PDA

Bekijk Volledige Versie : Israelische troepen openen het vuur op ongewapende vredesprotestanten



lennart
26-12-03, 15:30
Israel troops fire on peace rally

Israeli soldiers have opened fire on a demonstration in the West Bank, injuring two peace activists.

The incident took place when about 100 protesters demonstrated near the Palestinian village of Mahase against the barrier Israel is constructing.

One Israeli man and one foreign woman were wounded.

The Israeli army said troops opened fire when demonstrators tried to cut through a security fence, but said only one live shot was fired.

One of the demonstrators, Jonathan Faulk, told the Israeli Haaretz newspaper that soldiers opened fire with no warning, adding that the soldiers' lives were never in any danger.

The demonstrators came from peace groups including the International Solidarity Movement.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3349753.stm

Waterval
26-12-03, 15:37
De enige democratie in het MO...


:duim:

plexus
26-12-03, 16:04
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/39656000/jpg/_39656891_sharonbody203afp.jpg
die gasten hadden daar gewoon niets te zoeken..

taouanza
26-12-03, 23:08
Moeten ze maar niet met bommen gooien en de kolonisten treiteren.:rolleyes:

Simon
27-12-03, 07:08
Nou ik geloof dat Gretta er begin januari ook weer wil gaan demonstreren. Ik ben benieuwd of ze haar ook doodschieten.

Royce
27-12-03, 08:39
Geplaatst door Gerrit Jan
Zouden die vredesactivisten ook niet iets aan die zelfmoordaanslagen kunnen doen?


Ik denk dat het stoppen van die aanslagen de achterliggende gedachte was. Zodra de bouw van de muur stopt en de Israelische machthebbers `n andere weg inslaan is er voor zulk aanslagen geen reden meer.

taouanza
27-12-03, 08:39
Geplaatst door Gerrit Jan
Zouden die vredesactivisten ook niet iets aan die zelfmoordaanslagen kunnen doen?

Ja doet doen ze al, jammer dat ze worden neergeschoten ipv dat er naar ze geluisterd wordt. :rolleyes:

Royce
27-12-03, 08:44
Geplaatst door Gerrit Jan
De muur is ontstaan door de Palestijnse aanslagen en niet andersom.

Hoeveel aanslagen waren er voor de bezetting dan. (Leuk, Mary-go-round)

Royce
27-12-03, 08:48
Gj, hoor jij geen afstand te nemen van deze gruwelijke wandaad? Of sta jij achter het doodschieten van onschuldigen.

Royce
27-12-03, 09:10
Geplaatst door Gerrit Jan
Hier kun je nog lang over doorgaan en de schuld van de ene partij naar de andere schuiven. Ik denk dat zoiets helemaal niet helpt en dat de oplossing van het probleem daardoor helemaal niets dichterbij komt. Vandaar dat ik deze discussie uit de weg ben gegaan tot nu toe. Beide partijen, ook Israel, hebben soms ten onrechte geweld gebruikt. Maar ik heb zelf wel een duidelijk idee, gestaafd door historische bewijzen, wie van de twee partijen met moorden is begonnen.


De bezetter. Dank U.

Royce
27-12-03, 09:13
Geplaatst door Gerrit Jan
Ten eerste is er niemand doodgeschoten.
Moet jij geen afstand nemen van de jongste zelfmoordaanslag in Tel Aviv?

Er is zonder enige reden het vuur geopend op ongewapende lieden die niets anders als vrede, peace and quiet willen. Als je daar geen afstand van neemt ben je het mens-zijn onwaardig.

Lennart had `n krantenartikel gepost, daarin stond dat er 4 doden waren gevallen naast de dader. Daarvan zijn er 3 millitair. En 1 burger, collateral damage. Zie geen reden om er afstand van te nemen.

Royce
27-12-03, 09:16
Geplaatst door Gerrit Jan
Droom maar lekker verder.


:)

Royce
27-12-03, 09:26
Geplaatst door Gerrit Jan
Soldaten zijn ook mensen, of denk je soms dat zij geen familieleden hebben? Ook voor de dader en zijn familieleden vind ik het verschrikkelijk, het zijn ook mensen met gevoelens. Tenslotte stap je wel erg achteloos over dat ene burgerslachtoffer heen. Elk leven telt.


Soldaten weten waar ze aan beginnen. Ze lopen nou eenmaal risico. Ze kunnen ook het voorbeeld volgen van de soldaten die dienst weigerden, wellicht dat ze muur kunnen gaan afbreken in hun vrije tijd. Lopen ze ook geen risico meer slachtoffer te worden van hun eigen terreur. Burgerslachtoffer is As I said, collateral Damage.

Royce
27-12-03, 09:28
Geplaatst door Gerrit Jan
Mijn zoon leest over mijn schouder mee en vindt je grappig. Door de smiley en door je onderschrift.

