PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders schieten ongewapende hongerige Irakezen dood !!



ZbaqZbaq
28-12-03, 15:14
***************************************
Irakees dood na Nederlandse actie

***************************************
DEN HAAG Bij een actie van Nederlandse
militairen in de Zuid-Iraakse provincie
Al Muthanna tegen plunderaars is een
Irakees,vermoedelijk door Nederlands
geweervuur,omgekomen.Dat heeft een
woordvoerder van Defensie gemeld.

Het incident vond zaterdag plaats op
een weg tussen de steden Al Khidr en
As Samawah.De Nederlanders openden het
vuur toen een groep van circa zeventig
Irakezen een van een vrachtwagen
gevallen container wilden leeghalen.

De Irakees werd geraakt door een kogel
en overleed later in een ziekenhuis.
Volgens Defensie hadden de militairen
eerst waarschuwingsschoten gelost.
***************************************

Nu wil ik geen jankende Nederlanders zien als de vergelding komt !

TOUNFITE
28-12-03, 15:20
:moe: zooo wat een vreselyk onrecht hebben de nederlanders gedaan. ik vind dat ze onmiddelyk moeten terug keren naar nederland en dat er een palermantair onderzoek moet komen en de soldaten moeten voor een tribunaal komen voor het schenden vd rechten vd mens.
:handbang: aanpakken die medogeloze nederlanders!!
:moe:

ZbaqZbaq
28-12-03, 15:39
Moge de vergelding voor deze laffe moord van bezetters op ongewapende burgers spoedig plaats vinden !

Julien
28-12-03, 15:43
Geplaatst door Dave20


P.S. Waar lees jij dat die dieven ongewapend waren?

ik heb ook m'n twijfels over de betrouwbaarheid van dit bericht.

Shaheen
28-12-03, 15:48
Goed gedaan, deze dieven kregen eerst wel een waarshuwing, dan kan dit wel gebeuren.

Maslov
28-12-03, 15:51
Vreemd ik lees nergens dat het om 'hongerige' Irakezen ging.

Waren het geen kleuren TV's die in die container zaten of andere non-food zaken?
Plunderen is nooit te tolereren, want als het om hulpgoederen gaat, dan dienen die op juiste wijze verdeeld te worden onder iedereen.

lennart
28-12-03, 16:07
Er is toch maar 1 Irakees dood?

ps.

Lees ook http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=81319



Burning bicycles

With these sentiments openly expressed on the streets of Samawa, the Dutch effort to maintain goodwill becomes crucial. Yet their biggest security headache is the potential backlash from residents angry at the lengthy convoys of supply trucks that thunder though Samawa, creating traffic jams and accidents. The convoys are guarded by American soldiers hunched over machine guns atop Humvees.

"The American troops pass through our town acting as if it's their own country," says Jassem Hassan. "They cause accidents and drive away. We don't like them pointing their weapons at us and driving fast through the town."

The different approaches of the Dutch and American forces were demonstrated a few miles north of Samawa on the main road to Baghdad. American soldiers had set fire to a container truck packed with potato chips and fresh meat that had been abandoned after sliding off the narrow, muddy road. "It was being looted by locals," a soldier said. "We always burn trucks that break down to prevent their contents being stolen."

Two soldiers picked up some bicycles lying on the side of the road and threw them into the back of the burning truck. A group of Iraqis squatted in the middle of a field, silently watching. "The looters were using the bicycles," one soldier said. "They ran away when we arrived, so we are burning the bikes to teach them a lesson. Maybe next time they will learn to be more honest."

The Iraqis made their thoughts known moments later with a burst of machine gun from the far side of the field. The soldiers climbed back into their vehicles and sped away.

Rabi'ah.
28-12-03, 16:11
ik heb ook m'n twijfels over de betrouwbaarheid van dit bericht.

Oja, en waarom dan wel???


Goed gedaan, deze dieven kregen eerst wel een waarshuwing, dan kan dit wel gebeuren.

Ow dus als je iemand waarschuwt voor je die persoon overhoop schiet, is het doodschieten wel gerechtvaardigd? Aparte moraal houd jij erop na zeg! De (moreel verwerpelijke) daad, namelijk het doodschieten, blijft hetzelfde hoor........


Vreemd ik lees nergens dat het om 'hongerige' Irakezen ging.

Waren het geen kleuren TV's die in die container zaten of andere non-food zaken?
Plunderen is nooit te tolereren, want als het om hulpgoederen gaat, dan dienen die op juiste wijze verdeeld te worden onder iedereen.

O dus als ongewapende Irakezen, die nog bezet worden ook, geen eten stelen maar iets anders mag je ze wel doodschieten???? Walgelijk zeg die reacties hier! Gaat opvallen he, dat men is zo verontwaardigd is over diefstal, maar ik niemand hoor over de duizenden onschuldige doden in de agressieoorlog tegen Irak, de illegale bezetting en de terreur van de coalitietroepen tegen de burgerbevolking....... Maar als er iets wordt gestolen, dan staat men ineens op de achterste benen........ :rolleyes: :fpotver: :mad:

Ws,

Rabiah.

lennart
28-12-03, 16:15
Geplaatst door Maslov
Vreemd ik lees nergens dat het om 'hongerige' Irakezen ging.


Dit is basic knowlegde...

That initial enthusiasm has waned as the local population struggles with high unemployment, a weak economy, and lack of basic food supplies and fuel. bron csmonitor



Waren het geen kleuren TV's die in die container zaten of andere non-food zaken?


Dit zullen voorraden voor het leger zijn.



Plunderen is nooit te tolereren, want als het om hulpgoederen gaat, dan dienen die op juiste wijze verdeeld te worden onder iedereen.



American soldiers had set fire to a container truck packed with potato chips and fresh meat that had been abandoned after sliding off the narrow, muddy road. "It was being looted by locals," a soldier said. "We always burn trucks that break down to prevent their contents being stolen."


De Amerikanen zetten dit soort containers normaal gesproken in de fik om te voorkomen dat ze "gejat" worden. Blijkbaar hebben de Nederlanders deze taak nu op zich gekregen.

lennart
28-12-03, 16:16
Geplaatst door Julien
ik heb ook m'n twijfels over de betrouwbaarheid van dit bericht.

Ik merk dat jij woordvoerders van Defensie niet gelooft? Waarom is dat?

Maslov
28-12-03, 16:17
Walgelijk zeg die reacties hier! Gaat opvallen he, dat men is zo verontwaardigd is over diefstal, maar ik niemand hoor over de duizenden onschuldige doden in de agressieoorlog tegen Irak, de illegale bezetting en de terreur van de coalitietroepen tegen de burgerbevolking....... Maar als er iets wordt gestolen, dan staat men ineens op de achterste benen........

Ik krijg niet de indruk dat anderen en ik "op de achterste benen" staan vanwege die diefstal/plundering, maar meer vanwege het zeer suggestieve zinnetje en 'kop' van Zbaqzbaq/Nabil.
Hij schrijft daat dat hongerige Irakezen doodgeschoten werden. Vorige keer dat de Nederlanders daar een schietincident meldden, ging het om plundering van ijzeren staven.
Dus Rabia'h niet zo hard oordelen hoor :)

Julien
28-12-03, 16:19
de illegale bezetting en de terreur van de coalitietroepen tegen de burgerbevolking

De kritiek op de 'illegale' bezetting kan ik nog begrijpen, maar de Irakezen die worden beschermd door de Nederlanders en Italianen etc. zijn voornamelijk blij met hun aanwezigheid. Moet je mij eens uitleggen waarom de Nederlanders en Italianen dan terroristen zijn. :loens:

maar dit incident keur ik wel af, zoals het beschreven staat. maar ik geloof niet helemaal dat het zó gegaan is.

Julien
28-12-03, 16:21
Geplaatst door lennart
Ik merk dat jij woordvoerders van Defensie niet gelooft? Waarom is dat?

Het was cynisch bedoeld omdat er ook zo vaak wordt gezegd "deze bron is niet betrouwbaar" als het sommige mensen hier niet goed uitkomt.

mark61
28-12-03, 22:16
Geplaatst door lennart
Ik merk dat jij woordvoerders van Defensie niet gelooft? Waarom is dat?

Nou das niet altijd even gek:

Datum: 27 December 2003
Artikel: http://www.risq.org/article231.html

Nederlandse militairen in Irak hebben op 10 december in het dorp
As Samawah een 30 mm kogel gevonden waarin verarmd uranium was verwerkt. Volgens RISQ Associate Maarten H.J. van den Berg is de kogel ongetwijfeld van Amerikaanse afkomst en duidt de vondst op de aanwezigheid van meer verarmd uranium in en rondom As Samawah.

(...)

De vakbonden voor defensiepersoneel zijn zeer ontstemd dat ze door Defensie niet zijn geïnformeerd over het incident. ,,We hebben vorige week nog met de chef-defensiestaf gesproken en er is met geen woord gerept over deze vondst'', zegt ACOM-voorzitter J. Kleian.

Zijn collega J. Debie (VBM) wijst op de afspraken over openheid die tussen staatssecretaris Van der Knaap en de vakbonden zijn
gemaakt. ,,Dit moet je niet onder de pet houden.'' AFMO-voorzitter Van den Burg stelt dat Defensie weer terug is bij het niveau van ,,navelstaren''.

Bronnen: ANP, RISQ

http://www.risq.org/link-61.html - , waaronder het RISQ Rapport "Tweede Kamer onjuist geïnformeerd over verarmd uranium in Zuid Irak"