PDA

Bekijk Volledige Versie : Echte moslims die van zich zullen laten horen ..



Hudhaifa
23-12-03, 13:31
En die maar 1 vrees hebben!

VS verhoogt alarmfase naar oranje 21-12-2003

De Amerikaanse regering verscherpt in de aanloop naar de feestdagen de veiligheidsmaatregelen omdat er aanwijzingen zijn voor nieuwe aanslagen. De alarmfase gaat van code 'geel' naar 'oranje', dat is het op één na hoogste niveau van alarmering.

Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid zegt aanwijzingen te hebben dat buitenlandse extremisten tijdens de feestdagen of daarna aanslagen willen plegen, mogelijk "van de omvang van 11 september 2001 of erger".

In een persconferentie zei Veiligheidsminister Ridge vanavond over 'zeer betrouwbare' bronnen te beschikken dat leden van al-Qaeda wederom van plan zijn vliegtuigen te kapen om als wapen te gebruiken. "Ze blijven zoeken naar hiaten in ons veiligheidssysteem voor de luchtvaart", aldus de minister.

Bomaanslagen
De laatste keer dat code oranje werd afgekondigd was in mei dit jaar, na bomaanslagen op onder meer Amerikaanse doelen in Saoedi-Arabië en Marokko. Daarbij kwamen tientallen mensen om het leven. De hoogste alarmfase, code 'rood', is nog nooit ingesteld.

De verscherpte beveiliging, zowel in Amerika als daarbuiten, heeft mogelijk te maken met een nieuwe bandopname van al Qaeda-leider Osama bin Laden. Die heeft voor een Arabische nieuwszender gezegd dat hij elk verzet tegen de Amerikanen aanprijst.

Eind vorige week zond de Arabische televisie een bandopname uit die de CIA aan de rechterhand van Bin Laden, al-Zawahiri, toeschrijft. De spreker zegt dat de Amerikanen in Irak zware verliezen zullen gaan lijden. "We jagen nog steeds overal op de Amerikanen en hun bondgenoten, zelfs in hun eigen land", aldus de stem.

lennart
23-12-03, 13:33
Sja die 11 September commissie begint in Januari met het oproepen en ondervragen van hoge functionarissen... dus ze hebben een grote "terroristische" aanval nodig om ervoor te zorgen dat die commissie zijn werk niet kan doen.

Julien
23-12-03, 13:38
echte moslims protesteren tegen deze belachelijke terreur als het goed is. als er weer nieuwe aanslagen komen moet je natuurlijk ook niet gek opkijken als er meer moslimhaat in de westerse wereld optreedt.

lennart
23-12-03, 13:58
Met dit verschil dat die aanslagen niet in opdracht van moslims worden gepleegd.

Julien
23-12-03, 14:02
Geplaatst door lennart
Met dit verschil dat die aanslagen niet in opdracht van moslims worden gepleegd.

nou ja, Al Qaida noemen zich wel moslims. In mijn ogen zijn Ben laden en Al Qaida geen moslims maar gewoon terroristen maar goed.. bij een hoop mensen zal wel de indruk bestaan dat 'de moslim' hier achter zit. Dus als er weer nieuwe aanslagen komen, zal dit een vervelend gevolg hebben voor de echte moslim.

Hudhaifa
23-12-03, 14:06
aaahhh :melig2:

MocroStyle
23-12-03, 14:07
Geplaatst door Julien
echte moslims protesteren tegen deze belachelijke terreur als het goed is. als er weer nieuwe aanslagen komen moet je natuurlijk ook niet gek opkijken als er meer moslimhaat in de westerse wereld optreedt.

waarom niet? wat een zieke gedachte zeg :kots:

Julien
23-12-03, 14:19
Geplaatst door MocroStyle
waarom niet? wat een zieke gedachte zeg :kots:

Dus jij vindt niet dat er na 9/11 meer moslimhaat is gekomen in de Westerse Wereld?

Nou dan is het toch duidelijk man, na nieuwe aanslagen zal de moslimhaat alleen maar toenemen.

an3sdej
23-12-03, 14:23
Echte moslims die van zich zullen laten horen ..

Echte moslims? :wow: :melig2:

MocroStyle
23-12-03, 14:38
Geplaatst door Julien
Dus jij vindt niet dat er na 9/11 meer moslimhaat is gekomen in de Westerse Wereld?

Nou dan is het toch duidelijk man, na nieuwe aanslagen zal de moslimhaat alleen maar toenemen.

Dat kan best, maar waarom zou ik als moslim niet gek moeten opkijken voor deze toenemende moslimhaat?

lennart
23-12-03, 14:47
Geplaatst door MocroStyle
Dat kan best, maar waarom zou ik als moslim niet gek moeten opkijken voor deze toenemende moslimhaat?

Omdat het een vooropgezet 1-2tje is. Tussen Laden (slaafse volgers van Bushs' geld) en Bush (opdrachtgever van 11-9).

Maar dan hoef je het er nog niet mee eens te zijn ... :p

an3sdej
23-12-03, 14:48
misschien omdat veel moslims op dit soort islamitische sites die aanslagen en de zgn. jihad tegen het westen steunen Mocro?

MocroStyle
23-12-03, 15:06
Geplaatst door an3sdej
misschien omdat veel moslims op dit soort islamitische sites die aanslagen en de zgn. jihad tegen het westen steunen Mocro?

Geldt dit ook voor de toenemende anti-semitisme?

GroteWolf
23-12-03, 15:08
Echte moslims gaan er van uit dat het leven (op aarde) geen echte betekenis heeft. Alleen het eewigdurende bestaan na de dood.
Waarom zou je je dan nog druk maken om aardse zaken? Daar begrijp ik niks van...

lennart
23-12-03, 15:09
Geplaatst door an3sdej
misschien omdat veel moslims op dit soort islamitische sites die aanslagen en de zgn. jihad tegen het westen steunen Mocro?

Er zijn ook veel haatdragende Nederlanders op marokkaanse sites... maar wat blijkt... het is allemaal een en dezelfde persoon.

GroteWolf
23-12-03, 15:13
Geldt dit ook voor de toenemende anti-semitisme?


Nee. Maar dat wordt natuurlijk wel gevoed door beelden van doodgeschoten Palestijnen. Maar Al jazeera laat het lynchen van een Israelische soldaat dan weer niet zien. Dat vonden ze 'te gecompliceerd'.

Maar even ter vergelijk: Die instortende twin towers en de onverholend vreugde daarover bij veel Moslims wereldwijd maakten mij en velen wel duidelijk dat er ook een heel wrede stroming in de Islam bestaat. En dat die niet eens zo klein is.

MocroStyle
23-12-03, 15:13
Geplaatst door GroteWolf
Echte moslims gaan er van uit dat het leven (op aarde) geen echte betekenis heeft. Alleen het eewigdurende bestaan na de dood.
Waarom zou je je dan nog druk maken om aardse zaken? Daar begrijp ik niks van...

Waar dacht je op beoordeeld te worden dan?

panne(n)koek!

Al Sawt
23-12-03, 15:16
Geplaatst door Julien
echte moslims protesteren tegen deze belachelijke terreur als het goed is. als er weer nieuwe aanslagen komen moet je natuurlijk ook niet gek opkijken als er meer moslimhaat in de westerse wereld optreedt. En waarom zou ik moeten protesteren tegen de terreur?

Heb ik banden met die gasten? Heb ik me ideologisch verbonden met hun? O, ze belijden de zelfde godsdienst als ik. Dus puur op basis van mede moslimschap, moeten 1 miljaard moslims collectief afstand afnemen van zeer klein groep radicalen!

Julien, als alleen daardoor in de Westerse wereld moslimhaat kan optreden. Dan zeg dat meer over de Westerse wereld, dan over de reden dat ten grond ligt van de haat.

Met de historische feiten in onze achterhoofd, kunnen we gerust vaststellen dat HAAT in het Westen een favoriete plaats in neemt.

Al Sawt
23-12-03, 15:23
Geplaatst door GroteWolf

Maar even ter vergelijk: Die instortende twin towers en de onverholend vreugde daarover bij veel Moslims wereldwijd maakten mij en velen wel duidelijk dat er ook een heel wrede stroming in de Islam bestaat. En dat die niet eens zo klein is. Maar even ter vergelijk: De holocaust en de WO2, maakten mij en vele duidelijk, dat er een hele wrede stroming bestaat in Europa. De genocides in de Balkan maakten mij en velen andere nog duidelijker, dat die stroming (50jaar na de nooit meer gedachte ) nog steeds sterk is.

En het vreemde van alles is, dat de meeste lieden met zo`n bloedige geschiedenis, met een beschaafd vingertje wijzen naar een andere samenleving.

an3sdej
23-12-03, 15:26
Heb ik banden met die gasten? Heb ik me ideologisch verbonden met hun? O, ze belijden de zelfde godsdienst als ik. Dus puur op basis van mede moslimschap, moeten 1 miljaard moslims collectief afstand afnemen van zeer klein groep radicalen!

Lid van de ummah zijn vereist dat je de ander (moslim) niet mag afvallen t.o.v. ongelovigen. Als je die aanslagen veroordeelt veroordeel je toch die moslims die de aanslagen plegen? En die moslims mag je niet veroordelen .... Dus .........

En Aqua, je moet geen diagnoses stellen :D Dat doen de psychiaters wel voor je :zwaai:

Al Sawt
23-12-03, 15:32
Geplaatst door an3sdej
Lid van de ummah zijn vereist dat je de ander (moslim) niet mag afvallen t.o.v. ongelovigen. Als je die aanslagen veroordeelt veroordeel je toch die moslims die de aanslagen plegen? En die moslims mag je niet veroordelen .... Dus .........

Lid van Ummah, houdt ook geen curratorschap in.

Elke moslim is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En als moslim mag je uberhaupt ander moslim, sowieso niet tot de hell verwensen. Omdat Allah swt, de enige is die beslist of iemand wel of niet een goed leven heeft geleid. Dus alleen op grond van dit, zijn wij als moslims niet verantwoordelijk voor de daden van een mede-moslim. Die Ummah, is niet zo hecht als die in de Jodendom.

MocroStyle
23-12-03, 15:33
Geplaatst door GroteWolf
Nee. Maar dat wordt natuurlijk wel gevoed door beelden van doodgeschoten Palestijnen. Maar Al jazeera laat het lynchen van een Israelische soldaat dan weer niet zien. Dat vonden ze 'te gecompliceerd'. [b]

Onder de Joden bevinden zich ook mensen (ahum) die het staatsterreur van Israel steunen, dat is nog geen vrijbrief voor anti-semitisme. (kan er ook helemaal naast zitten hoor)

En berichtgeving over 5 jarige jongetjes die door het Israelische leger worden omgelegd omdat ze een boterham eten die lijkt op een ontsteker is ook te zien in de nederlandse media. voor de rest begrijp ik dat gelul van je in de ruimte niet helemaal.

[b]
Maar even ter vergelijk: Die instortende twin towers en de onverholend vreugde daarover bij veel Moslims wereldwijd maakten mij en velen wel duidelijk dat er ook een heel wrede stroming in de Islam bestaat. En dat die niet eens zo klein is.

Op de publieke omroep ZIONAZI-2 was zeker te zien hoe alle moslims feest vierden na de aanval op WTC?

jaja
23-12-03, 15:50
Geplaatst door Al Sawt
Lid van Ummah, houdt ook geen curratorschap in.

Elke moslim is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En als moslim mag je uberhaupt ander moslim, sowieso niet tot de hell verwensen. Omdat Allah swt, de enige is die beslist of iemand wel of niet een goed leven heeft geleid. Dus alleen op grond van dit, zijn wij als moslims niet verantwoordelijk voor de daden van een mede-moslim. Die Ummah, is niet zo hecht als die in de Jodendom. wacht even ... dus joden moeten wel expliciet het gedrag van Israel veroordelen want anders zijn ze mede schuldig, maar moslims hoeven niets te zeggen als andere moslims zich misdragen? Begrijp ik dit zo goed?:)

Julien
23-12-03, 16:28
Geplaatst door Al Sawt
En waarom zou ik moeten protesteren tegen de terreur?

Heb ik banden met die gasten? Heb ik me ideologisch verbonden met hun? O, ze belijden de zelfde godsdienst als ik. Dus puur op basis van mede moslimschap, moeten 1 miljaard moslims collectief afstand afnemen van zeer klein groep radicalen!

Julien, als alleen daardoor in de Westerse wereld moslimhaat kan optreden. Dan zeg dat meer over de Westerse wereld, dan over de reden dat ten grond ligt van de haat.

Met de historische feiten in onze achterhoofd, kunnen we gerust vaststellen dat HAAT in het Westen een favoriete plaats in neemt.

zie de topictitel:

"Echte moslims die van zich zullen lsaten horen.."

Daar ging mijn reactie over. Zolang dit soort teksten door moslims worden gezegd, dat ze Al Qaida steunen, zal er ook groeiende haat blijven in het Westen tegenover moslims. Ondanks het feit dat de meeste moslims tegen Al Qaida zijn.

Julien
23-12-03, 16:29
Geplaatst door jaja
wacht even ... dus joden moeten wel expliciet het gedrag van Israel veroordelen want anders zijn ze mede schuldig, maar moslims hoeven niets te zeggen als andere moslims zich misdragen? Begrijp ik dit zo goed?:)

het is altijd makkelijker om naar een ander te kijken he ;)

an3sdej
23-12-03, 16:32
Anyway, je kan er raak omheen kletsen, maar hoe zat het nu met die bewering van je. Kan je die staven, of kan ik die gooien op de stapel, lengte twin towers, onbeantwoorde vragen aan andries ?

Stel ze maar, mag ook via pm of mail, ik zal ze allemaal beantwoorden. :o

Blade20
23-12-03, 17:08
Geplaatst door GroteWolf
Echte moslims gaan er van uit dat het leven (op aarde) geen echte betekenis heeft. Alleen het eewigdurende bestaan na de dood.
Waarom zou je je dan nog druk maken om aardse zaken? Daar begrijp ik niks van...

Eeuwigdurend....Gaap, bin there, done that. Weet je hoe saai eeuwigheid is. Na een tijdje heb je alles al een bepaalde hoeveelheid gedaan zodat zelfs het meest extreme saai is geworden. Maar goed, jij bent nog een pas bestaand zieltje, ik raad je aan eens op een komeet een zwart gat in te racen, das vet lachen, vooral nadat de boel in de chaosruimte komt....maar dat is dan ook vooral mijn mening...

Puk
23-12-03, 17:26
Geplaatst door GroteWolf
Echte moslims gaan er van uit dat het leven (op aarde) geen echte betekenis heeft. Alleen het eewigdurende bestaan na de dood.
Waarom zou je je dan nog druk maken om aardse zaken? Daar begrijp ik niks van...

Hoe meer je lijdt en je leven offert, des te meer kans maak je op het Paradijs.

Islam in een notendop.

:fpetaf:

an3sdej
23-12-03, 18:02
http://members.lycos.nl/neutebeut/smilies/applaus/1appl.gif

Goodnight
23-12-03, 18:04
Geplaatst door Puk
Hoe meer je lijdt en je leven offert, des te meer kans maak je op het Paradijs.

Islam in een notendop.

:fpetaf:


Dit bewijst maar weer dat je het IQ hebt van een visstick...

Puk
23-12-03, 18:57
Geplaatst door Goodnight
Dit bewijst maar weer dat je het IQ hebt van een visstick...

Of dat Islam een mal geloof is.

Circe
23-12-03, 19:25
Ach, als we ervan uitgaan dat het Satan is die voor al die terroristische aanslagen zorgt, dan kunnen we allemaal samen tot God of Allah bidden dat hij Satan vernietigt!

Mark
23-12-03, 19:46
Echte moslims zijn cool, jammer dat er maar zo weinig zijn :(

Zwarte Schaap
23-12-03, 20:08
Geplaatst door EdV
Tja, dat is de pech die je hebt.
De Islam is waarschijnlijk de enige religie ter wereld in naam waarvan men nog openlijk tot geweld kan oproepen. Net zoals de Paus dat 1000 jaar geleden al deed toen hij tot de Kruistochten opriep: "God wil het. Het staat hier in dit grote boek, op bladzijde 562, derde alinea!"

Het is de pech die je hebt dat 1 miljard Moslims niet als curator voor radicale misdadigers kan worden aangewezen (terecht!) maar dat die 1 miljard tegelijkertijd ook weer niet openlijk een discussie over de inhoud van de Koran aandurft, datzelfde boek waar die radicale misdadigers zich toch voor 100% op kunnen baseren.

Het is je pech dat je met 1 miljard brave mensen veplicht bent te roepen dat de Koran het Woord van Allah is, zodat deze bom altijd op scherp kan blijven staan.


Ed

Ten eerste is dat maar een zeer kleine groep en ten tweede in het westen gebeurt dat vollop. Ik hoef je denk ik niets te vertellen over Noord-Ierland of over India

Heel bush zijn rethoriek is daarop gebouwd. Het verschil is dat men dat in het westen schijnheiliger aanpakt. Men heeft het meer achter de ellebogen.

De USA durft zelfs in naam van de vrijheid en vrede een land duizenden kilometers verderop onrechtmatig binnen te vallen.

Hou maar op met dat schijnheilige gedoe want als we de onschuldige slachtoffers gaan tellen zal de weegschaal gegarandeerd naar het westen doorslaan.

En daar gaat het om, het gaat om de onschuldige doden en niet om in welke naam ze zijn gevallen.

Zwarte Schaap
23-12-03, 20:10
Geplaatst door Gerrit Jan
Hoe weet je dat zo zeker?

Volgens mij geeft ze nergens aan dat ze dat zeker weet.

Zwarte Schaap
23-12-03, 20:21
Geplaatst door Gerrit Jan
Massale bescherming van christenen in Indonesië

Gepubliceerd op dinsdag 23 december 2003

JAKARTA (ANP) - De Indonesische autoriteiten hebben circa 150.000 agenten gemobiliseerd om de kerken te beschermen tegen mogelijke terreuraanslagen tijdens de kerst. In totaal is bijna tweederde van het nationale politiekorps voor deze 'Operatie Kaars' opgetrommeld .

Verscheidene christelijke gemeenschappen, zoals in het onrustige Centraal-Sulawesi, hebben ook hun eigen veiligheidsmaatregelen getroffen. In Surabaya op Java zullen jeugdleden van de moslimorganisatie Nahdlatul Ulama meehelpen om de kerstviering in de Bethanië-kerk veilig te laten verlopen, aldus The Straits Times (Singapore) dinsdag. Voor de viering op eerste kerstdag worden zeker 10.000 mensen verwacht.

Indonesië, het grootste moslimland ter wereld, werd tijdens de kerst in 2000 opgeschrikt door aanslagen op verscheidene kerken. Daardoor vielen zeker negentien doden. De aanslagen waren volgens Jakarta het werk van Jemaah Islamiyah, een Zuidoost-Aziatische terreurgroep die banden zou hebben met al-Qaedanetwerk van Osama bin Laden.

Planet Internet

En wat wil je daarmee zeggen dan ?

Zwarte Schaap
23-12-03, 20:22
Geplaatst door Gerrit Jan
Ze zegt het zonder enig spoor van twijfel.

Weet je dat zeker?

Zwarte Schaap
23-12-03, 20:27
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik ondersteun de bewering van EdV hierboven.

Dat is geen argument tegen mijn stellingen zoals ik al eerder geschreven heb.

Zwarte Schaap
23-12-03, 20:38
Geplaatst door Gerrit Jan
Dat klopt maar jouw stellingen waren dan ook geen weerlegging van Eds beweringen. Voorlopig heb je geen serieuze poging gewaagd om ze te ontkrachten.

Zwarte Schaap
23-12-03, 20:55
Geplaatst door Gerrit Jan
Het zijn alle vier loze beweringen. Je kunt ze op geen enkele manier hard maken of bewijzen dus zijn ze ook niet te ontkrachten.

ALs je serieus genomen wil worden moet je echt niet met zulke onzin komen.

Zwarte Schaap
23-12-03, 21:01
Geplaatst door Gerrit Jan
Toon dan maar aan dat je beweringen waar zijn.

Hou toch op joh, als je die zaken ontkent dan weet ik hoe laat het is.

Zwarte Schaap
23-12-03, 21:04
Geplaatst door EdV
Het is niet meer en niet minder dan een reactie op Al Sawt. Ik zeg gewoon dat hij pech heeft dat de terroristische aanslagen het nieuws halen en dat de daders zich 100% Moslim noemen en zich met recht Moslim kunnen noemen.
Uiteraard zijn hun ware redenen vaak heel wat profaner van aard: verzet tegen een machtig land.


Ed

Nu ben ik het grotendeels met je eens.

Circe
23-12-03, 21:08
Geplaatst door aQua
Ik heb nergens gezegd dat ik niet twijfel. Ik twijfel mezelf het graf in. Maar dat betekent nog niet dat ik overtuigd ben van het geheel



Als niemand kan aantonen dat er leven na de dood bestaat, betekent dat dat ook niemand aan kan tonen dat er geen leven na de dood bestaat. So again I ask you,

Hoe weet je zo zeker dat ik ongelijk heb ?

Gewoon, omdat de ENIGE zekerheid erin bestaat dat NIEMAND het weet!
Er is namelijk nog nooit iemand teruggekomen om heel de uitleg te doen!

Zwarte Schaap
23-12-03, 21:28
Het enige wat we van het leven weten is hoe de onderdelen werken en wat de bouwstenen zijn(bij benadering dan), maar hoe het leven nu echt ontstaat en waarom we er zijn, dat weten we niet.

Al Sawt
23-12-03, 23:29
Geplaatst door jaja
wacht even ... dus joden moeten wel expliciet het gedrag van Israel veroordelen want anders zijn ze mede schuldig, maar moslims hoeven niets te zeggen als andere moslims zich misdragen? Begrijp ik dit zo goed?:) Jaja, begrijpend lezen blijft een probleem voor jou!

Ik heb het over de bejeging tussen moslims onderling. En hoe ver de Moslim daarin mag gaan. En met de Jodendom. doel ik eerder op de zeer hechte structuur die binnen de Joodse gemeenschap bestaat. En niet over hun tekortkomingen m.b.t de veroordelingen richting Israel.

Al Sawt
23-12-03, 23:38
Geplaatst door Julien
zie de topictitel:

"Echte moslims die van zich zullen lsaten horen.."

Daar ging mijn reactie over. Zolang dit soort teksten door moslims worden gezegd, dat ze Al Qaida steunen, zal er ook groeiende haat blijven in het Westen tegenover moslims. Ondanks het feit dat de meeste moslims tegen Al Qaida zijn. Dus inplaats naar de oorzaak te kijken waarom Al Qaida steun geniet. Nee, we gaan alleen maar haten.

Daarom mijn reply naar jou, dat de Westerse wereld een haatdragend wereld is. Maar wees gerust, zo`n kortzichtige blik op de wereld heb ik niet echt.




Geplaatst door Julien
het is altijd makkelijker om naar een ander te kijken he Inderdaad. Vooral wat betreft de verwijten en gevoelens.

Al Sawt
23-12-03, 23:44
Geplaatst door Puk
Of dat Islam een mal geloof is. Minder mal en bloeddorstig dan de godsdienst die de Westerse wereld gevormd heeft.

Al Sawt
24-12-03, 00:01
Geplaatst door EdV
Tja, dat is de pech die je hebt.
De Islam is waarschijnlijk de enige religie ter wereld in naam waarvan men nog openlijk tot geweld kan oproepen. Net zoals de Paus dat 1000 jaar geleden al deed toen hij tot de Kruistochten opriep: "God wil het. Het staat hier in dit grote boek, op bladzijde 562, derde alinea!"

Het is de pech die je hebt dat 1 miljard Moslims niet als curator voor radicale misdadigers kan worden aangewezen (terecht!) maar dat die 1 miljard tegelijkertijd ook weer niet openlijk een discussie over de inhoud van de Koran aandurft, datzelfde boek waar die radicale misdadigers zich toch voor 100% op kunnen baseren.

Het is je pech dat je met 1 miljard brave mensen veplicht bent te roepen dat de Koran het Woord van Allah is, zodat deze bom altijd op scherp kan blijven staan.


Ed Ik had je hoger ingeschat Ed. Maar helaas niet.

Om de Islam als enigste religie te typeren die openlijk voor geweld oproept, dan weet je echt niet wat voor onzin je uitkraamt.

In de Islam, bestaat geen hierarchie. Dus we hebben ook geen Paus of een of andere theologische leiding op aarde. Kortom, iedereen kan oproep tot geweld doen en zijn claim staven met de Islam.

Maar ben ik verplicht om die oproep te volgen? Nee dus.

Wat betreft de Shia`s, die hebben wel een theologische leiding in zekere mate. Volgens de Islam, moet die leiding op religieuze vlak alles behalve sturend zijn.

Volgens jou criteria, zullen ook andere godsdiensten de Islam moeten aflossen. Op het gebied wie het meest tot geweld oproept.

Het is ook zeer bedroevend, om een algemene discussie taboe over de inhoud van de koran te verbinden met een terroristische aanslag.

De mensen die zich genoodzaakt vinden, om een aanslag te plegen. Doen dat uit ellende en malaise. En niet omdat zij een misinterpretatie uit de koran hebben gemaakt.

Ed, net als Grote Wolf en Mika, zit je blind te staren naar de religie en de inhoud daarvan.

Julien
24-12-03, 00:12
Geplaatst door Al Sawt
Dus inplaats naar de oorzaak te kijken waarom Al Qaida steun geniet. Nee, we gaan alleen maar haten.

Daarom mijn reply naar jou, dat de Westerse wereld een haatdragend wereld is. Maar wees gerust, zo`n kortzichtige blik op de wereld heb ik niet echt.



Inderdaad. Vooral wat betreft de verwijten en gevoelens.

Hoe 'slecht' je het ook als moslim hebt (in mijn ogen is dat de schuld van de Islamitische dictaturen zelf): het is NOOIT geoorloofd om zomaar onschuldige burgers te vermoorden en een ander land als de VS te terroriseren.

Als je echt wil dat de moslimhaat vermindert, moet je gewoon TEGEN Al Qaida zijn.

Al Sawt
24-12-03, 00:40
Geplaatst door Julien
Hoe 'slecht' je het ook als moslim hebt (in mijn ogen is dat de schuld van de Islamitische dictaturen zelf): het is NOOIT geoorloofd om zomaar onschuldige burgers te vermoorden en een ander land als de VS te terroriseren. Hoewel ik geweld verwerp en met name de aanslagen van 11-Sept, moet ik toch zeggen dat de VS op een wijze geterrorisseerd, zoals ze zelf andere landen geterorisseerd hebben!

Ik ben het wel volkomen met je eens, dat onze dictaturen een groot gedeelte van de schuld hebben. Maar we moeten de gevolgen van de kolonialisme en de inmening in interne gelegenheiden van landen door externe mogendheiden niet over het hoofd zien.


Geplaatst door Julien
Als je echt wil dat de moslimhaat vermindert, moet je gewoon TEGEN Al Qaida zijn. Puur uit prinicipes zal ik nooit en nooit tegen iemand zeggen dat ik tegen Al Qaida ben. Want alleen al gedachte, dat men zomaar vanuit gaan dat een moslim automatisch voorstander is van Al-qaida is verwerpelijk.

Maar Julien, wil je nu graag uitspreken tegen Front National? Puur om de Fransenhaat te verminderen.

jaja
24-12-03, 10:59
Geplaatst door Al Sawt
[B]Hoewel ik geweld verwerp en met name de aanslagen van 11-Sept, moet ik toch zeggen dat de VS op een wijze geterrorisseerd, zoals ze zelf andere landen geterorisseerd hebben!

Ik ben het wel volkomen met je eens, dat onze dictaturen een groot gedeelte van de schuld hebben. Maar we moeten de gevolgen van de kolonialisme en de inmening in interne gelegenheiden van landen door externe mogendheiden niet over het hoofd zien. volledig mee eens (hoewel er nog wel een paar andere elementen uit de geschiedenis van het MO nog steeds een slagschaduw over de regio leggen en de huidige situatie mede veroorzaakt hebben). Echter, hoe verander / verbeter je de situatie? Dan kom je toch terug bij die elementen waar je zelf het meeste invloed op hebt. Enerzijds je houding tegenover de lokale en regionale dictaturen. Je kunt je heel erg opwinden over Israel en de VS maar daarmee verlies je veel van je energie en kracht aan zaken die je niet kunt veranderen, terwijl de aandacht voor de dingen die je mogelijk wel kunt veranderen er onder lijdt.
Wil je er echt wat veranderen zul je naar die Human development raporten moeten kijken. Daar ligt volgens mij het fundament. Als dat staat, dan kun je ook andere zaken veranderen.


Puur uit prinicipes zal ik nooit en nooit tegen iemand zeggen dat ik tegen Al Qaida ben. Want alleen al gedachte, dat men zomaar vanuit gaan dat een moslim automatisch voorstander is van Al-qaida is verwerpelijk. waarmee je een beetje een kip en ei discussie begint ... maar ik kan er in komen .


Maar Julien, wil je nu graag uitspreken tegen Front National? Puur om de Fransenhaat te verminderen. Uitspreken tegen het FN is absoluut niet ongewoon - veel Europeanen doen het - zelfs wanneer ze er niet naar gevraagd worden - en ook veel Fransen doen het - meer dan het aantal mensen dat op ze stemt.
En ja, het FN is geen reclame voor Frankrijk en redelijk veel fransen zien dat ook zo.

Zoals de FPÖ geen reclame voor oostenrijk was en is. En ook daar was een grote groep vrij vocaal bezig dat uit te dragen.

jaja
24-12-03, 11:05
Geplaatst door Al Sawt
Jaja, begrijpend lezen blijft een probleem voor jou!

Ik heb het over de bejeging tussen moslims onderling. En hoe ver de Moslim daarin mag gaan. En met de Jodendom. doel ik eerder op de zeer hechte structuur die binnen de Joodse gemeenschap bestaat. En niet over hun tekortkomingen m.b.t de veroordelingen richting Israel. je praat dus wel degelijk wb joden over "hun tekortkomingen m.b.t de veroordelingen richting Israel" ... waarmee je lijkt te zeggen dat een jood per definitie daarvan afstand dient te nemen, maar anderzijds zeg je dat vergelijkbare "vragen" aan moslims aangaande moslims die mensenrechten schenden NIET gesteld mogen worden.

Julien
24-12-03, 18:28
Geplaatst door Al Sawt

Maar Julien, wil je nu graag uitspreken tegen Front National? Puur om de Fransenhaat te verminderen.

Ik ben tegen FN en wat mij betreft mag die Le Pen opgehangen worden aan een hoge Franse boom. Tijdens de verkiezingen heb ik voor Chirac gestemd.

En gelukkig dat jij de aanslagen op 9/11 ook veroordeelt. Ik kan trouwens best goed begrijpen waarom moslims anti-VS zijn, maar je moet niet vergeten dat er een groot verschil is tussen meneer Bush en de gewone Amerikaanse burger. Die fout maakt Frankrijk ook vaak. Frankrijk is ook behoorlijk anti-amerika. Maar ik ben gewoon anti-Bush.

Al Sawt
25-12-03, 15:02
Geplaatst door Julien
Ik ben tegen FN en wat mij betreft mag die Le Pen opgehangen worden aan een hoge Franse boom. Tijdens de verkiezingen heb ik voor Chirac gestemd.

En gelukkig dat jij de aanslagen op 9/11 ook veroordeelt. Ik kan trouwens best goed begrijpen waarom moslims anti-VS zijn, maar je moet niet vergeten dat er een groot verschil is tussen meneer Bush en de gewone Amerikaanse burger. Die fout maakt Frankrijk ook vaak. Frankrijk is ook behoorlijk anti-amerika. Maar ik ben gewoon anti-Bush. Wie zegt dat Moslims Anti-Amerikaans zijn. Ze hebben wel degelijk anti -amerikaanse gevoelens die gericht zijn tegen de Amerikaanse beleid. Maar de meeste hebben geen haatgevoelens voor de gemiddelde Amerikaanse burger.

Ik mag wel tegen 11-sept zijn, maar of ik de aanslagen in essentie echt veroordeel als de Amerikanen in Bagdad huishouden? Dat denk ik niet.

Wat betreft Frankrijk en de moslim-haat in het westen, kunnen we een mooie vergelijking maken. Hier in Nederland, bestaat een anti-Franse stemming. Op waar is het gebasseerd, Julien?

Al Sawt
25-12-03, 15:14
Geplaatst door jaja
volledig mee eens (hoewel er nog wel een paar andere elementen uit de geschiedenis van het MO nog steeds een slagschaduw over de regio leggen en de huidige situatie mede veroorzaakt hebben). Echter, hoe verander / verbeter je de situatie? Dan kom je toch terug bij die elementen waar je zelf het meeste invloed op hebt. Enerzijds je houding tegenover de lokale en regionale dictaturen. Je kunt je heel erg opwinden over Israel en de VS maar daarmee verlies je veel van je energie en kracht aan zaken die je niet kunt veranderen, terwijl de aandacht voor de dingen die je mogelijk wel kunt veranderen er onder lijdt.
Wil je er echt wat veranderen zul je naar die Human development raporten moeten kijken. Daar ligt volgens mij het fundament. Als dat staat, dan kun je ook andere zaken veranderen.

Jaja, nooit geweten dat wij zo dicht elkaar kunnen naderen.

Maar ik wil eerst aantal zaken duidelijk maken. Ik heb nooit beweerd dat de VS en Israel, veranderingen in MO in de weg staan. Ik beweer zelf als er eenmaal veranderingen komen, dat het heel slecht voor Israel gaat uitpakken. Dat ik op NVDD, voor grootste gedeelte bezig hou met Israel, is een feit. Maar dat geldt in prive niet. Om dan te stellen dat veel zaken er onder lijden is net zo kromme gedachte, als jouw andere stelling dat bepaalde zaken niet te veranderen zijn.


Dat Humandevelopment rapporten waar zijn, dat geloof ik.
Maar ik ben van mening, dat veranderingen intern moeten komen. En dat zal ook gebeuren. Want onze leiders zijn niet voor eeuwig!

Julien
25-12-03, 17:49
Geplaatst door Al Sawt
Wie zegt dat Moslims Anti-Amerikaans zijn. Ze hebben wel degelijk anti -amerikaanse gevoelens die gericht zijn tegen de Amerikaanse beleid. Maar de meeste hebben geen haatgevoelens voor de gemiddelde Amerikaanse burger.

Ik mag wel tegen 11-sept zijn, maar of ik de aanslagen in essentie echt veroordeel als de Amerikanen in Bagdad huishouden? Dat denk ik niet.

Wat betreft Frankrijk en de moslim-haat in het westen, kunnen we een mooie vergelijking maken. Hier in Nederland, bestaat een anti-Franse stemming. Op waar is het gebasseerd, Julien?

Iemand die aanslagen pleegt op Amerikanen, kan blijbaar geen onderscheid maken tussen Het Amerikaanse Beleid en de Gemiddelde Amerikaan. Want bij die aanslagen sterft de gemiddelde Amerikaan.

De anti-Franse stemming in NL heeft te maken met vooroordelen van de Nederlandse burger over Frankrijk en het feit dat ik maar weinig culturen ken die zo totaal anders in elkaar zitten als Nederland versus Frankrijk :D .. gevolg: miscommunicatie.
Misschien dat dit ook de oorzaken zijn van moslimhaat in het Westen, dat weet ik niet.