Hij lacht, ben al blij dat hij nu al menselijkere trekjes vertoont dan jou.

Joesoef
27-12-03, 09:50
Een vredesdemonstratie is de ideale plek om klappen te krijgen.

freya
27-12-03, 10:03
Nou Gerrit Jan ipv om de hete brei heen te blijven draaien, kom op met die historische bewijzen van je.

Royce
27-12-03, 10:37
Geplaatst door freya
Nou Gerrit Jan ipv om de hete brei heen te blijven draaien, kom op met die historische bewijzen van je.


Hij gaat Charlton Heston uit de kast halen.

freya
27-12-03, 10:48
Geplaatst door Royce
Hij gaat Charlton Heston uit de kast halen.


The Wisdom of Charlton Heston
The best way to learn from the wisdom of Heston is to read his books, which detail countless stories from which lessons can be learned. My favorite is To Be A Man, a collection of ancedotes written for his grandson Jack.

:strik:

Royce
27-12-03, 10:54
Geplaatst door freya
The Wisdom of Charlton Heston
The best way to learn from the wisdom of Heston is to read his books, which detail countless stories from which lessons can be learned. My favorite is To Be A Man, a collection of ancedotes written for his grandson Jack.

:strik:


Ey muts. Ik ken geen Engels lezen, post `t ff in `t Hebreeuws.

freya
27-12-03, 10:57
Geplaatst door Royce
Ey muts. Ik ken geen Engels lezen, post `t ff in `t Hebreeuws.

Wat snap je niet van 'to be a man' ? :p

Royce
27-12-03, 11:55
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik ga niets uit de kast halen want ik wil geen discussie over wie er begonnen is, daar schieten we geen moer mee op. Wat voor mij van belang is dat het hek/de muur op een vreedzame manier verdwijnt en dat lukt dus nooit als iedereen met kwade koppen tegenover elkaar blijft staan. Ik moet zeggen, ik heb er een hard hoofd in dat het hek op korte termijn verdwijnt. Gisteren heeft minister Sjalom nog verklaard dat er nog minstens 12 zelfmoordaanslagen per dag verijdeld worden. Eerst moeten die aanslagen stoppen, dan kan het hek weg.

PS. Wie de waarheid over wie er begonnen is werkelijk wil weten kan het antwoord zelf wel vinden. Eén raad ga dan niet kijken op propaganda-internetsites maar zoek serieuze informatie.


Kijk op de site van `t Cidi :moe:

Het is begonnen met de bezetting, het maakt niet uit hoeveel betonnen blokken je voor je harses hebt, daar ken je niet om heen.

freya
27-12-03, 11:58
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik ga niets uit de kast halen want ik wil geen discussie over wie er begonnen is, daar schieten we geen moer mee op. Wat voor mij van belang is dat het hek/de muur op een vreedzame manier verdwijnt en dat lukt dus nooit als iedereen met kwade koppen tegenover elkaar blijft staan. Ik moet zeggen, ik heb er een hard hoofd in dat het hek op korte termijn verdwijnt. Gisteren heeft minister Sjalom nog verklaard dat er nog minstens 12 zelfmoordaanslagen per dag verijdeld worden. Eerst moeten die aanslagen stoppen, dan kan het hek weg.

PS. Wie de waarheid over wie er begonnen is werkelijk wil weten kan het antwoord zelf wel vinden. Eén raad ga dan niet kijken op propaganda-internetsites maar zoek serieuze informatie.

Waarom krabbel je nou terug? Toch niet meer zo zeker van je zaak?

Bang voor de waarheid?

Als je niet met historische bewijzen kan komen dat de Palestijnen out of the bleu met aanslagen zijn begonnen, moet je vanaf nu ook dit soort beweringen achtewege laten.

Royce
27-12-03, 12:12
Geplaatst door Gerrit Jan
Laten we nou eens aannemen dat je gelijk hebt (dat heb je niet, want het is al veel eerder begonnen. maar goed), dan vind ik het nog niet geoorloofd om onschuldige mensen in de straten van Tel Aviv of Jeruzalem te vermoorden. Het doden van onschuldige burgers is onacceptabel.


Bezetters.

Royce
27-12-03, 12:19
Geplaatst door Gerrit Jan
Zolang jij en vele anderen Joden niet als mensen zien zal het conflict niet opgelost worden.


Joden? Dat zijn jouw woorden. Ik was talkin` Zionists.

freya
27-12-03, 12:21
Geplaatst door Gerrit Jan
Zolang jij en vele anderen Joden niet als mensen zien zal het conflict niet opgelost worden.

En waneer ga jij nu eens het verschil zien tussen joden en israeliers?

