PDA

Bekijk Volledige Versie : A'dam zet aanval in op discriminatie



T.A.F.K.A.Z
20-12-03, 12:29
A'dam zet aanval in op discriminatie



Amsterdam zet de aanval in tegen discriminatie. De Amsterdamse burgemeester Job Cohen en korpschef Jelle Kuiper zeggen dat in 2004 discriminatie keihard aangepakt gaat worden. Cohen deed eerder dit jaar al een oproep om te stoppen met antisemitisme, maar hij merkt dat men in allerlei geledingen minder tolerant is voor elkaar.

Cohen: ''Er is duidelijk een verharding merkbaar in de maatschappij. Mensen kunnen steeds minder van elkaar hebben en staan op een groot aantal punten lijnrecht tegenover elkaar zonder respect voor elkaars denkbeelden of gevoelens te hebben. Ik maak me daar grote zorgen over''. Volgens de burgemeester wordt discriminatie een steeds groter probleem. ''Homo's, vrouwen, mensen met een handicap... Steeds meer groepen voelen zich angstig of bedreigd door anderen en dat mogen we niet toestaan in deze stad''.

De burgervader wordt gesteund door korpschef Kuiper: ''Terecht maakt de burgemeester zich zorgen over zijn stad. Wat er gebeurt ten aanzien van joodse, maar ook ten aanzien van Marokkaanse mensen, kan en mag niet in onze samenleving. We moeten eens goed kijken met welke maatregelen we dit probleem gaan aanpakken''.

Discriminatie zal op alle fronten aangepakt worden, en zich niet enkel richten op een deel van de jeugd dat zich bezighoudt met anti-joodse en antihomoseksuele uitingen en gedragingen; géén enkele vorm van discriminatie zal meer getolereerd worden. Cohen: ''In de driehoek hebben we besproken dat met iedere aangifte, klacht of melding ook daadwerkelijk iets gebeurt. Daar zijn heel goede afspraken met de politie over gemaakt. We zullen de daders aanspreken op hun gedrag en eventueel bestraffen. Reken maar, dat we het echt serieus gaan nemen''.

Waterval
20-12-03, 12:31
Hoe toon ik aan dat ik niet word aangenomen omdat ik een Marokkaan ben?

T.A.F.K.A.Z
20-12-03, 12:37
Geplaatst door Waterval
Hoe toon ik aan dat ik niet word aangenomen omdat ik een Marokkaan ben?

Goeie vraag. Dat kun je niet aantonen. Gewoon net zolang werkloos blijven totdat iemand je aanneemt. Ooit het vermoeden gehad dat je ergens niet werd aangenomen omdat je Marokkaan bent? Ik kan hier helaas niet over mee spreken, overal waar ik heb gesolliciteerd werd ik altijd aangenomen.

jesse
20-12-03, 12:48
Ik kan hier helaas niet over mee spreken, overal waar ik heb gesolliciteerd werd ik altijd aangenomen.


Wat doe je als ik vragen mag?

Mark
20-12-03, 12:51
Geplaatst door Waterval
Hoe toon ik aan dat ik niet word aangenomen omdat ik een Marokkaan ben?

het komt omdat je op Lenny Kravitz lijkt... die zou ik ook de deur wijzen.

Waterval
20-12-03, 13:01
Geplaatst door Mark
het komt omdat je op Lenny Kravitz lijkt... die zou ik ook de deur wijzen.


Van de slaapkamer....?



:p

Mark
20-12-03, 13:05
Geplaatst door Waterval
Van de slaapkamer....?

:p

:auw2:

850
20-12-03, 13:54
Ik ben blij dat ze er werk van gaan maken in amsterdam. Betekent dat dan ook dat al die vele en vele mensen die dagelijks discriminerende opmerkingen naar marokanen maken ook hard aangepakt gaan worden?
:corcky: eerst zien dan geloven met die Cohentje........

T.A.F.K.A.Z
20-12-03, 16:39
Geplaatst door jesse
Wat doe je als ik vragen mag?

Ik werk in een dierenwinkel

Zwarte Schaap
20-12-03, 17:34
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Goeie vraag. Dat kun je niet aantonen. Gewoon net zolang werkloos blijven totdat iemand je aanneemt. Ooit het vermoeden gehad dat je ergens niet werd aangenomen omdat je Marokkaan bent? Ik kan hier helaas niet over mee spreken, overal waar ik heb gesolliciteerd werd ik altijd aangenomen.

Hoe vaak heb je gesolliciteerd?

T.A.F.K.A.Z
20-12-03, 20:17
Tot nu toe heb ik in mijn kort leventje naar vijf banen gesolliciteerd.

Mark
20-12-03, 21:37
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Tot nu toe heb ik in mijn kort leventje naar vijf banen gesolliciteerd.

Langdurig sollicitatietraject in zo'n dierenwinkel? :cool:

barfly
20-12-03, 21:59
Geplaatst door Waterval
Hoe toon ik aan dat ik niet word aangenomen omdat ik een Marokkaan ben?

Daar zijn geen concrete cijfers over en dus gebeurt zoiets hier niet. :roker:

Royce
20-12-03, 22:02
Geplaatst door barfly
Daar zijn geen concrete cijfers over en dus gebeurt zoiets hier niet. :roker:


Ik heb in mijn korte leven al meer dan 100x gesolliciteerd, heb eindelijk `n baan. De Wc`s op schiphol zijn nog nooit zo schoon geweest.

barfly
20-12-03, 22:04
Geplaatst door Royce
Ik heb in mijn korte leven al meer dan 100x gesolliciteerd, heb eindelijk `n baan. De Wc`s op schiphol zijn nog nooit zo schoon geweest.

Ik hou van mensen die hun werk goed doen :duim:

Zwarte Schaap
20-12-03, 22:08
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Tot nu toe heb ik in mijn kort leventje naar vijf banen gesolliciteerd.

Dan moet jij geweldig zijn waar geen werkgever om heen kan. Niemand scoort zo hoog als jou. Vijf keer solliciteren en vijf keer meteen aangenomen worden is gewoon een onovertroffen resultaat waarvan ik denk dat zelfs geen ene autochtoon je kan overtreffen.

of

Je solliciteert op vacatures waar vrijwel niemand voor te vinden is.

In iedere geval mijn complimenten !

Joesoef
20-12-03, 22:28
Geplaatst door Zwarte Schaap


Je solliciteert op vacatures waar vrijwel niemand voor te vinden is.






Ijsverkoper
Pizza bakker
Grasknipper in de Arena
Verkoper van nep rolexen op de vesuvius
en dan nu verkoper in een dierenwinkel


Indrukwekkende lijst :slapen:

Royce
20-12-03, 22:37
Geplaatst door barfly
Ik hou van mensen die hun werk goed doen :duim:


Ik pis nu netjes altijd in de pot.

T.A.F.K.A.Z
20-12-03, 23:57
Wat een dédain tonen jullie voor het beroep van dierenverkoper! Walgelijk!

Marsipulami
21-12-03, 00:02
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Wat een dédain tonen jullie voor het beroep van dierenverkoper! Walgelijk!

Is het gebruik van het woord dédain ook niet dédain ?

T.A.F.K.A.Z
21-12-03, 00:06
Geplaatst door Marsipulami
Is het gebruik van het woord dédain ook niet dédain ?


Uuhhh...nee...???

T.A.F.K.A.Z
21-12-03, 00:07
Geplaatst door Mark
Langdurig sollicitatietraject in zo'n dierenwinkel? :cool:

Ik ben direct aangenomen. Mijn liefde voor dieren is oprecht.

Marsipulami
21-12-03, 00:13
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Uuhhh...nee...???

Ik heb in mijn leven drie keer een solicitatiegesprek gehad. Twee keer was ik aangenomen en bij een derde sollicitatie ben ik niet meer gegaan toen ze me uitnodigden voor een tweede gesprek, uit angst dat ze me die job wilden geven. :p

T.A.F.K.A.Z
21-12-03, 00:17
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb in mijn leven drie keer een solicitatiegesprek gehad. Twee keer was ik aangenomen en bij een derde sollicitatie ben ik niet meer gegaan toen ze me uitnodigden voor een tweede gesprek, uit angst dat ze me die job wilden geven. :p


Ooh ik heb vergeten er bij te vermelden dat al die vijf baantjes bijbaantjes waren waar ze iedereen aannamen die op twee benen liep.

Marsipulami
21-12-03, 00:19
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Ooh ik heb vergeten er bij te vermelden dat al die vijf baantjes bijbaantjes waren waar ze iedereen aannamen die op twee benen liep.

Ja, mensen die willen werken vinden altijd wel wat.