PDA

Bekijk Volledige Versie : Strengere eisen partner uit buitenland



Timoesh
23-12-03, 08:25
Bos wil strengere eisen partner uit buitenland 23-12-2003


Wouter Bos, leider van de PvdA, is van mening dat er strengere eisen gesteld moeten worden aan huwelijkspartners die tot Nederland willen worden toegelaten. Dat zegt de fractievoorzitter in Trouw.

Bos is van mening dat Nederland een immigratiebeleid moet ontwikkelen. Tevens laat hij weten het niet bevorderlijk voor de integratie te vinden wanneer mensen die analfabeet zijn in Nederland komen wonen.

De PvdA'er wil naar het voorbeeld van de Verenigde Staten gaan werken met Green Cards. Pas wanneer een immigrant aan bepaalde eisen voldoet kan hij worden toegelaten. Ook sluit hij een zogenaamd quotasysteem niet uit. Dat zou betekenen dat Nederland jaarlijks gaat bekijken hoeveel immigranten er kunnen worden toegelaten en welke eisen eventuele tekorten op de arbeidsmarkt aan immigranten stellen.

De PvdA-leider voorziet grote problemen als Nederland de grenzen voor immigranten dicht zou doen. "Nederland heeft over een jaar of tien op alle terreinen een tekort aan arbeidskrachten. Een gecontroleerd toelatingsbeleid voorkomt ook illegaliteit," aldus Bos in Trouw.

Timoesh
23-12-03, 08:28
Blijkbaar weten ze nog steeds niet wat ze willen met Allochtonen, ene keer Allochtonen allemaal een inburgeringscursus laten nemen en nu Green Card :haha:...

Ben benieuwd wat hun volgende stap is :)


Greetz,...

Sjakie
23-12-03, 08:32
Geplaatst door Lalla_fatoes
Blijkbaar weten ze nog steeds niet wat ze willen met Allochtonen, ene keer Allochtonen allemaal een inburgeringscursus laten nemen en nu Green Card :haha:...

Ben benieuwd wat hun volgende stap is :)


Greetz,...

Volgende stap:

Voor mannen

Importeer je een vrouw uit het buitenland, dan ben je verplicht om AHA als 2de vrouw te nemen...:hihi:

Voor vrouwen

Importeer je een man uit het buitenland, dan ben je verplicht om Michiel Smit als 2de man/vrouw/HET te nemen...:hihi:

$J@K|€

Goodnight
23-12-03, 09:39
Ik vind het helemaal geen slecht idee.

Het laat misschien niet veel vrijheid over,maar ik vind dat de Marokkanen en Turken nu eens die traditie mogen doorbreken van een partner uit het land van herkomst halen.

In de beginperiode dat onze ouders hier waren kan ik mij wel iets bij voorstellen, het keuze aanbod was misschien wat krapper.

Maar tegenwoordig zijn er zoveel jongeren en de meeste daarvan ( zelf hier geboren) nemen iemand uit Marokko of Turkije.

In het geval dat iemand verliefd wordt kan ik mij wel voorstellen dat je daar niets aan kan doen.

Maar verliefd worden kan je hier ook.Er lopen genoeg leuke jongens en meiden rond.

En ik kan mij wel voorstellen dat Nederland bepaalde eisen gaat stellen aan de instroom.

Dit moet men los zien van nationaliteit of racisme.

Ik denk dat ieder ander land hetzelfde gedaan zou hebben.

Dutchguy
23-12-03, 09:51
Geplaatst door Goodnight

Dit moet men los zien van nationaliteit of racisme.

Ik denk dat ieder ander land hetzelfde gedaan zou hebben.

Ik denk dat je gelijk hebt. Probeer een land als Canada of Nieuw-Zeeland nog in te komen. Dan worden er wel degelijk flinke eisen gesteld.

sadeeQ
23-12-03, 10:10
:vreemd:


vallen geiten ook hieronder ??

of geldt dit niet voor huisdieren :auw2:

Dutchguy
23-12-03, 10:14
Geplaatst door sadeeQ
:vreemd:


vallen geiten ook hieronder ??

of geldt dit niet voor huisdieren :auw2:

Geiten kunnen gewoon in een kissie met postzegels erop.














(denk ik)

an3sdej
23-12-03, 10:48
Het probleem van de niet Nederlandssprekende importbruiden omzeilt hij hier weer. Vervalt dan meteen in algemeenheden.

De meerderheid in de kamer is toch voor zwaardere 'belasting' op het halen van een bruid uit het buitenland. En in ieder geval de verplichting dat men moet ondertekenen dat men de Nederlandse grondwet erkent als drager van de Nederlandse rechtstaat waar men zich aan dient te onderwerpen, en tevens dat men op eigen kosten Nederlands leert in dat buitenland, en dat de partner 120% van het minimumloon verdient in een reguliere baan.

In de toekomst zal men hier gewoon ook mensen op contract moeten komen laten werken. Voor bepaalde tijd, zonder dat daar aan vast zit dat men evt. partners mag laten overkomen. Alleen trouwen met hier reeds wonende mensen sterk bevorderen.

mark61
23-12-03, 11:23
Geplaatst door sadeeQ
:vreemd:vallen geiten ook hieronder ?? of geldt dit niet voor huisdieren :auw2:

Er geldt wel een inkomenseis. Ze willen weten of je het voer wel kan betalen en je geen delinquente roofgeit importeert die de schaarse groenvoorzieningen afragt.

mark61
23-12-03, 11:28
Geplaatst door Lalla_fatoes
Blijkbaar weten ze nog steeds niet wat ze willen met Allochtonen, ene keer Allochtonen allemaal een inburgeringscursus laten nemen en nu Green Card :haha:...Ben benieuwd wat hun volgende stap is :)
Greetz,...

Eerst een Yellow Card: een maandje uitblazen in Nador. Dan een Red Card: definitieve repatriëring. Probeer het nog eens onder een andere naam.

Nee eh, om te beginnen is een Green Card een loterij. Ik heb dat eens gezien in Ghana. Lange rijen voor de Am. ambassade (fort met prikkeldraad etc.). Win je een lot, dan verkoop je 'm aan de hoogstbiedende. Zo gaat dat. Dus de rijken komen hier en de armen blijven daar. Prima geregeld. Niet dat die rijken de hoogst opgeleiden zijn. Of iets anders.

sadeeQ
23-12-03, 11:31
Geplaatst door mark61
Er geldt wel een inkomenseis. Ze willen weten of je het voer wel kan betalen en je geen delinquente roofgeit importeert die de schaarse groenvoorzieningen afragt.

:vreemd: denk dat ze me dankbaar zullen zijn, dan hoeven de parken ook niet meer onderhouden en gemaaid te worden, dus plantsoen dienst opheffen ,geld besparing :schrik:

hmm ik ga arbeidsloon claimen voor mijn geitjes

Circe
23-12-03, 11:32
Geplaatst door an3sdej
Het probleem van de niet Nederlandssprekende importbruiden omzeilt hij hier weer. Vervalt dan meteen in algemeenheden.

De meerderheid in de kamer is toch voor zwaardere 'belasting' op het halen van een bruid uit het buitenland. En in ieder geval de verplichting dat men moet ondertekenen dat men de Nederlandse grondwet erkent als drager van de Nederlandse rechtstaat waar men zich aan dient te onderwerpen, en tevens dat men op eigen kosten Nederlands leert in dat buitenland, en dat de partner 120% van het minimumloon verdient in een reguliere baan.

In de toekomst zal men hier gewoon ook mensen op contract moeten komen laten werken. Voor bepaalde tijd, zonder dat daar aan vast zit dat men evt. partners mag laten overkomen. Alleen trouwen met hier reeds wonende mensen sterk bevorderen.

Ik denk dat het probleem niet zo gemakkelijk op te lossen is.

Bij importbruiden wordt de maatschappij niet rechtstreeks belast, indien ze gewoon huisvrouw worden en niet op de arbeidsmarkt willen terechtkomen.
Een groter probleem is dan weer dat hun kinderen het Nederlands totaal niet machtig zullen zijn eens ze schoolrijp zijn, waardoor die kinderen dan weer een achterstand gaan oplopen, en voor latere moeilijkheden zorgen.

Een ontradingsmaatregel zou in elk geval zijn: het niet-toekennen van de verblijfsvergunning moest het huwelijk op de klippen lopen. Dus: na echtscheiding gewoon terug naar huis (vermits die dames hier geen inkomen kunnen verwerven).

Hetzelfde kan uiteraard gelden voor de importbruidegommen die niet aan de minimum kwalificaties voldoen en dus ook geen werk zullen vinden: geen werkloosheidsuitkeringen - geen verblijfsvergunning na echtscheiding.

sadeeQ
23-12-03, 11:34
ze moeten de doodstraf invoeren voor demente en geestelijk gestoord bejaarden . :wow:

mark61
23-12-03, 11:37
Geplaatst door Goodnight
Ik vind het helemaal geen slecht idee.

Het laat misschien niet veel vrijheid over,maar ik vind dat de Marokkanen en Turken nu eens die traditie mogen doorbreken van een partner uit het land van herkomst halen.

Heb je niet van dat Partnerkeuzecongres gehoord of hoe het heette? Turkse en Marokkaanse jongeren discussiëerden over waar hun bruid/egom vandaan moest komen. Algemene teneur onder Marocmannen: die meisjes uit Marokko zijn lekker traditioneel, kan je zo zonder morren achter het aanrecht zetten. Marocvrouwen: jongens uit Marokko zijn moderner en hebben niet van die achterlijke ideeën over wat een vrouw zou moeten doen of laten. (Dit heb ik ook wel uit eerste hand gehoord) Turkse mannen: eentje had liever een Turkse vrouw uit Nederland, want hier dragen ze een hoofddoekje uit principe, in TR omdat ze moeten. Zo scheidt je het 'kaf van het koren'. Turkse vrouwen: niet-Turkse mannen zijn ENG.

Overigens is het op het Turkse platteland traditie om met (verre) neven en nichten te trouwen. Tis vertrouwd, zelfde familie, en je hebt backup als er wat mis gaat. Vandaar dat zowel interne (in Turkije) als 'externe' migranten zich ook vaak 'streekgewijs' organiseren.

Ik ken trouwens genoeg Turkse (en Maroc) vrouwen met een Hollandse partner, maar dit terzijde.

Misschien een minimum opleidingseis? Literacy? Lagere school? Ik vind het maar eng. En wat dacht je van die Hollanders die partners importeren? Die krijgen nu al een beroerte: www.buitenlandsepartner.nl

mark61
23-12-03, 11:40
Geplaatst door sadeeQ
:vreemd: denk dat ze me dankbaar zullen zijn, dan hoeven de parken ook niet meer onderhouden en gemaaid te worden, dus plantsoen dienst opheffen ,geld besparing :schrik:

hmm ik ga arbeidsloon claimen voor mijn geitjes

Ja dan zit je weer met een Tewerkstellingsvergunning. Of de plantsoenendienst geen keuze kan maken uit 1 miljoen WAOrs en 450.000 of zo werklozen. Een geit is oneerlijke concurrentie. Je zal de FNV horen. En de dierenbescherming.