PDA

Bekijk Volledige Versie : Giro 7447



nl-x
27-12-03, 19:29
Met tig keer meer het aantal slachtoffers dan bij de WTC en gebouwen vergaan van meer dan 2000 jaar oud hoef je niet te wachten op een 'minuut stilte' door Nederland heen voor de doden in Iran. Er zullen geen extra ingelaste nieuwsuitzendingen zijn, en er worden geen massale inzamelingsacties gehouden.

Maar het Rode Kruis zou het Rode Kruis niet zijn als zij niet al een girorekening heeft geopend ten goede van de slachtoffers. Dus kijk je zelf even goed aan, en vraag jezelf af. "Kan ik nou echt niets kwijt?"

"Ben je nou Nederlander of niet?" ... Ik hoop het niet... althans niet in de zin dat Dutchtone het bedoelt. Dus start je Girotel/rabofoon/etc, pak je overschrijfboekje of ga naar je bank toe.

Is dat ook te veel werk voor je? Klik hier (https://www.e-cumlaude.com/secure/d/fondsenorg/doneermodule.php?id=29) ! Hier kun je in alle luiheid een acceptgiro aanvragen, een machtiging invullen of zelfs met je credit card betalen.

Het NOS journaal van vandaag 20 uur heeft giro 7447 (of andere inzamelingsacties) niet eens belangrijk genoeg gevonden om even te vermelden.

barfly
27-12-03, 19:40
Ik ben het met nl-x eens, het is schandelijk dat er zo weinig aandacht wordt gegeven aan een dergelijke ramp.

T.A.F.K.A.Z
27-12-03, 22:45
Geplaatst door nl-x
Met tig keer meer het aantal slachtoffers dan bij de WTC en gebouwen vergaan van meer dan 2000 jaar oud hoef je niet te wachten op een 'minuut stilte' door Nederland heen voor de doden in Iran. Er zullen geen extra ingelaste nieuwsuitzendingen zijn, en er worden geen massale inzamelingsacties gehouden.


Je beseft waarschijnlijk niet hoe belachelijk je jezelf maakt door het ene leed boven het andere te stellen.




Toch goed dat het Rode Kruis een rekening heeft geopend.

nl-x
28-12-03, 09:44
Geplaatst door T.A.F.K.A.Z
Je beseft waarschijnlijk niet hoe belachelijk je jezelf maakt door het ene leed boven het andere te stellen.




Toch goed dat het Rode Kruis een rekening heeft geopend.
Ik probeer ze juist gelijk te stellen. Het zijn juist de mensen die het ene leed meer aandacht geven dan het andere, die ze boven elkaar stellen.

Magoed, ik ga hier nu even niet over in discussie... Thans niet hier.

Waterval
28-12-03, 10:57
Geplaatst door Dave20
Objectief gezien is het ene leed niet belangrijker of minder belangrijk dan het andere. Maar het lijkt me een hele normale menselijke eigenschap om langer stil te staan bij mensenleed van personen/landen waar je je meer mee identificeert.

Ik vind daarom dat je heel verkeerd bezig bent om andere mensen te verwijten dat ze niet genoeg aandacht voor Iran zouden hebben, NL-X. Of mogen we jou ook kwalijk nemen dat dit je zo aangrijpt maar dat we je bijvoorbeeld nog nooit gehoord hebben over de miljoenen aidsdoden per jaar? Ook "tig keer meer het aantal slachtoffers" dan nu in Iran...


Magoed, ik ga hier nu even niet over in discussie... Thans niet hier.

newlife
01-01-04, 11:24
Maar het lijkt me een hele normale menselijke eigenschap om langer stil te staan bij mensenleed van personen/landen waar je je meer mee identificeert.

Beste Dave20,

Juist als mens moet je met iedereen kunnen indentificeren ongeacht cultuur achtergrond. Het argument dat je met bepaalde mensen meer kunt indentificeren is dubbelop. Vraag je maar af waarom, omdat het toevallig Amerikanen zijn die zich zo superieur voelen :sniper: .
Maar goed de doorsnee mens van vandaag kan niet voor zich zelf denken. Deze laat zich te veel lijden door de publieke opinie!!! Gelukkig doe ik dat niet. Ik leef met de mensen van Palestina, Irak, Iran, Afrika en Amerika mee. Verder is er ontzettend veel aandacht besteed en wordt er nog steeds veel aandacht besteed aan het aids probleem (aidsdag, concerten, tassen die kunt kopen etc etc).
:verward:

zuiderling
02-01-04, 08:38
Ik word ziek van je bericht "benje nou nederlander of niet, ik hoop het niet" en wordt schijtziek van je "leuke" tekeningetje......
Hopenlijk bestaat er reincarnatie en kom jij ooit terug als een vrouw....dan wordt dan lachen zeg....
We zullen dan eens kijken hoe jij je voelt elke maand......... en dan ook nog (nooit) van je leven serieus genomen worden door "mensen" met zo'n lullig stukkie worst tussen d'r benen.
Oeps ben ik nou seksistisch.... daar kan je toch wel tegen.
Of ben je een echte vrouw; die hebben geen humor en/of snappen het niet.
Mazzel :nl:

Joesoef
02-01-04, 08:49
Geplaatst door zuiderling
Ik word ziek van je bericht "benje nou nederlander of niet, ik hoop het niet"

:confused:

nl-x
02-01-04, 13:47
Geplaatst door zuiderling
Ik word ziek van je bericht "benje nou nederlander of niet, ik hoop het niet" en wordt schijtziek van je "leuke" tekeningetje......

Ik heb ze beide niet bedacht. De een komt uit een tv-reclame en de ander uit South Park - bigger, longer & uncut.


Geplaatst door zuiderling

Hopenlijk bestaat er reincarnatie en kom jij ooit terug als een vrouw....dan wordt dan lachen zeg....

Ik hoop het ook. Kweet gelijk waar ik dan de hele dag mee bezig ben :]


Geplaatst door zuiderling

We zullen dan eens kijken hoe jij je voelt elke maand......... en dan ook nog (nooit) van je leven serieus genomen worden door "mensen" met zo'n lullig stukkie worst tussen d'r benen.
Oeps ben ik nou seksistisch.... daar kan je toch wel tegen.
Of ben je een echte vrouw; die hebben geen humor en/of snappen het niet.
Mazzel :nl:
Tsjah. voor jou een vraag...





.... zuiderlingen :ego:

mark61
02-01-04, 14:28
Eh...was er niet een aardbeving geweest ergens met 30.000 doden?

Ik geld overmaken, zegt mijn afschrift dat het naar Venezuela gaat. Ah well, Hugo Chavez ook een goeie dag...

nl-x
08-01-04, 08:33
Geplaatst door mark61
Eh...was er niet een aardbeving geweest ergens met 30.000 doden?

Ik geld overmaken, zegt mijn afschrift dat het naar Venezuela gaat. Ah well, Hugo Chavez ook een goeie dag...
Op welke gironummer ?

mark61
08-01-04, 13:21
Geplaatst door nl-x
Op welke gironummer ?

7447?

observer
08-01-04, 15:00
of je ze gelijk kan stellen weet ik niet het 1 is een doelbewuste daad dooe een mens om zoveel mogelijk mensen te vermoorden de ander is een natuurramp van een soort dat daar al jaren /eeuwen voorkomt)

je zou beter naar eerdere soortgelijke rampen kunnen kijken om vergelijkingsmateriaal te krijgen

overings valt het wel mee met " het westen" als het om hulp in deze gaat

diverse mullahs en ook president khatami moesten vluchten omdat hun veiligheid in het gebied niet te garanderen was

de enige serieuze hulp die er in het gebied is komt uit het buitenland

de bewoners zeggen dan ook dat ze meer hulp van de ongelovigen krijgen dan van hun eigen leiders

die hebben nog wat uit te leggen bv hoe het kan dat in een relatief rijke oliestaat er in een stad van honderdduizenden maar 300 ziekenhuisbedden waren (na de ramp 0)