PDA

Bekijk Volledige Versie : Donner: Debat integratie moslims loopt uit de hand



T.A.F.K.A.Z
24-12-03, 12:40
Donner: Debat integratie moslims loopt uit de hand


AMSTERDAM (ANP) - Minister Donner van Justitie vindt dat de discussie over de integratie van moslims in de Nederlandse samenleving uit de hand loopt. Hij meent dat de partijen te veel tegenover elkaar komen te staan. Dat zegt hij in de Volkskrant van woensdag.

Beide kanten beschouwen het eigen standpunt als vanzelfsprekend. Donner doelt ook op het VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali, die onlangs zei dat islamitische scholen de integratie van moslims belemmeren. ,,Hier wordt het een discussie van fundamentalisme waardoor men tegenover elkaar komt te staan. Als er nu iets is dat kenmerkend is voor Nederland, dan is het dat we fundamentele verschillen op een verstandige wijze bespreken.

De minister pleit voor een verstandige dialoog in plaats van de huidige discussie die tegenstellingen alleen maar aanscherpt. ,,Godsdienstige tegenstellingen zijn het onverzoenlijkst'', stelt de bewindsman. Hij meent dat veel moslims de Nederlandse cultuur ervaren als een die nadrukkelijk christelijk bepaald is.

Geactualiseerd om 08.09 uur

Mark
24-12-03, 12:42
had ik al geplaatst

T.A.F.K.A.Z
24-12-03, 12:43
Geplaatst door Mark
had ik al geplaatst

Ooh fuck...zag ik niet.

Mark
24-12-03, 12:44
schaam je :rolleyes:

T.A.F.K.A.Z
24-12-03, 12:45
Geplaatst door Mark
schaam je :rolleyes:

:verdriet:

T.A.F.K.A.Z
24-12-03, 12:47
Waarom kan ik mijn eigen berichten niet verwijderen??

Puk
24-12-03, 12:50
Wat moet je nou met zo'n bericht?

Ik kan er niks mee...

Kan jij er wat mee Tafkaz?

T.A.F.K.A.Z
24-12-03, 12:53
Geplaatst door Puk
Wat moet je nou met zo'n bericht?

Ik kan er niks mee...

Kan jij er wat mee Tafkaz?

Nee. Kennelijk moet dit een soort kerstgedachte voorstellen ofzo.

Puk
24-12-03, 13:01
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Nee. Kennelijk moet dit een soort kerstgedachte voorstellen ofzo.

Het is een handreiking ofzo.

"Moslims, we zijn niet zo christelijk als we eruit zien".

Als kerstboodschap...

En dan maar hopen dat de moslims zullen zeggen dat ze niet zo islamitisch zijn als gedacht wordt.

Opmerkelijk.

T.A.F.K.A.Z
24-12-03, 13:04
Hij zegt toch wel iets bijzonders, namelijk dat godsdienstige tegenstellingen (ik schreef perabuis tegenslettingen) het onverzoenlijkst zijn. Wat op zich weer een roep kan zijn om verzuiling, een bedekte oproep tot segregatie.

Puk
24-12-03, 13:10
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Hij zegt toch wel iets bijzonders, namelijk dat godsdienstige tegenstellingen (ik schreef perabuis tegenslettingen) het onverzoenlijkst zijn. Wat op zich weer een roep kan zijn om verzuiling, een bedekte oproep tot segregatie.

Godsdienstige tegenslettingen. :fpimp:

Verder kan je best gelijk hebben.
Maar Donner lijkt het Christelijke karakter van Nederland ook als excuus op te voeren.

Verzuiling vergroot de tegenslettingen juist. Toch?

T.A.F.K.A.Z
24-12-03, 13:13
Geplaatst door Puk

Verzuiling vergroot de tegenslettingen juist. Toch?

Uiteraard

Puk
24-12-03, 13:36
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Uiteraard

Dan begrijp ik nog steeds niet wat Donner met het volgende zinnetje precies wil zeggen:

"Hij (Donner) meent dat veel moslims de Nederlandse cultuur ervaren als een die nadrukkelijk christelijk bepaald is".

Dus, maar, but? :confused:

ronald
24-12-03, 13:52
Geplaatst door Puk
Dan begrijp ik nog steeds niet wat Donner met het volgende zinnetje precies wil zeggen:

"Hij (Donner) meent dat veel moslims de Nederlandse cultuur ervaren als een die nadrukkelijk christelijk bepaald is".

Dus, maar, but? :confused:




dus......... allemaal in therapie. Het is hier puur economische bepaald met een vleugje ethiek. ......of denken die Moslims dat dat Christelijk is?

Puk
24-12-03, 13:58
Geplaatst door ronald
dus......... allemaal in therapie. Het is hier puur economische bepaald met een vleugje ethiek. ......of denken die Moslims dat dat Christelijk is?

Stel dat de moslims dat zo ervaren.

Wat dan nog?

Ik zie het probleem gewoon niet.

ronald
24-12-03, 14:42
Geplaatst door Puk
Stel dat de moslims dat zo ervaren.

Wat dan nog?

Ik zie het probleem gewoon niet.


Zo is het ook in de psychiatrie. Als je psychotische mensen maar gewoon laat lopen, dan kunnen op den duur akelige dingen gebeuren. Niet in het minst voor de patient.

ronald
24-12-03, 15:19
Geplaatst door aQua
Dus Moslims zijn vergelijkbaar met psychiatrische patienten ?
'k begrijp Donner ineens:
Als er nu iets is dat kenmerkend is voor Nederland, dan is het dat we fundamentele verschillen op een verstandige wijze bespreken.


Ten eerste.
Als Donner zegt dat: "Hij (Donner) meent dat veel moslims de Nederlandse cultuur ervaren als een die nadrukkelijk christelijk bepaald is". Dat door godsdienstige tegenstellingen geen verzoening mogelijk is, dan constateer ik dat a. of ze weten niet wat christelijk en een christelijke samenleving is of b. ze zichzelf in een gepolariseerde dilemma zien. Door het te gooien op religieuze tegenstellingen doet mij vermoeden dat er sprake is van psychotisch denken. Nu spreek ik puur psychoanalytisch.

Ten tweede.
Er lopen veel meer mensen met een psychiatrisch aandoening rond dan dat er staat geregistreerd. "Het zo denken" is een vorm van psychotisch denken ja. Er is een eigen onwerkelijke denkwereld gecreëerd.

ronald
24-12-03, 16:36
Geplaatst door aQua
De Nederlandse cultuur ís Christelijk bepaald ondanks het secularisme. Dit ontkennen is even stom als het krampachtig is. De cultuur in Nederland is ontstaan vanuit het Christendom, betempeld door het Calvinisme, waaruit tal van invloeden in het dagelijkse leven zijn verweven. Zelfs de meest verstokte atheïst zal nog toe moeten geven dat zijn referentiekader gevormd is door de vaak religieuze omgeving waarin hij heeft vertoefd. De politiek is dan wel seculier ingesteld, een kijkje in het program van het CDA leert ons dat zij het Evangelie als uitgangspunt nemen bij het zoeken naar oplossingen voor problemen.

Verder vergeet je c. Ik ben erg benieuwd naar waar Donner zich op baseert als hij zegt dat veel Moslims de Nederlandse cultuur ervaren als nadrukkelijk Christelijk bepaald. Ik moet de eerste Moslim nog tegenkomen die zal spreken over de Christelijke samenleving die Nederland heet.

En dan heeft 'ie het ook nog over fundamentele tegenstellingen. Aan het ene uiterste voert Donner Moslims en sympathisanten op en het andere uiterste Hirshi&co. Nu vraag ik je, welke Moslim of persoon die stelling tegen haar neemt, heeft haar ooit als Christelijk bestempeld ?

Ik vind het maar een onduidelijk vaag artikel


Ik ga ff boodschappen doen voordat alles sluit en kom hier later op terug.

T.A.F.K.A.Z
24-12-03, 17:20
Geplaatst door aQua
Zelfs de meest verstokte atheïst zal nog toe moeten geven dat zijn referentiekader gevormd is door de vaak religieuze omgeving waarin hij heeft vertoefd.

Interessante gedachte. Zou je die wat nader willen toelichten?

Orakel
24-12-03, 19:22
Geplaatst door ronald
Ten eerste.
Als Donner zegt dat: "Hij (Donner) meent dat veel moslims de Nederlandse cultuur ervaren als een die nadrukkelijk christelijk bepaald is".


Dat door godsdienstige tegenstellingen geen verzoening mogelijk is, dan constateer ik dat a. of ze weten niet wat christelijk en een christelijke samenleving is of b. ze zichzelf in een gepolariseerde dilemma zien. Door het te gooien op religieuze tegenstellingen doet mij vermoeden dat er sprake is van psychotisch denken. Nu spreek ik puur psychoanalytisch.

Wat haal jij veel uit zo'n zinnetje. Donner meent iets (dat Moslims de cultuur in Nl als nadrukkelijk Christelijk bepaald ervaren, wat ie ook is), en jij hebt het vervolgens over verzoening die niet mogelijk is en gepolariseerde dillema's. En dan spreek je ook nog puur psycho-analytisch....

Tis wel typisch, een minister roept wat en in plaats van het over hem te hebben, gaan we het over de Moslims hebben.



Ten tweede.
Er lopen veel meer mensen met een psychiatrisch aandoening rond dan dat er staat geregistreerd. "Het zo denken" is een vorm van psychotisch denken ja. Er is een eigen onwerkelijke denkwereld gecreëerd.

Moek ff over nadenken, denk ik. Alhoewel, dacht ut niet.

mark61
24-12-03, 19:52
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Donner: Debat integratie moslims loopt uit de hand

...Beide kanten beschouwen het eigen standpunt als vanzelfsprekend. Donner doelt ook op het VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali

Wat is precies de andere kant? Een bekende techniek, je neemt één extreem standpunt en je vooronderstelt een tegenovergesteld extreem standpunt. Ik heb nog geen moslimfundamentalistisch standpunt gezien.

Ik lees de kranten niet, maar daar zou dat toch niet instaan. En hier zie ik al helemaal geen moslimfundamentalistisch standpunt. Ik zie wel met enige regelmaat christen- en joods-fundamentalisme voorbijkomen.

ronald
24-12-03, 20:16
Geplaatst door Orakel
Wat haal jij veel uit zo'n zinnetje. Donner meent iets (dat Moslims de cultuur in Nl als nadrukkelijk Christelijk bepaald ervaren, wat ie ook is), en jij hebt het vervolgens over verzoening die niet mogelijk is en gepolariseerde dillema's. En dan spreek je ook nog puur psycho-analytisch....

Tis wel typisch, een minister roept wat en in plaats van het over hem te hebben, gaan we het over de Moslims hebben.




Moek ff over nadenken, denk ik. Alhoewel, dacht ut niet.


Dit was het bericht:
Donner: Debat integratie moslims loopt uit de hand


AMSTERDAM (ANP) - Minister Donner van Justitie vindt dat de discussie over de integratie van moslims in de Nederlandse samenleving uit de hand loopt. Hij meent dat de partijen te veel tegenover elkaar komen te staan. Dat zegt hij in de Volkskrant van woensdag.

Beide kanten beschouwen het eigen standpunt als vanzelfsprekend. Donner doelt ook op het VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali, die onlangs zei dat islamitische scholen de integratie van moslims belemmeren. ,,Hier wordt het een discussie van fundamentalisme waardoor men tegenover elkaar komt te staan. Als er nu iets is dat kenmerkend is voor Nederland, dan is het dat we fundamentele verschillen op een verstandige wijze bespreken.

De minister pleit voor een verstandige dialoog in plaats van de huidige discussie die tegenstellingen alleen maar aanscherpt. ,,Godsdienstige tegenstellingen zijn het onverzoenlijkst'', stelt de bewindsman. Hij meent dat veel moslims de Nederlandse cultuur ervaren als een die nadrukkelijk christelijk bepaald is.

Geactualiseerd om 08.09 uur

Hoe denk jij dat "te veel tegenover elkaar komen te staan" is gekomen en dat het weer kan worden opgeheven?
Dat de minister iets roept, dan is voor mij dat "iets" meer belangrijker dan de boodschapper.

Wanneer ik spreek over psychoanalytisch dan moet je je bedenken dat er in de mens een aantal drijfveren zijn die hem een bepaalde kant opsturen. Wanneer zijn kennis wordt gevoed door bepaalde "axioma's" die niet eens niet waar hoeven te zijn, en hij komt in contact met een tegenoverstaande opvattingen, dan is er een psychisch conflict. In zijn gedachte geldt: die ander is gek. Twee polen moeten bij elkaar worden gebracht terwijl ze tegenpolen zijn. Er moet dus gezocht worden naar óf wel overeenkomsten, scheiden die boel of elkaar in waarde alleen laten met zijn eigen waarheid. Geloof is zoiets. Wat kunnen Christenen hier bepalen wat Moslims moeten geloven? Wat moeten Moslims hier bepalen hoe Christenen moeten leven? Nederlanders begrijpen Moslims niet en Moslims begrijpen Nederlanders niet. Er is m.i. één uitzondering en dat is als er met geweld, verbaal- of non-verbaal zijn mening wordt opgelegd.
De situatie hier is ook nog zo, dat dit een westerse, Nederlandse "Christelijke" maatschappij is en de tijd wel zal uitmaken in hoeverre die Islamitisch wordt. Uiteindelijk wonen en hier al meer dan 500 jaar Joden en nu in 2003 wordt er gesproken over Judeo/Christelijke samenleving. Tegen die Moslimgroep die dat voorstaat zou ik zeggen: heb geduld en doe in de tussentijd vooral goed je best goed gevonden te worden. Het Westen kan heel verraderlijk reageren als het wordt opgejaagd.

mark61
25-12-03, 03:05
Geplaatst door ronald
Nederlanders begrijpen Moslims niet en Moslims begrijpen Nederlanders niet.

Ik ben een Nederlander en ik begrijp Moslims uitstekend. Ik wil je wel een cursus geven. Nee ik ben niet Ron H. De Moslims op dit forum begrijpen Nederlanders over het algemeen ook maar al te goed.


Uiteindelijk wonen en hier al meer dan 500 jaar Joden en nu in 2003 wordt er gesproken over Judeo/Christelijke samenleving.

Het een heeft, helaas voor jou wrschl., niets met het ander te maken. Judeo/Christelijk wil zeggen: Christendom voortbordurend op Jodendom. Theologisch/religieus, that is. De impact van 500 jaar Joodse aanwezigheid beperkt zich sociocultureel gesproken denk ik tot de taal en (wat) eten. Maar ik ben geen expert.

Tegen die Moslimgroep die wat voorstaat precies?

ronald
25-12-03, 04:46
Geplaatst door mark61
Ik ben een Nederlander en ik begrijp Moslims uitstekend. Ik wil je wel een cursus geven. Nee ik ben niet Ron H. De Moslims op dit forum begrijpen Nederlanders over het algemeen ook maar al te goed.



Het een heeft, helaas voor jou wrschl., niets met het ander te maken. Judeo/Christelijk wil zeggen: Christendom voortbordurend op Jodendom. Theologisch/religieus, that is. De impact van 500 jaar Joodse aanwezigheid beperkt zich sociocultureel gesproken denk ik tot de taal en (wat) eten. Maar ik ben geen expert.

Tegen die Moslimgroep die wat voorstaat precies?


Het is te danken aan het ingebakken hoogmoedig denken dat Nederlanders anderen maar begrijpen, dat Nederlanders het wel weten hoe het zit. Nou, wordt maar wakker. De arabische en Moslim mentaliteit kun je ook niet begrijpen. En al Moslims je dat denken je wijs te maken dat jij ze en de Islam begrijpt, dan hebben ze gewoon beleefd gelogen.

Als jij als Nederlander alleen dat miezerige over 500 jaar joodse aanwezigheid in Nederland weet te perzen zoals jij dat hier op schrijft, dan is het voor mij nog duidelijker dat jij (misschien) alleen jezelf kent.

freya
25-12-03, 10:02
Geplaatst door ronald
Nou, wordt maar wakker. De arabische en Moslim mentaliteit kun je ook niet begrijpen.

Dat jij dat niet kan is duidelijk ja, maar wil je wel even voor jezelf spreken.



En al Moslims je dat denken je wijs te maken dat jij ze en de Islam begrijpt, dan hebben ze gewoon beleefd gelogen.

Aha, daar gaan we weer. Alle moslims liegen volgens Ronald :moe:


Als jij als Nederlander alleen dat miezerige over 500 jaar joodse aanwezigheid in Nederland weet te perzen zoals jij dat hier op schrijft, dan is het voor mij nog duidelijker dat jij (misschien) alleen jezelf kent.

Uh ronald, jij moet niet midden in de nacht posten jongen, je grammatica gaat achteruit en je teksten worden bijna onbegrijpelijk gebrabbel.
Of zat je je op te winden? als je opgewonden bent laat je spelling ook veel te wensen over nl. Dat is soms zo erg dat ik betwijfel of jij wel Nederlander bent. :vreemd:

mark61
25-12-03, 13:04
Geplaatst door ronald
Het is te danken aan het ingebakken hoogmoedig denken dat Nederlanders anderen maar begrijpen, dat Nederlanders het wel weten hoe het zit. Nou, wordt maar wakker. De arabische en Moslim mentaliteit kun je ook niet begrijpen. En al Moslims je dat denken je wijs te maken dat jij ze en de Islam begrijpt, dan hebben ze gewoon beleefd gelogen.

Je stikt er zowat in hè, het idee dat iemand zich wel eens voor iemand anders zou kunnen interesseren. Die laatste zin begrijp ik niet helemaal, ik geloof dat ik moet antwoorden dat geen moslim mij ooit heeft verteld of ik er wat van begrijp. Pfff wat een ingewikkeld feedback gedoe.



Als jij als Nederlander alleen dat miezerige over 500 jaar joodse aanwezigheid in Nederland weet te perzen zoals jij dat hier op schrijft, dan is het voor mij nog duidelijker dat jij (misschien) alleen jezelf kent.

Perzen? Wat hebben die er nou weer mee te maken? Maar vertel...

mark61
25-12-03, 13:07
Geplaatst door freya
Of zat je je op te winden? als je opgewonden bent laat je spelling ook veel te wensen over nl. Dat is soms zo erg dat ik betwijfel of jij wel Nederlander bent. :vreemd:

Goedemiddag Freya. Bedankt voor het waarnemen van de honneurs. Vrolijk... ach laat ook maar. Met R in de buurt is er altijd wat te doen, zelfs tussen het kalkoenplukken door. Ja, dat Nederlands wordt er niet beter op. Maar je kan iedereen op dit forum om hulp vragen.

mrz
25-12-03, 15:44
Wat moeten Moslims hier bepalen hoe Christenen moeten leven?

Denk dat er best moslims kunnen zijn die misschien achtergebleven nederlanders vooruit kunnen helpen?

Orakel
25-12-03, 17:14
Geplaatst door ronald
Dit was het bericht:
Donner: Debat integratie moslims loopt uit de hand


AMSTERDAM (ANP) - Minister Donner van Justitie vindt dat de discussie over de integratie van moslims in de Nederlandse samenleving uit de hand loopt. Hij meent dat de partijen te veel tegenover elkaar komen te staan. Dat zegt hij in de Volkskrant van woensdag.

Beide kanten beschouwen het eigen standpunt als vanzelfsprekend. Donner doelt ook op het VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali, die onlangs zei dat islamitische scholen de integratie van moslims belemmeren. ,,Hier wordt het een discussie van fundamentalisme waardoor men tegenover elkaar komt te staan. Als er nu iets is dat kenmerkend is voor Nederland, dan is het dat we fundamentele verschillen op een verstandige wijze bespreken.

De minister pleit voor een verstandige dialoog in plaats van de huidige discussie die tegenstellingen alleen maar aanscherpt. ,,Godsdienstige tegenstellingen zijn het onverzoenlijkst'', stelt de bewindsman. Hij meent dat veel moslims de Nederlandse cultuur ervaren als een die nadrukkelijk christelijk bepaald is.
Geactualiseerd om 08.09 uur

Daar haal ik met de beste wil nog niet uit dat er sprake is van onverzoenlijkheid, en zeker niet als gevolg van uit religieuze axioma's voortvloeiende pyschische of psychiatrische tekortkomingen.


Hoe denk jij dat "te veel tegenover elkaar komen te staan" is gekomen en dat het weer kan worden opgeheven?

Doordat mensen op het publieke podium dezelfde wartaal als jij uitslaan en op een zodanig intense wijze met ego-bashing bezig zijn, dat ze een bevolkingsgroep van zich vervreemden. Het zou helpen als politici politiek bedrijven op basis van concrete feiten en concreet waarneembaar gedrag (thnx M61). Het aanpakken en beschimpen van religie kunnen ze met een gerust hart aan b.v. de literaire "intellectuelen" overlaten.

Dat de minister iets roept, dan is voor mij dat "iets" meer belangrijker dan de boodschapper.


Wanneer ik spreek over psychoanalytisch dan

..dan is er een psychisch conflict..
.. die ander is gek..
..Nederlanders begrijpen Moslims niet en Moslims begrijpen Nederlanders niet..

Vriend, je reduceert het ingewikkelde terrein van de psycho-analyse hier tot een huis-tuin-en-keuken-kit met een overmaat aan stigmatisering tot gevolg. Als ik n.a.v. van jouw schrijfsels met dezelfde Franse slag als jij, jouw psyche hier ga zitten analyseren dan hebben we denk ik heel gauw ruzie.


heb geduld en doe in de tussentijd vooral goed je best goed gevonden te worden.

Hehehehehe, dat dacht ik niet. Ik besta niet om anderen te plezieren. Ik vind mezelf goed en of anderen dat ook vinden, laat me Siberisch. Verwacht je nu echt dat een hele bevolkingsgroep een beetje sociaal-wenselijk gaat zitten doen om een andere bevolkingsgroep van hun fobie af te helpen?

ronald
28-12-03, 04:04
Geplaatst door aQua
Tot hier kon ik mezelf vinden in je woorden, maar niet voor lang:



Dit is faliekante onzin. Zoals ik jouw posts hier lees heb jij nog nooit een Moslim van dichtbij gezien.



Oeps...het is al 3.55 uur....mag niet van Freya en Mark 61....Ach, 7.00 - 23.00 uur leeftijd; 9.00 - 17.00 uur werktijd; 18.00 uur eettijd....erg moeilijk al die Nederlandse tijden en gewoontes...het kan mij geen bal schelen: ik integreer niet!

Mijn familie leefde generaties lang in, met en als Moslims in een Moslimland, nog steeds leven familieleden in en als Moslims in Moslimlanden, ik het 6 jaar gestudeerd en geleefd in een Moslimland,in mijn beroep ontmoet in Moslims, Freya weet tegenover welke leuke speelplaats ik woon.....en ja...ik heb "ze" ook van dichtbij gezien.


Als ik schrijf:
"Nederlanders begrijpen Moslims niet en Moslims begrijpen Nederlanders niet. Er is m.i. één uitzondering en dat is als er met geweld, verbaal- of non-verbaal zijn mening wordt opgelegd.", dan bedoel ik het volgende.

Het is een illusie als Nederlanders denken de Oosterse of de Arabische cultuur te kennen. Oppervlakkige elementen als Salum Aleikum buurman, mmmmm couscous is lekker, ohhh wat een mooie bos zwarte krullen kennen is een fractie van wat yuterlijkheden. Men denkt te kennen hoe de ander leeft volgens zijn geloof, geloofsbeleving, muziek, opvoeding, straf, voedsel, gezondheid, ziekte, leven, dood, kleding, schoonheid, poëzie, eer, beleefdheid, .....allemaal punten die "de Nederlander" denkt te kennen. Zo ook vanaf de andere kant gezien. De andere cultuut begrijpt het allemaal niet zo goed hoe dat hier in Nederland allemaal maar reilt en zeilt. Het is een grote illusie als men dit wel meent. Gezien de herhaaldelijke conflicten die er ontstaan is niet anders te concluderen. Dit zijn m.i. tegenpolen. Eerlijk gezegd kunnen de beide kanten het hun ook geen bal schelen, het zal allemaal wel, mits......en dan worden deze tegenpolen duidelijk...
er :
" Er is m.i. één uitzondering en dat is als er met geweld, verbaal- of non-verbaal zijn mening wordt opgelegd."
Zodra de een dan wel de andere door de ander of een wordt bedreigd zovel verbaal als non-verbaal, dan snappen we elkaar opeens héél goed en een echte confrontatie blijft niet uit.

Wat ik hier in Nederland doe?....zie het maar als een soort ontwikkelingshulp aan Nederland.


Ps.
Erg flauw om over spelling en gramatica te schimpen (typisch Nederlands gedrag m.i.) Zelf maken ze eenzelfde soort fouten en kunnen in een andere taal geen normaal essay schrijven. Voor mij mag je kiezen uit Engels, Duits, Frans, Arabisch, Hebreeuws, Aramees en Bahasa Indonesia en Javaans.

ronald
28-12-03, 04:13
Geplaatst door Orakel
Daar haal ik met de beste wil nog niet uit dat er sprake is van onverzoenlijkheid, en zeker niet als gevolg van uit religieuze axioma's voortvloeiende pyschische of psychiatrische tekortkomingen.



Doordat mensen op het publieke podium dezelfde wartaal als jij uitslaan en op een zodanig intense wijze met ego-bashing bezig zijn, dat ze een bevolkingsgroep van zich vervreemden. Het zou helpen als politici politiek bedrijven op basis van concrete feiten en concreet waarneembaar gedrag (thnx M61). Het aanpakken en beschimpen van religie kunnen ze met een gerust hart aan b.v. de literaire "intellectuelen" overlaten.

Dat de minister iets roept, dan is voor mij dat "iets" meer belangrijker dan de boodschapper.



Vriend, je reduceert het ingewikkelde terrein van de psycho-analyse hier tot een huis-tuin-en-keuken-kit met een overmaat aan stigmatisering tot gevolg. Als ik n.a.v. van jouw schrijfsels met dezelfde Franse slag als jij, jouw psyche hier ga zitten analyseren dan hebben we denk ik heel gauw ruzie.



Hehehehehe, dat dacht ik niet. Ik besta niet om anderen te plezieren. Ik vind mezelf goed en of anderen dat ook vinden, laat me Siberisch. Verwacht je nu echt dat een hele bevolkingsgroep een beetje sociaal-wenselijk gaat zitten doen om een andere bevolkingsgroep van hun fobie af te helpen?


Met Allahs hulp zal ik je morgen een lesje huis-tuin-en -keuken psychoanalyse geven, gekoppeld aan de leer der psychotica. Ja....het gaat over gewone mensen...huis tuin en keuken weet je wel, geen quantum atoom fysica.
...ik mag niet meer zo laat opblijven in Nederland....

Shaheed
28-12-03, 04:31
Wat een bullshit opmerking, moslims begrijpen nederlanders niet en nederlanders begrijpen moslims niet.


En hoe zit het met de autochtone nederlandse moslim, begrijpt hij zichzelf niet?

freya
28-12-03, 13:06
Geplaatst door ronald
[B]
Het is een illusie als Nederlanders denken de Oosterse of de Arabische cultuur te kennen. Oppervlakkige elementen als Salum Aleikum buurman, mmmmm couscous is lekker, ohhh wat een mooie bos zwarte krullen kennen is een fractie van wat yuterlijkheden. Men denkt te kennen hoe de ander leeft volgens zijn geloof, geloofsbeleving, muziek, opvoeding, straf, voedsel, gezondheid, ziekte, leven, dood, kleding, schoonheid, poëzie, eer, beleefdheid, .....allemaal punten die "de Nederlander" denkt te kennen. Zo ook vanaf de andere kant gezien. De andere cultuut begrijpt het allemaal niet zo goed hoe dat hier in Nederland allemaal maar reilt en zeilt. Het is een grote illusie als men dit wel meent. Gezien de herhaaldelijke conflicten die er ontstaan is niet anders te concluderen. Dit zijn m.i. tegenpolen. Eerlijk gezegd kunnen de beide kanten het hun ook geen bal schelen, het zal allemaal wel, mits......en dan worden deze tegenpolen duidelijk...

En wie ben jij dat je dat van iedereen kan beoordelen?
Zie je jezelf als de spreekwoordelijke uitzondering op de regel?


Wat ik hier in Nederland doe?....zie het maar als een soort ontwikkelingshulp aan Nederland.

Mijn Godin! een evangelist, als ik het niet dacht



Ps.
Erg flauw om over spelling en gramatica te schimpen (typisch Nederlands gedrag m.i.) Zelf maken ze eenzelfde soort fouten en kunnen in een andere taal geen normaal essay schrijven. Voor mij mag je kiezen uit Engels, Duits, Frans, Arabisch, Hebreeuws, Aramees en Bahasa Indonesia en Javaans.

Gefeliciteerd, schrijf je in al die talen even belabberd?
Spelfouten daar val ik niet over, maar grammaticafouten maken een tekst onbegrijpelijk. En aan veel van jouw post hier is geen touw vast te knopen. Dan schrijven veel lager opgeleidde Marokkanen hier een stuk beter.

freya
28-12-03, 13:07
Geplaatst door Shaheed
Wat een bullshit opmerking, moslims begrijpen nederlanders niet en nederlanders begrijpen moslims niet.


En hoe zit het met de autochtone nederlandse moslim, begrijpt hij zichzelf niet?

Shaheed wat ben je scherp vandaag :duim: :D

ronald
28-12-03, 16:22
Geplaatst door freya
En wie ben jij dat je dat van iedereen kan beoordelen?
Zie je jezelf als de spreekwoordelijke uitzondering op de regel?



Mijn Godin! een evangelist, als ik het niet dacht




Gefeliciteerd, schrijf je in al die talen even belabberd?
Spelfouten daar val ik niet over, maar grammaticafouten maken een tekst onbegrijpelijk. En aan veel van jouw post hier is geen touw vast te knopen. Dan schrijven veel lager opgeleidde Marokkanen hier een stuk beter.

Ik beoordeel hier inderdaad. Ik constateer al jarenlang dat gammele beleid hier en dat koloniaal gedrag van die Nederlanders die denken alles te begrijpen en op te lossen. Maar ik begrijp vanuit je Staalinistische denkwijze dat aandere meningen hebben en constateren en beoordelen een Stalinistische doodzonde is.

Ja een evangelist zonder evangelie: Oosterse moraalridder die de fuck lef heeft de blanken hier te zeggen dat ze ergens iets niet goed doen. Droom maar weer verder. Er is hier in Nederland níets aan de hand.

Jouw opmerkingen over mijn talenkennis stamt natuurlijk uit pure jalouzie. Je dent de arabische meningen te weten , te verkondigen en te verdedigen terwijl je geen regel Arabisch leest. Erg dom.
Wat ook dom is, is natuurlijk dat stomme begrijpend lezen van je. Nog steeds niet op peil merk ik want om mijn stukken te lezen moet je misschien iets meer bagage hebben of beter kunnen lezen. Begin eens met een Suske en Wiske uit te lezen en hier na te vertellen. Ik controleer het wel even.

ronald
28-12-03, 16:25
Geplaatst door Shaheed
Wat een bullshit opmerking, moslims begrijpen nederlanders niet en nederlanders begrijpen moslims niet.


En hoe zit het met de autochtone nederlandse moslim, begrijpt hij zichzelf niet?

Misschien werp je jezelf op aan Min. Donner om als intermediair te fungeren.

Ps.
De autochtone nederlandse moslim begrijpt de autochtone nederlandse niet-moslim maar ook heel krakkemekkig. Niets aan de hand behalve m.b.t. het punt van uitzondering dat ik al eerder aangaf.

Julien
28-12-03, 16:44
Voor mij mag je kiezen uit Engels, Duits, Frans, Arabisch, Hebreeuws, Aramees en Bahasa Indonesia en Javaans

Ik spreek: Nederlands, Engels, Duits, Spaans, Frans, Italiaans, Portugees, Creools

Net zoveel als jij :)

000NobelPrizes
28-12-03, 17:11
Geplaatst door Julien
Ik spreek: --- en Creools



ls Creools niet voornamelijk een gebarentaal? ;)

ronald
28-12-03, 17:22
Geplaatst door Julien
Ik spreek: Nederlands, Engels, Duits, Spaans, Frans, Italiaans, Portugees, Creools

Net zoveel als jij :)

Heel goed. Kan wel zijn. Ik kom hier heus niet even showen.

De meeste talen die ik spreek hebben een directere band met het MO-conflict. Ik hoor en lees wat men in de Arabische wereld zeggen en schrijven, ik hoor en lees wat ze in Indonesië zeggen en schrijven. Aangezien ze hier maar vaak wat raaskallen vraag ik mij vaak af: Wat weten ze eigenlijk echt? Welke bronnen kunnen ze lezen?

freya
28-12-03, 18:03
Geplaatst door ronald
Ik beoordeel hier inderdaad. Ik constateer al jarenlang dat gammele beleid hier en dat koloniaal gedrag van die Nederlanders die denken alles te begrijpen en op te lossen. Maar ik begrijp vanuit je Staalinistische denkwijze dat aandere meningen hebben en constateren en beoordelen een Stalinistische doodzonde is.



En jij weet het allemaal beter. Jij bent de enige hier die zowel de westerse als de Midden-Oosterse mentaliteit begrijpt?

Jouw begrip van mensen gaat zo diep dat je van mij kan vertellen dat ik een stalinist ben :haha:
En nu schaar je mij ook maar even onder de kolonialistisch denkende Nederlanders?
Nou ik ben diep onder de indruk van jouw inzicht hoor :jammer:

Maar vertel nu eens waarop jij dat superioriteitsgevoel meent te kunnen baseren. Hoe komt het dat uitgerekend jij het inzicht hebt dat de rest van de mensheid moet ontberen.


Ja een evangelist zonder evangelie: Oosterse moraalridder die de fuck lef heeft de blanken hier te zeggen dat ze ergens iets niet goed doen.

Aha alweer zo'n charmant :moe: vleugje racisme van Ronald
maar waar komt dat bijzondere moraal van jou vandaan, dat zou ik wel eens willen weten. Ik blijf gokken op een judeo/christelijke bekeerling.


Droom maar weer verder. Er is hier in Nederland níets aan de hand.

Tegen wie heb je het nu? Tegen mij?
Voel me bepaald niet aangesproken :moe:


Jouw opmerkingen over mijn talenkennis stamt natuurlijk uit pure jalouzie. Je dent de arabische meningen te weten , te verkondigen en te verdedigen terwijl je geen regel Arabisch leest.

Arabisch lezen heb ik idd nog steeds niet het geduld voor kunnen opbrengen om te leren. Is ook niet echt nodig als je omringd bent door mensen die dat wel kunnen, zo kom ik er toch wel achter wat er gezegd en geschreven wordt over onderwerpen die mij interesseren. Er zijn nogal wat Arabieren die meerder talen spreken :strik:, gesprekken daarmee zijn mss wel 100x verhelderender dan je door een krant heen worstelen.
Zou je ook eens moeten doen, een open gesprek met iemand aangaan en proberen zijn/haar standpunten een beetje in te voelen.



Erg dom.

Erg dom om iemand dom te noemen waarvan je nog niet 1 discussie hebt kunnen winnen :haha:


Wat ook dom is, is natuurlijk dat stomme begrijpend lezen van je. Nog steeds niet op peil merk ik want om mijn stukken te lezen moet je misschien iets meer bagage hebben of beter kunnen lezen. Begin eens met een Suske en Wiske uit te lezen en hier na te vertellen. Ik controleer het wel even.

En wat helemaal een bewijs van domheid is: iemand voor van alles en nog wat uitmaken zoals, stalinistische, feministische slang bv :strik: zodra je in het nauw gedreven wordt.

:nijn:

Shaheed
28-12-03, 18:16
Geplaatst door ronald
Misschien werp je jezelf op aan Min. Donner om als intermediair te fungeren.

Ps.
De autochtone nederlandse moslim begrijpt de autochtone nederlandse niet-moslim maar ook heel krakkemekkig. Niets aan de hand behalve m.b.t. het punt van uitzondering dat ik al eerder aangaf.

Dan heeft het dus niets met de islam te maken maar met de verschillende leefwijze van bevolkingsgroepen.

Wat jij bedoelt is dus dat de autochtone nederlanders/de inhemers/inboorlingen, de allochtonen/nieuwe nederlanders niet begrijpen omdat ze een andere manier van leven en denken hebben.
En dus kun je het woord moslims achterwege laten.