Racist :moe:

Royce
27-12-03, 12:24
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik had het over onschuldige slachtoffers die door de zelfmoordaanslagen vermoord worden. Dat hoeven trouwens niet alleen Joden te zijn, ook Arabieren zijn het slachtoffer en ook gastarbeiders die naar Israël gekomen zijn uit alle delen van de wereld. Bij een recente aanslag in Tel Aviv zijn zelfs een aantal illegalen vermoord.

Dude! Focus Dude! Jij haalde Joden aan. Geen kwaad woord over joden, van mijn kant dan. Ik hekel de bezetter.

freya
27-12-03, 12:28
Geplaatst door Gerrit Jan
Vecht dan tegen de bezettende macht maar vermoord geen willekeurige Joden, Arabieren of anderen.

Waarom blijf je de term joden gebruiken ipv Israeliers?

Ik heb je er al eerder op gewezen dat dat niet getolereerdwordt zodra dit door een Marokkaanse puber wordt gedaan, dan heet het plotseling antisemitisme.

Je bent dus een racist gerrit.

Royce
27-12-03, 12:31
Geplaatst door Gerrit Jan
Vecht dan tegen de bezettende macht maar vermoord geen willekeurige Joden, Arabieren of anderen.


Die machthebbers komen op `n bepaalde manier aan de macht.Daarnaast vind ik wel dat aanslagen in eerste instantie op legerdoelen gepleegd zouden moeten worden. Maar burgers zijn enkel collateral damage.

freya
27-12-03, 12:32
Geplaatst door Gerrit Jan
Vecht dan tegen de bezettende macht maar vermoord geen willekeurige Joden, Arabieren of anderen.

De Israeliers houden in de ogen van de Palestijnen gestolen land bezet, het land waarvandaan zij verjaagd zijn en waarheen ze, ondanks VN resoluties!, niet naar mogen terugkeren.

papol
27-12-03, 12:53
Geplaatst door Royce

Het is begonnen met de bezetting, het maakt niet uit hoeveel betonnen blokken je voor je harses hebt, daar ken je niet om heen.

De bezetting, dus zo ongeveer vanaf dat Mozes daar aankwam.

Op kleutercholen hoor je dat ook vaak,
'jij begeon !!' ..... 'Nee jij !!!'


Gr.P

freya
27-12-03, 13:15
Geplaatst door papol
De bezetting, dus zo ongeveer vanaf dat Mozes daar aankwam.

Op kleutercholen hoor je dat ook vaak,
'jij begeon !!' ..... 'Nee jij !!!'


Gr.P

In elk conflict is het belangrijk om de oorzaak van alles goed in het oog te houden, al is het alleen maar omdat de veroorzaker van de ellende er alle belang bij heeft om de discussie te vervuilen en altijd zal proberen de schuld op een ander te schuiven.

De Palestijnen hebben er nooit om gevraagd, dat het land waar ze eeuwenlang hebben gewoond zou worden 'weggegeven' aan een stel Europeanen.

lennart
27-12-03, 13:20
Geplaatst door Gerrit Jan
Vecht dan tegen de bezettende macht maar vermoord geen willekeurige Joden, Arabieren of anderen.

Dat gebeurt ook, alleen de Joden gebruiken hun eigen kinderen als menselijk schild. Het is inderdaad triest dat er onschuldige slachtoffers vallen bij aanvallen op de zionistische terreurinfrastructuur of bij targetted killings, maar de Joden leren het maar niet af om mensen die onschuldig zijn te gebruiken als menselijk schild. :jammer:

Royce
27-12-03, 13:37
Ik denk dus dat we het toch voor een deel eens zijn. Maar ik vind de aanduiding collateral damage voor mensen die doodgaan afschuwelijk, zoals ik al eerder heb geze.

Het zijn risico`s die genomen moeten worden. Verbaast me wel dat je `n mensenleven zo hoog hebt zitten,of enkel Israelische mensenlevens?


Naast een afkeuren van de zelfmoordaanslagen om ethische redenen, wil ik nog een tweede argument noemen. Dat is het argument van de effectiviteit. Dergelijke acties zullen, in het algemeen gesproken, nooit tot het beoogde doel leiden omdat de partij die het slachtoffer is, of hij nu gelijk aan zijn kant heeft of niet, zich zal terugtrekken in een 'lagermentaliteit' en alle middelen te baat zal nemen om zich te verdedigen. Ik denk dat in dit specifieke geval het veiligheidshek zo'n manifestatie van die lagermentaliteit is.
De oplossing van het oorspronkelijke probleem, in dit geval de beztting komt hiermee heus niet dichterbij maar raakt steeds verder uit zicht.


Argument? Dus de aanslagen vonden al plaats voor de bezetting. Out of nothin zijn die Gekke Palestijnen met hun aanslagen op Israelische doelen. Als ik dit zo lees dan ga ik haast meelij krijgen met Sharon en Consorten. Ze zijn gedwongen door die wrede Palestijnen. Weet je zeker dat je wakker bent?

lennart
27-12-03, 13:43
Geplaatst door Gerrit Jan
Lennart, zeg eens iets zinnigs en draai niet elke keer die kapotte grammofoonplaat af.

Er is niets veranderd... Dus er is niets anders te zeggen.

Wel triest dat het zionistische terreurleger nu ook weer de vredesprotestanten kapot gaat schieten.

Overigens was er enorme oproer bij de Israelische oppositie over deze gewonde. Het is immers een Jood.

Royce
27-12-03, 13:57
Geplaatst door Gerrit Jan
[B] De zelfmoordaanslagen zijn onaanvaardbaar, ongeacht wat er aan voorafgegaan is.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen, sprongen over muren die leiden tot explosies. Vind ze begrijpelijk en kan er niet rouwig om zijn. Bij het liquideren van 'zogenaamde leiders' vallen ook 'acceptabele' slachtoffers,


Het tweede was het argument van de effectiviteit.

Dat is een kwestie van afwachten. In `n hoek zitten wachten op `n helder moment van de Israeliers heeft ook geen nut voor de Palestijnen.


Ik heb dan wel 14 strafpunten maar dergelijke kwalificaties als gekke Palestijnen of het stigmatiseren van andere bevolkingsgroepen zul je van mij niet horen. In tegenstelling tot sommige anderen die heel wat minder strafpunten hebben. Zo dat lucht weer even op.

Strafpunten krijg je niet zomaar. Naar anderen wijzen is geen oplossing, als je niet wilt vervallen in kinderlijke discussies over wie er begonnen is moet je dat zelf ook vooral niet doen.

freya
27-12-03, 15:20
Geplaatst door Gerrit Jan
Dit is wel een kernpunt en ook de reden waarom ik niet in wil gaan op een historische discussie. Op dit moment brengt die namelijk geen enkele oplossing dichterbij. We moeten ons concentreren op wat nu de problemen zijn.

Er is geen oplossing mogelijk zonder dat eerst wordt erkend dat de Palestijnen onmenselijk onrecht is aangedaan rond de stichting van de zionistische staat.

freya
27-12-03, 15:30
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik denk dus dat we het toch voor een deel eens zijn. Maar ik vind de aanduiding collateral damage voor mensen die doodgaan afschuwelijk, zoals ik al eerder heb gezegd.

En wanneer veroordeel je hier dan ook eens luid en duidelijk de tactiek van de Israelische terreur, waarmee nog veel meer collateral damage wordt veroorzaakt?


Naast een afkeuren van de zelfmoordaanslagen om ethische redenen, wil ik nog een tweede argument noemen. Dat is het argument van de effectiviteit. Dergelijke acties zullen, in het algemeen gesproken, nooit tot het beoogde doel leiden omdat de partij die het slachtoffer is, of hij nu gelijk aan zijn kant heeft of niet, zich zal terugtrekken in een 'lagermentaliteit' en alle middelen te baat zal nemen om zich te verdedigen. Ik denk dat in dit specifieke geval het veiligheidshek zo'n manifestatie van die lagermentaliteit is.
De oplossing van het oorspronkelijke probleem, in dit geval de bezetting komt hiermee heus niet dichterbij maar raakt steeds verder uit zicht.

Je zou gelijk hebben, als de Palestijnen andere mogelijkheden hadden om zich tegen de bezetting te verzetten.
Niemand heeft mij nog ooit kunnen vertellen hoe zij op een andere manier ervoor kunnen zorgen dat hun drama niet de doofpot wordt gestopt door Israel. Zij hebben niet de middelen om op een andere manier voor zichzelf op te komen, daar heeft de bezetter wel heel effectief voor gezorgd.
De aanslagen zorgen er in ieder geval voor dat de wereld blijft meekijken en dat Israel dus niet de kans krijgt om de Palestijnen helemaal uit het gebied te verdrijven. En dat dat laatste wel de bedoeling is wordt alleen al duidelijk door de illegale nederzettingen politiek.

taouanza
27-12-03, 16:50
Geplaatst door Gerrit Jan
Soldaten zijn ook mensen, of denk je soms dat zij geen familieleden hebben? Ook voor de dader en zijn familieleden vind ik het verschrikkelijk, het zijn ook mensen met gevoelens. Tenslotte stap je wel erg achteloos over dat ene burgerslachtoffer heen. Elk leven telt.


Jij vind het erg voor de dader en zijn familie? Yeah right!
Je zit onschuldige Palestijnen liever achter een hek zoals een dierentuin en dan heb je medelij met de dader?!
Man o man o man.:moe: