PDA

Bekijk Volledige Versie : Indonesië mobiliseert 150 000 agenten voor bescherming christenen en kerken



Marsipulami
24-12-03, 14:49
Massale bescherming van christenen in Indonesië

Jakarta (ANP) 24 december 2003 - De Indonesische autoriteiten hebben circa 150.000 agenten gemobiliseerd om de kerken te beschermen tegen mogelijke terreuraanslagen tijdens Kerstmis. In totaal is bijna tweederde van het nationale politiekorps voor deze 'Operatie Kaars' opgetrommeld.

Veiligheidsmaatregelen
Verscheidene christelijke gemeenschappen, zoals in het onrustige Centraal-Sulawesi, hebben ook hun eigen veiligheidsmaatregelen getroffen. In Surabaya op Java zullen jeugdleden van de moslimorganisatie Nahdlatul Ulama meehelpen om de kerstviering in de Bethanië-kerk veilig te laten verlopen, aldus The Straits Times (Singapore) gisteren. Voor de viering op Eerste Kerstdag worden zeker 10.000 mensen verwacht.

Aanslagen Kerst 2000
Indonesië, het grootste moslimland ter wereld, werd tijdens Kerstmis in 2000 opgeschrikt door aanslagen op verscheidene kerken. Daardoor vielen zeker negentien doden. De aanslagen waren volgens Jakarta het werk van Jemaah Islamiyah, een Zuidoost-Aziatische terreurgroep die banden zou hebben met al-Qaedanetwerk van Osama bin Laden.

ronald
24-12-03, 14:53
Geplaatst door Marsipulami
Massale bescherming van christenen in Indonesië

Jakarta (ANP) 24 december 2003 - De Indonesische autoriteiten hebben circa 150.000 agenten gemobiliseerd om de kerken te beschermen tegen mogelijke terreuraanslagen tijdens Kerstmis. In totaal is bijna tweederde van het nationale politiekorps voor deze 'Operatie Kaars' opgetrommeld.

Veiligheidsmaatregelen
Verscheidene christelijke gemeenschappen, zoals in het onrustige Centraal-Sulawesi, hebben ook hun eigen veiligheidsmaatregelen getroffen. In Surabaya op Java zullen jeugdleden van de moslimorganisatie Nahdlatul Ulama meehelpen om de kerstviering in de Bethanië-kerk veilig te laten verlopen, aldus The Straits Times (Singapore) gisteren. Voor de viering op Eerste Kerstdag worden zeker 10.000 mensen verwacht.

Aanslagen Kerst 2000
Indonesië, het grootste moslimland ter wereld, werd tijdens Kerstmis in 2000 opgeschrikt door aanslagen op verscheidene kerken. Daardoor vielen zeker negentien doden. De aanslagen waren volgens Jakarta het werk van Jemaah Islamiyah, een Zuidoost-Aziatische terreurgroep die banden zou hebben met al-Qaedanetwerk van Osama bin Laden.


Mijn land mijn volk....waar gaat dat heen?

lennart
24-12-03, 15:08
Geplaatst door ronald
Mijn land mijn volk....waar gaat dat heen?

"Jouw" land?

ronald
24-12-03, 15:37
Geplaatst door lennart
"Jouw" land?

Sorry....van U oh (ex)-kolonialist.

an3sdej
24-12-03, 18:30
Het zijn vast geen echte islamieten daar in Indonesië, want die doen zoiets niet. :haha:

an3sdej
24-12-03, 21:54
Rfouad?

ronald
25-12-03, 01:12
Geplaatst door an3sdej
Het zijn vast geen echte islamieten daar in Indonesië, want die doen zoiets niet. :haha:


Ja...of geen echte Indonesiërs want die doen zo iets echt niet.

~Panthera~
25-12-03, 01:16
Tja....WAREN het dus maar allemaal goede Moslims en Christenen. :fpetaf:

mark61
25-12-03, 01:48
Geplaatst door ronald
Ja...of geen echte Indonesiërs want die doen zo iets echt niet.

Meestal zit het leger erachter. Laat die godsdienst maar weg.

ronald
25-12-03, 03:50
Geplaatst door mark61
Meestal zit het leger erachter. Laat die godsdienst maar weg.

Nou ja....waar zie jij allemaal vuur branden?
Ik zie alleen de indonesiërs die ik ken. Mensen weet je wel. Het proletariaat en de intellectueel eerlijken.

taouanza
25-12-03, 11:58
Geplaatst door ronald
Nou ja....waar zie jij allemaal vuur branden?
Ik zie alleen de indonesiërs die ik ken. Mensen weet je wel. Het proletariaat en de intellectueel eerlijken.



:moe:

mark61
25-12-03, 12:11
Geplaatst door ronald
Ik zie alleen de indonesiërs die ik ken. Mensen weet je wel. Het proletariaat en de intellectueel eerlijken.

Dus het proletariaat en de intellectueel eerlijken vallen christenen aan? Lul toch niet zo slap uit je nek :cool:

Al Sawt
25-12-03, 15:36
Geplaatst door an3sdej
Het zijn vast geen echte islamieten daar in Indonesië, want die doen zoiets niet. :haha: Nee denk ik niet.

Jammer dat er geen Christelijke meerderheid in Indonesie is. Want die hadden de minderheidenvraagstuk letterlijk en figuurlijk bloedig opgelost.

an3sdej
25-12-03, 16:08
Ja vast :lol: