PDA

Bekijk Volledige Versie : Mannen kunnen beter niet trouwen



Mark
22-12-03, 14:12
Mannen kunnen beter niet trouwen

Uitgegeven: 22 december 2003 14:51

LONDEN - Mannen die niet trouwen zijn het gelukkigst. Dat heeft een onderzoek aan de Londense universiteit aangetoond, berichtte de Britse krant The Independent maandag.

Mannen die ongetrouwd samenwonen en hun partner trouw blijven, lijken het meest tevreden te zijn. Zodra mannen in het huwelijksbootje stappen, worden ze minder gelukkig.

Vrouwen daarentegen zijn het gelukkigst wanneer ze trouwen met hun eerste liefde. Met vrouwen gaat het na iedere relatiebreuk emotioneel steeds slechter. Voor mannen is een scheiding ook vervelend, maar zodra er een nieuwe liefde opduikt, wordt de ellende snel vergeten.

Aan het onderzoek werkten ruim 4400 Britten mee.

Donna
22-12-03, 14:15
Geplaatst door Mark
Vrouwen daarentegen zijn het gelukkigst wanneer ze trouwen met hun eerste liefde. Met vrouwen gaat het na iedere relatiebreuk emotioneel steeds slechter. Voor mannen is een scheiding ook vervelend, maar zodra er een nieuwe liefde opduikt, wordt de ellende snel vergeten.




Ja! Ik wil nu dus eerder trouwen.

Maarja, mijn aanstaande wil het nu ineens uitstellen :moe:

Mark, wat moeten we doen??? Jij bent een ervaringsdeskundige.

Mark
22-12-03, 14:17
Geplaatst door Donna
Ja! Ik wil nu dus eerder trouwen.

Maarja, mijn aanstaande wil het nu ineens uitstellen :moe:

Mark, wat moeten we doen??? Jij bent een ervaringsdeskundige.

Mijn advies aan je vriend is: trouw, geniet van de huwelijksreis en je vrouw (maar verwaarloos je vriendin niet).

Donna
22-12-03, 14:20
Geplaatst door Mark
Mijn advies aan je vriend is: trouw, geniet van de huwelijksreis en je vrouw (maar verwaarloos je vriendin niet).

Hmmm.

Fijn advies. Ik ga mijn vriendje nu dus in elkaar slaan en dat is jouw schuld ;)

Mark
22-12-03, 14:21
Geplaatst door Donna
Hmmm.

Fijn advies. Ik ga mijn vriendje nu dus in elkaar slaan en dat is jouw schuld ;)

Zolang je je man maar met rust laat :)

Joesoef
22-12-03, 14:30
Ach Britten. Inteeldeilanders.

jaja
22-12-03, 14:41
Geplaatst door Mark
Mannen kunnen beter niet trouwen

Uitgegeven: 22 december 2003 14:51

LONDEN - Mannen die niet trouwen zijn het gelukkigst. Dat heeft een onderzoek aan de Londense universiteit aangetoond, berichtte de Britse krant The Independent maandag.

Mannen die ongetrouwd samenwonen en hun partner trouw blijven, lijken het meest tevreden te zijn. Zodra mannen in het huwelijksbootje stappen, worden ze minder gelukkig.

Vrouwen daarentegen zijn het gelukkigst wanneer ze trouwen met hun eerste liefde. Met vrouwen gaat het na iedere relatiebreuk emotioneel steeds slechter. Voor mannen is een scheiding ook vervelend, maar zodra er een nieuwe liefde opduikt, wordt de ellende snel vergeten.

Aan het onderzoek werkten ruim 4400 Britten mee. eehhh volgens mij geeft dit niet precies weer wat er uit het onderzoek komt ... Mannen zijn het gelukkigst als ze samenwonen, maar niet trouwen. Echter ze zijn vaker ongelukkig als ze niet trouwen en niet samenwonen. Vrouwen, irritant genoeg, zijn het best af als ze niet trouwen en niet samenwonen .... :(

-----------


Romance health alert splits sexes

Getting married may be bad for men's health but good for women, according to a study. Researchers found that men who get hitched are more likely to suffer mental health problems than those who simply live with their partners. The opposite is true for women - but they do best without any relationship.
The study, published in the Journal of Epidemiology and Community Health, suggests men who stay single are most likely to suffer from depression. Researchers at Queen Mary University in London questioned over 4,000 men and women under the age of 65 across Britain.

Reap rewards

They found that men and women whose first relationship lasts stand to reap the rewards later in life. They are least likely to suffer mental health problems. Unsurprisingly perhaps, the researchers found that the risk of problems increase if that relationship breaks up. A string of failed relationships has a similar effect. However, women appear more vulnerable than men. The study also found that women take longer to recover after a break-up than men. In fact, they may be best to avoid men altogether.
The researchers found that women can survive quite well without a relationship. Those who had never been in a relationship were much less likely to report having a mental health problem than those who had moved in with a man or got married. However, once in a relationship women appear to do better if they have a ring on their finger.

Rights claim

Women who cohabitated with men were more likely to suffer problems than those who were married. The researchers suggested that this may be because they do not enjoy as many rights as married women. "The lack of protection of the financial and property rights and hence the security of cohabiting couples when they separate may explain why women who cohabit have poorer mental health than women who marry," they wrote. They suggested that the findings should prompt MPs to consider changing the law to ensure these women had the same rights as those who are married. "Parliament should review the law in relation to cohabitation rights," they said.

Different needs

Paula Hall, a relationship counsellor at Relate, said the findings may reflect the different needs of men and women. "For women, security is more important," she told BBC News Online. "They are the ones who have babies and they have very strong nurturing and protective instincts. That may be one reason why marriage is more important to them. "For men, security is less of an issue. Feeling trapped is a bigger problem for them. That may be why they fare better if they cohabit rather than marry. However, that's all just a hypotheses. Another study published last year said men and women are happier if they marry."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3334145.stm

http://jech.bmjjournals.com/cgi/content/full/58/1/53

Donna
22-12-03, 15:05
Geplaatst door jaja
Vrouwen, irritant genoeg, zijn het best af als ze niet trouwen en niet samenwonen .... :(



:huil:

Wat een ellende.... :droef:

lennart
22-12-03, 15:23
Wat een nuttig onderzoek zeg.

nefertiti
22-12-03, 15:59
Vrouwen, irritant genoeg, zijn het best af als ze niet trouwen en niet samenwonen ....

Zou best kunnen....

De meeste gescheiden vriendinnen uit mijn kennissenkring blijven lekker gezellig ronddartelen als vrije onafhankelijke vrouwen, en die hebben de meeste lol.

Degenen die er terug een nieuwe partner(vriend) op na houden hebben weer dezelfde problemen....

Geen van allen wenst te hertrouwen.

Maar: raar genoeg: al hun (eveneens gescheiden natuurlijk) mannen zijn wèl hertrouwd..... met vrouwen die niet voldoende inkomen hadden om een onafhankelijk bestaan te kunnen leiden!

Stemt tot nadenken! :wohaa:

jaja
22-12-03, 16:03
Geplaatst door nefertiti
Zou best kunnen....

De meeste gescheiden vriendinnen uit mijn kennissenkring blijven lekker gezellig ronddartelen als vrije onafhankelijke vrouwen, en die hebben de meeste lol.

Degenen die er terug een nieuwe partner(vriend) op na houden hebben weer dezelfde problemen....

Geen van allen wenst te hertrouwen.

Maar: raar genoeg: al hun (eveneens gescheiden natuurlijk) mannen zijn wèl hertrouwd..... met vrouwen die niet voldoende inkomen hadden om een onafhankelijk bestaan te kunnen leiden!

Stemt tot nadenken! :wohaa: het minst aangetast door mental disorders zijn vrouwen die gewoon nooit aan een relatie zijn begonnen ....
Mannen moeten juist niet hertrouwen, maar gaan samenwonen ..

Overigens is er nog die nieuwe trend van oudere vrouwen (economisch onafhankelijk) die er een jongere man op na houden .. hoe die in dit schema passen is mij niet duidelijk ... wellicht wordt het binnenkort voor mannen juist beter om wel te trouwen - vanwege de economische zekerheid!!

Fillastiene
22-12-03, 16:10
Geplaatst door nefertiti
De meeste gescheiden vriendinnen uit mijn kennissenkring blijven lekker gezellig ronddartelen als vrije onafhankelijke vrouwen, en die hebben de meeste lol.

Ik wist wel dat Bridget Jones nergens op sloeg.

Mark
22-12-03, 16:13
Geplaatst door nefertiti
Zou best kunnen....

De meeste gescheiden vriendinnen uit mijn kennissenkring blijven lekker gezellig ronddartelen als vrije onafhankelijke vrouwen, en die hebben de meeste lol.

Degenen die er terug een nieuwe partner(vriend) op na houden hebben weer dezelfde problemen....

Geen van allen wenst te hertrouwen.

Maar: raar genoeg: al hun (eveneens gescheiden natuurlijk) mannen zijn wèl hertrouwd..... met vrouwen die niet voldoende inkomen hadden om een onafhankelijk bestaan te kunnen leiden!

Stemt tot nadenken! :wohaa:

Niemand wil zo'n oud wijf, maar de mannen hebben zo weer een strakke jonge babe te pakken :)

Goed nieuws.

Fillastiene
22-12-03, 16:16
Geplaatst door Mark
Niemand wil zo'n oud wijf, maar de mannen hebben zo weer een strakke jonge babe te pakken :)

Goed nieuws.

En Marijke van Helwegen dan?

:)

http://www.marijkehelwegen.nl/images/marijkehelwegen1.jpg

nefertiti
22-12-03, 16:50
Geplaatst door Mark
Niemand wil zo'n oud wijf, maar de mannen hebben zo weer een strakke jonge babe te pakken :)

Goed nieuws.

ik moet je teleurstellen..... hun 'nieuwe' vrouwen waren ouder dan de eersten.... deze vlieger gaat niet op!

Maarten
22-12-03, 17:22
Geplaatst door jaja

Paula Hall, a relationship counsellor at Relate, said the findings may reflect the different needs of men and women. "For women, security is more important," she told BBC News Online. "They are the ones who have babies and they have very strong nurturing and protective instincts. That may be one reason why marriage is more important to them. "For men, security is less of an issue. Feeling trapped is a bigger problem for them. That may be why they fare better if they cohabit rather than marry. However, that's all just a hypotheses. Another study published last year said men and women are happier if they marry."


Kortom, wat die vrouwen belangrijk vinden, dat weten ze, maar waarom de mannen het meest balen in het huwelijk (feel trapped) daar hoor je mevrouw niet over. Standaardkutverhaal.. Jongens, wacht maar tot de 22ste eeuw met trouwen. Dat wordt niks meer deze eeuw..

Maarten
22-12-03, 17:29
Geplaatst door Donna
Ja! Ik wil nu dus eerder trouwen.

Maarja, mijn aanstaande wil het nu ineens uitstellen :moe:

Mark, wat moeten we doen??? Jij bent een ervaringsdeskundige.

Met jou heb ik tenminste nog medelijden.. (begint verdomd zeldzaam te worden tegenwoordig..)

Maar ik zou meteen seks óok uitstellen! :D eh.. :huil: .. eh..
En als dat dan serieus moeilijkheden geeft, wees dan blij dat je niet met 'm getrouwd bent!
Noem dit russisch relatieroulette.. maar mogelijk werkt het. In voor een experimentje?..

Maarten
22-12-03, 17:35
Geplaatst door Fillastiene
En Marijke van Helwegen dan?

:)


Hoeveel ex-en heeft die, waar we voor een grondige consumententest heen kunnen?

Maarten
22-12-03, 17:53
Geplaatst door jaja

Women who cohabitated with men were more likely to suffer problems than those who were married. The researchers suggested that this may be because they do not enjoy as many rights as married women. "The lack of protection of the financial and property rights and hence the security of cohabiting couples when they separate may explain why women who cohabit have poorer mental health than women who marry," they wrote. They suggested that the findings should prompt MPs to consider changing the law to ensure these women had the same rights as those who are married. "Parliament should review the law in relation to cohabitation rights," they said.


Ut is toch weer niet te geloven he?? Als die kerels er voor kiezen om niet te willen trouwen, dan moet vadertje staat er weer snel aan te pas komen om aan hun samenwonende vrouwen dezelfde rechten toe te kennen!
Komen die onderzoekers hiermee? Daarmee heb ik dan vragen over hun onpartijdigheid, en dus ook over het soort factoren die ze dan al dan niet meegenomen hebben. Ik vind het sowieso al een erg mager verhaal. Je leest niets over milieus, kinderen, gedragpatronen enz..

~Panthera~
22-12-03, 20:16
Lang leve de vrijheid !! :wohaa:



PS. vrouwen willen alleen playtoys. :D

Dutchguy
22-12-03, 20:18
Geplaatst door Fillastiene
En Marijke van Helwegen dan?

:)

http://www.marijkehelwegen.nl/images/marijkehelwegen1.jpg

AAAARRRRRGGGGHHHHH!!!!!! TAKE IT AWAY!!!! TAKE IT AWAY FROM MEEEEE!!!!!

~Panthera~
22-12-03, 20:21
Geplaatst door Dutchguy
AAAARRRRRGGGGHHHHH!!!!!! TAKE IT AWAY!!!! TAKE IT AWAY FROM MEEEEE!!!!!
------------------------------------

I catch your drift, she's dead, only noone knows. :moe:

:D

Orakel
22-12-03, 20:41
Geplaatst door nefertiti
ik moet je teleurstellen..... hun 'nieuwe' vrouwen waren ouder dan de eersten.... deze vlieger gaat niet op!

Kerels doen ut voor de centen, want bij zo'n geribbeld fossiel gaat de vlieger inderdaad niet op. :verward:

Maarten
23-12-03, 01:30
Geplaatst door nefertiti

Maar: raar genoeg: al hun (eveneens gescheiden natuurlijk) mannen zijn wèl hertrouwd..... met vrouwen die niet voldoende inkomen hadden om een onafhankelijk bestaan te kunnen leiden!

