PDA

Bekijk Volledige Versie : Netwerk gisteren: Israëlische klokkenluider al jaren vast



Mouzie
23-12-03, 08:30
Al 17 jaar houden de zionisten een wetenschapper vast die in hun eigen nucleaire instellingen heeft gewerkt. Deze man, Mordecai Vanunu, kon niet langer leven met het idee dat zijn eigen leiders, o.a. dankzij hem, zulke hoeveelheden kernwapens maakten en hing het hele kernwapenprogramma aan de grote klok. Gevolg is dat hij over de hele wereld is achtervolgd, door de Mossad, met als resultaat een kidnapping in oktober '87 in Rome. Sindsdien is hij in gevangenschap.

USA en UK zitten achter landen die proberen een kernwapenprogramma te starten. De zionistische staat heeft inmiddels 200 kernkoppen die zei zelfs vanaf onderzeeers kunnen afschieten!! Waarom valt men Irak binnen en doen ze bij anderen alsof hun neus bloedt???? Nog belangrijker waarom hoor je onze overheden hier geen woord over reppen??

Uitzenddatum: Ma. 22 december 2003, 20.30u

Vanavond is de hele uitzending gewijd aan het bijzondere verhaal van de Israëliër Mordechai Vanunu. Al achttien jaar lang zit hij gevangen omdat hij de wereld wilde waarschuwen voor de ontwikkeling van een atoombom.

Nucleair technicus

Al tientallen jaren werkt Israël in het diepste geheim aan een kernwapenprogramma. Vanunu is hiervan op de hoogte. Na jarenlang als nucleair technicus betrokken te zijn geweest bij dit project in Dimona, besluit hij de Israëlische atoomgegevens prijs te geven.

Landverraad

Hij maakt foto’s van de geheime fabriek en speelt deze gegevens door aan een Britse krant. Maar de Israëlische geheime dienst krijgt hem in de gaten en besluit hem te ontvoeren. Vanunu wordt veroordeeld wegens landverraad. Hij krijgt achttien jaar celstraf waar van twaalf in eenzame opsluiting. April volgend jaar zit zijn straf er op.


Vrijlating Vanunu (http://www.serve.com/vanunu/)

Foto's nucleaire installaties door Vanunu genomen (http://www.serve.com/vanunu/photos.html)

Simon
23-12-03, 08:52
Ja ik heb het gezien. Als Gadaffi zoiets doet heet het een "groot staatsman" te zijn (citaat Blair). Maar omdat het Israel betreft is het een verrader die vervolgens in strijd met de meest elementaire mensenrechten 12 jaar in eenzaamheid moet worden opgesloten. Waarschijnlijk hebben ze gehoopt dat hij gek zou worden. Overigens gaf de documentaire ook aan dat het officiële standpunt van de VS is dat men "niet weet" of Israel een nucleaire macht is. Als men de waarheid zou zeggen - dat men het wel weet - dan zou n.l. de financiële hulp aan Israel gestaakt moeten worden. Dit volgens de wetten van de VS die dus in wezen bewust door de politiek overtreden worden.

plexus
23-12-03, 08:53
..deze dingen gebeuren nu eenmaal in een militaire-apartheidsstaat! Zou misschien anders zijn als Israel een democratie was... :slaap:

Mouzie
23-12-03, 08:57
Precies Simon. Die Engelse wetenschapper die zei inderdaad dat de VS doet alsof ze van niks weten. Zij kunnen hierachter schuilen omdat de zionisten nooit een kernwapen hebben getest. Iedereen die er 1 heeft en em niet getest heeft zou volgens de Politieke denkwijze van de VS GEEN kernmacht zijn. Het frapante van het geheel is wel dat zij vele landen bestempelen tot "as van het kwaad" puur gebaseerd op verdenkingen want Irak en Iran en Syrie hebben nooit kernwapens getest (aangezien ze die niet eens hebben).

Verder hebben de zionisten nooit het akkoord ondertekend waarin wordt beloofd dat men geen kernwapens zal bezitten/vervaardigen/verkopen.

Het wordt tijd dat de mensen hun ogen openen. Ik heb het niet over standaard burgers, uit de enquetes is gebleken dat zij WEL hun ogen open hebben. Het is nu tijd dat de overheden hun ogen openen!!

mark61
23-12-03, 12:29
Oh, Pakistan, India, Japan, Zuid-Afrika hebben ook kernwapens. En Brazilië heeft verklaard er in een paar maanden één te kunnen maken. Dat kan elk land met een gemiddelde technische kennis en toegang tot uranium. Zou me niet verbazen als pakweg Australië er ook een heeft.

Maar goed, dat is niet in het MO en het zijn (muv Pakistan) geen moslims. Yep.

ZbaqZbaq
23-12-03, 12:55
Geplaatst door mark61
Oh, Pakistan, India, Japan, Zuid-Afrika hebben ook kernwapens. En Brazilië heeft verklaard er in een paar maanden één te kunnen maken. Dat kan elk land met een gemiddelde technische kennis en toegang tot uranium. Zou me niet verbazen als pakweg Australië er ook een heeft.

Maar goed, dat is niet in het MO en het zijn (muv Pakistan) geen moslims. Yep.

correctie.....Z-Afrika HAD kernwapens...nu niet meer.

voor het eind van de appartjeid hebben ze alle wapens ontmanteld en is het kernwapen programma opgedoekt.

Want stel je toch eens voor....een neger met een A-Bom....dat wil het westen natuurlijk niet hebben. Dan nog te bedenken dat het ANC dat op het punt stond de macht te krijgen banden had met Libië omdat deze hun vrijheidsstrijd altijd gestuend heeft.

mark61
23-12-03, 12:59
Geplaatst door ZbaqZbaq
correctie.....Z-Afrika HAD kernwapens...nu niet meer.

voor het eind van de appartjeid hebben ze alle wapens ontmanteld en is het kernwapen programma opgedoekt.

Want stel je toch eens voor....een neger met een A-Bom....dat wil het westen natuurlijk niet hebben. Dan nog te bedenken dat het ANC dat op het punt stond de macht te krijgen banden had met Libië omdat deze hun vrijheidsstrijd altijd gestuend heeft.

Maar die KENNIS nemen ze ze niet meer af. Kwestie van een paar maanden. En is Powell geen neger met een kernwapen? Hoewel, hij ziet wel wat bleek de laatste tijd...

sjo
23-12-03, 13:17
Je moet Libie en Israel ook niet met dezelfde maat willen meten.

groeten
sjo

lennart
23-12-03, 13:26
Inderdaad... Israel is een fascistisch apartheidssysteem op basis van een expansionistische rascistische ideologie met een van de sterkste legers ter wereld, terwijl Libie een derde wereld land is met vierde rangse militaire bewapening. Israel is inderdaad veel gevaarlijker :(

ronald
23-12-03, 13:57
Geplaatst door Mouzie
Precies Simon. Die Engelse wetenschapper die zei inderdaad dat de VS doet alsof ze van niks weten. Zij kunnen hierachter schuilen omdat de zionisten nooit een kernwapen hebben getest. Iedereen die er 1 heeft en em niet getest heeft zou volgens de Politieke denkwijze van de VS GEEN kernmacht zijn. Het frapante van het geheel is wel dat zij vele landen bestempelen tot "as van het kwaad" puur gebaseerd op verdenkingen want Irak en Iran en Syrie hebben nooit kernwapens getest (aangezien ze die niet eens hebben).

Verder hebben de zionisten nooit het akkoord ondertekend waarin wordt beloofd dat men geen kernwapens zal bezitten/vervaardigen/verkopen.

Het wordt tijd dat de mensen hun ogen openen. Ik heb het niet over standaard burgers, uit de enquetes is gebleken dat zij WEL hun ogen open hebben. Het is nu tijd dat de overheden hun ogen openen!!


Dat Irak, Iran en Syrië wel worden aangepakt door de internationale gemeenschap is omdat ze zulke grote bekken hebben. Pure macho indoctrinatie praktijken om internationale eisen naar hun wil te krijgen. Als het Westen dat soort mentaliteit beter zouden kennen, dan zouden ze het met een korreltje zout moeten nemen. Puur een grote bek; als het erop aan komt... Die verdenkingen hebben ze aan zichzelf te danken. Dit is was "ze", niet jij begrijp ik, bestempelen tot as van het kwaad.

Israël heeft gezegd dat nooit als eerste kernwapens zal gebruiken. Dat impliceert dat ze het zouden bezitten. Een accoord niet ondertekenen....kijk maar eerst wat dat inhoudt. Islamitische landen zouden daar maar wat blij om zijn. Israëls beleid en bestaan is dan zo beslecht. Dit standpunt is niet anders dan andere kernmachten dat hebben.

De term "klokkenluider" is misleidend. Een klokkenleider is een persoon die misstanden in de publiciteit brengt. Deze man heeft niets anders gedaan dan geheimen publiceren. In geen enkel ander land wordt zoiets geaccepteerd. Hier doet men het voorkomen alsof Israel iets tégen haar eigen inwoners onderneemt. De onderliggende gedachten is natuurlijk het standpunt van vijandig gezinde machten t.o.v. Israël. Natuurlijk zijn zij er tegen dat Israël kernwapens zou bezitten. Het liefts mag zij zichzelf opdoeken.

ronald
23-12-03, 13:59
Geplaatst door lennart
Inderdaad... Israel is een fascistisch apartheidssysteem op basis van een expansionistische rascistische ideologie met een van de sterkste legers ter wereld, terwijl Libie een derde wereld land is met vierde rangse militaire bewapening. Israel is inderdaad veel gevaarlijker :(




Och gut o gut o gut.....onze ex-koloniale mensheidredder aan het woord.

freya
23-12-03, 14:44
Ronald , ik vind het wel heel knap van je hoor hoe je werkelijk alles wat Israel doet denkt te kunnen goed praten :duim:




Hoeveel schuift dat nou?


:moe:

Al Sawt
23-12-03, 14:53
Geplaatst door ronald


Israël heeft gezegd dat nooit als eerste kernwapens zal gebruiken. Dat impliceert dat ze het zouden bezitten. Een accoord niet ondertekenen....kijk maar eerst wat dat inhoudt. Islamitische landen zouden daar maar wat blij om zijn. Israëls beleid en bestaan is dan zo beslecht. Dit standpunt is niet anders dan andere kernmachten dat hebben.
. Ronald, denk je echt dat de bestaan van Israel door haar kernwapens verzekerd is?

Ik dacht het niet. Met de juiste wapens en strategie, kun je de Israelische kernarsenaal met gemak uitschakelen.

jaja
23-12-03, 15:14
Geplaatst door Al Sawt
Ronald, denk je echt dat de bestaan van Israel door haar kernwapens verzekerd is?

Ik dacht het niet. Met de juiste wapens en strategie, kun je de Israelische kernarsenaal met gemak uitschakelen. vertel die taktiek dan maar even aan het pentagon, want de atoomwapens zijn één van de belangrijkste redenen dat er niet tegen Noord Korea wordt opgetreden .... En als de Vs er al huiverig voor is een kleine atoommacht aan te vallen, dan is het anderen echt niet gegeven. De legers van Egypte, Saudi Arabië etc zijn echt niet in staat tot die precisie waar jij van uit lijkt te gaan.

lennart
23-12-03, 15:16
Israel threatens to shoot down Egyptian drones spying on nuclear, missile sites
21-12-2003

Israel has threatened to shoot down Egyptian drones spying on a nuclear facility and a ballistic missile site, The Sunday Times reported. Israeli sources claim that the flights contravene a peace treaty, signed in 1979 between the two sides.

“We’ll raise the urgent issue of their spy flights for sure,” said one Israeli source. “However, we know that they may stop them only when we intercept the intruders, and that will not take long.”

Egypt’s unmanned aerial vehicles (UAV) have been seen in recent weeks over Israel’s nuclear research facilities at Nahal Sorek and the test site for Israel’s advanced ballistic missiles in Palmahim, south of Tel Aviv.

The Egyptian flights, in turn, are causing concern in Israel. “We’re worried about them,” said an Israeli military source. (Albawaba.com)

jaja
23-12-03, 15:23
Geplaatst door lennart
Israel threatens to shoot down Egyptian drones spying on nuclear, missile sites
21-12-2003

Israel has threatened to shoot down Egyptian drones spying on a nuclear facility and a ballistic missile site, The Sunday Times reported. Israeli sources claim that the flights contravene a peace treaty, signed in 1979 between the two sides.

“We’ll raise the urgent issue of their spy flights for sure,” said one Israeli source. “However, we know that they may stop them only when we intercept the intruders, and that will not take long.”

Egypt’s unmanned aerial vehicles (UAV) have been seen in recent weeks over Israel’s nuclear research facilities at Nahal Sorek and the test site for Israel’s advanced ballistic missiles in Palmahim, south of Tel Aviv.

The Egyptian flights, in turn, are causing concern in Israel. “We’re worried about them,” said an Israeli military source. (Albawaba.com) er vliegen spionage vliegtuigen boven een geheim terrein ... de eigenaar dreigt met het neerschieten van die onbemande vliegtuigen ALS ze er ooit zouden komen. ... vreemd ... geen enkel land in de wereld zou dat toch doen ... spionagevliegtuigen zijn toch overal welkom? :lekpuh: :lekpuh: :lekpuh:

Griekenland arresteert vliegtuigspotters die foto's nemen van vliegtuigen die door open luchtruim vliegen ... wat denk je dat griekenland doet als er een spionagevliegtuig (onaangekondigd) over een geheime basis vliegt? (of tenminste zal proberen te doen...?:))

lennart
23-12-03, 15:37
Nou ... Israel meent wel het recht te hebben met jachtvliegtuigen elke dag Libanon binnen te dringen...

Maar het was meer een reactie op jouw domme opmerking dat de legers van Egypte en Saudi Arabie niet in staat zouden zijn tot een dergelijke operatie.

jaja
23-12-03, 15:42
Geplaatst door lennart
Nou ... Israel meent wel het recht te hebben met jachtvliegtuigen elke dag Libanon binnen te dringen...

Maar het was meer een reactie op jouw domme opmerking dat de legers van Egypte en Saudi Arabie niet in staat zouden zijn tot een dergelijke operatie. zoals ik al zei ... ze zullen het proberen ... soms lukt het om spionage vliegtuigen neer te schieten .. soms niet ...
Overigens de eerste spionage vluchten boven Dimona zijn uitgevoerd door amerikaanse U2's. Dimona is namelijk opgezet tegen de wil van de amerikanen ... het waren de Fransen (zoals zo vaak ...:)) die de Israeli's de technologie hebben gegeven en hebben geholpen met de bouw. Later zijn er amerikaanse wapeninspecteurs geweest ... maar - naar men zegt - zijn die professioneel "voor het lapje" gehouden. Het was allemaal in de tijd dat Israel nog meer op Europa bouwde en minder op de amerikaanse regering. Dat veranderde allemaal pas in de jaren 60.

Zwarte Schaap
23-12-03, 15:55
Geplaatst door jaja
zoals ik al zei ... ze zullen het proberen ... soms lukt het om spionage vliegtuigen neer te schieten .. soms niet ...

Ik snap niet dat ze dreigen, een voertuig dat over je land zonder toestemming vliegt en dan nog voor spionagedoeleinden, is met alle recht van de wereld neer te schieten. Waarom die publicatie?


Dimona is namelijk opgezet tegen de wil van de amerikanen ... het waren de Fransen (zoals zo vaak ...:)) die de Israeli's de technologie hebben gegeven en hebben geholpen met de bouw. Later zijn er amerikaanse wapeninspecteurs geweest ... maar - naar men zegt - zijn die professioneel "voor het lapje" gehouden. Het was allemaal in de tijd dat Israel nog meer op Europa bouwde en minder op de amerikaanse regering. Dat veranderde allemaal pas in de jaren 60. Dat geloof ik niet. Zonder toestemming en hulp van de USA kan israel niets. Ik geloof eerder dat de Amerikanen aan hun imago dachten en het leveren van matrialen aan andere landen overlieten. Sterker nog, zonder amerikaanse wetenschappers zou het niet eens gelukt zijn. Dat is wat ik denk.

lennart
23-12-03, 16:09
Nou ZS ik heb ook de documentaire van de BBC gezien... De Gaulle leverde die nucleaire centrale... waarschijnlijk om zo steun te krijgen voor de invasie in 1953(?) van Egypte. Toen Eisenhouwer daar achter kwam, stuurde hij inspectuers.. maar die zijn dus om de tuin geleid.

Allemaal dankzij de "vredesduif" Peres.

mark61
23-12-03, 16:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap niet dat ze dreigen, een voertuig dat over je land zonder toestemming vliegt en dan nog voor spionagedoeleinden, is met alle recht van de wereld neer te schieten. Waarom die publicatie?

Dat is om zich in te dekken mochten ze ooit per ongeluk een Arabisch passagiersvliegtuig uit de lucht schieten. 'oh, dach dat t zo'n Egyptische drone was'

Enne, toen was er nog die kerncentrale in Irak die even werd platgebombardeerd door een toevallig passerend Israelisch vliegtuig. Ook Frans, geloof ik.

jaja
23-12-03, 16:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap niet dat ze dreigen, een voertuig dat over je land zonder toestemming vliegt en dan nog voor spionagedoeleinden, is met alle recht van de wereld neer te schieten. Waarom die publicatie? ter voorkoming van een rel. Egypte doet aan toenadering. Neerschieten van een onbemand vliegtuig is dan zo pijnlijk ...gezichtsverlies etc etc.


Dat geloof ik niet. Zonder toestemming en hulp van de USA kan israel niets. Ik geloof eerder dat de Amerikanen aan hun imago dachten en het leveren van matrialen aan andere landen overlieten. Sterker nog, zonder amerikaanse wetenschappers zou het niet eens gelukt zijn. Dat is wat ik denk. tja, dan zou ik me maar eens wat meer in Dimona en Vanunu verdiepen .. echt onderzoek doen. Dan leer je de historische feiten ...

Nogmaals in de jaren 50 ging Israel vooral samen met Europa (Frankrijk / Engeland vooral) - zie ook bijvoorbeeld de 1956 oorlog ... waar Amerika de drie landen tot de orde roept.

Zwarte Schaap
23-12-03, 16:27
Geplaatst door jaja
ter voorkoming van een rel. Egypte doet aan toenadering. Neerschieten van een onbemand vliegtuig is dan zo pijnlijk ...gezichtsverlies etc etc.

Het wordt alleen gezichtsverlies als israel bekend maakt dat ze neergeschoten zijn. Israel heeft het gewoon in de hand hoe ze daar publicitair mee omgaan.

Het wil er bij niet ingaan dat israel zulke vliegtuigen toestaat, het zou net zo makkelijk als wapen gebruikt kunnen worden, toch? Mensen die de grens overtseken worden neergehaald maar onbemande vliegtuigen mogen gerust overvliegen. Ja ..ja ..

En over amerika kun je me van alles vertellen, maar ik geloof geen zak van hun bedoelingen. De geschiedenis heeft dat al genoeg bewezen.

jaja
23-12-03, 16:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het wordt alleen gezichtsverlies als israel bekend maakt dat ze neergeschoten zijn. Israel heeft het gewoon in de hand hoe ze daar publicitair mee omgaan.

Het wil er bij niet ingaan dat israel zulke vliegtuigen toestaat, het zou net zo makkelijk als wapen gebruikt kunnen worden, toch? Mensen die de grens overtseken worden neergehaald maar onbemande vliegtuigen mogen gerust overvliegen. Ja ..ja ..

En over amerika kun je me van alles vertellen, maar ik geloof geen zak van hun bedoelingen. De geschiedenis heeft dat al genoeg bewezen. http://www.globalsecurity.org/wmd/world/israel/dimona_intro.htm

enjoy ...

Al Sawt
23-12-03, 16:39
Geplaatst door jaja
vertel die taktiek dan maar even aan het pentagon, want de atoomwapens zijn één van de belangrijkste redenen dat er niet tegen Noord Korea wordt opgetreden .... En als de Vs er al huiverig voor is een kleine atoommacht aan te vallen, dan is het anderen echt niet gegeven. De legers van Egypte, Saudi Arabië etc zijn echt niet in staat tot die precisie waar jij van uit lijkt te gaan. Jaja, je begaat een stomme fout door N-Korea en Israel met elkaar te vergelijken.

Noord Korea, heeft de mes op de hals van haar zuidelijke buur gezet. Door 1000en artillerie stukken op Seuol te richten, die een salvo van 500.000 granaten af kunnen vuren. Ook heeft Noord-Korea de geografische diepte, om haar een gigantische leger, wapens en krachten strategisch te verspreiden.

Ook is ze niet omringd door vijandelijke buurlanden(met gigantische lege ruimtes) en hoeft daarom niet op 4 fronten te gelijk te vechten.

Voorts kan Noord-Korea, dankzij haar grote oppervlaktes en bergketens met gemak, een vijandelijke aanval af slaan. En de vijand moet met een grote overmacht komen, om de Noord-Koreaanse strategische strijdkrachten(nucleaire strijdmacht) uit te schakelen.

Zie hier de dilemma van de Pentagon.

In vergelijking met de vijanden van NK, hebben de vijanden van Israel het gelukkig makkelijk.

Israel is omringd door vijanden en al haar militaire basisen, zijn binnen de bereik van de tactische(lees korte afstand)artillerie. Israel mag over een geavanceerde en sterke leger beschikken, maar niet over een onverslaanbare macht. Het land is niet instaat om een oorlog lang vol te houden. Omdat ze niet over een grote oppervlakte beschikt. Want al haar basisen liggen binnen de bereik van de vijandelijke geschut. Ook zijn de machtscentra`s van haar vijanden over een te groot gebied verspreidt. Een veldkanon met bereik van 20km, kan vanuit de Jordaanse grens Tel Aviv met gemak bereiken.

En mochten we falen in het uitschakelen van de Israelische nucleaire arsenaal, dan kunnen we altijd de manier van het leveren van die wapens beletten.

Zo kunnen we de bewegingsruimte van de Israelische luchmacht flink beperken. Dankzij de moderne grond-lucht raketten. Want die hebben een bereik van 400km en kunnen 250km diep in de Jordaanse woestijn, de hele Israelische luchtruim uitkammen en schoonvegen. En ze zijn ooknog instaat om balistische raketten, in de derde trap uit te schakelen. Hiermee heb je de complete strategische strijdmacht van Israel kapot gemaakt.

En jaja, voor dergelijke strategie hoef je heus geen nieuwe wapens voor te hebben. Kijk maar naar Syrie, die nog verouderde wapens heeft dan Egypte en SA. Maar wel degelijk instaat is om de Israelische strijdmacht een keiharde klap toe te dienen. Syrie heeft duizenden scuds op Israel gericht, met de doel om haar basisen uit te schakelen en de Israelische aanvoer van nieuw materiaal te verstoren.

Zie hier de dilemma van Israel!


Ooit zullen ze heel erg spijt krijgen, waarom ze niet voor Oeganda optie hebben gekozen!

Zwarte Schaap
23-12-03, 16:43
Geplaatst door jaja
http://www.globalsecurity.org/wmd/world/israel/dimona_intro.htm

enjoy ...

Ik heb het even snel gelezen.


Israel may have developed a nuclear weapons capability incorporating enriched uranium. Up to 100 kilograms of enriched uranium missing from a facility at Apollo, Pennsylvania , are believed to have been taken to Israel, although other reports suggest that much of the material was recovered from the floors and ventilation ducts of the plant when it was decommissioned. In 1968, 200 tons of uranium ore disappeared from a ship in the Mediterranean Sea and probably diverted to Israel.


Officieel weet amerika van niets, toch? Dat is wat ik bedoel.

Al Sawt
23-12-03, 16:45
Geplaatst door lennart
Nou ZS ik heb ook de documentaire van de BBC gezien... De Gaulle leverde die nucleaire centrale... waarschijnlijk om zo steun te krijgen voor de invasie in 1953(?) van Egypte. Toen Eisenhouwer daar achter kwam, stuurde hij inspectuers.. maar die zijn dus om de tuin geleid.

Allemaal dankzij de "vredesduif" Peres. Lennart, volgens mij was het niet de Gaulle die Israel de nucleaire capacititeiten heeft geleverd, maar een van zijn socialistische(?) voorgangers. De Gaulle, die had een wapenboycot op Israel afgekondigd.

Het was trouwens President Kennedy, die tegen de Israelische nucleaire aspiraties was. Omdat ie vreesde voor een nucleaire wapenwedloop in de MO.

jaja
23-12-03, 16:49
Geplaatst door Al Sawt
Jaja, je begaat een stomme fout door N-Korea en Israel met elkaar te vergelijken.

Noord Korea, heeft de mes op de hals van haar zuidelijke buur gezet. Door 1000en artillerie stukken op Seuol te richten, die een salvo van 500.000 granaten af kunnen vuren. Ook heeft Noord-Korea de geografische diepte, om haar een gigantische leger, wapens en krachten strategisch te verspreiden.

Ook is ze niet omringd door vijandelijke buurlanden(met gigantische lege ruimtes) en hoeft daarom niet op 4 fronten te gelijk te vechten.

Voorts kan Noord-Korea, dankzij haar grote oppervlaktes en bergketens met gemak, een vijandelijke aanval af slaan. En de vijand moet met een grote overmacht komen, om de Noord-Koreaanse strategische strijdkrachten(nucleaire strijdmacht) uit te schakelen.

Zie hier de dilemma van de Pentagon.

In vergelijking met de vijanden van NK, hebben de vijanden van Israel het gelukkig makkelijk.

Israel is omringd door vijanden en al haar militaire basisen, zijn binnen de bereik van de tactische(lees korte afstand)artillerie. Israel mag over een geavanceerde en sterke leger beschikken, maar niet over een onverslaanbare macht. Het land is niet instaat om een oorlog lang vol te houden. Omdat ze niet over een grote oppervlakte beschikt. Want al haar basisen liggen binnen de bereik van de vijandelijke geschut. Ook zijn de machtscentra`s van haar vijanden over een te groot gebied verspreidt. Een veldkanon met bereik van 20km, kan vanuit de Jordaanse grens Tel Aviv met gemak bereiken.

En mochten we falen in het uitschakelen van de Israelische nucleaire arsenaal, dan kunnen we altijd de manier van het leveren van die wapens beletten.

Zo kunnen we de bewegingsruimte van de Israelische luchmacht flink beperken. Dankzij de moderne grond-lucht raketten. Want die hebben een bereik van 400km en kunnen 250km diep in de Jordaanse woestijn, de hele Israelische luchtruim uitkammen en schoonvegen. En ze zijn ooknog instaat om balistische raketten, in de derde trap uit te schakelen. Hiermee heb je de complete strategische strijdmacht van Israel kapot gemaakt.

En jaja, voor dergelijke strategie hoef je heus geen nieuwe wapens voor te hebben. Kijk maar naar Syrie, die nog verouderde wapens heeft dan Egypte en SA. Maar wel degelijk instaat is om de Israelische strijdmacht een keiharde klap toe te dienen. Syrie heeft duizenden scuds op Israel gericht, met de doel om haar basisen uit te schakelen en de Israelische aanvoer van nieuw materiaal te verstoren.

Zie hier de dilemma van Israel!


Ooit zullen ze heel erg spijt krijgen, waarom ze niet voor Oeganda optie hebben gekozen! eeehh ... ik ben blij dat jij niet in de generale staf zit ... want dit is echt dermate simplistisch gedacht dat ik bang ben dat jij echt minimaal 95 atoombommen op allerlei steden in het MO zou laten regenen. Dit is geen strategie, maar dit is een loterij waarbij je nog minder kans op de hoofdprijs hebt als in de Staatsloterij.

Syrië heeft elke slag verloren. Ze hebben "succes" geboekt tijdens de Libanon-invasie van Sharon doordat ze in staat waren de aanval van Israel te vertragen. Niet tegen houden, alleen maar vertragen. Dat was een schok voor Israel. (Overigens is in diezelfde oorlog het ondoordringbaar geachte luchtverdedigingsschild (van Sovjet makelij) van de Syriers aan flarden gereten door de Israeli's...) Dat was echter geen fysieke klap, maar een psychologische ...

De precisie van de syrische wapens is van dien aard dat ze een barrage op een doelwit moeten leggen en hopen dat één van granaten raak is. En daarmee wil je in één klap nucleaire opslagplaatsen uitschakelen?
Zeg maar gedag tegen Damaskus, Aleppo, etc. .... en dat zou doodzonde zijn, want Aleppo vind ik één van de heerlijkste steden op aarde. Kortom, jij blijft maar mooi geloven in je strategie .. ik ben blij dat de syrische generale staf gelukkig iets beter technisch onderlegd is en dat soort gokwerk achterwege laat ....

jaja
23-12-03, 16:52
Geplaatst door Al Sawt
Lennart, volgens mij was het niet de Gaulle die Israel de nucleaire capacititeiten heeft geleverd, maar een van zijn socialistische(?) voorgangers. De Gaulle, die had een wapenboycot op Israel afgekondigd.

Het was trouwens President Kennedy, die tegen de Israelische nucleaire aspiraties was. Omdat ie vreesde voor een nucleaire wapenwedloop in de MO. klopt, de meer innige band tussen de amerikaanse regering en Israel komt pas onder Lyndon B. Johnson en Nixon.

Zwarte Schaap
23-12-03, 16:52
Geplaatst door lennart
Nou ZS ik heb ook de documentaire van de BBC gezien... De Gaulle leverde die nucleaire centrale... waarschijnlijk om zo steun te krijgen voor de invasie in 1953(?) van Egypte. Toen Eisenhouwer daar achter kwam, stuurde hij inspecteurs.. maar die zijn dus om de tuin geleid.

Allemaal dankzij de "vredesduif" Peres.

Een president is maar een puppet. De amerikaanse inspecteurs laten zich wel al te makkelijk om de tuin leiden, mischien wilden ze ook wel om de tuin geleid worden.

Julien
23-12-03, 16:53
Geplaatst door Al Sawt
Lennart, volgens mij was het niet de Gaulle die Israel de nucleaire capacititeiten heeft geleverd, maar een van zijn socialistische(?) voorgangers. De Gaulle, die had een wapenboycot op Israel afgekondigd.

Het was trouwens President Kennedy, die tegen de Israelische nucleaire aspiraties was. Omdat ie vreesde voor een nucleaire wapenwedloop in de MO.

Dit klopt. De Gaulle heeft verschillende keren Israel op de vingers getikt. De Gaulle zei al heel vroeg dat Israel een gevaar was voor de vrede in het Midden-Oosten.

Frankrijk (Chirac) is overigens de grootste financierder van de Palestijnse staat (de PLO dan) binnen Europa, zo niet binnen de wereld.

lennart
23-12-03, 16:53
Ahja.. je hebt gelijk. Al was Eisenhower ook geen Israel fan.. hij wilde na de Suez crisis een wapenembargo instellen tegen Israel, maar dat is uiteindelijk niet door gegaan door de Amerikaanse Joodse lobby.

Kennedy was trouwens wel de eerste Amerikaanse president die wapens leverde aan Israel.

jaja
23-12-03, 16:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb het even snel gelezen.




Officieel weet amerika van niets, toch? Dat is wat ik bedoel. en als je ook nog even naar het jaartal kijkt ... dan zie je dat dit allemaal in de tweede helft van de jaren 60 speelt. De bouw vindt plaats eind jaren 50 ... en is frans, net als in Irak .... hier word ik zo moe van .. de wereld moet zwart wit zijn ... helaas ... nee dus ...

lennart
23-12-03, 16:55
Geplaatst door Julien
Frankrijk (Chirac) is overigens de grootste financierder van de Palestijnse staat (de PLO dan) binnen Europa, zo niet binnen de wereld.

Ja vind je het gek. Ik heb daar in Parijs wel 3 massa demonstraties gezien tegen de bezetting van Israel. En dan stonden de straten letterlijk vol.

jaja
23-12-03, 16:57
Geplaatst door lennart
Ja vind je het gek. Ik heb daar in Parijs wel 3 massa demonstraties gezien tegen de bezetting van Israel. En dan stonden de straten letterlijk vol. ... ik denk eerder dat geld een rol speelt ... er is gewoon meer te verdienen ... Frankrijk's wapen en technologie overdracht aan derden wordt NOOIT door morele overwegingen beinvloed, alleen door economische - en het maakt wat betreft niets uit of er een rechtse of linkse regering aan de macht is.

Zwarte Schaap
23-12-03, 17:04
Geplaatst door jaja
en als je ook nog even naar het jaartal kijkt ... dan zie je dat dit allemaal in de tweede helft van de jaren 60 speelt. De bouw vindt plaats eind jaren 50 ... en is frans, net als in Irak .... hier word ik zo moe van .. de wereld moet zwart wit zijn ... helaas ... nee dus ...

Ik heb je al gezegd dat amerika dat waarschijnlijk aan de fransen overliet om haar neutrale rol en imago niet te beschadigen. Overigen is de eerste atoombom van frankrijk pas in 1960 in de sahara getest. Ik geloof ook niet dat de fransen zoveel technische knowhow hadden om dat maar meteen te kunnen exporteren. De export moet wel met medeweten van de amerikanen op touw zijn gezet.

Bekende trucje trouwens wat vaak herhaald is. De amerikanen hebben zelfs via Israel wapens aan Iran geleverd. Dus kom mij nu niet in slaap sussen, ik sluit geen ene mogelijkheid uit en zeker niet als het voor de hand ligt.

Julien
23-12-03, 17:34
Geplaatst door jaja
... ik denk eerder dat geld een rol speelt ... er is gewoon meer te verdienen ... Frankrijk's wapen en technologie overdracht aan derden wordt NOOIT door morele overwegingen beinvloed, alleen door economische - en het maakt wat betreft niets uit of er een rechtse of linkse regering aan de macht is.

Frankrijk is gewoon erg begaan met de situatie in het Midden-Oosten. Dat is natuurlijk niet vreemd, want bijna het hele Midden-Oosten is Frans beinvloedt.

Marokko, Algerije, Tunesie, delen van Turkije, Libanon, Syrie

In al deze landen wordt nog door veel mensen Frans gesproken en Chirac heeft een zeer goede reputatie daar. Hij kan het dus niet maken om zionistische praatjes te houden, en niet te vergeten een groot gedeelte van de Fransen is afkomstig uit bovenstaande landen.

Zwarte Schaap
23-12-03, 17:49
Geplaatst door Julien
Frankrijk is gewoon erg begaan met de situatie in het Midden-Oosten. Dat is natuurlijk niet vreemd, want bijna het hele Midden-Oosten is Frans beinvloedt.

Marokko, Algerije, Tunesie, delen van Turkije, Libanon, Syrie

In al deze landen wordt nog door veel mensen Frans gesproken en Chirac heeft een zeer goede reputatie daar. Hij kan het dus niet maken om zionistische praatjes te houden, en niet te vergeten een groot gedeelte van de Fransen is afkomstig uit bovenstaande landen.

Het enige waar frankijk omgeeft is haar eigen belangen. Zodra die tot een andere houding nopen draait frankrijk als het moet 180 graden.

ronald
23-12-03, 19:09
Geplaatst door freya
Ronald , ik vind het wel heel knap van je hoor hoe je werkelijk alles wat Israel doet denkt te kunnen goed praten :duim:




Hoeveel schuift dat nou?


:moe:



Mens, sinds wanneer denk jij eigenlijk te kunnen beslissen wat een ander land met een staatsburger moet doen die dat land in gevaar brengt? Alleen omdat jij die informatie kan gebruiken wordt hij nu een martelaar? Erg gulzig gedacht.

Sinds wanneer ben jij gespecialiserd in militair strafrecht? Daar hebben we hier toch mee te maken? Of het nu in je simpele oplossingen past of niet. Ik begrijp dat je de Israelisch autonoomschap al hebt ontnomen, alleen.... vertel het de Israeliers nog even...

Zwarte Schaap
23-12-03, 19:26
Geplaatst door ronald
Mens, sinds wanneer denk jij eigenlijk te kunnen beslissen wat een ander land met een staatsburger moet doen die dat land in gevaar brengt? Alleen omdat jij die informatie kan gebruiken wordt hij nu een martelaar? Erg gulzig gedacht.

Sinds wanneer ben jij gespecialiserd in militair strafrecht? Daar hebben we hier toch mee te maken? Of het nu in je simpele oplossingen past of niet. Ik begrijp dat je de Israelisch autonoomschap al hebt ontnomen, alleen.... vertel het de Israeliers nog even...

Nou je het toch over rechten hebt, wat dacht je van het schenden van de soevereiniteit van Italie? Ontvoering op Italiaanse bodem.

Al Sawt
24-12-03, 00:51
Geplaatst door ronald
[B]Mens, sinds wanneer denk jij eigenlijk te kunnen beslissen wat een ander land met een staatsburger moet doen die dat land in gevaar brengt? Alleen omdat jij die informatie kan gebruiken wordt hij nu een martelaar? Erg gulzig gedacht.

[B] Volgens Ronald, mogen alle mensenrechten organisaties stoppen met hun werk. Volgens Ronald mag de VN verdrag van de rechten van de mens in de prullebak gegooid worden.

Omdat niemand mag beslissen wat een land met haar staatsburgers mag doen.

Die pro-Israeliers verliezen elk vorm van ethisch gevoel als zij Israel verdedigen.

Al Sawt
24-12-03, 01:29
Geplaatst door jaja
eeehh ... ik ben blij dat jij niet in de generale staf zit ... want dit is echt dermate simplistisch gedacht dat ik bang ben dat jij echt minimaal 95 atoombommen op allerlei steden in het MO zou laten regenen. Dit is geen strategie, maar dit is een loterij waarbij je nog minder kans op de hoofdprijs hebt als in de Staatsloterij. Je kan smalend reageren en alle feiten en zaken die belangrijk zijn voor landsverdediging wegvuiwen, maar het wordt overal zo gezien.

Want met de huidige wapens van Egypte en SA, zou je de Israelische luchtruim schoon kunnen vegen. Met de artillerie systemen van Egypte, SA en Syrie, kun je de complete militaire basisen van Israel uit schakelen.

Dat Israel een kleine onderzeeboot vloot met nucleaire wapens heeft uitgerust, staaft mijn stelling. Want de nucleaire arsenaal van Israel is zeer kwestbaar.

En denk je echt dat Israel haar nucleaire wapens zal inzetten, met het besef dat een chemische/biologische/nucleaire variant van de Masada in de verschiet ligt? Vertel me eens Jaja?


Geplaatst door jaja
Syrië heeft elke slag verloren. Ze hebben "succes" geboekt tijdens de Libanon-invasie van Sharon doordat ze in staat waren de aanval van Israel te vertragen. Niet tegen houden, alleen maar vertragen. Dat was een schok voor Israel. (Overigens is in diezelfde oorlog het ondoordringbaar geachte luchtverdedigingsschild (van Sovjet makelij) van de Syriers aan flarden gereten door de Israeli's...) Dat was echter geen fysieke klap, maar een psychologische ...

De precisie van de syrische wapens is van dien aard dat ze een barrage op een doelwit moeten leggen en hopen dat één van granaten raak is. En daarmee wil je in één klap nucleaire opslagplaatsen uitschakelen?
Zeg maar gedag tegen Damaskus, Aleppo, etc. .... en dat zou doodzonde zijn, want Aleppo vind ik één van de heerlijkste steden op aarde. Kortom, jij blijft maar mooi geloven in je strategie .. ik ben blij dat de syrische generale staf gelukkig iets beter technisch onderlegd is en dat soort gokwerk achterwege laat .... Een nucleaire aanval op Allepo en Damascus, betekent een nucleaire fall out op Israel. Want tactische atoombommen bestaan gelukkig niet.

Voorts, heb ik al zelf duidelijk gemaakt dat de Syrische militaire materiaal zeer verouderd is. Wat dat betreft is het geen discussie-punt.

Maar de ballistische raketten van Syrie, die zijn wel degelijk accuraat. Accuraat in de zin, dat ze instaat zijn om de oppervlakte van een basis kunnen raken. Zie de Iraakse voltreffer tijdens de Golfoorlog in Dahran.
En barrage zullen ze niet nodig hebben, aangezien een raketkop met beton gevuld wordt, om de accuratie te verbeteren. En met de prettige neveneffect dat het ook nog eens de penetratie van de doelwit vergroot.
Om de luchtmachtbasisen uit te schakelen, heeft Syrie haar scuds met cluster en FAE bommen uitgerust.

De Syriers vergaren hun informatie over de ligging van de Israelische strijdkrachten, doormiddel van spionage vluchten door MIG 25.

En in oorlogstijd, kun je gerust een ballon met electronische en geleidings apparatuur, net onder de stratosfeer laten hangen om Israel uit te kamen. Vanaf die hoogte, lijkt Israel even zo groot als mijn voortuin vanuit de zolderkamer gezien.

Voorts heeft Syrie, de zwakte van haar luchtverdediging gecompenseert door de belangrijke en strategische objecten ondergronds te brengen.

Jaja, heb je enig idee wat er met de verouderde luchtdoel raketten gebeurd zijn? Die zijn mooi langs de Golan opgesteld, om ze in de oorlogstijd 'diep' in de Israelische luchtruim te schieten. Met het doel om de anti-raketverdediging van Israel te misleiden. Want die sam`s zijn qua lengte en radarreflectie even groot als de scuds die op Israel gericht zijn. Van die ondoordringbaar geachte luchtverdedigingsschild(van Amerikaanse makelij) zal er niets meer over blijven. Met dank aan de technisch onderlegd generale staf van Syrie.

De voortdurende bezetting van Palestina is voor Israel een gokwerk.
En dat zullen ze weten ook!

jaja
24-12-03, 11:55
Geplaatst door Al Sawt
[B]Je kan smalend reageren en alle feiten en zaken die belangrijk zijn voor landsverdediging wegvuiwen, maar het wordt overal zo gezien.

Want met de huidige wapens van Egypte en SA, zou je de Israelische luchtruim schoon kunnen vegen. Met de artillerie systemen van Egypte, SA en Syrie, kun je de complete militaire basisen van Israel uit schakelen. wishful thinking ... militair gezien heb je daar meer voor nodig .. want de israeli's hebben ook wapens (inclusief antiraketsystemen etc. etc. niet voor niets heeft een land als Syrië op dit moment absoluut geen zin in een rondje met Israel. In 1973 kwam Syrië het dichtst in de buurt van Israel. Sinds die tijd is de kloof groter geworden, zeker na het wegvallen het Oostblok.


Dat Israel een kleine onderzeeboot vloot met nucleaire wapens heeft uitgerust, staaft mijn stelling. Want de nucleaire arsenaal van Israel is zeer kwestbaar. het merendeel van de kernwapens staan - volgens de Israel-watchers - niet op de kruisraketten, die mogelijk op de duikboten worden geplaatst, dus de bewijskracht van je argument is gering. Het is wel aan tebevelen zoveel mogelijk diverse mogelijkheden te hebben ... maar dat is standaard strategie.


En denk je echt dat Israel haar nucleaire wapens zal inzetten, met het besef dat een chemische/biologische/nucleaire variant van de Masada in de verschiet ligt? Vertel me eens Jaja? ... en ik dacht dat die arabische staten ze niet hadden ..? Dat beweren ze toch steeds???? :)
Overigens, als die kernwapens worden ingezet dan is Israel toch al verloren, dus de dreiging van arabische massavernietigingswapens is dan beperkt. De kernwapens worden als last resort gezien of als tit-for-tat wapen. Jullie gooien iets ABC-igs op ons, dan krijgen jullie ook zoiets terug. Er is weldegelijk sprake van een "MAD" strategie, die moet voorkomen dat één van beide partijen om wille van een tactisch voordeel zo'n wapen zou inzetten.

Last resort is niet direct aan de orde gezien de relatieve sterkte van de Israel t.o.v. gecombineerde arabische macht. Dat kan (snel) veranderen, maar het is niet direct aan de orde.

Nogmaals de generale stafs in MO zijn niet gek en plegen niet graag zelfmoord. De komende jaren verwacht ik geen arabische avonturen richting Israel.


Een nucleaire aanval op Allepo en Damascus, betekent een nucleaire fall out op Israel. Want tactische atoombommen bestaan gelukkig niet. zo stellig zou ik het niet zeggen. Wat er tactisch tegenwoordig mogelijk is, is omstreden. Maar je hebt gelijk. In principe is een bom op Damascus geen vooruitgang voor Israel ... vandaar dat het vooral een last resort wapen is (als alles toch verloren is, dan gaan jullie met ons mee de hel in. de Van Spijk-oplossing)


Voorts, heb ik al zelf duidelijk gemaakt dat de Syrische militaire materiaal zeer verouderd is. Wat dat betreft is het geen discussie-punt.

Maar de ballistische raketten van Syrie, die zijn wel degelijk accuraat. niet tot op 30 cm ... en dat heb je voor zulk soort bombardementen nodig. Je moet namelijk het wapen raken, anders is het jammer maar helaas.

Accuraat in de zin, dat ze instaat zijn om de oppervlakte van een basis kunnen raken. Zie de Iraakse voltreffer tijdens de Golfoorlog in Dahran. precies ... geen uitschakeling van wapensystemen, alleen veel lawaai en gewonden en doden. En tegenover deze ene treffer stonden hoeveel missers? Dus wil je zeker zijn dat je al je doelen raakt, hoeveel raketten moet je dan afvuren? En wel tegelijkertijd!!!Is logistiek alleen al onmogelijk.


En barrage zullen ze niet nodig hebben, aangezien een raketkop met beton gevuld wordt, om de accuratie te verbeteren. En met de prettige neveneffect dat het ook nog eens de penetratie van de doelwit vergroot.
Om de luchtmachtbasisen uit te schakelen, heeft Syrie haar scuds met cluster en FAE bommen uitgerust.Allereerst je moet raken voordat de vliegtuigen opstijgen ... wat een beetje moeilijk is. Vervolgens, nogmaals, hoeveel heb je er nodig? Verder Israel heeft ook nog VTOL-vliegtuigen ... die hebben geen basis nodig om op te stijgen. Die kunnen opstigen van een middelgrote parkeerplaats.Israel heeft kernkoppen op raketten staan. Kortom, echt dit is een droomwereld waarin je leeft, waar geen enkele eerstejaars kadet ook maar een halve seconde over hoeft na te denken om het als militaire waanzin af te wijzen.


De Syriers vergaren hun informatie over de ligging van de Israelische strijdkrachten, doormiddel van spionage vluchten door MIG 25.

En in oorlogstijd, kun je gerust een ballon met electronische en geleidings apparatuur, net onder de stratosfeer laten hangen om Israel uit te kamen. Vanaf die hoogte, lijkt Israel even zo groot als mijn voortuin vanuit de zolderkamer gezien.

Voorts heeft Syrie, de zwakte van haar luchtverdediging gecompenseert door de belangrijke en strategische objecten ondergronds te brengen. Droom maar vrolijk verder. Nogmaals de militaire slagkracht van Syrië is redelijk, maar is echt geen partij voor het IDF. Als die nu tegen elkaar te velde gaan, dan is het over en sluiten voor het Syrische leger ... waarschijnlijk binnen een week. Ze hebben alleen een kans als echt iedereen mee doet van de arabische wereld, voor alles Egypte. Dat is het enige land dat Israel echt kan uitdagen (met hulp van de Saudi's), maar dan nog zou ik er niet veel geld op zetten ...


Jaja, heb je enig idee wat er met de verouderde luchtdoel raketten gebeurd zijn? Die zijn mooi langs de Golan opgesteld, om ze in de oorlogstijd 'diep' in de Israelische luchtruim te schieten. Met het doel om de anti-raketverdediging van Israel te misleiden. Want die sam`s zijn qua lengte en radarreflectie even groot als de scuds die op Israel gericht zijn. Van die ondoordringbaar geachte luchtverdedigingsschild(van Amerikaanse makelij) zal er niets meer over blijven. Met dank aan de technisch onderlegd generale staf van Syrie.en dat zal een grote verrassing voor Israel zijn. Dat hebben ze nog niet gezien ... daar hebben ze nog niet over nagedacht ... :vreemd:
Israel heeft tegenwoordig de gegevens van alle Russische raketten tot en met de modernste versies ... Het luchtdoelnet van Syrië in de Bekaa vallei - het beste en modernste wat ze hadden - werd in één dag in de libanon oorlog aan flarden gereten terwijl iedereen in de wereld (inclusief veel amerikaanse militairen!) dachten dat het ondoordringbaar was. De verliezen waren minimaal ..


De voortdurende bezetting van Palestina is voor Israel een gokwerk. En dat zullen ze weten ook! op dit moment is de directe dreiging vanwege de bezetting niet zo groot, militair gezien. De invloed op de maatschappij is een ander verhaal. Militair gezien is het bezet houden van het gebied een goed idee, omdat het de verdedigbaarheid van Israel aanzienlijk verhoogd. Vandaar dat ik de voorwaarde voor terugtrekking - een vredesverdrag - van uit een militair standpunt wel kan begrijpen.
Daarom lijkt mij de oplossing voor het probleem toch vooral te liggen en onderhandelingen waarbij men elkaars bestaan accepteert en respecteert. Dat is met afstand de meest logische oplossing. Het zal veel mensen het leven kunnen redden.

De invloed van de kernwapens in deze is daarbij zeer beperkt. Het is een beetje een extra zekerheid voor de Israeli's die hen wellicht net even meer bereid zal doen zijn om ook wat vertrouwen in toezeggingen van de tegenpartij te tonen. Ze hebben altijd die MAD dreiging achterde hand.

Julien
24-12-03, 13:23
Geplaatst door Al Sawt
militair gepraat

Israel heeft toch elke oorlog gewonnen van de Arabische landen?? En sindsdien is hun leger er wel op vooruitgegaan denk ik. Daarnaast steunt dat hypocriete Amerika Israel door dik en dun, ook Turkije steunt Israel en het Israelische leger (het Turkse leger is de 4e van de wereld).

Dus kortom, ik denk niet dat de Arabische wereld tegen Israel/ VS/ Turkije kunnen.

Maar goed, een beetje eng om zo te praten. Vanavond is het kerstmis.

ronald
24-12-03, 13:27
Geplaatst door Al Sawt
Volgens Ronald, mogen alle mensenrechten organisaties stoppen met hun werk. Volgens Ronald mag de VN verdrag van de rechten van de mens in de prullebak gegooid worden.

Omdat niemand mag beslissen wat een land met haar staatsburgers mag doen.

Die pro-Israeliers verliezen elk vorm van ethisch gevoel als zij Israel verdedigen.


Jij bent hier nu degene die Mensenrechten organisaties voor je eigen doeleinden gebruikt. Ik heb niets tegen Mensenrechten organisaties maar wel tegen gulzigaards die dat voor hun eigen politieke missie gebruiken. Wat de fuck kan jou die gevangene eigenlijk schelen? En dan de ethische broeder hier uithangen. Kijk eens naar je eigen vredelievende oplossingen.
Waar het hier in essentie om gaat is dat jij de wetten van Israël denkt te mogen bepalen louter en alleen omdat het je dan in staat stelt "jouw" vrede te stichten. Wat dat inhoudt weten we wel.

Waar heb je die schijnheiligheid geleerd? Oh sorry, het was aangeboren?

freya
24-12-03, 14:14
Geplaatst door ronald


Waar heb je die schijnheiligheid geleerd? Oh sorry, het was aangeboren?

het masker van Ronald wordt dunner en dunner en wat er onder dat lelijke masker zit is nog veel monsterlijker :moe:

onsmakelijk racisme :moe:

ronald
24-12-03, 14:22
Geplaatst door freya
het masker van Ronald wordt dunner en dunner en wat er onder dat lelijke masker zit is nog veel monsterlijker :moe:

onsmakelijk racisme :moe:



Oh.... jij voelde je ook aangesproken? Of stamt dat af van je overgebleven overdreven medemenselijkheids gevoel?

freya
24-12-03, 14:25
Geplaatst door ronald
Oh.... jij voelde je ook aangesproken? Of stamt dat af van je overgebleven overdreven medemenselijkheids gevoel?

En je neemt niet eens de moeite om je racisme te ontkennen :rolleyes:

mark61
24-12-03, 14:30
Geplaatst door freya
En je neemt niet eens de moeite om je racisme te ontkennen :rolleyes:

Beter dat dan die stiekemerds :mrt:

ronald
24-12-03, 14:37
Geplaatst door freya
En je neemt niet eens de moeite om je racisme te ontkennen :rolleyes:


O.....omdat jij zegt dat ik racistisch ben moet ik me hier staan "te verdedigen"? Dat is precies hoe je constant denkt.

Je beschuldigt iemand van een feit en die moet maar gaan bewijzen dat dat niet zo is. Pure Stalinisme.

Ga je naar de rechtbank en beschuldigt mij van stelen. Laat je mij daar bewijzen dat ik dat wel/niet heb gedaan. Je trekt je totaal niets aan de situatie dat meerdere kanten mocht hebben. JOUW waarheid is dé waarheid. Kom maar eerst met betere bewijzen van je aanklacht mrs. Verifieer en passant ook de termen op hun betekenissen.

freya
24-12-03, 14:43
Leg eens uit Ronaldje, hoezo is de schijnheiligheid bij Al Sawt (Marokkaan /Arabier) aangeboren?


En niet meteen weer gaan liegen en draaien. daar wordt ik zo misselijk van :moe:

ronald
24-12-03, 14:50
Geplaatst door freya
Leg eens uit Ronaldje, hoezo is de schijnheiligheid bij Al Sawt (Marokkaan /Arabier) aangeboren?


En niet meteen weer gaan liegen en draaien. daar wordt ik zo misselijk van :moe:

Begin maar eerst jezelf te verklaren. Tussen Al Sawt en jou zitten nog een paar tussenstapje. Als Al Sawt ( je hoeft hier niet weer je accent op Marokkaan/Arabier te leggen) het niet begrijpt zal ik op hem reageren. Reageer jij maar eerst op jezelf.

freya
24-12-03, 14:54
Geplaatst door ronald

Reageer jij maar eerst op jezelf.

:haha: dat is niet mijn gewoonte, in mezelf praten










Nog altijd even laf die Ronald

ronald
24-12-03, 14:56
Geplaatst door freya
:haha: dat is niet mijn gewoonte, in mezelf praten










Nog altijd even laf die Ronald

Zie je wel...pure Stalinisme. En dan beschuldig je mij van lafheid. Ik had inderdaad ook niet anders verwacht.

Ik wacht wel op Al Sawt....heeft meer kloten.

freya
24-12-03, 14:59
Geplaatst door ronald
heeft meer kloten.

Dat klopt: 2 :melig:

mark61
24-12-03, 15:03
Geplaatst door freya
Dat klopt: 2 :melig:

Dat hoop ik dan toch voor m. Laat ie t maar niet horen.

Ehh...gaan jullie verder op 23/1 live gemodereerd? Anders wordt dit ook een illegale topic. :bril:

ronald
24-12-03, 15:05
Geplaatst door freya
Dat klopt: 2 :melig:


Soort van vrouwelijke afleidingsmanoeuvre.... meteen op haar vrouwelijkheid terug vallen. Erg feministisch.

Begin maar eerst jezelf te verklaren. Tussen Al Sawt en jou zitten nog een paar tussenstapje. Als Al Sawt ( je hoeft hier niet weer je accent op Marokkaan/Arabier te leggen) het niet begrijpt zal ik op hem reageren. Reageer jij maar eerst op jezelf.

freya
24-12-03, 15:12
Geplaatst door mark61
Dat hoop ik dan toch voor m. Laat ie t maar niet horen.

Ehh...gaan jullie verder op 23/1 live gemodereerd? Anders wordt dit ook een illegale topic. :bril:

Ronald en ik hebben wel vaker gezellige tweegesprekjes gehad.

eerlijk gezegd kan het me geen bal schelen als al zijn bagger van dit forum wordt verwijderd, daar offer ik graag mijn geniale posts aan op :strik:

ronald
24-12-03, 15:16
Geplaatst door freya
Ronald en ik hebben wel vaker gezellige tweegesprekjes gehad.

eerlijk gezegd kan het me geen bal schelen als al zijn bagger van dit forum wordt verwijderd, daar offer ik graag mijn geniale posts aan op :strik:


Stalinistische exterminatie.

Rabi'ah.
24-12-03, 15:16
Soort van vrouwelijke afleidingsmanoeuvre.... meteen op haar vrouwelijkheid terug vallen. Erg feministisch.

Huh? Hoe kom jij nou weer op "vrouwelijkheid"???? :confused: Jij denkt echt ver zeg.... :lachu: :melig2: :wat?!:


Begin maar eerst jezelf te verklaren. Tussen Al Sawt en jou zitten nog een paar tussenstapje. Als Al Sawt ( je hoeft hier niet weer je accent op Marokkaan/Arabier te leggen) het niet begrijpt zal ik op hem reageren. Reageer jij maar eerst op jezelf.

Zoals gewoonlijk weer alles rechtpraten wat krom is...... Ok, aangezien logisch denken je moeilijk af schijnt te gaan, zal ik het je maar eens uitleggen :strik: :)

Gegeven: Al Sawt is van Marokkaans/Arabische afkomst
Jij zei dat hij hypocriet is, en dat dat wel aangeboren zou zijn. Dus suggereer je dat er een oorzakelijk verband is tussen zijn etnische afkomst en bepaalde (karakter)eigenschappen.
Hetgeen je tot racist maakt :).
Snap je 'm nu, of heb je nog meer uitleg nodig? :stout: :melig2: :afro:

Wassalaam,

Rabi'ah.

mark61
24-12-03, 15:18
Geplaatst door freya
Ronald en ik hebben wel vaker gezellige tweegesprekjes gehad.

eerlijk gezegd kan het me geen bal schelen als al zijn bagger van dit forum wordt verwijderd, daar offer ik graag mijn geniale posts aan op :strik:

...ohh dan laat ik jullie maar...:hihi:

ronald
24-12-03, 15:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Huh? Hoe kom jij nou weer op "vrouwelijkheid"???? :confused: Jij denkt echt ver zeg.... :lachu: :melig2: :wat?!:



Zoals gewoonlijk weer alles rechtpraten wat krom is...... Ok, aangezien logisch denken je moeilijk af schijnt te gaan, zal ik het je maar eens uitleggen :strik: :)

Gegeven: Al Sawt is van Marokkaans/Arabische afkomst
Jij zei dat hij hypocriet is, en dat dat wel aangeboren zou zijn. Dus suggereer je dat er een oorzakelijk verband is tussen zijn etnische afkomst en bepaalde (karakter)eigenschappen.
Hetgeen je tot racist maakt :).
Snap je 'm nu, of heb je nog meer uitleg nodig? :stout: :melig2: :afro:

Wassalaam,

Rabi'ah.


Ten eerst suggereert Al Sawt dat hij marokkaan is. Hij schrijft echte goyim.
Ten tweede weet ik wat je zegt. Freya denkt dat mij nog eens expliciet on de de ogen te wrijven.

Ten derde noem ik hem hypocriet als hij nu schijheilig gaat zitten vinden dat er een Israëlier die van spionage door Israël is veroordeeld gevoelens van mensenrechtelijkheid toont terwijl voor hem heel Israel wel kan opdoeken.
M.a.w. hij gebruikt een geval van spionage tegen Israël-veroordeling-mensenrechten voor zijn eigen doel. Niet zoals hij schijnheilig probeert te suggereren dat die gevangene daar zo lang zit. Dat kan hem in wezen geen fuck schelen.

Ten vierde. Als iemand anders dit had geschreven, Freya bv, dan had ik hetzelfde geschreven. Zíj juist brengt hier heel slangs even dat marokkaans/arabisch ertussen. Een beetje andere olie op het vuur. Een soort afleidingsmaneouvre van haar. Bij jou werkt het in ieder geval.

Rabi'ah.
24-12-03, 15:47
Ten eerst suggereert Al Sawt dat hij marokkaan is. Hij schrijft echte goyim.
Ten tweede weet ik wat je zegt. Freya denkt dat mij nog eens expliciet on de de ogen te wrijven.

Ten derde noem ik hem hypocriet als hij nu schijheilig gaat zitten vinden dat er een Israëlier die van spionage door Israël is veroordeeld gevoelens van mensenrechtelijkheid toont terwijl voor hem heel Israel wel kan opdoeken.
M.a.w. hij gebruikt een geval van spionage tegen Israël-veroordeling-mensenrechten voor zijn eigen doel. Niet zoals hij schijnheilig probeert te suggereren dat die gevangene daar zo lang zit. Dat kan hem in wezen geen fuck schelen.

Ten vierde. Als iemand anders dit had geschreven, Freya bv, dan had ik hetzelfde geschreven. Zíj juist brengt hier heel slangs even dat marokkaans/arabisch ertussen. Een beetje andere olie op het vuur. Een soort afleidingsmaneouvre van haar. Bij jou werkt het in ieder geval.

Blablablabla...... Als een paal boven water blijft staan, dat jij suggereerde dat het "aangeboren" zou zijn dat Al Sawt "hypociet" is. In mijn vorige post legde ik al uit waarom dat racistisch is (moeilijk he, lezen?). Jij was degene die over zijn afkomst begon, Freya niet. Trouwens, hoe weet je dat het Al Sawt niets kan schelen dat Vanunu daar zo lang vastzit? Kun je in zijn hart/hersens kijken? Nee? Ik dacht het ook niet he? Zo beste Ronald, dit wordt het einde van m'n post, want nu ga ik ff bidden en gezelli chillen met m'n familie. Veel plezier met je zielige cirkelredeneringen hoor........ :) :rolleyes:

Vrede,

Rabi'ah.

ronald
24-12-03, 16:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Blablablabla...... Als een paal boven water blijft staan, dat jij suggereerde dat het "aangeboren" zou zijn dat Al Sawt "hypociet" is. In mijn vorige post legde ik al uit waarom dat racistisch is (moeilijk he, lezen?). Jij was degene die over zijn afkomst begon, Freya niet. Trouwens, hoe weet je dat het Al Sawt niets kan schelen dat Vanunu daar zo lang vastzit? Kun je in zijn hart/hersens kijken? Nee? Ik dacht het ook niet he? Zo beste Ronald, dit wordt het einde van m'n post, want nu ga ik ff bidden en gezelli chillen met m'n familie. Veel plezier met je zielige cirkelredeneringen hoor........ :) :rolleyes:

Vrede,

Rabi'ah.


Als Al Sawt meerdere malen dit soort uitengen doe, dan denk ik inderdaad dat het is aangeboren. Dit heeft niets met racisme te maken. Jíj koppelt dat "aangeboren zijn" met marokkaans...een beetje paronoïde. Als je dat wel zo vindt, je hebt niet eens goed uitgelegd WAT eigenlijk racistische is, dan begrijp ik nu een groot probleem waar marokkanen, of jij althans, mee zitten.

Mijn antwoord op Al Sawt, zie wat híj schreef:
QUOTE:
Jij bent hier nu degene die Mensenrechten organisaties voor je eigen doeleinden gebruikt. Ik heb niets tegen Mensenrechten organisaties maar wel tegen gulzigaards die dat voor hun eigen politieke missie gebruiken. Wat de fuck kan jou die gevangene eigenlijk schelen? En dan de ethische broeder hier uithangen. Kijk eens naar je eigen vredelievende oplossingen.
Waar het hier in essentie om gaat is dat jij de wetten van Israël denkt te mogen bepalen louter en alleen omdat het je dan in staat stelt "jouw" vrede te stichten. Wat dat inhoudt weten we wel.


Waar heb je die schijnheiligheid geleerd? Oh sorry, het was aangeboren?
EINDE QUOTE

Freya the snake, kwam hier ff -marokkaans/arabisc- tussen zetten. Brandt je lekkker op.

QUOTE:
Trouwens, hoe weet je dat het Al Sawt niets kan schelen dat Vanunu daar zo lang vastzit? Kun je in zijn hart/hersens kijken? Nee?

Ik ga af op wat hij schrijft en geschreven heeft. Dat is nou wat ik schijnheilig vind en jij komt nu aan dat ik gedachtensporen van Al Sawt moet gaan publiceren, terwijl jij en Freya niet eens de woorden die ik schrijf weet te interpreteren maar alleen Stalinistisch weet te reageren.

Weet je, en beetje naïef gedacht dat mensen niet schijnheilig vanuit zichzelf kunnen zijn.

Al Sawt
24-12-03, 19:06
Geplaatst door jaja
wishful thinking ... militair gezien heb je daar meer voor nodig .. want de israeli's hebben ook wapens (inclusief antiraketsystemen etc. etc. niet voor niets heeft een land als Syrië op dit moment absoluut geen zin in een rondje met Israel. In 1973 kwam Syrië het dichtst in de buurt van Israel. Sinds die tijd is de kloof groter geworden, zeker na het wegvallen het Oostblok. Ik heb het al gezegd, dat Syrie haar verouderde luchtdoel-raketten als decoy/kleiduif gaat gebruiken voor de beperkt aantal Israelische antiraketsystemen. Inderdaad heeft Syrie geen zin in een oorlog met Israel. De Syriers zullen zware nederlaag tegemoet zien. Dat staat als een paal boven water. Maar de vooruitzicht, dat Syrie Israel met conventionele wapens lelijk kan toetakelen. Maakt Israelische wil om oorlog te voeren met Syrie net zo klein.

De oorlog van 73, heeft de zwake plekken van Israel blootgelegd. De Syriers mogen nu verouderde wapens bezitten, maar zij hebben geleerd hoezij Israel keihard moeten treffen.



Geplaatst door jaja
het merendeel van de kernwapens staan - volgens de Israel-watchers - niet op de kruisraketten, die mogelijk op de duikboten worden geplaatst, dus de bewijskracht van je argument is gering. Het is wel aan tebevelen zoveel mogelijk diverse mogelijkheden te hebben ... maar dat is standaard strategie. Jaja, je leest zoals gewoonlijk weer verkeerd.

Ik heb niet beweerd, dat de speerpunt van de nucleaire kracht van Israel uit kruisraketten bestaat. Maar dat de Israeliers, door het besef van de kwetsbaarheid van hun arsenaal, 3 onderzeeers met een kruisraketten hebben uitgerust. Kortom ze hebben een 3e pilaar aan hun nucleaire slagkracht toegevoegd.

.
Geplaatst door jaja
.. en ik dacht dat die arabische staten ze niet hadden ..? Dat beweren ze toch steeds???? :)
Overigens, als die kernwapens worden ingezet dan is Israel toch al verloren, dus de dreiging van arabische massavernietigingswapens is dan beperkt. De kernwapens worden als last resort gezien of als tit-for-tat wapen. Jullie gooien iets ABC-igs op ons, dan krijgen jullie ook zoiets terug. Er is weldegelijk sprake van een "MAD" strategie, die moet voorkomen dat één van beide partijen om wille van een tactisch voordeel zo'n wapen zou inzetten. SA was de grootste financieer van de Pakistaanse kernprogramma. Dus er zijn hoge verdenkingen dat SA beschikt over Pakistaanse kernbommen. Die verdenkingen zijn groter geworden na Saoedische aankopen van lange afstandraketten die een nucleaire kop kunnen vervoeren. Voorts hebben Syrie, Iran en Soedan beschikking over een groot voorraad chemische en biologische wapens. En als Arabische staten beweren dat ze het niet hebben, dan zullen ze het niet hebben.

Als Israel haar nucleaire wapens zal inzetten omdat haar leger verslagen wordt , dan riskeert ze niet alleen het verlies van haar staatsvorm. Maar ook de levens van haar burgers.

Israel mag een nucleaire zwaard op ons steden richten, maar wij richten pijlen van chemische en biologische punten op haar en de gene die haar hebben gecreeert!



Geplaatst door jaja
Allereerst je moet raken voordat de vliegtuigen opstijgen ... wat een beetje moeilijk is. Vervolgens, nogmaals, hoeveel heb je er nodig? Verder Israel heeft ook nog VTOL-vliegtuigen ... die hebben geen basis nodig om op te stijgen. Die kunnen opstigen van een middelgrote parkeerplaats.Israel heeft kernkoppen op raketten staan. Kortom, echt dit is een droomwereld waarin je leeft, waar geen enkele eerstejaars kadet ook maar een halve seconde over hoeft na te denken om het als militaire waanzin af te wijzen. Kun je de type van de VTOL vliegtuigen opnoemen? Naar mijn weten, heeft Israel F4`s en F15`s als strategische bommenwerpers. Maar naar alle waarschijnlijkheid, doel je op de JSF. Maar die is nog lang niet operationeel. Mocht dat wel zo zijn, ook al betwijfel ik het ten zeerste, dan bestaan er altijd radars en luchtdoel-raketten die een bereik van 400km hebben. Dus diep in Syrie, Egypte, SA, Libanon en Jordanie, kunnen ze de complete Israelische luchtruim afkammen.

Voorts heeft een Amerikaanse studie uitgewezen, dat de meest doeltreffende manier is om een ballistische raket te onderscheppen. Het raket in de 3e trap fase te treffen. Waar het zeer makkelijk door een radar gedecteerd wordt en door de langzame opstijging makkelijk te treffen is. Sa-300 die Syrie van SA zal krijgen, heeft dergelijke capaciteiten. Zoals ik al zei met een geavanceerde luchtverdediging in een offensieve rol, kun je de nucleaire strijdkrachten van Israel onderuit halen. En misschien zal een militaire kadet in jouw ogen,als waanzin typeren. Maar dat getuigt eerder van onkunde over de bestaande militaire wapenstystemen en mogelijkheiden.


Geplaatst door jaja
Droom maar vrolijk verder. Nogmaals de militaire slagkracht van Syrië is redelijk, maar is echt geen partij voor het IDF. Als die nu tegen elkaar te velde gaan, dan is het over en sluiten voor het Syrische leger ... waarschijnlijk binnen een week. Ze hebben alleen een kans als echt iedereen mee doet van de arabische wereld, voor alles Egypte. Dat is het enige land dat Israel echt kan uitdagen (met hulp van de Saudi's), maar dan nog zou ik er niet veel geld op zetten ... Egypte is redelijk gewaagd aan Israel. Israel heeft alleen geavanceerde systemen. Maar in 73, hebben de Israeliers alleen kunnen winnen dankzij de Egyptische tekorten op onderdelen. Maar de Egyptenaren hebben echter wel bewijzen dat je met verouderde wapens, een geavanceerde tegenpartij kapot kan maken. Syrie zal de IDF niet kunnen verslaan, maar wel lelijk toetakelen. Er zullen 100en scuds op Israel regenen.


Geplaatst door jaja
en dat zal een gte verrassing voor Israel zijn. Dat hebben ze nog niet gezien ... daar hebben ze nog niet over nagedacht ... :vreemd:
Israel heeft tegenwoordig de gegevens van alle Russische raketten tot en met de modernstero versies ... Het luchtdoelnet van Syrië in de Bekaa vallei - het beste en modernste wat ze hadden - werd in één dag in de libanon oorlog aan flarden gereten terwijl iedereen in de wereld (inclusief veel amerikaanse militairen!) dachten dat het ondoordringbaar was. De verliezen waren minimaal .. Klopt. Maar de Syriers hebben ervan geleerd. Zou hebben zij hun eigen upgrades. En dan worden de data`s die je tot je beschikking hebt, waardeloos.




Geplaatst door jaja
De invloed van de kernwapens in deze is daarbij zeer beperkt. Het is een beetje een extra zekerheid voor de Israeli's die hen wellicht net even meer bereid zal doen zijn om ook wat vertrouwen in toezeggingen van de tegenpartij te tonen. Ze hebben altijd die MAD dreiging achterde hand. En wij hebben de chemische versie van de Masada dreiging achter de handen.


jaja, Israel is militair gezien machtig. Maar niet onaantastbaar of onoverwinnelijk. En de militaire macht van Israel zal niet lang duren.
En dan zullen wij komen. Met de rekening van decennia lang bezetting van Palestina en de daarbij horende misdaden. En dit is geen droom.

Maar een toekomstige werkelijkheid die wij aan het koesteren zijn!

freya
24-12-03, 19:20
:roker: Ik ben een feministische, stalinistische, slang :wohaa:

ronald
24-12-03, 19:45
Geplaatst door freya
:roker: Ik ben een feministische, stalinistische, slang :wohaa:



Fijn dat ik je toch nog uit je depressie heb kunnen halen. :zwaai:

Al Sawt
25-12-03, 14:54
Voor Freya, Rabiah en Ronald,

Het is leuk om te zien, dat ik in de middelpunt van een discussie ben.

Om te beginnen over de kern van de discussie, mijn reactie op Ronald was op de volgende citaat van toepassing:
Mens, sinds wanneer denk jij eigenlijk te kunnen beslissen wat een ander land met een staatsburger moet doen die dat land in gevaar brengt? Alleen omdat jij die informatie kan gebruiken wordt hij nu een martelaar? Erg gulzig gedacht.

Ik heb vooral een reactie geplaats over dit zin; dat niemand mag beslissen over hoe een land haar staatsburger behandelt. En niet om het feit dat het om Israel gaat.

Ondanks mijn verwensingen naar Israel, hecht ik waarde aan internationale verdragen en organisaties waar de menselijkwaardigheid hoog in de vaandel staat. Ronald`s mening doet afbreuk aan deze verdragen, daarom heb ik een reactie geplaatst.

freya
25-12-03, 15:00
Dat mens in die quote ben ik :strik:

Maar ik heb het al lang opgegeven om een redelijke discussie met ronald aan te gaan. Dat is nl onmogelijk met iemand die constant feiten verdraait.

Ik reageer alleen nog op hem als hij duidelijk te ver gaat, zoals in dit topic als hij iets duidelijk racistisch zegt. Dan wijs ik daar even op.
Ik vind het nl belangrijk dat mensen die meelezen al zijn bagger wel in de juiste context kunnen plaatsen.

jans
25-12-03, 18:22
Tis opzich wel grappig, jullie hebben allemaal de grootste mond over wat voor wapensystemen jullie 'geweldige arabische landen' hebben, maar in een all out oorlog met israel zouden ze geen schijn van kans maken. Technologie en techniek zijn uit de tijd. De Sovet Unie bied niet veel wapens meer aan. Palestijnse mogelijkheden liggen bij de stembus en niet bij wapens.

Jan Jans en de kinderen

Al Sawt
25-12-03, 19:00
Geplaatst door jans
Tis opzich wel grappig, jullie hebben allemaal de grootste mond over wat voor wapensystemen jullie 'geweldige arabische landen' hebben, maar in een all out oorlog met israel zouden ze geen schijn van kans maken. Technologie en techniek zijn uit de tijd. De Sovet Unie bied niet veel wapens meer aan. Palestijnse mogelijkheden liggen bij de stembus en niet bij wapens.

Jan Jans en de kinderen Hoewel we inferieur zijn aan Israel op militaire gebied, wordt dat ruimschoots gecompenseerd door duizenden ballistische raketten en luchtverdedigingssystemen voor het lange afstand.

Israel zal elke Arabische aanval kunnen verslaan, dat klopt. Maar dat zal gepaard gaan met zeer en zeer zware verliezen, zowel Militair en civiel.

ronald
26-12-03, 01:44
Geplaatst door Al Sawt


Ik heb vooral een reactie geplaats over dit zin; dat niemand mag beslissen over hoe een land haar staatsburger behandelt. En niet om het feit dat het om Israel gaat.

Ondanks mijn verwensingen naar Israel, hecht ik waarde aan internationale verdragen en organisaties waar de menselijkwaardigheid hoog in de vaandel staat. Ronald`s mening doet afbreuk aan deze verdragen, daarom heb ik een reactie geplaatst. [/B]



Juist. Niemand mag beslissen hoe een andere souvereine staat haar burgers behandelt. Punt. Ik kan niet voor Marokko beslissen dat ze dat stuk woestijn maar moeten weggeven, dat ze die niet veroordeelde man die daar jaren lang in een gevangenkamp in de woestijn moet vrijlaten, dat Amerika zijn ter dood verootdeelden moet gratie geven, dat Rusland zijn dubbelspion moet verbannen naar Amerika.....
Als er mensenrechten worden geschonden dan is dat een andere zaak. Als Sadam een heel volk haar rechten schendt is het een andere zaak. Nee als het een gevangene van Israël betreft, dan springt iedereen meteen in de bres (zelfs als het een Israëlier is) terwijl we het hier van doen hebben met een spionnagezaak waar uiteindelijk het hele volk mee in gevaar kon worden gebracht. Dit noem ik slachtoffergeiligheid of gulzigheid. De onderliggende gedachte moet wel zijn dat Israel in beginsel als reshtsstaat onvoorwaardelijk als illegaal wordt beschouwd. Zo vloeit de Hamas cq gedachten langzaam maar zeker voort.

Het enige wat jij als afbreuk van menselijkwaardigheid voelt afbreken, let op voelt afbreken, is dat Israël deze spion vanuit Italië heeft meegenomen. Dit is een totaal andere kwestie waar nu de hele discussie op wordt gegooid.


Voor jou is net misschien leuk op te zien, voor die twee wichten beschamend om te zien want die voeren opeens een andere discussie. Ach wat kan jou het ook schelen het zou wel oppositioneel zijn geweest.

ronald
26-12-03, 01:50
Geplaatst door Al Sawt
Hoewel we inferieur zijn aan Israel op militaire gebied, wordt dat ruimschoots gecompenseerd door duizenden ballistische raketten en luchtverdedigingssystemen voor het lange afstand.

Israel zal elke Arabische aanval kunnen verslaan, dat klopt. Maar dat zal gepaard gaan met zeer en zeer zware verliezen, zowel Militair en civiel.


Ten eerste: hoezo "we" in verband met miliraire zaken? Woon je in de Westbank?
Je toekomstbeeld ( hé, kan jij ook al in de toekomst kijken? Freya....hier is er nog een!) is een iets te snel voorgeschoteld beeld. Je vergeet de mensellijke bommen munitie. Israël gebruikt die niet en daar zijn ook bijna geen tegenwapens voor. In die militaire strijd leeft men daar nu.

freya
26-12-03, 09:27
Geplaatst door ronald
Juist. Niemand mag beslissen hoe een andere souvereine staat haar burgers behandelt.

......................

Als er mensenrechten worden geschonden dan is dat een andere zaak.

:melig:

En er worden helemaal geen mensenrechten geschonden door Israel Ronald?

En schendingen van het internationaal recht, mogen andere landen zich daar ook niet mee bemoeien?


Soms vraag ik mij af of jij uberhaubt wel eens iets hebt gelezen over de misstanden in Israel en de bezette gebieden. Heb je de uitzending over deze klokkenluider wel gezien?

Zo ja, dan zou je deze domme uitspraak in dit verband niet kunnen doen nl. Ontvoering, onduidelijke rechtsgang achter geslten deuren, zelfs de aanklacht is nooit openbaar gemaakt. En dan nog eens 12! jaar eenzame opsluiting.

Wat zijn voor jou dan eigenlijk wel schendingen van de mensenrechten?

Al Sawt
26-12-03, 15:18
Geplaatst door ronald
Ten eerste: hoezo "we" in verband met miliraire zaken? Woon je in de Westbank?
Je toekomstbeeld ( hé, kan jij ook al in de toekomst kijken? Freya....hier is er nog een!) is een iets te snel voorgeschoteld beeld. Je vergeet de mensellijke bommen munitie. Israël gebruikt die niet en daar zijn ook bijna geen tegenwapens voor. In die militaire strijd leeft men daar nu. Met we, doel ik op wij Arabieren!

Als een Russische of een Ethiopische Jood, zich kan beroepen op de claim om in Palestina te leven. Dan hebben wij Arabieren, als [Brechtmatige erfgenamen[/B] dus eigenaren, de meeste recht om Palestina voor ons te eisen. En we zullen de claim in de nabije toekomst met succes laten gelden.

Als menselijke bommen Israel al mentaal kapot kunnen maken. Wat kan je dan met conventionele wapens en voortdurende staat van beleg al bereiken?

Al Sawt
26-12-03, 15:26
Geplaatst door ronald
Juist. Niemand mag beslissen hoe een andere souvereine staat haar burgers behandelt. Punt. Ik kan niet voor Marokko beslissen dat ze dat stuk woestijn maar moeten weggeven, dat ze die niet veroordeelde man die daar jaren lang in een gevangenkamp in de woestijn moet vrijlaten, dat Amerika zijn ter dood verootdeelden moet gratie geven, dat Rusland zijn dubbelspion moet verbannen naar Amerika.....
Als er mensenrechten worden geschonden dan is dat een andere zaak. Als Sadam een heel volk haar rechten schendt is het een andere zaak. Nee als het een gevangene van Israël betreft, dan springt iedereen meteen in de bres (zelfs als het een Israëlier is) terwijl we het hier van doen hebben met een spionnagezaak waar uiteindelijk het hele volk mee in gevaar kon worden gebracht. Dit noem ik slachtoffergeiligheid of gulzigheid. De onderliggende gedachte moet wel zijn dat Israel in beginsel als reshtsstaat onvoorwaardelijk als illegaal wordt beschouwd. Zo vloeit de Hamas cq gedachten langzaam maar zeker voort.

Het enige wat jij als afbreuk van menselijkwaardigheid voelt afbreken, let op voelt afbreken, is dat Israël deze spion vanuit Italië heeft meegenomen. Dit is een totaal andere kwestie waar nu de hele discussie op wordt gegooid.


Voor jou is net misschien leuk op te zien, voor die twee wichten beschamend om te zien want die voeren opeens een andere discussie. Ach wat kan jou het ook schelen het zou wel oppositioneel zijn geweest. De behandeling van Vanunu, is niet de punt. Maar wel jouw bewering; dat niemand de recht heeft om een land te vertellen hoe ze haar staatsburgers moet behandelen. Er zijn int. verdragen omtrent de mensenrechten en hoe de staat haar onderdanen moet behandelen. Met jouw stelling, haal je alle verdragen onderuit.

En als een mensenrechten organisatie, Marokko bekritiseerd wegens haar staat van mensenrechten. Dan prijs ik mij als Marokkaan gelukkig!

En laat ik eerlijk zijn, als Israel naast de Palestijnen ook haar eigen 'volk' zou onderdrukken. Dan zou ik er echt niet wakker van liggen.

Rabi'ah.
26-12-03, 16:25
En laat ik eerlijk zijn, als Israel naast de Palestijnen ook haar eigen 'volk' zou onderdrukken. Dan zou ik er echt niet wakker van liggen.

Dat zou alleen maar bewijzen dat Israël dubbel fout zou zitten. En dat is ook zo. Tot voor kort kregen de Ashkenazim (joden uit Midden-, West, en Oost-Europa) alle topbaantjes, en werden de Arabische joden zwaar gediscrimineerd (nog steeds eigenlijk). Het slechtst eraan toe zijn de Ethiopische zwarte joden en de Russische goyim. Men weigerde zelfs één van de Russische meisjes die omkwam bij de zelfmoordactie in discotheek "Delfi" een tijdlang te begraven, omdat zij niet op een joodse begraafplaats mocht....... :( Zo zie je maar dat Israëls racisme zich niet alleen tegen de Palestijnen, maar ook tegen de niet-Westerse joden richt...... Erg triest, beneden iedere peil en niet van deze tijd natuurlijk........

Wassalaam,

Rabi'ah.

P.S.

Ik lig er wel wakker van; ik ben namelijk tegen iedere vorm van racisme :).

ronald
27-12-03, 23:35
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat zou alleen maar bewijzen dat Israël dubbel fout zou zitten. En dat is ook zo. Tot voor kort kregen de Ashkenazim (joden uit Midden-, West, en Oost-Europa) alle topbaantjes, en werden de Arabische joden zwaar gediscrimineerd (nog steeds eigenlijk). Het slechtst eraan toe zijn de Ethiopische zwarte joden en de Russische goyim. Men weigerde zelfs één van de Russische meisjes die omkwam bij de zelfmoordactie in discotheek "Delfi" een tijdlang te begraven, omdat zij niet op een joodse begraafplaats mocht....... :( Zo zie je maar dat Israëls racisme zich niet alleen tegen de Palestijnen, maar ook tegen de niet-Westerse joden richt...... Erg triest, beneden iedere peil en niet van deze tijd natuurlijk........

Wassalaam,

Rabi'ah.

P.S.

Ik lig er wel wakker van; ik ben namelijk tegen iedere vorm van racisme :).


Och och och...weer zo'n sentimenteel aangegrepen detail om lekker uit te vergtroten en je eigen leed zodoende te vergroten. Als je Israel maar op allerlei manieren kan pakken. Get a life.....Denk je niet dat dat overal voorkomt? Dacht je soms dat jij degene bent die de wetten van Israel en begraven bv moet uitmaken? Je gedraagt je zo zelf racistisch als de pest maar alleen noem jij dat rechtvaardigheid. Kom met een totaal zelfmoordplan voor Israel en dan ben Jíj verlost van al dat "leed" dat je alleen bij Israel ziet in één klap.
Zoals ik zei als het over de grens gaat van mensenrechten dan is protest gepermiteerd. Maar om alles maar uit te vergroten en Israel maar op allerlei manieren te pakkenook al krijgt iemand bv maar één maand, dan nog is het te veel. Israël is een seculiere staat en geen Messiaanse staat. Zulke dingen gebeuren overal alleen mag Israel zich nergens aan schuldig maken want men vindt uiteindelijk toch dat het geen bestaansrecht heeft.

Die Freya denkt oog nog met oogkleppen op en denk dat in Nederland géén mensenrechten worden geschonden. Wanneer begin je hier eens je mouwen uit je handen te steken? Israel is wel een obsessie geworden he?

ronald
28-12-03, 01:23
Geplaatst door Al Sawt
Met [B]we, doel ik op wij Arabieren!

Als een Russische of een Ethiopische Jood, zich kan beroepen op de claim om in Palestina te leven. Dan hebben wij Arabieren, als dus eigenaren, de meeste recht om Palestina voor ons te eisen. En we zullen de claim in de nabije toekomst met succes laten gelden.

Als menselijke bommen Israel al mentaal kapot kunnen maken. Wat kan je dan met conventionele wapens en voortdurende staat van beleg al bereiken?


Ik weet niet of het je is opgevallen, maar je concludeert twee dingen.

1. Waar haal jij het recht vandaan om daar ook aanspraak op te kunnen maken? Je concludeert dat naast een Goddelijk decreet jij maar even jouw eigen tegendecreet aan vast plakt.

2.Dat menselijke bommen "al"....zeg je. Er is natuurlijk een niet verraderlijkere en mes-in-je-rug en laffere manier om dit wapen aan te grijpen en dit dan op plaatsen te gebruiken die volkomen voor jouw toegankelijk en dus verrassend zijn. Vereerders hiervan hebben op de ruggen van de slachtoffers en het vredesproces de weg van onderhandelijkg al lang afgesneden. Het enige onderhandelings punt die ze hebben is: geef je land over en dan vechten we niet meer. Alsof je gewoon met een bom in je tas bv Jericho binnen stapt. Alleen omdat Israeliers niet zo gek zijn een zelfde wapen aan te grijpen is dit een slangerige manier van wapens vergelijken.

freya
28-12-03, 10:26
Geplaatst door ronald
Och och och...weer zo'n sentimenteel aangegrepen detail om lekker uit te vergtroten en je eigen leed zodoende te vergroten.

Als jij dit soort dingen al een detail noemt :argwaan: Met wat voor kinderachtige details kom jij niet vaak aanzetten om de discussie te frustreren :moe:


Als je Israel maar op allerlei manieren kan pakken. Get a life.....Denk je niet dat dat overal voorkomt?

Nee het komt niet overal voor dat iemand niet begraven kan worden omdat hij/zij niet het juiste bloed heeft.


Dacht je soms dat jij degene bent die de wetten van Israel en begraven bv moet uitmaken? Je gedraagt je zo zelf racistisch als de pest maar alleen noem jij dat rechtvaardigheid.

Dat is een mopoie switch hoor :duim: Iemand die de vinger weet te leggen op virulent racisme zelf beschuldigen van racisme omdat ze dat doet. Dus de mensen die streden tegen het apartheidssysteem in Zuid Afrika, waren ook racisten :denk:


Kom met een totaal zelfmoordplan voor Israel en dan ben Jíj verlost van al dat "leed" dat je alleen bij Israel ziet in één klap

Dus omdat Israel nu eenmaal moet blijven bestaan, heeft dat land het recht alle rechtsregels en humanitaire normen aan zijn laars te lappen?


Zoals ik zei als het over de grens gaat van mensenrechten dan is protest gepermiteerd.

En wanneer zijn er volgens jou dan wel mensenrechten in het spel?
Die vraag laat je maar steeds weer openstaan.


Maar om alles maar uit te vergroten en Israel maar op allerlei manieren te pakkenook al krijgt iemand bv maar één maand, dan nog is het te veel. Israël is een seculiere staat en geen Messiaanse staat. Zulke dingen gebeuren overal alleen mag Israel zich nergens aan schuldig maken want men vindt uiteindelijk toch dat het geen bestaansrecht heeft.

Israel gaat er prat op de enige democratie in het Midden-Oosten te zijn. De zionisten waren er ook van overtuigd dat zij wel eens wat beschaving in dat gebied zouden brengen. Het tegendeel is helaas waar en daar mag best op gewezen worden.
En de dingen die Israel doet gebeuren absoluut niet overal. Zeker niet in Europa waar israel zich zo graag bij rekent.


Die Freya denkt oog nog met oogkleppen op en denk dat in Nederland géén mensenrechten worden geschonden. Wanneer begin je hier eens je mouwen uit je handen te steken?
Durf jij echt met droge ogen te beweren dat de foutjes die hier in Nederland gemaakt worden te vergelijken zijn met de grove schendingen van mensenrechten door Israel?


Israel is wel een obsessie geworden he?
Onrecht is een obsessie van me. Als kind van 12 begreep ik al niet dat het mogelijk was dat het ene volk het andere volk een land uitknikkert, zonder dat de rest van de wereld ingrijpt.

Maar vertel eens, waar komt jouw Israel-obsessie vandaan? Je zit hier elke nacht driftig te typen, je op te winden, jezelf vast te lullen en je gaat maar door. Waarom zit jij hier alles van die schurkenstaat goed te praten?
Ben je een bekeerde jood? of een christenfundamentalist? wordt je betaald door het CIDI?

Rabi'ah.
28-12-03, 15:27
Och och och...weer zo'n sentimenteel aangegrepen detail om lekker uit te vergtroten en je eigen leed zodoende te vergroten.

Dit incident, wat jij als een "detail" betitelt, is slechts een onderdeel van een groter patroon en een staatssysteem wat ik overigens ook aantoonde in mijn post.


Als je Israel maar op allerlei manieren kan pakken.

Israël is degene die deze en meer racistische schanddaden bedrijft, ik niet. Ik ben slechts de boodschapper. Ga klagen bij Israël als dergelijke berichten je niet bevallen........


Denk je niet dat dat overal voorkomt?

Het niet willen begraven van iemand omdat die persoon een andere etnische achtegrond heeft dan de doden op de desbetreffende begraafplaats, komt zeker niet overal voor.


Get a life.....

Heb ik al, en ik vul mijn leven o.m. zeer nuttig in door het voeren van een jihad tegen racisme, onderdrukking en andere vormen van onrechtvaardigheid, zoals Allah (swt) in de Qor'an aan ieder mens heeft bevolen....... :engel: :student: :fpetaf:


Dacht je soms dat jij degene bent die de wetten van Israel en begraven bv moet uitmaken?

Nee, dat denk ik zeker niet. Maar ik weet dat Israël zich, net zoals ieder ander land, dient te houden aan het Internationaal Recht en de Algemene Verklaring van de Rechten van de Mens, die allebei iedere vorm van racisme en discriminatie streng verbieden.


Je gedraagt je zo zelf racistisch als de pest maar alleen noem jij dat rechtvaardigheid.

Ronald, ik word niet graag van racisme beschuldigd, temeer omdat ik zelf ook behoor tot een bevolkinsgroep die in het verleden het slachtoffer is geworden van kolonialisme en racisme, vandaar ook dat niets mij zo woedend en emotioneel kan maken als racisme. Is er bij mij met de paplepel ingegoten......... Daarom eis ik ook excuses van jou m.b.t. deze ongefundeerde en onterechte beschuldiging, tenzij jij natuurlijk een post van mij zult kunnen vinden waarin ik me in meerdere of mindere mate schuldig maak aan racisme en/of discriminatie.


Kom met een totaal zelfmoordplan voor Israel en dan ben Jíj verlost van al dat "leed" dat je alleen bij Israel ziet in één klap.
Zoals ik zei als het over de grens gaat van mensenrechten dan is protest gepermiteerd. Maar om alles maar uit te vergroten en Israel maar op allerlei manieren te pakkenook al krijgt iemand bv maar één maand, dan nog is het te veel. Israël is een seculiere staat en geen Messiaanse staat. Zulke dingen gebeuren overal alleen mag Israel zich nergens aan schuldig maken want men vindt uiteindelijk toch dat het geen bestaansrecht heeft.

Die Freya denkt oog nog met oogkleppen op en denk dat in Nederland géén mensenrechten worden geschonden. Wanneer begin je hier eens je mouwen uit je handen te steken? Israel is wel een obsessie geworden he?

Misschien zou het eens helpen als jij een cursus "Nederlands voor beginners" zou volgen, want de helft van je verwarde verhalen begrijp ik niet......... Diverse kennissen van mij die hier slechts twee jaar verblijven, spreken beter Nederlands dan jij. :moe: Voor de rest: zie wat ik bovenaan heb gepost.

Met antizionistische groeten,

Rabiah.

P.S.

:D :D :D
:p :p :p

ronald
28-12-03, 15:45
Geplaatst door freya
Als jij dit soort dingen al een detail noemt :argwaan: Met wat voor kinderachtige details kom jij niet vaak aanzetten om de discussie te frustreren :moe:


Nee het komt niet overal voor dat iemand niet begraven kan worden omdat hij/zij niet het juiste bloed heeft.



Dat is een mopoie switch hoor :duim: Iemand die de vinger weet te leggen op virulent racisme zelf beschuldigen van racisme omdat ze dat doet. Dus de mensen die streden tegen het apartheidssysteem in Zuid Afrika, waren ook racisten :denk:



Dus omdat Israel nu eenmaal moet blijven bestaan, heeft dat land het recht alle rechtsregels en humanitaire normen aan zijn laars te lappen?



En wanneer zijn er volgens jou dan wel mensenrechten in het spel?
Die vraag laat je maar steeds weer openstaan.



Israel gaat er prat op de enige democratie in het Midden-Oosten te zijn. De zionisten waren er ook van overtuigd dat zij wel eens wat beschaving in dat gebied zouden brengen. Het tegendeel is helaas waar en daar mag best op gewezen worden.
En de dingen die Israel doet gebeuren absoluut niet overal. Zeker niet in Europa waar israel zich zo graag bij rekent.


Durf jij echt met droge ogen te beweren dat de foutjes die hier in Nederland gemaakt worden te vergelijken zijn met de grove schendingen van mensenrechten door Israel?


Onrecht is een obsessie van me. Als kind van 12 begreep ik al niet dat het mogelijk was dat het ene volk het andere volk een land uitknikkert, zonder dat de rest van de wereld ingrijpt.

Maar vertel eens, waar komt jouw Israel-obsessie vandaan? Je zit hier elke nacht driftig te typen, je op te winden, jezelf vast te lullen en je gaat maar door. Waarom zit jij hier alles van die schurkenstaat goed te praten?
Ben je een bekeerde jood? of een christenfundamentalist? wordt je betaald door het CIDI?


De situatie in het MO is vele malen heftiger dan hier in het duffe bijna in slaap gevallen Nederlland waar de kern van de discussie gaat over hondenpoep en 1/4 % prijsverhoging. Ook incidenten zijn heftiger. Ja vergeleken met Nederland is dat overdonderend. Nederlands onrecht vergeleken met het MO is explosief. Het zou mij echt benieuwen hoe Nederland zou hebben gereageerd als het in plaats van Israel stond.


Waar het bij jou steeds om gaat, is dat je met oogkleppen maar één kant opkijkt. Ja, je ziet zo wel iets, maar het is maar één kant.

Je voelt je als blanke europeaan wel echt verheven he? Al sinds je 12de hebben ze niet wijs gemaakt dat jouw aversie tegen onrecht zijn basis heeft omdat jíj geen onrecht kunt zien want het maakt jouw gevoel slecht. Het draait om jezelf.Typisch bla bla gepraat maar doen...een paar euro om je geweten te zussen, een paar mailingen hier, een demonstratie mee llopen....voel je je goed? Jóuw geweten met name. Je altruïstisch gevoel heeft jouw gevoel als basis niet het onrecht. (moeilijk grammaticaal?)

Ik heb geen obsessie met Israël maar met mn hypocrite blanke superieuren die alles van één kant belijken om hun eigen gevoel van mensenliefde in te vullen. Hún eigen gevoel...

Al Sawt
28-12-03, 15:48
Geplaatst door ronald
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar je concludeert twee dingen.

1. Waar haal jij het recht vandaan om daar ook aanspraak op te kunnen maken? Je concludeert dat naast een Goddelijk decreet jij maar even jouw eigen tegendecreet aan vast plakt. Ronald, je begrijp het totaal verkeerd. Met we bedoel ik de Arabieren. En geen moslims. Wij als Arabieren hebben de meeste recht om Palestina (terug) te eisen. Puur omdat wij zowel historisch als demografisch het recht aan onze kant hebben. Als een Jood uit de Russische Toendra of de Ethiopische steppen, denkt dat ie op basis van zijn geloof Palestina mag claimen. Dan vraag ik me af, waarom je dan zo tekeer tegen mij gaat?


Geplaatst door ronald
2.Dat menselijke bommen "al"....zeg je. Er is natuurlijk een niet verraderlijkere en mes-in-je-rug en laffere manier om dit wapen aan te grijpen en dit dan op plaatsen te gebruiken die volkomen voor jouw toegankelijk en dus verrassend zijn. Vereerders hiervan hebben op de ruggen van de slachtoffers en het vredesproces de weg van onderhandelijkg al lang afgesneden. Het enige onderhandelings punt die ze hebben is: geef je land over en dan vechten we niet meer. Alsof je gewoon met een bom in je tas bv Jericho binnen stapt. Alleen omdat Israeliers niet zo gek zijn een zelfde wapen aan te grijpen is dit een slangerige manier van wapens vergelijken. Het wordt door de meeste Pro-Israeliers gemakshalve vergeten, dat de creatie van Israel door terrorisme in stroomversnelling gebracht is.

Daarom zal ik niet in de bovenstaande tekst ingaan. Ik wil echter wel de volgende toevoegen: De Palestijnen hebben het recht om zich te verdedigen tegen de bezetting. En het doel heiligt de middelen.

Julien
28-12-03, 15:48
:rotpc: Ronald, wat een zinnen.

Julien
28-12-03, 15:57
Geplaatst door Al Sawt
Ronald, je begrijp het totaal verkeerd. Met we bedoel ik de Arabieren. En geen moslims. Wij als Arabieren hebben de meeste recht om Palestina (terug) te eisen. Puur omdat wij zowel historisch als demografisch het recht aan onze kant hebben. Als een Jood uit de Russische Toendra of de Ethiopische steppen, denkt dat ie op basis van zijn geloof Palestina mag claimen. Dan vraag ik me af, waarom je dan zo tekeer tegen mij gaat?


Hm ik kan goed begrijpen dat je je verbonden voelt met de Palestijnen omdat je (groot)ouders uit een Arabisch land komen, maar toch vind ik het raar dat je je dan zó verbonden voelt met een heel ander land.

Nederlanders zijn protestanten, net als de Engelsen. Maar ik heb nooit bemoeienis gezien van Nederlanders met het Noord-Ierse conflict. Ik heb nooit een groep Nederlanders gezien die zich gingen opofferen voor de Protestantse zaak in Ierland.

Dat het een rotzooitje is in Israel, dat gaat de hele wereld aan omdat Israel de basis is van de 3 wereldgodsdiensten. Zowel de Nederlander/ de Braziliaan als de Marokaan heeft er mee te maken.
Ik geloof niet dat een Marokkaan meer met Israel te maken heeft dan een andere wereldburger. Alleen palestijnen en Joden kunnen dat volgens mij zeggen.

ronald
28-12-03, 16:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Dit incident, wat jij als een "detail" betitelt, is slechts een onderdeel van een groter patroon en een staatssysteem wat ik overigens ook aantoonde in mijn post.



Israël is degene die deze en meer racistische schanddaden bedrijft, ik niet. Ik ben slechts de boodschapper. Ga klagen bij Israël als dergelijke berichten je niet bevallen........



Het niet willen begraven van iemand omdat die persoon een andere etnische achtegrond heeft dan de doden op de desbetreffende begraafplaats, komt zeker niet overal voor.



Heb ik al, en ik vul mijn leven o.m. zeer nuttig in door het voeren van een jihad tegen racisme, onderdrukking en andere vormen van onrechtvaardigheid, zoals Allah (swt) in de Qor'an aan ieder mens heeft bevolen....... :engel: :student: :fpetaf:



Nee, dat denk ik zeker niet. Maar ik weet dat Israël zich, net zoals ieder ander land, dient te houden aan het Internationaal Recht en de Algemene Verklaring van de Rechten van de Mens, die allebei iedere vorm van racisme en discriminatie streng verbieden.



Ronald, ik word niet graag van racisme beschuldigd, temeer omdat ik zelf ook behoor tot een bevolkinsgroep die in het verleden het slachtoffer is geworden van kolonialisme en racisme, vandaar ook dat niets mij zo woedend en emotioneel kan maken als racisme. Is er bij mij met de paplepel ingegoten......... Daarom eis ik ook excuses van jou m.b.t. deze ongefundeerde en onterechte beschuldiging, tenzij jij natuurlijk een post van mij zult kunnen vinden waarin ik me in meerdere of mindere mate schuldig maak aan racisme en/of discriminatie.



Misschien zou het eens helpen als jij een cursus "Nederlands voor beginners" zou volgen, want de helft van je verwarde verhalen begrijp ik niet......... Diverse kennissen van mij die hier slechts twee jaar verblijven, spreken beter Nederlands dan jij. :moe: Voor de rest: zie wat ik bovenaan heb gepost.

Met antizionistische groeten,

Rabiah.

P.S.

:D :D :D
:p :p :p

Je legt een hysterische manier van reactie geven bloot, zogenaamd afstammend van je rechtvaardigheidsgevoel. We hebben het hier over mn politieke zaken en je reageert op een soap-manier. In het echte leven heb je twee partijen met twee werelden achter zich. Het leven gaat niet over wat tv-berlden, zorgvuldig uitgezocht. Als jij maar één kant blijft opkijken, dan mis je de werkelijkheid. In het MO zijn twee partijen aanwezig, twee werelden met hun eigen handelen. Als je er alleen maar één ziet dan ben je racistisch. Aks zionisme racistische is, dan is anti-zionisme ook racistisch. Als ik hier sommigen moet geloven, kunnen de grootste slachtoffers nog grotere daders zijn. Dat geldt ook over jou, een individu van een slachtofferminderheid.


Even en vraagje. Op wat voor een begraafplaats worden Christenen in Marokko begraven? Hebben ze daar ook Islamitische wetten over? Voor mij is dit een rethorische vraag.

Over je laatse opmerking is natuurlijk duidellijk te analyseren dat je ook geleden hebt van je gebrekkig Nederlands en die bet-weterige Nederlanders. Jouw kennissen hebben mij nooit Nederlands horen spreken en zouden dat natuurlijk niet kunnen beoordelen. Schrijven is iers anders natuurlijk. Maar om te begrijpen moet je ook een bepaalde intelligentie voor bezitten. Al lees je op AVI 9 niveau. Ik begrijp dat de geslagen hond de stok bijt. In ieder geval zou je er verstandig aan doen de werkelijke feiten betreffende het taalniveau van allochtonen te melden bij het ministerie, want daar denken ze nog dat zij nog niet een een belastingformulier niet kunnen invullen.

Al Sawt
28-12-03, 16:32
Geplaatst door Julien
Hm ik kan goed begrijpen dat je je verbonden voelt met de Palestijnen omdat je (groot)ouders uit een Arabisch land komen, Mijn ouders komen uit een Arabische land!


Geplaatst door Julien
maar toch vind ik het raar dat je je dan zó verbonden voelt met een heel ander land. Zo raar is het niet. Ik hoef alleen een willekeurig Arabische zender aan te zetten en ik zie geen enkel verschil tussen mij of de geinterviewde massa in Jordanie, Libanon, Egypte of de Palestijnse gebieden. Met andere woorden, er zijn nauwelijks verschillen tussen Arabieren onderling. Zowel de cultuur, tradities, taal, folklore, als de gevoelens, zijn het zelfde. En ongeacht de etnische of religieuze verschillen in een Arabische land, de meeste zien zichzelf onlosmakkelijk verbonden met hun Arabische identiteit.
.


Geplaatst door Julien
Nederlanders zijn protestanten, net als de Engelsen. Maar ik heb nooit bemoeienis gezien van Nederlanders met het Noord-Ierse conflict. Ik heb nooit een groep Nederlanders gezien die zich gingen opofferen voor de Protestantse zaak in Ierland. Wat ik wel gezien heb, is de verbondheid met de VS tijdens de aanslagen van 11-Sept. Maar je maakt een fout om Europa te vergelijken met de Arabische wereld. De meeste Europese landen hebben een bloedige geschiedenis met elkaar. Voorts bestaat Europa uit tientallen verschillende volkeren en etniciteiten. Die allen hun eigen identiteit en de nationalistische gevoelens hebben. In de Arabische wereld, is het totaal anders. Uiteraard zijn er verschillen en is de Arabische wereld verre van homogeen. Maar de verschillen beperken zich tot de landsgrenzen van een Arabische land. En hebben geen enkel effect op de verbondheid met de rest van de Arabische wereld.


Geplaatst door Julien
Dat het een rotzooitje is in Israel, dat gaat de hele wereld aan omdat Israel de basis is van de 3 wereldgodsdiensten. Zowel de Nederlander/ de Braziliaan als de Marokaan heeft er mee te maken.
Ik geloof niet dat een Marokkaan meer met Israel te maken heeft dan een andere wereldburger. Alleen palestijnen en Joden kunnen dat volgens mij zeggen. Dat heb je mis. Naar mijn mening, staat een Braziliaan en een Westerling ver van af. Vooral als de laatse, zich als seculier bestempeld. Wij Marokkanen, hebben een sterkere verbondheid met Palestina dan een Braziliaan of een Nederlander. Palestina, was voor eeuwenlang een brug tussen N-Afrika en MO. Het was de kruispunt waar godsdiensten, beschavingen en volkeren gebruik van maakten. Het geen wat Marokko van vandaag gevormd heeft.

Voorts wij claimen Palestina niet op basis van onze godsdienst. Maar op basis van historie, geografische ligging en demografie. Historisch, omdat de Arabieren 2000 jaar onafgebroken hebben geleefd. Geografische ligging, omdat het een integraal onderdeel van MO en de Arabische wereld is. En demografische ontwikkeling: Omdat de volkeren die vroeger in Palestina geleefd hebben, voorouders zijn van de huidige Arabische burgers.

Dus jouw stelling duigt helaas niet. En wat betreft de (niet de Sefarieden)Joden. Als er een gemeenschap is. die niets te vertellen heeft over Palestina, dan zijn zij het!

Jouw reactie Julien, getuigt van ontwetendheid. Om het nogmaals te herhalen. Voor ons is het geen godsdienst kwestie. Maar een rationele kwestie. En vergeet niet dat de claims van een Ethiopische, Russische of een Nederlandse jood, in het niets vallen in vergelijking met het recht dat wij op Palestina uitoefenen.

000NobelPrizes
28-12-03, 17:19
Geplaatst door Al Sawt
[B] Met andere woorden, er zijn nauwelijks verschillen tussen Arabieren onderling. Zowel de cultuur, tradities, taal, folklore, als de gevoelens, zijn het zelfde. En ongeacht de etnische of religieuze verschillen in een Arabische land, de meeste zien zichzelf onlosmakkelijk verbonden met hun Arabische identiteit.


Oh ja, enfin. Hier een staaltje van verbondenheid.


Een Egyptenaar die verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van zeker 353 asielzoekers is zaterdag tot zeven jaar gevangenisstraf veroordeeld.

De veroordeelde, Abu Quassey, werd in Indonesië gearresteerd nadat in oktober 2001 een boot met 421 overwegend Afghaanse en Irakese asielzoekers op weg van Indonesië naar Australië was gezonken en zeker 353 opvarenden waren verdronken. Quassey zou de mensensmokkel hebben georganiseerd, al zegt hij zelf slechts als tolk voor de asielzoekers te hebben opgetreden.

Indonesië leverde Quassey, die is veroordeeld wegens moord, in mei uit aan Egypte. Australië had een internationaal arrestatiebevel tegen Quassey uitgevaardigd, maar Indonesië en Australië hebben geen onderling uitleveringsverdrag.

Vorige week zonk er ook al een boot vol Arabieren; een bericht waar geen kip hier op reageerde. Kan het zijn omdat er hier overwegend berbers zitten? Toch gaan die ook als gekken tekeer als het lsrael betreft, alleen noemen zij het moslim zijn als bindende factor.
lngewikkeld hoor, die staalkaart aan redenen :rolleyes:

Al Sawt
28-12-03, 17:24
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Oh ja, enfin. Hier een staaltje van verbondenheid.



Vorige week zonk er ook al een boot vol Arabieren; een bericht waar geen kip hier op reageerde. Kan het zijn omdat er hier overwegend berbers zitten? Toch gaan die ook als gekken tekeer als het lsrael betreft, alleen noemen zij het moslim zijn als bindende factor.
lngewikkeld hoor, die staalkaart aan redenen :rolleyes: Een prachtige staaltje rioolpolitiek bedrijven.

Ik kan je ook tientallen verbeelden geven over de prachtige verbondheid tussen de Israeliers onderling.

000NobelPrizes
28-12-03, 17:30
Geplaatst door Al Sawt
Een prachtige staaltje rioolpolitiek bedrijven.

Ik kan je ook tientallen verbeelden geven over de prachtige verbondheid tussen de Israeliers onderling.

lk deed geen mededeling over die verbondenheid van lsraeliers. lk reageerde op die Arabische verbondenheid waarover jij zo hoog van de toren blaast. Maar ik zie weinig anders dan vele neuzen die allemaal een andere kant opstaan. Geen enkele LIGA-vergadering (niet die clowneske AEL) eindigt zonder geschreeuw of scheldpartijen, en iets fatsoenlijks komt er al helemaal niet uit. Er zal misschien ergens wel sprake zijn van verbondenheid, maar daar komt in elkgeval niets constructiefs uit voort. Of je moet armoe en continue ruzie als verbondenheid beschouwen; daar laat ik me als westerling niet over uit.

freya
28-12-03, 17:34
Geplaatst door ronald
Het zou mij echt benieuwen hoe Nederland zou hebben gereageerd als het in plaats van Israel stond.


Aangezien nederland niet is gebaseerd op een racistisch principe heel anders. Nederlanders (zionisten uitgezonderd)voelen niet meer de behoefte om land van een ander volk af te troggelen en daar illegale nederzettingen te bouwen. Dus Nederland had al lang een redelijk vrede kunnen sluiten, mocht het ooit omringt worden door vijanden.


Waar het bij jou steeds om gaat, is dat je met oogkleppen maar één kant opkijkt. Ja, je ziet zo wel iets, maar het is maar één kant.

Ik zie de andere kant heus ook wel, maar ik vind wat ik daar zie zo verwerpelijk dat ik er verder niets mee te maken wil hebben.
Geen enkel volk heeft het recht een ander volk uit een land te verdrijven. Daar is geen enkele rechtvaardiging voor te vinden. punt.



Je voelt je als blanke europeaan wel echt verheven he?

En wat heeft mijn huidkleur hier mee te maken?
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, maar dit monster begint gif te spuien.


Al sinds je 12de hebben ze niet wijs gemaakt dat jouw aversie tegen onrecht zijn basis heeft omdat jíj geen onrecht kunt zien want het maakt jouw gevoel slecht. Het draait om jezelf.Typisch bla bla gepraat maar doen...een paar euro om je geweten te zussen, een paar mailingen hier, een demonstratie mee llopen....voel je je goed? Jóuw geweten met name. Je altruïstisch gevoel heeft jouw gevoel als basis niet het onrecht. (moeilijk grammaticaal?)

Moeilijk?! volkomen onbegrijpelijk! Weet je zelf eigenlijk wel wat je hier wil zeggen?


Ik heb geen obsessie met Israël die alles van één kant belijken om hun eigen gevoel van mensenliefde in te vullen. Hún eigen gevoel...

Noem dat maar geen obsessie. Waarom kom je hier dan al die tijd elke misdaad van Israel goedpraten?


maar met mn hypocrite blanke superieuren

Hypocriete blanke superieuren. Toemaar!
Wil je er over praten?

Al Sawt
28-12-03, 17:47
Geplaatst door 151 NobelPrizes
lk deed geen mededeling over die verbondenheid van lsraeliers. lk reageerde op die Arabische verbondenheid waarover jij zo hoog van de toren blaast. Maar ik zie weinig anders dan vele neuzen die allemaal een andere kant opstaan. Geen enkele LIGA-vergadering (niet die clowneske AEL) eindigt zonder geschreeuw of scheldpartijen, en iets fatsoenlijks komt er al helemaal niet uit. Er zal misschien ergens wel sprake zijn van verbondenheid, maar daar komt in elkgeval niets constructiefs uit voort. Of je moet armoe en continue ruzie als verbondenheid beschouwen; daar laat ik me als westerling niet over uit. Dat er Arabieren zijn die met malafide praktijken geld verdienen, dat zal wel. Maar om het als afbreuk of tegenkracht te zien van de verbondheid? Dat lijkt me zeer ver gegrijpen.

Net zo ver gegrijpen als ik de handel in het overbrengen van Russische 'Joden' naar Israel. Als verweer tegen de verbondheid in het racistische ideologie van zionisme.

Hoewel in de Arabische wereld veel interne en externe krachten actief zijn, die een politieke eenheid moeilijk maken. Kunnen we gerust stellen dat er toch een partij was, die de verbondheid tussen de Arabieren heeft gevoeld. En dat is Israel. En hoewel de oorlogen in het verleden, helaas niet de gewenste resultaat hadden gebracht. Doet het echter wel afbreuk aan je bewering.

Maar tussen ons. Is het niet vreemd, om een Egyptische crimineel te gebruiken omje gelijk te behalen?

000NobelPrizes
28-12-03, 17:55
Geplaatst door Al Sawt
Dat er Arabieren zijn die met malafide praktijken geld verdienen, dat zal wel. Maar om het als afbreuk of tegenkracht te zien van de verbondheid? Dat lijkt me zeer ver gegrijpen.

Net zo ver gegrijpen als ik de handel in het overbrengen van Russische 'Joden' naar Israel. Als verweer tegen de verbondheid in het racistische ideologie van zionisme.

Hoewel in de Arabische wereld veel interne en externe krachten actief zijn, die een politieke eenheid moeilijk maken. Kunnen we gerust stellen dat er toch een partij was, die de verbondheid tussen de Arabieren heeft gevoeld. En dat is Israel. En hoewel de oorlogen in het verleden, helaas niet de gewenste resultaat hadden gebracht. Doet het echter wel afbreuk aan je bewering.

Maar tussen ons. Is het niet vreemd, om een Egyptische crimineel te gebruiken omje gelijk te behalen?

Zucht.
Nogmaals: jij brengt de Arabische verbondenheid ter sprake.
Waarom jij de lsraelische hier aanhaalt, geen flauw idee; misschien heb je ook iets over de verbondenheid van Uruguay te melden, maar ik heb die nergens genoemd.

Maar is het gezamenlijk oorlog voeren echt het beste argument dat je kunt aanvoeren om de Arabische eensgezindheid te onderstrepen?
Dan is het toch raar dat al die honderden miljoenen eensgezinden elke oorlog tegen een paar miljoen tegenstanders moeten verliezen. Vind je niet?

Naast die gedeelde oorlogszin: heb je een ander, iets vriendelijker voorbeeld van verbondenheid?

ronald
28-12-03, 17:57
Geplaatst door freya
Aangezien nederland niet is gebaseerd op een racistisch principe heel anders. Nederlanders (zionisten uitgezonderd)voelen niet meer de behoefte om land van een ander volk af te troggelen en daar illegale nederzettingen te bouwen. Dus Nederland had al lang een redelijk vrede kunnen sluiten, mocht het ooit omringt worden door vijanden.



Ik zie de andere kant heus ook wel, maar ik vind wat ik daar zie zo verwerpelijk dat ik er verder niets mee te maken wil hebben.
Geen enkel volk heeft het recht een ander volk uit een land te verdrijven. Daar is geen enkele rechtvaardiging voor te vinden. punt.




En wat heeft mijn huidkleur hier mee te maken?
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, maar dit monster begint gif te spuien.



Moeilijk?! volkomen onbegrijpelijk! Weet je zelf eigenlijk wel wat je hier wil zeggen?

die alles van één kant belijken om hun eigen gevoel van mensenliefde in te vullen. Hún eigen gevoel...

Noem dat maar geen obsessie. Waarom kom je hier dan al die tijd elke misdaad van Israel goedpraten?



Hypocriete blanke superieuren. Toemaar!
Wil je er over praten?


Je begrijpt dus niks van mijn suggestie om Nederland even met Israël te ruilen.Typisch wéér Blank-Westers...... Mens leer jij niks van de geschiedenis? Wíj zijn niet racistisch........(en toen was het even stil....) Wíj lossen het wel even op (á la Sebrenica).....

De andere kant opkijken is jouw kant slimmerd.

Ik weet heel goed wat ik wil zeggen en weet heel goed dat het je en hele lange periode zal kosten eer je begrijpt wat ik mbt vanaf je 12de schreef.

Wie is hier vooroordelend? Jij hebt het over Israëls daden meteen over Misdaden. Je wilt geen enkel oorzaak zien of horen. Zo schep je je eigen wereldje. Mens hoor je jezelf wel eens?

Zoals ik al zei ben ik hier in Nederland on een bepaalde ontwikkelingswerk te verrichten onder de meest hardleerzen die steeds het conflict opzoeken en het met Stalinistische dwang willen rechtvaardigen.

freya
28-12-03, 18:05
Geplaatst door ronald

Al sinds je 12de hebben ze niet wijs gemaakt dat jouw aversie tegen onrecht zijn basis heeft omdat jíj geen onrecht kunt zien want het maakt jouw gevoel slecht. Het draait om jezelf.Typisch bla bla gepraat maar doen...een paar euro om je geweten te zussen, een paar mailingen hier, een demonstratie mee llopen....voel je je goed? Jóuw geweten met name. Je altruïstisch gevoel heeft jouw gevoel als basis niet het onrecht. (moeilijk grammaticaal?)



Laat ik eens 1 poging wagen om op Ronalds abacadabra te reageren.

Dit blijft eenmalig, dat beloof ik :strik:


Al sinds je 12de hebben ze niet wijs gemaakt dat jouw aversie tegen onrecht zijn basis heeft omdat jíj geen onrecht kunt zien want het maakt jouw gevoel slecht.

Vertaling:

Al sinds je 12e heeft niemand je duidelijk gemaakt dat jouw aversie tegen onrecht voortkomt uit het feit dat jij geen onrecht kan zien omdat je daar een slecht gevoel van krijgt.

Als dit de juiste vertaling is dan is het een waarheid als een koe en eigenlijk niet de moeite van vertalen waard.

Natuurlijk krijg ik een slecht gevoel als ik onrecht zie en natuurlijk heb ik er daarom een aversie tegen. Is het menselijkerwijs anders mogelijk?

Is het met jou niet precies hetzelfde Ronald? Het enige verschil tussen jou en mij zit in de definitie die wij aan onrecht geven.


Het draait om jezelf.
Nee het draait om wat ik als onrecht zie.


Typisch bla bla gepraat maar doen...een paar euro om je geweten te zussen, een paar mailingen hier, een demonstratie mee llopen....voel je je goed?

Geen woorden maar daden bedoel je?
Wat voor daden had je voor mij in gedachten?
Behalve dat wat ik al doe: het organiseren van aktiviteiten waarbij zoveel mogelijk mensen geinformeerd kunnen worden over de misstanden in het M-O.



Jóuw geweten met name. Je altruïstisch gevoel heeft jouw gevoel als basis niet het onrecht.

Hm vertaling

Eerst maar even de van Dale erbij gehaald voor Ronald

al·tru·ïs·me (het ~)
1 levenshouding van iem. die zijn handelwijze laat bepalen door de belangen van anderen <=> egoïsme

dus er staat:Je gevoel dat je jouw handelswijze laat bepalen door de belangen van anderen is gebaseerd op je eigen gevoel en is niet gebaseerd op onrecht. ?

Dus: mijn altuisme is in feite egoisme, omdat ik er een goed gevoel van krijg? Zoiets?

Alweer een waarheid als een koe. Iedereen doet dingen die een goed gevoel opleveren en zal dingen waarvan je een slecht gevoel krijgt zoveel mogelijk vermijden.


Ronald, het lijkt erop dat grammatica niet eens je grootste probleem is bij het posten. Het is gewoon een gebrek aan een heldere gedachtengang dat je steeds parten speelt :hihi:

ronald
28-12-03, 18:08
Geplaatst door freya
Laat ik eens 1 poging wagen om op Ronalds abacadabra te reageren.

Dit blijft eenmalig, dat beloof ik :strik:



Vertaling:

Al sinds je 12e heeft niemand je duidelijk gemaakt dat jouw aversie tegen onrecht voortkomt uit het feit dat jij geen onrecht kan zien omdat je daar een slecht gevoel van krijgt.

Als dit de juiste vertaling is dan is het een waarheid als een koe en eigenlijk niet de moeite van vertalen waard.

Natuurlijk krijg ik een slecht gevoel als ik onrecht zie en natuurlijk heb ik er daarom een aversie tegen. Is het menselijkerwijs anders mogelijk?

Is het met jou niet precies hetzelfde Ronald? Het enige verschil tussen jou en mij zit in de definitie die wij aan onrecht geven.


Nee het draait om wat ik als onrecht zie.



Geen woorden maar daden bedoel je?
Wat voor daden had je voor mij in gedachten?
Behalve dat wat ik al doe: het organiseren van aktiviteiten waarbij zoveel mogelijk mensen geinformeerd kunnen worden over de misstanden in het M-O.




Hm vertaling

Eerst maar even de van Dale erbij gehaald voor Ronald

al·tru·ïs·me (het ~)
1 levenshouding van iem. die zijn handelwijze laat bepalen door de belangen van anderen <=> egoïsme

dus er staat:Je gevoel dat je jouw handelswijze laat bepalen door de belangen van anderen is gebaseerd op je eigen gevoel en is niet gebaseerd op onrecht. ?

Dus: mijn altuisme is in feite egoisme, omdat ik er een goed gevoel van krijg? Zoiets?

Alweer een waarheid als een koe. Iedereen doet dingen die een goed gevoel opleveren en zal dingen waarvan je een slecht gevoel krijgt zoveel mogelijk vermijden.


Ronald, het lijkt erop dat grammatica niet eens je grootste probleem is bij het posten. Het is gewoon een gebrek aan een heldere gedachtengang dat je steeds parten speelt :hihi:



Ik had je gewaarschuwd, de waarheid kan heel pijnlijk zijn. Maar, denk er nog maar eens een paar dagen over na.

Over koeien gesproken: ik ga je niet alles voorkouwen!

freya
28-12-03, 18:22
Geplaatst door ronald
Je begrijpt dus niks van mijn suggestie om Nederland even met Israël te ruilen.Typisch wéér Blank-Westers...... Mens leer jij niks van de geschiedenis? Wíj zijn niet racistisch........(en toen was het even stil....) Wíj lossen het wel even op (á la Sebrenica).....



Waar slaaaaat dit op?!

Heb jij echt niet in de gaten dat mijn mening over het M_O bepaald geen mainstream gedachtengoed is in Nederland?

Wat er bij jou gewoon niet in wil is dat Israel op een racistisch principe gebaseerd is en dat het Israelisch racisme elke oplossing in de weg staat.
Vluchtelingen kunnen niet terug vanwege het demografisch evenwicht nb !


De andere kant opkijken is jouw kant slimmerd.

Jij ziet geen kant of wal meer hier geloof ik.


Ik weet heel goed wat ik wil zeggen en weet heel goed dat het je en hele lange periode zal kosten eer je begrijpt wat ik mbt vanaf je 12de schreef.

Nou dat komt er dan heel belabberd uit. (Zie boven)


Wie is hier vooroordelend? Jij hebt het over Israëls daden meteen over Misdaden. Je wilt geen enkel oorzaak zien of horen. Zo schep je je eigen wereldje. Mens hoor je jezelf wel eens?

Het schenden van mensenrechten en internationale verdragen en VN resoluties is gewoon misdadig. Van welke kant je het ook bekijkt.

Oorzaak van het geheel is een romantische, racistische theorie over 'een beloofd land' Die tegen alle logica in kon worden uitgevoerd, door het (terechtte!) schuldgevoel van Europa uit te spelen.


Zoals ik al zei ben ik hier in Nederland on een bepaalde ontwikkelingswerk te verrichten onder de meest hardleerzen die steeds het conflict opzoeken en het met Stalinistische dwang willen rechtvaardigen.

Ja een man met een missie. Dat is wel duidelijk :moe:

Maar wat wil je met je missie bereiken en tegen wie ben je aan het vechten? Dat zou ik wel eens willen weten.

freya
28-12-03, 18:25
Geplaatst door ronald
Ik had je gewaarschuwd, de waarheid kan heel pijnlijk zijn. Maar, denk er nog maar eens een paar dagen over na.

Over koeien gesproken: ik ga je niet alles voorkouwen!

Welke waarheid?

OH verlicht mij met uw superieure wijsheid Groot Licht!

:alien:

ronald
28-12-03, 18:50
Geplaatst door freya
Welke waarheid?

OH verlicht mij met uw superieure wijsheid Groot Licht!

:alien:


Dé waarheid.


Richt je tot Allah...helpt je beter.

Julien
28-12-03, 19:59
Geplaatst door Al Sawt
Zo raar is het niet. Ik hoef alleen een willekeurig Arabische zender aan te zetten en ik zie geen enkel verschil tussen mij of de geinterviewde massa in Jordanie, Libanon, Egypte of de Palestijnse gebieden. Met andere woorden, er zijn nauwelijks verschillen tussen Arabieren onderling. Zowel de cultuur, tradities, taal, folklore, als de gevoelens, zijn het zelfde. En ongeacht de etnische of religieuze verschillen in een Arabische land, de meeste zien zichzelf onlosmakkelijk verbonden met hun Arabische identiteit.

De Arabische wereld is net zo verdeeld als Europa. Je hebt bijvoorbeeld een grote splitising tussen sjiieten en soennieten. Ik denk dat de eigen nationaliteit op #1 komt, dan het gemeenschappelijke geloof op #2 en daarna misschien de arabische identiteit op #3.


Dat heb je mis. Naar mijn mening, staat een Braziliaan en een Westerling ver van af. Vooral als de laatse, zich als seculier bestempeld. Wij Marokkanen, hebben een sterkere verbondheid met Palestina dan een Braziliaan of een Nederlander. Palestina, was voor eeuwenlang een brug tussen N-Afrika en MO. Het was de kruispunt waar godsdiensten, beschavingen en volkeren gebruik van maakten. Het geen wat Marokko van vandaag gevormd heeft.
Ik denk eerder dat Europa meer met palestina te maken heeft gehad dan Marokko. Europa heeft een eeuwenlange gemeenschappelijke geschiedenis met Palestina. Denk aan de kruistochten, het christelijk geloof etc. Palestina was een brug tussen het MO en Europa volgens mij.


Voorts wij claimen Palestina niet op basis van onze godsdienst. Maar op basis van historie, geografische ligging en demografie. Historisch, omdat de Arabieren 2000 jaar onafgebroken hebben geleefd. Geografische ligging, omdat het een integraal onderdeel van MO en de Arabische wereld is. En demografische ontwikkeling: Omdat de volkeren die vroeger in Palestina geleefd hebben, voorouders zijn van de huidige Arabische burgers.
De wereld verandert, Al Sawt. Je moet nu eenmaal als Arabier accepteren dat er een Joodse staat is. Europa is heel lang 100% christelijk geweest, maar Europa moet accepteren dat de wereld veranderd is en dat er ook andere geloven beleden worden in Europa. En Historisch gezien is het ook onjuist wat je zegt, Palestina heeft ook een rijke Joodse historie. Het land is heel lang Joods geweest totdat de Romein de Joden hebben verdreven. Sindsdien hebben er nog heel wat Joden geleefd. Het is niet te oordelen welk volk meer recht heeft op dit stukje grond. ik denk dat als je eerlijk bent, zowel de joden als de palestijnen er recht op hebben. maar de westerse joden hebben daar weer weinig mee te maken, daar heb je gelijk in.


En vergeet niet dat de claims van een Ethiopische, Russische of een Nederlandse jood, in het niets vallen in vergelijking met het recht dat wij op Palestina uitoefenen. [/B]

Ik vind het jammer als je het conflict in Israel identificeert met jezelf of met de hele Arabische gemeenschap. Want dat maakt het conflict nóg ingewikkelder. Ik zie het echt alleen als een strijd tussen een volk (de Israeliers) en een ander volk (de Palestijnen).

freya
28-12-03, 22:02
Geplaatst door ronald
Dé waarheid.


Richt je tot Allah...helpt je beter.

:) die Waarheid ken ik heel goed

en die doet geen centje pijn hoor :)

freya
28-12-03, 22:04
Ik geef bij deze mijn pogingen op om nog een zinnig (ant)woord uit Ronald te krijgen.

Dus lieve meelezertjes, mijn complimenten dat jullie het zolang hebben vol gehouden.

:zwaai:

Al Sawt
28-12-03, 22:56
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Zucht.
Nogmaals: jij brengt de Arabische verbondenheid ter sprake.
Waarom jij de lsraelische hier aanhaalt, geen flauw idee; misschien heb je ook iets over de verbondenheid van Uruguay te melden, maar ik heb die nergens genoemd. Zucht!

Net zo vreemd, als jouw voorbeeld. Waar je een criminele individu die je uit stal haalt, om de verbondheid onder de Arabieren onderuit te halen.


Geplaatst door 151 NobelPrizes
Maar is het gezamenlijk oorlog voeren echt het beste argument dat je kunt aanvoeren om de Arabische eensgezindheid te onderstrepen?
Dan is het toch raar dat al die honderden miljoenen eensgezinden elke oorlog tegen een paar miljoen tegenstanders moeten verliezen. Vind je niet? Die paar miljoen, waren bepaald niet in minderheid. Maar dat is een andere discussie. Maar we kunnen oorlogen verliezen en winnen. Maar geldt dat ook voor Israel???


Geplaatst door 151 NobelPrizes
Naast die gedeelde oorlogszin: heb je een ander, iets vriendelijker voorbeeld van verbondenheid? Nobelprizes, ik kan talloze voorbeelden opnoemen, op cultureel, wetenschappelijk, historisch gebied etc etc etc etc. Maar je wilt het gewoon niet onder ogen zien.

We zijn alleen op politiek, economisch en militair gebied verdeeld. Het type verdeeldheid die puur alleen te danken is, aan onze despoten. Maar die zullen niet voor eeuwig zijn, net als Israel.

000NobelPrizes
28-12-03, 23:07
Geplaatst door Al Sawt
Zucht!

Net zo vreemd, als jouw voorbeeld. Waar je een criminele individu die je uit stal haalt, om de verbondheid onder de Arabieren onderuit te halen.

Eigenlijk plaagde ik een beetje: geen idee dat je zo uit je slof zou schieten.


Die paar miljoen, waren bepaald niet in minderheid. Maar dat is een andere discussie. Maar we kunnen oorlogen verliezen en winnen. Maar geldt dat ook voor Israel???
Met drie zeges in het vaandel is die vraag beantwoord.


Nobelprizes, ik kan talloze voorbeelden opnoemen, op cultureel, wetenschappelijk, historisch gebied etc etc etc etc. Maar je wilt het gewoon niet onder ogen zien.
lk wil je wel geloven hoor, ik kan alleen geen voorbeelden opnoemen.
lk hoopte dat jij me een handje kon helpen.


We zijn alleen op politiek, economisch en militair gebied verdeeld. Het type verdeeldheid die puur alleen te danken is, aan onze despoten. Maar die zullen niet voor eeuwig zijn, net als Israel.
Jij gaat ervan uit dat lsrael uiteindelijk niet meer zal bestaan?
Oh, okay.

freya
28-12-03, 23:08
.

Al Sawt
28-12-03, 23:16
Geplaatst door Julien
De Arabische wereld is net zo verdeeld als Europa. Je hebt bijvoorbeeld een grote splitising tussen sjiieten en soennieten. Ik denk dat de eigen nationaliteit op #1 komt, dan het gemeenschappelijke geloof op #2 en daarna misschien de arabische identiteit op #3. Je hebt het totaal mis. De godsdienst kwestie is een grote hangijzer. Maar er waren tal van voorbeelden uit de geschiedenis, waar de soenieten en shia`s vredig samenleefden.

Jouw opsomming klopt voor geen meter.
De nationale gevoelens spelen geen enkel rol. Zie de opkomst van Pan Arabische nationalisme. En in geen enkel Arabische land, kun je de landelijke nationalisme speuren. Dus projecteer de Westerse wereld niet op de Arabische wereld.



Geplaatst door Julien
Ik denk eerder dat Europa meer met palestina te maken heeft gehad dan Marokko. Europa heeft een eeuwenlange gemeenschappelijke geschiedenis met Palestina. Denk aan de kruistochten, het christelijk geloof etc. Palestina was een brug tussen het MO en Europa volgens mij. Julien, ik ga hier niet op in. Maar ik geef je een raad: Verdiep je in de geschiedenisboeken.



Geplaatst door Julien
De wereld verandert, Al Sawt. Je moet nu eenmaal als Arabier accepteren dat er een Joodse staat is. Ik accepteer het voor het moment. Ik ben er van overtuigd, dat Israel geen enkel toekomst heeft in MO.


Geplaatst door Julien
Europa is heel lang 100% christelijk geweest, maar Europa moet accepteren dat de wereld veranderd is en dat er ook andere geloven beleden worden in Europa. En Historisch gezien is het ook onjuist wat je zegt, Palestina heeft ook een rijke Joodse historie. Het land is heel lang Joods geweest totdat de Romein de Joden hebben verdreven. Sindsdien hebben er nog heel wat Joden geleefd. Het is niet te oordelen welk volk meer recht heeft op dit stukje grond. ik denk dat als je eerlijk bent, zowel de joden als de palestijnen er recht op hebben. maar de westerse joden hebben daar weer weinig mee te maken, daar heb je gelijk in.Zoals ik al zei, de Arabieren(incluis arabische joden) zijn de achter achterklein kinderen van alle volkeren die in het regio geleefd hebben.

Julien
29-12-03, 01:23
Wil er vrede komen in het MO, moet men de staat Israel wel accepteren. Dat de Staat Israel 60 jaar geleden is uitgeroepen ten koste van de Palestijnen is zeker waar, maar vergeet niet dat de VN er achter stond.

Het is nu eenmaal een feit dat Israel bestaat en zal blijven bestaan. Want de enige supermacht ter wereld, de VS, is een bondgenoot van Israel. De Arabische wereld moet Israel accepteren en Israel op diplomatieke manieren tot de orde roepen. (VN!)

Gelukkig accepteren de meeste Arabische landen de staat Israel. Er zijn slechts een paar landen die dat niet doen. Weet iemand welke? Ik dacht alleen Syrie en Iran.

Een belangrijk begin voor vrede in het MO is het accepteren van de staat Israel door de andere Arabische landen. Maar ik weet ook wel dat Israel dat voor een groot deel zelf in de hand heeft (zich houden aan de VN-resoluties bijv. )

ronald
29-12-03, 02:02
Geplaatst door Al Sawt
Je hebt het totaal mis. De godsdienst kwestie is een grote hangijzer. Maar er waren tal van voorbeelden uit de geschiedenis, waar de soenieten en shia`s vredig samenleefden.

Jouw opsomming klopt voor geen meter.
De nationale gevoelens spelen geen enkel rol. Zie de opkomst van Pan Arabische nationalisme. En in geen enkel Arabische land, kun je de landelijke nationalisme speuren. Dus projecteer de Westerse wereld niet op de Arabische wereld.


Julien, ik ga hier niet op in. Maar ik geef je een raad: Verdiep je in de geschiedenisboeken.


Ik accepteer het voor het moment. Ik ben er van overtuigd, dat Israel geen enkel toekomst heeft in MO.

Zoals ik al zei, de Arabieren(incluis arabische joden) zijn de achter achterklein kinderen van alle volkeren die in het regio geleefd hebben.


Op pagina 7 meldt Al Sawt oa:

QUOTE:
Hoewel in de Arabische wereld veel interne en externe krachten actief zijn, die een politieke eenheid moeilijk maken. Kunnen we gerust stellen dat er toch een partij was, die de verbondheid tussen de Arabieren heeft gevoeld. En dat is Israel. En hoewel de oorlogen in het verleden, helaas niet de gewenste resultaat hadden gebracht. Doet het echter wel afbreuk aan je bewering.



Het enige wat de Arabische wereld écht bindt is Israël. Beter gezegd de haat tegen Israël en de ontkenning van haar bestaansrecht.

Het is een beetje wanhopige situatie door eerst te stellen dat Israël van de kaart zal verdwijnen en vervolgens is Israël de enige bindende factor van een Arabisch verbond.

Al Sawt
29-12-03, 15:19
Geplaatst door Julien
Wil er vrede komen in het MO, moet men de staat Israel wel accepteren. Dat de Staat Israel 60 jaar geleden is uitgeroepen ten koste van de Palestijnen is zeker waar, maar vergeet niet dat de VN er achter stond. Je doelt op de VN, waarvan de meeste leden destijds koloniale machthebbers waren? De VN heeft geen enkel en geen enkel legitimiteit op dit gebied. Als Israel de VN-resoluties niet erkend. Wie zijn wij, om het te erkennen?


Geplaatst door Julien
Het is nu eenmaal een feit dat Israel bestaat en zal blijven bestaan. Want de enige supermacht ter wereld, de VS, is een bondgenoot van Israel. De Arabische wereld moet Israel accepteren en Israel op diplomatieke manieren tot de orde roepen. (VN!) Julien, je haalt hier 2 dingen door elkaar. Ten eerste zeg je dat de VS als supermacht, Israel steunt. Ten tweede, zeg je dat de Arabische landen Israel op diplomatiek gebied tot de orde moeten roepen.

Juist dankzij de veto van de VS, is elke diplomatieke aanmaning van Israel gestrand. Ik vraag mij af, of de VS Israel ter hulp zal schieten als het erop aankomt.




Geplaatst door Julien
Gelukkig accepteren de meeste Arabische landen de staat Israel. Er zijn slechts een paar landen die dat niet doen. Weet iemand welke? Ik dacht alleen Syrie en Iran. Marokko, Tunesie, Jordanie, Egypte, Mauretanie, SA, Koeweit, Oman en de Golfstaten. Hebben diplomatieke contacten of banden met Israel. Syrie, Soedan, Yemen, Libie, Libanon en Algerije hebben geen contacten met Israel. Maar deze landen spelen helaas met het gedachte, om diplomatieke banden aan te gaan met Israel.

Maar het is algemeen bekend, dat onze verlichte leiders niet handelen in de belang van hun burgers.


Geplaatst door Julien
Een belangrijk begin voor vrede in het MO is het accepteren van de staat Israel door de andere Arabische landen. Maar ik weet ook wel dat Israel dat voor een groot deel zelf in de hand heeft (zich houden aan de VN-resoluties bijv. ) Een van de grootste voorwaarden voor vrede, is de stichting van een soevereine Palestijnse staat, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad, ontruiming van alle nederzettingen, teruggave van de Golan hoogvlakte en de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen. Nu luidt mijn vraag, is Israel bereid om aan alle voorwaarden te voldoen? Als dat het geval zou zijn, dan zou vrede zeer dichtbij komen. En dan zullen mensen als Al Sawt, geisoleerd raken.

Al Sawt
29-12-03, 15:22
Geplaatst door ronald
Op pagina 7 meldt Al Sawt oa:

QUOTE:
Hoewel in de Arabische wereld veel interne en externe krachten actief zijn, die een politieke eenheid moeilijk maken. Kunnen we gerust stellen dat er toch een partij was, die de verbondheid tussen de Arabieren heeft gevoeld. En dat is Israel. En hoewel de oorlogen in het verleden, helaas niet de gewenste resultaat hadden gebracht. Doet het echter wel afbreuk aan je bewering.



Het enige wat de Arabische wereld écht bindt is Israël. Beter gezegd de haat tegen Israël en de ontkenning van haar bestaansrecht.

Het is een beetje wanhopige situatie door eerst te stellen dat Israël van de kaart zal verdwijnen en vervolgens is Israël de enige bindende factor van een Arabisch verbond. Ronald, lees de periode van 1914 tot de creatie van die k.ankergezwel. En lees vooral over leiders als Koning Faisal, Saoud, Michel Aflak en Nasser.

Om te voorkomen dat je niet in herhaling valt, door onzin te verkondigen.

Julien
29-12-03, 15:26
Een van de grootste voorwaarden voor vrede, is de stichting van een soevereine Palestijnse staat, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad, ontruiming van alle nederzettingen, teruggave van de Golan hoogvlakte en de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen. Nu luidt mijn vraag, is Israel bereid om aan alle voorwaarden te voldoen? Als dat het geval zou zijn, dan zou vrede zeer dichtbij komen. En dan zullen mensen als Al Sawt, geisoleerd raken.

Ik ben het wel met je eens, op 1 punt na dan.

De Palestijnse vluchtelingen hebben denk ik geen toekomst in de staat Israel, als je ook ziet hoe de Israelische regering met Arabische Israeliers/ christenen omgaat. Er moet inderdaad naast de Israelische staat een Soevereine Palestijnse staat komen én Jerusalem moet worden verdeeld. Maar de Palestijnse vluchtelingen horen denk ik plaats in Palestina, niet in Israel. Anders creéer je weer een nieuw conflict; een tikkende tijdbom. En dat is niet de bedoeling.

En Al Sawt, in de wereld van vandaag draait alles om compromissen.. daar ontkom je niet aan. Als je echt vrede wil, moet je bereid zijn compromissen te sluiten.

mark61
29-12-03, 15:41
Ik weet een leuk compromis: we voegen Israel en de restjes onleefbaar Palestina samen. Want de kans dat wat nu doorgaat voor 'Palestina' (de bezette gebieden) levensvatbaar wordt is nihil. Vervolgens krijgen we een multi-ethnische multi-religieuze seculiere staat. Er zijn Israelis en Palestijnen voor dit plan te vinden. Zoiets werkt ook in India wel redelijk. Het is de scheiding India/Pakistan die voor ellende zorgt.

De 'nationalist fallacy' (de illusie dat mensen die 1 taal spreken, 1 godsdienst hebben of een bepaalde kleur ogen bij elkaar in een land moeten zitten met uitsluiting van alle anderen, en een vlag, volkslied en nationale luchtvaartmaatschappij moeten organiseren) is pas koud 200 jaar oud. Komt helaas uit Frankrijk (en Duitsland).

Nog niet zo lang geleden deden multi-ethnische staten het prima. Normale burgers hebben namelijk normale verlangens die ze op een normale manier kunnen realiseren. Maar Israel wil dat helemaal niet omdat straks de Palestijnen in de meerderheid zijn. Het begin van een fok- en immigratierace. Toch zal iedereen ooit eens normaal met de ander moeten omgaan. Binnen 1 staat is dat makkelijker dan in 2 staten. Gaat het lukken in Zuid-Afrika? Lukt het in België, Zwitserland? In Singapore? Maleisië? Libanon? Kazachstan etc. (tientallen volkeren, helft Russen)?

Het alternatief is een zielig lappendekentje van reservaten voor Palestijnen, net als in Amerika voor de native Americans, bantoestans zonder water, vruchtbare grond, strategische ligging, zonder zelfs maar aaneensluitend te zijn. Een lachertje, als het niet om te huilen was. Misdadig, kan je het ook noemen.

Al Sawt
29-12-03, 15:42
Julien.


De Palestijnen eisen maar 20% van de voormalige Britse mandaat gebied Palestina. Terwijl Israel een gebied voor het ogen heeft, die stuk kleiner is dan die 20%. Het is duidelijk dat Israel alles behalve in vrede geintresseerd is. En trouwens, Israel is alles behalve bereid om een soevereine Palestijnse staat naast haar te dulden. Zij zien liever een Palestijnse variant van de townships.

Het mag dus duidelijk zijn, dat vrede met Israel alles behalve reeel is.

Julien
29-12-03, 15:49
Mark61, hoe vervelend het is om te zeggen.. maar dat Israel zo welvarend en groen is, is wel een verdienste van de Joden.
Zij hebben de grond helemaal opnieuw verbouwd en van israel een rijk land gemaakt. Voorheen bestond Israel voornamelijk uit dor gebied.

En het mooiste zou natuurlijk zijn als Joden én palestijnen in 1 staat zouden kunnen wonen. Maar dat is gewoon onmogelijk na alles wat er gebeurt is, hoe moet je zo'n land bijvoorbeeld noemen? Israel? (zal de Arab. wereld niet toestaan), Palestina? (zal de VS+Israel niet toestaan).

En wat je zegt over de Frans/ Duitse (moet Europese zijn) uitvinding van de natie-staat. Dat is achterhaald, want het idee van de natie-staat bestaat niet meer in Europa en wordt nu juist toegepast door Aziatische/ Arabische landen.

Kortom, wat je zegt is theoretisch heel mooi, maar praktisch onmogelijk.

freya
29-12-03, 16:04
Geplaatst door Julien
Mark61, hoe vervelend het is om te zeggen.. maar dat Israel zo welvarend en groen is, is wel een verdienste van de Joden.
Zij hebben de grond helemaal opnieuw verbouwd en van israel een rijk land gemaakt. Voorheen bestond Israel voornamelijk uit dor gebied.


Dat is toch zo'n grote schandalige zionistische leugen.
Als ik zoiets lees dan ontplof ik spontaan.

Dor Land??!!

Vertel me eens waar de (eeuwenoude) olijfgaarden en sinaasappelplantages vandaan komen. En het duizenden jaren oude irrigatiesysteem in de Negevwoestijn. Een stad als Gaza en al de dorpen waarvan de bewoners door de zionisten zijn weggejaagd en waarvan de namen veranderd zijn.
Palestina is altijd een prachtig gecultiveerd vruchtbaar land geweest.

Sinds het "joodse wonder' in de Negevwoestijn is in feite de productie daar minder dan de productie ooit was onder Palestijns beheer.

geloof jij nog steeds in sprookjes Julian?

Al Sawt
29-12-03, 16:08
Geplaatst door freya
Dat is toch zo'n grote schandalige zionistische leugen.
Als ik zoiets lees dan ontplof ik spontaan.

Dor Land??!!

Vertel me eens waar de (eeuwenoude) olijfgaarden en sinaasappelplantages vandaan komen. En het duizenden jaren oude irrigatiesysteem in de Negevwoestijn. Een stad als Gaza en al de dorpen waarvan de bewoners door de zionisten zijn weggejaagd en waarvan de namen veranderd zijn.
Palestina is altijd een prachtig gecultiveerd vruchtbaar land geweest.

Sinds het "joodse wonder' in de Negevwoestijn is in feite de productie daar minder dan de productie ooit was onder Palestijns beheer.

geloof jij nog steeds in sprookjes Julian? Die zionistische leugen, vertelt niet over een eeuwenoude succesvolle irigatie systeem.

Die de gebied, heel vruchtbaar heeft gemaak.

freya
29-12-03, 16:15
Geplaatst door Al Sawt
Die zionistische leugen, vertelt niet over een eeuwenoude succesvolle irigatie systeem.

Die de gebied, heel vruchtbaar heeft gemaak.

Dat bedoel ik.


Oja, voor de duidelijkheid: De paar joden die altijd in het gebied zijn blijven wonen, woonden in de steden, vrnl Jerusalem, en waren GEEN landbouwers.

Julien
29-12-03, 16:20
jullie noemen het zionistische leugens, ik noem het gewoon historische feiten die vermeld staan in verschillende boeken, ja, je kan aan alles gaan twijfelen.. maar ik vertrouw de boeken die ik lees van europese schrijvers.

wat zijn dan de tegen-argumenten? ik ben benieuwd.

tuurlijk freya, palestina had vroeger ook olijfbomen enzo.. maar de mate waarop israel nu is ingericht komt vnl. door de Joodse inspanningen. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat de Joden superieur zijn, maar alleen zeggen dat de Joden hard gewerkt hebben om van dat land een welvarend land te maken.

En ik heb nog geen argumenten gezien die dat ontkennen.

mark61
29-12-03, 16:21
Geplaatst door Julien
Mark61, hoe vervelend het is om te zeggen.. maar dat Israel zo welvarend en groen is, is wel een verdienste van de Joden.
Zij hebben de grond helemaal opnieuw verbouwd en van israel een rijk land gemaakt. Voorheen bestond Israel voornamelijk uit dor gebied.

Yep, dat is dat mooie verhaal uit mijn jeugd. Zingende kibboetsbewoners steken de handen uit de mouwen terwijl die luie Arabieren sullig onder een dadelpalm zitten te wachten tot er 1 dadel naar beneden valt. Julien, wake up. De immigrerende joden hadden de beschikking over vreselijk veel geld en waren hoog opgeleid. De hele wereld stond welwillend tegenover hen en hun exportproducten. De epilady bijvoorbeeld. (Arabische dames, leest u mee?) Dat de Palestijnen dat niet hadden was niet hun schuld. Zeshonderd jaar Osmaans wanbestuur heeft er ook wat mee te maken. Om het even simpel te beschrijven. Verder stal en steelt Israel het water van de Palestijnen en maakt hun ontwikkeling ONMOGELIJK. Zie de speldeprikjes die ik heb gepost. Ben je al weer vergeten hoe die haventerminal die met Nederlands geld is gebouwd prompt door de Israeli's werd opgeblazen? Zo ging het en zo gaat het. Voor de geschiedenis pré-1948, lees de boeken.


En het mooiste zou natuurlijk zijn als Joden én palestijnen in 1 staat zouden kunnen wonen. Maar dat is gewoon onmogelijk na alles wat er gebeurt is, hoe moet je zo'n land bijvoorbeeld noemen? Israel? (zal de Arab. wereld niet toestaan), Palestina? (zal de VS+Israel niet toestaan).

Het gaat de rest van de wereld geen reet aan hoe dat land gaat heten. Zijn ze soms de ouders van de nieuwe spruit? Remember Mégane Renault. We noemen het gewoon Pisraël, haha. Of Land of Hope and Glory. Of Burkina Faso (= land der rechtvaardigen) #2. Of Semitia. Whatever. Ik zie de krantenkoppen al voor me: Vrede Onmogelijk Wegens Verdeeldheid Over Naam. De veiligheidsraad heeft de ex-Israeli's en Palestijnen verboden hun land 'Bushlikmereet' te noemen.

En wat je zegt over de Frans/ Duitse (moet Europese zijn) uitvinding van de natie-staat. Dat is achterhaald, want het idee van de natie-staat bestaat niet meer in Europa

Julien, reveille-toi encore. ALLE staten in Europa zijn heftige natie-staten, incl. NL. Al is het misschien verhuld. Hoewel het in NL dus nu gaat om het onvervreemdbare christelijke karakter. Hmm, Giscard d'Estaing? Discussie over of Turkije wel kan als moslimland in EU? Vermelding God in EU 'grondwet'? C'est tout la même chose. Met name Frankrijk is als de dood voor regionalisme, tweede officiële talen en noem maar op. On est français, basta. (bastia?) Ernest Renan kwam niet voor niks met zijn ratatouille-natie. Spanje ziet de bui al hangen. Italië zucht onder Lega Nord-perikelen. Haider verbiedt onderwijs in het Sloveens, of zoiets, moet ik opzoeken. Noord-Ierland is Brits!/Iers! Maar dit is voor specialisten. En pech, ik ben er 1. De geschiedenis van het MO van de 20e eeuw is er een van nationalisme-import, aangezwengeld door GB en F.


Kortom, wat je zegt is theoretisch heel mooi, maar praktisch onmogelijk.

Kortom, met wat goede wil... case studies van de Belgische, Maleisische, Singaporese, Indiase, Z-Afrikaanse oplossingen...

Julien
29-12-03, 16:32
Hier een link van een neutrale bron

http://ublad.warande.uu.nl/ubladen/30/07/HetTorentje.html


Verreweg het grootste gedeelte van het zoete water komt ten goede aan de landbouw. Landen die weinig water hebben moeten irrigeren. In de meeste gevallen gebeurt dat heel inefficiënt. Het water verdampt vaak al voordat het plantje is bereikt en wordt in feite rechtstreeks de atmosfeer in gepompt. Landen met weinig water en veel geld weten daar veel beter mee om te gaan. Israël kan appelbomen laten groeien in de Negev-woestijn door elke boom met een pompje druppel voor druppel te bewateren. Dat is voor de meeste landen echter onbetaalbaar.

ik moet toegeven dat de meeste links over dit onderwerp naar joodse sites gingen, maar er zijn veel studies naar verricht en men is het er over eens dat Israel economisch erg versterkt is door de arbeid van de Joden.

Julien
29-12-03, 16:42
Voordat sommige mensen weer hysterisch gaan reageren. Ik bedoel er niks nadelig mee t.o.v. de Palestijnen, ik ben niet zo'n zionist die zal zeggen "dit bewijst dat joden superieur zijn" maar het is gewoon een feit dat de Joden van Israel een welvarend land hebben gemaakt.


Geplaatst door mark61
[B]Yep, dat is dat mooie verhaal uit mijn jeugd. Zingende kibboetsbewoners steken de handen uit de mouwen terwijl die luie Arabieren sullig onder een dadelpalm zitten te wachten tot er 1 dadel naar beneden valt. Julien, wake up. De immigrerende joden hadden de beschikking over vreselijk veel geld en waren hoog opgeleid. De hele wereld stond welwillend tegenover hen en hun exportproducten. De epilady bijvoorbeeld. (Arabische dames, leest u mee?) Dat de Palestijnen dat niet hadden was niet hun schuld. Zeshonderd jaar Osmaans wanbestuur heeft er ook wat mee te maken. Om het even simpel te beschrijven. Verder stal en steelt Israel het water van de Palestijnen en maakt hun ontwikkeling ONMOGELIJK. Zie de speldeprikjes die ik heb gepost. Ben je al weer vergeten hoe die haventerminal die met Nederlands geld is gebouwd prompt door de Israeli's werd opgeblazen? Zo ging het en zo gaat het. Voor de geschiedenis pré-1948, lees de boeken.

ben ik het mee eens, maar daarmee ontken je niet de grote arbeid die de joden hebben verricht voor het land. daar mag je toch wel iets over zeggen. dat valt gewoon niet te ontkennen.

[QUOTE]Kortom, met wat goede wil... case studies van de Belgische, Maleisische, Singaporese, Indiase, Z-Afrikaanse oplossingen...[QUOTE]

Belgie bestaat idd uit 2 talen, maar dat is totaal niet te vergelijken met de situatie in Israel. Na deze bloedige geschiedenis en kijkend naar de grote tegenstellingen (taal/ religie/ cultuur) is het nu haast onmogelijk om er 1 staat van te maken. In india is het ook niet gelukt en in alle andere landen die je noemt gaat het 1-staat-idee ook niet van harte. En nogmaals, het Midden-Oosten is een brandhaard van conflicten; 1 staat met zowel joden/ palestijnen/ christenen is niet levensvatbaar (hoe jammer ook).

mark61
29-12-03, 16:42
Landen met weinig water en veel geld weten daar veel beter mee om te gaan.

Dat zeg ik net. Met een zak geld beginnen is makkelijk zat. Egypte heeft trouwens een heel respectabele landbouw, maar aangezien de wereldhandel in landbouwproducten wegens overproductie een kopersmarkt is, gedeeltelijk gemanipuleerd door het westen, blijft het, net als alle arme van landbouw afhankelijke landen, arm. Landbouw is sowieso hopeloos als middel van bestaan. Ook hier.


men is het er over eens dat Israel economisch erg versterkt is door de arbeid van de Joden.

Die is lekker. Zouden het ook die Palestijnse dagloners kunnen zijn die zwoegen als Koerden in het Westland voor een hongerloontje en volkomen rechteloos? Je denkt dat die katoenplantages in Amerika ook door nijvere blanken c.q. white trash zijn bewerkt? Door wie werden de huizen in Israel gebouwd? etc. etc.

freya
29-12-03, 17:09
Geplaatst door Julien

men is het er over eens dat Israel economisch erg versterkt is door de arbeid van de Joden.

Nee Israel wordt economisch versterkt door de eindeloze geldstroom vanuit het Westen.

lennart
29-12-03, 17:14
Geplaatst door freya
Nee Israel wordt economisch versterkt door de eindeloze geldstroom vanuit het Westen.

90 miljard Amerikaanse overheidssteun sinds 1948. Ik vraag me af hoeveel de duitsers hebben bijgedragen. Dat bedrag zal ook niet mis zijn.

mark61
29-12-03, 17:25
Geplaatst door Julien
...maar daarmee ontken je niet de grote arbeid die de joden hebben verricht voor het land. daar mag je toch wel iets over zeggen. dat valt gewoon niet te ontkennen.

Jaaaah, joden zijn hele harde werkers, Julien. Maar je timing en plaats-van-zeggen zijn bijzonder ongelukkig. En dan druk ik me extreem lief uit. Ik snap niet waar je het aan verdient. En zoiets impliceert bovendien dat Palestijnen geen harde werkers zijn. En het ging om geld, geld en nog eens geld, zei ik. Sorry als ik belerend ben, maar je moet niet alleen naar de inhoud van een boodschap kijken, maar ook naar de 'modaliteit': wie zegt het waar, wanneer, onder welke omstandigheden en met welke bedoelingen? Kan je vrolijk zeggen, daar heb ik niks mee te maken, het zijn gewoon feiten...nou veel succes dan.


Belgie bestaat idd uit 2 talen, [CORRECTIE: DRIE] maar dat is totaal niet te vergelijken met de situatie in Israel. Na deze bloedige geschiedenis en kijkend naar de grote tegenstellingen (taal/ religie/ cultuur) is het nu haast onmogelijk om er 1 staat van te maken. In india is het ook niet gelukt...

Nee? Die pogroms in India tegen moslims en christenen die af en toe plaatsvinden zijn meteen wereldnieuws, omdat ze zo WEINIG plaatsvinden. Statistisch gezien is pakweg 100 doden per jaar op bijna 1 miljard inwoners erg weinig, al zijn het er 100 teveel. Ga me niet vertellen dat ik cynisch ben. Omgerekend zijn dat 2 doden per jaar in NL tgv racistisch/religieus of ('gemeenschaps'-)geweld. Daar komen wij inderdaad ook wel aan. Ik vind dit een ijzersterke vergelijking, al zeg ik het zelf. En wat dacht je van Zuid-Afrika? taal/religie/cultuur en aantallen slachtoffers?


...en in alle andere landen die je noemt gaat het 1-staat-idee ook niet van harte.

Wat is er mis in Singapore? Het is een griezelige semi-dictatuur waar kauwgom-op-straat-gooien een halsmisdrijf is, maar other than that gaat het heel aardig met de 'race relations'.


En nogmaals, het Midden-Oosten is een brandhaard van conflicten; 1 staat met zowel joden/ palestijnen/ christenen is niet levensvatbaar (hoe jammer ook).

Ze hebben het de afgelopen 10.000 jaar, tot 1917, anders aardig gerooid. Daarbij valt 90 jaar ellende in het niet.

freya
29-12-03, 17:55
Geplaatst door Julien
jullie noemen het zionistische leugens, ik noem het gewoon historische feiten die vermeld staan in verschillende boeken, ja, je kan aan alles gaan twijfelen.. maar ik vertrouw de boeken die ik lees van europese schrijvers.

wat zijn dan de tegen-argumenten? ik ben benieuwd.




DE WOESTIJN IN BLOEI
Een Israëlisch succesverhaal wil dat de joodse nederzettingen de Negev deden bloeien. De Negev wordt vaak verward met heel het zuidelijk district van Israël. Aardrijkskundig klopt dit niet, want het gebied rond Ashdod en Beersheba is eerder een soort savanne en geen woestijn. Volgens ‘A survey of Palestine’, een officiële Brits-Amerikaanse publicatie uit 1947, deden de Palestijnse bedoeïenen en boeren er op grote schaal aan landbouw. Het centrale gedeelte, het Negevbergland, is wel woestijn. In het oostelijke deel, de ‘Wadi Araba’ (het verlengde van de Jordaan), in het Hebreeuws ‘Arava-vallei’, is landbouw slechts beperkt mogelijk in een rist oases langs de wadi. Ook hier deden de Palestijnen intensief aan landbouw, zij het met primitieve bevloeiingstechnieken. De namen van de huidige Israëlische nederzettingen die er zijn gesticht, wijzen erop dat de oases vóór 1948 in Palestijnse handen waren: ‘Ain Husub’ (keitjesbron) nu ‘Ein Hazeva’; ‘Ain Waybah’ (bron van één waybah, een Palestijnse inhoudsmaat, 33 liter), nu ‘Ein Yahav’, enz.

Op het moment dat de staat Israël ontstond, waren er 4 joodse kolonies in de Negev; en volgens ‘A Survey of Palestine’ bestond er nog onzekerheid over de slaagkansen van dit experiment. (25)
Volgens het Israëlisch statistisch jaarboek van 1987 leven er 29.700 joden in de landbouwnederzettingen van de Negevwoestijn (26), een te verwaarlozen cijfer op nationaal vlak. Daarnaast leven er volgens dezelfde bron ook 38.000 Palestijnen. De joodse rurale bevolking is er dus minder talrijk dan de overgebleven Palestijnen. (27)

Nog volgens de officiële Israëlische statistieken wordt er in de Negev 140.900 ha grond bewerkt. (28) Volgens ‘Village Statistics’ van de Britse overheid uit 1945 bewerkten de Palestijnen er toen 193.400 ha. (29)
Dat betekent dat sinds de zionistische machtsovername een 50.000 ha landbouwgrond verloren ging en de woestijn dus uitbreiding nam!

Het soort verhalen als dat van de bloeiende woestijn moet geplaatst worden in de algemene Europese mentaliteit van toen, die stelde dat waar de Europese kolonisator kwam, de beschaving bloeide. Tegen deze achtergrond begrijpen we ook de reële waarde van de zionistische slogan dat Palestina een leeg land was.

Uit:KANTTEKENINGEN bij het Midden-Oostenconflict
door Lucas Catherine en Ludo Abicht


hele tekst (http://users.skynet.be/bk291253/geschiedenis/brochures/VVL-brochure/deel3.htm#woestijn)

mark61
29-12-03, 18:00
Geplaatst door freya
Tegen deze achtergrond begrijpen we ook de reële waarde van de zionistische slogan dat Palestina een leeg land was.


Doet denken aan Zuid-Afrika, Amerika en Australië, die waren ook al zo leeg toen de blanke superboer zijn intrede deed. Maar dit terzijde.

Hmm, dit riekt naar blanke zelfhaat.

freya
29-12-03, 18:10
Geplaatst door mark61
dit riekt naar blanke zelfhaat.

Snel in therapie! :hihi:

mark61
29-12-03, 18:33
Geplaatst door freya
Snel in therapie! :hihi:

Jah ik wil wel maar mijn therapeut is geloof ik onwel geworden :nijn:

Al Sawt
29-12-03, 18:44
Geplaatst door Julien
feit dat de Joden van Israel een welvarend land hebben gemaakt.

Israelische welvaart in de jaren na haar creatie, was niet uniek in het regio. Libanon, was een welvarende staat. Door de vluchtelingen stroom uit Palestina, viel het land in een jarenlange burgeroorlog.

Voorts moeten we niet vergeten. Dat Israel zonder bevoorrechte positie op gebied van handel met EU en VS en de daarmee gepaarde financiele steun, het land net zo arm zou zijn als Jordanie.

De voortdurend migratie en de militaire staat van beleg, zou elke land tot de bedel staf brengen. We kunnen gerust vast stellen, dat Israel economisch door de VS op been wordt gehouden.

ronald
30-12-03, 07:36
Geplaatst door lennart
90 miljard Amerikaanse overheidssteun sinds 1948. Ik vraag me af hoeveel de duitsers hebben bijgedragen. Dat bedrag zal ook niet mis zijn.


Weet je hoeveel Egypte alleen al van de VS krijgt?

freya
30-12-03, 11:39
Ronald geeft niet op en weigert ook nog eens een beetje huiswerk te doen voordat hij iets beweert.



Groene Amsterdammer - Joeri Boom


Het verheugt mij zeer dat president Bush in zijn aanvullende begrotingsverzoek dat zojuist naar het Congres is gestuurd één miljard dollar heeft opgenomen om Israël te helpen zijn militaire en civiele defensie te versterken. And that’s just for starters.» Colin Powell, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, oogstte groot applaus na deze mededeling. Geen wonder, er zat geen Arabier in de zaal. Hij sprak voor een bijeenkomst van Aipac, de American-Israel Public Affairs Committee, die zichzelf op de website trots «Amerika’s pro-Israël-lobby» noemt.
Inderdaad, het was slechts for starters. Powell kreeg de handen op elkaar op 30 maart jongstleden. Nog geen maand later werd het volledige hulppakket aan Israël door het Congres geloodst: boven op Powells één miljard dollar kwamen er nog eens acht. Om misverstanden te voorkomen: het betreft hier een aanvullende som die opgeteld moet worden bij de grofweg drie miljard dollar Amerikaanse staatshulp die jaarlijks naar Israël vloeit. Daarbij zijn nog niet de ongeveer één miljard privé-dollars opgeteld die via Amerikaanse liefdadigheidsinstellingen elk jaar het beloofde land bereiken. Terwijl de federale overheid het doorsluizen van geld via islamitische liefdadigheidsorganisaties zoveel mogelijk aan banden heeft gelegd wegens het terrorismegevaar, is het «geven voor Israël» belasting aftrekbaar. Ook de giften die rechtstreeks ten goede komen aan het heil van de Israëlische soldaat.

De cijfers zijn duizelingwekkend. Volgens de Washington Report on Middle East Affairs ging sinds 1948 al meer dan 89 miljard dollar naar Israël; 42 miljard daarvan was bedoeld voor militaire doeleinden. Geen enkel land ter wereld ontving ooit meer hulp van één enkel ander land. Israël slokt een derde van het totale Amerikaanse budget voor buitenlandse hulp op, terwijl de Israëlische bevolking nog geen duizendste uitmaakt van de wereldpopulatie. Bovendien is Israël niet bepaald een arm land: in 2002 bedroeg het bruto nationaal product negentienduizend dollar per persoon. Ter vergelijking: dat van Nederland was in dat jaar 26.900 dollar, en dat van het olierijke Saoedi-Arabië 10.500. Israël is in het Midden-Oosten niet alleen militair onverslaanbaar, ook economisch staat het zijn mannetje. Het bnp per hoofd van de bevolking is groter dan dat van al zijn buren — Egypte, Libanon, Jordanië, Syrië en de Palestijnse gebieden — bij elkaar. Desondanks stelde het onderzoeksbureau van het Amerikaanse Congres, dat vorig jaar een poging deed de hulp te becijferen: «Israël is niet economisch zelfstandig en steunt op buitenlandse hulp en leningen om zijn economie te handhaven.»

Het kan nog gekker. Elk land dat Amerikaanse hulp ontvangt, moet specificeren waaraan dat wordt uitgegeven. Een speciale missie van USAid, de distributeur van de hulp, houdt ter plaatse een oogje in het zeil. Zo niet in Israël, dat de hulp zonder omhaal in de schatkist stort en zich nergens voor hoeft te verantwoorden. Elk land dat Amerikaanse hulp ontvangt, krijgt die uitgekeerd per kwartaal. Israël niet, dat krijgt sinds 1982 het geld in één klap aan het begin van elk fiscaal jaar. Daardoor kan het profiteren van renteopbrengsten (die de VS dus mislopen), en mag het zelfs Amerikaanse staatsobligaties kopen, waarover de VS dan nog weer eens rente uitkeren. Vrijwel elk land dat Amerikaanse hulp ontvangt, krijgt die in de vorm van rentedragende leningen. Israël ook. Alleen zijn alle Amerikaanse staatsleningen uiteindelijk omgezet in giften, en het is de bedoeling dat dat ook met toekomstige leningen gebeurt. Dat werpt nieuw licht op de stelling van de Israëlische regering dat Israël «nog nooit heeft verzaakt bij de terugbetaling van Amerikaanse leningen». Door de kwijtscheldingen kostte de hulp de belastingbetaler tot nog toe 135 miljard dollar — een bedrag waarvan de staat New York meer dan honderd jaar lang de ambtenarenpensioenen zou kunnen betalen.


hele artikel (http://www.groene.nl/2003/0338/jb_israel.html)

ronald
30-12-03, 20:46
Geplaatst door freya
Ronald geeft niet op en weigert ook nog eens een beetje huiswerk te doen voordat hij iets beweert.


Je reactie is niet adequaat. Ik vroeg hoeveel bv Egypte van de VS krijgt, jaarlijks, (anders moet je de Sovjet steun van al die jaren maar ook vermelden)
Een slimme manier van journalistiek bedrijven van Joeri Boom, maar t.a.v. Israël zijn we dat wel gewend. Frappant dat iedereen weet hoeveel wat als het om Israël gaat maar over Egypte bv niet weet te antwoorden. Dat artikel van Boom even opklikken noem ik geen huiswerk. Dat was al oude koek.
Even snel gerekend is $ 135.000.000.- steun/krediet, niet eens 3,5 x zoveel meer dan dat Sadam die $ 40.000.000.000,-, het Iraakse volk toebehorend, heeft weten weg te sluizen.

Nogmaals de vraag: Weet je hoeveel Egypte alleen al van de VS krijgt?

Al Sawt
30-12-03, 20:57
Geplaatst door ronald
Weet je hoeveel Egypte alleen al van de VS krijgt? $ 1.miljaard.

En alleen maar omdat ze vrede met Israel gesloten hebben.

Al Sawt
30-12-03, 21:06
Geplaatst door ronald
Je reactie is niet adequaat. Ik vroeg hoeveel bv Egypte van de VS krijgt, jaarlijks, (anders moet je de Sovjet steun van al die jaren maar ook vermelden)
Een slimme manier van journalistiek bedrijven van Joeri Boom, maar t.a.v. Israël zijn we dat wel gewend. Frappant dat iedereen weet hoeveel wat als het om Israël gaat maar over Egypte bv niet weet te antwoorden. Dat artikel van Boom even opklikken noem ik geen huiswerk. Dat was al oude koek.
Even snel gerekend is $ 135.000.000.- steun/krediet, niet eens 3,5 x zoveel meer dan dat Sadam die $ 40.000.000.000,-, het Iraakse volk toebehorend, heeft weten weg te sluizen.

Nogmaals de vraag: Weet je hoeveel Egypte alleen al van de VS krijgt? De Sovjet steun aan Egypte, was niet geheel vrijblijvend en zeker niet gratis. De Sovjets verlangden geld voor de militaire hardware en ondersteuning aan hun 'bondgenoten'.

Je maakt je zelf wel belachelijk, om de Amerikaanse steun aan Egypte met die van Israel gelijk te trekken. Egypte moet het doen met $1.miljaard. Terwijl Israel naast de jaarlijkse $ 2.5 miljaard, ook nog eens aanklopt om haar begrotingstekort te redden. En de rekening van haar staatschuld en niet begrote kosten naar het Witte Huis stuurt.

Al met al, is Israel een peperdure maitresse van de VS.

Julien
31-12-03, 01:01
Geplaatst door Al Sawt
De Sovjet steun aan Egypte, was niet geheel vrijblijvend en zeker niet gratis. De Sovjets verlangden geld voor de militaire hardware en ondersteuning aan hun 'bondgenoten'.

Je maakt je zelf wel belachelijk, om de Amerikaanse steun aan Egypte met die van Israel gelijk te trekken. Egypte moet het doen met $1.miljaard. Terwijl Israel naast de jaarlijkse $ 2.5 miljaard, ook nog eens aanklopt om haar begrotingstekort te redden. En de rekening van haar staatschuld en niet begrote kosten naar het Witte Huis stuurt.

Al met al, is Israel een peperdure maitresse van de VS.

Hoe komen die Israeliers eigenlijk aan dat voorrecht om het schoothondje en knuffelbeertje van de VS te zijn?? Wat maakt hen in de ogen van de VS zo belangrijker dan andere landen?
Ik snap het niet.

mark61
31-12-03, 01:22
Geplaatst door Julien
Ik snap het niet.

Je bent niet de enige. Veel mensen wijten het aan de kracht van de joodse lobby alleen, maar ik denk dat er nog wel meer bij komt kijken voor de VS hun portemonnee trekken. Ze staan niet bekend om hun altruïsme. Wat dacht je ervan dat ze graag een WAAKhondje hebben in het MO, dat klusjes voor hen kan opknappen en de hele regio 'in het gareel' houdt met zijn militaire overmacht? Waarmee je weer Arabische landen kan chanteren? Want als ze het alleen van de locale dictators moeten hebben dan zijn hun belangen niet zekergesteld. Een dictator is zo gewipt. Maar ik ben ook niet helemaal tevreden met deze uitleg.

Julien
31-12-03, 01:33
Geplaatst door mark61
Je bent niet de enige. Veel mensen wijten het aan de kracht van de joodse lobby alleen, maar ik denk dat er nog wel meer bij komt kijken voor de VS hun portemonnee trekken. Ze staan niet bekend om hun altruïsme. Wat dacht je ervan dat ze graag een WAAKhondje hebben in het MO, dat klusjes voor hen kan opknappen en de hele regio 'in het gareel' houdt met zijn militaire overmacht? Waarmee je weer Arabische landen kan chanteren? Want als ze het alleen van de locale dictators moeten hebben dan zijn hun belangen niet zekergesteld. Een dictator is zo gewipt. Maar ik ben ook niet helemaal tevreden met deze uitleg.

Ik snap wat je bedoelt.. elk land zoekt nou eenmaal bondgenoten. dat is zo oud als de mensheid.

wat ik ook heel typisch vind, is de steun die Israel krijgt van de Turken. Turkije en Israel zijn 1 van de beste "vrienden". Terwijl Turkije voor 98% islamitisch is.

Zo hebben beide landen een verdrag gesloten om "terrorisme" te bestrijden, en het Turkse leger helpt het Israelische leger met materiaal (dus indirect helpen de Turken de bezetting).

Waar komt die Turkse vriendschap dan vandaan?
(Jij bent de Turkoloog he ;) )

mark61
31-12-03, 01:42
Geplaatst door Julien
wat ik ook heel typisch vind, is de steun die Israel krijgt van de Turken. Turkije en Israel zijn 1 van de beste "vrienden". Terwijl Turkije voor 98% islamitisch is.

Yes, uw huisturkoloog. Turkije heeft altijd goede banden met joden gehad, veel verdreven Spaanse joden zochten hun heil in het Osmaanse Rijk. Ook nu nog is er een joodse gemeenschap in Istanboel. Maar dit is politics. Turkije heeft slechte relaties met Syrië, o.a. vanwege de Koerden die Syrië onderdak zou verlenen. De Turken hebben Syrië bovendien tot razernij gedreven door met een omvangrijk barrage-project de hoeveelheid water die met de Eufraat Syrië binnenkomt ik meen bijna te halveren. Dus dat schept een band (met Israel dus). Turkije heeft het zelfs bestaan een deel van dat water aan Israel te verkopen. Kan het cynischer. Verder is Turkije toch meestal wel innig VS-bondgenoot en NAVO-lid, dus zal Amerika ze ook wel achter de broek zitten. In ruil levert Israel militaire technologie, die Turkije wellicht nergens anders kan krijgen, maar dat weet ik niet zeker. In het algemeen hebben de Turken de grootste minachting voor de Arabieren, wrschl. vanwege hun imperiale verleden. Vandaar ook dat Turken en Marocs hier elkaar niet erg graag mogen over het algemeen. Zo genoeg?