PDA

Bekijk Volledige Versie : De missionarisen komen Irak binnen onder dekking van de Kruisvaarders



Hudhaifa
28-12-03, 00:02
American Christian missionaries have declared a "war for souls" in Iraq, telling supporters that the formal end of the US-led occupation next June will close an historic "window of opportunity".

Organising in secrecy, and emphasising their humanitarian aid work, Christian groups are pouring into the country, which is 97 per cent Muslim, bearing Arabic Bibles, videos and religious tracts designed to "save" Muslims from their "false" religion.

The International Mission Board, the missionary arm of the Southern Baptists, is one of those leading the charge.

John Brady, the IMB's head for the Middle East and North Africa, this month appealed to the 16 million members of his church, the largest Protestant denomination in America.

"Southern Baptists have prayed for years that Iraq would somehow be opened to the gospel," his appeal began. That "open door" for Christians may soon close.


http://www.portal.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2003/12/27/wirq27.xml&sSheet=/news/2003/12/27/ixhome.html

Maslov
28-12-03, 00:10
Meestal is het een kunst om goede beschermers te hebben Hudhaifa! :engel:

Hudhaifa
28-12-03, 01:21
Kan jij ook eens inhoudelijk reageren?

barfly
28-12-03, 11:52
Wat is er mis dat dwalende zielen nu eindelijk de kans krijgen om zich te bekeren tot het christelijke geloof?

taouanza
28-12-03, 11:54
Geplaatst door barfly
Wat is er mis dat dwalende zielen nu eindelijk de kans krijgen om zich te bekeren tot het christelijke geloof?

Als ze maar te eten krijgen, nietwaar? :bril:

barfly
28-12-03, 12:08
Geplaatst door taouanza
Als ze maar te eten krijgen, nietwaar? :bril:

Tuurlijk! Eten, onderdak en een bijbel in het arabisch wat wil je nog meer?

taouanza
28-12-03, 12:09
Geplaatst door barfly
Tuurlijk! Eten, onderdak en een bijbel in het arabisch wat wil je nog meer?

Ligt eraan wat je afkomst is.....

barfly
28-12-03, 12:10
Geplaatst door taouanza
Ligt eraan wat je afkomst is.....

Welnee dat maakt de evangelisten niks uit :)

Simon
28-12-03, 12:16
In het westen noemen we dat een multi-culturele samenleving.

Hudhaifa
28-12-03, 12:18
zucht...Koloniale tijden herleven...

De Kruistochten herleven weer..

taouanza
28-12-03, 12:21
Geplaatst door Hudhaifa
zucht...Koloniale tijden herleven...

De Kruistochten herleven weer..

Ach je weet toch hoe de kruistochten afgelopen zijn.:duivels:

barfly
28-12-03, 12:22
Geplaatst door Hudhaifa
zucht...Koloniale tijden herleven...

De Kruistochten herleven weer..

Komkom niet zo somber, je moet het toch met me eens zijn als ik zeg dat de wereld er zoveel beter uit gaat zien van een mix aan kleuren, overtuigingen en ideeen?

Kijk jij wil graag meer moslims en anderen willen meer christenen en dat terwijl de moslims en de christenen dezelfde God aanbidden, is het christendom misschien niet iets voor jou Hudhaifa?

Hudhaifa
28-12-03, 12:22
Ach je weet toch hoe de kruistochten afgelopen zijn



:)

Simon
28-12-03, 12:41
Omdat echte moslims vrijheid van Godsdienst voorstaan zullen deze ongetwijfeld pleiten voor het recht uit een Bijbeltje voor te lezen in Irak en het woord van God te verspreiden. Het zullen ongetwijfeld dezelfden zijn die hier in vrijheid hun Godsdienst kunnen beleven en kunnen kiezen welke Godsdienst aan te hangen die ook zullen pleiten voor deze vrijheid in Irak. Of heb ik het nu verkeerd?

Julien
28-12-03, 12:51
Ik zie het verband niet tussen de kruistochten en evangelische missionarissen die proberen mensen over het christendom te vertellen.

Hudhaifa
28-12-03, 12:56
Julien pak je geschiedenisboeken erbij. Mischien zul je het dan begrijpen.

Julien
28-12-03, 13:01
Geplaatst door Hudhaifa
Julien pak je geschiedenisboeken erbij. Mischien zul je het dan begrijpen.

Hoeveel mensen hebben de missionarissen dan al gedood??

Circe
28-12-03, 13:15
Natuurlijk staat islam vrijheid van godsdienst voor.

Maar staat islam ook toe zich van islam af te keren? Ik geloof dat daar de doodstraf op stond toch?

Hudhaifa
28-12-03, 13:33
ahahaaha haal er maar weer eens een andere onderwerp bij.

Jullie zijn zo doorzichtig :D

Julien
28-12-03, 13:38
Geplaatst door Hudhaifa
ahahaaha haal er maar weer eens een andere onderwerp bij.

Jullie zijn zo doorzichtig :D

nee dat doe jij!

Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag:

"Hoeveel doden hebben die missionarissen al gemaakt in Irak?"

Jij begint immers over kruistochten blablablA.

En vind je het dan wel o-k dat er moslims naar een christelijk land komen om mensen te bekeren? In mijn ogen moeten ze het allemaal lekker zelf weten. Mij kan niemand bekeren :blij:

Hudhaifa
28-12-03, 14:18
Julien probeer tot je oogkleppen te verwijderen,en lees de artikel nog eens ..


zucht

Maslov
28-12-03, 18:39
Ook christenen hebben toch het recht om over de HELE wereld te reizen, evenals moslims?

Ze mogen zich toch ook in Irak vestigen zoals Moslims hierheen komen?
Ze mogen toch ook kerken stichten zoals moslims hier moskeeën stichten Hudhaifa?