ook het boek van José Ángel Mańas.

Spaanse films zijn 1 van mijn favoriete.

nl-x
19-12-03, 19:27
Een andere reden om te kijken:
Penelope Cruz :)... (ook van Vanilla Sky)

nl-x
19-12-03, 22:47
NOW PLAYING !!!

(wat lijkt die vent ook op Tom Cruise!)

Tomas
19-12-03, 23:22
Ik vond de green mile van gister wel mooi.