Stemt tot nadenken! :wohaa:

Zoals over de gordiaanse knoop van het feministische denken over relaties en motieven bij mannen bedoel je? :hihi:

sadeeQ
23-12-03, 07:08
:jeweetog:

Dit zijn de gelukkigste mannen


http://www.adventurephotographs.com/photographs/nepal/annapurna_region/NE0101005.jpg



mannen worden alleen gelukkig met nederige en gehoorzaame geiten om ze heen

Maarten
23-12-03, 10:57
Geplaatst door sadeeQ
:jeweetog:

Dit zijn de gelukkigste mannen

mannen worden alleen gelukkig met nederige en gehoorzaame geiten om ze heen

Nou, zo te zien kunnen ze zelfs daar naar Fluiten!

En het blijft er achteraan hollen..

sadeeQ
23-12-03, 11:06
Geplaatst door Maarten
Nou, zo te zien kunnen ze zelfs daar naar Fluiten!

En het blijft er achteraan hollen..

Dat bedoel ik nou

geef ze gewoon wat te vreten en te drinken ,en neem ze een keertje mee naar het park en voila......


geen gezeur aan je kop. :handbang:

Maarten
23-12-03, 11:11
Geplaatst door Dutchguy
AAAARRRRRGGGGHHHHH!!!!!! TAKE IT AWAY!!!! TAKE IT AWAY FROM MEEEEE!!!!!

Het huwelijk als Alien, Deel 6?
Deel 666?
Zou de film dan toch historische gronden hebben? En na lange evolutie de huidige sexe-verdeling opgeleverd hebben? Met mensen als jij, die dat ergens nog haarfijn aanvoelen? :D

Maarten
23-12-03, 11:16
Geplaatst door sadeeQ

geen gezeur aan je kop. :handbang:

Wel gemellek..
Maar inderdaad.. het vredige gevoel, dat je geit je begrijpt..

sadeeQ
23-12-03, 11:21
Geplaatst door Maarten
Wel gemellek..
Maar inderdaad.. het vredige gevoel, dat je geit je begrijpt..

En niet te vergeten

geiten-kaas
geiten-melk

en wat belangrijk is.als die geit niet meer spoort ,gewoon opvreten :denk:

Maarten
23-12-03, 11:50
Maar dat onderzoek.. Ik denk even aan het volgende.. Kerels die jaren leven met een vrouw, die vooral zichzelf en haar eigen belangen erg goed begrijpt, dan uiteindelijk gaat scheiden, waarbij hij dan doorgaans kind kwijtraakt, en huis kwijtraakt, en alimentatie voor allebei kan gaan betalen, buurt kwijtraakt, en ergens op een achterkamertje kan gaan hokken, met misschien te weinig centen om het ergens anders opnieuw te proberen. En om je kind te zien, ben je dan afhankelijk van een vrouw, die de omgang met haar kleinnood vaak totaal niet ziet zitten, of die de man voor geen goud meer wil zien! Veel kerels raken werkelijk álles kwijt! Terwijl die vrouw vooral hém kwijt raakt! Niet echt een zeldzaam scenario. (zelf niet meegemaakt, maar wel zat gezien.)
En terwijl zij doorgaans nog een redelijke levensvervulling heeft in de verzorging en opvoeding van haar kinderen heeft, mag hij – wiens leven nogal eens helemaal in het teken van dat gezin gestaan heeft – verder maar bekijken waar hij het verder voor doet.

En die kerels mogen dan uit feministische koker vernemen, dat vrouwen toch eigenlijk stérker en zelfstandiger enz enz zijn, gezien hoe ze het redden na de scheiding.. Ik vind dat om te kotsen!.. Aldus mijn reactie op nefertiti, met haar vrij ronddartelende vrouwen, die tenminste nog lol kunnen maken..

Maarten
23-12-03, 12:20
Geplaatst door sadeeQ

en wat belangrijk is.als die geit niet meer spoort ,gewoon opvreten :denk:

Jij snapt tenminste wat belangrijk is in relaties!
De oplossing getuigt ook van groot eerbetoon aan het Lust for Life!
De kop kan ook eervol op een plankje tegen de muur, als dankbare herinnering aan de goede tijden!
Jaarlijks een kaarsje er bij voor de herdenking, bemoedigend klopje voor al haar zusjes.. effe samen stilstaan bij.. nee.. niks mis mee..

nog ff doorgaan.. je hóort ze gewoon hoofdpijn krijgen bij het MDI.. )

sadeeQ
23-12-03, 13:25
Geplaatst door Maarten
nog ff doorgaan.. je hóort ze gewoon hoofdpijn krijgen bij het MDI.. )


:haha:
krijgen ze weer een nieuwe bijnaam erbiij

modderrpoel wordt maniakenhol