De autochtone nederlander weet evenveel van een chinees als van een turk.

ronald
28-12-03, 18:21
Geplaatst door freya
En jij weet het allemaal beter. Jij bent de enige hier die zowel de westerse als de Midden-Oosterse mentaliteit begrijpt?

Jouw begrip van mensen gaat zo diep dat je van mij kan vertellen dat ik een stalinist ben :haha:
En nu schaar je mij ook maar even onder de kolonialistisch denkende Nederlanders?
Nou ik ben diep onder de indruk van jouw inzicht hoor :jammer:

Maar vertel nu eens waarop jij dat superioriteitsgevoel meent te kunnen baseren. Hoe komt het dat uitgerekend jij het inzicht hebt dat de rest van de mensheid moet ontberen.



Aha alweer zo'n charmant :moe: vleugje racisme van Ronald
maar waar komt dat bijzondere moraal van jou vandaan, dat zou ik wel eens willen weten. Ik blijf gokken op een judeo/christelijke bekeerling.



Tegen wie heb je het nu? Tegen mij?
Voel me bepaald niet aangesproken :moe:



Arabisch lezen heb ik idd nog steeds niet het geduld voor kunnen opbrengen om te leren. Is ook niet echt nodig als je omringd bent door mensen die dat wel kunnen, zo kom ik er toch wel achter wat er gezegd en geschreven wordt over onderwerpen die mij interesseren. Er zijn nogal wat Arabieren die meerder talen spreken :strik:, gesprekken daarmee zijn mss wel 100x verhelderender dan je door een krant heen worstelen.
Zou je ook eens moeten doen, een open gesprek met iemand aangaan en proberen zijn/haar standpunten een beetje in te voelen.




Erg dom om iemand dom te noemen waarvan je nog niet 1 discussie hebt kunnen winnen :haha:



En wat helemaal een bewijs van domheid is: iemand voor van alles en nog wat uitmaken zoals, stalinistische, feministische slang bv :strik: zodra je in het nauw gedreven wordt.

:nijn:


Ik zou me maar even verwittigen van de ervaringen en opmerkingen van Al Sawt bij: http://www.maroc.nl/forums/memberlist.php?s=&action=getall&what=&ltr=R&perpage=30&orderby=username&ausername=&homepage=&icq=&aim=&yahoo=&joindateafter=&joindatebefore=&lastpostafter=&lastpostbefore=&postslower=&postsupper=&direction=ASC&pagenumber=27
Hij woont toch al vrij lang in Nederland denk ik zo.

Ja. Als je duidelijk wilt horen: Ja. Ik begrijp de Arabische en de Oosterse mentaliteit véél beter dan die stijve, calvinistische (heb ik niets op tegen an sich), en zeker Stalinistische Nederlanders die inderdad menen dat ze toch superieur in alles zijn. Het is even slikken voor je, maar de waarheid komt altijd even hard aan., zeker als zo'n inboorling je het vertelt. Probeer jezelf niet te vernederen om je vast te klampen aan "de rest van de mensheid"; het gaat om jou. Doe je best. Je kunt je energie beter in jezelf steken dan in te bedenken waar de waarheid vandaan komt. Ook weer zo'n typisch Westerse reactie: wie denkt mij de waarheid te kunnen vertellen?

Miljoenen mensen gillen maar wat. Wat er écht werd gezegd of geschreven, wat er echt stond...ja, die waarheid blijft voor je verborgen.

In de tijd van Stalin benoemden ze iemand die zei dat iets dom is krankzinnig. Het gaat al vooruit zie ik.....gewoon ook dom noemen.

ronald
28-12-03, 18:27
Geplaatst door Shaheed
Dan heeft het dus niets met de islam te maken maar met de verschillende leefwijze van bevolkingsgroepen.

Wat jij bedoelt is dus dat de autochtone nederlanders/de inhemers/inboorlingen, de allochtonen/nieuwe nederlanders niet begrijpen omdat ze een andere manier van leven en denken hebben.
En dus kun je het woord moslims achterwege laten.

De autochtone nederlander weet evenveel van een chinees als van een turk.

Ik leg nog een link met Min Donner, hij spreekt over Moslims. Je hebt gelijk. Er wonen al 500 jaar Joden in Nederland en nog begrijjpen ze hen niet, er wonen al meer dan een halve eeuw Chinezen, en nog begrijpen ze hen niet, er wonen al meer dan een halve eeuw Nederlands-Indiërs hier en zelfs díe begrijpen ze nog niet. Zo kun je wel door gaan.

Niks aan de hand zolang ze maar niet pushen om ook zuurkool te eten en met ja wapperende haren los te lopen.

Shaheed
28-12-03, 18:31
Geplaatst door ronald
. Je hebt gelijk. Er wonen al 500 jaar Joden in Nederland en nog begrijjpen ze hen niet, er wonen al meer dan een halve eeuw Chinezen, en nog begrijpen ze hen niet, er wonen al meer dan een halve eeuw Nederlands-Indiërs hier en zelfs díe begrijpen ze nog niet. Zo kun je wel door gaan.




Conclusie:Inboorlingen zijn achterlijk en dienen bevrijd te worden door de nieuwe nederlanders.

000NobelPrizes
28-12-03, 18:32
Geplaatst door Shaheed
Conclusie:Inboorlingen zijn achterlijk en dienen bevrijd te worden door de nieuwe nederlanders.

En wat had je daarbij precies in gedachten, oh Redder des Vaderlands?

ronald
28-12-03, 18:40
Geplaatst door Shaheed
Conclusie:Inboorlingen zijn achterlijk en dienen bevrijd te worden door de nieuwe nederlanders.


Nee helemaal niet. Laat de één maar zuurkool blijven eten en de ander haar haar bedekken. Ik concludeerde dat er op één gemeenschappelijk punt naar elkaar gereageerd moet worden:


"Nederlanders begrijpen Moslims niet en Moslims begrijpen Nederlanders niet. Er is m.i. één uitzondering en dat is als er met geweld, verbaal- of non-verbaal zijn mening wordt opgelegd. "

Orakel
28-12-03, 19:23
Geplaatst door ronald
Nee helemaal niet. Laat de één maar zuurkool blijven eten en de ander haar haar bedekken. Ik concludeerde dat er op één gemeenschappelijk punt naar elkaar gereageerd moet worden:

Mee eens! De grondwet.



"Nederlanders begrijpen Moslims niet en Moslims begrijpen Nederlanders niet. Er is m.i. één uitzondering en dat is als er met geweld, verbaal- of non-verbaal zijn mening wordt opgelegd. "

Als er met geweld een mening wordt opgelegd, bergrijpen Moslims en Nederlanders elkaar wel???
Over Stalinistisch gesproken....

000NobelPrizes
28-12-03, 19:25
Geplaatst door Shaheed
Conclusie:Inboorlingen zijn achterlijk en dienen bevrijd te worden door de nieuwe nederlanders.
lk ben nog steeds benieuwd naar Shaheed's strategie voor onze redding (al heb ik zo'n vermoeden dat het 'n soort redding is waar bijna niemand in Nederland, ongeacht de afkomst) op zit te wachten ;)

Orakel
28-12-03, 19:30
Geplaatst door 151 NobelPrizes
En wat had je daarbij precies in gedachten, oh Redder des Vaderlands?

Om te beginnen dacht ik er aan om de vrouwen te ontslaan van de plicht om zich te ontwikkelen middels studies en carriëres. Denk je es in wat een rust ze dat zal geven: geen competetieve activiteiten meer, geen burn-out, geen problemen met oppas of kinderopvang, niet meer om 17.55 uur nog snel boodschappen doen, heerluk!
De mannen worden weer verplicht met bloed, zweet en tranen adelende arbeid te verrichten, op zondag de auto te wassen, 's-avonds met de koters naar de voetbaltraining en op woensdagavond toepen of klaverjassen in het café.
Als de mannen dat niet doen, hebben de vrouwen weer het recht hen de broodnodige sex te onthouden en/of niet te koken.
De mannen herkrijgen het recht om de vrouw te tuchtigen als zij zich niet met verve van haar taken kwijt.

ronald
28-12-03, 19:30
Geplaatst door Orakel
Mee eens! De grondwet.




Als er met geweld een mening wordt opgelegd, bergrijpen Moslims en Nederlanders elkaar wel???
Over Stalinistisch gesproken....


....ja, en dan was mijn eerdere conclussie, dat snapt de overheid ook wel en dán, als een of beiden zich daaraan schuldig maken, moet de overheid ingrijpen. Het conflict is hier dan juist de (negetieve) bindende factor. Dit is ook wat Donner begrijpt. Niks Stalinisme....Nederlands normale plicht.

000NobelPrizes
28-12-03, 19:34
Geplaatst door Orakel
Om te beginnen dacht ik er aan om de vrouwen te ontslaan van de plicht om zich te ontwikkelen middels studies en carriëres. Denk je es in wat een rust ze dat zal geven: geen competetieve activiteiten meer, geen burn-out, geen problemen met oppas of kinderopvang, niet meer om 17.55 uur nog snel boodschappen doen, heerluk!
De mannen worden weer verplicht met bloed, zweet en tranen adelende arbeid te verrichten, op zondag de auto te wassen, 's-avonds met de koters naar de voetbaltraining en op woensdagavond toepen of klaverjassen in het café.
Als de mannen dat niet doen, hebben de vrouwen weer het recht hen de broodnodige sex te onthouden en/of niet te koken.
De mannen herkrijgen het recht om de vrouw te tuchtigen als zij zich niet met verve van haar taken kwijt.
Klinkt geweldig :loens:

En dan ook weer koken op een petroleumstel, de zinken teil volgooien voor het avondbadje, en een lapje in de brievenbus voor de tocht.

Kortom: ruim een halve eeuw terug de tijd in.

Goodnight
28-12-03, 19:39
Geplaatst door Orakel
Om te beginnen dacht ik er aan om de vrouwen te ontslaan van de plicht om zich te ontwikkelen middels studies en carriëres. Denk je es in wat een rust ze dat zal geven: geen competetieve activiteiten meer, geen burn-out, geen problemen met oppas of kinderopvang, niet meer om 17.55 uur nog snel boodschappen doen, heerluk!
De mannen worden weer verplicht met bloed, zweet en tranen adelende arbeid te verrichten, op zondag de auto te wassen, 's-avonds met de koters naar de voetbaltraining en op woensdagavond toepen of klaverjassen in het café.
Als de mannen dat niet doen, hebben de vrouwen weer het recht hen de broodnodige sex te onthouden en/of niet te koken.
De mannen herkrijgen het recht om de vrouw te tuchtigen als zij zich niet met verve van haar taken kwijt.

en gaan de mannen weer sneller dood omdat ze opgebrand zijn en kunnen de vrouwen een verse jonge man nemen.
:duivels:

Orakel
28-12-03, 19:41
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Klinkt geweldig :loens:

En dan ook weer koken op een petroleumstel, de zinken teil volgooien voor het avondbadje, en een lapje in de brievenbus voor de tocht.

Kortom: ruim een halve eeuw terug de tijd in.

Naahh, wel met de geneugten en gemakken van deze tijd natoeilijk.
Vrouwen waren het een aantal decennia geleden zat om de was op de hand te doen en alleen naar Nederland 1 en 2 te kijken. Dat wilden ze niet meer en ze hebben zich toen geëMANcipeerd.
Da's nu niet meer nodig, alleen beseffen ze het nog niet.
Vaatwasser, wasser en droger, citruspers, knoflookpers met afstandsbediening, sell-tv, internet, digitale tv.
Moet alleen nog ff bedenken welke rol we de kerk toebedelen.

Orakel
28-12-03, 19:43
Geplaatst door Goodnight
en gaan de mannen weer sneller dood omdat ze opgebrand zijn en kunnen de vrouwen een verse jonge man nemen.
:duivels:

Typisch weer een vrouw die het niet begrijpt. Dacht je nou echt dat we altijd moesten overwerken? :rolleyes:

Iets met bokken op scheve schaatsen die buiten de deur groene blaadjes eten....

000NobelPrizes
28-12-03, 19:47
Geplaatst door Orakel
Naahh, wel met de geneugten en gemakken van deze tijd natoeilijk.
Vrouwen waren het een aantal decennia geleden zat om de was op de hand te doen en alleen naar Nederland 1 en 2 te kijken. Dat wilden ze niet meer en ze hebben zich toen geëMANcipeerd.
Da's nu niet meer nodig, alleen beseffen ze het nog niet.
Vaatwasser, wasser en droger, citruspers, knoflookpers met afstandsbediening, sell-tv, internet, digitale tv.


De modernisering van Nederland in een notendop: sterker nog, die modernisering was gericht op keuken-apparatuur en de buis.
Je bent goed op de hoogte.


Moet alleen nog ff bedenken welke rol we de kerk toebedelen.
daar heeft Shaheed vast wel een antwoord op :jeweetog:

Goodnight
28-12-03, 19:55
Geplaatst door Orakel
Typisch weer een vrouw die het niet begrijpt. Dacht je nou echt dat we altijd moesten overwerken? :rolleyes:

Iets met bokken op scheve schaatsen die buiten de deur groene blaadjes eten....

Kortom, jullie gaan sneller dood aan een hart aanval en kunnen we alsnog die jonge vent nemen.

Wat jullie kunnen geldt ook voor ons natuurlijk.Denk je nou werkelijk dat een vrouw van s´ochtends tot s´avonds met het huishouden bezig waren.We zijn heel erg sociaal ingesteld, houden van een praatje met de postbode en die handsome woest aantrekkelijke buurman. :duim:

mark61
28-12-03, 20:09
Geplaatst door 151 NobelPrizes
ls Creools niet voornamelijk een gebarentaal? ;)

Wel voor racisten

Shaheed
28-12-03, 20:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
En wat had je daarbij precies in gedachten, oh Redder des Vaderlands?


Allereerst vind ik dat we de rokken moeten verbieden, de rok staat voor onderdrukking van de vrouw, de extremistische christenen in ons land dwingen hen vrouwen rokken te dragen zelfs in hartje winter ongeacht de leeftijd dat een meisje heeft.
Zulke vrouwen worden onderdrukt door hen mannen en hen vaders en is eigenlijk niks anders dan mishandeling om een vrouw koud te laten lijden.

Verder dienen de jongeren ingeënt te worden desnoods verplicht!
De extremistische christelijke jongeren in ons land worden opzettelijk niet ingeënt door hen ouders omdat dat volgens hen niet mag van hen geloof.
Zulke mensen zijn een gezondheidsgevaar voor de samenleving.
Wanneer de ouders weigeren om hen kinderen in te enten moeten ze maar aangeklaagd worden door de kinderbescherming.

Verder zullen we de inboorlingen van dit land normen en waarden bij brengen, we zullen ze leren om elkaar niet de hersens in te slaan omdat de één feijenoord beter vindt voetballen dan ajax.

We zullen al die sexueel gefrustreerde autochtone blanke nederlandse mannen castreren zodat ze niet in herhaling zullen vallen om zich weer te vergrijpen aan een klein jongetje of meisje.

We zullen de autochtone nederlanders leren respect om te brengen voor de medemens, de nederlanders discrimineren vrouwen, homo's, allochtonen, ouderen en de invaliden.

De witteboorden criminaliteit zal keihard worden aangepakt.

Wij zullen de inhemers van dit land bevrijden van hen decadente manier van leven door ze de islamitische normen en waarden bij te brengen en daarom zullen er meer moskeëen moeten komen en islamitische scholen.

Orakel
28-12-03, 20:13
Geplaatst door Goodnight
Kortom, jullie gaan sneller dood aan een hart aanval en kunnen we alsnog die jonge vent nemen.

Wat jullie kunnen geldt ook voor ons natuurlijk.Denk je nou werkelijk dat een vrouw van s´ochtends tot s´avonds met het huishouden bezig waren.We zijn heel erg sociaal ingesteld, houden van een praatje met de postbode en die handsome woest aantrekkelijke buurman. :duim:

Daar hebben wij mannen allang aan gedacht. Postbodes schaffen we af want er is e-mail. En die buurman is ook aan het werk, want wie niet werkt kan niet zuipen.
Verders hebben wij mannen een monsterverbond gesloten. Er zijn in het land meer vrouwen dan mannen, so there's enough to go around.

000NobelPrizes
28-12-03, 20:30
Geplaatst door Shaheed
Allereerst vind ik dat we de rokken moeten verbieden, de rok staat voor onderdrukking van de vrouw, de extremistische christenen in ons land dwingen hen vrouwen rokken te dragen zelfs in hartje winter ongeacht de leeftijd dat een meisje heeft.
Zulke vrouwen worden onderdrukt door hen mannen en hen vaders en is eigenlijk niks anders dan mishandeling om een vrouw koud te laten lijden.

Verder dienen de jongeren ingeënt te worden desnoods verplicht!
De extremistische christelijke jongeren in ons land worden opzettelijk niet ingeënt door hen ouders omdat dat volgens hen niet mag van hen geloof.
Zulke mensen zijn een gezondheidsgevaar voor de samenleving.
Wanneer de ouders weigeren om hen kinderen in te enten moeten ze maar aangeklaagd worden door de kinderbescherming.

Verder zullen we de inboorlingen van dit land normen en waarden bij brengen, we zullen ze leren om elkaar niet de hersens in te slaan omdat de één feijenoord beter vindt voetballen dan ajax.

We zullen al die sexueel gefrustreerde autochtone blanke nederlandse mannen castreren zodat ze niet in herhaling zullen vallen om zich weer te vergrijpen aan een klein jongetje of meisje.

We zullen de autochtone nederlanders leren respect om te brengen voor de medemens, de nederlanders discrimineren vrouwen, homo's, allochtonen, ouderen en de invaliden.

De witteboorden criminaliteit zal keihard worden aangepakt.

Wij zullen de inhemers van dit land bevrijden van hen decadente manier van leven door ze de islamitische normen en waarden bij te brengen en daarom zullen er meer moskeëen moeten komen en islamitische scholen.

Klinkt helemaal goed. lk heb nog een mega-troefkaart voor je: als je er ook voor zorgt dat Frans Bauer met de noorderzon verdwijnt, heb je mijn stem.

taouanza
28-12-03, 21:16
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Klinkt helemaal goed. lk heb nog een mega-troefkaart voor je: als je er ook voor zorgt dat Frans Bauer met de noorderzon verdwijnt, heb je mijn stem.


Frans Bauer blijft!:mad:

Shaheed
28-12-03, 21:20
Yep kan niet begrijpen waarom Frans Bauer op nummer 1 staat.

Andre Hazes is veel beter!

freya
29-12-03, 00:42
Geplaatst door ronald
Ik zou me maar even verwittigen van de ervaringen en opmerkingen van Al Sawt bij: http://www.maroc.nl/forums/memberlist.php?s=&action=getall&what=&ltr=R&perpage=30&orderby=username&ausername=&homepage=&icq=&aim=&yahoo=&joindateafter=&joindatebefore=&lastpostafter=&lastpostbefore=&postslower=&postsupper=&direction=ASC&pagenumber=27
Hij woont toch al vrij lang in Nederland denk ik zo.

handig zo'n nietszeggende link :moe:

heeft Al Sawt gezegd dat je een toffe peer bent en kan je dat nu niet meer terugvinden? :haha:


Ja. Als je duidelijk wilt horen: Ja. Ik begrijp de Arabische en de Oosterse mentaliteit véél beter dan die stijve, calvinistische (heb ik niets op tegen an sich), en zeker Stalinistische Nederlanders die inderdad menen dat ze toch superieur in alles zijn. Het is even slikken voor je, maar de waarheid komt altijd even hard aan., zeker als zo'n inboorling je het vertelt. Probeer jezelf niet te vernederen om je vast te klampen aan "de rest van de mensheid"; het gaat om jou. Doe je best. Je kunt je energie beter in jezelf steken dan in te bedenken waar de waarheid vandaan komt. Ook weer zo'n typisch Westerse reactie: wie denkt mij de waarheid te kunnen vertellen?

Miljoenen mensen gillen maar wat. Wat er écht werd gezegd of geschreven, wat er echt stond...ja, die waarheid blijft voor je verborgen.

In de tijd van Stalin benoemden ze iemand die zei dat iets dom is krankzinnig. Het gaat al vooruit zie ik.....gewoon ook dom noemen.

Wow wat een hoop frustraties.
En kom je die nu allemaal hier op maroc afreageren?
het liefst op mijn persoontje?

Ik heb nogal wat in je getriggerd he :moe:


Maar vertel me eens, welk gedeelte van mijn standpunten is nu zo typisch westers dat jij er gif van gaat spuwen?

ronald
29-12-03, 03:19
Geplaatst door freya
handig zo'n nietszeggende link :moe:

heeft Al Sawt gezegd dat je een toffe peer bent en kan je dat nu niet meer terugvinden? :haha:



Wow wat een hoop frustraties.
En kom je die nu allemaal hier op maroc afreageren?
het liefst op mijn persoontje?

Ik heb nogal wat in je getriggerd he :moe:


Maar vertel me eens, welk gedeelte van mijn standpunten is nu zo typisch westers dat jij er gif van gaat spuwen?


En...heb je het wel zelfstandig gevonden? De inhoud is belangrijk he?

Nou, geen enkele frustraties hier ( je bedoelt natuurlijk MAROC.nl ). Ik heb meer gemeen met menig Moslim dan met zo'n blanke Werterse. IIk ken de standpunten. Waar ik hier op kom reageren is hypokriete westerse hielenlikkende meeraaskallers met oogkleppen op die ook nog geen eens de hele geschiedenis in ogenschouw nemen en de schijn willen doen ophouden dat ze dat doen uit naastenliefde.

Je zult wel heel veel tijd aan introspectie moeten besteden wil je dat Westerse in je kunnen verklaren. Het is goed voor je. Kan je gebruiken voor een betere integratie met niet-westersen.