PDA

Bekijk Volledige Versie : Zeker 25.000 doden bij aardbeving Iran



Joesoef
27-12-03, 09:24
'Zeker 25.000 doden
bij aardbeving Iran'



TEHERAN - De aardbeving in het zuidoosten van Iran heeft aan zeker 25.000 mensen het leven gekost. Dit heeft Iraj Sharifi, de rector van de medische faculteit van de universiteit van de stad Kerman zaterdag gezegd. Het officiële dodental ligt nog steeds op enkele duizenden, maar verscheidene overheidsfunctionarissen hebben al laten weten uit te gaan van een dodental van zeker 20.000.


Sharifi verklaarde zaterdag dat zeker vijfduizend mensen direct zijn gedood, en 20.000 personen begraven zijn onder het puin. Verder zijn er volgens Sharifi 350 mensen die na de beving nog naar ziekenhuizen zijn vervoerd inmiddels overleden.

Uit verscheidene landen kwamen zaterdag meer reddingswerkers in het gebied aan. Zwitserse hulpverleners kwamen zaterdagochtend met speciaal getrainde honden die overlevenden onder ingestortte gebouwen kunnen zoeken. De temperatuur in Bam zakte in de nacht van vrijdag op zaterdag tot onder het nul. Er is daarom weinig hoop dat er nog mensen levend onder het puin vandaan worden gehaald.

an3sdej
27-12-03, 09:58
Act human. Ziekelijke vent.[mod.]

TonH
27-12-03, 10:05
Geplaatst door an3sdej


Ga jij eens een rondje lopen en wanneer je dan weer helder bent een moment stilstaan bij de enormiteit van deze ramp. Denk dan eens aan de MENSELIJKE ellende.

En kom volgende week met deze opmerking. Ik vind hem nu meer dan ongepast!!!

freya
27-12-03, 10:11
Geplaatst door an3sdej


Andries je bent walgelijk

Simon
27-12-03, 10:17
Het is onvoorstelbaar veel ... Ik zag beelden op CNN die mij aan beelden na de aanval op Hiroshima deden denken.

an3sdej
27-12-03, 10:22
Ik snap even niet waarom mijn reaktie weggemodereerd werd. En ik weer strafpunten erbij krijg.

Ik stel gewoon dat de Iraanse regering wel geld uitgeeft aan allerlei presitigieuze zaken, maar niet aan de infra structuur en materieel en goede huizen voor dit soort rampen.

Simon
27-12-03, 10:29
Geplaatst door an3sdej
Ik snap even niet waarom mijn reaktie weggemodereerd werd. En ik weer strafpunten erbij krijg.

Ik stel gewoon dat de Iraanse regering wel geld uitgeeft aan allerlei presitigieuze zaken, maar niet aan de infra structuur en materieel en goede huizen voor dit soort rampen.

Er is een tijd voor alles. Er was ook na de aanslagen op 11/09 een rijke sjeik die naar de rampplek in New York vloog en een kolossaal bedrag schonk voor de slachtoffers. Vervolgens deelde hij pamfletten uit waarin hij aangaf dat de buitenlandse politiek van de VS deze ramp had opgeroepen. Daarop heeft burgemeester Guiliano van New York de cheque alsnog geweigerd. Volkomen terecht.

Ghizlane S
27-12-03, 14:28
Geplaatst door an3sdej
Ik snap even niet waarom mijn reaktie weggemodereerd werd. En ik weer strafpunten erbij krijg.

Ik stel gewoon dat de Iraanse regering wel geld uitgeeft aan allerlei presitigieuze zaken, maar niet aan de infra structuur en materieel en goede huizen voor dit soort rampen.


Ik vind het best dat je `m `n Zionist noemt. Andere woorden gelieve op je eigen forum te hanteren.[mod/]

T.A.F.K.A.Z
27-12-03, 14:31
25.000?????? :(

rambo
27-12-03, 15:11
Geplaatst door Joesoef
'Zeker 25.000 doden
bij aardbeving Iran'



TEHERAN - De aardbeving in het zuidoosten van Iran heeft aan zeker 25.000 mensen het leven gekost. Dit heeft Iraj Sharifi, de rector van de medische faculteit van de universiteit van de stad Kerman zaterdag gezegd. Het officiële dodental ligt nog steeds op enkele duizenden, maar verscheidene overheidsfunctionarissen hebben al laten weten uit te gaan van een dodental van zeker 20.000.


Sharifi verklaarde zaterdag dat zeker vijfduizend mensen direct zijn gedood, en 20.000 personen begraven zijn onder het puin. Verder zijn er volgens Sharifi 350 mensen die na de beving nog naar ziekenhuizen zijn vervoerd inmiddels overleden.

Uit verscheidene landen kwamen zaterdag meer reddingswerkers in het gebied aan. Zwitserse hulpverleners kwamen zaterdagochtend met speciaal getrainde honden die overlevenden onder ingestortte gebouwen kunnen zoeken. De temperatuur in Bam zakte in de nacht van vrijdag op zaterdag tot onder het nul. Er is daarom weinig hoop dat er nog mensen levend onder het puin vandaan worden gehaald.

Echt triest dat dit is gebeurd. Ik leef echt met de nabestaanden :brozac:

Rambo :rambo:

an3sdej
27-12-03, 15:23
Ghizlane/Asalah/Sarah wat heeft dit met mijn priksel te maken?

Zelfs in ontwikkelde landen als west Europa worden gelden besteedt aan nietszeggende zaken, waarmee ook bijv. Betere huizen gebouwd kunnen worden. Maar dit geldt helemaal voor landen waar armoe echt schrijnend is. Als regeringen weten dat hun land op zo'n breuklijk ligt, dan zorg je toch eerst dat zoveel mogelijk geïnvesteerd wordt in betrouwbare woningen, zoals bijv. ook Japan doet.

Shaheed
27-12-03, 16:08
Geplaatst door an3sdej
. Als regeringen weten dat hun land op zo'n breuklijk ligt, dan zorg je toch eerst dat zoveel mogelijk geïnvesteerd wordt in betrouwbare woningen, zoals bijv. ook Japan doet.


Hoeveel dijkdoorbraken zijn er wel niet in Nederland geweest?
Waarom doet de nederlandse regering daar niet wat aan, ze doen in ieder geval veel te weinig.

taouanza
27-12-03, 16:16
Geplaatst door Shaheed
Hoeveel dijkdoorbraken zijn er wel niet in Nederland geweest?
Waarom doet de nederlandse regering daar niet wat aan, ze doen in ieder geval veel te weinig.


Zeg begin jij nou ook al?!
Negeer hem gewoon!!

000NobelPrizes
27-12-03, 16:25
Geplaatst door Shaheed
Hoeveel dijkdoorbraken zijn er wel niet in Nederland geweest?
Waarom doet de nederlandse regering daar niet wat aan, ze doen in ieder geval veel te weinig.


1953; de watersnoodramp. 1835 doden. Gevolg: de Deltawerken.

Shaheed
27-12-03, 16:37
Geplaatst door 151 NobelPrizes
1953; de watersnoodramp. 1835 doden. Gevolg: de Deltawerken.

En sindsdien is Nederland nooit meer overtroffen door dijkdoorbrekingen.

:rolleyes: