PDA

Bekijk Volledige Versie : ''Idols zou van de buis moeten''



T.A.F.K.A.Z
21-12-03, 01:15
''Idols zou van de buis moeten''

Het publiek is de treiterjury van Idols beu, zo kopt de Telegraaf vandaag op de voorpagina. Uit de laatste kijkcijfers van de 'Stichting Kijkonderzoek' blijkt dat de interesse voor het programma nu al afneemt. Steeds meer kijkers ergeren zich groen en geel aan het tv-programma. Reden is dat zeker 80% van de kandidaten zo vals zingt als een kraai en doelbewust wordt gebruikt door de juryleden om publiekelijk geschoffeerd te worden.

Media-en communicatie deskundige prof dr. Anne van der Meiden meent dat Idols zelfs meteen van de buis gehaald zou moeten worden. Volgens hem is het ''media-ethisch onverantwoord'' dat vooral pubers in de uitzending keihard worden afgemaakt wanneer zij de voorronden niet halen. Van der Meiden vindt het volslagen onverantwoord dat RTL4 deelnemers op deze wijze misbruikt om hoge kijkcijfers te halen. Ook meent hij dat de psychische effecten niet onderschat moeten worden en dat het zelfs tot traumatische klachten kan leiden. ''Deelnemers worden niet alleen voor een miljoenenpubliek belachelijk gemaakt, de gevolgen in hun eigen omgeving zijn nog groter. Bovendien geloven ze op den duur niet meer in zichzelf''.

Idols-juryvoorzitter Henkjan Smits spreekt tegen dat er ''tere kinderzieltjes'' worden beschadigd. ''Iedereen weet toch waar hij of zij aan begint''. Volgens hem hebben de deelnemers allemaal ''een ruggengraat en voldoende incasseringsvermogen'' om voor de camera te staan. Hij beaamt wel dat de jury zich harder opstelt dan vorig jaar.

T.A.F.K.A.Z
21-12-03, 01:19
Ik heb vandaag de gelegenheid te baat genomen om een aflevering te bekijken van dat veelgeroemde programma en wat ik zag maakte mij niet vrolijk. Het was misselijk om te zien hoe voor het oog van de camera, bekeken door miljoenen mensen, zestienjarige meisjes en jongens volledig de pan in worden gehakt op een wijze die noch geestig noch ethisch was. Die jochies en meisjes zijn meestal labiele types (ik herinner mij een dik Marokkaans meisjes dat totaal niet spoorde) die absoluut niet weten waar ze mee bezig zijn en geen ouders hebben die ze tegen zichzelf in bescherming nemen.

Mark
21-12-03, 01:21
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Ik heb vandaag de gelegenheid te baat genomen om een aflevering te bekijken van dat veelgeroemde programma en wat ik zag maakte mij niet vrolijk. Het was misselijk om te zien hoe voor het oog van de camera, bekeken door miljoenen mensen, zestienjarige meisjes en jongens volledig de pan in worden gehakt op een wijze die noch geestig noch ethisch was. Die jochies en meisjes zijn meestal labiele types (ik herinner mij een dik Marokkaans meisjes dat totaal niet spoorde) die absoluut niet weten waar ze mee bezig zijn en geen ouders hebben die ze tegen zichzelf in bescherming nemen.

moraalridder... ik heb mij goed vermaakt met de vernedering van die losers :)

T.A.F.K.A.Z
21-12-03, 01:24
Geplaatst door Mark
moraalridder... ik heb mij goed vermaakt met de vernedering van die losers :)

Heheehehehe.... tsja...ik moest er ook hartelijk om lachen...eerlijk is eerlijk....maar kom op man...dat waren zestienjarige kindjes. Ik had op een gegeven moment echt zin om die kerel met die bril op zijn kop in elkaar te trimmen.

MocroStyle
21-12-03, 01:42
Idols? ach leedvermaak verkoopt nou eenmaal, en daar draait het om in de wereld van commerciele televisie.

Waar ik me wel ieder jaar weer aan erger is dat kerstliedje van george michael (wham) waar je helemaal tierelier van wordt :moe:

mulan
21-12-03, 10:15
Nou ja....het programma drijft de eerste paar weken op het vernederen van die jongeren.Het feit dat ze de 800 die voor de "echte jury" komt eerst selecteren uit 17.000 deelnemers zegt al genoeg.Ze selecteren dus met voorbedachte rade een aantal miserabele types om die voor voor de camera te krijgen.

taouanza
21-12-03, 11:36
Geplaatst door mulan
Nou ja....het programma drijft de eerste paar weken op het vernederen van die jongeren.Het feit dat ze de 800 die voor de "echte jury" komt eerst selecteren uit 17.000 deelnemers zegt al genoeg.Ze selecteren dus met voorbedachte rade een aantal miserabele types om die voor voor de camera te krijgen.

Jerry Springer.:moe:


Wat staat er nou in je onderschrift?

Simon
21-12-03, 12:23
Veel van die mensen die zogenaamd vernedert worden komen het jaar daarop gewoon weer naar een auditie. In enkele gevallen leek sprake van mensen met een licht verstandelijke handicap. Maar ik heb de indruk dat die de grootste lol hebben en trots zijn dat ze hebben meegedaan. Verder gaan van de circa 17.000 kandidaten er 100 door naar de volgende ronde dus zo erg is het ook niet afgewezen te worden. Voor de meesten is het "1 minute of fame".

Royce
21-12-03, 12:41
Bij Bvd had Jerney aangegeven dat van de 17.000 kandidaten er 700 daadwerkelijk voor de jury verschijnen de eerste ronde, producenten kiezen bewust voor `n paar goeie en veel debielen om kijkcijfers op te krikken...

Maar `kheb me wel vermaakt..:p

Tomas
21-12-03, 12:43
Geplaatst door Simon
Voor de meesten is het "1 minute of fame".

En volgens mij voor een redelijk aantal daarna maanden van getreiter op school.

Mark
21-12-03, 12:52
Geplaatst door Tomas
En volgens mij voor een redelijk aantal daarna maanden van getreiter op school.

Jammer dat ze dat ook niet kunnen filmen en uitzenden :)

Tomas
21-12-03, 12:53
Geplaatst door Mark
Jammer dat ze dat ook niet kunnen filmen en uitzenden :)

Waarom zou dat niet kunnen? Ik denk dat je iemand hier op een idee brengt.

Mark
21-12-03, 12:54
Geplaatst door Tomas
Waarom zou dat niet kunnen? Ik denk dat je iemand hier op een idee brengt.

Ik heb mijn momenten :blij:

Tomas
21-12-03, 12:57
Geplaatst door Mark
Ik heb mijn momenten :blij:

Alleen geen commercieel inzicht. Daar gaat voor een paar miljoen aan royalties aan je neus voorbij. Tomas is binnen!

Mark
21-12-03, 12:58
Geplaatst door Tomas
Alleen geen commercieel inzicht. Daar gaat voor een paar miljoen aan royalties aan je neus voorbij. Tomas is binnen!

Ik ben al welgesteld genoeg en dit soort ideeen heb ik regelmatig, ik gun jou ook wat.....

Timoesh
21-12-03, 14:02
Geplaatst door Mark
moraalridder... ik heb mij goed vermaakt met de vernedering van die losers :)

Precies!...is meer dan vermaak..:)


Steeds meer kijkers ergeren zich groen en geel aan het tv-programma

Tip: kijk dan niet!...{de kandidaten kiezen er zelf voor om te gaan zingen en jah je kiest het ook zelf om Idols te gaan kijken} :moe:


Greetz,...

Julien
21-12-03, 14:16
Hebben jullie gister die Marokkaanse jongen gezien die twijfelde tussen proftennis of profzanger..

hij zong lelijk man hahaha ik vond het best wel zielig eigenlijk want hij geloofde echt in zichzelf. hij had zo'n Nederlands-Engels accent.

Ik ben bang dat deze jongen daar de rest van het jaar mee gepest gaat worden.

mulan
21-12-03, 15:53
Geplaatst door Royce
Bij Bvd had Jerney aangegeven dat van de 17.000 kandidaten er 700 daadwerkelijk voor de jury verschijnen de eerste ronde, producenten kiezen bewust voor `n paar goeie en veel debielen om kijkcijfers op te krikken...




Dat zei ik.....ik zat er alleen 100 naast..... :moe:

Royce
21-12-03, 15:57
Geplaatst door mulan
Nou ja....het programma drijft de eerste paar weken op het vernederen van die jongeren.Het feit dat ze de 800 die voor de "echte jury" komt eerst selecteren uit 17.000 deelnemers zegt al genoeg.Ze selecteren dus met voorbedachte rade een aantal miserabele types om die voor voor de camera te krijgen.


Overheen gelezen, Sorry.

Simon
21-12-03, 16:09
Geplaatst door Julien

Ik ben bang dat deze jongen daar de rest van het jaar mee gepest gaat worden.

welnee daar hebben we die SIRE campagne tegen pesten weer voor ... en verder, je moet best lef hebben daar te gaan staan dus ik zou zeggen laat ze lekker doodvallen die pesters.

mulan
21-12-03, 16:12
Geplaatst door Royce
Overheen gelezen, Sorry.

No problemos......wel fijn om te weten dat er gewoon over mijn berichtjes heen gelezen wordt.... :wohaa:

Sommige mensen moeten trouwens echt tegen zichzelf beschermd worden...dat Marokkaans meisje van gisteren,dat kan toch echt niet. :verward:

Royce
21-12-03, 16:16
Geplaatst door mulan
No problemos......wel fijn om te weten dat er gewoon over mijn berichtjes heen gelezen wordt.... :wohaa:

Sommige mensen moeten trouwens echt tegen zichzelf beschermd worden...dat Marokkaans meisje van gisteren,dat kan toch echt niet. :verward:


Heb alleen eerste post gelezen :) Maar voortaan ga ik goed op jouw posts letten, safi..:)

Dat meisje van gister was rampzalig, ik heb me rot gelachen. Maar het was in en intriest, zou ze op MarocNL prikken :)

850
21-12-03, 17:40
:) Ik vond die marokkaanse wel cool.

sadeeQ
21-12-03, 18:02
:verward:

Damn. waarom weet ik nergens van,wat is dit voor kut programma? wanneer wordt het uitgezonden.? komt er ook sex in voor?


:droef:weer mis ik van die leuke momenten :tranen:

850
21-12-03, 18:07
Je mist niks!
Check out: http://www.idols.nl
kun je leuk leuk leuk online in een deuk liggen.............. :boogie: