PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraakse bevolking ervaart dagelijks VS-terreur



Ghizlane S
24-12-03, 10:10
Zware explosies bij schermutselingen in Bagdad

BAGDAD (ANP) - In de Iraakse hoofdstad Bagdad klonken woensdagochtend vroeg de zwaarste explosies sinds weken. De ontploffingen deden zich voor in het zuiden van de stad, waar Amerikaanse militairen bezig waren met een actie tegen opstandelingen.

De ontploffingen waren tot kilometers ver in de omtrek te horen. Getuigen hoorden ook hevig geweervuur. Boven het gebied vlogen Amerikaanse legerhelikopters.

Een woordvoerder van het Amerikaanse leger wilde alleen zeggen dat de actie onderdeel was van de Operatie IJzeren Gerechtigheid. De VS hebben hun strijd tegen opstandelingen opgevoerd sinds de arrestatie van ex-dictator Saddam Hussein eerder deze maand.

Ghizlane S
24-12-03, 10:11
Gunmen Kill Top Iraqi Judge
12-23-3

MOSUL, Iraq (Reuters) - A leading judge in the northern Iraqi city of Mosul has been assassinated, a police official says.

The judge, Youssef Khoshi, a Kurd, was shot and killed by three men in a car.

"He was killed last night. He was shot six times from behind in the back. He died immediately," said police Major Ali Mohammed on Tuesday.

Khoshi was one of three chief investigative judges in Mosul.

Iraq oil executives, police and other judges working under the U.S. administration ruling Iraq have previously been targeted in similar attacks.

an3sdej
24-12-03, 11:27
Ghizlane/Asalah/Sarah je leert het al aardig met je topickoppen van Farid hè hihihi :knipoog: Is het zo rustig op Maghrebonline dat je hier de honneurs waarneemt voor Farid?

Ik denk trouwens dat veel Iraki's meer lijden onder de terreur van aanslagen op burgers van het zogenaamde verzet, dan van die Amerikanen.

Maar die Amerikanen zijn ook wel olifanten in een porceleinkast soms, ze moeten eens een voorbeeld nemen aan de Nederlandse troepen :knipoog:

Ghizlane S
24-12-03, 11:48
:wink:

an3sdej
24-12-03, 12:27
Moet ik een punt maken dan? :chinees:

Blade20
24-12-03, 12:30
Geplaatst door Ghizlane S
wat wil je nou eigenlijk zeggen andries?

Ik vind het wel lief van je hoor dat je mij weer hebt opgezocht, daar niet van. maar wat is je punt?

Dat zegt ze toch, de aanslagen van Saddam's aanhangers maken veel meer leed bij de Irakeese bevolking dan de acties van de VS. Maar de VS kan er ook wat van.

Maargoed, dat is mijn vrije vertaling, als ik het verkeerd heb begrepen hoor ik het vanzelf wel.

Goeie flame-topic overigens, kunnen mensen hun woede weer lekker kwijt.

Maarten
24-12-03, 18:04
Die Amerikanen zijn misschien kut zat, maar er voor zijn dat ze nou opdonderen is een keuze voor een burgeroorlog, waarbij veel meer mensen zullen omkomen-, en een veel grotere ellende, dan de Amerikanen veroorzaakten.

De kracht van de huidige tegenstand bewijst dat. Of had iemand de illusie, dat die jongens ineens allemaal vredig om de tafel gingen zitten, nadat de Amerikanen verdwenen waren?? Bollocks! Die hebben allemaal een idee over wie het voor het zeggen moet gaan krijgen, en zullen niet ophouden voor het zover is. Elke vent met een stel geweren onder zich, zal zijn positie willen handhaven! Plus die van zijn vriendjes! Lekkere bende wordt dat. Kans op vrede lijkt me zo ongeveer nul komma nul. dat wordt Afghanistan in het kwadraat! Of had er nog iemand illusies over wat dáar gebeurt, als de Amerikanen vertrekken??

Julien
24-12-03, 18:08
ik ga nou ff net zo zielig doen als sommige andere mensen hier:

Deze berichten kloppen niet! Ze zijn gemanipuleerd! De Nederlandse pers is pro-islamitisch en het is allemaal een islamitisch complot

plexus
24-12-03, 18:23
Geplaatst door Maarten
Die Amerikanen zijn misschien kut zat, maar er voor zijn dat ze nou opdonderen is een keuze voor een burgeroorlog, waarbij veel meer mensen zullen omkomen-, en een veel grotere ellende, dan de Amerikanen veroorzaakten.

De kracht van de huidige tegenstand bewijst dat. Of had iemand de illusie, dat die jongens ineens allemaal vredig om de tafel gingen zitten, nadat de Amerikanen verdwenen waren?? Bollocks! Die hebben allemaal een idee over wie het voor het zeggen moet gaan krijgen, en zullen niet ophouden voor het zover is. Elke vent met een stel geweren onder zich, zal zijn positie willen handhaven! Plus die van zijn vriendjes! Lekkere bende wordt dat. Kans op vrede lijkt me zo ongeveer nul komma nul. dat wordt Afghanistan in het kwadraat! Of had er nog iemand illusies over wat dáar gebeurt, als de Amerikanen vertrekken??

je slaat inderdaad de spijker op zijn kop. Maar ik persoonlijk denk dat het uitstel is van executie. Of de vs nu vandaag of morgen!

Maarten
24-12-03, 18:55
Geplaatst door plexus
je slaat inderdaad de spijker op zijn kop. Maar ik persoonlijk denk dat het uitstel is van executie. Of de vs nu vandaag of morgen!

Je hebt gelijk.
Vermoedelijk is het enige wat oorlog kan voorkomen, een afhankelijkheid van iets wat door een oorlog bedreigd wordt. Een economisch systeem, dus, waar iedereen baat bij heeft, en waar iedereen angst voor heeft als het stuk gaat. Een grote meerderheid moet geloven slechter af te zijn met oorlog. Dat kan nog wel een paar jaartjes duren.. En voorlopig ziet het er niet echt naar uit, dat ze dat kunnen opbouwen..

Dutchguy
24-12-03, 18:58
Geplaatst door Maarten
Die Amerikanen zijn misschien kut zat, maar er voor zijn dat ze nou opdonderen is een keuze voor een burgeroorlog, waarbij veel meer mensen zullen omkomen-, en een veel grotere ellende, dan de Amerikanen veroorzaakten.

De kracht van de huidige tegenstand bewijst dat. Of had iemand de illusie, dat die jongens ineens allemaal vredig om de tafel gingen zitten, nadat de Amerikanen verdwenen waren?? Bollocks! Die hebben allemaal een idee over wie het voor het zeggen moet gaan krijgen, en zullen niet ophouden voor het zover is. Elke vent met een stel geweren onder zich, zal zijn positie willen handhaven! Plus die van zijn vriendjes! Lekkere bende wordt dat. Kans op vrede lijkt me zo ongeveer nul komma nul. dat wordt Afghanistan in het kwadraat! Of had er nog iemand illusies over wat dáar gebeurt, als de Amerikanen vertrekken??

Lijkt me een juiste analyse van de situatie.

mark61
24-12-03, 19:10
komt allemaal wel goed

Shujaat (http://english.aljazeera.net/NR/exeres/0EE30E43-B137-417C-9FA4-E629E849E7DC.htm)