PDA

Bekijk Volledige Versie : Krokodil doodt man en terroriseert zijn twee vrienden



Marsipulami
23-12-03, 13:07
Krokodil doodt man en terroriseert zijn twee vrienden

SYDNEY 23/12 (BELGA/AG) = Een krokodil doodde een man in een rivier in de Australische staat de Northern Territory en terroriseerde vervolgens zijn twee vrienden die 22 uren in een boom schuilden tot ze werden gered door een politiehelikopter. Brett Mann (22) was zondag in de rivier de Finniss gestapt, 80 kilometer van Darwin, om er zijn mountainbike in te wassen. Daar werd hij aangevallen door een krokodil van vier meter lang en mee onder water gesleurd. De twee vrienden, die hun fietsen stonden te wassen op de oever, sprongen in het water om te helpen. Maar al snel eindigden ze in een boom die in de rivier stond toen de krokodil op hen afkwam met de resten van Mann tussen zijn tanden. De twee 19-jarigen zaten 22 uren vast in de boom terwijl de krokodil hen in het oog hield. Een politiehelikopter, naar hen op zoek nadat de vrienden als vermist waren opgegeven, vond de twee maandagnamiddag in de boom. De krokodil ging er vandoor bij het horen van de helikopter. De twee werden naar het ziekenhuis gebracht waar ze werden behandeld voor shock en onderkoelingsverschijnselen. De politie verklaarde dat er een zoektocht zal plaatsvinden om de krokodil en het lichaam van de gedode man te vinden. Sinds 1982 werden elf personen gedood door krokodillen die de waterlopen van deze noordelijke regio in Australië onveilig maken.(KVC).

mrz
23-12-03, 13:12
Hmm da's nieuws van gisteren geloof ik hoor. Maargoed, blijft vervelend.

Marsipulami
23-12-03, 13:15
Geplaatst door mrz
Hmm da's nieuws van gisteren geloof ik hoor. Maar goed.

Oh dat wist ik niet. Nou ja de Belgen zijn altijd iets trager. Om het goed te maken krijg je hier het nieuws van morgen alvast:

Weersverwachting geldig tot woensdagnacht
BRUSSEL 23/12 (BELGA) = In de nacht van dinsdag op woensdag is het nevelig met plaatselijk mistvorming en hier en daar wat lichte motregen. In de Ardennen is er soms lichte sneeuw. De minima liggen net onder nul in de Hoge Venen en bedragen 4 graden in het centrum en zowat 7 graden vlak bij de kusten.Woensdag is het somber in het hele land. Plaatselijk valt er lichte motregen en in de Ardennen wat lichte sneeuw. In Laag- en Midden-België is er een middagtemperatuur van zowat 8 graden. In de Ardennen liggen de maxima net boven nul en is er hardnekkige dooimist. Er staat een zwakke en aan zee een matige zuidwestenwind. Het wordt een sombere maar zachte kerstnacht met weinig of geen neerslag. Vooruitzichten voor donderdag tot en met zondag: tijdens de beide kerstdagen is het meestal droog. Vanaf vrijdagavond zijn er geleidelijk groter wordende regenkansen. De middagtemperatuur bedraagt ongeveer 9 graden en zondag nog enkele graden lager. In de Ardennen dooit het. Trend voor de periode maandag 29 december tot en met nieuwjaarsdag: we krijgen een licht wisselvallig weertype met soms enkele buien. De middagtemperatuur ligt meestal iets boven het langjarig gemiddelde dat nu zowat 5 graden bedraagt. (DWM).

sadeeQ
23-12-03, 13:17
Geplaatst door mrz
Hmm da's nieuws van gisteren geloof ik hoor. Maargoed, blijft vervelend.

vervelend? voor krokodil?

die zal wel genoten hebben van zijn feest maaltijdje, hadden ze maar niet zijn huis moeten vervuilen :nerveus:

mrz
23-12-03, 13:24
Nee ik dacht dat australiers zulke goede crocodile hunters waren en is dus vervelend voor die 2 jongens dat ze die krokodil niet even konden overtuigen het stukje verderop te zoeken en ondertussen rustig uit boom te klauteren. Dat vervuilen zit misschien wel iets in ja, lol. Maar toch he? Krokodil is geen olifant! :cheefbek:

Erg aparte manier van berichtgeving van weersvoorspelling hebben jullie in Belgie marsi! :cheefbek:

mark61
23-12-03, 13:51
Geplaatst door Marsipulami
Oh dat wist ik niet. Nou ja de Belgen zijn altijd iets trager. Om het goed te maken krijg je hier het nieuws van morgen alvast:

Waffer kranten lees jij dan? Hebben ze ook nog nieuws in België? Moeten er geen hoofddoekjes worden afgeschaft? ABJJ toch weer opgesloten wegens zonder licht fietsen? Is Dutroux al veroordeeld? De bende van Nijvel gevangen? Zaventem verplaatst naar naar keuze de Duitstalige regio of de Noordzee? Of gewoon IN de tuin van Laken? Fikt die schoorsteen nou nog steeds? Ja ik weet het is dit jaar allemaal perceptie in B. :tik: Prettige jaarwisseling alvast (ik zou maar te laat zijn) en pas op met dat Levensgevaarlijke Hier Illegale Vuurwerk van jullie. :bril: Met een potlood in je mond je toetsenbord bedienen is ook niet alles. :belgie: