PDA

Bekijk Volledige Versie : Noordelijke autochtonen terorriseren buurt



ZbaqZbaq
23-12-03, 15:21
24 Groningers opgepakt na zware vernielingen 23-12-2003


In Hoogkerk 24 verdachten opgepakt voor openlijke geweldpleging, vernieling en het afsteken van zwaar vuurwerk. Het gaat om Groningse mannen in de leeftijd van 14 tot 26 jaar. Ze zijn mogelijk verantwoordelijk voor rellen op 5 en 12 oktober en 16 november dit jaar. Dat heeft de politie Groningen dinsdag bekend gemaakt.

Met name de Zuiderweg in het Groningse Hoogkerk was de dupe van ongeregeldheden. De schade wordt geschat op tienduizenden euro's en moet verhaald worden op de veroorzakers.

Op alle drie de dagen hebben zich meerdere incidenten afgespeeld. Ruiten van passerende bussen zijn ingegooid, er is brand gesticht, zwaar vuurwerk afgestoken en er zijn politieagenten bekogeld. De politie heeft de ME in moeten zetten om overmacht te krijgen. Het team, van tien personen, denkt de belangrijkste verdachten aangehouden te hebben.

jaja
23-12-03, 15:46
Geplaatst door ZbaqZbaq
24 Groningers opgepakt na zware vernielingen 23-12-2003


In Hoogkerk 24 verdachten opgepakt voor openlijke geweldpleging, vernieling en het afsteken van zwaar vuurwerk. Het gaat om Groningse mannen in de leeftijd van 14 tot 26 jaar. Ze zijn mogelijk verantwoordelijk voor rellen op 5 en 12 oktober en 16 november dit jaar. Dat heeft de politie Groningen dinsdag bekend gemaakt.

Met name de Zuiderweg in het Groningse Hoogkerk was de dupe van ongeregeldheden. De schade wordt geschat op tienduizenden euro's en moet verhaald worden op de veroorzakers.

Op alle drie de dagen hebben zich meerdere incidenten afgespeeld. Ruiten van passerende bussen zijn ingegooid, er is brand gesticht, zwaar vuurwerk afgestoken en er zijn politieagenten bekogeld. De politie heeft de ME in moeten zetten om overmacht te krijgen. Het team, van tien personen, denkt de belangrijkste verdachten aangehouden te hebben. kortom raddraaiers worden opgepakt .. of het nou groningers zijn of anderen ...:)

ZbaqZbaq
23-12-03, 15:57
ik wil kamervragen en verantwoording van de autochtone gemeenschap.

en het liefst heel veel media aandacht.

en dan ook nog iemand die publiekelijk roept dat dit jaarlijkse idiote fenomeen dat zich voordoet rond de jaarwisseling uitingen van een achterlijke cultuur noemt.

Julien
23-12-03, 16:20
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik wil kamervragen en verantwoording van de autochtone gemeenschap.

en het liefst heel veel media aandacht.

en dan ook nog iemand die publiekelijk roept dat dit jaarlijkse idiote fenomeen dat zich voordoet rond de jaarwisseling uitingen van een achterlijke cultuur noemt.

alleen als jij vindt dat allochtonen hetzelfde lot moeten ondergaan :duim:

het verschil is dat in elk bericht met het woordje "marokkaan" opgemerkt wordt dat er een hetze is tegen marokkanen, terwijl de pers net zo kristisch is tegenover vandalen/ hooligans/ antisemieten/ nazis van autochtone kant.

Goodnight
23-12-03, 16:25
Geplaatst door Julien
alleen als jij vindt dat allochtonen hetzelfde lot moeten ondergaan :duim:

het verschil is dat in elk bericht met het woordje "marokkaan" opgemerkt wordt dat er een hetze is tegen marokkanen, terwijl de pers net zo kristisch is tegenover vandalen/ hooligans/ antisemieten/ nazis van autochtone kant.

Waarschijnlijk ontgaat het je dat hij juist naar aanleiding dat dit bij marokkanen gebeurt ( kamervragen etc..) deze opmerking plaatst....

ZbaqZbaq
23-12-03, 16:32
Geplaatst door Julien
alleen als jij vindt dat allochtonen hetzelfde lot moeten ondergaan :duim:

het verschil is dat in elk bericht met het woordje "marokkaan" opgemerkt wordt dat er een hetze is tegen marokkanen, terwijl de pers net zo kristisch is tegenover vandalen/ hooligans/ antisemieten/ nazis van autochtone kant.


ziek figuur

Marokkanen op één lijn zetten met vandalen/ hooligans/ antisemieten/ nazis.

an3sdej
23-12-03, 16:35
Jonge Marokkanen zijn toch langzamerhand ook autochtonen? En wie zegt dat deze niet van Marokkaanse ouders waren? Dat soort zaken horen toch niet zo benoemd te worden vindt jij?

Julien
23-12-03, 16:37
Geplaatst door ZbaqZbaq
ziek figuur

Marokkanen op één lijn zetten met vandalen/ hooligans/ antisemieten/ nazis.

ja eh dat maakt jij er van.

je weet best wat ik er mee bedoel. Als er Marokkaanse criminelen zijn wordt dat in de pers gemeld, net zo goed als dat gebeurt met autochtone criminelen. Maar volgens mij val jij op het woordje "Marokkaans" en zie je in elke berichtgeving een hetze tegen Marokkanen.

Dat je zo gepikeerd reageerd op mijn reactie zegt al genoeg. Ik zet het woordje Marokkaan in een berichtje en 2 regels daar onder het woordje "vandaal". En gelijk beweer je dat ik alle Marokkanen vandalen vindt.

Dit is nu precies het probleem. Het woord Marokkaan mag je beter niet meer gebruiken want voor je het weet ben je een racist :fpotver:

Julien
23-12-03, 16:39
Geplaatst door an3sdej
Jonge Marokkanen zijn toch langzamerhand ook autochtonen? En wie zegt dat deze niet van Marokkaanse ouders waren? Dat soort zaken horen toch niet zo benoemd te worden vindt jij?

ja, maar sommige mensen zien in alles een anti-Marokkaans offensief.

Goodnight
23-12-03, 16:40
Geplaatst door an3sdej
Jonge Marokkanen zijn toch langzamerhand ook autochtonen? En wie zegt dat deze niet van Marokkaanse ouders waren? Dat soort zaken horen toch niet zo benoemd te worden vindt jij?

Je weet dondersgoed dat door de nadruk te leggen op de afkomst, die in feite niet toe doet de aandacht wordt afgeleid van het misdrijf.

Al jaren roept men moord en brand ( letterlijk) wat Marokkanen betreft, maar met diegene die een juiste oplossing heeft moet nog geboren worden.

Het is een kwestie van wat is eerder: het kip of het ei.

De criminaliteit moet zeker aangepakt worden, maar dat doe je niet door de oorzaak van deze criminaliteit bij de afkomst te zoeken.

En dat is precies wat er gebeurd en zo zijn we over 30 jaar wanneer het onze kleinkinderen betreft nog geen stap verder!